Rautaa ulkomailta

Johan siellä on rekryt ja tilahankinnat käynnissä
... ja pian irtisanomiset kun kiinapojista loputkin siirtää toimitukset Euroopasta tuleviksi kuten moni iso firma jo nyt...

sinänsä hassua jos on hirveät rekryt päällä kun esim Liedossa ei tapahdu mitään - ilmeisesti kaikki keskitetään jonnekin Helsinkiin ja hoidetaan 100% etänä?
 
Eihän se tule ikinä toimimaan, tai sitten lätkivät hinnankorotuksia.

22€:stä lähtien joudut maksamaan Postissa sen 2,9€. Mutta eipä hätää, kiinanpojat merkkaavat pakettiin hinnan aina about $5.
Ja sillä ei ole edelleenkään mitään merkitystä, mitä paketin päällä lukee.
 
Ja se paketti joutuu tulliin riippumatta, mitä paketin päällä lukee tai on lukematta.
Ymmärrätkö sä yhtään sitä volyymia mitä kiinapaskaa tulee Suomeen?

Ei järkevillä resursseilla pystytä millään puuttumaan muuhun kuin räikeisiin laiminlyönteihin ja niihinkin satunnaisotannalla. Toisin sanoen jos paketti on helvetin iso, epäilyttävän näköinen tai päälle on laitettu suuri arvo tai arvo ei selkeästi täsmää paketin sisällön kanssa.

Ei hirveänä ole järkeä, että tullimies lähtee arvioimaan jonkin 25 euron rihkaman arvoa ja lähettelemään tullausselvityksiä, jos lopputuloksena on kahden euron alvi.
 
Tuossa kattava artikkeli tämänhetkisistä ja tulevista kiinatilausten tullikäytännöistä:
Nettiostoksiin lisähintaa: Posti alkaa periä ensi vuonna käsittelymaksua tietyistä tuotteista
Eli Tulli ja Posti vääntävät tällä hetkellä kättä siitä mitä hittoa he tekevät niiden 17 miljoonan uuden paketin kanssa jotka pitäisi tullata alv-raja uudistuksen jälkeen. Ensi vuoteen asti voi siis huoletta tilata kiinasta alennuksessa olevaa tavaraa, sen jälkeen homma menee läskiksi jos Posti ja Tulli eivät ole saaneet hommia sovittua ja laitettua kuntoon.
 
Kun tässä nyt hieman off-topiccina kiinanostoksista puhutaan, niin osaako joku sanoa, miksei EU määrää EU:n ulkopuolisia isoja nettikauppoja keräämään ALV:t ja maksamaan ne jäsenvaltioille? EU on kuitenkin maailman toiseksi suurin talous, joten luulisi että perusteita tuollaiselle vaatimukselle löytyisi. Ymmärtääkseni tuo vähäarvoisten tilausten ALV-vapauden päättyminen 1.1.2021 on kuitenkin nimenomaan EU:n päätös.
 
Okei, miksi ei? Tiedän ettei kaikki yli 22€ tavarat jää Tulliin, mutta yksikään alle 22€ tavaran ei pitäisi jäädä.
Ei niiden päällä koskaan oikeaa hintaa lue, jos ne Kiinasta tulee. Siksi jokainen paketti on pakko erikseen tarkistaa.
Pienessäkin paketissa voi olla kallis kännykkä.
Tarkistetaanko ne sitten läpivalaisemalla vaiko tullausmääräyksellä, niin sitä ei tiedä, mutta niihin päällystietoihin ne ei voi luottaa.
Joka tapauksessa, käsittely tulee ruuhkautumaan ihan mielettömästi. Se on varma.
 
Tarjouskeskustelusta jatkoa
Ei niiden päällä koskaan oikeaa hintaa lue, jos ne Kiinasta tulee. Siksi jokainen paketti on pakko erikseen tarkistaa.
Pienessäkin paketissa voi olla kallis kännykkä.
Tarkistetaanko ne sitten läpivalaisemalla vaiko tullausmääräyksellä, niin sitä ei tiedä, mutta niihin päällystietoihin ne ei voi luottaa.
Joka tapauksessa, käsittely tulee ruuhkautumaan ihan mielettömästi. Se on varma.
Yksi konsti voisi olla vähäarvoisten osalta että kuljetusfirma ne kuljettaisi ja luovutuksen yhteydessä hoidettaisiin selvitykset.
Tilaajalla on pääsääntöisesti tiedossa se todellinen hinta rahteineen, ja kun kuvio selvillä, niin hänelle tiedot mukana noudettaessa.

Jos etukäteen tehnyt selvityksen, niin sitten ei sitäkään vaivaa.

Tosin yllä en ottanut kantaa onko se pykälienmukaan mahdollista kevyellä järjestelyllä, ilman jotain aidattuja tullivapaa alueita ärrällä.
 
Ei niiden päällä koskaan oikeaa hintaa lue, jos ne Kiinasta tulee. Siksi jokainen paketti on pakko erikseen tarkistaa.
Pienessäkin paketissa voi olla kallis kännykkä.
Tarkistetaanko ne sitten läpivalaisemalla vaiko tullausmääräyksellä, niin sitä ei tiedä, mutta niihin päällystietoihin ne ei voi luottaa.
Joka tapauksessa, käsittely tulee ruuhkautumaan ihan mielettömästi. Se on varma.
Rautaa ulkomailta
En tiedä meniko oikeaan ketjuun, joku varmaan siirtää tarvittaessa parempaan.
Tarjouskeskustelusta jatkoa

Yksi konsti voisi olla vähäarvoisten osalta että kuljetusfirma ne kuljettaisi ja luovutuksen yhteydessä hoidettaisiin selvitykset.
Tilaajalla on pääsääntöisesti tiedossa se todellinen hinta rahteineen, ja kun kuvio selvillä, niin hänelle tiedot mukana noudettaessa.

Jos etukäteen tehnyt selvityksen, niin sitten ei sitäkään vaivaa.

Tosin yllä en ottanut kantaa onko se pykälienmukaan mahdollista kevyellä järjestelyllä, ilman jotain aidattuja tullivapaa alueita ärrällä.
 
Tosin yllä en ottanut kantaa onko se pykälienmukaan mahdollista kevyellä järjestelyllä, ilman jotain aidattuja tullivapaa alueita ärrällä.
Ottamatta kantaa toimivuuteen/järkevyyteen, kuvailemasi tapa tulee ymmärrykseni mukaan sallituksi 1.1.2021 lähtien arvonlisäverodirektiivin muutoksen 2017/2455 myötä, joka lisää paketinkuljetusyrityksille yksinkertaistetun vaihtoehdon tilittää alle 150 euron arvoisten lähetysten arvonlisävero kuukausittain verovirastolle ilman tavanomaisia tulliselvityksiä (Chapter 7).
 
Viimeksi muokattu:
Tarjouskeskustelusta jatkoa

Yksi konsti voisi olla vähäarvoisten osalta että kuljetusfirma ne kuljettaisi ja luovutuksen yhteydessä hoidettaisiin selvitykset.
Tilaajalla on pääsääntöisesti tiedossa se todellinen hinta rahteineen, ja kun kuvio selvillä, niin hänelle tiedot mukana noudettaessa.

Jos etukäteen tehnyt selvityksen, niin sitten ei sitäkään vaivaa.

Tosin yllä en ottanut kantaa onko se pykälienmukaan mahdollista kevyellä järjestelyllä, ilman jotain aidattuja tullivapaa alueita ärrällä.
Posti/Tulli on jo miettinyt tuota: Nettiostoksiin lisähintaa: Posti alkaa periä ensi vuonna käsittelymaksua tietyistä tuotteista
Eli IOSS-ratkaisu.
Postikusti ei nyt missään mielessä voi hoitaa tullaushommaa, ei se pelkkä hinta kerro että mikä tullimaksu (eri asia kuin alv) tuotteelle napsahtaa. Alle 150€ tuotteet sitten erikseen koska se taisi olla tulli maksun raja.
 
Viimeksi muokattu:

Linkistäsi
...Maksu koskee Postin mukaan kaikkia lähetyksiä, jotka ohjataan Postin terminaalissa sijaitsevaan väliaikaiseen varastoon tulliselvitystä varten.

Lähetyksen vastaanottaja saa tulliselvitettävästä tavaralähetyksestä saapumisilmoituksen, jossa annetaan ohjeet maksun maksamiseksi. Lähetyksen verot ja käsittelymaksu pitää maksaa 20 päivän sisällä lähetyksen saapumisesta. Kun maksut on suoritettu, Posti toimittaa lähetyksen vastaanottajalle.
...


Postikusti ei nyt missään mielessä voi hoitaa tullaushommaa, ei se pelkkä hinta kerro että mikä tullimaksu (eri asia kuin alv) tuotteelle napsahtaa. Alle 150€ tuotteet sitten erikseen koska se taisi olla tulli maksun raja.
Vähän jäi taustoittamatta ajatuksen juoksu.
Tuossa ajatuksessa oli nimenomaan nuo vähäarvoiset sälät, joista ei mene tullia, Rautaa ulkomailta viestissä nimimerkki kirjoitti että tulevaisuudessa olisi ihan laillisesti mahdollista tuo hoitaa.

mutta kun nyt otit esille tullinkin niin jos tuonne asti rahti päässyt, niin onko ihan mahdoton ajatus että nekin voisi hoitaa, Eikö nykyäänkin vastaanottaja ne joudu (pitäisi) hoitaan, vaikka ns tulliin ei olisi jäänyt.

Tässä kai nyt tärkeintä tehokkuu/kustannukset, onko järkevämpää hillota kamat jossain keskitetysti ja sieltä sitten poimia selvitety tuotteet ja jatkaa rahtaamista, tuohon varmaan vaikuttaa myös se nopeus, osa vastaanottajista varmaan arvostaa myös nopeutta.

Jos varosto halpaa, niin varastoidaan se 20 päivää, jonka jälkeen lajitellaan, maksetut / ei maksetut, tässä liikeidea olisi vähentää ko rahtitavan käyttö minimiin.

Jos halutaan että palvelua käytetään, ja kokemus olis hyvä, niin "kirje" / paketti vauhdikkaasti kohti vastaanottajaa ja mahdollisimman nopeasti ilmoitus, ja vastaanottajalla se viikko aikaa reagoida, selvittää ja noutaa, tai esim maksaa lisäaikaa varastoinnista.

Välimalli voisi olla että ennakkoon rekisteröityneet ehkä jopa asiat hoitaneet, saisi pikapalvelua, lokiikka se että esim postille se olisi myös halvempaa ja vähempi riskistä.

Valtiolle toki seuraava puuttumiskohta olisi vääriä tietoja ilmoittaneet, joten sitten tehtäisiin muutama näyttämä esimerkki "hirmuisin" seuraamuksin.
 
Viimeksi muokattu:
Miten Mindfactoryn takuuasiat hoituu? Joutuuko ite maksamaan kaikki postikulut, ja saako sieltä rahoja takaisin jos haluaa?
Jos kenelläkään on kokemusta niin olisi mielenkiintoista kuulla miten hoidettu.

Ja muuten onko nykyään MF tai Saksa yleensäkin halvin komponenttien myyjä, vai saako osia vielä halvemmalla muualta kun ei ole markkinoita tullut seurattua vuosiin? Hyviä sivuja saa ehdottaa jos on tiedossa, maalla ei varmaan ole väliä kunhan on asiallinen kauppa.
 
Miten Mindfactoryn takuuasiat hoituu? Joutuuko ite maksamaan kaikki postikulut, ja saako sieltä rahoja takaisin jos haluaa?
Jos kenelläkään on kokemusta niin olisi mielenkiintoista kuulla miten hoidettu.

Ja muuten onko nykyään MF tai Saksa yleensäkin halvin komponenttien myyjä, vai saako osia vielä halvemmalla muualta kun ei ole markkinoita tullut seurattua vuosiin? Hyviä sivuja saa ehdottaa jos on tiedossa, maalla ei varmaan ole väliä kunhan on asiallinen kauppa.

Ketjusta löytyy haulla tarkempia tarinoita mutta ainakin pari vuotta sitten sai rahat tai vastaavan tuotteen takaisin. Sieltä saa tulostettua palautuslaput joilla onnistuu hyvin helposti Postin kautta palautus. Täytyy maksaa itse postit ja kuulemma tapauskohtaisesti maksavat niitä kuluja takaisin. Prosessin voi hoitaa kokonaan ilman asiakaspalvelua automaattijärjestelmällä.

Eipä taida vieläkään olla Mindfactoryä kokonaisuutena halvempaa liikettä. Muista tosin se myös että Mindfactorystä täytyy nykyään tilata esim. mailboxde avulla koska eivät enää suoraan toimita Suomeen. Tuokaan ei kyllä iso vaiva ole ja alle kymppi tulee lisäkuluja.
 
Ketjusta löytyy haulla tarkempia tarinoita mutta ainakin pari vuotta sitten sai rahat tai vastaavan tuotteen takaisin. Sieltä saa tulostettua palautuslaput joilla onnistuu hyvin helposti Postin kautta palautus. Täytyy maksaa itse postit ja kuulemma tapauskohtaisesti maksavat niitä kuluja takaisin. Prosessin voi hoitaa kokonaan ilman asiakaspalvelua automaattijärjestelmällä.

Eipä taida vieläkään olla Mindfactoryä kokonaisuutena halvempaa liikettä. Muista tosin se myös että Mindfactorystä täytyy nykyään tilata esim. mailboxde avulla koska eivät enää suoraan toimita Suomeen. Tuokaan ei kyllä iso vaiva ole ja alle kymppi tulee lisäkuluja.

Saako sieltä rahat takaisin kortille/tilille/Paypal vai vaan hyvityksenä Mindfactoryn asiakastilille? Yritin jokin aika katsella miten homma hoituisi, mutta en bongannut oikein tarkkaa tietoa tästä ja return assistantin optiot ovat "korjaus/vaihto" ja "credit", mitä se nyt sitten tarkoittaakaan.
 
Saako sieltä rahat takaisin kortille/tilille/Paypal vai vaan hyvityksenä Mindfactoryn asiakastilille? Yritin jokin aika katsella miten homma hoituisi, mutta en bongannut oikein tarkkaa tietoa tästä ja return assistantin optiot ovat "korjaus/vaihto" ja "credit", mitä se nyt sitten tarkoittaakaan.

Sai silloin ainakin tilille takasin ihan hyvin, kannattaa varmistaa vielä tosiaan ettei ole muuttunut ehdot.
 
Pahoittelut alkuun etten koko ketjua selaa läpi kun etsin ajankohtaista tietoa caseking osalta. Onko jollain tuoretta kokemusta? Onnistuuko vielä ilman säätöä. EVGA GeForce RTX 2070 Super XC Ultra+, 8192 MB GDDR6 mahdollisesti 2 tollasta pitäis tilata. Arvostan, jos joku jaksaa heittää faktat tiskiin. Kiitos!
Onko EVGAn lähes sama rtx 2080 malli käypä? Tarjouksessa tietokonekauppa.fi:ssä 611,50€ per kortti tällä hetkellä. EVGA GeForce RTX 2080 XC2 Ultra Gaming, 8GB GDDR6, HDMI, 3x DP, USB-C
 
No perhana, ei ole kyllä yhtään hullumpi tuokaan. casekingillä olisi ollut tyrkyllä vain 9700K 30€ halvemmalla kanssa sekä 970 sampan m2 ssd kanssa alta 200€. (vieläkin siis kaipailen infoa)

e. jaa. tais noi näyttis ongelmat kyl hävitä ton siljan tien... (kiiitos tärpistä)
 
Saako sieltä rahat takaisin kortille/tilille/Paypal vai vaan hyvityksenä Mindfactoryn asiakastilille? Yritin jokin aika katsella miten homma hoituisi, mutta en bongannut oikein tarkkaa tietoa tästä ja return assistantin optiot ovat "korjaus/vaihto" ja "credit", mitä se nyt sitten tarkoittaakaan.

Kaksi tuotetta on tullut lähetettyä takuuseen sen jälkeen, kun eivät enää toimittaneet suoraan Suomeen ja molempien osalta olen valinnut yksinkertaisuuden vuoksi sen "creditin". Käytännössä homma toimii niin, että täyttää asiakastilin kautta palautuslomakeen ja siitä saa pakettiin liitettävän reklamaatio lappusen. Sitten lähettää paketin omalla kustannuksella Saksaan (22-35€) ja kun ovat siellä käsitelleet niin sähköpostiin tulee ilmoitus, että seuraavasta tilauksesta vähennetään hyvitettävä summa. Vähennykset ovat minulla olleet ssd:n osalta noin 58% 22kk tilaushetkestä ja virtalähteellä noi 53% 20kk tilauksesta. Niillä lienee siis jokin kiinteä kaava millä vähentävät saadun käyttöhyödyn ja muistaakseni arvio tästä vähennyksestä näkyy siinä palautuslomaketta täyttäessä.

Jostain syystä minulla ei kuitenkaan ole toiminut tuo hyvitys automaattisesti ja tilauksen jälkeen olen joutunut pyytämään sähköpostilla uuden laskun, jossa "credit" on huomioitu. Luulisin, että saisi rahat myös pankkitilille, mutta se on jäänyt vielä kokeilematta kuten myös se, että lähettäisivätkö korvaavan tuotteen suoraan Suomeen vai menisikö sekin postinvälityspalvelun kautta. Silloin kun vielä toimittivat Suomeen niin aspasta sai valmiiksi maksetun palautuslomakkeen, mikä kelpasi Postiin. Nyt en ole viitsinyt vaatia takaisin palautuksen postikuluja, mutta jos jaksaa kysellä niin luultavasti myös ainakin osan niistä saisi takaisin.
 
Kaksi tuotetta on tullut lähetettyä takuuseen sen jälkeen, kun eivät enää toimittaneet suoraan Suomeen ja molempien osalta olen valinnut yksinkertaisuuden vuoksi sen "creditin". Käytännössä homma toimii niin, että täyttää asiakastilin kautta palautuslomakeen ja siitä saa pakettiin liitettävän reklamaatio lappusen. Sitten lähettää paketin omalla kustannuksella Saksaan (22-35€) ja kun ovat siellä käsitelleet niin sähköpostiin tulee ilmoitus, että seuraavasta tilauksesta vähennetään hyvitettävä summa. Vähennykset ovat minulla olleet ssd:n osalta noin 58% 22kk tilaushetkestä ja virtalähteellä noi 53% 20kk tilauksesta. Niillä lienee siis jokin kiinteä kaava millä vähentävät saadun käyttöhyödyn ja muistaakseni arvio tästä vähennyksestä näkyy siinä palautuslomaketta täyttäessä.

Jostain syystä minulla ei kuitenkaan ole toiminut tuo hyvitys automaattisesti ja tilauksen jälkeen olen joutunut pyytämään sähköpostilla uuden laskun, jossa "credit" on huomioitu. Luulisin, että saisi rahat myös pankkitilille, mutta se on jäänyt vielä kokeilematta kuten myös se, että lähettäisivätkö korvaavan tuotteen suoraan Suomeen vai menisikö sekin postinvälityspalvelun kautta. Silloin kun vielä toimittivat Suomeen niin aspasta sai valmiiksi maksetun palautuslomakkeen, mikä kelpasi Postiin. Nyt en ole viitsinyt vaatia takaisin palautuksen postikuluja, mutta jos jaksaa kysellä niin luultavasti myös ainakin osan niistä saisi takaisin.

Hyvää tietoa tämä, en ajatellut, että tuossa olisi jotain vähennysjuttua mukana. Ei oikein ala olla kannattavaa hommata tuolta kuin isompia läjiä rautaa tai jotain oikeasti Suomessa ökyhintaista, jos takuut ovat noin haastavat. Jossain aiemmassa viestissä joku taisi sanoa, että vaihto/korjaus tilanteessa tuli sitten mailbox.de kautta automaattisesti uusi, eli taas saa maksaa postikulut.
 
Ajattelin ensimmäistä kertaa tilata tuolta Mindfactorysta (ja käyttää tuota Mailboxdetä). Riittääkö tuo perus DHL Versand toimitustavaksi Mindfactoryn ja Mailboxden välillä? En saanut ihan selvää, onks tuossa DHL Versand vaihtoehdossa jotakin seurantatunnusta (ajattelin lähinä tilata uutta näyttistä niin mietityttään, jos tuo paketti katoa tuossa ja jos ei ole mitään seurantatunnusta).
 
Juu perus DHL riittää ja siihen kuuluu seurantanumero. Lisäksi, jos haluaa penniä venyttää, niin yöllä saa sen perustoimituksen ilmaiseksi yli 150€ tilauksiin (00-06 Saksan aikaa -> 01-07 Suomessa).
 
Juu perus DHL riittää ja siihen kuuluu seurantanumero. Lisäksi, jos haluaa penniä venyttää, niin yöllä saa sen perustoimituksen ilmaiseksi yli 150€ tilauksiin (00-06 Saksan aikaa -> 01-07 Suomessa).

Kiitos! Pitääkin tilailla tuossa yöaikaan :)
 
Onko kellään kokemusta Mindfactoryn takuukäytännöistä, kun eivät enään postita Suomeen ja paketti kikkailtu muilla tavoin Suomeen? 3 tonnilla ois tarkotus tilata, niin houkuttais tilata tuolta.
 
Suosituksia, engelsmannien mail forwarding yhtiöstä ? mailbox.de on toiminut hyvin.
 
En hirveästi löytänyt juttua Frog.ee nimisestä Virolaisesta kaupasta. Itse tilasin kokeeksi näytönjalan, kun oli puoleen hintaan siihen nähden, mitä Suomesta löyty. Su. 26.4. tilasin ja tilausvaiheessa sivu sanoi "shipping 27.4." ja kun kyselin perään 29.4. sanottiin, että koska tilasin työpäivän jälkeen, niin tulee 2 arkipäivän ylimääräinen odottelu(?). Postitustunnus luotiin 30.4., ensimmäinen tapahtuma seurannassa oli 5.5. Helsingin lajittelukeskuksesta ja arvion mukaan pitäis olla huomenna (tai siis tänään) noudettavissa.
+Paikotellen varsin edulliset hinnat
+SmartPosti toimitusvaihtoehtona (18€ tuolle meikäläisen paketille) ja ilmestyy suoraan OmaPostiin
-Hieman hitaanonloista toimintaa
-Nettisivuilla ei kaikki käänny englanniksi, vaikka sen ylhäältä valitseekin

Näyttää ihan toimivalta kaupalta, mutta hätähousuille en suosittele. :D

Ps. Aspa toimii eestiksi, venäjäksi ja englanniksi, ei suomeksi.
 
Kun tässä nyt hieman off-topiccina kiinanostoksista puhutaan, niin osaako joku sanoa, miksei EU määrää EU:n ulkopuolisia isoja nettikauppoja keräämään ALV:t ja maksamaan ne jäsenvaltioille? EU on kuitenkin maailman toiseksi suurin talous, joten luulisi että perusteita tuollaiselle vaatimukselle löytyisi. Ymmärtääkseni tuo vähäarvoisten tilausten ALV-vapauden päättyminen 1.1.2021 on kuitenkin nimenomaan EU:n päätös.
Viestistäsi on nyt jo pitkä aika mutta et tainnut saada vastauksia joten kommentoin nyt:

1.1.2021 tulee samalla muiden muutosten lisäksi mahdolliseksi alle 150 euron tuontipostilähetysten ALVin maksamisen mainitsemallasi tavalla etukäteen, eli joko kauppapaikka tai myyjä hoitaa sen. Tuo tulee myös pakolliseksi ainakin EU:ssa toimiville kauppapaikoille (marketplaces). Toteutus on nähdäkseni samantapainen kuin on jo voimassa Australiassa, Uusi-Seelannissa ja Norjassa, joihin ALVit on usein hoidettu kauppapaikan toimesta.

Veikkaan että monet sivustot ihan vapaaehtoisestikin tulevat hoitamaan tuon jotta tavarat tulevat perille ilman ostajan tekemiä tulliselvityksiä.

Kyseessä on direktiivimuutos 2017/2455. Teksti, Q&A.
 
Tuossa tuli vertailtua näyttisten hintoja ja olisi kiinnostusta tietää, että paljonko tulee postimaksuja Alternate:sta ? Laitoin omat tiedot yms, mutta en maksutietoja ja painoin tilaa nappia. Sähköpostiin tuli saksaksi viesti, jossa oli veroton hinta, mutta ei tietoa mistään posteista ym... Onko kortti tilattu nyt siis minulle vai mitä oikein mahtoi tapahtua ?

Siinä sanottiin että hetken päästä tulee viesti missä rahtitiedot ja verotiedot... Ei ole näkynyt 1h jälkeen. :bored:
Onko alternate.de stä muilla kokemuksia?
 
Onko kellään kokemuksia Itävallan postista eli post.at.

Ostin emolevyn e-tec kaupasta ja sieltä lähtikin hyvin Itävallan omalla postilla, mutta nyt ei ole 3 vko tapahtunut minkäänlaista muutosta seurannassa sen jälkeen kun poistui Itävallasta.

Pari kertaa laittanut säpöä muttei ole vastaustakaan tullut.
 
Jos tilaa Mailboxde:n kautta saksalaisista verkkokaupoista tuotteita, niin maksetaanko lopullinen hinta Saksan alemman alv-tason mukaan? Vastaanottajan osoitehan on silloin Saksassa. Säästöä se on pienikin säästö.
 
Jos tilaa Mailboxde:n kautta saksalaisista verkkokaupoista tuotteita, niin maksetaanko lopullinen hinta Saksan alemman alv-tason mukaan? Vastaanottajan osoitehan on silloin Saksassa. Säästöä se on pienikin säästö.
Juu, vain Saksan ALV eikä tule lisämaksuja.

Saksan ALViahan on myös koronan vuoksi laskettu 3%-yksikköä loppuvuoden ajaksi = 16%.
 
Saksan Googlelta koitin tilata Pixelin, ja pohdiskelen osaavatko toimittaa sen Suomeen? Osoitteen kirjoitin ja loppuun "Finland", mutta toimitusmaata ei pystynyt muuttamaan, joten toimitusosoitteen loppuun jäi "Deutshland". No kaipa sekin parin viikon sisään selviää?
 
Saksan Googlelta koitin tilata Pixelin, ja pohdiskelen osaavatko toimittaa sen Suomeen? Osoitteen kirjoitin ja loppuun "Finland", mutta toimitusmaata ei pystynyt muuttamaan, joten toimitusosoitteen loppuun jäi "Deutshland". No kaipa sekin parin viikon sisään selviää?
Jos pikatoimitus niin parempi tsäänsi että tulee Suomeen.
 
Moni saksalainen verkkokauppa ei näköjään suostu toimittamaan yrityksillekään, jos sijaitsevat Saksan ulkopuolella. Tätä yritetään nyt kiertää käyttämällä Mailboxde-välityspalvelua, jonka kautta loimmekin saksalaisen postiosoitteen. Alla oleva Mailboxde:n sääntö jäi kuitenkin askarruttamaan:

"Shipments of a value above EUR 500 are accepted for further transportation only if insured."

Eräs tulevista tilauksistamme näyttäisi ylittävän 500 EUR arvon, mutta jäisi alle 1000 EUR. Aiheutuuko yli 500 EUR tilauksista siis ongelmia? Saksalainen taho, jolta tilasimme tuotteet, ei anna erikseen valita toimitustapaa. Ainoana vaihtoehtona on "Standardversand" eli normaali toimitus. Tarkoittaako tuo Mailboxde:n käytäntö sitä, että pelkästään toimitus Mailboxde:ltä Suomeen on vakuutettava, eikä nettikaupasta Mailboxde:lle?
 
Viimeksi muokattu:
Moni saksalainen verkkokauppa ei näköjään suostu toimittamaan yrityksillekään, jos sijaitsevat Saksan ulkopuolella. Tätä yritetään nyt kiertää käyttämällä Mailboxde-välityspalvelua, jonka kautta loimmekin saksalaisen postiosoitteen. Alla oleva Mailboxde:n sääntö jäi kuitenkin askarruttamaan:

"Shipments of a value above EUR 500 are accepted for further transportation only if insured."

Eräs tulevista tilauksistamme näyttäisi ylittävän 500 EUR arvon, mutta jäisi alle 1000 EUR. Aiheutuuko yli 500 EUR tilauksista siis ongelmia? Saksalainen taho, jolta tilasimme tuotteet, ei anna erikseen valita toimitustapaa. Ainoana vaihtoehtona on "Standardversand" eli normaali toimitus. Tarkoittaako tuo Mailboxde:n käytäntö sitä, että pelkästään toimitus Mailboxde:ltä Suomeen on vakuutettava, eikä nettikaupasta Mailboxde:lle?
Koskee mailboxde:ltä Suomeen lähetystä, ei mailboxde:lle.
 
Tuli tilattua mindfactorysta tän mailbox:n kautta joten katsotaan mitä tulee ja milloin =)
Sääli että ei voi enään suoraa tilata, onkohan tässä jokin vero juttu taas kiusana ?
 
Tuli tilattua mindfactorysta tän mailbox:n kautta joten katsotaan mitä tulee ja milloin =)
Sääli että ei voi enään suoraa tilata, onkohan tässä jokin vero juttu taas kiusana ?
Sepä se. MF ei halua maksaa veroja suomeen, joten helpompi olla toimittamatta.
 
Moni saksalainen verkkokauppa ei näköjään suostu toimittamaan yrityksillekään, jos sijaitsevat Saksan ulkopuolella. Tätä yritetään nyt kiertää käyttämällä Mailboxde-välityspalvelua, jonka kautta loimmekin saksalaisen postiosoitteen. Alla oleva Mailboxde:n sääntö jäi kuitenkin askarruttamaan:

"Shipments of a value above EUR 500 are accepted for further transportation only if insured."

Eräs tulevista tilauksistamme näyttäisi ylittävän 500 EUR arvon, mutta jäisi alle 1000 EUR. Aiheutuuko yli 500 EUR tilauksista siis ongelmia? Saksalainen taho, jolta tilasimme tuotteet, ei anna erikseen valita toimitustapaa. Ainoana vaihtoehtona on "Standardversand" eli normaali toimitus. Tarkoittaako tuo Mailboxde:n käytäntö sitä, että pelkästään toimitus Mailboxde:ltä Suomeen on vakuutettava, eikä nettikaupasta Mailboxde:lle?

Täytimme tilausvaiheessa toimitusosoitteen ohjeiden mukaisesti (tosin "Ansprechperson"-kohdan eli "yhteys- tai luottamushenkilön" voinut jättää täyttämättä; nyt tuli lähes samat tiedot kahteen kertaan). Ilmeisesti osoitteessa on oltava mukana tuo "Mailboxde.com GmbH", jotta lähetys löytää perille:

Mailboxde.com GmbH
Matti Meikäläinen, ID XXXXXX
Herr Matti (Mailboxde.com GmbH) Meikäläinen (ID XXXXXX)
Äußere Weberstraße 57
02763 Zittau
Deutschland

Ainakin itse mailboxin kautta kierrättänyt MF.de tilauksia ja monesti olleet ylu 500€. Ei mitään ongelmaa, toki riskiä varmaan itsellä enempi.
 
DHL on ottanut puhelimen kuljetukseen, mutta viimeisimmät päivitykset ovat tiistai-aamulta ulkomaanlähetysten terminaalissa. En ole vielä ihan varma onko puhelin Suomeen matkalla?
Hitaalla voi mennä viikko ennen kuin perillä. Kyllä ne ilmoittaa jos ottavat sen takaisin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 812
Viestejä
4 566 703
Jäsenet
75 026
Uusin jäsen
L. Öysä

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom