Red Dead Redemption 2

Liittynyt
20.02.2018
Viestejä
106
Assassins Creedejä, Witchereitä ja Red Deadia pelattu tuhansia tunteja näppiksellä ja hiirellä.

Pelasin Resident Evil 3 Remakea ohjaimella nostalgiapäissäni kaverin luona pleikkarilla eikä siitä meinannut tulla yhtään mitään ja kirosin kuin Kautium konsanaan.

Fakta on se että ihmiset tottuvat eri asioihin.
 
Liittynyt
16.04.2017
Viestejä
732
Vielä ei ole tullu ainuttakaan first tai third person peliä vastaan missä ohjain voittais hiiri + näppiskombon (ainoat mitä suostun ohjaimella pelaan ovat lentosimut tai urheilupelit). Toki olen edellisen kerran pelannu enemmän ohjaimella kuin näppiksellä ja hiirellä Nintendo 8bit aikoihin eli varmasti tottumiskysymyksiäkin. The Last of Us 1 ja 2 on ainoot pelit mitkä oon väkisin joutunu vääntää loppuun ohjaimella ja vihasin toimintakohtauksia joka kerta ja mietin et voi vittu kun tän vois pelata hiirellä ja näppiksellä. Sen takia tämä uus suunta että PS-yksinoikeudet tulee tietokoneelle on mahtava. HZD, Days Gone ja God of War olen kaikki alottanut pleikalla mut jokainen jäi kesken kun kuulin että tulee hiiri + näppis kombolle. No mut se offtopicista.

Mitä tulee RDR2 ohjaamiseen ni kyllähän tässä eniten oli näppäinkomentoja tälläseks peliks ikinä ja ehkä 10min meni ennen kuin opin olemaan ampumatta vahinkolaukauksia. Aivan hyvät ohjainkomennot ja ukko liikkuu omaan makuun hyvin, tykkään just et on yhtä jäykkä ja kankee kaveri kuin itsekin olen.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 560
(Ohjaimella voi pelata 1. persoonassa.)
Ei varmaan olekaan, mutta fakta on se että tämä peli vain toimii paremmin ohjaimella ja on alun perin luotu ohjaimelle. Olen PC-pelaaja henkeen ja vereen enkä konsoleita omista, silti helpompaa on pelata joitain pelejä ohjaimella kuin odottaa että pelistudiot näkisivat vaivaa konsolikäännösten näppäinkontrolleihin.

Ei kai kukaan hullu Assassins Creedejäkään pelaa näppäimistöllä..
Itse olen pelannut kaikki assasisns creedit näppis hiiri kombolla, ilman minkäänlaista ongelmaa.

En tiedä, kuinka kauan tolla hemmetin pädillä pitäs väkisin vääntää, että se alkaisi tuntua jotenkin luonnolliselta. Olen esim pelannut RE2 remake läpi pädillä, kun siinä on yleensä aikaa vähän enemmän sohia sen tähtäyksen kanssa ja on muutenkin hidastempoisempi peli. En sinä aikana kuitenkaan huomannut juuri mitään kehitystä tuolla pädillä pelaamisessa.

Mitä enemmän nappeja tarvii, niin sitä vaikeampi itselle on padia käyttää. Esim AC:ssa osa liikkeistä vaatii useamman xyba nappien pohjaan painamista yhtä aikaan, mikä on ihan perseestä. Homma kaatuu siihen, että on pakko alkaa miettiä, mitä piti painaa, kun ne napit ei ole siellä selkäytimessä, toisin kun näppiksen ja hiiren kanssa. Itse haluan kuitenkin sen rajallisen ajan nauttia pelaamisesta, enkä käyttää viikkotolkulla aikaa padiin tottumiseen.

Padi onkin itsellä lähinnä ajopelikäytössä. Jotain hidastemposia pelejä sillä tulee välillä telkun kautta pelailtua myös.

RDR2:ssa kyllä on turhan paljon eri nappeja, mutta ei se pädi sitä yhtään sen helpommaksi/loogisemmaksi tee.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.10.2020
Viestejä
1 381
Tuli tilattua RDR 2 verkkokaupasta PS5: selle peluuseen.

Viimeksi omistanu PS1 ja PS2, niin siksi vasta nyt. Ja sattu hyvä tarjouski.

Taitaa olla halvin hinta ikinä, ainakin fyysisestä kopiosta.

Itse en hintoja katsele, jos peli vaan miellyttää. Ostin täydellä hinnalla, koska tiesin että tulee olemaan parhaita pelikokemuksia.
 
Liittynyt
25.11.2020
Viestejä
13
Taitaa olla halvin hinta ikinä, ainakin fyysisestä kopiosta.

Itse en hintoja katsele, jos peli vaan miellyttää. Ostin täydellä hinnalla, koska tiesin että tulee olemaan parhaita pelikokemuksia.
Jep, kyllä tästä pelistä ois voinu suoraan täydenki hinnan maksaa.
 

DarkkiFIN

Sosiaalisesti etääntynyt
Liittynyt
17.07.2017
Viestejä
1 592
Tuli nyt vihdoin napattua tää pc:lle, kun parilla kympillä sai epicistä ja ompas muuten hyvän näkönen peli. Nättihän se oli jo aikoinaan perus pleikkarillakin, mutta ruudunpäivitys sillä tökki silloin tosi paljon. Nyt pyörii 60fps lukolla tasasesti ja näyttiskään ei tolla lukolla pidä hirveetä meteliä. Ilman cappiä pyöri 70-140 tienoilla. Kontrollit nyt on edelleen kankeat, mutta kyllä niiden kanssa pystyy elämään. :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 661
Kontrolleista tuli mieleen että minkäköhän takia kun esim. jollekkin puhuu niin hiirellä tulee lista vaihtoehdoista niin miks ihmeessä ei ole voitu tehdä niin että niistä vaihtoehdoista voisi hiirellä rullata jonkun nopeasti sensijaan että pitää jotain tiettyä nappia painaa.
Tolla samalla rullatyylillä olis voinu tehdä paljon asioita yksinkertaiseksi sen sijaan että joka jumalan asialle on oma nappinsa jossain.
Helpottais niin pirusti pelaamista.
 

Mustalaa

Lepakkona Ozzfesteillä
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
517
Noniin, kolme vuotta sitten pelailtu Xbox One S:llä ja nyt aloitettu pc:llä, kun sai Rockstarin omasta launcherista 20e:llä. Onhan tässä vähän ulkoasussa eroa aiempaan 4k-näytöllä ja rtx 3070:llä :interested:. Laitoin julkaisusta tutut Hardware unboxedin grafiikka-asetukset sisään ja mukavasti tuntuu rullaavan.

Kuitenkin tuli huomattua, että DLSS kaataa pelin? Kaatoi niin Vulkanilla kuin DX12:lla. Sekä benchmarkissa, että itse pelissä kun latasi välivideota. Ilman DLSS toimii ihan hyvin, mutta tuntui kyllä jotenkin sulavammin pyörivän DLSS quality-asetus päällä, kuin ilman vaikka benchmarkissa ei käytännön eroa syntynytkään. Onko kellään tiedossa kikkaa, jolla tuo DLSS heräisi henkiin?

Edit: toimin tämän ohjeen mukaan ja auttoi, grafiikka-asetukset tarvitsi asettaa uusiksi: Red Dead Redemption 2 on PC crashing with ERR_GFX_STATE error - Rockstar Games Customer Support
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
441
Tuli hommattua tää Steamin joulualesta lähinnä sen takia et olin lukenu jostain et koko pelin pystyy pelaan FPS:nä.

80 tunnin jälkeen ei voi muuta todeta kun että aivan heittämällä paras todella ison budjetin tv-sarja mitä oon ikinä pelannu.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Tuli hommattua tää Steamin joulualesta lähinnä sen takia et olin lukenu jostain et koko pelin pystyy pelaan FPS:nä.

80 tunnin jälkeen ei voi muuta todeta kun että aivan heittämällä paras todella ison budjetin tv-sarja mitä oon ikinä pelannu.
Sama juttu, ostin alesta kun halvalla sai. About 15h takana ja tuntuu että enempää ei jaksa. Todella tylsä ja hidastempoinen peli ehkä kömpelöimmillä/sekavimmilla kontrolleilla ikinä.

Kuvakulmaa voi vaihtaa vapaasti milloin haluaa (sille on oma painikkeensa), mutta ei se FPS-kuvakulma toimi kaikissa tilanteissa järkevästi.
 
Liittynyt
28.07.2020
Viestejä
871
Sopii hyvin keski-ikäisen perheellisen kropalle, silloin tällöin voi tunnin pari hakata joitain tehtäviä. Siinä kohtaa jo tuntuu ettei enempää yhdessä sessiossa jaksa. Kirjoitus ja näyttely tässä on ihan ensiluokkaista ja onhan tämä aika perkeleen nätti kanssa. Hitosti kaikkia ihan yhdentekeviä sivutoimia ja systeemejä tähän ovat jaksaneet väsätä, kivoja toki varmaan jos tykkää immersiosta peleissä.
 

Mustalaa

Lepakkona Ozzfesteillä
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
517
Hinkkasin xboxilla yli 100h ja pc:llä tuli vastaan jo kakkos-chapterin alussa sivutehtäviä, joita en xboxilla ole pelannut :btooth:. Tällä kertaa myös jaksoin yrittää sen pelin parhaan hepan kesytystä lumen keskellä heti kun mahdollista, ja sehän sujui kerrasta :interested:.
 
Liittynyt
31.08.2019
Viestejä
2 014
Tällä kertaa myös jaksoin yrittää sen pelin parhaan hepan kesytystä lumen keskellä heti kun mahdollista, ja sehän sujui kerrasta :interested:.
Itse taisin missata tuon kokonaan. Onko parempi kuin kauppiailta ostettavat hevoset? Itse törsäsin kultani sellaiseen kun varat riittivät (eikä itseasiassa ollut edes kovin kallista, kun oli löytänyt pari kultaharkkoa.)
 

Mustalaa

Lepakkona Ozzfesteillä
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
517
Itse taisin missata tuon kokonaan. Onko parempi kuin kauppiailta ostettavat hevoset? Itse törsäsin kultani sellaiseen kun varat riittivät (eikä itseasiassa ollut edes kovin kallista, kun oli löytänyt pari kultaharkkoa.)
Siinä taisi olla niin, että pari-kolme heppaa on muita parempia ja keskenään suht tasavertaisia. Yksi noista on löydettävissä luonnosta, sieltä chapter 1:n tietämiltä.

Edit:How to Get the Best Horse, The White Arabian, and Other Great Horses - Red Dead Redemption 2 Wiki Guide - IGN
 
Liittynyt
09.10.2020
Viestejä
1 381
Siinä taisi olla niin, että pari-kolme heppaa on muita parempia ja keskenään suht tasavertaisia. Yksi noista on löydettävissä luonnosta, sieltä chapter 1:n tietämiltä.

Edit:How to Get the Best Horse, The White Arabian, and Other Great Horses - Red Dead Redemption 2 Wiki Guide - IGN
Joo White Arabian kannattaa käydä hakemassa sieltä pohjoisesta. Varmista että on ruokaa ja ammuksia mukana.

Mutta ainakin omien pelikertojen mukaan sitä ei löydä sieltä jäätiköiltä ennen chapter 2 loppua. Kokeilin joskus.
 

Mustalaa

Lepakkona Ozzfesteillä
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
517
Joo White Arabian kannattaa käydä hakemassa sieltä pohjoisesta. Varmista että on ruokaa ja ammuksia mukana.

Mutta ainakin omien pelikertojen mukaan sitä ei löydä sieltä jäätiköiltä ennen chapter 2 loppua. Kokeilin joskus.
Chapter 1:ssä peli ei anna lähteä kauas, mutta olinkohan tehnyt yhden vai kaksi chapter 2:n tehtävää kun suuntasin sitä poimimaan.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 313
Varmista että on ruokaa ja ammuksia mukana.
Eikös tässä ideana ollut se että se pitää ampua eka puoli-kuolijaaksi ja sitten herättää henkiin? On jo parisen vuotta kun tein mutta jotenkin muistelisin just että sen rauhoittaminen muuten kun lyijyllä oli ihan liian vaikeata ja parempi vaan ampua ja se alkaa tottelemaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
78
Eikös tässä ideana ollut se että se pitää ampua eka puoli-kuolijaaksi ja sitten herättää henkiin? On jo parisen vuotta kun tein mutta jotenkin muistelisin just että sen rauhoittaminen muuten kun lyijyllä oli ihan liian vaikeata ja parempi vaan ampua ja se alkaa tottelemaan.
Ei tuon kesyttäminen mitenkään järin vaikeaa mielestäni ollut ja oli ensimmäinen hevonen, jonka kesytin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
78
Voi kyllä hyvinkin olla noinkin, taisi olla että en ikinä tajunnut kuinka PC:llä niitä tai tyyppejä piti lassota
Itse en lassoa käyttänyt vaan lähestyin hevosta rauhallisesti kävellen ja painelin rauhoittelunäppäintä tarpeen mukaan. Päästyäni kylkipuolelle hyppäsin selkään ja ohjasin vastapalloon S-nappi pohjaan painettuna.
 
Liittynyt
09.10.2020
Viestejä
1 381
Juu ei siihen mitään ammuta tartte, tai käyttää edes lassoa vaan kesyttää se.

Tarkoitin noita ammuksia ja ruokaa lähinnä siihen, että kun alat seikkailemaan siellä pohjoisessa, niin helposti tulee vihollisia vastaan joita joudut ampumaan ja lämpötilan takia tippuu health.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
339
No huhhuh.Päivitin näyttiksen 1070 to 3070ti .Olin jo pelissä viimenen chapter menossa,pelikellossa ainakin vuosi epäsäännöllisesti pelattuna. Nyt sai kaikki asetukset tappiin reshade modi mukana.No onpas saakelin parempi grafiikka joten aloitin koko pelin uudelleen
 
Liittynyt
09.10.2020
Viestejä
1 381
No huhhuh.Päivitin näyttiksen 1070 to 3070ti .Olin jo pelissä viimenen chapter menossa,pelikellossa ainakin vuosi epäsäännöllisesti pelattuna. Nyt sai kaikki asetukset tappiin reshade modi mukana.No onpas saakelin parempi grafiikka joten aloitin koko pelin uudelleen
Oikein tehty. Tosta vielä Onlineen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
339
En voi pelata online,asensin muutaman modin,scripthookin ja treanerin.Koitin kyllä aikoinaan kun peli oli uusi,onlinea.Silloin vitutti kun tehtävällä näki missä vihu oli,ja hän näki minut ja sillä oli vielä paremmat aseet ja ei ollut jakoja ammuskelussa. Soittelen taustalla spotifyllä Morriconea.On tälläinen multimedia näppis Corsair,jolla pystyy spotifytä soittamaan.Morriconea taustalle ,ai hitto että tunnelma on katossa :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
425
Miten nykyään tää Rockstar Launcher toimii, jos ostan pelin epic storesta niin voiko sen käynnistää suoraan rockstarin kikkareesta? Ainakin aikoinaan steamista ostetut pelit siirtyi automaatisesti sinne eikä tarvinnut sen jälkeen "välikäsiä".
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
78
Ja tosiaan tuo aseiden ja niiden panosten kanssa pulaaminen on melkoinen lentosimulaattori itsessään. Huvittavaa tavallaan, että tällaisessa pelissä on monta sivua pitkä listaus näppisbindauksia ja muita asetuksia. Kiva toisaalta että on valinnanvaraa, mutta tarpeettoman monimutkaisen kontollisysteemin ovat tähän kehittäneet monessakin mielessä. Joissakin tilanteissa pitää klikkailla vuorotellen useita eri painikkeita, vaikka normaalisti muissa vastaavissa peleissä homma hoituu yhdellä painikkeella.
Tuo aseiden loadout systeemi on sellainen pikku puzzle/minipeli, joita tässä riittää. Onneksi tuota aserulettia pystyy hieman hillitsemään, jos on valmis luopumaan kymmenistä kivääreistä ja haulikoista, joita ei koskaan käytä ja on valmis pelaamaan max neljällä aseella + heitettävät ja nyrkit.

Leiristä löytyy weapon storage (en muista, tarviiko avata/hommata sinne erikseen). Storagella kannattaa tehdä loadout, jota haluaa käyttää: sidearmit + 1 ase olkapää slottiin ja 1 ase selkäslottiin, loput jättää säilöön. Hepoon ei kannata säilöä mitään ylimääräisiä, koska se sekottaa pakkaa.

Nyt jos Arthur autoholsteroi (ihanaa finglishiä) niin ratsailta poistuessa saat nuo aseet, jotka olet valinnut slotteihin automaattisesti mukaasi. Samaten tehtävissä on oikeat aseet mukana + tehtävän mukana tulevat. Jos aseen haluaa laittaa pois käsistä ratsailla niin käytä TABia, aseen omalla bindillä aseet menevät hevosen storageen.

Mikäli kaakin storagessa on useampi ase niin peli heittää automaattitilanteissa käteen todennäköisesti aseen, joka tekee eniten vahinkoa. Siksi kannattaa (imo) jättää ylimääräisest aseet weapon storageen.

Ei ehkä se ihanteellisin ratkaisu, mutta vähentää weapon wheelissä puljaamista ja sitä lottoa, mikä tuliluikku tällä kertaa arvotaan käteen.
 
Viimeksi muokattu:

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Tuo aseiden loadout systeemi on sellainen pikku puzzle/minipeli, joita tässä riittää. Onneksi tuota aserulettia pystyy hieman hillitsemään, jos on valmis luopumaan kymmenistä kivääreistä ja haulikoista, joita ei koskaan käytä ja on valmis pelaamaan max neljällä aseella + heitettävät ja nyrkit.

Leirissä Arhurin makuupaikalla on gun storage (en muista, tarviiko avata/hommata sinne erikseen). Storagella kannattaa tehdä loadout, jota haluaa käyttää: sidearmit + 1 ase olkapää slottiin ja 1 ase selkäslottiin, loput jättää storageen. Hepoon ei kannata säilöä mitään ylimääräisiä, koska se sekottaa pakkaa.

Nyt jos Arthur autoholsteroi (ihanaa finglishiä) niin ratsailta poistuessa saat nuo aseet, jotka olet valinnut slotteihin automaattisesti mukaasi. Samaten tehtävissä on oikeat aseet mukana + tehtävän mukana tulevat. Jos aseen haluaa laittaa pois käsistä ratsailla niin käytä TABia, aseen omalla bindillä aseet menevät hevosen storageen.

Mikäli kaakin storagessa on useampi ase niin peli heittää automaattitilanteissa käteen todennäköisesti aseen, joka tekee eniten vahinkoa. Siksi kannattaa (imo) jättää ylimääräisest aseet gun storageen.

Ei ehkä se ihanteellisin ratkaisu, mutta vähentää weapon wheelissä puljaamista ja sitä lottoa, mikä tuliluikku tällä kertaa arvotaan käteen.
Kiitos vinkeistä, näistä voi olla apua joskus toiste tai muille pelaajille. Omalla kohdalla ratkaisin tässä vaiheessa tämän ja kaikki muutkin käytettävyysongelmat poistamalla koko pelin. :D
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 221
Kiitos vinkeistä, näistä voi olla apua joskus toiste tai muille pelaajille. Omalla kohdalla ratkaisin tässä vaiheessa tämän ja kaikki muutkin käytettävyysongelmat poistamalla koko pelin. :D
Voi hitsit, pitääpä kyllä itekki kokeilla ekana tuota uninstall-modia seuraavan kerran kun joku peli rupiaa ärsyttään :rofl2:
 

Fox-x

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
847
Itse ostin tämän pelin jo toisen kerran. Ensimäinen kerta jäi kesken kun myin silloisen konsolin pois. Nyt oli sopivasti tarjouksessa ja en voinut hillitä itseäni.
Ja voi pojat, kyllä on meno maistunut. Tämä on kyllä mielestäni yksi kaikkien aikojen parhaista peleistä.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
220
Tulipahan tätä pelattua liikaakin ja vielä joku päivä varmaan pitäisi onlinea kokeilla..

Hevosista voi muuta sanoa kuin että nuo arabianit saa painua syvimpään helvettiin. Millään muulla hevosella en ole kuollut tässä yhtä paljon kuin tuolla ponilla mikä kompastuu lähes jokaiseen pikku kiveen ja lähettää arttu paran pää edellä puuta päin. Välillä saattaa lähteä kääntyilemään mihin sattuu itsestään kun laukkaat suoraan... Viimeinen niitti oli kun tuo mulkvisti päätti kaatua ja lähetti artun junan alle. Eutanasian sai ja tilalle turkomani joka oikeasti tottelee ja ei kaadu jokaiseen hiekan jyvään. Turkomanit tosin näyttävät säikkyvän korkeita paikkoja mutta eivät sentää lähetä ratsastajaa alas toisin kuin arabianit.

Mutta näin ylipäätänsä aivan omaa luokkaansa oleva peli minkä tasolle ei moni yllä ja varmaan tämän tasoisia ei tulla näkemään vähään aikaan.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Mutta näin ylipäätänsä aivan omaa luokkaansa oleva peli minkä tasolle ei moni yllä ja varmaan tämän tasoisia ei tulla näkemään vähään aikaan.
Aika jännä. Minä olen saanut pelistä vähän erilaisen kuvan. Tylsä, hidastempoinen, kömpelöillä ja lagaavilla kontrolleilla varustettu ylihypetetty konsoliporttaus kuvaa tätä paljon paremmin. Komeita maisemia tässä toki on paikoitellen, mutta pelattavuus on niin kökköä kautta linjan, että ei vaan pysty.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
220
Aika jännä. Minä olen saanut pelistä vähän erilaisen kuvan. Tylsä, hidastempoinen, kömpelöillä ja lagaavilla kontrolleilla varustettu ylihypetetty konsoliporttaus kuvaa tätä paljon paremmin. Komeita maisemia tässä toki on paikoitellen, mutta pelattavuus on niin kökköä kautta linjan, että ei vaan pysty.
Tuo hitaampi pelityyli ei sovi kaikille. Kontrolleissa en huomannu juuri mitään vaikeuksia paitsi mitä nyt nuo hevoset kettuilevat välillä.
Tarinahan tässä on aikalailla timanttia omasta mielestä.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 767
No kyllähän mielipiteitä maailmaan mahtuu. Omasta mielestä yksi parhaista peleistä. Ymmärrän toki, miksi joku tuosta ei pidä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
78
Kiitos vinkeistä, näistä voi olla apua joskus toiste tai muille pelaajille. Omalla kohdalla ratkaisin tässä vaiheessa tämän ja kaikki muutkin käytettävyysongelmat poistamalla koko pelin. :D
Juu ymmärrän kyllä varsin hyvin, jos poistoon meni. Munkin pari ensimmäistä läpipeluuta jäi johonkin chapter 2 tietämille.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
No kyllähän mielipiteitä maailmaan mahtuu. Omasta mielestä yksi parhaista peleistä. Ymmärrän toki, miksi joku tuosta ei pidä.
Joo, onhan tätä kehuttu tosi paljon, enkä kuvittele että oma näkemys olisi näitä sen parempi. Ei vaan tyylillisesti ja tekniseltä toimivuudeltaan minulle uponnut ja vähän siksi harmittaa että tuli sorruttua hypen myötä ostamaan. Luin ja katselin kyllä kasan arvosteluita ennen ostopäätöstä, mutta jotenkin nuo mainitut miinuspuolet tulivat silti yllätyksenä. No, onneksi oli sentään tarjouksessa. Eikä sitä tiedä vaikka joskus innostuisi aloittamaan uudestaan vähän matalammilla odotuksilla.
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 006
Pelillä on erittäin vahvat hyvät puolensa, mutta pelattavuudessa omastakin mielestä isoja heikkouksia juuri loottauksen hitaus ja ammuskelun valtava input lagi.

Tulitaistelut on itselläni ollut tässä pelkää dead eyen käyttöä, koska normaali tähtäys & ammuskelu ainakin hiirellä ja näppiksellä pelatessa on aivan hanurista.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
220
Pelillä on erittäin vahvat hyvät puolensa, mutta pelattavuudessa omastakin mielestä isoja heikkouksia juuri loottauksen hitaus ja ammuskelun valtava input lagi.

Tulitaistelut on itselläni ollut tässä pelkää dead eyen käyttöä, koska normaali tähtäys & ammuskelu ainakin hiirellä ja näppiksellä pelatessa on aivan hanurista.
Mitä meinaat tuolla ammuskelun input lagilla?

Tuli kyllä tuota ded eyeta käytettyä vähän liikaa itsekin mutta kun lopetti sen käytön niin parin tunnin päästä oppi jo tähtäämään ilman.
Craftaaminen tässä pelissä on kyllä hanurista ja siinä hitaus on vähän turhankin hidasta. Loppujen lopuksi pitkälle pärjää ilman sitäkin.
 
Liittynyt
18.08.2021
Viestejä
2 250
Mulla RDR2 oli semmoinen ihan ok 7/10 - peli. Graafisesti huikea ja ensimmäiset n. 20-30 pelituntia olivat aivan timanttia. Tämän jälkeen peli alkaa laahaamaan ja hiertämään _todella_ pahasti. Esim. alussa ihastuttaneet "immersiojutut" (nälkämekaniikat, piiiiiitkät loottausanimaatiot ym.) muuttuvat lähinnä ärsyttäväksi pakkopullaksi ja aika tarkkaan näillä lopetin kaikenlaisen loottamisen kokonaan, ihan vaan koska se oli niin saatanan hidasta ja vaivalloista. Noin muutenkin tässä kohtaa alkaa pelin todellinen luonne ja järjetön kaavamaisuus paistaa läpi. Tehtävät toistavat hyvin pitkälti samaa kaavaa: ratsasta jonnekin kuunnellen samalla jonkun tyypin lätinää, perillä tapahtuu "yllättävä" käänne ja pääset tappamaan sata rosmoa, ratsasta takaisin, kuuntele kun Dutch sössöttää jotain järjettömän tyhmää paskaa. Lopuksi hajoile siihen miten vitun tyhmä Arttu on. Toista, aivan vitun liian monta kertaa.

Lisäksi tässä kohtaa alkaa nk. ludonarratiivinen dissonanssi lyömään kasvoille ja kovaa. Pelillä on nimittäin aivan totaalisen jakomielitautinen suhde "realismin" kanssa. Tehtävien ulkopuolella maailma on iso ja avoin ja siinä mallinetaan realistisesti kaikenlaista paskaa hevosen lämpötilaan reagoivista kiveksistä lähtien. Tehtävien aikana taas Arttu muuttuu kunnon terminaattoriksi ja lahtaa kerta toisensa jälkeen kirjaimellisesti satapäin kasvottomia mookkeja yksinään ja tehtävät kulkevat tiukemmin kiskoilla kuin monet varsinaiset rail shootterit. Väkiselläkin rupeaa miettimään New Austinin väestödynamiikkaa, kun suunnilleen joka tehtävässä lahdataan enemmän kasvottomia mookkeja, kuin suurimmassa osassa kaupunkeja on ylipäätään ihmisiä. Maahanmuuttoprosentti on ilmeisen kova.

