Minulla on Bulova Precisionist kvartsikello: Liukuva viisari (16 Hz), tarkkuus +-10 sekuntia/vuosi. Paristo kestää yli kaksi vuotta.Tissot (1853) on yksi näistä vanhoista perinteisistä kello-brandeistä, joka tekee myös pienempään budjettiin kelloja. Muita ehkä tunnetuimpia vanhoja, mutta myös budjetti-hintaisten kello brandejä ovat Bulova (1857), Seiko (1881), Certina (1888) ja Hamilton (1892).
Käytännössä aikalailla kaikki muut top 50 vanhimmat kellovalmistajien kellot on vähintään noin 1k€:stä ylöspäin ja osassa tuolla ei saa kuin korkeintaan valmistajan oman nahkarannekkeen. Longinesin valikoimasta toki löytyy ehkä muutama karvan alle 1k€:lla kvartsi malli, mutta that's about it.
EDIT: Toki esim. Bulovan arvostus on laskenut aika lailla, vaikka vanha valmistaja onkin. Mutta oma kellohan käsittääkseni ostetaan ensisijaisesti aina itselle, ei muille.
EDIT2: Kyllä Bulovaa toki arvostetaan, varsinkin vintage-malleja. Mutta uusien Bulovien arvostus on aikalailla laskenut.
Minulla on ollut lukuisa määrä erilaisia (suhteellisen edullisia) automaatteja (Longines, Seiko, Tissot, Sea-Gull ym.).
Tämän Bulovan jälkeen enää vaihda automaattiin (Spring Drive voisi tulla kyseeseen). Tämä kun on tarkka ja huoleton, sekä silmää miellyttävä. Ei tarvitse koko ajan korjata aikaa kohdalleen.
Paras kello mitä minulla on koskaan ollut.