Red Dead Redemption 2

Tämä tuli aloitettua ennen kesälomaa ja kesän aikana peli menikin sitten läpi asti. Täytyy sanoa että luokittelisin henkilökohtaisesti parhaaksi single playeriksi, mitä olen ikinä pelannut.

Pelin aloituksesta olen samaa mieltä usean kanssa, että tallennushomma on siinä tukikohdan putsaustehtävässä huonosti tehty. Perheellisenä en ehtinyt ensimmäisellä kerralla pelata sitä loppuun asti ja jouduin pelaamaan sen kokonaan alusta. Tallennusjärjestelmä on kyllä muuten hyvä ja tehtävää ei vahingossa aloita alusta jos englantia ymmärtää. Sitä valintanäppäintä pitää nimittäin painaa pohjassa vähän aikaa. Näppäimet on defaulttina ehkä vähän huonosti asetettu. Kaupungissa tuli välillä laitettua kaupunkilaisia kenttään kun yritin oikeasti mennä hevosen selkään.

Alun kangertelun jälkeen peli osoittautui kyllä tarinallisesti, visuaalisesti ja äänellisesti parhaaksi peliksi mitä olen koskaan pelannut. Joitakin bugejakin tuli vastaan, varsinkin hevosen kanssa. Hevosella ratsastaminen tuntuu hyvältä, mutta yksistään hevonen saattaa kiipeillä kivikossa kuin vuorikauris. Pari kertaa meinasin myös lopettaa pelin kesken menetettyäni hevosen omasta mielestä täysin ansiottomasti.

Ensimmäisen menetin ($800 hevonen) kun tukikohtaan hyökkäsi lainvalvojien joukko, tapoin nämä kaikki ja luulin että homma oli siinä, mutta yhtäkkiä Arthur kuoli hevosen selässä (en vieläkään tiedä miksi). Peli jatkui tukikohdan teltasta niinkuin mitään ei olisi tapahtunut, paitsi että hevosen tilalla oli pelkkä satula. Rahaa uuteen ei tietenkään ollut.

Toisen menetin ($1050 hevonen) kun jouduin yöllä gatling väijytykseen, jossa en ehtinyt ampua kuin kerran ja molemmat sekä hevonen että Arthur kuoli ja kuolipaikalla oli taas tietenkin satula.

30€ maksoin ja oli joka sentin arvoinen. Toivottavasti GTA 6 tulee jatkamaan samaa kehitystä Rockstarin peleissä.

Ei käynnisty edes puhtaalla windowsilla. Mikähän tässä voi olla vikana, tuntuu että kaikki kikat on jo kokeiltu.
Koneen speksit 12700K, RX 6900 XT, 32GB ram.

Tuli tuossa muutama viikko sitten vihdoin ostettua tämä kun Steamissa oli ale ja alle kolmellakympillä sai.
Pakkohan tuo oli viimein ostaa, varsinkin kun nyt on pelikone joka jaksaa tuota pyörittää vanhempaa max-asetuksilla.

Kontrollit tosiaan oli oudot ja vähän hitaat, varsinkin kun viimeiset pari-kolme vuotta on mennyt AC-saagan parissa kolmen viimeisen pelin parissa jossa ukkeli kiipeilee kuin mestariakrobaatti. Virheliikkeitä ja koomisia tilanteita on tullut enemmän kuin tarpeeksi, mutta ei kuitenkaan niin paljon että se aiheuttaisi ragequittia.

Alku oli vähän kankeaa ja hidasta, kontrollit täysin hakusessa.
Nyt muutaman viikon pelailun jälkeen alkaa tulemaan jo selkäytimestä nämä paljon parjatut kontrollit.
Ohjaimella siis pelailen. Hiiri ja näppis ei koskaan ole sopinut omiin kätösiin, johtuen siitä että oma nuoruus meni konsolien parissa pelaillessa ja PC:llä on tullut pelattua vasta nyt näin "aikuisena".

Mutta nyt kun on saanut keskittyä ja syventyä peliin ihan kunnolla, niin varsinkin tuo hidas liikkuminen tuolla jengin leirissä ei haittaa ollenkaan.
Oikeastaan sopii omaan pelityyliin ja mielentilaan tällainen että mielellään kulkee hitaasti leirissä ja kuuntelee dialogia, niin paljon tuohon on panostettu.
Niin paljon on elämää tuolla leirissä että itse ainakin jään kuuntelemaan jokaista keskustelua.
Kaikenlaista sivutehtävääkin on tullut jo eteen, Rockstarin huumori on tuttua tässäkin GTA-tyyliin.
Jo viikon pelailun ja ensimetrien jälkeen itseäni ei jostain syystä haittaa tuo "avaa-lipas-kerää-avaa-lipas-sulje-loottaa-ruumis-nosta-hattu-lue-kirje-käännä-systeemi.
Vaikka siihen montaa nappia pitää käyttää ja aikaa menee, jotenkin vain sopii pelin teemaan.

Joku ilta töiden jälkeen pari tuntia menee vain tutkiessa, fiilistellessä ja metsästämässä legendaarista majavaa.

Taistelukin on herkkua ja alkaa pikkuhiljaa sujua jopa ilman Dead Eye-moodia.
Mutta Dead Eyekin on helppo täyttää noilla pontikoilla ja käärmeöljyillä niin no problem.

Tämä peli on ilmeisesti tehty kaltaisilleni pelaajille jotka arvostavat tarinaa enemmän ja joilla on aikaa vain yhdelle pelille kerrallaan, ja jotka totta kai nauttivat joka ikisen nurkan tutkimisesta kuten allekirjoittanut.
Itse varmaan vietän tämä pelin parissa vähintään sen puoli vuotta. Siinä saa rahalle vastinetta kun 30€ saa 300 pelituntia jos edes riittää.

Annan tälle tältä istumalta 4,5/5, aivan loistava peli ja ääninäyttely ja musiikit on parhautta.

Taistelukin on herkkua ja alkaa pikkuhiljaa sujua jopa ilman Dead Eye-moodia.
Mutta Dead Eyekin on helppo täyttää noilla pontikoilla ja käärmeöljyillä niin no problem.
En käyttänyt lainkaan, paitsi pakolliset kohdat. Tosin hiiri&näppis kombolla.
Hieno peli, mutta viilausta vailla.

Minulla on nyt tämän kanssa pieni "ongelma". Pelasin tarinan läpi alunperin joitain vuosia sitten 1700+1070 yhdistelmällä ja FPS oli jotain 40-50 luokkaa 1440p. Eli oli pelattavissa mutta kuitenkin vittumaisen tökkivää, ja silloin mietin että kunhan tekniikka kehittyy niin tulee sitten pelattua kunnolla läpi myös metsästyksen ja kaiken muunkin oheis-shitin suhteen. Nyt tuo pyörii +100FPS ja Chapter 2:ssa tapoin kaikki ne elukat sitä parasta laukkua varten, ja lopulta sitten oli pakko mennä Chapter 3:n kun mitään tehtäviä ei enää löytynyt.

...mutta motivaatio on ihan täysin loppu, jotenkin tuntuu että en halua pelata tarinaa enää läpi toista kertaa kun oli kuitenkin sen verran loistavaa puuhastelua ekalla kertaa ja tuskin toimisi yhtä hyvin toista kertaa.

Muita kohtalotovereita tai jotain tähän liittyvää?

En käyttänyt lainkaan, paitsi pakolliset kohdat. Tosin hiiri&näppis kombolla.
Hieno peli, mutta viilausta vailla.
Minulla tämä lähti poistoon muutaman viikon kärvistelyn jälkeen, kuten jo joskus aiemmin mainitsin. Vähän aikaa sitten asensin uudestaan kun poika halusi pelata, mutta ihan sama lopputulos oli hänenkin puolestaan muutaman illan pelailun jälkeen.

Teknisesti tämä on varsinkin käyttöliittymän/kontrollien osalta niin täyttä skeidaa, että en voi mitenkään ymmärtää kaikkea kehumista. Auringonlaskun fiilistelyn iltanuotiolla jotenkin vielä ymmärrän, jos ei yleensä poistu kotoa muualle kuin kauppaan, mutta kun tässä on tehty kaikki niin jähmeästi ja epäloogisesti, että ei vaan pysty.

Jos haluaa esimerkkiä toimivasta saman tyylisuunnan seikkailupelistä, niin mm. Horizon Zero Dawn pyyhkii pöytää 10-0. Eihän se mikään länkkäri ole, mutta siitä saa osviittaa miten pelin voi toteuttaa niin ettei pelaajan tarvitse olla masokisti. Tai edes saman studion GTA5. Ja kokonaistoteutuksen osalta vielä parempi on ehkä Prey, josta ei löydy juuri mitään moitittavaa, mutta se ei ole samalla tavalla täysin avoimen maailman peli.

Tämä on ollut omien kokemusten perusteella ansaitsemattomasti ylihypetetyin peli varmaan ikinä, mutta selvästi tätä silti osa porukasta tykkää pelata.

Minulla tämä lähti poistoon muutaman viikon kärvistelyn jälkeen, kuten jo joskus aiemmin mainitsin. Vähän aikaa sitten asensin uudestaan kun poika halusi pelata, mutta ihan sama lopputulos oli hänenkin puolestaan muutaman illan pelailun jälkeen.

Teknisesti tämä on varsinkin käyttöliittymän/kontrollien osalta niin täyttä skeidaa, että en voi mitenkään ymmärtää kaikkea kehumista. Auringonlaskun fiilistelyn iltanuotiolla jotenkin vielä ymmärrän, jos ei yleensä poistu kotoa muualle kuin kauppaan, mutta kun tässä on tehty kaikki niin jähmeästi ja epäloogisesti, että ei vaan pysty.

Jos haluaa esimerkkiä toimivasta saman tyylisuunnan seikkailupelistä, niin mm. Horizon Zero Dawn pyyhkii pöytää 10-0. Eihän se mikään länkkäri ole, mutta siitä saa osviittaa miten pelin voi toteuttaa niin ettei pelaajan tarvitse olla masokisti. Tai edes saman studion GTA5. Ja kokonaistoteutuksen osalta vielä parempi on ehkä Prey, josta ei löydy juuri mitään moitittavaa, mutta se ei ole samalla tavalla täysin avoimen maailman peli.

Tämä on ollut omien kokemusten perusteella ansaitsemattomasti ylihypetetyin peli varmaan ikinä, mutta selvästi tätä silti osa porukasta tykkää pelata.
Olet kyllä kertonut tämän jo monesti :)
Itelle tää potkii koska oikeastaan ainoa kunnon western. Mutta, vikaa on ja paljon, tää ois voinut olla 10/10, mutta jää sinne 8/10 rockstar pierujen takia.

Olet kyllä kertonut tämän jo monesti :)
Niinhän minä sanoin. Nyt oli uutta se, että poika testasi peliä ja totesi saman ilman mitään johdattelua. Oli katsonut jotain arvosteluita ja halusi innoissaan pelata, kunnes totesi että ei hitto mitä tervanjuontia.

Ei ole kenellekään eduksi, jos näitä ongelmia ei tuoda esille. Olisin minäkin säästänyt 30€.

Hyvähän se että jos jotakuta vituttaa, niin tuo ne epäkohdat esille.

Minähän en poistu minnekään muualle kuin kauppaan ja töihin.
Ja tämä peli toimii.

Miten voi katsoa kesken tehtävän, mitä sivutavoitteita siinä on? Jokaisen questin jälkeen peli vittuilee, että "ähhähhää, etpäs ampunut kahdeksaa headshottia tai ottanut vankkureita kiinni kahdessa minuutissa". En ole kuitenkaan löytänyt mitään tapaa tarkistaa näitä sivuhommia tehtävän aikana. Onhan siihen joku keino oltava?

Miten voi katsoa kesken tehtävän, mitä sivutavoitteita siinä on? Jokaisen questin jälkeen peli vittuilee, että "ähhähhää, etpäs ampunut kahdeksaa headshottia tai ottanut vankkureita kiinni kahdessa minuutissa". En ole kuitenkaan löytänyt mitään tapaa tarkistaa näitä sivuhommia tehtävän aikana. Onhan siihen joku keino oltava?
Ei noita kai etukäteen näe. Sitten jälkiviisaana sieltä mission listalta muistaakseni.

Ei noita kai etukäteen näe. Sitten jälkiviisaana sieltä mission listalta muistaakseni.
Eli jos haluaa tehdä kaikki sivutavoitteet, joka ikinen tehtävä pitää pelata läpi kahdesti?
Ne näkee tosiaan vasta tehtävän jälkeen. Apua saa googlettamalla jonkun sivuston, johon ne on kerätty. Esim. Red Dead Redemption 2 Gold Medals Guide
Ilmeisesti ajatuksena, että pelaaja halutessaan voi pelata tehtävän uudestaan, mutta ei stressata pelaajaa kovilla trophy-tavoitteilla etukäteen. Ymmärtääkseni sama tyyli GTA:ssa.

Eihän tämä täydellinen peli ollut, osittain samaa mieltä @Edqar kanssa, alussa esim. kontrollit ihan hukassa ja taisi ottaa kyllä aikaa ennen kuin nuo tuli takaraivosta, suossa tarpomisen hitaus liikkeissä, esim. jonkun talon luuttaaminen kävi välillä ihan työstä, jos kaappeja ja laatikoita oli paljon. Mutta kun vaan pelasi peliä eteenpäin, niin ei nuo samallalailla enää myöhemmin haitannut, kaipa siihen vain tottui sitten, itse kun pelaan yleensä yhden pelin kerralla läpi asti ennne kuin alotan uutta peliä, niin sekin varmasti auttoi asiaa tottua pelimekaniikoihin, mutta tykkäsin kyllä pelistä ja tarinasta, 8.5/10 peli.

Tai sitten googlaa etukäteen. Mutta käytännössä niin. Kai sillä kannustetaan pelaamaan peli kahteen kertaan.
Kunnon haistapaska-suunnittelua siis, varsinkin jos tykkää tehdä peleissä kaikki sivuhommat. Tämä on kyllä ylivoimaisesti isoin miinus tähän asti. Muuten peli on ollut loistava.

Minä taas en ymmärrä ollenkaan, mikä tässä on nyt niin kauhean tönkköä. Ihan yhtä tönkköä se liikkuminen on GTA:ssa. Tässä nyt toki paljon enemmän toimintoja ym. ja asioiden tekemisessä kestää, kun kaikki on animoitu suht realistisesti. Ainoa asia, mikä itseä alkoi kyllästyttämään, oli se loottaamisen hitaus, kun sitä oikeasti teki aika hemmetisti.

Tämä on fiilistely peli. Tätä ei voi pelata suorittamalla ainakaan siten, että tästä nauttisi. Tässä pelissä matka on tärkeämpi kun päämäärä. Juoni esimerkiksi on aika kliseistä skeidaa ja melkein tylsin asia pelissä onkin nuo ennalta arvattavat, raiteilla kulkevat juonitehtävät.

Pelin parasta antia on kaikki se vapaa sivutouhuaminen ja uusien paikkojen löytäminen ym yllättävät kohtaamiset. Tämä on yksi harvoista peleistä, missä en käyttänyt fast travelia juuri ollenkaan.

Minä taas en ymmärrä ollenkaan, mikä tässä on nyt niin kauhean tönkköä. Ihan yhtä tönkköä se liikkuminen on GTA:ssa. Tässä nyt toki paljon enemmän toimintoja ym. ja asioiden tekemisessä kestää, kun kaikki on animoitu suht realistisesti. Ainoa asia, mikä itseä alkoi kyllästyttämään, oli se loottaamisen hitaus, kun sitä oikeasti teki aika hemmetisti.

Tämä on fiilistely peli. Tätä ei voi pelata suorittamalla ainakaan siten, että tästä nauttisi. Tässä pelissä matka on tärkeämpi kun päämäärä. Juoni esimerkiksi on aika kliseistä skeidaa ja melkein tylsin asia pelissä onkin nuo ennalta arvattavat, raiteilla kulkevat juonitehtävät.

Pelin parasta antia on kaikki se vapaa sivutouhuaminen ja uusien paikkojen löytäminen ym yllättävät kohtaamiset. Tämä on yksi harvoista peleistä, missä en käyttänyt fast travelia juuri ollenkaan.
Tönkön tekee ne kontrollit. Jos mä oon ratsailla ja saan jonkun kimppuun niin ei toivoakaan että muistaisin mitä nappeja ja missä järjestyksessä pitää painaa että saan maskin päälle ja aseen käteen että pääsee ampumaan roistoja. Helpompi oli vaan kuolla ja sen jälkeen ratsatsaa karkuun.

Tönkön tekee ne kontrollit. Jos mä oon ratsailla ja saan jonkun kimppuun niin ei toivoakaan että muistaisin mitä nappeja ja missä järjestyksessä pitää painaa että saan maskin päälle ja aseen käteen että pääsee ampumaan roistoja. Helpompi oli vaan kuolla ja sen jälkeen ratsatsaa karkuun.

Et sä mitään maskia tarvi, jos ammut rosvoja. Maskia tarvii vain, kun tekee rikoksia. Ei siinä nyt kovin montaa nappia tarvi painaa, että saa pyssyn käteen. Weapon wheel kun hidastaa vielä ajan, niin rauhassa voi valita haluamansa aseen.

Ei ne kontrollit nyt loppupelissä niin monimutkaiset edes ole, jos vähän aikaa jaksaa vaan pelata. Kyllä itsekkin alussa jonkun kerran tein vääriä juttuja, kuten löin hevosta yms. hassua, mutta aiko nopeasti noi jäi. En tiedä, onko ohjaimella jotenkin vaikeampi muistaa noi ja monimutkaisemmat kontrollit, kun itse pelailin hiiri, näopis kombolla.

Jos haluaa esimerkkiä toimivasta saman tyylisuunnan seikkailupelistä, niin mm. Horizon Zero Dawn pyyhkii pöytää 10-0. Eihän se mikään länkkäri ole, mutta siitä saa osviittaa miten pelin voi toteuttaa niin ettei pelaajan tarvitse olla masokisti.
En näkisi Horizonin ja RDR:n välillä mitään muuta yhteistä, kuin 3. persoonan kuvakulman. Horizon Zero Dawn oli melkoista ADHD-mättöä varsinkin taisteluiden osalta (ei ole kaukaa haettua sanoa, että päähenkilö ampui jousipyssyllä sarjatulta), enkä ainakaan itse olisi kaivannut mitään sen kaltaista RDR:ään.

Siitä plussat Horizonille, että peli toimi hyvin hiiri+näppis yhdistelmällä. RDR2 vaati ohjaimen, mutta toimi ohjaimella taas huomattavasti paremmin kuin Horizon. Tämä siis pelaajan suusta, joka on ohjaimella yleensä sysipaska, jos pelissä tarvitsee tähdätä/ampua. Ja joo aina voidaan argumentoida, että PC-pelin tulisi toimia täydellisesti hiirellä ja näppiksellä, mutta kun peli on alusta pitäen suunniteltu konsoleille, niin mielestäni tuo on epärealistinen vaatimus. Aina saa valittaa, mutta loppupeleissä on omaa jääräpäisyyttä [ja jää moni hyvä peli pelaamatta], jos ei koskaan vaivaudu opettelemaan edes ohjainpelaamisen perusteita.
Kunnon haistapaska-suunnittelua siis, varsinkin jos tykkää tehdä peleissä kaikki sivuhommat. Tämä on kyllä ylivoimaisesti isoin miinus tähän asti. Muuten peli on ollut loistava.
Omasta mielestäni oli ehdottomasti iso plussa, ettei mistään näe kesken tehtävän muuta kuin sen pääobjektin. Yleensä jahtailen tehtävissä 100% suoritusta [harvoin pelaan tehtävää uudestaan, jos en sitä saa], mutta tässä tuli paljon enemmän keskityttyä tarinaan ja pelaamiseen, kun ei tarvinnut stressata noista sivutavoitteista.

E:
En tiedä, onko ohjaimella jotenkin vaikeampi muistaa noi ja monimutkaisemmat kontrollit, kun itse pelailin hiiri, näopis kombolla.
Mä taas olen kuvitellut, että kaikki nämä nurinat kontrolleista tulevat näppiksellä ja hiirellä pelaavien suusta. Ohjaimella kontrollit olivat hyvin loogiset ja nopeasti opittavat:confused:.

RDR2 vaati ohjaimen, mutta toimi ohjaimella taas huomattavasti paremmin kuin Horizon. Tämä siis pelaajan suusta, joka on ohjaimella yleensä sysipaska, jos pelissä tarvitsee tähdätä/ampua.
Miten tämä ohjaimen vaatii? Ite pelasin tämän läpi hiirellä ja näppiksellä ongelmitta.

Ammuskeluhan piti toki hoitaa käytännössä pelkästään deadeyellä, kun input lagi on niin jäätävä ettei normaalista tähtää & ammu pelaamisesta tule yhtään mitään. Tekeekö ohjain ammuskelusta autuaan vai miten se korjaa pelattavuuden?

Miten tämä ohjaimen vaatii? Ite pelasin tämän läpi hiirellä ja näppiksellä ongelmitta.

Ammuskeluhan piti toki hoitaa käytännössä pelkästään deadeyellä, kun input lagi on niin jäätävä ettei normaalista tähtää & ammu pelaamisesta tule yhtään mitään. Tekeekö ohjain ammuskelusta autuaan vai miten se korjaa pelattavuuden?
Hmm ehkä "vaatii" on huono valinta. Itse koin ohjaimen vain helpommaksi, kun esim. tatin liikkeen avulla pystyi säätämään hahmon kävelynopeutta ja liikkuminen näytti muutenkin vähemmän tönköltä. Näppäimistöllä kun vaihtoehtona on vain "päälle/pois."

Omasta mielestäni oli ehdottomasti iso plussa, ettei mistään näe kesken tehtävän muuta kuin sen pääobjektin. Yleensä jahtailen tehtävissä 100% suoritusta [harvoin pelaan tehtävää uudestaan, jos en sitä saa], mutta tässä tuli paljon enemmän keskityttyä tarinaan ja pelaamiseen, kun ei tarvinnut stressata noista sivutavoitteista.
Silloin ne sivutavoitteet olisi pitänyt jättää kokonaan pois pelistä. Minusta on todella ärsyttävää tietää, että sivuhommia olisi, mutta peli ei suostu kertomaan mitä ne ovat. Tuntuu halvalta ja keinotekoiselta tavalta lisätä uudelleenpeluuarvoa, kun peli vielä kuittailee joka tehtävän jälkeen että etpäs älynnyt tehdä tätä ja tätä.

Hmm ehkä "vaatii" on huono valinta. Itse koin ohjaimen vain helpommaksi, kun esim. tatin liikkeen avulla pystyi säätämään hahmon kävelynopeutta ja liikkuminen näytti muutenkin vähemmän tönköltä. Näppäimistöllä kun vaihtoehtona on vain "päälle/pois."

Mä käytän tuota Scroll Wheel Movement Speed Control 3.0 modia, paljon mukavampaa tuolla kun hiiren rullalla voi muokata nopeutta. Yleisesti kyllä pitää sanoa että on harvinaisen vähän mitään järkeviä modeja RDR2:n tehtynä kun miettii pelin suosiota.

Silloin ne sivutavoitteet olisi pitänyt jättää kokonaan pois pelistä. Minusta on todella ärsyttävää tietää, että sivuhommia olisi, mutta peli ei suostu kertomaan mitä ne ovat. Tuntuu halvalta ja keinotekoiselta tavalta lisätä uudelleenpeluuarvoa, kun peli vielä kuittailee joka tehtävän jälkeen että etpäs älynnyt tehdä tätä ja tätä.
Eihän ne tehtävien action kohdat kestä yleensä kun pari minuuttia tms. ja jos noita kultamitalleja haluaa niin voit sitten vaan ladata suoraan sen tehtävän "action" kohdan mistä sitten voit saada kultamitallin? Olen kyllä täysin samaa mieltä Spottyn kanssa tuon osalta, parempi näin niin tarina pysyy tärkeämpänä ja nuo voi sitten suhteellisen nopeasti yrittää uudestaan.

Olisi toki täysin eri asia jos sun pitäis hevosella lähteä jostain ihan alusta ja kuunnella tarinaa 5min ennen kun pääsee kultamitallia yrittämään.

Viimeksi muokattu:

Mä käytän tuota Scroll Wheel Movement Speed Control 3.0 modia, paljon mukavampaa tuolla kun hiiren rullalla voi muokata nopeutta. Yleisesti kyllä pitää sanoa että on harvinaisen vähän mitään järkeviä modeja RDR2:n tehtynä kun miettii pelin suosiota.
Voi perkele tämän olemassaolosta kun olisin tiennyt aiemmin.. Pitääpä alkaa tsekkailemaan tästä lähtien josko moinen modi löytyisi muihinkin peleihin:thumbsup:

Onko tämä jotain sairasta huumorinpasketta :mad: ? Pitkästä aikaa avasin launcherin,joutuu 7 kertaa tekemään jonkin pienillä kuvilla varustetun testin.Etsi kuvista noppaluku 14,jotka ovat ylöspäin.V***u mitä paskaa

En näkisi Horizonin ja RDR:n välillä mitään muuta yhteistä, kuin 3. persoonan kuvakulman. Horizon Zero Dawn oli melkoista ADHD-mättöä varsinkin taisteluiden osalta (ei ole kaukaa haettua sanoa, että päähenkilö ampui jousipyssyllä sarjatulta), enkä ainakaan itse olisi kaivannut mitään sen kaltaista RDR:ään.

Siitä plussat Horizonille, että peli toimi hyvin hiiri+näppis yhdistelmällä. RDR2 vaati ohjaimen, mutta toimi ohjaimella taas huomattavasti paremmin kuin Horizon. Tämä siis pelaajan suusta, joka on ohjaimella yleensä sysipaska, jos pelissä tarvitsee tähdätä/ampua. Ja joo aina voidaan argumentoida, että PC-pelin tulisi toimia täydellisesti hiirellä ja näppiksellä, mutta kun peli on alusta pitäen suunniteltu konsoleille, niin mielestäni tuo on epärealistinen vaatimus. Aina saa valittaa, mutta loppupeleissä on omaa jääräpäisyyttä [ja jää moni hyvä peli pelaamatta], jos ei koskaan vaivaudu opettelemaan edes ohjainpelaamisen perusteita.
Sen HZD:n nostin esimerkiksi pelin toimivan käyttöliittymän ja yleisen käytettävyyden osalta, en siksi että nämä olisivat samanlaisia pelejä.

Horizonia olen pelannut sekä konsolilla, että PC:llä. RDR2:tä olen pelannut vain PC:llä, mutta eri ohjaimilla.

Mä taas olen kuvitellut, että kaikki nämä nurinat kontrolleista tulevat näppiksellä ja hiirellä pelaavien suusta. Ohjaimella kontrollit olivat hyvin loogiset ja nopeasti opittavat:confused:.
Kuvittele mitä haluat, mutta todella kehno tämän toteutus on molemmilla. Kontrollit eivät ole edes ainoa ongelma, mutta se on selvin vika, kun niistä joutuu kärsimään ihan koko ajan. Pakolliset animaatiot, hidas liikkuminen, toimintojen lagaaminen, tallennussekoilut ja muut kömpelyydet eivät vaivaa ihan koko aikaa.

Clunky Mechanics: Fortnite this is not.

Red Dead Redemption 2's Arthur Morgan is a slow, bulky cowboy that responds to button presses in good time. Not only is there noticeable input lag in a number of situations, but the main character also moves slow and strangely throughout much of the game. There are great moments in the control scheme, notably the always-satisfying Deadeye ability. But all in all, things aren't as tight as they need to be here, even if this isn't a competitive multiplayer game yet. The game too often forces you to slow down unnaturally, and the result actually breaks the illusion rather than reinforcing it.

Add into this a confusing and slippery UI and you have a situation where the game just doesn't do what you want it to nearly often enough. The less said about horses running headlong into trees, the better.
Onko tämä jotain sairasta huumorinpasketta :mad: ? Pitkästä aikaa avasin launcherin,joutuu 7 kertaa tekemään jonkin pienillä kuvilla varustetun testin.Etsi kuvista noppaluku 14,jotka ovat ylöspäin.V***u mitä paskaa
Laatuun pitää vain tottua. Varmaan joku tulee kohta kertomaan tuostakin, että peli ei ole sinua varten, jos et ymmärrä tällaisia autenttista tunnelmaa lisääviä yksityiskohtia. :D

Laatuun pitää vain tottua. Varmaan joku tulee kohta kertomaan tuostakin, että peli ei ole sinua varten, jos et ymmärrä tällaisia autenttista tunnelmaa lisääviä yksityiskohtia. :D
Siis tuohan johtuu ihan paskasta Rockstarin Launcherista ja koskee niiden kaikkia pelejä kuten GTA sarja joka sekään varmaan ei sulle sovi?

Siis tuohan johtuu ihan paskasta Rockstarin Launcherista ja koskee niiden kaikkia pelejä kuten GTA sarja joka sekään varmaan ei sulle sovi?
Ei sovi minulle? Enhän minä tuosta valittanut, vaan Surfrider.

Minun kritiikki koski itse peliä.

Mitä tuo sitten tarkoittaa?
Tähän mennessä suunnilleen kaikkeen esitettyyn kritiikkiin on suhtautuminen ollut vähättelevää ja juuri tuollaista että "se nyt kuuluu tähän peliin ja et vain ymmärrä hyvän päälle" jne.

Minä en siitä launcherista ole kuitenkaan valittanut sanallakaan.

Tähän mennessä suunnilleen kaikkeen esitettyyn kritiikkiin on suhtautuminen ollut vähättelevää ja juuri tuollaista että "se nyt kuuluu tähän peliin ja et vain ymmärrä hyvän päälle" jne.

Minä en siitä launcherista ole kuitenkaan valittanut sanallakaan.

Ja miksi sinä et vaan voi hyväksyä sitä, että peli ei vaan sovi kaikille, sinä mukaanluettuna. Teknisesti peli on huippulaatua ja toimintojen hitaus on pelin kehittäjän tietoinen valinta, ei mikään vika.

Kontrolleja on paljon ja toki niitä olisi voinut varmaan joo jotenkin vähän virtaviivaistaa, mutta se on pieni homma, koska ei tässä tarvii mitenkään hirveän nopeasti yleensä reagoida mihinkään. Kyseessä kun ei ole mikään FPS pum pum peli. Ja perusjutut, kuten aseen esiin ottaminen ja päälle hyökkääjien ampuminen, onnistuu kyllä ihan riittävän nopeasti kuitenkin.

Ja miksi sinä et vaan voi hyväksyä sitä, että peli ei vaan sovi kaikille, sinä mukaanluettuna. Teknisesti peli on huippulaatua ja toimintojen hitaus on pelin kehittäjän tietoinen valinta, ei mikään vika.

Kontrolleja on paljon ja toki niitä olisi voinut varmaan joo jotenkin vähän virtaviivaistaa, mutta se on pieni homma, koska ei tässä tarvii mitenkään hirveän nopeasti yleensä reagoida mihinkään. Kyseessä kun ei ole mikään FPS pum pum peli. Ja perusjutut, kuten aseen esiin ottaminen ja päälle hyökkääjien ampuminen, onnistuu kyllä ihan riittävän nopeasti kuitenkin.
Hyväksyn minä, ei kyse siitä ole.

Mielestäni on silti varsinkin kaikille hankintaa tässä vaiheessa alennuksista hankkiville eduksi tietää millaisesta pelistä on kyse ja mitä ongelmia siinä mahdollisesti on. Minä ainakin olisin ollut kiitollinen, jos olisin ennen ostopäätöstä tietänyt nämä kaikki asiat. En minä ole selvästikään ainoa, joka näistä on kommentoinut, mutta Rockstarin muut pelit ovat olleet yleisesti paljon vakuuttavampia näiltä osin, joten menin halpaan. Tuo väite siitä että "teknisesti peli on huippulaatua" on kukkua, kun sehän juuri ei ole huippulaatua mm. juuri niiden kontrollien ja käyttöliittymän sun muiden kötöstysten osalta. Graafisesti ihan kiva, mutta muuten tulee mieleen joku pre-release -versio. Ne toimintojen lagaamiset ja pakkoanimaatiot voivat olla jollekin plussaa, mutta yleisesti ottaen sellaiset kuitenkin lasketaan peleissä puutteiksi tai suoranaisiksi bugeiksi. Voi olla, että sinulla tai jollakin toisella on kynnys matalammalla ja sekin on ihan ok.

Ehkä voisi pikemminkin kysyä, että miksi näitä ongelmia ei saisi tuoda esille? Tuntuu siltä, että porukka loukkaantuu henkilökohtaisesti, jos siitä omasta lempipelistä löytyy moitittavaa.

Omasta mielestänikään kontrollit yms kankeus ei haitannut, vaati vaan totuttelua. Peli itsessään kyllä on ihan ok ja se länkkäri fiilis on ihan hiukea.

Tottakai joka pelissä on puutteita ja virheitä, bugeja yms osa-alueita jotka ei kaikkia miellytä. Tuskin on olemassa peliä tahi tulossa sellaista joka miellyttäisi kaikkia.

Itsekkin alussa kamppailin kyseisen pelin kanssa, mutta kyllä se siitä sitten alkoi luonnistumaan.

Tosiaan tykkäsin pelin tarjoamista maisemista ja luonnossa samoilusta. Blondiena pyöriä pitkin länttä.

Ehkä voisi pikemminkin kysyä, että miksi näitä ongelmia ei saisi tuoda esille? Tuntuu siltä, että porukka loukkaantuu henkilökohtaisesti, jos siitä omasta lempipelistä löytyy moitittavaa.
Tarviiko tällaista vielä ihmetellä kun itse menet henkilökohtaisuuksiin rivien välissä hienosti taiteilemalla. Syy saattaa löytyä peilistä miksi muutkin sitten menee henkilökohtaisuuksiin.

Auringonlaskun fiilistelyn iltanuotiolla jotenkin vielä ymmärrän, jos ei yleensä poistu kotoa muualle kuin kauppaan, mutta kun tässä on tehty kaikki niin jähmeästi ja epäloogisesti, että ei vaan pysty.
Ne toimintojen lagaamiset ja pakkoanimaatiot voivat olla jollekin plussaa, mutta yleisesti ottaen sellaiset kuitenkin lasketaan peleissä puutteiksi tai suoranaisiksi bugeiksi. Voi olla, että sinulla tai jollakin toisella on kynnys matalammalla ja sekin on ihan ok.

Tarviiko tällaista vielä ihmetellä kun itse menet henkilökohtaisuuksiin rivien välissä hienosti taiteilemalla. Syy saattaa löytyä peilistä miksi muutkin sitten menee henkilökohtaisuuksiin.
Henkilökohtainen loukkaus on täysin eri asia kuin henkilökohtaisesti loukkaantuminen siitä että kritisoidaan jotain kolmannen osapuolen tuotetta/peliä. Sellainen on tuttua lähinnä konsolifanituksesta ja ihme kyllä sitä ilmiötä on ollut havaittavissa myös tämän pelin kohdalla.

Pelin leirinuotiolla istuminen on ollut aiemmissa keskusteluissa yksi perustelu pelin hienoudesta. Ok, ihmiset saavat kiksejä eri asioista, eikä kaikilla ole mahdollisuutta käydä oikealla leirinuotiolla ja siksi tuosta päästään kommenttiin siitä, että ehkä tuolla haetaan virtuaalista korviketta jollekin todellisesta elämästä puuttuvalle (eli kärjistettynä se "ei poistu kotoa muualle kuin kauppaan")? Oli miten oli, miten ihmeessä tuolla voi loukata ketään, jos kommenttia ei ole edes kohdistettu nimenomaisesti kenellekään ja varsinkaan jos sen ovat muut aiemmin nostaneet esille?

Pelin teknisten vaatimusten suhteen sanoin, että joillakin voi olla rima matalammalla ja että sekin on ihan ok. Loukkaannuitko sinä siitä itse, vai loukkaannuitko siitä jonkin toisen puolesta?

Ihan oikeastiko kehtaat edelleen väittää, että nuo ovat henkilökohtaisuuksiin menemistä? :facepalm:

Siitä olen pahoillani, jos joku kokee tulleensa loukatuksi, kun henkilö x pidä pelin y teknisesta toteutuksesta ja toimivuudesta yhtä paljon kuin henkilö z. Siitä en ole kuitenkaan pätkääkään pahoillani, että nämä asiat tuodaan esille minun ja muidenkin toimesta. Se siitä.

Pelin leirinuotiolla istuminen on ollut aiemmissa keskusteluissa yksi perustelu pelin hienoudesta. Ok, ihmiset saavat kiksejä eri asioista, ...
Tähän asti ihan ok, mutta sitten:

...eikä kaikilla ole mahdollisuutta käydä oikealla leirinuotiolla ja siksi tuosta päästään kommenttiin siitä, että ehkä tuolla haetaan virtuaalista korviketta jollekin todellisesta elämästä puuttuvalle (eli kärjistettynä se "ei poistu kotoa muualle kuin kauppaan")?
Ei pelissä jonkin asian tykkäämisessä tarvitse olla mitään linkkiä oikeaan elämään. Tässä ikään kuin leimataan rivien välissä leirinuotiosta pitävä sellaiseksi joka ei poistu kotoaan eikä koskaan käy nuotiolla. Ja tämähän ei pidä paikkaansa. Voi ihan hyvin tehdä molempia. Voi tykätä metsästyspelistä ja silti metsästää ihan oikeastikin. Ymmärrät varmaan pointin. Tällainen on ihan turhaa eikä se mitä tekee tai on tekemättä oikeassa elämässä liity peliin, eikä pelin mekaaniikkoihin, eikä tekniseen toteutukseen, eikä muuhunkaan, mitenkään.

Itse pelistä sitten. Tämä jäi PS4:lla kesken ja nyt oli tarkoitus jatkaa PS5:lla. Mutta 30fps tahtia ei vaan pysty katsomaan enää kun on nopeampaan tottunut. Next-gen päivitystä joko ei ole tulossa tai tulee joskus 3-4v päästä huhujen mukaan. Mietin että pitäisikö se sitten hommata PC:lle, mutta ne kontrollit taas toimisi huomattavasti sulavammin omaan makuun konsolilla. Niin ja lisäksi kuva näyttää jotenkin pehmeämmältä PS5:lla, eli jopa huonommalta kuin PS4:lla.

Viimeksi muokattu:
Tässä pelissähän on yksi surkeimpia gameplay looppeja ikinä mitä tulee ammuskeluun. On suorastaan brutaalia kuinka hitaasti hahmon tähtäin liikkuu ruudulla vaikka asetukset ja tatit ovat säädettynä maksimiin. Oli myös virhe ettei Max Payne 3:n bullet time heittäytymisiä sovellettu dead eye-mekaniikkaan vaan se oli sellaista staattista ja tylsän tuntuista.

Mutta näistä isoistakin ongelmista huolimatta peli on silti ehdottomasti yksi parhaimpia ja ikimuistoisimpia videopelejä kautta aikain. Suurinta osaa tässä näyttelee Rockstarin maailman rakentaminen ja kyky käsikirjoittaa sellaisia hahmoja joidenka sanottavan haluaa oikeasti kuulla. Monessa pelissä ei voisi vähempää kiinnostaa pysähtyä kuuntelemaan jonkun NPC:n höpinöitä pariksi minuutiksi, mutta toista se on tässä pelissä.

Pistää kyllä sylettämään jos tästä pelistä ei oikeasti aikanaan saada kunnollista 60 FPS versiota konsoleille.

Ei pelissä jonkin asian tykkäämisessä tarvitse olla mitään linkkiä oikeaan elämään. Tässä ikään kuin leimataan rivien välissä leirinuotiosta pitävä sellaiseksi joka ei poistu kotoaan eikä koskaan käy nuotiolla. Ja tämähän ei pidä paikkaansa. Voi ihan hyvin tehdä molempia. Voi tykätä metsästyspelistä ja silti metsästää ihan oikeastikin. Ymmärrät varmaan pointin. Tällainen on ihan turhaa eikä se mitä tekee tai on tekemättä oikeassa elämässä liity peliin, eikä pelin mekaaniikkoihin, eikä tekniseen toteutukseen, eikä muuhunkaan, mitenkään.
Sanoin kyllä että se oli kärjistetty esimerkki. Ehkä liiankin, pahoittelut siitä.

Pelit nimenomaan ovat pakoa todellisuudesta ja joskus sen laajentamista, eikä siinä ole mitään vikaa. Tuo kommentti liittyi yhteen niistä aspekteista miksi toiset juuri ovat sanoneet pitävänsä tästä pelistä.

Mm. minä taas en pysty samaistumaan tämän pelin osalta tuohon tai muihinkaan hehkutuksiin koska a.) kankeat/kömpelöt kontrollit ja pelimekaniikat vievät immersion ja b.) siellä leirinuotiolla ajan viettäminen taivasta katsellen ja luotien craftaaminen yksitellen eri painikerituaaleja arpoen ei kuulu minun ajatukseen hauskuudesta. B-kohta on oikeastaan mielipidekysymys, mutta A-kohta ei niinkään ja siitä kokonaisuudesta tässä ensisijaisesti oli puhe. Jos se A-kohta ei ole ongelma, niin sitten väitän että rima on tosiaan alempana kuin mitä tämän tason peliltä pitäisi odottaa.

Ei RDR2 kovin hirveästi olisi tarvinnut korjauksia, jotta olisi voinut antaa sille uuden mahdollisuuden, mutta tuskinpa tätä enää kehitetään. Toisaalta kiva että tämä on ollut menestys, mutta toisaalta ikävää että tuollaiset perusominaisuudet ovat saaneee jäädä huomiotta.

Mutta joo, olisikohan tämä aihe vähitellen taputeltu.

Mietin että pitäisikö se sitten hommata PC:lle, mutta ne kontrollit taas toimisi huomattavasti sulavammin omaan makuun konsolilla. Niin ja lisäksi kuva näyttää jotenkin pehmeämmältä PS5:lla, eli jopa huonommalta kuin PS4:lla.

Voihan tätä kai pelata PC:lläkin ohjaimen kanssa? Varsinkin jos PS5 löytyy taloudesta, niin DualSensehän toimii suoraan PC:llä. Toki langaton toiminta vaatii PC:llä Bluetooth tuen / mokkulan mutta langalla toimii ilman sitäkin.

Hyväksyn minä, ei kyse siitä ole.

Mielestäni on silti varsinkin kaikille hankintaa tässä vaiheessa alennuksista hankkiville eduksi tietää millaisesta pelistä on kyse ja mitä ongelmia siinä mahdollisesti on. Minä ainakin olisin ollut kiitollinen, jos olisin ennen ostopäätöstä tietänyt nämä kaikki asiat. En minä ole selvästikään ainoa, joka näistä on kommentoinut, mutta Rockstarin muut pelit ovat olleet yleisesti paljon vakuuttavampia näiltä osin, joten menin halpaan. Tuo väite siitä että "teknisesti peli on huippulaatua" on kukkua, kun sehän juuri ei ole huippulaatua mm. juuri niiden kontrollien ja käyttöliittymän sun muiden kötöstysten osalta. Graafisesti ihan kiva, mutta muuten tulee mieleen joku pre-release -versio. Ne toimintojen lagaamiset ja pakkoanimaatiot voivat olla jollekin plussaa, mutta yleisesti ottaen sellaiset kuitenkin lasketaan peleissä puutteiksi tai suoranaisiksi bugeiksi. Voi olla, että sinulla tai jollakin toisella on kynnys matalammalla ja sekin on ihan ok.

Niin. Se ainoa oikea teknisen puolen pieni kritiikin aihe on kontrollit, jotka olisi voinut suunnitella toimivammaksi. Lisäksi R launcherin toiminta. Muuten peli on teknisesti korkealaatuinen. Tuo kobtrollihomma ei kuitenkaan ole tässä hidastempoisessa pelissä mikään deal breaker suurimmalle osalle.

Tottakai saa kritisoida, eikä kukaan ole varmasti ollut eri kieltä siitä, etteikö peli ole hidastempoinen tai kontrollit kankeat. Sinä itse tunnut vaan ottavan sen henkilökohtaisesti, kun joku puolustaa peliä hyväksi näistä asioista huolimatta.

Miksi hemmetissä peliin suunnitellusti toteutetut animaatiot pitäisi laskea bugeiksi... Ei varmasti ole yhdessäkään pelissä laskettu mitään suunnitelmallisesti toteutettua asiaa bugiksi :facepalm:

GTA:ssa on niin hemmetisti vähemmän asioita, mitä voi tehdä, niin tottakai se tuntuu sujuvammalle. Rockstarin mokahan tuo silti on, kun eivät ole saaneet kontrolleja sujuvammiksi.

Mulla ollut tää peli vuoden ostettuna, kummalla parempi lähteä pelaamaan: Ohjain vai Näppäimistö+Hiiri combolla?

Days Gone (Näppäimistö+Hiiri pelasin) ja Horizon Zero Dawn (ohjaimella pelasin)

Mulla ollut tää peli vuoden ostettuna, kummalla parempi lähteä pelaamaan: Ohjain vai Näppäimistö+Hiiri combolla?

Days Gone (Näppäimistö+Hiiri pelasin) ja Horizon Zero Dawn (ohjaimella pelasin)
Ittelle oli pädi paremman olonen käpälään tän kanssa.

Tottakai saa kritisoida, eikä kukaan ole varmasti ollut eri kieltä siitä, etteikö peli ole hidastempoinen tai kontrollit kankeat. Sinä itse tunnut vaan ottavan sen henkilökohtaisesti, kun joku puolustaa peliä hyväksi näistä asioista huolimatta.

Miksi hemmetissä peliin suunnitellusti toteutetut animaatiot pitäisi laskea bugeiksi... Ei varmasti ole yhdessäkään pelissä laskettu mitään suunnitelmallisesti toteutettua asiaa bugiksi :facepalm:
Kontrollit ovat tosiaan suurin ongelma, vaikka tässä on muutakin typerää teknistä toteutusta siellä täällä. Täälläkin on näkynyt kommentteja siitä miten ne kontrollit ovat mukamas ihan ok, "kunhan niihin tottuu". Se siitä riman korkeudesta. :D

Pakkoanimaatioilla tarkoitin mm. sitä, että leirillä hahmo kävelee aina pakotetusti kuin täi tervassa. Ei toki oikea bugi, vaan ärsyttävä suunnitteluvirhe, joka vaan vaikuttaa bugilta. Vastaavia tässä riittää jatkuvasti vaivaavasta input-lagista lähtien.

En tosiaankaan ole pelin kohderyhmää, jos tuollaiset koetaan halutuiksi ominaisuuksiksi. Huonon teknisen toteutuksen puolusteleminen ei tee ominaisuudesta hyvää, vaan lähinnä laittaa ihmettelemään sen puolustelijan tarkoitusperiä.

Henkilökohtaisesti en ole ottanut yhtään mitään, lukuun ottamatta minulle osoitettuja nälviviä henkilökohtaisuuksia, jotka modet taisivat jossakin välissä poistaa.
Nuo aiemmin mainitut kontrolliongelmat eivät vaivaa padilla pelattaessa ihan niin paljoa. Jos tattiohjain ei muuten ahdista, niin ehkä siis sillä mieluummin.

Pakkoanimaatioilla tarkoitin mm. sitä, että leirillä hahmo kävelee aina pakotetusti kuin täi tervassa. Ei toki oikea bugi, vaan ärsyttävä suunnitteluvirhe, joka vaan vaikuttaa bugilta. Vastaavia tässä riittää jatkuvasti vaivaavasta input-lagista lähtien.
Ei se kävelypakko leirissä ole mikään ärsyttävä suunnitteluvirhe. Se on ärsyttävä suunnitteluvalinta. Ihan tarkoituksella tehty niin. Miksi? No sitä voi kysyä tekijöiltä, ehkä on haettu jotain rauhallisempaa tunnelmaa leiriin. Eikä tämä peli ainoa ole tuossa lajissa, Far Cry 6:ssa ei siinäkään voi juosta leirissä ja kuvakulmakin muuttuu ensimmäisestä persoonasta kolmanteen persoonaan aina kun menet leiriin. Siinä jäin jopa jumiin leirialueella olevaan kivenkoloon, kun tipahdin siihen eikä leirissä voi hyppiäkään ja kävelemällä ei liikkunut mihinkään. Se oli ärsyttävä suunnitteluvirhe. RDR2:ssa en ole moisiin virheisiin törmännyt.

RDR on tarinapeli ja nuo kävelypakot ynnä muut hitaat liikkeet esimerkiksi tähdätessä kuuluvat näihin peleihin. Pyritään hakemaan realismia. Se, että jossain CS:GO:ssa tai muussa FPS pelissä pystyt kääntymään 180 astetta ja heduttamaan sekunnin tuhannesosissa sniperilla, ei ole realismia eikä sellaista myös RDR:ään haluta. Tietynlainen viipyilevä liikehdintä on ehkä nopeatempoisten pelaajien ystäville pahasta, mutta itse sunnuntaipelaajana nautin ja auttaa jopa pärjäämään muita pelaajia vastaan netissä. Ja sanoisin tämän olevan ennen kaikkea konsoliohjaimella pelattava peli.

RDR on tarinapeli ja nuo kävelypakot ynnä muut hitaat liikkeet esimerkiksi tähdätessä kuuluvat näihin peleihin. Pyritään hakemaan realismia. Se, että jossain CS:GO:ssa tai muussa FPS pelissä pystyt kääntymään 180 astetta ja heduttamaan sekunnin tuhannesosissa sniperilla, ei ole realismia eikä sellaista myös RDR:ään haluta. Tietynlainen viipyilevä liikehdintä on ehkä nopeatempoisten pelaajien ystäville pahasta, mutta itse sunnuntaipelaajana nautin ja auttaa jopa pärjäämään muita pelaajia vastaan netissä. Ja sanoisin tämän olevan ennen kaikkea konsoliohjaimella pelattava peli.
Huokaus. Kukaan ei ole vaatinut mitään kynärimekaniikoita. Realismia tulisi siitä, että voit itse valita mitä hahmo tekee ja että toiminnot tapahtuvat heti, eikä viiveellä.

Se siitä, en jaksa enää. Nauttikaa te muut tästä peliteknisestä mestariteoksesta.

Realismia tulisi siitä, että voit itse valita mitä hahmo tekee ja että toiminnot tapahtuvat heti, eikä viiveellä.
No toki leirissä juokseminenkin voisi olla realistista, en sitä kiistä. Mutta leiri on tässä tapauksessa hahmojen "koti", enkä kyllä itse muista milloin kotona tulisi juostua. Toimintojen tapahtuminen viiveellä? Tarkoitatko esimerkiksi reagointi aikaa, kun kääntyy kävellessä? Tai kaivaa satulalaukusta tavaraa? Tuo kääntyminenkin on mielestäni ihan realistinen asia. Rauhallisesti kävellessä ihminen ei jatkuvasti tee niitä salaman nopeita kännöksiä, ja pelissä juostessa vasteaika tuntuu ainakin itsellä lyhyemmältä, kun ihminen on enemmän "valppaana". Tavaroiden penkominenkaan ei aivan sekunneissa oikeasti tapahtuisi, niin näillä pienillä viiveillä on haettu kompromissia realismin ja pelattavuuden välillä.

Voi toki olla, että tekijät eivät ole alkuunkaan ajatelleet tätä vaan ovat vain halunneet näillä hitailla animaatioilla korvata "latausaikoja". Mene ja tiedä, itselle tosiaan sunnuntaipelaajana tämä peli toimi oikein mainiosti.

Statistiikka

Viestiketjuista
287 303
Jäsenet
79 342
Uusin jäsen
Oskari Karhu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom