Rannekelloja

Liittynyt
04.03.2017
Viestejä
284
Omaa full-metal squarea en ole koskaan saanut kotona (etelä-suomi) synkkaamaan aikaa atomikellosta, eikä aikaa ole löytänyt myös kaveriksi hankittu muovinen malli. Henkareita tai verhotankoja en ole kokeillut, mutta eri ilmansuunnat ja asennot on käyty läpi. Loppuvuodesta kun olin kertaamassa teräs-versio ranteessa niin siellä yhtenä aamuna näytössä oli RCVD-ilmaisin päällä, eli kyllä se toimii kun olosuhteet ovat kohdillaan.
g-shock.jpg
 
Liittynyt
26.10.2017
Viestejä
204
Ensimmäinen Omega Seamaster saapui pienen odottelun jälkeen.

IMG_1002.jpeg

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
139
Osakkeiden sijaan tuli hommattua tämmönen Yacht Master. Aika näyttää kumpi olisi ollut parempi sijoitus.
Chrono24:n ”kellosalkku” ihan hauska tuohon vertailuun. Rolleissa kyllä aika absurdi tilanne, kun kivijalasta kannat ulos niin arvo nousee heti.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
159
Chrono24:n ”kellosalkku” ihan hauska tuohon vertailuun. Rolleissa kyllä aika absurdi tilanne, kun kivijalasta kannat ulos niin arvo nousee heti.
Juu. Se jonotusaika on se mistä niissä maksetaan. Pariin Rolexiin olen tällä hetkellä jonossa, toiseen ollut jo kolmisen vuotta. Kummastakin saisi noin viitisen tonnia voittoa kun saapuvat. Ruusukultainen Daytona olis sellainen mitä tekisi mieli myös. Jos nyt menisi jonoon, saattaisi sen saada kymmenen vuoden päästä, jos hyvin käy.
 

demu

Conducător & Geniul din Carpați
Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
4 399
Alkoi kyllästyttämään automaattien epätarkkuus (minulla on puolen tusinaa automaattia mm. Seiko Alpinist, 3 kpl Seiko 5:a Tissot, yksi vanha Longiness ym). Kalliiksi tulisi käydä kaikki kellot rukkaamassa.
GS Spring Driveä vähän haaveilin, mutta järki tuli eteen: en haluakaan maksaa +5K€ kellosta (ainakaan tässä vaiheessa).
Toisaalta haluan edelleen liukuvan sekuntiviisarin.
Tilasin sitten tällaisen:
1642880911878.png

(Juuh, vannoin että en koskaan osta kvartsikelloa, mutta tässä on pehmeästi liukuva sekuntiviisari (video alla) ja tarkkuudeksi luvataan +-10 sekuntia / vuosi!)
Hinnaksi tuli 266,98€ (pitäisi sisältää tulli/ALV-erot kun tulee EU:n ulkopuolelta - amazon.de:ssä ei ollut myynnissä).
Saa nähdä miten kestää ja kuinka laadukas on. Mutta saahan näitä sitten 20 kpl yhden spring driven hinnalla.

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
743
Alkoi kyllästyttämään automaattien epätarkkuus (minulla on puolen automaattia mm. Seiko Alpinist, 3 kpl Seiko 5:a Tissot, yksi vanha Longiness ym). Kalliiksi tulisi käydä kaikki kellot rukkaamassa.
GS Spring Driveä vähän haaveilin, mutta järki tuli eteen: en haluakaan maksaa +5K€ kellosta (ainakaan tässä vaiheessa).
Toisaalta haluan edelleen liukuvan sekuntiviisarin.
Tilasin sitten tällaisen:

(Juuh, vannoin että en koskaan osta kvartsikelloa, mutta tässä on pehmeästi liukuva sekuntiviisari (video alla) ja tarkkuudeksi luvataan +-10 sekuntia / vuosi!)
Hinnaksi tuli 266,98€ (pitäisi sisältää tulli/ALV-erot kun tulee EU:n ulkopuolelta - amazon.de:ssä ei ollut myynnissä).
Saa nähdä miten kestää ja kuinka laadukas on. Mutta saahan näitä sitten 20 kpl yhden spring driven hinnalla.

Onnittelut hyvästä valinnasta, olen ollut omaani ihan tyytyväinen. Tuo sekuntiviisari liikahtaa 16 kertaa sekunnissa, mikä tekee siitä kaikkein sulavimman Seiko Spring Drivea lukuunottamatta.

Minä myin Omegani pois, koska huoltojen hinnat ovat niin poskettomat ja lisatarkkuuskin houkutteli. En kuitenkaan halunnut kerran sekunnissa heilahtavaa viisaria, joten päädyin samanlaisen Bulovan toiseen väriversioon tuossa kaksi ja puoli vuotta sitten. Silloin sain kellon hommattua 112 eurolla. Ei ole muuten tarvinnut vaihtaa paristoakaan vielä.

Alkuperäinen viestini Bulovasta: Rannekelloja
Nykyäänkin käytössä oleva ranneke (toinen menossa): Rannekelloja

Viime aikoina olen tajunnut tuijottavani kelloa sen verran harvoin pidempään, että sinällään hieno liukuva sekuntiviisari ei ole enää minulle prioriteetti. Sen sijaan haluaisin kelloni pysyvän aina ajassa sekunnin tarkkuudella, mihin ei kyllä mikään pysty ilman automaattista tahdistusta. Suomessa ei taida radiotaajuuksin tahdistavat kellot toimia, mutta internetin kautta tapahtuva synkronointi on nykyään mahdollista.

Bluetooth-tuella olevia analogisia kelloja olen löytänyt varsin kehnosti, mutta toistaiseksi tykkäisin vielä pysyä analogisessa kellotaulussa ulkonäön vuoksi. Casiolla ja Citizenillä olisi muutama malli, mutta suurin osa niistä on suorastaan rumia ja saatavuus on huono. Joku täysiverinen älykellokin voisi käydä, jos kellotaulun saa pidettyä aina näkyvissä, eikä akkua tarvitse silti yhtenään latailla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
219
Viime aikoina olen tajunnut tuijottavani kelloa sen verran harvoin pidempään, että sinällään hieno liukuva sekuntiviisari ei ole enää minulle prioriteetti. Sen sijaan haluaisin kelloni pysyvän aina ajassa sekunnin tarkkuudella, mihin ei kyllä mikään pysty ilman automaattista tahdistusta. Suomessa ei taida radiotaajuuksin tahdistavat kellot toimia, mutta internetin kautta tapahtuva synkronointi on nykyään mahdollista.

Bluetooth-tuella olevia analogisia kelloja olen löytänyt varsin kehnosti, mutta toistaiseksi tykkäisin vielä pysyä analogisessa kellotaulussa ulkonäön vuoksi. Casiolla ja Citizenillä olisi muutama malli, mutta suurin osa niistä on suorastaan rumia ja saatavuus on huono.
Mite Longinesin V.H.P. -sarja? +-5sec/vuosi...
Longines® Conquest VHP Sport Collection | Performance Watches - 2 | Longines®

 
Liittynyt
22.05.2017
Viestejä
208
Hei,
Olen täysin noviisi kellojen suhteen joten kysyn mielipidettä, saa antaa palautetta ihan oman maun mukaan myös. Täytän tuossa ennen kesää pyöreitä joten miettinyt että ostaisin kellon itselleni. En tiedä miksi olen seikoa katsonut mutta lähinnä kiinnostaa japanilainen kello ja nuo mallit miellyttää omaa silmää. Mietityttää tuo automaatin paksuus miltä se näyttää mutta kokeilemalla se selviää. Rahaa olen aatellut käyttää sen ~500€.
Antakaa palautetta malleista mitä olen tuossa miettinyt:




Tämä miellyttää silmää myös, en tiedä olisiko se päivyrin puuttuminen este.
Seiko Watch Corporation

Sitten vielä se että omaan aika kapean ranteen joten suunnittelin reissua paikalliseen liikkeeseen kokeilemaan miltä näyttää ranteessa. Antakaa palautetta¿
 
Viimeksi muokattu:

Yeenoghu

Neighbour of the beast
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 273
Viime aikoina olen tajunnut tuijottavani kelloa sen verran harvoin pidempään, että sinällään hieno liukuva sekuntiviisari ei ole enää minulle prioriteetti. Sen sijaan haluaisin kelloni pysyvän aina ajassa sekunnin tarkkuudella, mihin ei kyllä mikään pysty ilman automaattista tahdistusta. Suomessa ei taida radiotaajuuksin tahdistavat kellot toimia, mutta internetin kautta tapahtuva synkronointi on nykyään mahdollista.

Bluetooth-tuella olevia analogisia kelloja olen löytänyt varsin kehnosti, mutta toistaiseksi tykkäisin vielä pysyä analogisessa kellotaulussa ulkonäön vuoksi. Casiolla ja Citizenillä olisi muutama malli, mutta suurin osa niistä on suorastaan rumia ja saatavuus on huono. Joku täysiverinen älykellokin voisi käydä, jos kellotaulun saa pidettyä aina näkyvissä, eikä akkua tarvitse silti yhtenään latailla.
Tuo radiotahdistus toimii ihan kelvollisesti täällä etelä-Suomessa, mutta toki jos pohjoisempana asut niin ehkä joku muu teknologia on tosiaan parempi vaihtoehto. Entäs Seikon Astron-sarja, joka siis synkkaa itsensä GPS:stä?


Samaan hengenvetoon ja omiin kokemuksiin perustuen tuo GPS-tahdistus on aika virtasyöppö tapahtuma ja siksi kelloissa on varsin iso akku. Kääntöpuolena sen akun lataaminen valokennolla kestää kauan ja normaalilla hihakäytöllä kello ei saa riittävästi valoa, ellet ole henkeen ja vereen ulkoilmaihminen. Eli silloin tällöin kellon joutuu jättämään auringon tai keinovalon alle moneksi tunniksi.
 

an13

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
711
.Suomessa ei taida radiotaajuuksin tahdistavat kellot toimia, mutta internetin kautta tapahtuva synkronointi on nykyään mahdollista.
Toimii DCF77 etelä-suomessa hyvällä kelillä ilman vahvistinta ja pohjoisemmassakin vahvistimen kanssa. Sitten on android emulaattori jolla kännykästä lähetin, joka ei tietty sama kuin ilman kun vaatii sen puhelimen jolloin voi mietti bluetooth synkkaavia malleja jo. Mutta Casion (tai Oceanuksen) radiokellot esim voi ottaa vaihtoehdoksi mietintään.
 
Liittynyt
04.03.2017
Viestejä
284

Sitten vielä se että omaan aika kapean ranteen joten suunnittelin reissua paikalliseen liikkeeseen kokeilemaan miltä näyttää ranteessa. Antakaa palautetta¿
Kannattaa käydä liikkeissä katselemassa ja kokeilemassa, kellot näyttävät usein livenä hyvin erilaisilta kuin tuotekuvissa (jotka nykyisin ovat usein tietokonerenderöintejä).

Mutta kannattaa ehdottomasti myös selata läpi kaikki kotimaiset kellojen verkkokaupat ja selvittää hintataso niille kiinnostaville malleille, Seikon ja monen muun merkin perusmallit ovat melkein aina jossain paikassa 20-25 pinnan alennuksessa. Ja outlet-kategorioissa on poistuvia malleja usein vielä isommilla alennuksilla. Esim. tuo yllä linkattu Presage löytyy Kultatähdestä 40% alennuksella: https://www.kultatahti.fi/kellot/seiko-elite-presage-rannekello-ssa345j1/p/SSA345J1/
 
Liittynyt
04.03.2017
Viestejä
284
Kannattaa myös hyödyntää Youtuben unboksauksia ja arvosteluvideoita. Mielipiteet ovat aina subjektiivisia, mutta videoista saa tuotekuvia paremman käsityksen siitä miltä kello näyttää luonnossa ja ranteessa.

Vaikka tuo Presage SSA345J1 on halkaisiljaltaan ja pituudeltaan kohtalaisen kokoinen, se on paksuudeltaan lähes 15mm joka on pukukellolle aika paljon. Sirommassa ranteessa se saattaa pelkän paksuuden takia näyttää massiiviselta.

 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
743
Nätti kello, mutta hinta on suolainen tarkkuuslisään verrattuna. Olisi kyllä riittävän tarkka ajoittain itse tahdistettuna, jos lupaus tarkkuudesta pitää. Näyttäisi olevan hienosti toteutettu ajan säätäminen ilman fyysistä linkkiä kruunusta viisareihin. Lisäsin kirjanmerkin, jos kellohulluus vielä iskee. Kiitos vinkistä!

Tuo radiotahdistus toimii ihan kelvollisesti täällä etelä-Suomessa, mutta toki jos pohjoisempana asut niin ehkä joku muu teknologia on tosiaan parempi vaihtoehto. Entäs Seikon Astron-sarja, joka siis synkkaa itsensä GPS:stä?


Samaan hengenvetoon ja omiin kokemuksiin perustuen tuo GPS-tahdistus on aika virtasyöppö tapahtuma ja siksi kelloissa on varsin iso akku. Kääntöpuolena sen akun lataaminen valokennolla kestää kauan ja normaalilla hihakäytöllä kello ei saa riittävästi valoa, ellet ole henkeen ja vereen ulkoilmaihminen. Eli silloin tällöin kellon joutuu jättämään auringon tai keinovalon alle moneksi tunniksi.
Aika jännä. Ilmeisesti GPS-synkronointi pitää aloittaa aina itse nappia painamalla? Tuohon hintaan toivoisi saavan jotain automaagisempaa ja vapautta erityisjärjestelyistä valon suhteen.

Toimii DCF77 etelä-suomessa hyvällä kelillä ilman vahvistinta ja pohjoisemmassakin vahvistimen kanssa. Sitten on android emulaattori jolla kännykästä lähetin, joka ei tietty sama kuin ilman kun vaatii sen puhelimen jolloin voi mietti bluetooth synkkaavia malleja jo. Mutta Casion (tai Oceanuksen) radiokellot esim voi ottaa vaihtoehdoksi mietintään.
Hmm, olisi kiva kuulla ihmisten kokemuksia vahvistimien toiminnasta. Täällä betonitalossa keskellä Suomea haluaisin tahdistuksen toimivan automaattisesti päivittäin. Tuohon puhelimen kanssa säätämiseen emulaattorilla en ainakaan ala.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 664
Kannattaa käydä liikkeissä katselemassa ja kokeilemassa, kellot näyttävät usein livenä hyvin erilaisilta kuin tuotekuvissa (jotka nykyisin ovat usein tietokonerenderöintejä).
Tämä. Paskat tietokonerendaukset ovat valitettavan yleisiä ja oikea kello näyttää usein hyvin erilaiselta luonnossa. Tai edes kuvassa/videolla. CGI-tuotekuvat pitäisi kieltää...
 
Liittynyt
22.05.2017
Viestejä
208
Kannattaa myös hyödyntää Youtuben unboksauksia ja arvosteluvideoita. Mielipiteet ovat aina subjektiivisia, mutta videoista saa tuotekuvia paremman käsityksen siitä miltä kello näyttää luonnossa ja ranteessa.

Vaikka tuo Presage SSA345J1 on halkaisiljaltaan ja pituudeltaan kohtalaisen kokoinen, se on paksuudeltaan lähes 15mm joka on pukukellolle aika paljon. Sirommassa ranteessa se saattaa pelkän paksuuden takia näyttää massiiviselta.


Juu tuota mä mietin että on aika paksuja, pitää käydä katsomassa ja miettiä sit jotain muuta mallia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
219
Nätti kello, mutta hinta on suolainen tarkkuuslisään verrattuna. Olisi kyllä riittävän tarkka ajoittain itse tahdistettuna, jos lupaus tarkkuudesta pitää. Näyttäisi olevan hienosti toteutettu ajan säätäminen ilman fyysistä linkkiä kruunusta viisareihin. Lisäsin kirjanmerkin, jos kellohulluus vielä iskee. Kiitos vinkistä!
Taitaa edullisimmillaan irrota noin 800 eurolla. Mulla oli tuo puolisen vuotta -tuona aikana pysyi sekunnilleen ajassa.

Certinalla taitaa sitten olla noita Precidrive quarzeja, joille speksataan +-10sec. paperilla, mutta käytännössä noista kai jäädään monesti. Ovat kuitenkin huomattavasti Longinesia edullisempia. Esimerkiksi: https://www.puustjarvi.fi/kellot/ce...244101108120-c0244101108120/p/C0244101108120/

Lisätietoja ja keskustelua HAQ (High Accuracy Quartz) -kelloista löytyy tuolta: High Accuracy Quartz watches
 

Yeenoghu

Neighbour of the beast
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 273
Aika jännä. Ilmeisesti GPS-synkronointi pitää aloittaa aina itse nappia painamalla? Tuohon hintaan toivoisi saavan jotain automaagisempaa ja vapautta erityisjärjestelyistä valon suhteen.
Ei tarvi synkkausta aloittaa manuaalisesti, se hoituu automaattisesti taustalla. Käytännössä niin että jos kello ei ole saanut synkattua itseään muutamaan päivään, ja kun se tajuaa että olet ulkona (=valoisuus lisääntyy) niin se automaattisesti yrittää synkata. Toki sen synkkauksen voi itsekin triggeröidä.

Ainoa tapaus missä pitää tehdä manuaalinen triggeröinti on kun vaihdat aikavyöhykettä. Eli silloin se tekee ajan synkkauksen + määrittelee sijainnin -> siirtää kellon oikeaan aikaan.

Normaali ajan synkkaus menee muutamassa sekunnissa. Aikavyöhykkeen vaihdossa menee ehkä 30 sekkaa. Tämän lisäksi on vielä 1-2 kertaa vuodessa tapahtuva karkaussekuntien päivitys, jolloin kello lataa GPS:stä uusimmat päivitykset karkaussekuntien osalta. Tämä päivitys on automaattinen ja kestää jo sitten minuutteja ja on selkeästi se virtasyöpöin toimenpide.

Minulla on Astronin ihan alkupään malleja, joten voi olla että uudemmissa yksilöissä on saatu virrankulutusta vähän paremmaksi.

Citizeniltä löytyy vastaava GPS ratkaisu ainakin Satellite Wave mallistosta.

Edit. Muokataan nyt tähän että käytän nyt enimmäkseen Casion G-shockkia, joka osaa synkata ajan radiosta ja bluetoothista, aikavyöhyke vaihtuu puhelimen appista ja lataa itsensä valolla. Tässä ei valon tarve ole lähellekään niin suuri kuin Astronissa. Tämä on todellinen pistä kello ranteeseen ja unohda.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
743
Taitaa edullisimmillaan irrota noin 800 eurolla. Mulla oli tuo puolisen vuotta -tuona aikana pysyi sekunnilleen ajassa.

Certinalla taitaa sitten olla noita Precidrive quarzeja, joille speksataan +-10sec. paperilla, mutta käytännössä noista kai jäädään monesti. Ovat kuitenkin huomattavasti Longinesia edullisempia. Esimerkiksi: https://www.puustjarvi.fi/kellot/ce...244101108120-c0244101108120/p/C0244101108120/

Lisätietoja ja keskustelua HAQ (High Accuracy Quartz) -kelloista löytyy tuolta: High Accuracy Quartz watches
Nykyiselle Bulovallenikin on luvattu tuo +/- 10s vuodessa ja tosiaan reilun satasen siitä maksoin. Mutta kuten sanottu, eihän sitä tiedä mihin sitä vielä hullaantuu.

Watchuseekin foorumi on kyllä hyvä paikka kellotietoudelle.

Ei tarvi synkkausta aloittaa manuaalisesti, se hoituu automaattisesti taustalla. Käytännössä niin että jos kello ei ole saanut synkattua itseään muutamaan päivään, ja kun se tajuaa että olet ulkona (=valoisuus lisääntyy) niin se automaattisesti yrittää synkata. Toki sen synkkauksen voi itsekin triggeröidä.

Ainoa tapaus missä pitää tehdä manuaalinen triggeröinti on kun vaihdat aikavyöhykettä. Eli silloin se tekee ajan synkkauksen + määrittelee sijainnin -> siirtää kellon oikeaan aikaan.

Normaali ajan synkkaus menee muutamassa sekunnissa. Aikavyöhykkeen vaihdossa menee ehkä 30 sekkaa. Tämän lisäksi on vielä 1-2 kertaa vuodessa tapahtuva karkaussekuntien päivitys, jolloin kello lataa GPS:stä uusimmat päivitykset karkaussekuntien osalta. Tämä päivitys on automaattinen ja kestää jo sitten minuutteja ja on selkeästi se virtasyöpöin toimenpide.

Minulla on Astronin ihan alkupään malleja, joten voi olla että uudemmissa yksilöissä on saatu virrankulutusta vähän paremmaksi.

Citizeniltä löytyy vastaava GPS ratkaisu ainakin Satellite Wave mallistosta.

Edit. Muokataan nyt tähän että käytän nyt enimmäkseen Casion G-shockkia, joka osaa synkata ajan radiosta ja bluetoothista, aikavyöhyke vaihtuu puhelimen appista ja lataa itsensä valolla. Tässä ei valon tarve ole lähellekään niin suuri kuin Astronissa. Tämä on todellinen pistä kello ranteeseen ja unohda.
Hmm, mitenköhän toimii surimman osan vuodesta, kun kello on sisälläkin hihan alla. Mutta eipä se ei mikään iso ongelma jos muutamassa sekunnissa synkronoi ikkunan äärellä nappia painaessa. Ei kyllä se akku varmaan kauheasti lataudu siellä hihan alla tai yöllä poissa ranteesta.

Mieluummin esim. heittäisin kellon yöksi langattoman laturin päälle kuin säätäisin valolla latauksen kanssa, jos puolisen tuntia huoneenvalossa ei riitä.
 

Kassinen4

Premium-jäsen
Liittynyt
06.04.2017
Viestejä
549
Itsellä on tämä malli ollut käytössä reilu 1,5 vuotta. Ensimmäinen "kunnon" kello, muista ei ole kokemusta. Ainakin omaan, omasta mielestä keskivertokokoiseen ranteeseen sopiva, tosiaan hieman paksuutta löytyy, muttei ole itseä juurikaan haitannut. Luonnossa huomattavasti valkoisempi kuin mitä nämä siniset kuvat antavat ymmärtää, tietyssä valaistuksessa sinikkyys tulee kyllä hienosti esiin. Rannekkeen vaihdoin ruskeaan nahkaan saman tien. Oma yksilö edistää pari kolme minuuttia muutamien viikkojen aikana, tarkemmin en ole mitannut. Ihan jokapäiväisessä käytössä kello ei ole ollutkaan, joten käyntivaran mennessä välillä nollaan on Time.is - tarkka aika, mikä tahansa aikavyöhyke synkronointi tullut rutiiniksi. :)

IMG_20200526_204457.jpg
 

Yeenoghu

Neighbour of the beast
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 273
Hmm, mitenköhän toimii surimman osan vuodesta, kun kello on sisälläkin hihan alla. Mutta eipä se ei mikään iso ongelma jos muutamassa sekunnissa synkronoi ikkunan äärellä nappia painaessa. Ei kyllä se akku varmaan kauheasti lataudu siellä hihan alla tai yöllä poissa ranteesta.

Mieluummin esim. heittäisin kellon yöksi langattoman laturin päälle kuin säätäisin valolla latauksen kanssa, jos puolisen tuntia huoneenvalossa ei riitä.
Kyllä tuon kellon akku toki kestää kuukausia, vaikkei se saisi aurinkoa lainkaan. Mutta jos se akku tyhjenee, niin sen lataamisessa menee todella, todella pitkään. Puhutaan päiväkausista keinovalossa. Mutta kuvailemassasi käyttöskenaariossa kuulostaa kyllä siltä etten pysty suosittelemaan Astronia. Itseäkin tympäisee viritellä lamppua kellon takia - yksi syy miksi siirryin huolettomaan G-shockkiin.

Ja on vähän siinä ja tässä että synkkaako kello ikkunalaudalla ollessaan, se tarvii suoran näköyhteyden taivaalle. Mulla ei varjoisassa ikkunassa synkki onnistu.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 201
Onko porukalla kokemusta Hamiltonin kelloista? Iskin silmäni tähän Khaki Aviation-malliin..
Mulla on ollut 3 vaiko 4 Hamiltonia. Erittäin laadukkaita kelloja hintaluokassaan. Väittäisin jopa että tuossa noin 500 euron hinnassa ehkä parhaimpia valintoja mitä voi tehdä.
 
Liittynyt
10.10.2017
Viestejä
1 026
Mulla on ollut 3 vaiko 4 Hamiltonia. Erittäin laadukkaita kelloja hintaluokassaan. Väittäisin jopa että tuossa noin 500 euron hinnassa ehkä parhaimpia valintoja mitä voi tehdä.
Kiitos! Samaa sanoi kaverikin, joka
tosin harrastelee enemmän noita 2000-5000€ kelloja. Kyllä se Hamilton taitaa mennä hankintaan sitten. Kalliimpaa ei omassa ammatissa ollessa viitsi hankkia, tuohonkin voi käytönjälkiä tulla.
 
Liittynyt
04.03.2017
Viestejä
284
Itse rankkaisin Hamiltonin brändinä vähän Certinan ja Tissotin yläpuolelle, jos ei muuten niin kiinnostavamman valikoimansa vuoksi. Samasta tehtaastahan ne kaikki Swatch-konsernin koneistot tulevat, roottorit lähinnä kustomoidaan merkin mukaan.

Onkin sääli ettei Hamiltonille ole eksynyt Suomeen virallista edustusta, vaikka muita Swatchin brändejä löytyy lähes joka liikkeestä. Harmaatuojalta ostin oman Khaki Field Automaticin jokunen vuosi sitten ja kaikin puolin toimiva kello se on ollut, mutta valmistajan kansainvälinen takuu jäi tuossa saamatta ja ongelmatilanteissa olisi pitänyt asioida suoraan ulkomaisen myyjän kanssa.

Tuon Khaki Aviation sarjan "Interstellar Cooper watch" on ollut pitkään kiikarissa, mutta jäänyt toistaiseksi hankkimatta.
hamilton-interstellar.jpg
 

Laquel

This is where I get off.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 558
Mulla on ollut parikin hamiltonia, khaki field, jonka myin mutta interstellar cooper on pysynyt jo melkeen pari vuotta. Paljon hienompaa kelloa ei varmaan alle tonnilla saa.
 

Liitteet

Liittynyt
12.11.2020
Viestejä
275
Kellotietäjiä kun näkyy täällä olevan, niin kysäisen osaisiko joku kertoa mitään infoa kuvan kellosta?

Omat tiedot rajoittuvat siihen mitä kellotaulussa lukee ja siihen, että kello on vähintään 50 vuotta vanha, todennäköisesti vanhempikin.


DSCF7151.JPGDSCF7152.JPGDSCF7153.JPG
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
567
Kellotietäjiä kun näkyy täällä olevan, niin kysäisen osaisiko joku kertoa mitään infoa kuvan kellosta?

Omat tiedot rajoittuvat siihen mitä kellotaulussa lukee ja siihen, että kello on vähintään 50 vuotta vanha, todennäköisesti vanhempikin.


Näyttäisi olevan 50-luvun Omega ref 2639.
Tuossa esim pari aika vastaavanlaista kelloa ja vähän tietoja.
 
Liittynyt
12.11.2020
Viestejä
275
Näyttäisi olevan 50-luvun Omega ref 2639.
Tuossa esim pari aika vastaavanlaista kelloa ja vähän tietoja.
Kiitos avusta :tup: Tuon ref 2639 avulla löysin pari sivustoa missä on hyvinkin lähellä samanlainen kello. Näköjään 40 - 50 luvun taitteessa noita on tehty.


 
Liittynyt
12.11.2020
Viestejä
275
Jos saisit takakannen auki, niin toiselta puolelta kantta voisi paljastua sarjanumero.
How to identify a vintage Omega

Syöttämällä numeron Omega-kellojen sarjanumerodekooderiin, saat tietoosi kellon valmistusvuoden.
Ok, mulla pitäisi olla jossain hyvässä tallessa ( :lol:) tuollainen kellon aukaisuun sopiva työkalu. Jos se nyt sattuu löytymään ja halkaisijakin täsmää, niin pitääpä katsoa mitä siellä lukee.

Ja jos tuota työkalua ei löydy, niin voisin ottaa tuon mukaan kun seuraavan kerran tulee käyttö-Orientia käytettyä kellosepällä patterin vaihdossa. Voisi pyytää avaamaan tuon takannen samalla, niin näkisi onko siellä merkintöjä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
567
Ok, mulla pitäisi olla jossain hyvässä tallessa ( :lol:) tuollainen kellon aukaisuun sopiva työkalu. Jos se nyt sattuu löytymään ja halkaisijakin täsmää, niin pitääpä katsoa mitä siellä lukee.

Ja jos tuota työkalua ei löydy, niin voisin ottaa tuon mukaan kun seuraavan kerran tulee käyttö-Orientia käytettyä kellosepällä patterin vaihdossa. Voisi pyytää avaamaan tuon takannen samalla, niin näkisi onko siellä merkintöjä.
Jos kello on itsellä, niin saa tosiaan tarkatkin tiedot. Eikä onneksi tarvita työkaluja kierretakakannen avaamiseen. Vaikkapa ilmastointiteipistä väärinpäin kääritty liimautuva pallo toimii, tai sitten isolla teipinpalalla takakanteen kiinnitetty jäätelötikku vääntämisen avuksi on toinen hyvä vaihtoehto.
 
Liittynyt
18.08.2017
Viestejä
520
Tuli pistettyä Citizen tilaukseen, kun uutta, sukelluksen kestävää kelloa on ollut etsinnässä. Pitkään katselin Vostok Europen malleja, mutta ovat kyllä todella isoja. Alunperin oli automaatti haussa, mutta tällainen "huolettomampi" (vai onko?) malli nyt tuli: JY8100-80L – Citizen Watch Europe. Ominaisuuksia luulisi riittävän jo tarpeiden yli ja opettelu tulee varmasti viemään aikaa. Jälkiviisaana arvioita lueskelen juuri ja kokemuksia olisi mukava saada, mikäli täällä joltain samanmoinen sattuisi löytymään.

Saksan kautta hintaa jäi 570€ kuluineen ja nyt kovasti postia odotellessa. Vielä jonkun natorannekkeen meinasin tuohon kaveriksi hankkia, kun ei metallirannekkeet ole oikein arkikäytössä itseäni miellyttäneet. Ja samalla tarvis uutta työkalua nykyisen rannekkeen lyhentämiseen, ei haittaa vaikka samalla kalulla saisi myös helposti ranneketta vaihdettua. Nykyisin on menty patenttityökaluilla kertaluontoisena vaihtona.
 

Myocyte

team omegga
Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
371
Bergeonilla on niitä jousitappityökaluja jousinastojen käsittelyyn, yhdellä pärjää loppuiän about. Lyhentely taas sitten riippuu niiden rannekkeen palojen kiinnityksestä, ovatko nastoilla vaiko ruuveilla. Sellaisia varsin toimivia lyhennyskehikoita on kaiketi aika huokeasti saatavilla.
 

Larske

Maataistelija
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
356
Itsellä on Amazon.de:stä tällainen parin kympin sarja. Hintaisensa veroinen, vasta kolmannella kerralla tuli sellainen setti, jossa ei esim. valmiiksi ollut jo tuollainen jousitappipiikki katkennut tai takakannen avaajasta puuttunut nippeliosia :D

Tuolla on kuitenkin saanut kaikki hommat tehtyä. Joidenkin metallirannekkeiden vaihtoon olisi toki kiva sellainen pinsettityyppinen työkalu, jossa on haarukat molemmissa kärjissä.
 
Liittynyt
22.05.2017
Viestejä
208
Hei,
Olen täysin noviisi kellojen suhteen joten kysyn mielipidettä, saa antaa palautetta ihan oman maun mukaan myös. Täytän tuossa ennen kesää pyöreitä joten miettinyt että ostaisin kellon itselleni. En tiedä miksi olen seikoa katsonut mutta lähinnä kiinnostaa japanilainen kello ja nuo mallit miellyttää omaa silmää. Mietityttää tuo automaatin paksuus miltä se näyttää mutta kokeilemalla se selviää. Rahaa olen aatellut käyttää sen ~500€.
Antakaa palautetta malleista mitä olen tuossa miettinyt:




Tämä miellyttää silmää myös, en tiedä olisiko se päivyrin puuttuminen este.
Seiko Watch Corporation

Sitten vielä se että omaan aika kapean ranteen joten suunnittelin reissua paikalliseen liikkeeseen kokeilemaan miltä näyttää ranteessa. Antakaa palautetta¿

Nyt on tullut selailtua aika paljon näitä lisää, edelleen on mallina seiko. (en tiedä miksi). Mutta edellisissä häiritsee se paksuus ja vedenpitävyys. Käyn tänään hypistelemässä ja katsomassa mitä paikallisessa liikkeessä on esillä.
Ja aina kun katsoo jotain niin paha tapa itsellä on että hinnat lähtee nousee.. nälkä kasvaa syödessä..
Tällähetkellä kiinnostaa: Seiko Prospex 1959 Alpinist Modern Re-interpretation Deep Lake SPB249J1

Mutta täytyy silti katsella edullisempiakin malleja jos osuu sopiva eteen.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 201
Liittynyt
22.05.2017
Viestejä
208
Minä laittaisin omat rahat tällä hetkellä Tissotin PRX Powermatic 80 kelloon, jos olisi noin 500 euroa käytettävissä.


Toki tuo riippuu onko kellon ulkonäkö omaan makuun vai ei, mutta tuossa saa paljon kelloa käytetylle rahalle.

Noniin jahkailu on toistasesti päättynyt. Mukaan tarttui Seiko 5 Sports Automatic SRPE51K1 rannekello
tuost sai vielä 20% alennusta niin ei tarttenu lähtee tilailee muualta.

Eiköhän tuolla päästä muutama vuosi eteenpäin.
 
Liittynyt
04.09.2018
Viestejä
10
Itse rankkaisin Hamiltonin brändinä vähän Certinan ja Tissotin yläpuolelle, jos ei muuten niin kiinnostavamman valikoimansa vuoksi. Samasta tehtaastahan ne kaikki Swatch-konsernin koneistot tulevat, roottorit lähinnä kustomoidaan merkin mukaan.

Onkin sääli ettei Hamiltonille ole eksynyt Suomeen virallista edustusta, vaikka muita Swatchin brändejä löytyy lähes joka liikkeestä. Harmaatuojalta ostin oman Khaki Field Automaticin jokunen vuosi sitten ja kaikin puolin toimiva kello se on ollut, mutta valmistajan kansainvälinen takuu jäi tuossa saamatta ja ongelmatilanteissa olisi pitänyt asioida suoraan ulkomaisen myyjän kanssa.

Tuon Khaki Aviation sarjan "Interstellar Cooper watch" on ollut pitkään kiikarissa, mutta jäänyt toistaiseksi hankkimatta.
Kys. Interstellar tiuku nyt ollut kädessä kolmatta vuotta. N. vuosi hankinnan jälkeen jostain pääsi kosteutta sisään ja takuuhuolsin maahantuojan kautta, jolloin vaihdettiin koneisto sun muuta. Sen jälkeen ei ole ollut ongelmia, mutta pitäisi kaiketi käyttää huollossa. Aluksi jätti 2-4 sec / vrk, mutta tätä nykyä jo yli 10 s.

Hemmetin tyytyväinen olen kyllä edelleen. Ulkonäkö on itselleni 5/5.
Screenshot 2022-01-28 131342.png
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
743
Hemmetti sentään kai se sitten pitää Longines L3.716.4.96.6 (Conquest V.H.P.) hommata. Mokoma pyörii mielessä nyt joka päivä. Että kiitosta vaan, @Sasseli ;)

Mistähän tuon saisi hommattua ohjevähittäishintaa selkeästi halvemmalla (~-20%)? Laatukellot.fi myy käytännössä alle 10% alennuksella 900€ ja laatukoru.fi olisi 20% ystävänpäiväalennuskoodi, mutta se ei käy Longines-kelloihin... Voiko tuollaisen alennuksen saada ihan kysymällä kotimaisista liikkeistä? Tai olisiko joku luotettava ulkomainen halvempi kauppa?
 

Laquel

This is where I get off.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 558
Hemmetti sentään kai se sitten pitää Longines L3.716.4.96.6 (Conquest V.H.P.) hommata. Mokoma pyörii mielessä nyt joka päivä. Että kiitosta vaan, @Sasseli ;)

Mistähän tuon saisi hommattua ohjevähittäishintaa selkeästi halvemmalla (~-20%)? Laatukellot.fi myy käytännössä alle 10% alennuksella 900€ ja laatukoru.fi olisi 20% ystävänpäiväalennuskoodi, mutta se ei käy Longines-kelloihin... Voiko tuollaisen alennuksen saada ihan kysymällä kotimaisista liikkeistä? Tai olisiko joku luotettava ulkomainen halvempi kauppa?
Kyllä kannattaa kysellä kotimaisista liikkeistä tarjouksia, aika monista merkeistä kyllä saa sen 20 jopa 30 pinnaa ihan kysymällä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
219
Hemmetti sentään kai se sitten pitää Longines L3.716.4.96.6 (Conquest V.H.P.) hommata. Mokoma pyörii mielessä nyt joka päivä. Että kiitosta vaan, @Sasseli ;)

Mistähän tuon saisi hommattua ohjevähittäishintaa selkeästi halvemmalla (~-20%)? Laatukellot.fi myy käytännössä alle 10% alennuksella 900€ ja laatukoru.fi olisi 20% ystävänpäiväalennuskoodi, mutta se ei käy Longines-kelloihin... Voiko tuollaisen alennuksen saada ihan kysymällä kotimaisista liikkeistä? Tai olisiko joku luotettava ulkomainen halvempi kauppa?
Muistelisin, että maksoin itse omasta Lonkusta jotain 600-700 euroa. Oli Puustjärvellä alennuksessa toistuvasti. Kyllä noista se 20-30 pinnaa voi saada alennusta hyvinkin. Tuota 900 euroa en maksaisi itse vaikka näiden kellojenkin hinnat tuntuu olevan kovassa nousussa.
Suosittelen myös rannettamaan kelloa ennen ostopäätöstä. Itseä rupesi muuten varsin mainiossa kellossa nyppimään butterfly claspi ja mikrosäädön puute -en saanut säädettyä ranneketta sopivaksi. Lisäksi kiillotettu bezel kerää noissa lonkuissa aika kiitettävästi naarmua jos sellainen haittaa.
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
743
Muistelisin, että maksoin itse omasta Lonkusta jotain 600-700 euroa. Oli Puustjärvellä alennuksessa toistuvasti. Kyllä noista se 20-30 pinnaa voi saada alennusta hyvinkin. Tuota 900 euroa en maksaisi itse vaikka näiden kellojenkin hinnat tuntuu olevan kovassa nousussa.
Suosittelen myös rannettamaan kelloa ennen ostopäätöstä. Itseä rupesi muuten varsin mainiossa kellossa nyppimään butterfly claspi ja mikrosäädön puute -en saanut säädettyä ranneketta sopivaksi. Lisäksi kiillotettu bezel kerää noissa lonkuissa aika kiitettävästi naarmua jos sellainen haittaa.
Ohhoh, ei paha. Hintaopas.fi mukaan ainakin yksi malli on tosiaan ollut siinä 700 tuntumassa 2021 puoliväliin asti, mistä hinta on sitten pompannut 900 euroon. Puustjärven verkkokaupassa ei näitä tällä hetkellä löydy, mutta laitoin kyselyä.

En ainakaan tähän hätään ole maksamassa 900 euroa, joten toivottavasti tarjouskyselyt tuottaa tulosta.

Kellon ranneketta en aio edes poistaa suojamuoveista, vaan tilalle tulee heti NATO-ranneke.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
281
Hemmetti sentään kai se sitten pitää Longines L3.716.4.96.6 (Conquest V.H.P.) hommata. Mokoma pyörii mielessä nyt joka päivä. Että kiitosta vaan, @Sasseli ;)

Mistähän tuon saisi hommattua ohjevähittäishintaa selkeästi halvemmalla (~-20%)? Laatukellot.fi myy käytännössä alle 10% alennuksella 900€ ja laatukoru.fi olisi 20% ystävänpäiväalennuskoodi, mutta se ei käy Longines-kelloihin... Voiko tuollaisen alennuksen saada ihan kysymällä kotimaisista liikkeistä? Tai olisiko joku luotettava ulkomainen halvempi kauppa?
Mulla oli Conquest VHP GMT sinitauluisena joskus. Siinä toimi tahdistus varsin hauskasti puhelimen led-lampun kautta.. Sen taisin saada kivijalkaliikkeestä 25% alennuksella vaikka niiden piti tilata se. Tuo Conquest VHP taitaa olla poistuva malli muutenkin, niin luulisi siitä saavan alennuksen varsin helposti.

Sellainen huomio tuosta klo 12 ja 6 merkinnöistä, ne on niin "black polished" että näyttää melkein koko ajan mustalta.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 578
Viestejä
4 191 402
Jäsenet
70 771
Uusin jäsen
jeppemiess

Hinta.fi

Ylös Bottom