Kaiken kaikkiaan itselle tuli hyvin vahvasti fiilis, että R* porukka olisi oikeasti halunnut tehdä vaan elokuvan, mutta heidät pakotettiin lisäämään mukaan mukapelillisiä elementtejä ja avoin maailma täysin sekundaarisena jokseenkin epäoleellisena taustailluusiona. Sekosin laskuissa siitä, kuinka monta kertaa feilasin tehtäviä puhtaasti sen takia, että en suorittanut niitä tismalleen pelintekijöiden suunnittelemia askelmerkkejä noudattaen tai kuinka monta kertaa esim. käytössäni olleet aseet vaihtuivat mielivaltaisesti toisiksi, ihan vaan sen takia, että välivideossa oli haluttu pakottaa joku tietty ase kouraan. Yritä kiertää vihollisen sivustaan MISSION FAIL, hiippaile puukottamaan MISSION FAIL, yritä ottaa pieni oikoreitti ratsastaessa tehtävän aikana MISSION FAIL. Lähestymistapoja tehtäviin on aina tasan yksi. Peliin olisi sopinut minun mielestäni paljon paremmin myös taisteluihin yltävä realismi: paljon vähemmän vihollisia, mutta jotka olisivat paljon kuolettavampia. Hitaampaa ja taktisempaa menoa. Olisin myös arvostanut jos edes välillä olisi voinut oikeasti tehdä asioita hieman useammalla tavalla, vaikkapa hiippaillen tai edes lähestymissuunta valiten.

Ymmärrän toki, että kun halutaan antaa se paljon puhuttu cinemaattinen elämyspläjäys niin eihän pelaajille voi liikaa vapausasteita antaa. Eikä tämä nyt sinänsä olisi ollut niin iso ongelma, jos peli ei olisi ollut aivan totaalisesti liian pitkä. Tehtäviä on ihan posketon määrä (enemmän kuin yhdessäkään aiemmassa R* pelissä), ne ovat ihan liian pitkiä sisältöönsä nähden ja suurimmaksi osaksi toistavat itseään ihan järjettömän paljon. Mahtuu toki joukkoon mieleenpainuvia helmiäkin, mutta väittäisin että pääjuonitehtäviä olisi voinut olla puolet vähemmän ilman, että mitään kovin oleellista pelikokemuksesta olisi menetetty. Nyt oma pelikokemus oli about 20-30h timanttia, 50-60h pakkopullaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 006
Mitä meinaat tuolla ammuskelun input lagilla?
Tossa käydään perusteellisesti läpi pelin input lagia, jos lätinöitä jaksa kuunnella löydät pelkät viivemittaukset millisekunteina kun skippailet eteenpäin:




Video tehty pian PC julkaisun jälkeen, jolloin myös itse tämän pelasin läpi. En tiedä onko asia muuttunut päivitysten myötä paremmaksi.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 560
Mulla RDR2 oli semmoinen ihan ok 7/10 - peli. Graafisesti huikea ja ensimmäiset n. 20-30 pelituntia olivat aivan timanttia. Tämän jälkeen peli alkaa laahaamaan ja hiertämään _todella_ pahasti. Esim. alussa ihastuttaneet "immersiojutut" (nälkämekaniikat, piiiiiitkät loottausanimaatiot ym.) muuttuvat lähinnä ärsyttäväksi pakkopullaksi ja aika tarkkaan näillä lopetin kaikenlaisen loottamisen kokonaan, ihan vaan koska se oli niin saatanan hidasta ja vaivalloista. Noin muutenkin tässä kohtaa alkaa pelin todellinen luonne ja järjetön kaavamaisuus paistaa läpi. Tehtävät toistavat hyvin pitkälti samaa kaavaa: ratsasta jonnekin kuunnellen samalla jonkun tyypin lätinää, perillä tapahtuu "yllättävä" käänne ja pääset tappamaan sata rosmoa, ratsasta takaisin, kuuntele kun Dutch sössöttää jotain järjettömän tyhmää paskaa. Lopuksi hajoile siihen miten vitun tyhmä Arttu on. Toista, aivan vitun liian monta kertaa.
Juu pääjuoni kyllä alkoi tympiä itseäkin jossain puolen välin korvilla. Kaikki tehtävät toisti juuri tuota samaa kaavaa. Ruumiiden loottamisen hitaus oli oikeastaan ainoa pelimekaaninen asia, mikä alkoi oikeasti kanssa vähän ärsyttämään.

Epilogi on muuten ihan hemmetin hyvä ja 100 kertaa parempaa settiä tarinallisesti kun tuo pääjuoni. Se kannattaa pelata ehdottomasti läpi.

Itselle parasta antia tässä oli loppupleissä juuri se avoimen maailman samoilu, puuhailu, aarteiden metsästys ja random encounterit yms. oheistoiminta. Välillä sitten aina pelailin yhden puisen, kiskoilla etenevän main missionin.
 
Liittynyt
18.08.2021
Viestejä
2 250
Juu pääjuoni kyllä alkoi tympiä itseäkin jossain puolen välin korvilla. Kaikki tehtävät toisti juuri tuota samaa kaavaa. Ruumiiden loottamisen hitaus oli oikeastaan ainoa pelimekaaninen asia, mikä alkoi oikeasti kanssa vähän ärsyttämään.

Epilogi on muuten ihan hemmetin hyvä ja 100 kertaa parempaa settiä tarinallisesti kun tuo pääjuoni. Se kannattaa pelata ehdottomasti läpi.

Itselle parasta antia tässä oli loppupleissä juuri se avoimen maailman samoilu, puuhailu, aarteiden metsästys ja random encounterit yms. oheistoiminta. Välillä sitten aina pelailin yhden puisen, kiskoilla etenevän main missionin.
Joo, tässä tiivistyy aika hyvin omat fiilikset. Epilogi (varsinkin se jälkimmäinen osa), oli itselle myös melkeinpä pelin parasta antia, vaikka siihenkin piti tunkea muutamat turhat kohtaamiset satapäin tyhjyydestä spawnaavien mookkien kanssa.

Maagisimmillaan peli oli tosiaan ihan alussa, kun pelin tarinalliset ja pelilliset puutteet eivät vielä nousseet häiritseviksi. Alussa kun maailma ekaa kertaa alkoi aukeamaan, käytin kymmeniä tunteja ihan vaan metsissä samoiluun, metsästelyyn ja leirinuotiolla fiilistelyyn, joissa peli kyllä tarjoaa aivan ensiluokkaista tunnelmaa. Valitettavasti kaikki nämä aktiviteetit on loppujen lopuksi jokseenkin täysin irrallisia pelin muusta sisällöstä ja RDR2 on avoimen maailman peli oikeastaan vain nimellisesti. Onpa näitä muitakin pelejä joihin on tungettu avoin maailma lähinnä jonkinlaiseksi taustakulissiksi ja oheisajanvietteeksi tehtävien välillä. Esim. LA Noire tulee mieleen pelinä, joka ei olisi varsinaisesti jäänyt mitään paitsi vaikka siinä ei olisikaan ollut avointa maailmaa, varsinkin kun siinä ei ollut pahemmin edes mitään tekemistä avoimessa maailmassa tehtävien välillä.

Hyvänä kontrastina oikeasti hyvästä avoimen maailman pelistä, joka nimenomaan hyödyntää avointa pelimaailmaa läpi koko pelin, on vähän ennen RDR2:sta julkaistu Breath of The Wild. Siinä peli alussa opettaa pelaajalle oleellisimmat pelimekaniikat ja sen jälkeen päästää hänet vapaaksi maailmaan käyttämään ja yhdistelemään näitä parhaaksi näkemällään tavalla. Toki välillä tulee vähän tarinatuubia, mutta pääosin homma pysyy avoinna ja pelaaja on vapaa lähestymään asioita parhaaksi näkemällään tavalla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 661
Nyt 10-15h takana ja ihan mukavaa menoa ollut. Päätehtävästä ei mitää käryy, mä vaan menen siellä täällä ja teen jotain mitä eteen sattuu. Mukava kävelysimulaattori.

Mutta tän ehdottomasti heikoin lenkki on kontrollit. Voi taivas että ne on tehty kömpelöks ja vaikeeks. Ottaa lanttuun kun vaikka lähestyy jotain leiriä ja sieltä huudellaan jotain varoituksia ja tonne alas tulee lista kaikesta mitä voi tehdä niin eihän niitä perkeleen nappeja taas löydä ja muista mikä tekee mitäkin ja sitten vihut onkin jo kimpussa. Ja jotenkin ihmeellisesti on ihan peruskontrollit onnistuttu kusemaan liian monella napilla. Avaa laatikko yhdellä napilla, ota kirje toisella napilla, lue se kolmannella napilla, käännä sivua neljännellä napilla, käännä takaisin viidennellä napilla, laita kirje pois kuudennella napilla, sulje laatikko seitsemännellä napilla. Tän koko paskan olis voinu hoitaa parilla napilla ihan hyvin kun olis vähän järkee käytetty. En kyllä tajuu miks ei ole voitu vähän optimoida tuota käyttökokemusta. Suurin osa ajasta menee noitten perkeleen nappien kanssa säätämisessä.

Sitten on tämä muuttuva loadout. Jotenkin ihmeelliseti ne muuttuu aina silloin tällöin. Helvetin kiva kun olet laittanu ittelles kaikki hyvin ja sitten päätät nukkua vaikka hetken tai tulee joku välianimaatio ja sen jälkeen lähdet seikkailemaan ja juoksemaan ja vaikka metsästämään. Vain huomataksesi että se saatanan jouskari on taas hevosen repussa. Ja taas saa säätää loadoutin uusiks.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 423
Viestejä
4 160 930
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom