Red Dead Redemption 2

Mitä noita uutisia lukenut, niin on tullut yöllä launcheriin patch, joka piti korjata nämä ongelmat. Mutta ei. Rockstar ollut jo pidempään asian tiimoilta hiljaa? Onko tietoa, että onko ne ilmoittanut asian tiimoilta mitään? Nyt on mennyt vuorokausi julkasusta, enkä ole päässyt Launcheria pidemmälle. :D
 
Mitä noita uutisia lukenut, niin on tullut yöllä launcheriin patch, joka piti korjata nämä ongelmat. Mutta ei. Rockstar ollut jo pidempään asian tiimoilta hiljaa? Onko tietoa, että onko ne ilmoittanut asian tiimoilta mitään? Nyt on mennyt vuorokausi julkasusta, enkä ole päässyt Launcheria pidemmälle. :D

Samaa olin juuri tulossa íhmettelemään. Töistä kotiin ja hetken ilo kun patch notes erityisesti sanotaan että korjaa nämä ongelmat, päivitys, play ja mikään versionumeron lisäksi ei ole muuttunut... Ei pahemmin herätä luottoa firman kykyyn tuottaa omaa launcheria ja testata korjauksia jos tuollainen pääsee edelleen läpi:D
 
Ainakin yksi pulju joka tekee noita testejä niin oli asentanut launcherin ja pelin kokonaan uudestaan ja sillä lähtenyt pelittämään, tästä voisi olla apua jos ei jo kokeiltu
 
Tekstuurit sit on rikki jokasella muulla asetuksella kun Ultralla. Just äsken käytin Highilla ja osa tekstuureista on suoraan ku olis Loweilla, mut osa sit taas näyttää siltä miltä pitäskin. Redditissä raportoitu samaa, eli jos haluaa hyvät tekstuurit nii se on ultra tai ei mitään.

Sain tehtyä kompromissiasetukset 1080ti 3440x1440 combolle, kaikki muut High paitsi tekstuurit Ultra, Particlet ja Reflectionit + vesiasetukset sitten medium. Pyörii ihan nätisti nyt, paitsi toi stutterointi vetää kyllä kasetin mutkalle aika pahasti välillä. Ei välttämättä 100% ajasta 60fps, mutta G-Sync kyllä tässä tapauksessa pelastaa aika paljon. Patcheja odotellessa.
Sinulla kun sattuu olemaan käytössä sama reso kuin minullakin, niin osoitan kysymykseni sinne suuntaan. Seurasitko pelatessa CPU:n ja GPU:n kuormituksia? Minulta kun löytyy sinua heikompi prossu (5820K), mutta rahtusen parempi näyttis (RTX2080), niin mietin että miten mahtaisi tällä kokoonpanolla ja tuolla resolla pyörähtää.
 
Sinulla kun sattuu olemaan käytössä sama reso kuin minullakin, niin osoitan kysymykseni sinne suuntaan. Seurasitko pelatessa CPU:n ja GPU:n kuormituksia? Minulta kun löytyy sinua heikompi prossu (5820K), mutta rahtusen parempi näyttis (RTX2080), niin mietin että miten mahtaisi tällä kokoonpanolla ja tuolla resolla pyörähtää.
RTX kortit on tässä pelissä paljon vahvemmilla kun Pascalit. Peli ei käytä ainakaan omaa CPU:ta kovinkaan raskaasti, mutta GPU:sta peli kyllä ottaa kaiken irti mitä saa. Uskosin että sulla on parempi kokemus edessä kun mulla, ja noilla samoilla asetuksilla todennäkösesti heilut siellä 60fps kokoajan.

Tässä vähän benchmarkkia eri korteilla Ultra-asetuksilla: Red Dead Redemption 2: PC graphics performance benchmark review

Mutta, en mä tätä voi suositella kenenkään ostavan ainakaan vielä. Liian paljon selittämättömiä ongelmia ja kun toimintakaan ei oo taattu jokaisella kokoonpanolla niin... Lisäks stutteroinnit ja kaatuilut syö peli-iloa aika paljon. Peli muutenkin tuntuu pysyvän jesarilla kasassa nykyhetkellä, niin suosittelen ainakin venailemaan paria seuraavaa patchia tai Steamjulkaisua.
 
RTX kortit on tässä pelissä paljon vahvemmilla kun Pascalit. Peli ei käytä ainakaan omaa CPU:ta kovinkaan raskaasti, mutta GPU:sta peli kyllä ottaa kaiken irti mitä saa. Uskosin että sulla on parempi kokemus edessä kun mulla, ja noilla samoilla asetuksilla todennäkösesti heilut siellä 60fps kokoajan.

Tässä vähän benchmarkkia eri korteilla Ultra-asetuksilla: Red Dead Redemption 2: PC graphics performance benchmark review

Mutta, en mä tätä voi suositella kenenkään ostavan ainakaan vielä. Liian paljon selittämättömiä ongelmia ja kun toimintakaan ei oo taattu jokaisella kokoonpanolla niin... Lisäks stutteroinnit ja kaatuilut syö peli-iloa aika paljon. Peli muutenkin tuntuu pysyvän jesarilla kasassa nykyhetkellä, niin suosittelen ainakin venailemaan paria seuraavaa patchia tai Steamjulkaisua.
Tämäpä selvä. Ajatuksena oli muutenkin vähintään viikko odotella, kun ei ihan heti ole aikaa pelailla, mutta katsellaan. Oliko UWD-resojen osalta UI yms. hyvin toteutettu?
 
Minuutin-parin välein tapahtuville freezeille korjauksena toimii Process Lasso. Rdrd2 exelle lyö rajoittimen, että jos cpu käyttöaste nousee 98%, niin käytössä olevien ytimien määrä putoaa sekunniksi yhdellä. Korjasi ainakin itsellä nämä jäätymiset ja nyt toimii täysin sulavasti :)
i5-4670k tulilla.
 
Sekä Guru3d (artikkelin päivityksen jälkeen), että Gamers Nexus sanovat Vulkanin olevan parempi kun käytössä ultra texturet, ja muuten high.

Vulkanilla vaan tulee itselläkin tuota outoa nykimistä kun juostessa katselee ympäriinsä ja Gsync ei toimi, ellei ole Vsync myös käytössä.

Toivottavasti korjailevat näitä pian... pienikin buusti fps:ään olis erittäin tervetullut tässä konkurssissa.
 
Tämäpä selvä. Ajatuksena oli muutenkin vähintään viikko odotella, kun ei ihan heti ole aikaa pelailla, mutta katsellaan. Oliko UWD-resojen osalta UI yms. hyvin toteutettu?
Gameplayn aikana UW toimii just niinkun pitääkin. UI on reunoille asti levitetty, mutta safe zonea säätämällä sitä saa keskemmälle ruutua mikäli niin haluaa. Varma en oo että saako samaan kuin 16:9 ruudut, mutta enpä ite tuosta tykkääkkään et HUD on keskellä ruutua.

Ainut nipotus löytyy cutsceneistä. Peli windowboksaa ne, eli kutistaa eka 16:9 horisontaalisesti ja sitten ylös ja alas vielä mustat palkit. Lopputuloksena on pieni 21:9 kuvasuhteen cutscene keskellä ruutua ja mustat palkit jokaikisessä reunassa. Ihan käsittämätöntä miten ne ei tolle tehny mitään, varsinkin kun 99% cutsceneistä on pelimoottorilla reaaliajassa. Tohon on olemassa korjaus, mutta se menee cheat enginen kautta ja rockstarin aiemman trackrecordin perusteella en ainakaan ite uskaltanut lähteä vielä käyttämään, ettei tuu Onlinesta banneja.
 
Onko tässä - tai ylipäätänsä - mahdollista saada samanaikaisesti HDR + g-sync compatible päälle? Samsung Q6FN:n kanssa ei meinaa toimia @ 1440p120.

Tuo benchmarkki on hieman huvittava viritys, siinä taitaa olla melkoisen pahoja bugeja taistelukohtauksessa. Alun perin siinä näky miten ukkeli ammuskelee ja räjäyttää dynamiitilla hevosvaunun. Sittemmin skene muuttui siten, että siinä kuvattiin vain ukkelin naamaa. Nyt on edetty jo siihen pisteeseen, että kaveri räjäyttää itse itsensä dynamiitilla. :D Vertailukelpoisuus 10/10.

Mitä noihin rumuushuuteluihin tulee niin hyvältähän tämä alkaa näyttämään jo hieman tuunatulla balanced mediumilla @ 1440p, mutta FPS jää vain heikoksi RTX 2070:llä (~70).
 
Pystyykö serri koneilla pelaamaan tätä peliä? 1080p -resolla minimi rauta jolla pelattava ?
 
Pystyykö serri koneilla pelaamaan tätä peliä? 1080p -resolla minimi rauta jolla pelattava ?
Red Dead Redemption 2 PC minimum specs
  • OS: Windows 7 - Service Pack 1 (6.1.7601)
  • Processor: Intel Core i5-2500K / AMD FX-6300
  • Memory: 8GB
  • Graphics Card: Nvidia GeForce GTX 770 2GB / AMD Radeon R9 280 3GB
  • HDD Space: 150GB
  • Sound Card: DirectX compatible
 
Red Dead Redemption 2 PC minimum specs
  • OS: Windows 7 - Service Pack 1 (6.1.7601)
  • Processor: Intel Core i5-2500K / AMD FX-6300
  • Memory: 8GB
  • Graphics Card: Nvidia GeForce GTX 770 2GB / AMD Radeon R9 280 3GB
  • HDD Space: 150GB
  • Sound Card: DirectX compatible
Joo noilla voi pyyhkiä persettä suoraan. Katoin jotain striimiä missä GTX 970 joutu vetämään 720p reson ja kaikki loweille.
 
Red Dead Redemption 2 PC minimum specs
  • OS: Windows 7 - Service Pack 1 (6.1.7601)
  • Processor: Intel Core i5-2500K / AMD FX-6300
  • Memory: 8GB
  • Graphics Card: Nvidia GeForce GTX 770 2GB / AMD Radeon R9 280 3GB
  • HDD Space: 150GB
  • Sound Card: DirectX compatible
Näitä ilmoitettujaa minimejä aika turha tuoda esille, kun kysytään käytännön kokemuksia. Totuus vaikuttaa olevan aika kaukana näistä minimeistä.
 
Itsellä oli tämä ongelma Red Dead Redemption 2 exited unexpectedly : reddeadredemption2 , joka ilmeni Intelin 4790k & 1070 -kamppeilla.

Koneessa Comodon palomuuri, jossa on erillinen suojaus "shellcode injection":lle. Lisäsin RDR:n kansion exclude-listalle ja peli lähti käyntiin Miscellaneous Settings, Virus Protection Software | Internet Security | COMODO.

Tuonne listalle en ole joutunu kajoamaan kuin Sea of Thievesin ja nyt tämän RDR2:n kanssa.

Veikkaisin että kyse on jostain kopiosuojaukseen liittyvästä seikasta, mikä sekottaa useita virustorjunta-/palomuurisoftia luulemaan että softassa on jotain "kuraa"

Kiitos!! Tämä auttoi. Peli kaatui ennen R* logoa
 
Tässä screenshotti. Asetuksena kaikki mediumilla. Kai tämä jonkun mielestä sitten on heikon näköinen, mutta omaa silmää miellyttää. Fysiikat tässä pelissä tosin sen vaikutuksen tekee (tietysti tarinan, dialogin ja ääninäyttelemisen lisäksi).
rdr2mediumit.png


EDIT. Volumetric graphic settings ja Water quality on lowilla.
 
Visuaaliset efektit ja tunnelma toimivat kyllä, mutta tekstuureissa ja esimerkiksi maastossa on paljon parantamisen varaa.
 
Tietääkö kukaan että voiko tästä saada rahat takaisin? En todellakaan aio tätä pelata niin kauan kun näin paljon ongelmia. Ennemmin pelaan pleikkaversiota niin pääsee helpommalla.

Mitähän Rockstar on tehnyt vuoden kun tämmösenä tulee ulos.
 
Viimeksi muokattu:
Mullakin on sellainen kuva, että porukka kattoo vaan asetuksia ja fps:ää ja ihmettelee kun ei pyöri kaikki ultralla:lla 1440p:llä yli 60fps ja että on paskasti optimoitu peli. Ei graffa-asetuksia voi suoraan verrata visuaaliseen kuvaan tai muihin peleihin. Mielestäni omilla medium/high (dx12) asetuksilla erittäin hieno ja tunnelmallinen peli (pyörii 60-90fps).

EDIT: tekstuurit toki on ultralla :tup:
 
Viimeksi muokattu:
2019-11-06 (4).png


Katsoo tuota suttua ja samaan aikaan fps lukemaa niin hiljaiseksi vetää. Ehkä vuonna 2009 mutta ei 10 vuotta myöhemmin.

Ainiin Crysis julkaistiin 2007 ja se näyttää vieläkin hyvältä..
 
2019-11-06 (4).png


Katsoo tuota suttua ja samaan aikaan fps lukemaa niin hiljaiseksi vetää. Ehkä vuonna 2009 mutta ei 10 vuotta myöhemmin.

Ainiin Crysis julkaistiin 2007 ja se näyttää vieläkin hyvältä..
Pistä screenshottia mitkä asetukset sulla on käytössä
 
2019-11-06 (6).png


Kauheasti ei parane ylöspäin laittaa kun nyt jo kippailee alle 60fps jatkuvalla syötöllä. Miellyttävä ominaisuus pelille joka peruna-asetuksillakaan ei toimi.
 
2019-11-06 (6).png


Kauheasti ei parane ylöspäin laittaa kun nyt jo kippailee alle 60fps jatkuvalla syötöllä. Miellyttävä ominaisuus pelille joka peruna-asetuksillakaan ei toimi.
Pistä vielä niistä mitkä ovat siellä vielä alempana missä on piirtoetäisyydet sun muut.
 
Onko esiin noussut erityisesti jtn asetusta/asetuksia mikä rohmuaa FPS:ää, muttei offille/lowille kytkettynä niin erotu koko pelissä.
 
Tekstuurit sit on rikki jokasella muulla asetuksella kun Ultralla. Just äsken käytin Highilla ja osa tekstuureista on suoraan ku olis Loweilla, mut osa sit taas näyttää siltä miltä pitäskin. Redditissä raportoitu samaa, eli jos haluaa hyvät tekstuurit nii se on ultra tai ei mitään.

Sain tehtyä kompromissiasetukset 1080ti 3440x1440 combolle, kaikki muut High paitsi tekstuurit Ultra, Particlet ja Reflectionit + vesiasetukset sitten medium. Pyörii ihan nätisti nyt, paitsi toi stutterointi vetää kyllä kasetin mutkalle aika pahasti välillä. Ei välttämättä 100% ajasta 60fps, mutta G-Sync kyllä tässä tapauksessa pelastaa aika paljon. Patcheja odotellessa.

Juu-u. Tässä vertailun vuoksi lopputulos, kun koitin näitä sun "Kompromissi" asetuksia. :D Sama näyttis ja reso, mutta prossu tosin Ryzen 3700x

Red Dead Redemption II Screenshot 2019.11.06 - 16.35.50.42.jpg


Tässä vielä videota tuosta:




Ollaan aika kaukana 60 FPS lukemista. ja se on koko tuo alkue samaa tasoa. Alun lumimaisemat pyöri kyllä vähän paremmin, mutta tuolla Valentinen seudulla on turha unelmoida High asetuksista ja 60 FPS lukemista. :btooth:

Oletko itse kuinka pitkälle jo päässyt?




PS:

Onko muilla sama, että joka kerta pitää käydä laittamassa Full Screen päälle? Itellä menee ain aborderless window tilaan, kun käynnistää. Myöskään benchmark ei enää käynnisty, jos muuttaa asetuksia. Vasta pelin uudelleenkäynnistyksen jälkeen tass lähtee benchmark päälle.
 
Viimeksi muokattu:
Kaikkien tweakkaamisten jälkeen laitoin lopulta nvidian suosittelemat asetukset + ajureista ajureista sharpening filter. Vaihdoin vielä gamepadiin ettei tunnu heti käsissä joka framedroppi niin muuttui huomattavasti nautittavammaksi.. ja näyttää niiiiin hyvältä. :D
 
Mullakin on sellainen kuva, että porukka kattoo vaan asetuksia ja fps:ää ja ihmettelee kun ei pyöri kaikki ultralla:lla 1440p:llä yli 60fps ja että on paskasti optimoitu peli. Ei graffa-asetuksia voi suoraan verrata visuaaliseen kuvaan tai muihin peleihin. Mielestäni omilla medium/high (dx12) asetuksilla erittäin hieno ja tunnelmallinen peli (pyörii 60-90fps).
Tämä. Ultra-asetukset pitäisi poistaa kaikista peleistä, kun niin monet tuntuvat pahoittavan mielensä niistä. :D
 
Minkä takia joku haluaisi pelata low asetuksilla peliä PC:llä ? Toki kaikki on subjektiivista, mutta eiköhän se pointti PC:ll pelamiseen ole se paremmat grafiikta ja parempi FPS. Jos sulla ei ole 9900k prossua ja 2080Ti näyttistä et pääse lähellekkään 60fps ja 4k.
Niin onhan se naurettavaa että xbox one x pystyy natiiviin 4k 30fps murto osaan noiden osien hinnasta..

Jokainen tekee miten lystää mutta itse en näe vaivan avoista tai edes rahan arvoista että saa 60 fps hikiseen medium/high asetuksilla sillä hinnalla mitä nuo kyseiset osat maksavat. Kyllä rockstarin pitää pystyä parempaa optimointiin.

Kyllähän tätä on autuus pelata kunnon näytöllä +60Fps 4K.lla ja hiiri+näppis combolla.
Roikkunu peli tos boxilla mutta kun en halua hyvää peliä lähteä tuolla 30fps raiskaamaan.
Oletin 2080Ti jotain 100fps 4K.lla mutta kyllä nytkin monta asetusta on Ultralla eli ei ole mitkään Med/High asetukset kyseessä vaan enempikin Ultra/High ja hyödyttömät sitten matalemmalla.
65-80fps pyöritään ja alle 60 ei ole dippaillut.
Xbox version lahjoitin naapurille :cigar2:

Minkälaisilla asetuksilla tyypit tätä peliä ajelee? Plussapisteitä jos 2070 Super ja 1440p resoluutio niin voi vähän peilata omaan koneeseen.
n.30-40 eri asetusta +liukusäätimiä niin vaikea lähteä sanomaan sen tarkemmin millaiset asetukset on kyseessä kun osa asetuksista on selvästi muita rasittavampia.

Tässä pelissä osa asetuksista voi laittaa Ultralle ilman että paljoakaan rasittaa mutta osa asetuksista Ultralla rasittaa reippaammin, eli se keskitie pitää vain itse koittaa etsiä.

Kysysmys siis on se, että saako noita tarinan tallennuksia siirrettyä jotenkin PS4-PC?
Ei saa siirreltyä
 
Viimeksi muokattu:
Juu-u. Tässä vertailun vuoksi lopputulos, kun koitin näitä sun "Kompromissi" asetuksia. :D Sama näyttis ja reso, mutta prossu tosin Ryzen 3700x

Red Dead Redemption II Screenshot 2019.11.06 - 16.35.50.42.jpg

Samaa tekee täällä ton fullscreenin ja borderlessin kanssa.


Tässä vielä videota tuosta:




Ollaan aika kaukana 60 FPS lukemista. ja se on koko tuo alkue samaa tasoa. Alun lumimaisemat pyöri kyllä vähän paremmin, mutta tuolla Valentinen seudulla on turha unelmoida High asetuksista ja 60 FPS lukemista. :btooth:

Oletko itse kuinka pitkälle jo päässyt?




PS:

Onko muilla sama, että joka kerta pitää käydä laittamassa Full Screen päälle? Itellä menee ain aborderless window tilaan, kun käynnistää. Myöskään benchmark ei enää käynnisty, jos muuttaa asetuksia. Vasta pelin uudelleenkäynnistyksen jälkeen tass lähtee benchmark päälle.
 
Kun katsoo tuota ruokalista taulua talon seinässä, onko noissa oikeasti erona vain että toinen on High ja toinen Ultra (tekstuurit)? Miten voi High asetuksella olla tuollaista blurria :confused:
 
Ei ole tässä kyllä siitä kyse. Peli kun ei meinaa pyöriä kunnolla edes medium tai low asetuksilla, niin kyllä siinä on jo aihetta valittaa.
RDR2 on näyttävä open world -peli. Ei tässä ole mitään uutta. Sama tarina joka ikinen kerta, kun vastaava peli julkaistaan. Cyberpunkin julkaisussa on hyvin todennäköisesti taas sama homma edessä. :D
 
Kyllä on oikeus valittaa jos peli ei pyöri kohtalaisen hyvällä raudalla kunnolla ja siitä on maksanut 60€. Kuten vaikka edeltävässä postauksessani havainnollistin.

Puhumattakaan siitä että istuu neljän tonnin serrikokonaisuuden edessä.
 
2019-11-06 (2).png

Siinä screenshot, vasemmasta yläkulmasta näkee fps counterin lisäksi muut. 3900x + 1080 GTX ja ylikelloja varmasti tarpeeksi.

1440p kaikki low, mitään asetusta ei saa matalammalle kuin tuo. 64fps eikä tapahdu edes mitään.
Tuossa mitä vähän piruuttani testaillu eri ohjaimilla niin esim Gtx1660 superi oli suunnillen Gtx1080 luokkaa 1440p.llä
Käytännössähän Gtx1080 yleensä on vastannut Rtx2060 mutta nyt jää kyllä jälkeen tässä pelissä.

Eli pascal ei oikeen ole tässä pelissä vahvoilla, tuli mieleen Witcher jossa Keplereillä oli ongelmaa Vs Maxwell
 
Juu-u. Tässä vertailun vuoksi lopputulos, kun koitin näitä sun "Kompromissi" asetuksia. :D Sama näyttis ja reso, mutta prossu tosin Ryzen 3700x


Ollaan aika kaukana 60 FPS lukemista. ja se on koko tuo alkue samaa tasoa. Alun lumimaisemat pyöri kyllä vähän paremmin, mutta tuolla Valentinen seudulla on turha unelmoida High asetuksista ja 60 FPS lukemista. :btooth:

Oletko itse kuinka pitkälle jo päässyt?




PS:

Onko muilla sama, että joka kerta pitää käydä laittamassa Full Screen päälle? Itellä menee ain aborderless window tilaan, kun käynnistää. Myöskään benchmark ei enää käynnisty, jos muuttaa asetuksia. Vasta pelin uudelleenkäynnistyksen jälkeen tass lähtee benchmark päälle.
Hmm, kokeile laittaa vielä Volumetricit Mediumille ja Reflectionit loweille. Niistä saa yllättävän paljon FPS ja ulkonäössä en ite huomattavaa eroa näe. Testasin myös Vulkania tossa nopeasti ja tuntui pyörivän hitusen paremmin, eikä samalla tavalla enää stutteroinut hiirtä liikuttaessa kun siellä alussa, about samaa tasoa stutteroi kun DX12. Rupesin rivatunerilla omiakin fps lukemia kattelemaan niin eihän se ihan 60 ollu, 55 aika yleinen luku joka sitten heittää parilla suuntaan ja toiseen riippuen paikasta, joskus mennään sinne yli 60 mut se on just toi G-Sync mikä itellä pelastaa tota heittelyä niin mielettömän paljon ettei mitään rajaa. Mut onhan tää silti erittäin ongelmallinen nykyhetkessä.

Ja aikalailla samoissa kohdissa ollaan, Valentinen baarirähinät tehty ja siellä oli jotain 52fps? Vulkanista vielä sit tosiaan se et mulla on ainakin joku äänibugi siinä, eli jotain pientä rätinää kuuluu satunnaisesti mikä ei DX12 ole läsnä sitten ollenkaan. Lisäks toi mainitsemas fullscreen bugi löytyy multakin, ainakin DX12 oli ongelmana et se käynnisti ittensä aina borderlessinä riippumatta mitä olit aikasemmin asetuksista laittanu.

Tietääkö kukaan että voiko tästä saada rahat takaisin? En todellakaan aio tätä pelata niin kauan kun näin paljon ongelmia. Ennemmin pelaan pleikkaversiota niin pääsee helpommalla.

Mitähän Rockstar on tehnyt vuoden kun tämmösenä tulee ulos.
Redditissä joku oli saanu refundin. Pitää varmaan vaan olla alle 2h pelattuna ja ostettu suoraan Rockstarilta. Kannattaa se ainakin kokeilla mikäli ei kiinnosta odotella patcheja.

Katsoo tuota suttua ja samaan aikaan fps lukemaa niin hiljaiseksi vetää. Ehkä vuonna 2009 mutta ei 10 vuotta myöhemmin.

Ainiin Crysis julkaistiin 2007 ja se näyttää vieläkin hyvältä..

Kun katsoo tuota ruokalista taulua talon seinässä, onko noissa oikeasti erona vain että toinen on High ja toinen Ultra (tekstuurit)? Miten voi High asetuksella olla tuollaista blurria :confused:
Sanoin jo edellisellä sivulla asiasta, eli kaikki muut tekstuuriasetukset on jotenkin pielessä nykyhetkellä paitsi Ultra. Highia kokeilin ja osa tekstuureista näytti siltä miltä pitikin ja osa oli sitten suoraan Loweilta repäistyjä. Ultralla toimii miten pitää, eli jos VRAM vaan riittää niin ei mitään järkeä pelata millään muulla kun Ultralla, se kun ei vaikuta muuhun kuin käytettävään VRAMin määrään eikä fps lukemaan oikeastaan millään muotoa.
 
Viimeksi muokattu:
Aikaisemmissa Rockstarin peleissä soft shadows ja long shadows on ollut kohtuu fps syöppöjä, volumetricin lisäksi
 
Hieman kummastuttaa tämä väärä VRAMmin määrä optionsseissa. Näyttää 2600Mb, näyttiksessä on 4Gb. Jonnekin "muutama" mega hävinny.
 
Minuutin-parin välein tapahtuville freezeille korjauksena toimii Process Lasso. Rdrd2 exelle lyö rajoittimen, että jos cpu käyttöaste nousee 98%, niin käytössä olevien ytimien määrä putoaa sekunniksi yhdellä. Korjasi ainakin itsellä nämä jäätymiset ja nyt toimii täysin sulavasti :)
i5-4670k tulilla.

Kiitos tästä. Tuskaillut nuiden jäätymisien suhteen ja nyt toimii hyvin
 
Paljonko Ultra tekstuurit vaatii muistia?
~5,5GB näytti olleen VRAMia käytetty tekstuurit ultralla ja loput asetukset mediumilla. Tekee melkoisen tiukkaa tämän GTX 1660:n 6GB muistin kanssa.

Tekstuurien on kuitenkin "pakko" olla ultralla, muuten esim. joutuu pelikorteista laskemaan ne täplät kun lukuarvosta ei ota selkoa, ja silti jää arvailun varaan onko kädessä pata vai risti.
 
Pienen säädön jälkeen sain fps:än pysymään yli 70, 1440p resoluutiolla Radeon VII + 9900K setillä. Valentinessa kävellessä fps 75-90 ja sisätiloissa mennään yli sadan. Näyttiksen muistia tämä käyttää kyllä ihan mukavasti yli 12GB hetken pelailun jälkeen.

1.png
2.png
3.png
4.png
bench.png
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 622
Viestejä
4 511 256
Jäsenet
74 443
Uusin jäsen
hupsistarallaa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom