- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 1 103
Spoiler tagit olis kova tuolle viestin toiselle puoliskolle.
Peli on kohta kolme vuotta vanha.
Kauanko spoiler tageja pitäisi käyttää?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Spoiler tagit olis kova tuolle viestin toiselle puoliskolle.
En ole vielä aloittanut peliä. Voisko niitä käyttää?Peli on kohta kolme vuotta vanha.
Kauanko spoiler tageja pitäisi käyttää?
En ole vielä aloittanut peliä. Voisko niitä käyttää?
Foorumia luetaan, koska peli kiinnostaa. Mutta riski siinä toki on, kun kaikki eivät osaa spoilereita käyttää.Kannattaako tuossa tapauksessa lukea nettifoorumeilta ko. pelistä?
Kannattaako tuossa tapauksessa lukea nettifoorumeilta ko. pelistä?
Noin tunti tms.Kuinka kauan tuo alun käsistäpitely kestää? Eli millon pääsee laukkaamaan vapaana preerialla? En ole päässyt alun lumimaisemia pidemmälle.. pari kertaa koittanut alottaa
Eikö tuo Dlss balanced huononna kuvanlaatua niin paljon että sen käytössä ei hirveästi ole järkeä jos nopeusetu on noin pieni?Omilla 4k asetuksilla natiivi vs Dlss balanced
Natiivi:
AVG. 72,7
Max 117,4
Dlss balanced:
AVG. 93,3
Max 128,3
I9-9900k
Rtx 3080 suprim x
RAM 2x16 Gb @ 3600 Mhz
Käsittääkseni tuo DLSS on juuri isojen resojen juttu, eli mitä isompi reso, sitä isompi etu.Itse koitin DLSS quality asetuksella 1440p ja nopeutta tuli testbench mukaan n5-7fps eli ei ollut kovin suuri vaikutus mutta kuvanlaatua en ole ehtinyt katsoa.
En kyllä tiedä mistä ne ovat noi lupaamat 45% korotukset löytänyt ehkä 4k tai 8k asetuksilla kaikki ultra asetuksilla mitä ehkä 1% pelajista käyttää.
Joo, tätä vähän povasin edellisessä viestissä, eli mulle ei ollut tästä päivityksestä oikein mitään hyötyä. G-sync -töllön kanssa pörrää aivan mainiosti natiivi 4k@60fps. Nää asetukset on haettu omilla silmillä, eli että en näe juuri eroa ultraan. Dlss on tässä hyvä vähän kevyemmän raudan omistajille, ja hyvä niin. Tää voi auttaa monia sen maagisen 60fps rajan yli.Eikö tuo Dlss balanced huononna kuvanlaatua niin paljon että sen käytössä ei hirveästi ole järkeä jos nopeusetu on noin pieni?
Niin tai sitten se korvaa paskan AAn mikä ollut sellasta rasvaruutua.Joo, tätä vähän povasin edellisessä viestissä, eli mulle ei ollut tästä päivityksestä oikein mitään hyötyä. G-sync -töllön kanssa pörrää aivan mainiosti natiivi 4k@60fps. Nää asetukset on haettu omilla silmillä, eli että en näe juuri eroa ultraan. Dlss on tässä hyvä vähän kevyemmän raudan omistajille, ja hyvä niin. Tää voi auttaa monia sen maagisen 60fps rajan yli.
Tuossa analyysiä kuvanlaadusta, 10min kohdalla conclusion jos haluaa lyhyen ja ytimekkään tiivistelmän:
Ei kovin vahva esitys tällä kertaa, esim. hiukset DLSS rendaa selvästi huonommin kuin TAA.
Noin tunti tms.
Täytyy sanoa että tämän pelin grafiikat on yliarvostetut. Paljon hehkutettu, mutta todellisuudessa sekä tekstuurit että maasto/kasvillisuus on pelimaailman hyvää, ei huippua. Kingdom Come Deliverancen tai Far Cry New Dawnin grafiikat kokonaisuutena hakkaa kyllä tämän pelin. Varsinkin tekstuurien osalta. Piirtoetäisyydet on ne, jotka tässä pelissä on poikkeuksellisen aidot. Kokonaisuutena hyvät grafiikat, mutta odotin kyllä kaikkien hehkutusten jälkeen parempaa. Ja kokeiltu on kaikki karkit tapissa, natiivina.
Sitten taas DLSS ei ihan onnistu tässä pelissä. Esineitä katoilee, shimmeröinti jatkuvaa puissa, ja esim. junaraiteita DLSS ei vaan osaa piirtää kunnolla, eikä karvoitusta tai turkkeja. Mutta ei tämä nyt ihan surkea viritys ole, paitsi jos on kuvanlaatu-hifisti, jota ehkä vähän olen. DLSS on lähinnä heikompitehoisia näytönohjaimia varten, näin sanoisin. No RDR2 edessä kaikki on kyllä heikompitehoisia, paitsi ehkä 3080 ja sitä paremmat.
RDR2 grafiikat on kyllä paikoin 2 -jakoiset. Texturet on tosiaan paikoin aika suttua ja TAA pehmentää tässä kuvaa aika paljon. Toisaalta sitten taas valaistus on ihan hemmetin upeaa ja oikeissa olosuhteissa peli näyttää kyllä ihan mielettömän upealle.
Toiseen viestiksi viitaten, oletko koittanut vaihtaa API:a. Itsellä muistaakseni DX12:llä Frame timet oli aika epätasaiset. Vulkanilla toimi sulavammin.
Totta, tietyt osa-alueet kuten valaistus ja piirtoetäisyydet on upeaa katsottavaa, mutta jotku osa-alueet on aika suttua. TAA pahentaa, mutta myös DLSS (joka suht. terävä paikallaan) kanssa ja/tai ilman TAA:ta maaston kasvusto on aika blurria, eli taitaa olla RAGE-moottorin kautta tehty ominaisuus. Voisi sen ReShade -softan laittaa tähän päälle, sieltä saa säädettyä terävöityksiä, värien eläväisyyttä yms. aika kätevästi.
Vulkanilla olen pelkästään pelannut, DX12 just ihmiset valittanut ympäri nettiä, kun tökkii. Siksi en ole edes DX12 kokeillut, vaikka senkin voisi toki tehdä. Pitänee kokeilla jotain vanhempia Nvidian ajureita. Esim. Wildlands suorituskyky vaihteli kovasti Nvidian ajureiden välillä..
No onhan se kyseisen generaation viimeisiä pelejä, joten varmasti raskaimmasta päästä.Testaan juuri PS4-versiota. Alussa kun kahlataan lumessa hevosilla ja kävellen, niin ainakin itsellä PS4 tuuletin ulvoo 100 % koko ajan? Sitten kun menen ekaan mökkiin sisään niin sama jatkuu. Onko peli tosiaan niin raskas? Otin HDR tilan pois päältä, mutta ei muutosta.
No onhan se kyseisen generaation viimeisiä pelejä, joten varmasti raskaimmasta päästä.
Lämpöjen takia se kuitenkin huutaa, joten putsaa ensimmäisenä pölyt koko jäähystä, niin hiljenee jonkin verran.
eikä olisi koko ajan ampumassa, uhkailemassa ja kuristamassa porukkaa vahingossa.
Voi olla että vikaa on myös omassa päässä mutta silti toivoisin että joku jakaisi esim. hyväksi havaitun näppäinten uudelleenkartoituksen. Ei tee mieli pelata kun lihasmuistista tuleva interaktionäppäin on aina jotain väärin tilanteeseen sopivaa. Eikä jaksaisi itse alkaa miettiä hyvää layouttia kun joku muu on sen vaivan varmaan jo nähnyt.Tämähän se taitaa isolla osalla elämäntapavankejakin olla ongelma oikeassa elämässä, impulssiongelmiksiko niitä sanotaan.
Ei tee mieli pelata kun lihasmuistista tuleva interaktionäppäin on aina jotain väärin tilanteeseen sopivaa. Eikä jaksaisi itse alkaa miettiä hyvää layouttia kun joku muu on sen vaivan varmaan jo nähnyt.
Kannattaako edes ajatella kokeilla tätä, kun koneesta löytyy 4790K/16Gb/GTX970, koska ei ole pystynyt päivittämään konetta järkihintaan toviin...
Kokeiltu sekä DLSS ON ja OFF, ja sama ongelma, frametimet lähes 30ms ajoittain ja tökkiihän se kuin jollain hemmetin konsolilla
Noin muutenkin tämä RDR2 inventaario, aseiden vaihdot yms. on sekavinta roskaa mitä olen hetkeen nähnyt.
Moneen kertaan on käynyt niin, että ukkelin kupsahtaessa peli kaatuu.
Kaikki kellotukset on nyt otettu varoiksi pois. En kyllä ole satavarma, että näyttiksen (3070) kellotus on ollut joka tiltissä pois päältä, osassa ainakin. Alivoltitus voi aiheuttaa ongelmia vaikka muissa peleissä ei ole ollut. Koitan vielä hakea asetuksia. Voi olla että kaikki eri asetusten kombinaatiot ei ole vakaita.
Käytännössä peli tuntuu aika vahvasti cpu-rajoitteiselta (3800x) ja laatuasetuksien nosto ei välttämättä näy keskiarvoissa mutta voi ärsyttävästi näkyä satunnaisena mikrostutterina.
Pahin ongelma pelissä Sonyn alustoilla on se suttuinen kuva, olikos se joku sekamelska epäonnistuneesta TAA:sta ja checkerboardingista. Xbox One X:llä peli näyttää melkein puolet paremmalta.