Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Itse pelasin kakkosenkin konsolilla, ja ainakin sillä puolella ero noiden välillä oli iso.
Mielestäni ei ole yhtä kankea, toki olisi sulavempikin voinut olla myös.Mielenkiintoista... Ihan yhtä kankea se RDR1:n on... Sitä joutu vielä padilla sohimaan, joka pahensi tilannetta entisestään.
Mielestäni ei ole yhtä kankea, toki olisi sulavempikin voinut olla myös.
Ja sitä oli muutenki nautinnolllisempi pelata, koska ei ollut mitään minulle turhia simuominaisuuksia..
Vaatii launcherin mutta steamiin silti ostaisin tai suoraan launcheriin.Onkos tuolla varsinaisesti merkitystä mistä tuon pelin ostaa? Epicissä ja steamissa olisi saman hintaiset, mutta Epicissä on käytössä 10e alennuskuponki.
Mielellään keskittäisin steamiin ostokset, mutta eikös tuo sen Rockstarin-launcherin vaadi joka tapauksessa ja voi käynnistää vaikka suoraan sieltä?
Onkos tuolla varsinaisesti merkitystä mistä tuon pelin ostaa?
Itse koin tuon Saint Denisin epämiellyttävänä paikkana. Strawberryn alue tai ne pohjoisen metsäalueet kunnon vuoristoisilla maisemapaikoilla olivat eniten omaan mieleen. Myös se Van Hornin kalastajakylä oli ihan symppis paikka. Joka tapauksessa pelissä on paljon hienoja maisemia, kyliä ja vaihtelevaa maastoa. Pakko usein vian pysähtyä katsomaan niitä.Pakko tehdä tämmöinen välihehkutus pelille.
42.4% nyt tarinaa takana ja maistuu niin pirun hyvin. Aivan huikea tarina, mielenkiintoisia hahmoja ja monipuolisia tehtäviä. Aika harva peli onnistuu tarinan ja käsikirjoituksen osalta imaisemaan näin hyvin sisään.
Paras paikka kuitenkin tähän saakka pelissä on Saint Denis. Aivan uskomattoman tunnelmallinen, eloisa ja yksityiskohtainen kaupunki. Alkuun tuli vain paljon tutkittua paikkoja tuolla ja öisin sateella grafiikat ovat sitä luokkaa, etten ole kyllä missään muussa pelissä aiemmin nähnyt. Vulkanille vaihdon jälkeen peli ei ole onneksi kaatunut kertaakaan ja pyöriikin tasaisesti, vaikka onkin raskas peli.
Pakko laittaa yksi screenshot tänne, minkä otin tuolla kaupungissa. Tuossa kohdassa oikeasti säväytti nuo kurasta ja märistä mukulakivistä paistavat heijastukset, teatterin valot ja sinne jonottavat ihmiset ja heidän äänekkäät höpinät.
Pitkä peli tämä kyllä on, kun yrittää tehdä sivutehtävätkin, mutta yhtään ähkyä ei ole vielä tullut. Toivottavasti menee näin mukavasti loppuun saakka.
Mulla näkyy alareunassa infot kuten ennenkin. 3,38Gt.
Mulla toi Rokkarin launcheri näytti latauspalkin, kun vei hiiren osoittimen siihen launcherin ala reunan tietämille.
En ymmärrä tuota puhetta Red Dead Redemption 2 suorituskyky ongelmista.
Itsellä toimii mitä parhaiten kyseinen peli 10900K OC + RTX 3090 parilla, suurimman osan ajasta +200 fps.
Peli jopa osaa hyödyntää kaikkia ytimiä kun kirjoittaa launch optionssiin:
-USEALLAVAILABLECORES -high
Niin.. Kulkeehan se Ferrarikin motarilla yli 300...
RDR2 on varsinkin 2000 sarjaa vanhemmilla NVIDIA:n korteilla todella raskas, kun eivät tue kunnolla async computea.
3090 arvostelujen mukaan RDR2 ei pääse lähelläkään 200 FPS edes 1080p resolla, joten aika peruna asetukset olet ilmeisesti pistänyt sisään...
Netistä löytää hyviä optimointi ohjeita asetuksiin jotka boostaavat paljon suorituskykyä ilman että laatu laskee niin että sitä huomaisi
Ensin ihmettelet sitä, kun joku on valittanut pelin optimoinnista ja seuraavassa viestissä kerrot, että olet tehnyt itse kaikenlaista säätöä netin optimointiohjeiden mukaan.... Eli pelihän ei ole lähtökohtaisesti hyvin optimoitu.
Epäilen edelleen aika suuresti tuota "suurimman osan ajasta 200 FPS" väitettä, kun keskiarvot on RTX 3090:lla ja 1080p resolla, jossain 115 FPS tienoilla.
Kaipa tuo oma GTX 1660:kin jaksaisi sen 200fps asetuksia säätämällä, mutta se ei kerro mitään optimoinnin laadusta tai edes pelin raskaudesta.Ja ne testit yleensä ajetaan ultralla että niitä testejä voi keskenään verrata joten ei voi verrata minun lukemiin eikä heillä välttämättä ole ollut noita launch options komentoja käytössä.
Joo, peli näyttääkin siltä, että tekstuurien resoluutio ei ole sitä mitä pitäisi, esim mulla 1440p. Hyvin suttuisen näköistä, ihan kuin olisi venytetty HD resosta. Myöskin tarkempi piirtoetäisyys on joku 15m, esim. kun joku tyyppi kävelee vastaan niin se on kuin lego ukko ennen kuin tekstuuri muuttuu ns kunnolliseksi.Optimoinnin laadusta kertoo kuitenkin se, että vaikka tämä 1660 on monta kertaa tehokkaampi kuin PS4:n GPU, ei kovin kummoista visuaalista eroa noiden välille saa millään säätämiselläkään. Konsolille ne optimoinnit oli toteutettu ihan mielettömän hyvin.
Tekstuurien on tosiaan oltava ultralla tai niiden laatu tippuu jo johonkin PS3 aikakaudelle. Tuo piirtoetäisyysongelma saattaa kuitenkin olla ihan bugi, R* joskus fiksaili niitä optimointejaan, jonka seurauksena vanhan asetustiedoston kanssa tuo tarkka piirtoetäisyys saattaa tipahtaa pienimmäksi mahdolliseksi, eikä sitä voi säätää edes pelin sisältä jostain syystä. Tarkalleen en muista mikä oli asetuksen nimi, mutta tuon pitäisi korjaantua ainakin poistamalla system.xml tiedosto Settings kansiosta (toki backup siitä ensin), käynnistämällä peli uusiksi, vääntämällä asetuksista preset maksimiin ja näppäilemällä takaisin alkuperäiset asetukset.Joo, peli näyttääkin siltä, että tekstuurien resoluutio ei ole sitä mitä pitäisi, esim mulla 1440p. Hyvin suttuisen näköistä, ihan kuin olisi venytetty HD resosta. Myöskin tarkempi piirtoetäisyys on joku 15m, esim. kun joku tyyppi kävelee vastaan niin se on kuin lego ukko ennen kuin tekstuuri muuttuu ns kunnolliseksi.
Ja sanotaan vaikka vertailuksi Kingdom Come, joka pyörii about samanmoisesti mutta näyttää todella hyvältä.
Takana on windowsin puhdas asennus ja filun poisto, ja monia tunteja säätöä. Että olisikin kiva jos joku hokkuspokkus vielä ilmaantuisi, en tosin usko vaan siihen enää. Piti tyytyä siihen mitä on ja pelata. Eihän nuo nyt ainoat outoudet pelissä ole..Tekstuurien on tosiaan oltava ultralla tai niiden laatu tippuu jo johonkin PS3 aikakaudelle. Tuo piirtoetäisyysongelma saattaa kuitenkin olla ihan bugi, R* joskus fiksaili niitä optimointejaan, jonka seurauksena vanhan asetustiedoston kanssa tuo tarkka piirtoetäisyys saattaa tipahtaa pienimmäksi mahdolliseksi, eikä sitä voi säätää edes pelin sisältä jostain syystä. Tarkalleen en muista mikä oli asetuksen nimi, mutta tuon pitäisi korjaantua ainakin poistamalla system.xml tiedosto Settings kansiosta (toki backup siitä ensin), käynnistämällä peli uusiksi, vääntämällä asetuksista preset maksimiin ja näppäilemällä takaisin alkuperäiset asetukset.
EDIT. Tuo rikkinäinen asetus taisi olla nimeltään deepsurfaceQuality, mutta se vissiin vaikutti maastoon, eikä niinkään muihin hahmoihin.
Juu, en kyllä muista, että minkään muun pelin kanssa olisi joutunut käyttämään yli tuntia pelkästään grafiikkojen säätämiseen. Tuo kohtuuton säätäminen syö aika huolella sitä pelinautintoa, ennemmin pelaa vaikka huonommilla asetuksilla kunhan edes pääsee pelaamaan. Kertoo myös oman osansa ankeasta optimoinnista, sen eteen Rockstar ei ole tainnut tehdä mitään muuta kuin heittää sen 50 eri säätöä grafiikka-asetuksiin ja antaa käyttäjien hoitaa loput. Hyvin optimoiduksi ei tätä pysty mitenkään väittämään, vaikkaa parhaimmillaan onkin oikein nättiä katseltavaa.Takana on windowsin puhdas asennus ja filun poisto, ja monia tunteja säätöä. Että olisikin kiva jos joku hokkuspokkus vielä ilmaantuisi, en tosin usko vaan siihen enää. Piti tyytyä siihen mitä on ja pelata. Eihän nuo nyt ainoat outoudet pelissä ole..
Välillä peli silti näyttää todella hyvältä kun kaikki on kohdillaan.
Tosiaan jos tällästä paskaa lähetään puhumaan, niin sit kanssa lyödään niitä todisteita pöytään.Itsellä toimii mitä parhaiten kyseinen peli 10900K OC + RTX 3090 parilla, suurimman osan ajasta +200 fps.
Tosiaan jos tällästä paskaa lähetään puhumaan, niin sit kanssa lyödään niitä todisteita pöytään.
Laita vaikka kuva asetuksista, siitähän se selviää millaset asetukset ja reson vaatii 200fps. Sit voidaan keskustella siitä et onko se niin erinomainen se kuvanlaatu.Millaisia todisteita tarkalleen vaadit?
Vai kuvitteletko että pitääkö minun kuluttaa henkilökohtaista aikaani tekemällä sinulle tuntemattomalle henkilölle video jossa näkyy peli ja fps? Toivottavasti et sentään mitään näin työllästä kuvitellut, sillä sitä en kyllä rupea tekemään sinua varten.
Jos minä pyydän että sinä teet minulle 10 minuutin suorituskyky videon RDR2 pelistä niin teetkö?
Ota edelleen huomioon että ne pelitestit tehdään asetukset maksimissa vertailtavuuden vuoksi, minun asetukset on optimoitu netissä olleiden parhaiden ohjeiden perusteella kuitenkin niin että kuvanlaatu säilyy erinomaisena.
Kun RDR2 tietää asetusten optimoinnissa mitä tekee niin FPS:ää saa paljon lisää.
Kyllä minä ainakin vastaavissa teen aina jos joku pyytää. Pelaat peliä normaalisti, painat tallennusnappia ja uplodaa youtubeen. ”Vaiva” on noin 2min normi pelaaminen lisäksi.Jos minä pyydän että sinä teet minulle 10 minuutin suorituskyky videon RDR2 pelistä niin teetkö?
painat tallennusnappia ja uplodaa youtubeen. ”Vaiva” on noin 2min normi pelaaminen lisäksi.
Kaikilla ei ole tuollaista bloatwarea pyörimässä taustalla, eli nappia ei edes ole.OT: Eikä kaikki osaa painaa sitä tallennusnappia.
Näyttiksissä on sisäänrakennettu oma softa millä tuo hoituu, joten eiköhän se nappi ole joka koneessa mikä peliä pyörittää...mutta ihan miten vain. Screenshotti nyt luulisi onnistuvan sekä fps:stä, että asetuksista.
Jos on vihreetä pellin alla niin ALT+F9 aloittaa tallennuksen. Vaihdoin itse juuri leiriä ja ei mitään hajua mikä vastaava on punaisilla.
Miten ihmeessä tässä pelissä pääsee PC:llä aloittamaan siitä mihin viimeksi jäi? En näe missään Load game tai vastaavaa, ainoataan Story joka alkaa pyörittää pitkää introa ja ilmeisesti alkaa alusta koko peli.
En itsekään ymmärrä miten nuo tallennukset toimii. Muistan kun pelasin tarinan läpi että piti jotain cloud synchronisation-juttuja tehdä että sain tallennukset toimimaan. Nyt kun asensin pelin uudestaan niin siellä on vain 35 % asti pelattuja tallennuksia.
En ole jaksanut katsoa sitä alkuintroa kun valitsen Storyn koska oletin että se aloittaa uuden storyn enkä pääse lataamaan vanhaa Savea. Tarvitsee koittaa mitä tapahtuu kun pääsen taas pelailemaan.
Oletko alueella jossa ei voi tilanteen takia ampua? Stoorissa yleensä kerrotaan kun ampumista ei suvaita vaikka aseen antaiskin varalle.Pöljää että peli päättää ajoittain mitä asetta minun pitää käyttää, esim. saint dennis pankkiryöstössä se antaa mulle katolla käteen revolverin ja sitten se revolveri on harmaana, eli ei voi käyttää lainkaan. Ammuksia kyllä on mutta aseella ei voi ampua. Ja kun kerran sattuu kuolemaan kesken tehtävän, häviää olalla ja selässä olevat aseet mystisesti. Tuota pankkiryöstöä edellisessä tehtävässä se antoi mulle kaksipiippuisen haulikon jolla piti ampua ovi rikki, ja yhden laukauksen jälkeen koko aseella ei voi ampua lainkaan.
Ei ollut alue jossa ei voi ampua, muut aseet kyllä toimii, mut ei ikinä noi mitä tehtävä antaa. Tuo hevoseen aseiden meno on ärsyttävää myös mutta pitäisi niiden selässä pysyä kuoleman jälkeen jos kuolet tehtävässä ja painat retry from checkpoint.Oletko alueella jossa ei voi tilanteen takia ampua? Stoorissa yleensä kerrotaan kun ampumista ei suvaita vaikka aseen antaiskin varalle.
Nuo pitkät aseet on säilössä "hevosessa", hae sieltä takaisin, mikäli omistat ne. Jos oli maasta poimittuja niin voi olla kadonneet.