Rautaa ulkomailta

Amazonin kanssa mennyt seuraavasti (muista Saksan kaupoista ei kokemusta):

Itse maksat lähettäessä (Amazonin ilmoittamalla toimitustavalla), mutta postin kuittia vastaan saat rahat takaisin. (Ainakin jos myyjänä Amazon / fuflfilled by Amazon).

Jos RMA:ta aikoo chatissa aloittaa, niin kannattaa chatbotille saksaksi jutella. Muuten ei ohjaa eteenpäin.
Onnistui viimeksi ihan hyvin kun toisessa selainikkunassa oli google-kääntäjä ja toisessa Amazon.de :)

Tuotepalautuksesta maksoivat rahat tilille.
Ja takuuaikana hajonneesta ohjasivat keissin maahantuojalle, jonka kanssa ihan Suomeksi pääsin asioimaan.

Jeps, Amazonin asiakaspalvelun mukaan heillä ei ole rajaa mihin asti postikuluja palauttaessa korvataan vaan korvaavat sitten todellisten kulujen mukaan, itse olin/olen tilaamassa painavaa tavaraa varastodiilinä ja palautus arvelutti. Mutta sanoi että älä tästä murehdi. Otin chattilogin vielä talteen jos tilauksen teen ja joudun palauttamaan.
 
Jep. Sulavastihan se meni mindfactoryn kanssa. Tänään lähetys tupsahti mailboxille. Joten hyvä maku tuon mf:n toiminnasta jäi. Toisin kävi notebooksbillingerin kanssa.
Hyvä, itselläki lähti ny paketti MFstä kohti mailboxdetä. Palaan astialle kun tulee Suomeen.
 
Onkos kukkaan tilannut täältä computeruniverselta viimeaikoina? Kattelin, että sieltä tilattaessa tietokoneosat tulis nuin 120€ halvemmaksi.
 
Laitoin tuossa vkl aikana RTX 2080 tilaukseen mindfactorista, kun sai halvemmalla uutena, mitä täällä myydään kortteja käytettynä.

Kiitos ohjeista ja sujuvasti paketti meni Mailboxde:lle, josta tulikin eilen jo ilmoitus upsilla, että paketti lähtenyt matkaan. Tosin aloitusviestiin ehkä voisi nämä tarkemmat tiedot lisätä mitä n. sivulta 8 poimin, eli se miten mailboxde:n osoite pitää sinne mindfactoryyn lisätä.

Toivottavasti nyt tulee paketti ehjänä perille. :)
 
Laitoin tuossa vkl aikana RTX 2080 tilaukseen mindfactorista, kun sai halvemmalla uutena, mitä täällä myydään kortteja käytettynä.

Kiitos ohjeista ja sujuvasti paketti meni Mailboxde:lle, josta tulikin eilen jo ilmoitus upsilla, että paketti lähtenyt matkaan. Tosin aloitusviestiin ehkä voisi nämä tarkemmat tiedot lisätä mitä n. sivulta 8 poimin, eli se miten mailboxde:n osoite pitää sinne mindfactoryyn lisätä.

Toivottavasti nyt tulee paketti ehjänä perille. :)

2019-09-11_9-59-48.png

Itse loin vaan uuden osoitteen: Klikkaa nimesi - Einstellungen - Adressbuch verwalten - Tiedot sisään kuvan mukaisesti - Neue Adresse anlegen. Sit laittaa, että toimitus- ja laskutusosoite on tuo.
 
Muuten kyl mailboxde:ltä kiitettävää toimintaa. Kuvista päätellen ei oo mikää iso varasto ja työntekijöitäkään tuskin ole edes kymmentä. Ilmoitus tuli kans tossa pari viikkoa sitten, maksoin paypalilla samantien ja siinä 2h sisällä paketti lähtiki GLS:llä matkaan. Oli pakko ottaa GLS, koska tilaamani osat oli lähelle tonnia ja GLS oli ainoa vaihtoehto, jolla oli up to 1000 insurance.
 
Muuten kyl mailboxde:ltä kiitettävää toimintaa. Kuvista päätellen ei oo mikää iso varasto ja työntekijöitäkään tuskin ole edes kymmentä. Ilmoitus tuli kans tossa pari viikkoa sitten, maksoin paypalilla samantien ja siinä 2h sisällä paketti lähtiki GLS:llä matkaan. Oli pakko ottaa GLS, koska tilaamani osat oli lähelle tonnia ja GLS oli ainoa vaihtoehto, jolla oli up to 1000 insurance.

Ite oon antanut tulla aina upsilla tonninkin paketit vaikka siinä vain 500eur vakuutus. Viime viikon tilaus oli kyllä saanut melkoista osumaa kuljetuksessa mutta kaikki komponentit oli pysyneet paketissa ja komponenttien omat myymäläpaketoinnit oli suojanneet riittävästi.

Itse maksoin tuon mailboxden pyytämän kertakorvauksen automaatti dispatchista. Ainoo huono että pitää kokeilla arvioida postikuluja ja sitten sinne mailboxin tilille jää aina roikkuumaan muutama euro.
 
Ite oon antanut tulla aina upsilla tonninkin paketit vaikka siinä vain 500eur vakuutus. Viime viikon tilaus oli kyllä saanut melkoista osumaa kuljetuksessa mutta kaikki komponentit oli pysyneet paketissa ja komponenttien omat myymäläpaketoinnit oli suojanneet riittävästi.

Itse maksoin tuon mailboxden pyytämän kertakorvauksen automaatti dispatchista. Ainoo huono että pitää kokeilla arvioida postikuluja ja sitten sinne mailboxin tilille jää aina roikkuumaan muutama euro.
Itel tuli nätisti paketoituna, en ottanut mitää lisäpalveluita mailboxde:ltä. Enkä ottanut auto dispatchia, paypal siirrossa se tarvittu summa oli saman tien siellä.
 
Itel tuli nätisti paketoituna, en ottanut mitää lisäpalveluita mailboxde:ltä. Enkä ottanut auto dispatchia, paypal siirrossa se tarvittu summa oli saman tien siellä.

Juu ei itselläkään ole ollut mitään muita lisäpalveluita (paketointiin liittyen). Auto dispatch vaan nopeuttaa paketin jatkolähetystä jos ei ole saapumispäivänä aikaa päivystää tietokoneen lähellä. Paketin mysöytyminen oli siis UPSin syytä ei mailboxin. Yleensä paketit tuleet perille hyväkuntoisina, kerran ennen tätä tapausta ollut jotain pientä sanomista..
 
Kumman ajattelisitte paremmaksi postituksen ja takuupalautuksen suhteen, computeruniversen vai minfactoryn?
 
Itselle putkahti 2070 Super eilen. Viikon päivät meni tilauksesta ovelle. Mindfactoryltä torstaina 5.9 tilattu, 6.9 mailboxilla ja samana päivänä lähti liikenteeseen. Ehti vissiin vielä jäädä Saksaan viikonlopuksi ennen kuin ilmestyi Postin seurantaan maanantaina ja saapui Suomeen keskiviikkoiltana ja ovelle torstaina.
 
Mitä tällainen viesti mindfactorylta tarkoittaa? Perjantaina tilasin, lauantaina tuli viesti ja tänään samanlainen:

"heute hat es leider nicht mehr geklappt, aber Ihre Bestellung (Tilausnumero) ist fertig verpackt und wurde an unsere Versandabteilung übergeben. Mit der nächsten Abholung unseres Logistik-Partners am nächsten Werktag erhalten Sie die Versandbenachrichtigung und den Link zur Sendungsverfolgung"

Translate-käännös: "Unfortunately, it did not work today, but your order (Tilausnumero) is ready packed and has been handed over to our shipping department. The next time you pick up our logistics partner on the next working day, you will receive the shipment notification and the tracking link."

Tai lähinnä että vaatiiko tämä minulta jotain toimenpiteitä? Vai onko tuo viestimistä vain siitä, että ei ole kuljetusfirma ottanut kyytiin vielä?
 
onko tuo viestimistä vain siitä, että ei ole kuljetusfirma ottanut kyytiin vielä?
On. Seuraavana arkipäivänä ottanee ja saat sitten viestin, joka sisältää seurantanumeron. Mutta se nyt on melko yhdentekevää kun se on päivässä siellä Tsekin (ja käytännössä myös Puolan) rajalla Zittaussa Mailboxdessa ottamassa uutta vauhtia.
 
Onkos joku onnistuneesti saanut tilattua jotain EVGAn EU kaupasta? Olen nyt pari päivää yrittänyt ostaa heidän b-stockista GTX 1080 Ti:tä mutta jostain syystä nimenomaan EVGAn kaupasta paypalilla maksu ei onnistu, vaan herjaa että paypaliin lisätty kortti ei ole hyväksyttyjen korttien joukossa. Myöskään tyttöystävän kortti ei toimi. Kummankaan kortilla ei ole paypalin kanssa mitään ongelmaa muualla kuin tuolla EVGAn kaupassa. Onko jollain tietoa että mikähän tuossa voisi olla ongelmana?

Edit: itsellä korttina visa electron, tyttöystävälläni mastercard.
 
Onkos joku onnistuneesti saanut tilattua jotain EVGAn EU kaupasta? Olen nyt pari päivää yrittänyt ostaa heidän b-stockista GTX 1080 Ti:tä mutta jostain syystä nimenomaan EVGAn kaupasta paypalilla maksu ei onnistu, vaan herjaa että paypaliin lisätty kortti ei ole hyväksyttyjen korttien joukossa. Myöskään tyttöystävän kortti ei toimi. Kummankaan kortilla ei ole paypalin kanssa mitään ongelmaa muualla kuin tuolla EVGAn kaupassa. Onko jollain tietoa että mikähän tuossa voisi olla ongelmana?

Edit: itsellä korttina visa electron, tyttöystävälläni mastercard.
Mitenkä jos lisäät varat tuonne paypaliin ja sitten maksat paypalissa olevilla varoilla.
 
En ole kokeillut vielä, onko kokemusta antaako maksaa suoraan paypal varoilla?
En ole noin isoa määrää maksanu mutta 200e olin tilaamassa tavaraa niin herjasi samaa mutta antoi sitten tilata kun siirsin paypalille suoraa noi varat.
 
En ole noin isoa määrää maksanu mutta 200e olin tilaamassa tavaraa niin herjasi samaa mutta antoi sitten tilata kun siirsin paypalille suoraa noi varat.
Noniin, näköjään onnistui tuo suoraan paypaliin siirto ja sitä kautta maksu. Vähän jäi mysteeriksi miksei kortit toimineet mutta sainpahan kortin tilattua :tup:
 
Oks kukaa käyny tätä rumbaa, että jos on tuote ostettu MFstä ja sit myyt tuotteen täällä ja se meneeki paskaks, niin alkuperäinen ostaja joutuu kikkailee MF:n kanssa takuu asioista? Mitä jos haluaa suoraan valmistajan kanssa, niin silloin uusi omistaja pystyy hoitamaan vai?
 
Oks kukaa käyny tätä rumbaa, että jos on tuote ostettu MFstä ja sit myyt tuotteen täällä ja se meneeki paskaks, niin alkuperäinen ostaja joutuu kikkailee MF:n kanssa takuu asioista? Mitä jos haluaa suoraan valmistajan kanssa, niin silloin uusi omistaja pystyy hoitamaan vai?

Itse myin muutama vuosi sitten tietokoneen ja sen uudella omistajalla meni näytönohjain rikki n. 6kk myöhemmin. Hän sitten otti Mindfactoryyn yhteyttä ja he pyysivät jonkinlaista todistetta että omistaja on vaihtunut. Ei ollut mitään tarkempia vaatimuksia joten kirjoitin Wordillä lyhyen vapaasanaisen tekstin missä sanoin että omistaja on vaihtunut ja laitoin siihen päivämäärän ja allekirjoituksen sitten. Eipä tuo iso vaiva minulta ollut ja ilmeisesti homma toimi kun ei enempää viestejä tullut. Tämä siis reilu 2 vuotta sitten, en tiedä onko käytännöt muuttuneet sen jälkeen.
 
Kumman ajattelisitte paremmaksi postituksen ja takuupalautuksen suhteen, computeruniversen vai minfactoryn?

Takuupalautuksessa Computeruniverse on (yhden kokemukseni perusteella) mielestäni hankalampi ja hitaampi käsittelemään RMA-tapauksia, mutta takaisinpäin lähettävät veloituksetta Suomeen asti. Sen sijaan palautuksen CU:lle joutuu maksamaan itse, jos tilauksesta on yli 6kk tai, jos tilauksen arvo on alle 40€. MF:n osalta en osaa sanoa lähettävätkö nykyään vain Saksan sisälle, enkä tiedä korvaavatko nykyään postikuluja sinne päin.(2017 kesällä sain palautusta varten Postille "maksuksi" kelpaavan osoitelapun)

Viimeiset kaksi palautusta Mindfactoryyn olen helppouden vuoksi postittanut omalla kustannuksella (23+€/kpl) ja ottanut vain korvauksen hyvitys-saldona ko. kauppaan. Esim viikko sitten lauantaina täytin ssd:stä RMA lomakkeen netissä ja kiikutin postiin RMA-tulosteen kera. Palautus saapui Saksaan viidessä päivässä eli perjantaina ja lauantaina sähköpostiin tupsahti ilmoitus, että seuraavasti tilauksesta pitäisi vähentyä automaattisesti palautetun tuotteen jäännösarvo, tässä tapauksessa 68/165€, kun tilauksesta oli 21 kk. Tosin tuo hyvitys onnistuu käsittääkseni vain maksamalla tilisiirrolla ja itse olen vielä erikseen joutunut pyytämään sähköpostilla uuden laskun tilaukselle, kun hyvitystäni ei luvatunlaisesti suoraan huomioitu.

Oks kukaa käyny tätä rumbaa, että jos on tuote ostettu MFstä ja sit myyt tuotteen täällä ja se meneeki paskaks, niin alkuperäinen ostaja joutuu kikkailee MF:n kanssa takuu asioista? Mitä jos haluaa suoraan valmistajan kanssa, niin silloin uusi omistaja pystyy hoitamaan vai?

Viimeksi, kun kävin läpi Mindfactoryn takuuehtoja niin seuraavalle omistajalle luvataan takuuta vain 1v ostopäivästä normaalin kahden sijaan ja tulisi kai olla tuo edellisen postaajan mainitsema todiste omistajuudesta. Yleisesti ottaen tätä takuu rumbaa ajatellen voisi olla kannattavampaa ostaa Mindfactorysta vain sellaisia tuotteita, joilla reklamaatiot ovat erittäin harvinaisia tai semmoiset onnistuvat fiksusti suoraan valmistajan kanssa.
 
Takuupalautuksessa Computeruniverse on (yhden kokemukseni perusteella) mielestäni hankalampi ja hitaampi käsittelemään RMA-tapauksia, mutta takaisinpäin lähettävät veloituksetta Suomeen asti. Sen sijaan palautuksen CU:lle joutuu maksamaan itse, jos tilauksesta on yli 6kk tai, jos tilauksen arvo on alle 40€. MF:n osalta en osaa sanoa lähettävätkö nykyään vain Saksan sisälle, enkä tiedä korvaavatko nykyään postikuluja sinne päin.(2017 kesällä sain palautusta varten Postille "maksuksi" kelpaavan osoitelapun)

Viimeiset kaksi palautusta Mindfactoryyn olen helppouden vuoksi postittanut omalla kustannuksella (23+€/kpl) ja ottanut vain korvauksen hyvitys-saldona ko. kauppaan. Esim viikko sitten lauantaina täytin ssd:stä RMA lomakkeen netissä ja kiikutin postiin RMA-tulosteen kera. Palautus saapui Saksaan viidessä päivässä eli perjantaina ja lauantaina sähköpostiin tupsahti ilmoitus, että seuraavasti tilauksesta pitäisi vähentyä automaattisesti palautetun tuotteen jäännösarvo, tässä tapauksessa 68/165€, kun tilauksesta oli 21 kk. Tosin tuo hyvitys onnistuu käsittääkseni vain maksamalla tilisiirrolla ja itse olen vielä erikseen joutunut pyytämään sähköpostilla uuden laskun tilaukselle, kun hyvitystäni ei luvatunlaisesti suoraan huomioitu.



Viimeksi, kun kävin läpi Mindfactoryn takuuehtoja niin seuraavalle omistajalle luvataan takuuta vain 1v ostopäivästä normaalin kahden sijaan ja tulisi kai olla tuo edellisen postaajan mainitsema todiste omistajuudesta. Yleisesti ottaen tätä takuu rumbaa ajatellen voisi olla kannattavampaa ostaa Mindfactorysta vain sellaisia tuotteita, joilla reklamaatiot ovat erittäin harvinaisia tai semmoiset onnistuvat fiksusti suoraan valmistajan kanssa.

Olitko tyytyväinen tähän käytäntöön, ettet takuutapauksessa saanut uutta tuotetta, vaan murto-osan tuotteen alkuperäisestä hinnasta? Tuossa tapauksessa sait n. 40% tuotteen alkuperäisestä hinnasta.

Oma kokemus (ja varoitus) Mindfactoryn takuuasioinnista:

Reilu puolitoista vuotta vanha gtx1080ti sanoi itsensä irti. Itse paketin palauttaminen sujui erittäin helposti, mutta muuta hyvää ei tässä takuuprosessissa ollutkaan. Alunperin 730e arvoinen tuote on nyt Mindfactoryn mukaan 280e arvoinen. En saa valita uutta tuotetta, vaan otettava tai jätettävä tuo summa. Mitä h*lvettiä? Saan tuolla summalla puolet 1080ti:n tehoista omaavan kortin.

Onko tällainen takuupolitiikka edes EU:n kuluttajasuojalain mukainen?
 
Itse myin muutama vuosi sitten tietokoneen ja sen uudella omistajalla meni näytönohjain rikki n. 6kk myöhemmin. Hän sitten otti Mindfactoryyn yhteyttä ja he pyysivät jonkinlaista todistetta että omistaja on vaihtunut. Ei ollut mitään tarkempia vaatimuksia joten kirjoitin Wordillä lyhyen vapaasanaisen tekstin missä sanoin että omistaja on vaihtunut ja laitoin siihen päivämäärän ja allekirjoituksen sitten. Eipä tuo iso vaiva minulta ollut ja ilmeisesti homma toimi kun ei enempää viestejä tullut. Tämä siis reilu 2 vuotta sitten, en tiedä onko käytännöt muuttuneet sen jälkeen.

Viimeksi, kun kävin läpi Mindfactoryn takuuehtoja niin seuraavalle omistajalle luvataan takuuta vain 1v ostopäivästä normaalin kahden sijaan ja tulisi kai olla tuo edellisen postaajan mainitsema todiste omistajuudesta. Yleisesti ottaen tätä takuu rumbaa ajatellen voisi olla kannattavampaa ostaa Mindfactorysta vain sellaisia tuotteita, joilla reklamaatiot ovat erittäin harvinaisia tai semmoiset onnistuvat fiksusti suoraan valmistajan kanssa.

Lähinnä ku ostin Vega56 Pulsen nyt täs elokuussa ja mietin, että ensi vuonna voisi myydä sen ja ostaa 5700xt tilalle kun hinnat laskee. Niin sen takia hyvä kysyä etukäteen porukan kokemuksia.
 
Hoitaakohan Asuksen emolevyn kohdalla takuuasiat Mindfactory vai valmistaja eli Asus? Minun pitäisi laittaa alle 2v sitten Mindfactorystä ostettu lankku takuuseen. Mindfactoryn rma-automaatin perusteella rahallinen hyvitys jota voin vaatia on sen verran pieni, että ei ole kannattavaa alkaa lähettämään viallista emolevyä Saksaan, postikulut kun joudun maksamaan itse. Ehkä jos pääsen Asuksen kanssa tekemisiin niin saatan jopa saada korvaavan tuotteen tilalle, vai onko sama vain unohtaa koko asia ja ostaa uusi lankku omasta pussista? Onneksi kyseessä ei kuitenkaan ole kovin arvokas tuote.
 
Hoitaakohan Asuksen emolevyn kohdalla takuuasiat Mindfactory vai valmistaja eli Asus? Minun pitäisi laittaa alle 2v sitten Mindfactorystä ostettu lankku takuuseen. Mindfactoryn rma-automaatin perusteella rahallinen hyvitys jota voin vaatia on sen verran pieni, että ei ole kannattavaa alkaa lähettämään viallista emolevyä Saksaan, postikulut kun joudun maksamaan itse. Ehkä jos pääsen Asuksen kanssa tekemisiin niin saatan jopa saada korvaavan tuotteen tilalle, vai onko sama vain unohtaa koko asia ja ostaa uusi lankku omasta pussista? Onneksi kyseessä ei kuitenkaan ole kovin arvokas tuote.
Takuu ja virhevastuu

Kyllä Asuksen kuulu se hoitaa.
 
Palautus(Asus X370 hajos) Amazon.de onnistu chatti kautta nopeasti vaivatomasti englanniksi. Sain rahat + postitus maksut takasin. Ei voi muuta sano että harvemin pääse näin helposti hoitaa takuu asioita.
 
Palautus(Asus X370 hajos) Amazon.de onnistu chatti kautta nopeasti vaivatomasti englanniksi. Sain rahat + postitus maksut takasin. Ei voi muuta sano että harvemin pääse näin helposti hoitaa takuu asioita.

Joo, itsellä nyt jo vähän enemmän kokemuksia saksan amazonin palautuksista ja takuuasioinnista niin täytyy sanoa että hyvin on toiminut joka kerta.

edit: Olen siis ostanut ainoastaan sold tai fulfilled by amazon
 
Kuinkas näppärästi ja nopeasti Saksan Amazonin tilausten peruminen / rahojen palautuminen hoituu?
Eilen ostin komponenttia johon oli voucheri, mutta tänään tuli vielä kiinnostavammalle mallille myös voucheria ja haluisin nyt ehkä kuitenkin ton. Eilistä tilausta ei oo siis oletettavasti vielä lähetetty, ku ei oo tullu eilistä tilausvahvistusta kummempaa infoa.
 
Kuinkas näppärästi ja nopeasti Saksan Amazonin tilausten peruminen / rahojen palautuminen hoituu?
Eilen ostin komponenttia johon oli voucheri, mutta tänään tuli vielä kiinnostavammalle mallille myös voucheria ja haluisin nyt ehkä kuitenkin ton. Eilistä tilausta ei oo siis oletettavasti vielä lähetetty, ku ei oo tullu eilistä tilausvahvistusta kummempaa infoa.

Tilauksen voit peruutta omilta sivuiltasi, järjestelmä hoitaa kaiken automaattisesti. Tässä vaiheessa peruutusta Amazon luultavasti sanoo, että tilauksen peruuntumista ei voida enää varmistaa. Tämä tarkoittaa sitä, että 95% varmuudella tilaus peruuntuu noin 10 min sisällä tai 5% mahdollisuus siihen, että tilausta oikeasti jo käsitellään ja peruutus ei enää ole mahdollista.

Jos olet saanut vain tilausvahvistuksen, luulisi peruutuksen vielä onnistuvan.
 
Kuinkas näppärästi ja nopeasti Saksan Amazonin tilausten peruminen / rahojen palautuminen hoituu?
Eilen ostin komponenttia johon oli voucheri, mutta tänään tuli vielä kiinnostavammalle mallille myös voucheria ja haluisin nyt ehkä kuitenkin ton. Eilistä tilausta ei oo siis oletettavasti vielä lähetetty, ku ei oo tullu eilistä tilausvahvistusta kummempaa infoa.

Jos tilaus ei ole vielä lähtenyt niin muistelisin että kun menet ko. tilaukselle niin siellä on peruutusnappi. Rahojahan ei käytännössä palauteta millään tavalla koska amazon tekee korttiveloituksen vasta sitten kun tavara lähtenyt.

edit: hidas
 
Kiitti vastauksista! Koitin cancelaa tilausta, mutta vaikka ei oo mitää shipment-infoi tullu niin tuli saksanmielinen sähköposti:
wir schreiben Ihnen bezüglich Ihrer Stornierungsanfrage für die Bestellung #XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX



Wir konnten den/die folgende/n Artikel Ihrer Bestellung nicht stornieren:

Maailman paras ATK-osa

Wenn Sie die Lieferung erhalten, haben Sie die Möglichkeit, die Annahme zu verweigern. Zudem können Sie unerwünschte Artikel auch zurücksenden. Besuchen Sie hierzu unser Online Rücksendezentrum: www.amazon.de/ruecksendezentrum.

Zur Erinnerung: Es werden Ihnen nur die Artikel berechnet, die bereits versandt wurden. Stornierte Artikel einer Bestellung werden Ihnen nicht berechnet. Vielen Dank für Ihren Besuch bei Amazon.de,

Freundliche Grüße
Eli vissii pitää paketin käydä Suomessa asti nyt pyörähtää. Pitääkö toi vastaanottaa ja palauttaa protokollan mukaisesti joillain palautuskaavakkeilla vai voiko ton vaan olla noutamatta - tuleeko rahat automaagisena bäksiin?
 
Eli vissii pitää paketin käydä Suomessa asti nyt pyörähtää. Pitääkö toi vastaanottaa ja palauttaa protokollan mukaisesti joillain palautuskaavakkeilla vai voiko ton vaan olla noutamatta - tuleeko rahat automaagisena bäksiin?

Voi jättää noutamatta ja saat rahat takaisin (tuossa viestissä sanottiinkin että voit kieltäytyä vastaanottamasta, noutamatta jättäminen on tässä tapauksessa ~sama asia). Toki siinä hetki menee kun ensin pitää odottaa että lähtee takaisin, ja Amazonin päässäkin voi olla viikko-pari käsittelyä.
 
Kiitti vastauksista! Koitin cancelaa tilausta, mutta vaikka ei oo mitää shipment-infoi tullu niin tuli saksanmielinen sähköposti:
wir schreiben Ihnen bezüglich Ihrer Stornierungsanfrage für die Bestellung #XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX



Wir konnten den/die folgende/n Artikel Ihrer Bestellung nicht stornieren:

Maailman paras ATK-osa

Wenn Sie die Lieferung erhalten, haben Sie die Möglichkeit, die Annahme zu verweigern. Zudem können Sie unerwünschte Artikel auch zurücksenden. Besuchen Sie hierzu unser Online Rücksendezentrum: www.amazon.de/ruecksendezentrum.

Zur Erinnerung: Es werden Ihnen nur die Artikel berechnet, die bereits versandt wurden. Stornierte Artikel einer Bestellung werden Ihnen nicht berechnet. Vielen Dank für Ihren Besuch bei Amazon.de,

Freundliche Grüße
Eli vissii pitää paketin käydä Suomessa asti nyt pyörähtää. Pitääkö toi vastaanottaa ja palauttaa protokollan mukaisesti joillain palautuskaavakkeilla vai voiko ton vaan olla noutamatta - tuleeko rahat automaagisena bäksiin?

Itse neuvoisin palauttamaan protokollan mukaan kaavakkeella. Joudut maksamaan toimituskulut palautuksessa mutta kuittia vastaan hyvittävät ne. Onko sulla amazon.dessä valittuna kieleksi englanti vai saksa?
 
Mietin kanssa, että palautusprosessin myötä saa ainakin ketjun nopeemmin loppuun, joten pitänee näin toimia. Nyt on tosiaan dispatch-infoki pärähtäny mailiin.
Itellä on kielenä englanti, tuntu vähä hassulta kokonaan saksalainen maili.

Eipä oo ennen tullu ulkomaille pakettia lähetettyä, aika oppia sekin :) Jossain lienee infot siihe ja mihkä kuittikuvaa viskoa..
 
Tuleekos nää Amazon.de ramit postilaatikkoon vai pitääkö noutaa postilta?

Itsellä tullut kaikki amazon.de paketit kotiinkuljetuksella, siis että (kuljettaja)henkilö tuo sen kotiovelle ja haluaa kuittauksen, tosin tollainen ram pakkaus saattaa tipahtaa postiluukustakin mutta yleensä niihin vaaditaan se kuittaus.
 
Mullakin taisi kolahtaa SSD viimeks luukuista
 
Laitetaanpas oma kokemus tuosta Mindfactoryn takuun toiminnasta ja lähinnä tuosta lähetyksestä ja palautuksesta.

Ostin ennen joulua emolevyn ja näytönohjaimen tarjouksesta. Käytin Mailboxden postitusta Suomeen, kulut taisivat olla sen 18e UPS:lla. Paketti tuli aika nopeasti ilman ongelmia, olisikohan 4-5 päivää kulunut. Kasauksen jälkeen ilmeni sitten, että emolevy oli rikki ja ei muu auta, kuin alkaa kyselemään takuun perään ja kuinka toimitaan. Laitoin sähköpostia heidän yleiseen sähköpostiin ja liitteeksi tuon minulle tulleen tilausvahvistuksen. Heiltä tuli aika nopeasti vastaus, johon oli liitetty valmiit rahtikirjat palautusta varten. Ihmettelin, mistä ovat saaneet tuon minun nouto/lähetysosoitteen, kun minulla ei Mindfactoryn tunnuksilla ole osoitteena muuta, kuin tuo Mailboxden osoite ja ID. Katsoin tarkemmin rahtikirjaa ja esitäytettyä reklamaatiolappua ja siihen oli laitettu joku aivan tuntematon saksalainen osoite ja vielä kaiken lisäksi jonkun saksalaisen miehen tiedot hänen käyttäjätunnukselta.

Vastailin tuohon postiin, että lapuilla taitaa olla väärät asiakastiedot. Sanoin, että en asu Saksassa ja mainitsin käyttäneeni Mailboxden palvelua paketin välittämisessä Suomeen. Annoin oman oikean osoitteeni ja pyysin uutta rahtikirjaa lähetystä varten. Vastasivat, että eivät voi tehdä rahtikirjaa palautukselle, koska eivät toimita Suomeen tavaraa. Pyysivät minua lähettämään paketin itse käyttäen halvinta mahdollista tapaa ja laittamaan paketin mukaan kuitin tuosta postituksesta. Korvaavat sitten lähetyksestä koituneet kulut minulle. Lupasivat ilmoitella, kun emolevy heille saapuu.

Laitoin paketin viikko sitten maanantaina menemään heille. Seurannasta katsoin, että paketti oli vastaanotettu saman viikon perjantaina. Aloin odottelemaan heidän kuittausta. Vähän kärsimättömänä sitten tämän viikon tiistaina illalla kyselin, että onkohan mikä tilanne tuon takuun kanssa. Vastasivat, että paketti on saapunut ja takuuprosessi vielä kesken. Keskiviikkona sähköpostiini tuli uusi tilausvahvistus tuosta emolevystä. Hinnaksi oli merkitty 0e. Sähköpostissa oli myös DHL:n seurantakoodi ja toimitusosoitteena minun Mailboxden tiedot.

Eli tuo emolevy oli siis vaihdettu takuuna uuteen ja lähetetty ilman erillisiä kyselyitä tulemaan takaisin. Eivät siis takuuvaihdossakaan toimita suoraan Suomeen. Tänään aloin kyselemään tuon luvatun palautuksen lähetyskulujen hyvityksen perään. Vastasivat, että korvaavat vain Saksan rajojen sisällä tapahtuvan lähetyksen kulut, tässä tapauksessa se oli heidän mukaan 4,9e.

Eli käytännössä emolevyn takuuvaihto tuli minulle maksamaan 24,9e (lähetykseni Saksaan) - 4,9e (heidän hyvitys) + tuo 18e uudelleen, että sain uuden takuuvaihdetun emolevyn lähtemään Mailboxde:ltä minulle Suomeen.

Plussaa pitää antaa heille nopeista sähköpostivastauksista, mutta vähän paha maku jäi suuhun näiden odottamattomien postituskulujen kanssa. Täytyy vain toivoa, että tuo näytönohjain on toimiva, sitä kun en ole päässyt vielä edes testaamaan.

Hyvä kuulla vähän miten homma toimii. Onko kukaan onnistunut tekemään niin, että MF palauttaisi vain rahat (miinus postikulut)? Tai voisi vaihtaa johonkin toiseen tuotteeseen?

Mun Gigabyten X470 emossa on ilmeisesti joku vamma, että jos se on ollut tarpeeksi pitkään sleepissa tai pois päältä (tyyliin päiviä) se ei välttämättä lähde käyntiin lainkaan (ei edes valot välkähdä), ennen kuin ottaa emon patterin pois. Pelkkä CMOS reset yms ei auta. Olen lukenut netissä useamman ihmisen kärsivän tästä joten vika ei välttämättä korjaudu emon vaihtamalla. Gigabyten aspa sanoi, että pistä vaihtoon.

Ei viitsisi lähetellä emoa Mindfactorylle koska se on kuitenkin kallista lystiä ja sitten joutuu maksamaan lisää että saa uuden perille. Alkaa menemään emon alkup. alennetussa hinnassa voitetut rahat sitten siihen. Melkein mieluummin diilaan tuon ongelman kanssa koska se ei tapahdu mitenkään usein ja takuuta on kuitenkin se pari vuotta.
 
Mites porukka toiminut kun tilannut vahingossa liikaa tavaraa? tilasin vahingossa kaksi cooleria. Laitoin aspaan postia, että nyt kävi näin ja pyysin rahojen palautusta spostilla kera
mun tilitietojen.

Seuraavana päivänä vastasivat, että tilaus korjattu mutta rahojen palautukseen eivät viitanneet millään tavalla. 20e summasta puhutaan, että onko turha ruveta edes taistelemaan tuulimyllyjä vastaan...
 
Onko jengi saanut vielä tilattua mailboxde kautta mindstar tarjouksia? Mulla heitti mindstar tarjouksen pois ostoskorista kun kirjauduin sisään ja Google Translate kertoi tällästä:

Dear customer, please note that our special offers and promotional items in the MindStar and DAMN portal are intended for private end consumers. These offers are unfortunately not available to commercial customers / resellers. We kindly ask you for your understanding.
The following items have therefore been removed from the shopping cart:

8GB Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse 8G GDDR6 HDMI / TRIPLE DP OC W / BP (UEFI)
 
Käsittääkseni toi amazon.de:n tulis muuttaa noi alv:t Suomen alv:n 24%:n mukaiseks ennen ostoa? Jostain syystä nyt ei tapahtunu niin, ja tilaus maksettu noin 18% mukaan. No ei se mitään, sekin säästö kelpaa, mut saas nähdä tuleeko tuolta jälkeenpäin jotain karhuamaan vai mitä tapahtuu. Muutenkin joko nyt on joku FREE Delivery kampanja tai onnistuin löytämään osat, joissa ei postikuluja. Tilasin mm. seuraavia:

Corsair SF450 Gold
Noctua NH-L9x65
 
Riippuu, onko myyjä Amazon vai joku Amazonin kautta. Amazonin liikevaihto vaatii Suomen alv:n, mutta pieni firma ei ole velvollinen.
 
silloin jää 100% paketeista tullin haaviin.
Onko todella näin? Luulisi että tuo vaatisi huomattavasti enemmän varastotilaa kuin on käytettävissä, sillä tulliselvityksen käsittelyyn menee aikaa, eikä kaikki tee sitä läheskään heti.
 
Viimeksi muokattu:
Onko todella näin? Luulisi että tuo vaatisi huomattavasti enemmän varastotilaa kuin on käytettävissä, sillä tulliselvityksen käsittelyyn menee aikaa, eikä kaikki tee sitä läheskään heti.
Tämä. Se että kaikki jää tulliin ja ”Profit!!” on kyllä sen luokan unelma joltain virkamieheltä että onnea vaan.

siinä joko tulli/posti kymmenkertaistaa käsittelykapasiteettinsa tai varastotilansa ja samalla paketit hidastuvat kuukaudella heidän toimesta (siis lisää)...
 
Tämä. Se että kaikki jää tulliin ja ”Profit!!” on kyllä sen luokan unelma joltain virkamieheltä että onnea vaan.

siinä joko tulli/posti kymmenkertaistaa käsittelykapasiteettinsa tai varastotilansa ja samalla paketit hidastuvat kuukaudella heidän toimesta (siis lisää)...
Johan siellä on rekryt ja tilahankinnat käynnissä
 
Eihän se tule ikinä toimimaan, tai sitten lätkivät hinnankorotuksia.

22€:stä lähtien joudut maksamaan Postissa sen 2,9€. Mutta eipä hätää, kiinanpojat merkkaavat pakettiin hinnan aina about $5.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 318
Viestejä
4 509 355
Jäsenet
74 352
Uusin jäsen
JuhaSaar

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom