Ravintolaruoan toimituspalvelut (Wolt, foodora, ...)

Foodoralla on näköjään jonkunlainen raja kuinka paljon korvataan, tuli tänään kun valitin että juoma puuttui tilauksesta:

En muista milloin viimeksi on toimitettu väärään osoitteeseen ja pitänyt saada sitten uusi ruoka, mutta ei taida olla % määrä ongelmana vaan joku kokonaissumma, tilauksia itsellä kuitenkin 341.

Eli kiva että jos lähetit munailee niin mitään ei enää korvata.
Kysy nyt vielä vastaus joltain vastaavalta asiakaspalvelusta ja juttuvinkki medialle.

Kuulostaa erikoiselta jos et saa tilaamaasi tuotetta kun kumipäät mokaa toimituksessa, niin mitään ei korvata.
 
Foodoralla on näköjään jonkunlainen raja kuinka paljon korvataan, tuli tänään kun valitin että juoma puuttui tilauksesta:

En muista milloin viimeksi on toimitettu väärään osoitteeseen ja pitänyt saada sitten uusi ruoka, mutta ei taida olla % määrä ongelmana vaan joku kokonaissumma, tilauksia itsellä kuitenkin 341.

Eli kiva että jos lähetit munailee niin mitään ei enää korvata.

Kannattaa varmaankin tehdä uusi tili ennen kuin jatkat ostoksia.
 
WOLT mainostaa huikeaa kampanjaa, jossa saa 2 kpl isoa tuplapihvi ateriaa 22 euron hintaan. Hesburgerin hinnastossa yksi tuplapihviateria maksaa 9,95 euroa + isompi ateria euron lisää, joten WOLTin tarjous onkin 10 senttiä kalliimpi kuin kahden yksittäisen ison tuplapihviaterian listahinta.
WOLT sivuilta tarkistettuna heillä on jotkin aivan omat (kiskuri) listahinnat, joissa iso tuplapihvihampurilainen maksaa väliltä 11,35 - 13,50 euroa. Siihen päälle vielä kuljetusmaksut. Kusetus totalis maximus.

Ostin normaalin tuplapihviaterian pari viikkoa sitten Jyväskylän ABC asemalta hyödyntäen Hesburger appia. Hinta oli hurjat 7,50 euroa ja kaupan päälle sai pienen kahvin.
Jos käy paikan päältä hakemassa tai syömässä, niin kannattaa verrata ravintolan omaa appia/sivuja Woltiin ja Foodoraan. Alkuvuonna hesen hampurilaisen sai foodoran kautta halvemmalla kuin hesen appista. Tavallisesti on se tietenkin toisin päin, kuten huomasit. Monella ravintolalla on korkeamma normihinnat foodorassa ja woltissa, mutta ei kaikilla.
 
WOLT mainostaa huikeaa kampanjaa, jossa saa 2 kpl isoa tuplapihvi ateriaa 22 euron hintaan. Hesburgerin hinnastossa yksi tuplapihviateria maksaa 9,95 euroa + isompi ateria euron lisää, joten WOLTin tarjous onkin 10 senttiä kalliimpi kuin kahden yksittäisen ison tuplapihviaterian listahinta.
WOLT sivuilta tarkistettuna heillä on jotkin aivan omat (kiskuri) listahinnat, joissa iso tuplapihvihampurilainen maksaa väliltä 11,35 - 13,50 euroa. Siihen päälle vielä kuljetusmaksut. Kusetus totalis maximus.

Ostin normaalin tuplapihviaterian pari viikkoa sitten Jyväskylän ABC asemalta hyödyntäen Hesburger appia. Hinta oli hurjat 7,50 euroa ja kaupan päälle sai pienen kahvin.

Isonnus on nykyään 0,7+0,7 eli 1,40 €.
 
KFC tarjoaa taas -40% alennusta. Tarjousaika 16.5. - 1.2.2026 jota pidän erikoisen pitkänä aikana. Restricted items meinaa käytännössä ei rajoituksia, alennuksen saa järjestään kaikista ruoista.

IMG_1120.jpeg

WOLT mainostaa huikeaa kampanjaa, jossa saa 2 kpl isoa tuplapihvi ateriaa 22 euron hintaan. Hesburgerin hinnastossa yksi tuplapihviateria maksaa 9,95 euroa + isompi ateria euron lisää, joten WOLTin tarjous onkin 10 senttiä kalliimpi kuin kahden yksittäisen ison tuplapihviaterian listahinta.
Vertaat eri hinnastoja. 99% ravintoloista omaa ns oman hinnaston ja Wolt/Foodora-hinnaston. Järjestään esim karvarannepizzerioissa hinnat ovat näissä palveluissa 2-5 euroa kalliimmat palvelun kautta vs suoraan heiltä itseltään soittamalla tai webistä. Appien tarjoamat alennukset, esim Foodora -8 euroa per tilaus saa aina suoraan tilaamalla.
 
Onko muissa maissa kuinka yleistä, että nämä kyseiset lähetit ovat työsuhteessa ruokalähettifirmaan? Ja tarkoittaako tämä meidän korkeimman oikeuden päätös nyt sitä, että lähettifirmat rupeavat tarjoamaan kahta vaihtoehtoa eli joko jatketaan vanhoilla kumppanisuhteilla tai sitten otetaan työntekijäksi, jolloin kiinteä palkka+provikat ja päälle tavoitteet kuten asiakkaiden palautteet, tilauksien toimitusmäärä jne.
 

Asiakas teki siis tilauksen, jonka Foodora otti vastaan ja arpoi jonkun toimitusajan. Kun toimitusaika-arvion yläpääkin oli mennyt jo umpeen, asiakas kysäisi aspasta, mikä mättää ja ilmeisesti kyseli tilauksen peruuttamisesta.
Asiakaspalvelun mukaan Jessen tilaus oli mennyt normaalisti perille ravintolaan, joten tilaukseen ei enää pystyisi tekemään muutoksia. Asiakaspalvelija suositteli, että Jesse odottaisi vielä tilauksen saapumista.
Asiakas päätti sitten soittaa Hesburgeriin, josta aterian piti tulla, että miten aterian valmistuksessa kestää näin kauan:
Yllätys olikin melkoinen, kun kyseisen Hesburgerin vuoropäällikkö löi Jesselle faktat tiskiin: koko tilausta ei näkynyt ravintolan järjestelmässä. Kun Jesse kertoi tästä Foodoran asiakaspalvelijalle, tilaus ilmestyi yhtäkkiä näkyville myös Hesburgeriin. Ravintolasta lähetettiin myös Jesselle kuvatodiste, josta kävi ilmi tilauksen saapuminen.
Lopputulemana Foodoran asiakaspalvelija sai kakistettua asiakkaalle, että tilaus menee ravintolaan vasta kun tilaukselle on löytynyt kuski. Kun asiakas kysyi aspalta, miksi sovelluksessa kuitenkin lukee, että tilausta valmistetaan, vaikkei koko tilausta ollut vielä tehty ravintolalle, siihen ei aspan työntekijä enää osannut tai halunnut vastata.

MTV otti yhteyttä Foodoran viestintään ja sai vastauksen:

Foodoran keskivikkona toimittamasta vastauksesta ei käy ilmi, miksi sovellus näyttää asiakkaalle tilauksen valmistamisen alkaneen, vaikka tilaus ei vielä ole mennyt perille ravintolaan:

"Kiitos yhteydenotostanne. Arvostamme, että toitte asian tietoomme, näin voimme selkeyttää prosessejamme ja asiakasviestintäämme. Paneudumme asiaan perusteellisesti ja selvitämme tapauksen yksityiskohtia parhaillaan. Pyrimme jatkuvasti parantamaan tilauskokemustamme.

Arvostamme asiakkaidemme palautetta ja teemme sen perusteella tarvittavia muutoksia. Heidän tyytyväisyytensä on meille ensisijaisen tärkeää."
Tuo, että ei haluttu ottaa kantaa siihen, miksi asiakkaalle väitetään että tilaus on valmistuksessa vaikkei se oikeasti olekaan, osoittaa syvää halveksuntaa sekä asiakasta, että tilauksen valmistavaa ravintolaa kohtaan. Erityisesti kun asiakkaalle valehdellaan päin naamaa ja annetaan ymmärtää että viivytys johtuu tilauksen valmistavasta ravintolasta, vaikka se itse asiass johtuu Foodorasta itsestään.
 
Viimeksi muokattu:

Asiakas teki siis tilauksen, jonka Foodora otti vastaan ja arpoi jonkun toimitusajan. Kun toimitusaika-arvion yläpääkin oli mennyt jo umpeen, asiakas kysäisi aspasta, mikä mättää ja ilmeisesti kyseli tilauksen peruuttamisesta.

Asiakas päätti sitten soittaa Hesburgeriin, josta aterian piti tulla, että miten aterian valmistuksessa kestää näin kauan:

Lopputulemana Foodoran asiakaspalvelija sai kakistettua asiakkaalle, että tilaus menee ravintolaan vasta kun tilaukselle on löytynyt kuski. Kun asiakas kysyi aspalta, miksi sovelluksessa kuitenkin lukee, että tilausta valmistetaan, vaikkei koko tilausta ollut vielä tehty ravintolalle, siihen ei aspan työntekijä enää osannut tai halunnut vastata.

MTV otti yhteyttä Foodoran viestintään ja sai vastauksen:


Tuo, että ei haluttu ottaa kantaa siihen, miksi asiakkaalle väitetään että tilaus on valmistuksessa vaikkei se oikeasti olekaan, osoittaa syvää halveksuntaa sekä asiakasta, että tilauksen valmistavaa ravintolaa kohtaan. Erityisesti kun asiakkaalle valehdellaan päin naamaa ja annetaan ymmärtää että viivytys johtuu tilauksen valmistavasta ravintolasta, vaikka se itse asiass johtuu Foodorasta itsestään.
Täällä päin tilaaminen on suosiolla estetty aamulla, niin ei tällaisia ongelmia ilmene.
 
Noinhan se pitäisikin olla, että jos ja kun Foodora varmasti näkee järjestelmistään, ettei yhtään lähettiä ole "vuorossa", niin tilausta ei saisi tehtyä. Ahneushan tuossakin on Foodoralla iskenyt, otetaan tilaus ja asiakkaan rahat ja jätetään toimitus hilloutumaan sitten joskus myöhemmin toimitettavaksi.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
290 334
Viestejä
4 973 916
Jäsenet
79 752
Uusin jäsen
eevsu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom