Tämä peli saa kyllä melkoisen kasvojenkohotuksen kun lisää terävyyttä Nvidian softasta.
Jaa, pitää testata. Jos uskallan, kun peli nyt toimii. Pudotin vähän detaljia maksimista käyttäen pelin omaa slideria. DLSS on nyt pois päältä, kun artefaktit pisti vähän silmään ja vauhtia siitä tuli vain vähäsen.
Joo ilmeisesti tuo mikrostutterointi on jonkinlainen ominaisuus. Onneksi se on satunnaista, ja ne pahimmat sain pois kun laitoin pelin takaisin Fullscreen. Jossain kohtaa oli vaihtunut borderless-fullscreen tilaan, ja se noita pahimpia stutterointeja aiheutti.
Mulla on paha tapa tulla välillä alt-tab pois pelistä. Veikkaan että siitä johtuu että joutuu vahingossa borderlessiin.
Oli vähän muutakin vaivaa, eli monitori CHG90 (48...144 Hz) ei oikein tykännyt freesyncistä kuten VA-paneeliset tuppaa tekemään. Yleensä ei ole ongelmaa, kun fps pysyy korkealla, mutta tämän pelin frametime-piikit vilkutti näyttöä tietyissä kohdissa peliä, kun fps:ää ei saa millään konstilla pysyvästi ylös.
Korjasin ongelman laittamalla CRU:lla monitorin "virkistysväliksi" 90-144 Hz ja nVidian ohjauspaneelista RDR2:lle maksimitaajuus 67 Hz. Silloin näyttikseltä tulevat matalat hertsit saadaan aina monikertoina näkymään monitorilla riittävän kapealla virkistysvälillä ettei näyttö vilku.
Freesync ja 0-67 Hz näyttää todella rauhalliselta (pyörii selvästi pehmeämmin kuin monitorin kiinteä 144 Hz ja näyttikseltä tuleva 0-144 Hz ilman freesyncciä) ja lisäksi freesync syö pienet stutterit.
Vilkkuminen loppui, ja saman tekniikan pitäisi toimia monen muunkin monitorin kanssa.
Kaatumisia ei ollut enää tänään säätämisen jälkeen. En tiedä mikä sen aiheutti. Näyttis ja muistikammat on taas kellotettu.
Stutterit tuntuu siis olevan tiessään ja pelin tarina ja maailma vaikuttaa edelleen omaperäiseltä ja kiinnostavalta.