Red Dead Redemption 2

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
18 959
No kyllähän mielipiteitä maailmaan mahtuu. Omasta mielestä yksi parhaista peleistä. Ymmärrän toki, miksi joku tuosta ei pidä.
Joo, onhan tätä kehuttu tosi paljon, enkä kuvittele että oma näkemys olisi näitä sen parempi. Ei vaan tyylillisesti ja tekniseltä toimivuudeltaan minulle uponnut ja vähän siksi harmittaa että tuli sorruttua hypen myötä ostamaan. Luin ja katselin kyllä kasan arvosteluita ennen ostopäätöstä, mutta jotenkin nuo mainitut miinuspuolet tulivat silti yllätyksenä. No, onneksi oli sentään tarjouksessa. Eikä sitä tiedä vaikka joskus innostuisi aloittamaan uudestaan vähän matalammilla odotuksilla.
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
4 844
Pelillä on erittäin vahvat hyvät puolensa, mutta pelattavuudessa omastakin mielestä isoja heikkouksia juuri loottauksen hitaus ja ammuskelun valtava input lagi.

Tulitaistelut on itselläni ollut tässä pelkää dead eyen käyttöä, koska normaali tähtäys & ammuskelu ainakin hiirellä ja näppiksellä pelatessa on aivan hanurista.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
209
Pelillä on erittäin vahvat hyvät puolensa, mutta pelattavuudessa omastakin mielestä isoja heikkouksia juuri loottauksen hitaus ja ammuskelun valtava input lagi.

Tulitaistelut on itselläni ollut tässä pelkää dead eyen käyttöä, koska normaali tähtäys & ammuskelu ainakin hiirellä ja näppiksellä pelatessa on aivan hanurista.
Mitä meinaat tuolla ammuskelun input lagilla?

Tuli kyllä tuota ded eyeta käytettyä vähän liikaa itsekin mutta kun lopetti sen käytön niin parin tunnin päästä oppi jo tähtäämään ilman.
Craftaaminen tässä pelissä on kyllä hanurista ja siinä hitaus on vähän turhankin hidasta. Loppujen lopuksi pitkälle pärjää ilman sitäkin.
 
Liittynyt
18.08.2021
Viestejä
1 981
Mulla RDR2 oli semmoinen ihan ok 7/10 - peli. Graafisesti huikea ja ensimmäiset n. 20-30 pelituntia olivat aivan timanttia. Tämän jälkeen peli alkaa laahaamaan ja hiertämään _todella_ pahasti. Esim. alussa ihastuttaneet "immersiojutut" (nälkämekaniikat, piiiiiitkät loottausanimaatiot ym.) muuttuvat lähinnä ärsyttäväksi pakkopullaksi ja aika tarkkaan näillä lopetin kaikenlaisen loottamisen kokonaan, ihan vaan koska se oli niin saatanan hidasta ja vaivalloista. Noin muutenkin tässä kohtaa alkaa pelin todellinen luonne ja järjetön kaavamaisuus paistaa läpi. Tehtävät toistavat hyvin pitkälti samaa kaavaa: ratsasta jonnekin kuunnellen samalla jonkun tyypin lätinää, perillä tapahtuu "yllättävä" käänne ja pääset tappamaan sata rosmoa, ratsasta takaisin, kuuntele kun Dutch sössöttää jotain järjettömän tyhmää paskaa. Lopuksi hajoile siihen miten vitun tyhmä Arttu on. Toista, aivan vitun liian monta kertaa.

Lisäksi tässä kohtaa alkaa nk. ludonarratiivinen dissonanssi lyömään kasvoille ja kovaa. Pelillä on nimittäin aivan totaalisen jakomielitautinen suhde "realismin" kanssa. Tehtävien ulkopuolella maailma on iso ja avoin ja siinä mallinetaan realistisesti kaikenlaista paskaa hevosen lämpötilaan reagoivista kiveksistä lähtien. Tehtävien aikana taas Arttu muuttuu kunnon terminaattoriksi ja lahtaa kerta toisensa jälkeen kirjaimellisesti satapäin kasvottomia mookkeja yksinään ja tehtävät kulkevat tiukemmin kiskoilla kuin monet varsinaiset rail shootterit. Väkiselläkin rupeaa miettimään New Austinin väestödynamiikkaa, kun suunnilleen joka tehtävässä lahdataan enemmän kasvottomia mookkeja, kuin suurimmassa osassa kaupunkeja on ylipäätään ihmisiä. Maahanmuuttoprosentti on ilmeisen kova.

Kaiken kaikkiaan itselle tuli hyvin vahvasti fiilis, että R* porukka olisi oikeasti halunnut tehdä vaan elokuvan, mutta heidät pakotettiin lisäämään mukaan mukapelillisiä elementtejä ja avoin maailma täysin sekundaarisena jokseenkin epäoleellisena taustailluusiona. Sekosin laskuissa siitä, kuinka monta kertaa feilasin tehtäviä puhtaasti sen takia, että en suorittanut niitä tismalleen pelintekijöiden suunnittelemia askelmerkkejä noudattaen tai kuinka monta kertaa esim. käytössäni olleet aseet vaihtuivat mielivaltaisesti toisiksi, ihan vaan sen takia, että välivideossa oli haluttu pakottaa joku tietty ase kouraan. Yritä kiertää vihollisen sivustaan MISSION FAIL, hiippaile puukottamaan MISSION FAIL, yritä ottaa pieni oikoreitti ratsastaessa tehtävän aikana MISSION FAIL. Lähestymistapoja tehtäviin on aina tasan yksi. Peliin olisi sopinut minun mielestäni paljon paremmin myös taisteluihin yltävä realismi: paljon vähemmän vihollisia, mutta jotka olisivat paljon kuolettavampia. Hitaampaa ja taktisempaa menoa. Olisin myös arvostanut jos edes välillä olisi voinut oikeasti tehdä asioita hieman useammalla tavalla, vaikkapa hiippaillen tai edes lähestymissuunta valiten.

Ymmärrän toki, että kun halutaan antaa se paljon puhuttu cinemaattinen elämyspläjäys niin eihän pelaajille voi liikaa vapausasteita antaa. Eikä tämä nyt sinänsä olisi ollut niin iso ongelma, jos peli ei olisi ollut aivan totaalisesti liian pitkä. Tehtäviä on ihan posketon määrä (enemmän kuin yhdessäkään aiemmassa R* pelissä), ne ovat ihan liian pitkiä sisältöönsä nähden ja suurimmaksi osaksi toistavat itseään ihan järjettömän paljon. Mahtuu toki joukkoon mieleenpainuvia helmiäkin, mutta väittäisin että pääjuonitehtäviä olisi voinut olla puolet vähemmän ilman, että mitään kovin oleellista pelikokemuksesta olisi menetetty. Nyt oma pelikokemus oli about 20-30h timanttia, 50-60h pakkopullaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
4 844
Mitä meinaat tuolla ammuskelun input lagilla?
Tossa käydään perusteellisesti läpi pelin input lagia, jos lätinöitä jaksa kuunnella löydät pelkät viivemittaukset millisekunteina kun skippailet eteenpäin:




Video tehty pian PC julkaisun jälkeen, jolloin myös itse tämän pelasin läpi. En tiedä onko asia muuttunut päivitysten myötä paremmaksi.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 373
Mulla RDR2 oli semmoinen ihan ok 7/10 - peli. Graafisesti huikea ja ensimmäiset n. 20-30 pelituntia olivat aivan timanttia. Tämän jälkeen peli alkaa laahaamaan ja hiertämään _todella_ pahasti. Esim. alussa ihastuttaneet "immersiojutut" (nälkämekaniikat, piiiiiitkät loottausanimaatiot ym.) muuttuvat lähinnä ärsyttäväksi pakkopullaksi ja aika tarkkaan näillä lopetin kaikenlaisen loottamisen kokonaan, ihan vaan koska se oli niin saatanan hidasta ja vaivalloista. Noin muutenkin tässä kohtaa alkaa pelin todellinen luonne ja järjetön kaavamaisuus paistaa läpi. Tehtävät toistavat hyvin pitkälti samaa kaavaa: ratsasta jonnekin kuunnellen samalla jonkun tyypin lätinää, perillä tapahtuu "yllättävä" käänne ja pääset tappamaan sata rosmoa, ratsasta takaisin, kuuntele kun Dutch sössöttää jotain järjettömän tyhmää paskaa. Lopuksi hajoile siihen miten vitun tyhmä Arttu on. Toista, aivan vitun liian monta kertaa.
Juu pääjuoni kyllä alkoi tympiä itseäkin jossain puolen välin korvilla. Kaikki tehtävät toisti juuri tuota samaa kaavaa. Ruumiiden loottamisen hitaus oli oikeastaan ainoa pelimekaaninen asia, mikä alkoi oikeasti kanssa vähän ärsyttämään.

Epilogi on muuten ihan hemmetin hyvä ja 100 kertaa parempaa settiä tarinallisesti kun tuo pääjuoni. Se kannattaa pelata ehdottomasti läpi.

Itselle parasta antia tässä oli loppupleissä juuri se avoimen maailman samoilu, puuhailu, aarteiden metsästys ja random encounterit yms. oheistoiminta. Välillä sitten aina pelailin yhden puisen, kiskoilla etenevän main missionin.
 
Liittynyt
18.08.2021
Viestejä
1 981
Juu pääjuoni kyllä alkoi tympiä itseäkin jossain puolen välin korvilla. Kaikki tehtävät toisti juuri tuota samaa kaavaa. Ruumiiden loottamisen hitaus oli oikeastaan ainoa pelimekaaninen asia, mikä alkoi oikeasti kanssa vähän ärsyttämään.

Epilogi on muuten ihan hemmetin hyvä ja 100 kertaa parempaa settiä tarinallisesti kun tuo pääjuoni. Se kannattaa pelata ehdottomasti läpi.

Itselle parasta antia tässä oli loppupleissä juuri se avoimen maailman samoilu, puuhailu, aarteiden metsästys ja random encounterit yms. oheistoiminta. Välillä sitten aina pelailin yhden puisen, kiskoilla etenevän main missionin.
Joo, tässä tiivistyy aika hyvin omat fiilikset. Epilogi (varsinkin se jälkimmäinen osa), oli itselle myös melkeinpä pelin parasta antia, vaikka siihenkin piti tunkea muutamat turhat kohtaamiset satapäin tyhjyydestä spawnaavien mookkien kanssa.

Maagisimmillaan peli oli tosiaan ihan alussa, kun pelin tarinalliset ja pelilliset puutteet eivät vielä nousseet häiritseviksi. Alussa kun maailma ekaa kertaa alkoi aukeamaan, käytin kymmeniä tunteja ihan vaan metsissä samoiluun, metsästelyyn ja leirinuotiolla fiilistelyyn, joissa peli kyllä tarjoaa aivan ensiluokkaista tunnelmaa. Valitettavasti kaikki nämä aktiviteetit on loppujen lopuksi jokseenkin täysin irrallisia pelin muusta sisällöstä ja RDR2 on avoimen maailman peli oikeastaan vain nimellisesti. Onpa näitä muitakin pelejä joihin on tungettu avoin maailma lähinnä jonkinlaiseksi taustakulissiksi ja oheisajanvietteeksi tehtävien välillä. Esim. LA Noire tulee mieleen pelinä, joka ei olisi varsinaisesti jäänyt mitään paitsi vaikka siinä ei olisikaan ollut avointa maailmaa, varsinkin kun siinä ei ollut pahemmin edes mitään tekemistä avoimessa maailmassa tehtävien välillä.

Hyvänä kontrastina oikeasti hyvästä avoimen maailman pelistä, joka nimenomaan hyödyntää avointa pelimaailmaa läpi koko pelin, on vähän ennen RDR2:sta julkaistu Breath of The Wild. Siinä peli alussa opettaa pelaajalle oleellisimmat pelimekaniikat ja sen jälkeen päästää hänet vapaaksi maailmaan käyttämään ja yhdistelemään näitä parhaaksi näkemällään tavalla. Toki välillä tulee vähän tarinatuubia, mutta pääosin homma pysyy avoinna ja pelaaja on vapaa lähestymään asioita parhaaksi näkemällään tavalla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
11 661
Nyt 10-15h takana ja ihan mukavaa menoa ollut. Päätehtävästä ei mitää käryy, mä vaan menen siellä täällä ja teen jotain mitä eteen sattuu. Mukava kävelysimulaattori.

Mutta tän ehdottomasti heikoin lenkki on kontrollit. Voi taivas että ne on tehty kömpelöks ja vaikeeks. Ottaa lanttuun kun vaikka lähestyy jotain leiriä ja sieltä huudellaan jotain varoituksia ja tonne alas tulee lista kaikesta mitä voi tehdä niin eihän niitä perkeleen nappeja taas löydä ja muista mikä tekee mitäkin ja sitten vihut onkin jo kimpussa. Ja jotenkin ihmeellisesti on ihan peruskontrollit onnistuttu kusemaan liian monella napilla. Avaa laatikko yhdellä napilla, ota kirje toisella napilla, lue se kolmannella napilla, käännä sivua neljännellä napilla, käännä takaisin viidennellä napilla, laita kirje pois kuudennella napilla, sulje laatikko seitsemännellä napilla. Tän koko paskan olis voinu hoitaa parilla napilla ihan hyvin kun olis vähän järkee käytetty. En kyllä tajuu miks ei ole voitu vähän optimoida tuota käyttökokemusta. Suurin osa ajasta menee noitten perkeleen nappien kanssa säätämisessä.

Sitten on tämä muuttuva loadout. Jotenkin ihmeelliseti ne muuttuu aina silloin tällöin. Helvetin kiva kun olet laittanu ittelles kaikki hyvin ja sitten päätät nukkua vaikka hetken tai tulee joku välianimaatio ja sen jälkeen lähdet seikkailemaan ja juoksemaan ja vaikka metsästämään. Vain huomataksesi että se saatanan jouskari on taas hevosen repussa. Ja taas saa säätää loadoutin uusiks.
 

Fox-x

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
794
Nyt 10-15h takana ja ihan mukavaa menoa ollut. Päätehtävästä ei mitää käryy, mä vaan menen siellä täällä ja teen jotain mitä eteen sattuu. Mukava kävelysimulaattori.

Mutta tän ehdottomasti heikoin lenkki on kontrollit. Voi taivas että ne on tehty kömpelöks ja vaikeeks. Ottaa lanttuun kun vaikka lähestyy jotain leiriä ja sieltä huudellaan jotain varoituksia ja tonne alas tulee lista kaikesta mitä voi tehdä niin eihän niitä perkeleen nappeja taas löydä ja muista mikä tekee mitäkin ja sitten vihut onkin jo kimpussa. Ja jotenkin ihmeellisesti on ihan peruskontrollit onnistuttu kusemaan liian monella napilla. Avaa laatikko yhdellä napilla, ota kirje toisella napilla, lue se kolmannella napilla, käännä sivua neljännellä napilla, käännä takaisin viidennellä napilla, laita kirje pois kuudennella napilla, sulje laatikko seitsemännellä napilla. Tän koko paskan olis voinu hoitaa parilla napilla ihan hyvin kun olis vähän järkee käytetty. En kyllä tajuu miks ei ole voitu vähän optimoida tuota käyttökokemusta. Suurin osa ajasta menee noitten perkeleen nappien kanssa säätämisessä.
Voin allekirjoittaa nuo kontrollit, itselläkin tulee vahinkolaukauksia ja muita sekoiluja edelleen aika usein. Puhumattakaan hevosella ratsastamisesta. Tähtääminen onneksi alkoi sujua kun hiukan säädin vakioasetuksia.
Tuohon muuttuvaan

Sitten on tämä muuttuva loadout. Jotenkin ihmeelliseti ne muuttuu aina silloin tällöin. Helvetin kiva kun olet laittanu ittelles kaikki hyvin ja sitten päätät nukkua vaikka hetken tai tulee joku välianimaatio ja sen jälkeen lähdet seikkailemaan ja juoksemaan ja vaikka metsästämään. Vain huomataksesi että se saatanan jouskari on taas hevosen repussa. Ja taas saa säätää loadoutin uusiks.
Tässä taisi pari viestiä ylöspäin olla neuvo miten tuon loadoutin muuttumisen pystyi kikkailemaan, ilmeisesti leiriin pystyi jättämään Artun vaunuun osan aseista, pitää itsekin tutkia tuo tänään.


Itselle raivostuttavin asia tässä pelissä on tuo päätehtävien alku, ensin videopätkää ja sen jälkeen ikuisuus ratsastusta. Mielestäni tuo olisi voitu paremmin toteuttaa pelkällä välivideolla jolloin itse tunnelmaa olisi pystytty entisestään korostamaan.
Onneksi eilen huomasin tuon leirin avulla pikasiirtymisen!!! Eli leiri pystyyn niin sieltä pystyy valitsemaan spawnipaikan kylistä missä olet vieraillut. Ja Artun vaunuista pystyy myös spawnaamaan vierailtuihin paikkoihin.

Mutta onhan tämä silti puutteineenkin aivan loistava peli tällaiselle länkkäri/Tex Willer fanille:hungry: Pelin hitauden ymmärrän sillä että pelinkehittäjät ovat halunneet autenttista lännen menoa, hitaasti soljuvaa tarinaa ja kauniita maisemia.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
18 959
Mutta tän ehdottomasti heikoin lenkki on kontrollit. Voi taivas että ne on tehty kömpelöks ja vaikeeks. Ottaa lanttuun kun vaikka lähestyy jotain leiriä ja sieltä huudellaan jotain varoituksia ja tonne alas tulee lista kaikesta mitä voi tehdä niin eihän niitä perkeleen nappeja taas löydä ja muista mikä tekee mitäkin ja sitten vihut onkin jo kimpussa. Ja jotenkin ihmeellisesti on ihan peruskontrollit onnistuttu kusemaan liian monella napilla. Avaa laatikko yhdellä napilla, ota kirje toisella napilla, lue se kolmannella napilla, käännä sivua neljännellä napilla, käännä takaisin viidennellä napilla, laita kirje pois kuudennella napilla, sulje laatikko seitsemännellä napilla. Tän koko paskan olis voinu hoitaa parilla napilla ihan hyvin kun olis vähän järkee käytetty. En kyllä tajuu miks ei ole voitu vähän optimoida tuota käyttökokemusta. Suurin osa ajasta menee noitten perkeleen nappien kanssa säätämisessä.
Tämä oli pahin ärsytyksen paikka ja kamelin selän katkaisija omallakin kohdalla. En voi kertakaikkiaan sietää noin paskaa käytettävyyttä.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 276
Itselle raivostuttavin asia tässä pelissä on tuo päätehtävien alku, ensin videopätkää ja sen jälkeen ikuisuus ratsastusta. Mielestäni tuo olisi voitu paremmin toteuttaa pelkällä välivideolla jolloin itse tunnelmaa olisi pystytty entisestään korostamaan.
Onneksi eilen huomasin tuon leirin avulla pikasiirtymisen!!! Eli leiri pystyyn niin sieltä pystyy valitsemaan spawnipaikan kylistä missä olet vieraillut. Ja Artun vaunuista pystyy myös spawnaamaan vierailtuihin paikkoihin.
En ole ihan varma tästä mutta jos et ole huomannut niin siinähän on se cinema-mode jolla voi ratsastaa automaattisesti, jos nyt en yhtään väärin muista. Tällä tyylillä How do I auto ride my horse on PC.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
188
En muista kontrollien tuottaneen vaikeuksia kuin ihan alussa, kyllä ne oppi kun pelasi jonkun aikaa. Ja hitaus ei haittaa myöskään, tässä on haettu realismia. Oikeassakaan elämässä et voi vaan seistä kuolleen vihun vieressä ja lootti tavarat vaan ilmestyy tyhjästä sun taskuihin. Rdr1 oli omaan makuun liian arcademainen, tässä ei olla menty sieltä mistä aita on matalin. Tässä on enemmän fiilis että ohjaat oikeaa ihmistä eikä videopelihahmoa.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 373
En muista kontrollien tuottaneen vaikeuksia kuin ihan alussa, kyllä ne oppi kun pelasi jonkun aikaa. Ja hitaus ei haittaa myöskään, tässä on haettu realismia. Oikeassakaan elämässä et voi vaan seistä kuolleen vihun vieressä ja lootti tavarat vaan ilmestyy tyhjästä sun taskuihin. Rdr1 oli omaan makuun liian arcademainen, tässä ei olla menty sieltä mistä aita on matalin. Tässä on enemmän fiilis että ohjaat oikeaa ihmistä eikä videopelihahmoa.
Juu tuo tavaran loottaamisen hitaus vaan käy raskaaksi, kun siinä on se 50 ruumista kasassa. Muuten ei minuakaan noi animaatiot haitanneet, kun niitä ei koko aikaa peräkanaa joudu muissa hommissa kattelemaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
11 661
En muista kontrollien tuottaneen vaikeuksia kuin ihan alussa, kyllä ne oppi kun pelasi jonkun aikaa. Ja hitaus ei haittaa myöskään, tässä on haettu realismia. Oikeassakaan elämässä et voi vaan seistä kuolleen vihun vieressä ja lootti tavarat vaan ilmestyy tyhjästä sun taskuihin. Rdr1 oli omaan makuun liian arcademainen, tässä ei olla menty sieltä mistä aita on matalin. Tässä on enemmän fiilis että ohjaat oikeaa ihmistä eikä videopelihahmoa.
Ei toi hitaus mutta kontrollit.
Joku kun uhkailee niin se on jo kimpussa ennenkuin edes tiedän mitä vaihtoehtoja minulla on. Saatikka kun joku käy kimppuun ja pitäis muistaa millä napilla lyödään, millä torjutaan, millä kuristetaan, millä huudetaan ja millä mitäkin. Tappelu on yleensä ohi ennenkuin oon edes löytäny oikeet napit näppikseltä.
Tossa puuttuu semmonen tietty logiikka noiden nappien kanssa. Ei vaan voi käsittää miks niitä ei PC versiossa vähän yksinkertaistettu. Esimerkiks juuri niin että kun puhut jollekkin niin voisit valita repliikeistä hiiren rullalla jotain. Tässä on jotenkin ihan syyttä tehty kontrollit hankalasti muistettavaksi varsinkaan kun monesti ei ole aikaa miettiä missä mikäkin nappi on.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
188
Ehkä enemmän sekaannuksia tullut niissä tilanteissa kun samoihin nappeihin on yhdistelty useita eri toimintoja. Yksi mikä tulee ensimmäisenä mieleen kun yritän lootata kuolleen hevosen niin päähahmo nostaakin vieressä lojuvan vihun koska en seissyt juuri oikeassa kohdassa ja/tai katsonut juuri oikeaan suuntaan. Näissä tilanteissa on vain katsottava oikasta alanurkasta mitä mikin nappi tekee sillä hetkellä ja hienosäädettävä hahmon sijaintia ja kameraa sen mukaan tai sitten Q:sta selaa mihinkä keskitytään että saa halutun toiminnon valittavaksi.
 
Liittynyt
02.10.2020
Viestejä
401
Noista kontrolleista pc:ssä. Minulla(kin) on ollut monenkin pelin kanssa hankaluutena ja etenemisen esteenä näppäimien muistaminen. Lopulta ostin tarjouksesta Stream Deck -lisälaitteen (tälläkin hetkellä on muuten tarjous Gigantissa, mutta silti tuo parempi malli maksaa parisataa...), johon laitoin pelien näppäimiä näkyviin (muistilistaa toiminnot+näppäin) ja myös suoraan siitä laitteesta käytettäväksi. Siihen saa tietääkseni myös monimutkaisempia makroja, mutta en itse ole vielä tarvinnut kuin enimmillään parin toiminnon painikkeita.
Helpottaa paljon ja nuo näkyvät pimeässäkin toisin kuin paperille tulostetut muistilistat. RDR2:sta en ole vielä hankkinut enkä siis kokeillut sen kanssa, mutta vielä joskus! :)

Esimerkiksi Assassin's Creed Unity:n painikkeista minulla on valokuva viestissä Viimeksi pelaamasi peli ja mietteitä siitä (esim. numeronäppäimissä 1-8 on aseita ja toimintoja).
Ja Euro Truck Simulator 2:sta on esimerkkinä valokuva viestissä Rekkasimulaattorit (samalla sivulla ylempänä myös käyttäjän omenanraato kahden Stream Deckin käytöstä esimerkki).
Työpöytäkäytössäkin olen laittanut laitteen painikkeet aika tehokkaasti käyttöön, mm. ohjelmien käynnistämisiä, verkkolevyhakemistojen avaamista, ...
 
Liittynyt
30.06.2021
Viestejä
42
Joskus kaapista tai laatikosta löytyy kaksi tavaraa joista toinen kiinnostaisi mutta sitä toista on jo laukut täynnä ja peli tietenkin tarjoaa poimittavaksi vain tätä jälkimmäistä. Aikansa kun kuvakulmaa ja hahmon sijaintia muuttelee, tavara vaihtuu oikeaan. Onkos tähän olemassa jotain tapaa, jolla poimittavan tavaran saisi paremmin valittua?
 
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 308
Vihdosta viimein kampanja läpi, eihän se ottanut kun 2,5v. ja 115h monella pidemmällä tauolla :rofl:
Vaikka pääjuonessa oli aika paljon "turhaa" saman jauhamista, niin loppuun saivat jälleen nostettua fiilikset ja jotain roskia oli ilmassa silmien lähettyvillä.
Tässähän olisi ollut ainesta ihan 10/10 pelille, mutta R* erikoiset pudottaa kyllä rimaa. Sellaiset 8/10 tästä kuitenkin pitää antaa vaikka nega-lista olisikin pitkä, jos sitä nyt jaksaisin alkaa listata (kaikki täällä lienee jo mainittu).
Läpäisystä tuleva achievement sai ihmettelemään, että vain 20% Steam pelaajista on pelin läpäissyt, mutta sitten se taas ei ihmetyttänyt yhtään, teos on pitkä ja pääjuoni osittain aika pakkopullaa.

PS. Itseäni kun nappaa nämä historialliset "realistiset" (ei fantasiaa) pelit, niin sitten hypätään 500 vuotta taakse päin ja Euroopan mantereelle keski-aikaiseen Bohemiaan (Kingdom Come: Deliverance uudelleen läpäisyn pariin) :happy:
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
872
Aloin vihdoin pelaamaan kaverin suosituksesta RDR2 ja vähän yllätti tallentaminen verrattuna valtaosaan peleistä joissa on ns. quicksave F5 takana. Perheellisenä pelit jää kesken suht usein, mutta tallentaa ei voi vapaasti. Kun pelin joskus myöhemmin avaa taas se jatkuu jostain lähistöltä... No sitten jonkun karhunkaato tehtävän jälkeen ajattelin että nyt peli on varmaan tallentunut että voi vähän hassutella. Ryöstin junan ja ammuskelin porukkaa minkä jaksoin. Lopulta bountyhuntterit tappoi, mutta yllätys oli että pelaajan bounty pysyi latauksen jälkeen. Myös karhuntalja katosi hevosen kyydistä.

Nyt mietityttää että pitäisikö alottaa alusta kun tämä melko poikkeava pelimalli on selvinnyt. Tehtävien pakolliset jutustelut on vaan todella pitkiä kuunnella uudelleen :D
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
1 980
Aloin vihdoin pelaamaan kaverin suosituksesta RDR2 ja vähän yllätti tallentaminen verrattuna valtaosaan peleistä joissa on ns. quicksave F5 takana. Perheellisenä pelit jää kesken suht usein, mutta tallentaa ei voi vapaasti. Kun pelin joskus myöhemmin avaa taas se jatkuu jostain lähistöltä... No sitten jonkun karhunkaato tehtävän jälkeen ajattelin että nyt peli on varmaan tallentunut että voi vähän hassutella. Ryöstin junan ja ammuskelin porukkaa minkä jaksoin. Lopulta bountyhuntterit tappoi, mutta yllätys oli että pelaajan bounty pysyi latauksen jälkeen. Myös karhuntalja katosi hevosen kyydistä.

Nyt mietityttää että pitäisikö alottaa alusta kun tämä melko poikkeava pelimalli on selvinnyt. Tehtävien pakolliset jutustelut on vaan todella pitkiä kuunnella uudelleen :D
Voit tallentaa, jos teet leirinuotion, joka löytyy itemeistä. Ei toki ihan joka välissä voi, mutta kuitenkin.
Itse myös perheellinen, joten peluut välillä vaan 15min ja välillä ehtii pelaamaan jopa tunnin.

Toki, en porukkaa en lahda pelissä, niin bountyt pysyneet poissa, eli tuohon en osaa sanoa. Pikku bountyt pystyy juna-asemilla maksaa pois.
 
Liittynyt
18.08.2021
Viestejä
1 981
Toi RDR2:n seivisysteemi on kyllä ihan paska ja taas yksi asia lisää, jonka tosi monet kriitikot ja aika monet pelaajatkin ohitti ihan täysin. Peli kun ei varsinaisesti tallenna sitä pelimaailmaa ollenkaan, vaan ainoastaan hahmon statsit ja suurpiirteisen sijainnin.

Toki näinhän homma on aina R* - peleissä toiminut ja eipä tuo nyt RDR:ssäkään iso vahinko ole, kun maailma on kuitenkin 100% staattinen. Vitutti kuitenkin alkupuolella kun en tajunnut tuon seivisysteemin luonnetta ja meni random eventtejä vituiksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
25
Aloin vihdoin pelaamaan kaverin suosituksesta RDR2 ja vähän yllätti tallentaminen verrattuna valtaosaan peleistä joissa on ns. quicksave F5 takana. Perheellisenä pelit jää kesken suht usein, mutta tallentaa ei voi vapaasti. Kun pelin joskus myöhemmin avaa taas se jatkuu jostain lähistöltä... No sitten jonkun karhunkaato tehtävän jälkeen ajattelin että nyt peli on varmaan tallentunut että voi vähän hassutella. Ryöstin junan ja ammuskelin porukkaa minkä jaksoin. Lopulta bountyhuntterit tappoi, mutta yllätys oli että pelaajan bounty pysyi latauksen jälkeen. Myös karhuntalja katosi hevosen kyydistä.

Nyt mietityttää että pitäisikö alottaa alusta kun tämä melko poikkeava pelimalli on selvinnyt. Tehtävien pakolliset jutustelut on vaan todella pitkiä kuunnella uudelleen :D
Ite ainakin otin autosaven pois päältä ja tallentelin itse manuaalisesti menun kautta. Tallentaa ei voi, jos on menossa jotain aktiviteettia esim. tehtävä jne. Periaatteessa siis tallentaa voi milloin huvittaa, näin ainakin PC:llä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 272
Joskus kaapista tai laatikosta löytyy kaksi tavaraa joista toinen kiinnostaisi mutta sitä toista on jo laukut täynnä ja peli tietenkin tarjoaa poimittavaksi vain tätä jälkimmäistä. Aikansa kun kuvakulmaa ja hahmon sijaintia muuttelee, tavara vaihtuu oikeaan. Onkos tähän olemassa jotain tapaa, jolla poimittavan tavaran saisi paremmin valittua?
Vaihda kuvakulma silmistä katsottuun, niin tavaroiden valitseminen muuttuu paljon helpommaksi. Kyseessä siis PC-versio ja käytössä hiiri ja näppäimistö.
 
Liittynyt
30.06.2021
Viestejä
42
Vaihda kuvakulma silmistä katsottuun, niin tavaroiden valitseminen muuttuu paljon helpommaksi. Kyseessä siis PC-versio ja käytössä hiiri ja näppäimistö.
First person näkymää on tullut käytettyäkin mutta tämäkään ei aina satavarmasti toimi. Olisihan noihin kontrolleihin mahtunut yksi toiminto lisää jolla voit selata poimittavia tavaroita :D
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
1 143
Piti aloittaa tämä mestariteos uudestaan, mutta jostain syystä ei käynnisty. Alla Windows 11 ja kokeiltu kaikkia mahdollisia kikkoja, mutta kun pelin yrittää avata niin lataa hetken aikaa jotain, mutta ruudulle ei ilmesty koko peliä ollenkaan.
Huvittavaa muuten tuo miten jotkut ovat sitä mieltä, että pakko pelata ohjaimella. Itsellä ihan päinvastoin, jäi pleikalla aikoinaan kesken juuri sen takia kun ohjaimella pelaamisesta ei tullut mitään. Hiirellä ja näppiksellä peli taas tuntuu aivan huikealta, koska sillä sentään tähtääminen onnistuu enkä edes ajatellut että liikkumisessa on mitään ongelmia. Omasta mielestäni tämä on yksi kaikkien aikojen parhaimmista peleistä, ja Rockstar teki taas sen että melkein kaikki muut pelit tuntuvat huonolaatuisilta, koska tässä laatutaso on vaan niin eri maailmasta. Jopa 2013 vuoden GTA tuntuu edelleen niin tasokkaalta, että melkein mikään muu firma ei pääse nyt melkein kymmenen vuotta jälkeenkään yhtä tasokkaaseen lopputulokseen.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Yritin aloittaa uudestaan, ei pysty kun taas tajuan kuinka vitun kankea tämä on ja nämä latausajat on ihan jäätävät! :facepalm: Pelkkä pelin käynnistyminen että pääsee itse liikkumaan ottaa sen 5-10min?!!

Toinen tehtävä kun pitää käydä putsaamassa se vihollisen leiri sieltä vuorilta, no kaikki menee hyvin, lähdetään takaisin ja se yksi vihollinen löytyy matkalta ja se pitää jahdata kiinni. Ammun sen hevosen ja kaveri putoaa maahan ja mun hevonen juoksee päälle ja se kuolee:facepalm: mission failed! No ei siinä kaikki, painan vahingossa restart mission se kun siinä on ensimmäisenä vaihtoehdoissa niin sehän pitää koko tehtävä aloittaa alusta :facepalm::facepalm:

No ajattelin että ei mitään, kyllä se varmasti on tallentanut sen tulitaistelun jälkeen, mutta paskan marjat se ole mitään tallentanut, 20min taas uudestaan, juu kiitos mutta ei kiitos. Muistin miksi tämä jäi viimeksi kesken ja tässä syy, tallennus kusee ja väärässä paikassa jonkun kuolema ja pelaa kaikki uudestaan + latausajat on jotain käsittämätöntä vaikka viimeisintä rautaa ja ssd nvme asemalle asennettu peli.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 272
@Dr. Who

Jossain on jotain pahasti vialla, väärin tai vanhentunutta jos lautausajat ovat tuota luokkaa. Pelin käynnistys ja tallennuksen lataaminen vie koneeltani yhteensä hieman yli minuutin (Ryzen 2700X, Samsung 960 Pro, 32GT DDR4).

Muut "epäkohdat" viestissäsi johtuvat täysin omasta törttöilystä, ei pelistä.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
@Dr. Who

Jossain on jotain pahasti vialla, väärin tai vanhentunutta jos lautausajat ovat tuota luokkaa. Pelin käynnistys ja tallennuksen lataaminen vie koneeltani yhteensä hieman yli minuutin (Ryzen 2700X, Samsung 960 Pro, 32GT DDR4).

Muut "epäkohdat" viestissäsi johtuvat täysin omasta törttöilystä, ei pelistä.
Kyllä se on huonoa suunnitelua jos tehtävät kestää 30min ja enemmän, koostuu monesta osasta, mutta ei tallenneta missään välissä kun mahdollisuus virhepainallukseen on olemassa.
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
1 599
Miten usein tuo on alennuksessa 20e rockstari steam yms? Tietysti saisi allkeyshopista tms. 20 eurolla, mutta jos virallisesti haluaa, niin voisin venailla hetken.

On niin ristiriitaista kokemusta, niin ei viitti ihan täyttä hintaa maksaa.
 
Liittynyt
28.02.2017
Viestejä
898
Kyllä se on huonoa suunnitelua jos tehtävät kestää 30min ja enemmän, koostuu monesta osasta, mutta ei tallenneta missään välissä kun mahdollisuus virhepainallukseen on olemassa.
Komppaan, on kyllä älyttömän kankea systeemi. Todennäköisesti johtuu pelimoottorista kuin olisi suunniteltu näin perseelleen. Tekee varsin haastavaksi jos peliaikaa on vähän niin välillä joutuu lopettamaan kesken tehtävän ja aloittaa alusta mikä syö peli intoa.

Tässä muutenkin vielä bugeja joiden takia joutuu aloittamaan tehtävän alusta. Niitä kun sattuu parit lyhyessä ajassa on viikon pelikerrat taputeltu.

(Esimerkki tehtävä: Haet kärryt ja ajat ne paikkaan b. Kärryt pysähtyy itsestään eikä tehtävä suoriudu. )
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Komppaan, on kyllä älyttömän kankea systeemi. Todennäköisesti johtuu pelimoottorista kuin olisi suunniteltu näin perseelleen. Tekee varsin haastavaksi jos peliaikaa on vähän niin välillä joutuu lopettamaan kesken tehtävän ja aloittaa alusta mikä syö peli intoa.

Tässä muutenkin vielä bugeja joiden takia joutuu aloittamaan tehtävän alusta. Niitä kun sattuu parit lyhyessä ajassa on viikon pelikerrat taputeltu.

(Esimerkki tehtävä: Haet kärryt ja ajat ne paikkaan b. Kärryt pysähtyy itsestään eikä tehtävä suoriudu. )
Tämä, pari kertaa myös se kuuluisa väijytys ja et ole peliä muistanut tallentaa kun samoillut ympäri karttaa ja sitten bugin takia menetät tunnin pelit niin :darra:
 
Liittynyt
31.08.2019
Viestejä
1 940
Tämä, pari kertaa myös se kuuluisa väijytys ja et ole peliä muistanut tallentaa kun samoillut ympäri karttaa ja sitten bugin takia menetät tunnin pelit niin :darra:
Pelin vika?:lol:

Voisihan tuo tallennussysteemi aina parempi olla, mutta mielestäni ei ole mitenkään tarpeellista pystyä tallentamaan kesken tehtävän. Tämähän on ihan peruskauraa ties kuinka monessa pelissä: kun epäonnistut, aloitat alusta.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Lukemisen ymmärtäminen :facepalm:

Tämä, pari kertaa myös se kuuluisa väijytys ja et ole peliä muistanut tallentaa kun samoillut ympäri karttaa ja sitten bugin takia menetät tunnin pelit niin :darra:
Jos autosave tallentaa vähän milloin sattuu ja lähinnä tehtävien jälkeen, käytät aikaa samoiluun ympäri kartaa, tutkit alueita ja nuohoat kaikki paikat läpi, mutta et tee sitä leiriä missä tallentaa niin kyllä se vituttaa kuolla pelin bugin takia. Se on hyvä että pelista tehdään mahdollisimman realistinen, mutta silti se ei toimi itsellä joka pelaa ehkä sen tunnin, kaksi viikossa.

Sama homma oli Kingdom Come: Deliverance:ssa ja siinähän tallennustapaa muutettiin koska pelaajat vaati sitä...
 
Liittynyt
20.10.2018
Viestejä
2 447
Jos autosave tallentaa vähän milloin sattuu ja lähinnä tehtävien jälkeen, käytät aikaa samoiluun ympäri kartaa, tutkit alueita ja nuohoat kaikki paikat läpi, mutta et tee sitä leiriä missä tallentaa niin kyllä se vituttaa kuolla pelin bugin takia. Se on hyvä että pelista tehdään mahdollisimman realistinen, mutta silti se ei toimi itsellä joka pelaa ehkä sen tunnin, kaksi viikossa.

Sama homma oli Kingdom Come: Deliverance:ssa ja siinähän tallennustapaa muutettiin koska pelaajat vaati sitä...
Miten sitä ikinä pärjättiinkään 90-luvulla tai 2000-luvun alussa, kun ei ollut autosavea. Eikä ollut checkpointtejakaan tehtävissä. :rofl2:
 
Liittynyt
31.08.2019
Viestejä
1 940
Lukemisen ymmärtäminen :facepalm:



Jos autosave tallentaa vähän milloin sattuu ja lähinnä tehtävien jälkeen, käytät aikaa samoiluun ympäri kartaa, tutkit alueita ja nuohoat kaikki paikat läpi, mutta et tee sitä leiriä missä tallentaa niin kyllä se vituttaa kuolla pelin bugin takia. Se on hyvä että pelista tehdään mahdollisimman realistinen, mutta silti se ei toimi itsellä joka pelaa ehkä sen tunnin, kaksi viikossa.

Sama homma oli Kingdom Come: Deliverance:ssa ja siinähän tallennustapaa muutettiin koska pelaajat vaati sitä...
Ymmärsin kyllä, että peli kaatui bugin takia. Ei se poista sitä faktaa että itse samoilun ohessa unohtaa tallentaa.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Miten sitä ikinä pärjättiinkään 90-luvulla tai 2000-luvun alussa, kun ei ollut autosavea. Eikä ollut checkpointtejakaan tehtävissä. :rofl2:
Silloin ei ollut perhettä eikä muuta elämää, myös pelit oli hieman toista luokkaa paneutumisen suhteen, DOOM:ia kun hakkasi niin riitti että tappoi kaikki
 
Liittynyt
23.05.2017
Viestejä
1 071
Koitin kahlata threadia, mutta ei osunut silmään. Eli ei tunnista näyttistä (vega56) vaan lukee ilmeisesti integroitua kun näyttää vramiksi 0 ja vittuilee ajurien päivityksestä. Kumminkin vega käytössä, kun radeon softwaresta seuraa tuon grafiikkatestin aikana. Eli mitä hittoa?

Muoks. Eli nyt toimii kun päivitti ajurit, vaikka ihan riittävät ne vanhatkin piti olla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
306
Tämä tuli aloitettua ennen kesälomaa ja kesän aikana peli menikin sitten läpi asti. Täytyy sanoa että luokittelisin henkilökohtaisesti parhaaksi single playeriksi, mitä olen ikinä pelannut.

Pelin aloituksesta olen samaa mieltä usean kanssa, että tallennushomma on siinä tukikohdan putsaustehtävässä huonosti tehty. Perheellisenä en ehtinyt ensimmäisellä kerralla pelata sitä loppuun asti ja jouduin pelaamaan sen kokonaan alusta. Tallennusjärjestelmä on kyllä muuten hyvä ja tehtävää ei vahingossa aloita alusta jos englantia ymmärtää. Sitä valintanäppäintä pitää nimittäin painaa pohjassa vähän aikaa. Näppäimet on defaulttina ehkä vähän huonosti asetettu. Kaupungissa tuli välillä laitettua kaupunkilaisia kenttään kun yritin oikeasti mennä hevosen selkään.

Alun kangertelun jälkeen peli osoittautui kyllä tarinallisesti, visuaalisesti ja äänellisesti parhaaksi peliksi mitä olen koskaan pelannut. Joitakin bugejakin tuli vastaan, varsinkin hevosen kanssa. Hevosella ratsastaminen tuntuu hyvältä, mutta yksistään hevonen saattaa kiipeillä kivikossa kuin vuorikauris. Pari kertaa meinasin myös lopettaa pelin kesken menetettyäni hevosen omasta mielestä täysin ansiottomasti.

Ensimmäisen menetin ($800 hevonen) kun tukikohtaan hyökkäsi lainvalvojien joukko, tapoin nämä kaikki ja luulin että homma oli siinä, mutta yhtäkkiä Arthur kuoli hevosen selässä (en vieläkään tiedä miksi). Peli jatkui tukikohdan teltasta niinkuin mitään ei olisi tapahtunut, paitsi että hevosen tilalla oli pelkkä satula. Rahaa uuteen ei tietenkään ollut.

Toisen menetin ($1050 hevonen) kun jouduin yöllä gatling väijytykseen, jossa en ehtinyt ampua kuin kerran ja molemmat sekä hevonen että Arthur kuoli ja kuolipaikalla oli taas tietenkin satula.

30€ maksoin ja oli joka sentin arvoinen. Toivottavasti GTA 6 tulee jatkamaan samaa kehitystä Rockstarin peleissä.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
1 143
Ei käynnisty edes puhtaalla windowsilla. Mikähän tässä voi olla vikana, tuntuu että kaikki kikat on jo kokeiltu.
Koneen speksit 12700K, RX 6900 XT, 32GB ram.
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
1 418
Tuli tuossa muutama viikko sitten vihdoin ostettua tämä kun Steamissa oli ale ja alle kolmellakympillä sai.
Pakkohan tuo oli viimein ostaa, varsinkin kun nyt on pelikone joka jaksaa tuota pyörittää vanhempaa max-asetuksilla.

Kontrollit tosiaan oli oudot ja vähän hitaat, varsinkin kun viimeiset pari-kolme vuotta on mennyt AC-saagan parissa kolmen viimeisen pelin parissa jossa ukkeli kiipeilee kuin mestariakrobaatti. Virheliikkeitä ja koomisia tilanteita on tullut enemmän kuin tarpeeksi, mutta ei kuitenkaan niin paljon että se aiheuttaisi ragequittia.

Alku oli vähän kankeaa ja hidasta, kontrollit täysin hakusessa.
Nyt muutaman viikon pelailun jälkeen alkaa tulemaan jo selkäytimestä nämä paljon parjatut kontrollit.
Ohjaimella siis pelailen. Hiiri ja näppis ei koskaan ole sopinut omiin kätösiin, johtuen siitä että oma nuoruus meni konsolien parissa pelaillessa ja PC:llä on tullut pelattua vasta nyt näin "aikuisena".

Mutta nyt kun on saanut keskittyä ja syventyä peliin ihan kunnolla, niin varsinkin tuo hidas liikkuminen tuolla jengin leirissä ei haittaa ollenkaan.
Oikeastaan sopii omaan pelityyliin ja mielentilaan tällainen että mielellään kulkee hitaasti leirissä ja kuuntelee dialogia, niin paljon tuohon on panostettu.
Niin paljon on elämää tuolla leirissä että itse ainakin jään kuuntelemaan jokaista keskustelua.
Kaikenlaista sivutehtävääkin on tullut jo eteen, Rockstarin huumori on tuttua tässäkin GTA-tyyliin.
Jo viikon pelailun ja ensimetrien jälkeen itseäni ei jostain syystä haittaa tuo "avaa-lipas-kerää-avaa-lipas-sulje-loottaa-ruumis-nosta-hattu-lue-kirje-käännä-systeemi.
Vaikka siihen montaa nappia pitää käyttää ja aikaa menee, jotenkin vain sopii pelin teemaan.

Joku ilta töiden jälkeen pari tuntia menee vain tutkiessa, fiilistellessä ja metsästämässä legendaarista majavaa.

Taistelukin on herkkua ja alkaa pikkuhiljaa sujua jopa ilman Dead Eye-moodia.
Mutta Dead Eyekin on helppo täyttää noilla pontikoilla ja käärmeöljyillä niin no problem.

Tämä peli on ilmeisesti tehty kaltaisilleni pelaajille jotka arvostavat tarinaa enemmän ja joilla on aikaa vain yhdelle pelille kerrallaan, ja jotka totta kai nauttivat joka ikisen nurkan tutkimisesta kuten allekirjoittanut.
Itse varmaan vietän tämä pelin parissa vähintään sen puoli vuotta. Siinä saa rahalle vastinetta kun 30€ saa 300 pelituntia jos edes riittää.

Annan tälle tältä istumalta 4,5/5, aivan loistava peli ja ääninäyttely ja musiikit on parhautta.
 
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 308
Taistelukin on herkkua ja alkaa pikkuhiljaa sujua jopa ilman Dead Eye-moodia.
Mutta Dead Eyekin on helppo täyttää noilla pontikoilla ja käärmeöljyillä niin no problem.
En käyttänyt lainkaan, paitsi pakolliset kohdat. Tosin hiiri&näppis kombolla.
Hieno peli, mutta viilausta vailla.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 276
Minulla on nyt tämän kanssa pieni "ongelma". Pelasin tarinan läpi alunperin joitain vuosia sitten 1700+1070 yhdistelmällä ja FPS oli jotain 40-50 luokkaa 1440p. Eli oli pelattavissa mutta kuitenkin vittumaisen tökkivää, ja silloin mietin että kunhan tekniikka kehittyy niin tulee sitten pelattua kunnolla läpi myös metsästyksen ja kaiken muunkin oheis-shitin suhteen. Nyt tuo pyörii +100FPS ja Chapter 2:ssa tapoin kaikki ne elukat sitä parasta laukkua varten, ja lopulta sitten oli pakko mennä Chapter 3:n kun mitään tehtäviä ei enää löytynyt.

...mutta motivaatio on ihan täysin loppu, jotenkin tuntuu että en halua pelata tarinaa enää läpi toista kertaa kun oli kuitenkin sen verran loistavaa puuhastelua ekalla kertaa ja tuskin toimisi yhtä hyvin toista kertaa.

Muita kohtalotovereita tai jotain tähän liittyvää?
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
18 959
En käyttänyt lainkaan, paitsi pakolliset kohdat. Tosin hiiri&näppis kombolla.
Hieno peli, mutta viilausta vailla.
Minulla tämä lähti poistoon muutaman viikon kärvistelyn jälkeen, kuten jo joskus aiemmin mainitsin. Vähän aikaa sitten asensin uudestaan kun poika halusi pelata, mutta ihan sama lopputulos oli hänenkin puolestaan muutaman illan pelailun jälkeen.

Teknisesti tämä on varsinkin käyttöliittymän/kontrollien osalta niin täyttä skeidaa, että en voi mitenkään ymmärtää kaikkea kehumista. Auringonlaskun fiilistelyn iltanuotiolla jotenkin vielä ymmärrän, jos ei yleensä poistu kotoa muualle kuin kauppaan, mutta kun tässä on tehty kaikki niin jähmeästi ja epäloogisesti, että ei vaan pysty.

Jos haluaa esimerkkiä toimivasta saman tyylisuunnan seikkailupelistä, niin mm. Horizon Zero Dawn pyyhkii pöytää 10-0. Eihän se mikään länkkäri ole, mutta siitä saa osviittaa miten pelin voi toteuttaa niin ettei pelaajan tarvitse olla masokisti. Tai edes saman studion GTA5. Ja kokonaistoteutuksen osalta vielä parempi on ehkä Prey, josta ei löydy juuri mitään moitittavaa, mutta se ei ole samalla tavalla täysin avoimen maailman peli.

Tämä on ollut omien kokemusten perusteella ansaitsemattomasti ylihypetetyin peli varmaan ikinä, mutta selvästi tätä silti osa porukasta tykkää pelata.
 
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 308
Minulla tämä lähti poistoon muutaman viikon kärvistelyn jälkeen, kuten jo joskus aiemmin mainitsin. Vähän aikaa sitten asensin uudestaan kun poika halusi pelata, mutta ihan sama lopputulos oli hänenkin puolestaan muutaman illan pelailun jälkeen.

Teknisesti tämä on varsinkin käyttöliittymän/kontrollien osalta niin täyttä skeidaa, että en voi mitenkään ymmärtää kaikkea kehumista. Auringonlaskun fiilistelyn iltanuotiolla jotenkin vielä ymmärrän, jos ei yleensä poistu kotoa muualle kuin kauppaan, mutta kun tässä on tehty kaikki niin jähmeästi ja epäloogisesti, että ei vaan pysty.

Jos haluaa esimerkkiä toimivasta saman tyylisuunnan seikkailupelistä, niin mm. Horizon Zero Dawn pyyhkii pöytää 10-0. Eihän se mikään länkkäri ole, mutta siitä saa osviittaa miten pelin voi toteuttaa niin ettei pelaajan tarvitse olla masokisti. Tai edes saman studion GTA5. Ja kokonaistoteutuksen osalta vielä parempi on ehkä Prey, josta ei löydy juuri mitään moitittavaa, mutta se ei ole samalla tavalla täysin avoimen maailman peli.

Tämä on ollut omien kokemusten perusteella ansaitsemattomasti ylihypetetyin peli varmaan ikinä, mutta selvästi tätä silti osa porukasta tykkää pelata.
Olet kyllä kertonut tämän jo monesti :)
Itelle tää potkii koska oikeastaan ainoa kunnon western. Mutta, vikaa on ja paljon, tää ois voinut olla 10/10, mutta jää sinne 8/10 rockstar pierujen takia.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
18 959
Olet kyllä kertonut tämän jo monesti :)
Niinhän minä sanoin. Nyt oli uutta se, että poika testasi peliä ja totesi saman ilman mitään johdattelua. Oli katsonut jotain arvosteluita ja halusi innoissaan pelata, kunnes totesi että ei hitto mitä tervanjuontia.

Ei ole kenellekään eduksi, jos näitä ongelmia ei tuoda esille. Olisin minäkin säästänyt 30€.
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
1 418
Hyvähän se että jos jotakuta vituttaa, niin tuo ne epäkohdat esille.
Teknisesti tämä on varsinkin käyttöliittymän/kontrollien osalta niin täyttä skeidaa, että en voi mitenkään ymmärtää kaikkea kehumista. Auringonlaskun fiilistelyn iltanuotiolla jotenkin vielä ymmärrän, jos ei yleensä poistu kotoa muualle kuin kauppaan, mutta kun tässä on tehty kaikki niin jähmeästi ja epäloogisesti, että ei vaan pysty.
Minähän en poistu minnekään muualle kuin kauppaan ja töihin.
Ja tämä peli toimii.
 
Liittynyt
30.03.2017
Viestejä
1 086
Miten voi katsoa kesken tehtävän, mitä sivutavoitteita siinä on? Jokaisen questin jälkeen peli vittuilee, että "ähhähhää, etpäs ampunut kahdeksaa headshottia tai ottanut vankkureita kiinni kahdessa minuutissa". En ole kuitenkaan löytänyt mitään tapaa tarkistaa näitä sivuhommia tehtävän aikana. Onhan siihen joku keino oltava?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
225 471
Viestejä
3 989 989
Jäsenet
68 081
Uusin jäsen
penner

Hinta.fi

Ylös Bottom