Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kokemuksia/mielipiteitä Seikon 5 sarjasta?
Hinta ei olisi ainakaan paha. Skx007 löytyy jo ennestään ja siitä olen tykännyt.
Tätä kattelin:
Seiko 5 Military Automatic Sports SNZG09 SNZG09K1 SNZG09K Men's Watch
Kokemuksia/mielipiteitä Seikon 5 sarjasta?
Hinta ei olisi ainakaan paha. Skx007 löytyy jo ennestään ja siitä olen tykännyt.
Tätä kattelin:
Seiko 5 Military Automatic Sports SNZG09 SNZG09K1 SNZG09K Men's Watch
Riippuu ihan merkistä paljonko on hyvä alennus.Kävin paikallisessa kivijalkakorukaupassa katselemassa hieman rannekelloja ja tiedustelin tarjouksia eräistä malleista. Kun hintoja vertasi ovh:hon niin alennusta tuli 18 prosenttia. Onko tämä nyt maksimi alennus mitä kivijalkakaupasta voi saada vai uskaltaako vielä tinkiä hieman?
Riippuu ihan merkistä paljonko on hyvä alennus.
Itse en lähtisi tuolla prosentilla vielä ostamaan. En ole Suomesta kumpaakaan kivijalasta uutena ostanut mutta kyllä aleprosentin pitäisi olla reilusti yli 20, mieluummin lähempänä 30. Chrono24:stä voi katsoa osviittaa hinnoista.No esim. Omega tai Tag Heuer
Itse en lähtisi tuolla prosentilla vielä ostamaan. En ole Suomesta kumpaakaan kivijalasta uutena ostanut mutta kyllä aleprosentin pitäisi olla reilusti yli 20, mieluummin lähempänä 30. Chrono24:stä voi katsoa osviittaa hinnoista.
Itse katsoisin käytettyjä ja olen myös katsonut + ostanut, takuullinen vuoden vanha ei juurikaan eroa uudesta jos pidetty asiallisesti ja hinta voi olla jo lähemmäs 50% uudesta, arvokelloissa se hinta ei tietysti putoile noin paljon, itse olen pysynyt siellä 0-1000€ arvoisissa kelloissa. Tänään tulossa kello jonka kaupoissa 700-800€, en maksa edes puolia uuden hinnasta.
Ulkomailta tilaaminen/ostaminen voi olla myös hyvä vaihtoehto, kunhan vaan takuuasiat on kunnossa. Niiden kanssa pitää olla tarkkana, koska ei välttämättä ole helppoa saada viallista kelloa korjattua/vaihdettua takuuseen kun ei ole fyysistä paikkaa minne kävellä kellon kanssa. Mutta hinta voi sitten ollakkin reilusti suomihintoja pienempi. Itse tilasin muutama viikko sitten Rotaryn Tradition Automaticin ebayn kautta brittiläiseltä myyjältä uutena, kahden vuoden takuulla ja toimitettuna alle kolmeen sataan euroon. Keskisen Kello myy 40% alella kello hintaan 456 euroa: Rotary Tradition Automatic Swiss Watch GB90161/02 ja yleisestikkin kellosta pyydetään yli 700 euron hintoja. Pientä tarjous/vastatarjous-leikkiä toi hinnan viilaaminen toki vaati mutta olen kauppoihin erittäin tyytyväinen.
Pätkähti Seikon SRPD21K1 eli Great White Shark postista:.... Auringonpaisteessa kyllä pääsee oikeuksiinsa.
Onko ranneke mielestäsi laadukas verrattuna Haliosiin ?
Tyylikäs. Mistä ostit ?
Facbookista näitä hetken käytettyjä kelloja löytää välillä ihan tolkulliseen hintaan.
Onko ranneke mielestäsi laadukas verrattuna Haliosiin ?
Intouduin ostamaan Putinistanin reissulta tuliaisiksi Vostok Amfibian. Onhan se melko karkeatekoinen kun on sveitsiläisiin tottunut, mutta on siinä oma erikoinen viehätyksensä. Tuntuu varsin kivalta rymykellolta festareille, mökkeilyyn jne., eikä hintaa ollut kuin 74 euroa. Mutta alkuperäinen metalliranneke oli sen verran kauhea, että sille oli pakko etsiä sopiva korvike. Siinä sitten rannekkeen lisäksi sorruin tilaamaan Meranomilta saman tien toisenkin Amfibian (kun sai niin halvalla, 67 euroa) ja siihenkin paremman rannekkeen.
Nyt on kaikki valmista kesän vesileikkeihin: "Scuba Dude" mesh-rannekkeella ja "Steve Zissou" silikonilla.
Saa nähdä kuinka hyvin nämä kestävät. Halvalla ei kuulemma saa hyvää, mutta saa sentään halvan. Kaksi kelloa + kaksi ranneketta yhteensä 179 euroa. Ei paha.
Vostok Amphibia on hauska vehjes Tossa joku aika sitten ostin oman punavalkoisen Radio Room -mallini ja siihen vaihtobezelin ja hintaa tais jäädä just 70 euroa toimitettuna. Ryyditin sitä vielä shark mesh -rannekkeella ja hauska vekotinhan siitä tuli
Löytyy tällainen viitisen vuotta vanha Longines Conquest, tarkempana mallina L2.744.4 ja kokona 41mm. Aika vähälle käytölle on jäänyt, mitähän tällaisen arvo nykyään voisi olla myytäessä?
Chrono24sessa oli kaks käytettyä tuollaista myynnissä, hintapyynnöt niistä 1650-1750 euroa ja kaksi uuden statuksella 2600-2685 euron hintalapuilla.
Jomashopilla uusi 1775 taalaa eli 1568 euroa + 24 pinnaa alvi eli n. 1950 euroa https://www.jomashop.com/longines-watch-l2-744-4-56-7.html
Itse otin huomioon sekä kellon hinnan että yleisen viimeistelytason venäläisessä koneteollisuudessa. Siksi en odottanutkaan, että koneistossa olisi sen kummempaa (tai edes minkäänlaista) viimeistelyä.Itsellä meni paras into noihin, kun avasin huvikseni yhden Vostokeistani. Sisukset ovat aika rumat ja halvan näköiset. Toisaalta parasta intoa latisti yhden Vostokin hajoaminen, ei liipotin viritä kunnolla koneistoa.
Tilasin ensimmäisen rannekellon sitten ala-asteen.
~22€ postikuluineen. watchshop.com
B650WD-1AEF
Kyllähän Tissot ihan laatumerkki on. Kyl tost viel käyttökellon saa mikäli koneisto vaan on kunnossa. Sen verta googletin et sisältä löytyy Valjouxin 7733 manuaali chrono.
On noi vintage kellot vaan hienoja. Kuten toi Tissottikin. Pienellä laitolla saa varmaan loisto kellon. Tosin eipä se pieni kuluma noissa vanhoissa kelloissa edes haittaa
Kellot joilla on tarina ovat mielenkiintoisempia kuin kellot joilla ei ole. Tuon laitattaisin kyllä kuntoon ja ottaisin käyttöön. Paljon hienompi mielestäni kuin nuo muut kellosi. Kunnostuksen hinta voi jopa jäädä halvemmaksi kuin kellon arvo kunnostuksen jälkeen.
Jonkun vastaus viestiini:Mulla on 5. vuotta sitten kotimaiselta jälleenmyyjältä ostamani perus Tag Heuer Formula1 (CAH1110). Ei ole tullut yli vuoteen pidettyä ranteessa kun kellosta hävisi nuppi jossain töissä ja vajaan 1kk päästä kun tulee veronpalautukset niin voisi laittaa taas täyteen kuntoon.
Kysyisinkin paljonkahan maksaisi uuden nupin laitto? Varmaan kellosepät saisi etsittyä/tilattua juuri ko. mallissani olleen nupin ja laittaisi sen siihen?
Vai pitäisikö tuota tarjota vain viralliseen Tag Heuer liikkeeseen laitettavaksi (kalliimpi vaihtoehto)?
Ainakaan nupin akseli ei näytä silmämääräisesti vahingoittuneen mutta mitäpä minä näistä tiedän.
Vie ihmeessä kellosepälle tai merkkiä myyvään liikkeeseen. Nupit ei paljoa maksa ja uudella nupilla saa tiiviyttä kaupan päälle. Koneiston puolella voi olla ainoastaan lukitus pettänyt. Joka tapauksessa sepällä homma hoituu eikä maksa paljoa ja asiallinen seppä tarkastaa tiiviyden ja vaihtaa samalla tiivisteet.
Ei ole. Terroristikello on Casio F-91.Olikos nämä niitä legendaarisia terroristi kelloja joita ovat käyttäneet ja käyttänevät edelleenkin pommien räjäytyksissä?
Eli kellon herätys signaali tulee suoraan patterilta kahdella ( + ja - ) johtimellä kellon päristimeen, eli herätykseen. Siihen väliin vain pommin sähköinen sytytin ja ajastin on Japanilaisella laadulla tarkka kuin mikä milloin haluaa pomminsa räjähtävän.
Yhdellä työkaverilla on ainakin sellainen digi-kello kun kertoi ko. tarinan juuri jokunen viikko sitten, muistaakseni juuri joku CASIO:n malli.
aha, mistähän niitä sitten saisi edullisesti? Joku EU kauppa tjsp?Ei Kiinasta pattereita kelloon kannata tilata. Ne on lähtökohtaisesti huonolaatuisia eikä kestä sitä mitä normaalisti pitäisi.
Ei varmaan kosketa ainuttakaan tämän ketjun keskustelijaa, mutta olen viime aikoina havainnoinut että naisilla on enenevissä määrin kelloja ranteessa...ja ne kaikki näyttää lähes samanlaisilta. Eikä hyvässä mielessä. Voisin vaikka vannoa että esim. näitä tulee vastaan liukuhihnalta: https://www.danielwellington.com/fi/dw-watch-women-classic-petite-durham-white-rose-gold-32mm/
Ja vastaavia markan kiinankoneistolla olevia tinapaperista tehtyjä ylihintaisia "muotikelloja" on muitakin. Eihän siinä, kukin pitää mistä pitää mutta ahdistaa ajatuskin jos rahalle ei saa vastinetta Ja 150€ pilipalokellosta on sama kuin heittäisi rahan kaivoon kun sillä saa jo vaikka mitä laatukamaa. Toisaalta naisilla tuntuu vaatteissakin olevan laatu aivan toissijainen juttu...hintaa voi kyllä olla ei siinä mitään.
Ostaisin vaikka 10 terroristikelloa mieluummin kuin yhden Daniel Wellingtonin:n