Laitetaanpas oma kokemus tuosta Mindfactoryn takuun toiminnasta ja lähinnä tuosta lähetyksestä ja palautuksesta.
Ostin ennen joulua emolevyn ja näytönohjaimen tarjouksesta. Käytin Mailboxden postitusta Suomeen, kulut taisivat olla sen 18e UPS:lla. Paketti tuli aika nopeasti ilman ongelmia, olisikohan 4-5 päivää kulunut. Kasauksen jälkeen ilmeni sitten, että emolevy oli rikki ja ei muu auta, kuin alkaa kyselemään takuun perään ja kuinka toimitaan. Laitoin sähköpostia heidän yleiseen sähköpostiin ja liitteeksi tuon minulle tulleen tilausvahvistuksen. Heiltä tuli aika nopeasti vastaus, johon oli liitetty valmiit rahtikirjat palautusta varten. Ihmettelin, mistä ovat saaneet tuon minun nouto/lähetysosoitteen, kun minulla ei Mindfactoryn tunnuksilla ole osoitteena muuta, kuin tuo Mailboxden osoite ja ID. Katsoin tarkemmin rahtikirjaa ja esitäytettyä reklamaatiolappua ja siihen oli laitettu joku aivan tuntematon saksalainen osoite ja vielä kaiken lisäksi jonkun saksalaisen miehen tiedot hänen käyttäjätunnukselta.
Vastailin tuohon postiin, että lapuilla taitaa olla väärät asiakastiedot. Sanoin, että en asu Saksassa ja mainitsin käyttäneeni Mailboxden palvelua paketin välittämisessä Suomeen. Annoin oman oikean osoitteeni ja pyysin uutta rahtikirjaa lähetystä varten. Vastasivat, että eivät voi tehdä rahtikirjaa palautukselle, koska eivät toimita Suomeen tavaraa. Pyysivät minua lähettämään paketin itse käyttäen halvinta mahdollista tapaa ja laittamaan paketin mukaan kuitin tuosta postituksesta. Korvaavat sitten lähetyksestä koituneet kulut minulle. Lupasivat ilmoitella, kun emolevy heille saapuu.
Laitoin paketin viikko sitten maanantaina menemään heille. Seurannasta katsoin, että paketti oli vastaanotettu saman viikon perjantaina. Aloin odottelemaan heidän kuittausta. Vähän kärsimättömänä sitten tämän viikon tiistaina illalla kyselin, että onkohan mikä tilanne tuon takuun kanssa. Vastasivat, että paketti on saapunut ja takuuprosessi vielä kesken. Keskiviikkona sähköpostiini tuli uusi tilausvahvistus tuosta emolevystä. Hinnaksi oli merkitty 0e. Sähköpostissa oli myös DHL:n seurantakoodi ja toimitusosoitteena minun Mailboxden tiedot.
Eli tuo emolevy oli siis vaihdettu takuuna uuteen ja lähetetty ilman erillisiä kyselyitä tulemaan takaisin. Eivät siis takuuvaihdossakaan toimita suoraan Suomeen. Tänään aloin kyselemään tuon luvatun palautuksen lähetyskulujen hyvityksen perään. Vastasivat, että korvaavat vain Saksan rajojen sisällä tapahtuvan lähetyksen kulut, tässä tapauksessa se oli heidän mukaan 4,9e.
Eli käytännössä emolevyn takuuvaihto tuli minulle maksamaan 24,9e (lähetykseni Saksaan) - 4,9e (heidän hyvitys) + tuo 18e uudelleen, että sain uuden takuuvaihdetun emolevyn lähtemään Mailboxde:ltä minulle Suomeen.
Plussaa pitää antaa heille nopeista sähköpostivastauksista, mutta vähän paha maku jäi suuhun näiden odottamattomien postituskulujen kanssa. Täytyy vain toivoa, että tuo näytönohjain on toimiva, sitä kun en ole päässyt vielä edes testaamaan.