Red Dead Redemption 2

Olen harkinnut pelin hankkimista, mutta eivät nämä kommentit täällä juuri siihen rohkaise.
Ilmeisesti hinta/laatusuhde ihan hanurista, varsinkin kun on tavallista arvokkaampi peli.
Etsin jotain uutta Witcheriä, mutta ei tästä taida olla siihen.
33€ maksoin tästä, varmaankin parasta hinta-laatu suhdetta sitten Witcherin ja Kingdom: Comen.
 
Itse pelailen online puolta, ja mietin että miksi. Rahaa ja kultaa tulee todella hitaasti, ja vain siksi että voi ostaa kallista "turhaketta". No kaiketi tähän tulee aikanaan sisältöä GTA V malliin.
Pelin free roam missioneista tulee aikaan verrattuna todella vähän rahaa, enkä näe mielekkäänä katsella youtubesta Collector ammattiin vinkkejä miten kierretään hakemassa kaikki esineet.
Trader ammatissa taas ärsyttää että hevosella saa vain yhden ison ruhon vietyä kerrallaan, ja menee ikuisuus että ammatin kymmenes taso on saavutettu jolloin voi ostaa törkyhintaisen ruhovankkurin. Sitä odotellessa. Eilen kokeilin että rahaa sentään saa jotenkin kun Lemoynessa ammuskelee alligaattoreita ja lihat vie teurastajalle.
Bountyistä saa mielestäni liian vähän rahaa, sentään legendarystä sai jotain 60$ mutta sai siihen aikansa paukutella.
Jostain perus freeroam missionista luokkaa 10$, ei jaksa vaivautua.
Niin, ostin suoraan kalleimman version, jolla tuli 50 kultaa, joten sain kaikki ammatit heti auki.
 
hevosella saa vain yhden ison ruhon vietyä kerrallaan, ja menee ikuisuus että ammatin kymmenes taso on saavutettu jolloin voi ostaa törkyhintaisen ruhovankkurin...
Toisen ruhon voi nappaa lassolla vedettäväksi ;)

Mutta tottahan se on että onlinen puolella tulee rahaa huomattavasti hitaammin kuin storyssä, toisaalta omasta mielestä tuo ei ole miinus. Freeroam missioneiden ohella voi vaikkapa metsästellä odotellessa ennen kuin palauttaa tehtävän ja loottaailla kaikki ruumiit, jotta saa timerin alle puoleen minuuttiin, jonka jälkeen tulee maksimi palkkio (Hemmetin tyhmä systeemi tuo timeri ja palkkio)
 
Toisen ruhon voi nappaa lassolla vedettäväksi ;)

Mutta tottahan se on että onlinen puolella tulee rahaa huomattavasti hitaammin kuin storyssä, toisaalta omasta mielestä tuo ei ole miinus. Freeroam missioneiden ohella voi vaikkapa metsästellä odotellessa ennen kuin palauttaa tehtävän ja loottaailla kaikki ruumiit, jotta saa timerin alle puoleen minuuttiin, jonka jälkeen tulee maksimi palkkio (Hemmetin tyhmä systeemi tuo timeri ja palkkio)

Siis kasvaako Onlinessa palkkio sen mukaan mitä myöhemmin tehtävän "palauttaa"?
 
Siis kasvaako Onlinessa palkkio sen mukaan mitä myöhemmin tehtävän "palauttaa"?
Valitettavasti...Saat kolmin kertaisen palkkion jos palautat tehtävän viimeisen 30sec aikana. Vieläkään en ole käsittänyt mikä tuossa on logiikka, luulisi olevan toisin päin, mutta ilmeisesti tuo sama oli gta:n onlinessa.
 
Valitettavasti...Saat kolmin kertaisen palkkion jos palautat tehtävän viimeisen 30sec aikana. Vieläkään en ole käsittänyt mikä tuossa on logiikka, luulisi olevan toisin päin, mutta ilmeisesti tuo sama oli gta:n onlinessa.

Onpa aivan pirun typerä systeemi:facepalm: en muista havainneeni moista GTA Onlinessa, liekkö tullut vasta myöhemmin siihen tai sitten jäänyt vain huomaamatta.
 
Mites muuten noissa metsästyshommissa pitää nuo nahat palauttaa? Esim Pearson haluaa tonic satcheliin yhden buckin, deerin ja elkin. Pitääkö nämä viedä kaikki kerralla vai voiko viedä yksitellen? Jos voi viedä yksitellen niin kuuluuko ne lahjoittaa vai myydä Pearsonille vai tuleeko siihen joku uusi vaihtoehto keskusteluun?
 
Eikös Pearsonille ole vain donate vaihtoehto? Ei tarvitse viedä kerralla, jäävät hänen inventoryyn.
 
Mites muuten noissa metsästyshommissa pitää nuo nahat palauttaa? Esim Pearson haluaa tonic satcheliin yhden buckin, deerin ja elkin. Pitääkö nämä viedä kaikki kerralla vai voiko viedä yksitellen? Jos voi viedä yksitellen niin kuuluuko ne lahjoittaa vai myydä Pearsonille vai tuleeko siihen joku uusi vaihtoehto keskusteluun?
Pearsonilla on kaksi vaihtoehtoa nahoille.
Donate as crafting niin menee johonkin satchelin/campin craftailyihin.
Donate as funds saa vain fyrkkaa. tässä tapauksessa kannattaa nahka kiikuttaa mieluummin trapperille joka pystyy sit niistä tekemään vaatteita.
 
siis miten tässä pystyy nykyään muokkaan näppäin/hiiri näppäimiä? itsellä ainaki kadonnut se kohta sieltä keyboard & mouse kohdasta
 
Koska mennään animaatio edellä niin freimeillä ei ole vaikutusta inputlagiin:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


test2.PNG testb.PNG testc.PNG
 
Viimeksi muokattu:
On kyllä tuuhea kasa paskaa laadunvalvonnaltaan. Online bugitti jumiin hevostalliin 15 min aloittamisesta...
 
Uusin patch resetoi taas asetukset.

Jos haluat pitää nykyiset asetukset, mene Documents\Rockstar Games\Red Dead Redemption 2\Settings\system.xml ja vaihda neljänneltä riviltä <version value="36" /> arvoksi 37 ennen pelin käynnistämistä.

Muutokset päivittyvät mitä luultavimmin tänne jossain välissä.
 
Yöllä latailin ja nyt kolmisen tuntia pelailleena ei mitään ongelmaa. Onlinea en ole kokeillut. Kyllä tästä 33e saattoi pulittaa.
 
Onpa aivan pirun typerä systeemi:facepalm: en muista havainneeni moista GTA Onlinessa, liekkö tullut vasta myöhemmin siihen tai sitten jäänyt vain huomaamatta.

Se tuli GTA Onlineen 1.16:ssa eli 28.1.2016. Lähde ja tarkempi kuvaus: Missions in GTA Online
Käytännössä GTA Onlinessa on siis aikaan perustuva portaittainen modifier jolloin maksimirahat saat kun pelaat tehtävää yli 15 minuuttia. Käytännössä modifier on GTA Onlinessa kuitenkin semmoinen että jos haluaa rahaa grindata niin on järkevämpää pelata tehtävää esim. 6 minuuttia ja pelata tehtävä kokonaan uudelleen kuin odottaa 15 minuuttia. En tiedä päteekö sama logiikka Red Dead Onlineen.
 
Viimeisin päivitys rikkoi taas pelin itselläni, näytönohjaimen muistit tunnistuvat väärin, eikä pysty säätämään asetuksia niinkuin ne oli.

Samaa vikaa oli alussa joka korjaantui päivityksellä, nyt palattiin alkupisteeseen. :D

Ei auta kuin odotella, hetken toimi jo hienosti.
 
Uusin patch resetoi taas asetukset.

Jos haluat pitää nykyiset asetukset, mene Documents\Rockstar Games\Red Dead Redemption 2\Settings\system.xml ja vaihda neljänneltä riviltä <version value="36" /> arvoksi 37 ennen pelin käynnistämistä.

Muutokset päivittyvät mitä luultavimmin tänne jossain välissä.

Kiitos, tämä on jo kyllä vittuilua et resetoituu joka päivityksen jälkeen tuo asetusviidakko :rofl:
 
Minun hyvin vakaa ja toimiva peli aloitti kaatuilun nyt päivityksen jälkeen.. :D

EDIT:Näköjään kaatuu joka kerta siihen kun yrittää varastoida hepan kyytiin jotain onlinessa.
 
Viimeksi muokattu:
Texturet on Ultralla, mutta silti on aika karun näköstä välillä. Bugittaako tää jotenkin, vai onko muillakin tämmösiä textureja ultralla?

rdr2_1.jpg rdr2_2.jpg
 
Kaverit lisää uutta kontenttia, ja peli meni itsellä paskaksi, hieno homma.

Poistoon ja pelataan sitten joskus ja jouluna.
 
Itse avasin pelin, en muistanut ottaa asetuksia talteen ja sit meni niin sanotusti nollille asetukset. Noh siinä sit laitoin game-debate sivustolta ne asetukset ja fps pysy ihan samana vaikka nostin joitain asetuksia Medium -> High ja High -> Ultra, sitten päätin tehdä testin että otin vanhat asetukset talteen, laitoin presetin ultra ja käynnistin pelin uudestaan ja Saint Dennis kaupungissa päiväseltää fps ~65-75 :eek:. On ilo omistaa 2080 ti ku pelkästää yhden sairaalan seiniä tulee ihasteltua :rofl:. Mutta jatketaan testauksia ja raportoin myöhemmin että pysyykö fps samoissa lukemissa vai miten tässä vielä käy, voin sanoa että ultralla tää peli on ihan jösseksen hyvän näköinen :p.
 
Uusimman pätsin jälkeen itekki pystyy Vulkania käyttää. Aiemmin jäi Vulkanilla GPU-usage max 86%, nyt uusimman pätsin jälkeen menee 98%:n ja FPS parani hieman vs DX12
 
Itse avasin pelin, en muistanut ottaa asetuksia talteen ja sit meni niin sanotusti nollille asetukset. Noh siinä sit laitoin game-debate sivustolta ne asetukset ja fps pysy ihan samana vaikka nostin joitain asetuksia Medium -> High ja High -> Ultra, sitten päätin tehdä testin että otin vanhat asetukset talteen, laitoin presetin ultra ja käynnistin pelin uudestaan ja Saint Dennis kaupungissa päiväseltää fps ~65-75 :eek:. On ilo omistaa 2080 ti ku pelkästää yhden sairaalan seiniä tulee ihasteltua :rofl:. Mutta jatketaan testauksia ja raportoin myöhemmin että pysyykö fps samoissa lukemissa vai miten tässä vielä käy, voin sanoa että ultralla tää peli on ihan jösseksen hyvän näköinen :p.

Ite pelailin yhen tehtävän tossa jonka aikan fps pyöri 60-70 välillä. Tehtävän jälkeen jossain vaiheessa kuin taikaiskusta fps max 60 eikä paljoa yli päästy :confused:. Ite tosin pompin vähän väliä netissä toisella näytöllä ja huomannut, että välillä tuo peli ei sitä arvosta. Ehkä siitä johtui.
 
Vulkan+Async päälle näyttäs entisestään kasvattavan eroa 2000 ja 1000 sarjalaisten välille näin pikaiseen testattuna vissiin jotain Vulkaniin liittyvää korjailtu.
 
Onkos kenelläkään tietoa milloin tämä tulee Steamiin? Löysin pari juttua missä veikkailtiin joulukuuta mutta mitään varmaa päivämäärää en löytänyt.
 
Onkos kenelläkään tietoa milloin tämä tulee Steamiin? Löysin pari juttua missä veikkailtiin joulukuuta mutta mitään varmaa päivämäärää en löytänyt.

Ei taida olla vielä varmaa päivämäärää mutta oliskohan 18-22. päivä arviolta

Niin eiköhän Epic ja R* halunnut ottaa alkurysäyksen fyffet taskuun ja kieltänyt Valvea ilmoittamasta koska Steam julkaisu on.
Mutta aikaisintaan se lienee 5.12., mutta voihan se siitä vielä venyä. Jouluksi varmasti halutaan myös Steamin tuotot.
 
Viimeksi muokattu:
Hyvä että (toivottavasti) ehtivät korjata alun bugit sekä ongelmat pelistä ennen "oikeaa" (steam) julkaisua. Tarvii katsoa mihin hintaan sen sitten tulee hankkimaan kun pelikirjastossa kuitenkin melkoisesti vielä kahlattavaa vaikka peli kiinnostaakin.
 
Hyvä kikka saada muutamat lisä framet on laittaa resolution scale 0.900 ja nvidia sharpening päälle. Itsellä nostaa noin 10fps ja tällä pysyy aika hyvin jatkuvasti yli 60. Eroa kuvassa ei juurikaan huomaa. 1080p resolla tilanne voi olla toinen, mutta ainakin +1440p pelaavia suosittelen testaamaan :tup:
 
Hyvä kikka saada muutamat lisä framet on laittaa resolution scale 0.900 ja nvidia sharpening päälle. Itsellä nostaa noin 10fps ja tällä pysyy aika hyvin jatkuvasti yli 60. Eroa kuvassa ei juurikaan huomaa. 1080p resolla tilanne voi olla toinen, mutta ainakin +1440p pelaavia suosittelen testaamaan :tup:
Pystyikö tuota sharpeningia säätämään jostain pelin aikana? Nvidian control panelin käyttö aika jähmeää kun pitää pelistä poistua, säätää arvoja ja sitten taas takaisin peliin.
 
Itellä tuo control panelin sharpening ei vaikuttanut toimivan Vulkanin kanssa. Eli pitäisi uhrata fps:ää sitten dx12:een siirtymällä tai käyttämällä GFE:n kautta.
 
Itellä tuo control panelin sharpening ei vaikuttanut toimivan Vulkanin kanssa. Eli pitäisi uhrata fps:ää sitten dx12:een siirtymällä tai käyttämällä GFE:n kautta.

Siihen on ihan hyvä syy. How to Enable Image Sharpening in the NVIDIA Control Panel | NVIDIA

Currently, the following limitations apply:
  • ...
  • Vulkan / OpenGL applications are currently not supported for sharpening
  • ...
Millä tavalla DX12 siirtyminen uhraa FPS? Itse en ole huomannut mitään eroa kyseisten renderöijien välillä.
 
Kyllä itsellä toimii Vulkanilla. Alt+f3 pelin aikana saa auki tuon nvidia säätöpaneelin.

En tuolta controlpanelista edes koittanut säätää, vaan suoraan pelissä. Näkee reaaliajassa miten kuva muuttuu niin helpompi saada mieleisekseen :geek:
 
Millä tavalla DX12 siirtyminen uhraa FPS? Itse en ole huomannut mitään eroa kyseisten renderöijien välillä.
Useampi testaaja tämän havaitsi, esim Guru3d ja Gamers Nexus.

Red Dead Redemption 2: PC graphics performance benchmark review

PS. Pelin omaa sharpeningia pystyy muuten säätämään settings filusta. "sharpenIntensity" on pelin asetuksista maksimissaan 1.0, mutta tuota suurempiakin arvoja voi käyttää.

Mitä nopeasti kokeilin niin on melko erilainen kuin nvidian käyttämä filtteri ja alkaa syömään kuvanlaatua jos korottaa tuota isosti.
 
Viimeksi muokattu:
Useampi testaaja tämän havaitsi, esim Guru3d ja Gamers Nexus.

Red Dead Redemption 2: PC graphics performance benchmark review

PS. Pelin omaa sharpeningia pystyy muuten säätämään settings filusta. "sharpenIntensity" on pelin asetuksista maksimissaan 1.0, mutta tuota suurempiakin arvoja voi käyttää.

Mitä nopeasti kokeilin niin on melko erilainen kuin nvidian käyttämä filtteri ja alkaa syömään kuvanlaatua jos korottaa tuota isosti.

Äskön vaihoin vulcanista taas dx12 ja nousi 10fps, mutta en tiedä johtuiko siitä. Eilen jostain syystä putosi sen 10fps ja oli vielä aamulla sama. Vaihdoin dx12 ja käynnistin uudestaan niin nousi.
 
Joopajoo. Useamman illan tätä pelannut ja maailma osuu just omaan makuun. Teknisiä ongelmiaakaan ei ole ollut. Antaisin arvosanaksi jo nyt 6/5, mutta nämä vitun kontrollit... Onko meneillään jonkinlainen sosiaalinen koe siitä, miten paskaksi voi käyttöliittymän tehdä ilman, että käyttäjät alkavat suuremmin valittaa? Aivan ala-arvoista roskaa, ei voi ykmmärtää. Vakvasti harkitsen, että lopetanko pelaamisen, kun mistään uudesta kohtaamisesta ei saa mitään iloa irti, kun kuitenkin tulee tervehdyksen sijasta vedettyä turpaan tms. Eikä kyse ole minusta, yli 30 vuotta tullut pelejä pelailtua ja IKINÄ ei ole näin hankalaa ollut. VMP. Yhtään ei auta sekään, että ei ole quick savea (vai onko?) ja save tuntuu muutenkin olevan varsin suuripiirteinen.

Mulla kävi kuvailusi kaltaisia "väärinymmärryksiä" pleikkarilla läpipelatessa. Nyt kun vetää toista kertaa PC:llä niin ei enää tapahdu kämmejä, riippumatta pelaako kb/m vai xbox-ohjaimella:smoke:
 
Äskön vaihoin vulcanista taas dx12 ja nousi 10fps, mutta en tiedä johtuiko siitä. Eilen jostain syystä putosi sen 10fps ja oli vielä aamulla sama. Vaihdoin dx12 ja käynnistin uudestaan niin nousi.
Eilen tuli peliin päivitys. Ehkä muutti jotain?

Itellä näyttäis Vulkan menneen jotenkin rikki... Frametimet menee välillä ihan sekaisin välillä ja äänet stutteroi. Kun tuota tapahtuu niin myös CPU usage näyttää erilaiselta, yhtä säiettä rasitetaan raskaasti ja muiden käyttö laskee.

Ennen päivitystä ei mitään tällaista. Kokeilin sekä 441.20, että uutta .34 hotfix driveria ja sama juttu.

edit: jaa DX12 sama ongelma.
edit2: taiskin olla kone vaan sekaisin pahemman kerran, nyt taas toimii normaalisti...
 
Viimeksi muokattu:
Onhän tää kyllä semmonen purkkaviritiys teknisellä tasolla tällä hetkellä. Graffa asetuksia kun muuttelee, niin yhtä-äkkiä saatta suorituskyky nousta/laskea, mutta sitten kun pistät edlliset asetukset taksin, niin se ei taas vaikutakkaan mitenkään FPS:n... Itelle tulee monesti asetusten säätämisen jälkeen myös ihmeellistä grafiikkabugia näytön oikeaan reunaan, mikä näyttää sille, että olis näyttis leviämässä. Sitten kun buuttaa pelin niin virheet häviää. Todella vaikea siis tehdä noita säätöjä, kun ei ikinä tiedä, toimiiko ne "oikein".
 
Eilen tuli peliin päivitys. Ehkä muutti jotain?

Itellä näyttäis Vulkan menneen jotenkin rikki... Frametimet menee välillä ihan sekaisin välillä ja äänet stutteroi. Kun tuota tapahtuu niin myös CPU usage näyttää erilaiselta, yhtä säiettä rasitetaan raskaasti ja muiden käyttö laskee.

Ennen päivitystä ei mitään tällaista. Kokeilin sekä 441.20, että uutta .34 hotfix driveria ja sama juttu.

edit: jaa DX12 sama ongelma.

Joo pelasin eilen vasta päivityksen jälkeen joten molemmissa tilanteissa oli jo uusin versio päivitetty.
 
Eilen meinasi lähteä koko peli poistoon, kun kesken tehtävän ukko lakkasi liikkumasta ja vain tietyt liikkeet toimivat (cover jne). Osoittautui ettei tällä kerralla ollut vika pelissä vaan näppis ilmeisesti vetää viimeisiään. Uudelleen liittäminen auttoi ja ukko alkoi taas liikkua.

Muuten kyllä melko kuraa nuo välianimaatiot, milloin ei kuulu äänet, milloin tulee äänet tuplana ja välillä ukko on mielenvikaisessa asennossa jossain (kirjaimellisesti) hevon persuukkeessa. Lisäksi nuo näppäinasettelut aiheuttaa välillä harmaita hiuksia tuon loottaamisen kanssa. Ei hemmetti kuka tuon on kehittänyt ja hyväksynyt soisi joutua edesvastuuseen teostaan.

Peli itsessään kaatunut pari kertaa. Pari kertaa tippunut maasta tyhjään ja kuollut. Pari tehtävää jäänyt jumiin (Jackin kanssa kalaan-tehtävä jäi alussa jumiin, Jack vain jatkoi kepillä maahan piirtämistä ja mitään ei tapahtunut. Ainoa vaihtoehto oli tappaa peli). Melkoinen raakile tuotos kyllä.

Peli pyörii 1080p 1070ti keskimäärin +60fps high-tekstuureilla suuremmin säätämättä.

Pienellä panostuksella olisi erinomainen peli, nykyisellään keskinkertaisen ja hyvän välimaastossa. 33e oli kyllä liikaa tästä kurasta.
 
Jos vram riittää(6gb tai enemmän) niin tosiaan kannattaa laitaa ultra tekstuurit päälle, huomattavasti parempi kuvanlaatu ja hyvin pieni vaikutus ruudunpäivitysnopeuteen.
 
Eilen meinasi lähteä koko peli poistoon, kun kesken tehtävän ukko lakkasi liikkumasta ja vain tietyt liikkeet toimivat (cover jne). Osoittautui ettei tällä kerralla ollut vika pelissä vaan näppis ilmeisesti vetää viimeisiään. Uudelleen liittäminen auttoi ja ukko alkoi taas liikkua.

Muuten kyllä melko kuraa nuo välianimaatiot, milloin ei kuulu äänet, milloin tulee äänet tuplana ja välillä ukko on mielenvikaisessa asennossa jossain (kirjaimellisesti) hevon persuukkeessa. Lisäksi nuo näppäinasettelut aiheuttaa välillä harmaita hiuksia tuon loottaamisen kanssa. Ei hemmetti kuka tuon on kehittänyt ja hyväksynyt soisi joutua edesvastuuseen teostaan.

Peli itsessään kaatunut pari kertaa. Pari kertaa tippunut maasta tyhjään ja kuollut. Pari tehtävää jäänyt jumiin (Jackin kanssa kalaan-tehtävä jäi alussa jumiin, Jack vain jatkoi kepillä maahan piirtämistä ja mitään ei tapahtunut. Ainoa vaihtoehto oli tappaa peli). Melkoinen raakile tuotos kyllä.

Peli pyörii 1080p 1070ti keskimäärin +60fps high-tekstuureilla suuremmin säätämättä.

Pienellä panostuksella olisi erinomainen peli, nykyisellään keskinkertaisen ja hyvän välimaastossa. 33e oli kyllä liikaa tästä kurasta.
Ihmetellä täytyy miksi porukalla bugaa ja on ongelmaa, bugeja 0 ja toimii kuten AAA peliltä odottaa saattaa.
Muutamalla koneella nyt peli asennettuna ja koneet on 100% takoitettu pelailuun eikä mitään muuta ylimäärästä saissee tai turhaa ohjelmaa ja intel+Nvidia comboa DX12 lähinnä käytellyt 90% ajasta.

Pelin tiedostostoista piti laittaa maan tarkkuus asetukset Ultralle kun ovat Low ja tämäkin päivitys tipautti sen low (Ei löydy pelin omista valikoista) tuossa ne omat tekniset murheet ovatkin
 
Ihmetellä täytyy miksi porukalla bugaa ja on ongelmaa, bugeja 0 ja toimii kuten AAA peliltä odottaa saattaa.
Muutamalla koneella nyt peli asennettuna ja koneet on 100% takoitettu pelailuun eikä mitään muuta ylimäärästä saissee tai turhaa ohjelmaa ja intel+Nvidia comboa DX12 lähinnä käytellyt 90% ajasta.

Pelin tiedostostoista piti laittaa maan tarkkuus asetukset Ultralle kun ovat Low ja tämäkin päivitys tipautti sen low (Ei löydy pelin omista valikoista) tuossa ne omat tekniset murheet ovatkin
Mihis tiedostoon tuo ground texture pitää muuttaa?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
290 063
Viestejä
4 967 904
Jäsenet
79 734
Uusin jäsen
Hene25

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom