Rannekelloja

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
163
Viikonloppuna pidettiin maailmalla muutama ennakkoon esiin nostettu huutokauppa, jonka kohteet olivat merkittäviä paristakin eri syystä.

Ensimmäinen kohde eli 16528 Daytona kiinnosti myös laajempaa kuin vain kellokeräilijäyleisöä Ayrton Senna-historiansa vuoksi


The Rolex Daytona 16528 That Was Gifted By Ayrton Senna
Kohteen vasarahinnaksi muodostui Phillipsillä 162 500 Sveitsin frangia eli noin 144 tuhatta euroa.
Rolex - A rare and historically important yellow gold chronograph wristwatch having been offered by Ayrton Senna to Angelo Parrilla, Circa 1989 | Phillips



Christie'sillä oli kohteena alunperin hieman huonosti restauroitu (yli-isot lume-pisteet) vuodelta 1952 peräisin oleva Rolex 6062 "Pink Stelline", joka oli myyty monen mielestä alihintaan vuonna 2015 ja jonka lume oli laitettu alkuperäiseen loistoonsa (...) tätä huutokauppaa varten.
Hodinkee alusti ko. kohdetta erillisellä artikkelilla ja vuoden 2015 hintahan oli vain 315 750 Sveitsin frangia kun taas orkkiskuntoinen vastaava myytiin tuolloin 950 000 frangilla
Auction Report: What The Upcoming Sale Of A Restored Rolex 6062 'Pink Stelline' At Christie's Could Mean For The Vintage Watch Market - HODINKEE

6062.jpg


Restaurointi ilmeisesti kannatti sillä vaikka arviohinta 1-2 miljoonaa ei aivan täyttynyt niin omistaja lienee tyytyväinen 975 000 Sveitsin frangin vasarahintaan eli noin 660k arvonlisäykseen.
Rolex. An extremely rare and important 18K pink gold automatic triple calendar wristwatch with moon phases and star dial , SIGNED ROLEX, OYSTER PERPETUAL, OFFICIALLY CERTIFIED CHRONOMETER, REF. 6062, CASE NO. 788’634, MOVEMENT NOS. 00192, N32692, 271, CIRCA 1952


Kotimaassa pääsee tulevana viikonloppuna ihmettelemään myös laatukelloja sekä niiden tekijöitä kun The Watch Show Finland kerää kiinnostuneet Helsingin Kattilahalliin, täältäkin lienee menijöitä?


17.5 19.00 - 00.00 18.5 11.00 - 19.00

Passion for watches
 
Liittynyt
10.01.2018
Viestejä
133
Kokemuksia/mielipiteitä Seikon 5 sarjasta?
Hinta ei olisi ainakaan paha. Skx007 löytyy jo ennestään ja siitä olen tykännyt.

Tätä kattelin:
Seiko 5 Military Automatic Sports SNZG09 SNZG09K1 SNZG09K Men's Watch
Mulla oli tuollainen linkkaamasi SNZG09. Oli ensimmäisiä hankkimiani automaattikelloja. Mukavan selkeälukuinen kellotaulu, koko ainakin omaan 19.5 cm ympärysmitan ranteeseen passeli, kohtuullisen tarkka ja ihan muutenkin soiva peli. Hackingin ja manuaalivetomahdollisuuden puute pieni miinus mutta eihän toi ole hinnallakaan pilattu (omani taisi maksaa aikoinaan Suomeen toimitettuna just karvan alle 100 euroa). Myin omani työkaverille joka tyytyväisenä käyttää sitä harvasa päivä.

Toi toimii aika hienosti esim. natorannekkeiden kanssa:



Suosittelen lämpimästi vaikka jokapäiväiseksi beatteriksi :tup:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
163
The Watch Show Helsinki-tapahtuman toinen päivä starttaa, olikohan perjantai jopa ennakkokaavailuiden mukaan loppuunmyyty. Mikäli Ylen AamuTV:n pätkä aiheesta miehityksellä Sarpaneva ja Arzoglou jäi näkemättä niin tuossa suora linkki
http://areena.yle.fi/1-50156007

Muutamia päivityksiä paikalta Stylefellowin sivuilta bongattuna


ja kootusti myös
The Watch Show Finlandin live-seuranta | Stylefellow

Kaverilta sain paikanpäältä vinkkiä, että Aittokoski Fractalis, joka oli tapahtumassa ensiesittelyssä näytti jo prototyypin tässä vaiheessa aika fiksulta konstruktiolta
https://www.aittokoski.watch/
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.07.2017
Viestejä
746
Pätkähti Seikon SRPD21K1 eli Great White Shark postista:





Verrokkina Halios Laguna, joka on tyynymallinen suklari myös, mutta kovin erilainen kuitenkin. Kestosuosikki ollut mulla, joten tähän verrataan. Saattaapa olla, että Seiko jää kesäkellon virkaan mutta katsotaan. Auringonpaisteessa kyllä pääsee oikeuksiinsa.:cigar2:
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
78
Kävin paikallisessa kivijalkakorukaupassa katselemassa hieman rannekelloja ja tiedustelin tarjouksia eräistä malleista. Kun hintoja vertasi ovh:hon niin alennusta tuli 18 prosenttia. Onko tämä nyt maksimi alennus mitä kivijalkakaupasta voi saada vai uskaltaako vielä tinkiä hieman?
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 208
Kävin paikallisessa kivijalkakorukaupassa katselemassa hieman rannekelloja ja tiedustelin tarjouksia eräistä malleista. Kun hintoja vertasi ovh:hon niin alennusta tuli 18 prosenttia. Onko tämä nyt maksimi alennus mitä kivijalkakaupasta voi saada vai uskaltaako vielä tinkiä hieman?
Riippuu ihan merkistä paljonko on hyvä alennus.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 208
No esim. Omega tai Tag Heuer
Itse en lähtisi tuolla prosentilla vielä ostamaan. En ole Suomesta kumpaakaan kivijalasta uutena ostanut mutta kyllä aleprosentin pitäisi olla reilusti yli 20, mieluummin lähempänä 30. Chrono24:stä voi katsoa osviittaa hinnoista.
 
Liittynyt
11.05.2019
Viestejä
287
Itse katsoisin käytettyjä ja olen myös katsonut + ostanut, takuullinen vuoden vanha ei juurikaan eroa uudesta jos pidetty asiallisesti ja hinta voi olla jo lähemmäs 50% uudesta, arvokelloissa se hinta ei tietysti putoile noin paljon, itse olen pysynyt siellä 0-1000€ arvoisissa kelloissa. Tänään tulossa kello jonka kaupoissa 700-800€, en maksa edes puolia uuden hinnasta.
 
Liittynyt
10.01.2018
Viestejä
133
Itse en lähtisi tuolla prosentilla vielä ostamaan. En ole Suomesta kumpaakaan kivijalasta uutena ostanut mutta kyllä aleprosentin pitäisi olla reilusti yli 20, mieluummin lähempänä 30. Chrono24:stä voi katsoa osviittaa hinnoista.
Itse katsoisin käytettyjä ja olen myös katsonut + ostanut, takuullinen vuoden vanha ei juurikaan eroa uudesta jos pidetty asiallisesti ja hinta voi olla jo lähemmäs 50% uudesta, arvokelloissa se hinta ei tietysti putoile noin paljon, itse olen pysynyt siellä 0-1000€ arvoisissa kelloissa. Tänään tulossa kello jonka kaupoissa 700-800€, en maksa edes puolia uuden hinnasta.
Ulkomailta tilaaminen/ostaminen voi olla myös hyvä vaihtoehto, kunhan vaan takuuasiat on kunnossa. Niiden kanssa pitää olla tarkkana, koska ei välttämättä ole helppoa saada viallista kelloa korjattua/vaihdettua takuuseen kun ei ole fyysistä paikkaa minne kävellä kellon kanssa. Mutta hinta voi sitten ollakkin reilusti suomihintoja pienempi. Itse tilasin muutama viikko sitten Rotaryn Tradition Automaticin ebayn kautta brittiläiseltä myyjältä uutena, kahden vuoden takuulla ja toimitettuna alle kolmeen sataan euroon. Keskisen Kello myy 40% alella kello hintaan 456 euroa: Rotary Tradition Automatic Swiss Watch GB90161/02 ja yleisestikkin kellosta pyydetään yli 700 euron hintoja. Pientä tarjous/vastatarjous-leikkiä toi hinnan viilaaminen toki vaati mutta olen kauppoihin erittäin tyytyväinen.

 
Liittynyt
11.05.2019
Viestejä
287
Ulkomailta tilaaminen/ostaminen voi olla myös hyvä vaihtoehto, kunhan vaan takuuasiat on kunnossa. Niiden kanssa pitää olla tarkkana, koska ei välttämättä ole helppoa saada viallista kelloa korjattua/vaihdettua takuuseen kun ei ole fyysistä paikkaa minne kävellä kellon kanssa. Mutta hinta voi sitten ollakkin reilusti suomihintoja pienempi. Itse tilasin muutama viikko sitten Rotaryn Tradition Automaticin ebayn kautta brittiläiseltä myyjältä uutena, kahden vuoden takuulla ja toimitettuna alle kolmeen sataan euroon. Keskisen Kello myy 40% alella kello hintaan 456 euroa: Rotary Tradition Automatic Swiss Watch GB90161/02 ja yleisestikkin kellosta pyydetään yli 700 euron hintoja. Pientä tarjous/vastatarjous-leikkiä toi hinnan viilaaminen toki vaati mutta olen kauppoihin erittäin tyytyväinen.

Ostaminen on paljon helpompaa kun myyminen :) siksi en harrasta kellojen myymistä, tavaraa on tarjolla vaikka kuinka paljon ja joskus jopa älyttömän halvalla.. vaikka tulisi tullisakkoa ja postikuluja.
 
Liittynyt
11.05.2019
Viestejä
287
Kuvailin tuossa Bulovaa ja ihmettelin kun kamera ei tahdo tarkentaa millään kelloon, sitten äkkäsin että kellohan on USA valmiste ja kamera huawei... ei mulla muuta :)
 
Liittynyt
08.07.2017
Viestejä
746
Onko ranneke mielestäsi laadukas verrattuna Haliosiin ?
Ei se ihan Haliosin tasoa ole kyllä, vaikka onkin parempi kuin esim. oli aikoinaaan SKX007:n umpisurkea jubilee. Mun mielestä Seikoissa ollut aina pääosin heikot rannekkeet ainakin halvemmisssa. Monsterissa on kyllä hyvä ranneke.

Tässäkin solki ok ja umpinaiset palat + päätykappaleet, mutta ne rannekkeen linkkitapit on tuommoista sisään painettavaa mallia, jossa toisessa päässä on semmonen pieni kiinni työnnettävä holkki. Sitten vaan toivotaan, ettei lähde irti... Halioksessa on tosi jykevät linkit ja ruuvattavat linkkitapit.

Plus sitten toi Turtlen ranneke ei oikein omaan silmään ole ihanteellinen tähän kelloon. Aionkin esim. Strapcodesta tilata 'endmill' -mallisen rannekkeen tilalle. Siinä on semmosta vintage-jytyä. Ehkä myös sininen silikoniranneke samalla...:eek:
 
Viimeksi muokattu:

Diziet Sma

Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 404
Intouduin ostamaan Putinistanin reissulta tuliaisiksi Vostok Amfibian. Onhan se melko karkeatekoinen kun on sveitsiläisiin tottunut, mutta on siinä oma erikoinen viehätyksensä. Tuntuu varsin kivalta rymykellolta festareille, mökkeilyyn jne., eikä hintaa ollut kuin 74 euroa. Mutta alkuperäinen metalliranneke oli sen verran kauhea, että sille oli pakko etsiä sopiva korvike. Siinä sitten rannekkeen lisäksi sorruin tilaamaan Meranomilta saman tien toisenkin Amfibian (kun sai niin halvalla, 67 euroa) ja siihenkin paremman rannekkeen.

Nyt on kaikki valmista kesän vesileikkeihin: "Scuba Dude" mesh-rannekkeella ja "Steve Zissou" silikonilla.




Saa nähdä kuinka hyvin nämä kestävät. Halvalla ei kuulemma saa hyvää, mutta saa sentään halvan. Kaksi kelloa + kaksi ranneketta yhteensä 179 euroa. Ei paha.
 
Liittynyt
10.01.2018
Viestejä
133
Intouduin ostamaan Putinistanin reissulta tuliaisiksi Vostok Amfibian. Onhan se melko karkeatekoinen kun on sveitsiläisiin tottunut, mutta on siinä oma erikoinen viehätyksensä. Tuntuu varsin kivalta rymykellolta festareille, mökkeilyyn jne., eikä hintaa ollut kuin 74 euroa. Mutta alkuperäinen metalliranneke oli sen verran kauhea, että sille oli pakko etsiä sopiva korvike. Siinä sitten rannekkeen lisäksi sorruin tilaamaan Meranomilta saman tien toisenkin Amfibian (kun sai niin halvalla, 67 euroa) ja siihenkin paremman rannekkeen.

Nyt on kaikki valmista kesän vesileikkeihin: "Scuba Dude" mesh-rannekkeella ja "Steve Zissou" silikonilla.




Saa nähdä kuinka hyvin nämä kestävät. Halvalla ei kuulemma saa hyvää, mutta saa sentään halvan. Kaksi kelloa + kaksi ranneketta yhteensä 179 euroa. Ei paha.


Vostok Amphibia on hauska vehjes :) Tossa joku aika sitten ostin oman punavalkoisen Radio Room -mallini ja siihen vaihtobezelin ja hintaa tais jäädä just 70 euroa toimitettuna. Ryyditin sitä vielä shark mesh -rannekkeella ja hauska vekotinhan siitä tuli :cool:
 
Liittynyt
21.01.2017
Viestejä
545


Vostok Amphibia on hauska vehjes :) Tossa joku aika sitten ostin oman punavalkoisen Radio Room -mallini ja siihen vaihtobezelin ja hintaa tais jäädä just 70 euroa toimitettuna. Ryyditin sitä vielä shark mesh -rannekkeella ja hauska vekotinhan siitä tuli :cool:
Vostokit on ihan ok rymykelloja, halpoja ja kävelevät suht hyvin. Itsellä meni paras into noihin, kun avasin huvikseni yhden Vostokeistani. Sisukset ovat aika rumat ja halvan näköiset. Toisaalta parasta intoa latisti yhden Vostokin hajoaminen, ei liipotin viritä kunnolla koneistoa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
118
Löytyy tällainen viitisen vuotta vanha Longines Conquest, tarkempana mallina L2.744.4 ja kokona 41mm. Aika vähälle käytölle on jäänyt, mitähän tällaisen arvo nykyään voisi olla myytäessä?

 
Liittynyt
10.01.2018
Viestejä
133
Löytyy tällainen viitisen vuotta vanha Longines Conquest, tarkempana mallina L2.744.4 ja kokona 41mm. Aika vähälle käytölle on jäänyt, mitähän tällaisen arvo nykyään voisi olla myytäessä?

Chrono24sessa oli kaks käytettyä tuollaista myynnissä, hintapyynnöt niistä 1650-1750 euroa ja kaksi uuden statuksella 2600-2685 euron hintalapuilla.

Jomashopilla uusi 1775 taalaa eli 1568 euroa + 24 pinnaa alvi eli n. 1950 euroa https://www.jomashop.com/longines-watch-l2-744-4-56-7.html
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
118
Chrono24sessa oli kaks käytettyä tuollaista myynnissä, hintapyynnöt niistä 1650-1750 euroa ja kaksi uuden statuksella 2600-2685 euron hintalapuilla.

Jomashopilla uusi 1775 taalaa eli 1568 euroa + 24 pinnaa alvi eli n. 1950 euroa https://www.jomashop.com/longines-watch-l2-744-4-56-7.html
No ihan hyvin on sitten hinta säilynyt. Minun yksilöni on ruskeahko versio, ei siis tuo yleisempi mustalla taustalla. Hieno peli mutta löytää ranteeseen valitettavan harvoin.

Jos joku sattuu olemaan kiinnostunut ostamaan niin yksärillä voi laittaa tarjousta. Alkuperäinen boksi ja kuitti löytyy.
 

Diziet Sma

Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 404
Itsellä meni paras into noihin, kun avasin huvikseni yhden Vostokeistani. Sisukset ovat aika rumat ja halvan näköiset. Toisaalta parasta intoa latisti yhden Vostokin hajoaminen, ei liipotin viritä kunnolla koneistoa.
Itse otin huomioon sekä kellon hinnan että yleisen viimeistelytason venäläisessä koneteollisuudessa. Siksi en odottanutkaan, että koneistossa olisi sen kummempaa (tai edes minkäänlaista) viimeistelyä.

Lieköhän missään Vostokin mallissa safiirilasia takakannessa? En ainakaan muista huomanneeni. Syynä on varmaan juuri se, ettei sisuskaluissa ole mitään katsottavaa.
 

Hiikeri

Team Intel
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 966
Tilasin ensimmäisen rannekellon sitten ala-asteen.
~22€ postikuluineen. watchshop.com

B650WD-1AEF
Olikos nämä niitä legendaarisia terroristi kelloja joita ovat käyttäneet ja käyttänevät edelleenkin pommien räjäytyksissä?

Eli kellon herätys signaali tulee suoraan patterilta kahdella ( + ja - ) johtimellä kellon päristimeen, eli herätykseen. Siihen väliin vain pommin sähköinen sytytin ja ajastin on Japanilaisella laadulla tarkka kuin mikä milloin haluaa pomminsa räjähtävän.

Yhdellä työkaverilla on ainakin sellainen digi-kello kun kertoi ko. tarinan juuri jokunen viikko sitten, muistaakseni juuri joku CASIO:n malli.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 208
Ei ole nuo patterikellot tai terroristi-casiot viimeaikoina herättänyt juuri minkäänlaista kiinnostusta, mutta tämä iski kovaa rymykelloksi:

 

Hiikeri

Team Intel
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 966
Enpä ollut ennen huomannutkaan että täälläkin on rannekello aihe, Hyvä niin tietää minne omat kysymyksensä tjsp. voi osoittaa tulevaisuudessa.
Jos sallittakoon alustukseksi kopi/tahnattuna kello historiaani siirrettävän näin alkuun tännekkin niin voitaneen sallia se. ehkä. Elikkä oma kiinnostukseni rannekelloja kohtaan ja historiani.




23.6.2019:
Iski pari vkoa sitten taas rannekello kuume, ja parikin kelloa tullut hankittua lisää nyt ja kiinasta tulossa halppis, aloittelevan kello-tutuksi kamoja eli joku "kellonhuolto" setti jossa erilaisia työkaluja sekä pari sataa jousitappia (sis.pak.).

Tilasin samalla jo ekan kello rasiakin etteivät ole "miesten korut" ainoastaan tuolla jossain hyllyssä rinnakkain naarmuuntumassa.

Pohjustukseksi liitän tekstiä pariin aiempaan viestiini tässä aiheessa, viestistäni tulee pitkä, mutta onpahan kerrottu samalla kertaa koko Watch historiani, joka on vain parin viestin mittainen. :)

1/2011 viestini (harmittavasti ei kuvieni URLit ole säilyneet):

https://murobbs.muropaketti.com/threads/rannekelloja.418561/page-757#post-1705858485

Parit viestini jälkeiset kommentit:
Kyllähän Tissot ihan laatumerkki on. Kyl tost viel käyttökellon saa mikäli koneisto vaan on kunnossa. Sen verta googletin et sisältä löytyy Valjouxin 7733 manuaali chrono.

On noi vintage kellot vaan hienoja. Kuten toi Tissottikin. Pienellä laitolla saa varmaan loisto kellon. Tosin eipä se pieni kuluma noissa vanhoissa kelloissa edes haittaa

Kellot joilla on tarina ovat mielenkiintoisempia kuin kellot joilla ei ole. Tuon laitattaisin kyllä kuntoon ja ottaisin käyttöön. Paljon hienompi mielestäni kuin nuo muut kellosi. Kunnostuksen hinta voi jopa jäädä halvemmaksi kuin kellon arvo kunnostuksen jälkeen.

Sitten hypätäänkin jo 4 vuotta myöhempään viestiini, vuodelta 2015:

Mulla on 5. vuotta sitten kotimaiselta jälleenmyyjältä ostamani perus Tag Heuer Formula1 (CAH1110). Ei ole tullut yli vuoteen pidettyä ranteessa kun kellosta hävisi nuppi jossain töissä ja vajaan 1kk päästä kun tulee veronpalautukset niin voisi laittaa taas täyteen kuntoon.

Kysyisinkin paljonkahan maksaisi uuden nupin laitto? Varmaan kellosepät saisi etsittyä/tilattua juuri ko. mallissani olleen nupin ja laittaisi sen siihen?

Vai pitäisikö tuota tarjota vain viralliseen Tag Heuer liikkeeseen laitettavaksi (kalliimpi vaihtoehto)?

Ainakaan nupin akseli ei näytä silmämääräisesti vahingoittuneen mutta mitäpä minä näistä tiedän.
Jonkun vastaus viestiini:
Vie ihmeessä kellosepälle tai merkkiä myyvään liikkeeseen. Nupit ei paljoa maksa ja uudella nupilla saa tiiviyttä kaupan päälle. Koneiston puolella voi olla ainoastaan lukitus pettänyt. Joka tapauksessa sepällä homma hoituu eikä maksa paljoa ja asiallinen seppä tarkastaa tiiviyden ja vaihtaa samalla tiivisteet.
No, aika mennyt kuin siivillä ilman rannekelloa, no, onhan mulla toi ~2006 ostamani Citin Titanium Eco-Drive ollut, mutta pysynyt jossain hyllyn perukoilla jo 8-9 vuotta.

Reilu viikko sitten sain vietyä, kyllä! Yli 5 vuotta Tagini kruunun häviämisen jälkeen kellosepälle joka tilasi uuden kruunun viime viikolla.

Lupaili että parisen viikkoa menee kun on tilaustavaraa nuppi, no, toivottavasti saan sen vielä kesäkuun aikana. Vain myydäkseni kelloni koska en "halua" yhtään kvartsi koneistoista omistaa.. :/

Samalla näytin jo 2011 viestissäni mainitsemaani TISSOT Seastar kelloani hänelle. Totesin että heti käynnistyy kun kierroksenkin vetää nupista.

Koneena siis VALJOUX 7733 koneisto, manuaalinen, joka tuolloin yli 45v sitten esiteltäessään on lukemieni perusteella edustanut aika lailla Sveitsiläistä huippu-osaamista.

Samaa koneistoahan on käytetty mm. aikalaisissaan HEUER Carrera kellossa sekä muutamissakin BREITLING kelloissa.
Kuten myös kymmenien eri Sveitsiläis merkkien kelloissa, useat pikku pajat laittaneet tuolloin ko. koneiston kuoriinsa ja myyneet ja olleet kalliita kelloja kuin mitkäkin.

Nyky mittapuulla siis merkittävä koneisto, nykyinen Valjoux7750 kehitetty tuon pohjalta aika pitkälti. Toki ennen tuota 7733:sta on ollut pari aiempaakin versiota tuolta '60 luvun lopulta: 7730 ja 7734 ja pari muuta versiota, joiden kokemuksista siis kehitetty päivitetty versio on 7733, joka tullut markkinoille 1972-1973.

7734:ssa klo.6:ssa päivyri jota ei ole 7733:ssa maksimaalisen herkkyyden takia.

Tässä nykyisin myytäviä, ja ainakin tälläiselle kello-aloittelijalla tuntemattomia merkkejä joissa hinnan nostajana Valjoux7733:
Riippuu täysin kellon merkistä, ja tietty kunnosta onko pyyntinä 500€ vai 3000€, liekkö noitakin jo kopioina?

https://www.chrono24.com/search/index.htm?query=valjoux+7733&dosearch=true&searchexplain=1&watchTypes=&accessoryTypes=


Viime viikolla siis kelloseppä aukaisi TISSOTini kuoren samalla reissulla jolla jätin Tag F1:ni sinne, oli Seastarin takakansi aika tiukassa ja tuumi että taitaa olla ensimmäinen kerta tehtaan jälkeen kun takakansi otetaan pois. Piti miehen jo vartalonsa massaa käyttää apuna jäykin käsin että "poksahti" takakannen kierteet auki.

Kysyin siis huoltoa kellolle ja katseli aikansa luupilla koneistoa ja tuumasi että onpas uuden oloinen koneisto, ei mitään korroosiota ja kulumia näkynyt.

Näytti mullekkin koneistoa ja tuumasin että varmaan saman näköinen ollut Sveitsin tehtaalta lähtiessään, joskus 197x tjsp...
Kaikki osat kiilsivät ja olivat täysin puhtaita sekä uuden karheita.

No, onhan kelloni Valjoux7733 koneisto ollut käyttämättömänä liki 30 vuotta, mitä nyt joskus ehkä parin vuoden välein olen vetänyt sen toteakseni että vieläkin käy ja kukkuu.

Kelloseppä totesi ettei välttämättä nyt kannata edes perus voitelua tehdä ettei mahdolliset näkymättömät partikkelit lähde liikkeelle ja rupea jumittelemaan ja kun nyt poistettiin tuo kellotapin virkaa joskus hoitanut naula (laitettiin uuden kellotapit ja ostin uuden rannekkeen) niin käytä kelloa että mitenkä toimii?

Nyt oli kello 1.5vkoa ranteessa ja noin 1min edisti viikon aikana, noin karkeasti, vedin kellon kerran vuorokaudessa.

Tässä kuva VALJOUX 7733 Tissot Seastar kellostani:

Isommat naarmut löytyy rungosta löytyy klo.8 suunnasta sekä lasissa on halkeama kun vinosti katsoo (ei tunnu mitenkään lasin pinnalla) klo.6 suunnassa. Kehän ulkoreunassa kuluma klo.8:ssa, muuten asiallisen kuntoinen noin visuaalisesti. Ja toki kaikki toiminnot toimivat virheettömästi.

No, onhan koneisto vasta sisään-ajettu kun ollut sieltä '90 luvun alusta saakka käyttämättömänä.

Ainakin tämä sininen kellon tausta näyttää auringon valossa loistavalta, eli "säihkyy/valo taittuu" kun valo osuu eri kulmissa taustaan, sellainen metallisen ja syvän sinisen oloinen näkymä.

Tässä kuvassa näkyy lasikkeen halkeama paremmin:


Uuden rannekkeen välit muodostavat väliin T-kirjaimen, kuten Tissot. :rolleyes:

Tässä myynnissä samanlainen kello, yleisemmällä mustalla taustalla ja näkyvissä pikku-näyttöjen selvää hapettumista (korroosiota) joita ei ole omassani yhtään.

Kelloliike meinasi tehdä kovan diilin? Tosin kun ei ole mikään random-merkki eikä noita ole näköjään samaan aikaan montaakaan myynnissä around-a-world:
https://www.worldoftime.de/en/tissot/seastar-19299.html


Kunhan saan kiinasta tilaamani rookie-kittini jonkun viikon päästä niin avaan takakannen ja otan sitten kuvia koneistosta (pitäisi aueta helposti kun Seppä on sen nyt kerran avannut).

Tilattu myöskin paksuhko nahka ranneke, tumman ruskea joka käy mielestäni kelloon paljon paremmin kuin kuvissa näkyvä ja reilu viikko sitten ostamani teräs ranneke.

*****

Sain reilu viikko sitten huutamani (huuto.net), ensimmäisen SEIKO:n kelloni. Merkki joka on ainoa jonka tuotteita tulen hyväksymään tuolta Japanin ihmemaasta kokoelmiini (toki Quartzit on aina mulla bannissa, vain mekaanisia tai automaatteja löytyy täst'edes allekirjoittaneen ranteesta).

Eli kello on SEIKO Sealion DX M55. Kelloni on valmistettu 2/1968, 25-kivinen automaatti.

Perus kunnossa oleva, sisäkehällä jotain likaa klo.1-3 sekä taustassa joku pieni lommo klo. 12:50 kohdassa, tuskin kuvista näkee, varmaan joku seppä vaihtanut joskus lasikkeen?







Molemmat aikanauriit (Sveitsi & Japani) sulassa sovussa:



TAG HEUER Formula1 CAH1110 kellon kun saan kellosepältä niin se tulee heti myyntiin. Ostin kellon v2011, Eli haluan tuon viimeisenkin Quartzin pois. OVH nykyää ~1300-1400e, useassa kotimaisessa liikkeestä saa uuden ~1100e hintaan. Ja ko. TAGi ollut nyt ~5 vuotta käyttämättömänä eli koneisto vasta sisään ajettu.
 
Viimeksi muokattu:

?..

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.04.2018
Viestejä
3 125
Olikos nämä niitä legendaarisia terroristi kelloja joita ovat käyttäneet ja käyttänevät edelleenkin pommien räjäytyksissä?

Eli kellon herätys signaali tulee suoraan patterilta kahdella ( + ja - ) johtimellä kellon päristimeen, eli herätykseen. Siihen väliin vain pommin sähköinen sytytin ja ajastin on Japanilaisella laadulla tarkka kuin mikä milloin haluaa pomminsa räjähtävän.

Yhdellä työkaverilla on ainakin sellainen digi-kello kun kertoi ko. tarinan juuri jokunen viikko sitten, muistaakseni juuri joku CASIO:n malli.
Ei ole. Terroristikello on Casio F-91.



 

Hiikeri

Team Intel
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 966
Kattelin just jokunen tunti sitten, olisi aika klassikko. Islamisti-Obanapakin tykkää, mut ei sentään kiinnosta kuin historiansa osalta.

Jussina tuli mulle uusi SEIKOn Kineettinen kello, vielä avaamattoma paketissaan tossa hyllyssä mutta tälläinen tuli hommattua reserviin.

Mielestäni yksi maailman kauneimpia kelloja, TOP5 ainakin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 340
Ei varmaan kosketa ainuttakaan tämän ketjun keskustelijaa, mutta olen viime aikoina havainnoinut että naisilla on enenevissä määrin kelloja ranteessa...ja ne kaikki näyttää lähes samanlaisilta. Eikä hyvässä mielessä. Voisin vaikka vannoa että esim. näitä tulee vastaan liukuhihnalta: https://www.danielwellington.com/fi/dw-watch-women-classic-petite-durham-white-rose-gold-32mm/

Ja vastaavia markan kiinankoneistolla olevia tinapaperista tehtyjä ylihintaisia "muotikelloja" on muitakin. Eihän siinä, kukin pitää mistä pitää mutta ahdistaa ajatuskin jos rahalle ei saa vastinetta :rofl: Ja 150€ pilipalokellosta on sama kuin heittäisi rahan kaivoon kun sillä saa jo vaikka mitä laatukamaa. Toisaalta naisilla tuntuu vaatteissakin olevan laatu aivan toissijainen juttu...hintaa voi kyllä olla ei siinä mitään.

Ostaisin vaikka 10 terroristikelloa mieluummin kuin yhden Daniel Wellingtonin:n :cigar2:
 

Hiikeri

Team Intel
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 966
No et taida hameväestä paljoakaan tietää. Millään muulla ei ole merkitystä kuin miltä tuote "X" näyttää kantajansa yllään, jos ei näytä hyvältä niin kirpparit kutsuu vaikka kerran pidettyä mekkoa tai kelloa tjsp..

Ihan sama onko 1.76e kello posteineen, noitakin pelkästään tämä myyjä myynyt yli 10.000 kpl....ja samoja kelloja löytyy useiltakin myyjiltä, alle euron hintaankin. Geneva on ihan nätti nimi, mutta varmasti olisi myös PARIS tai WIEN tai mikä tahansa jolla on jotenkin romanttisuuteen viittaava nimi, myy kuin häkä!

Jos 10.000e kello on ruma niin se on, eikä sitä pidä ostaa. Ja ko. rikas väki maksaa hymyissä suin jostain merkki mekosta tai laukusta 20.000e. Jos se on uniikki ja kaunis, on se hintansa väärti. :eek:

Ei niitä voi ymmärtää...

************************************************************
4 + 6 kaareva kantinen, lukittava, kirkas lakattu ja nätti, "mahonkinen" ja nahka sisustainen Winderi tuli kuluneella viikolla allekirjoittaneelle UK:sta.

UK Plugilla mutta sen tiesin jo tilatessani eikä tuonut lisä kustannuksia koska löytyy kotoa käyttämätön Universal jännite adapteri, jolla saa pistokkeen kuin pistokkeen toimimaan missä päin maailmaa onkaan, oli se sitten 2 tai 3 napainen, tai 110V tai 230V verkko, laite muuntaa kaikki.

Oli jännite tai pistoke mallia: USA, UK, EU, Asia jne. ja kaikki saa toimimaan kaikissa verkoissa, samalla kytkin-adapterilla.

Winderin toimitus oli nopea, alle viikko tilauksesta ja DHL oli ovella. Tutkimus tuloksieni perusteella samaa laitetta myynnissä härmässä 150-200e hintaan, UK:sta oli 106e posteineen ja Kiinastakin, ~1kk toimitusajalla olisi ollut sieltäkin päälle 80e. Eli 2x hinta CHI > FIN.

UK hinta/toimitus aika tuntui omassa lompakossa parhaalta kaupalta.

Lähtenyt vähän mopo käsistä allekirjoittaneella, tulossa vielä 12-slotin...vai oliko se 20? :) säilytys laatikko, perus-työkalu sarja kiinasta, about 10e (Härmässä jtn. ~40e) johon kuului jtn. yli 300 erimittaista jousitappia. Jokunen ranneke, ostin myös pari kello-settiä; toisessa jotain vanhoja 4-5kpl sekä toinen setti (olikohan 22 kelloa) joista 1-2 vain kiinnosti mua, loput myyntiin vaikka työpaikan kirppiksellä hintaan 2e/kpl niin olen saanut omani pois siitä kasasta (suurin osa naisten kvartsi kelloja joista patterit loppuneet, eli patteri tilaus lähdossä tässä kuussa kiinaan :)

Bling-bling koriste muka-kultaa kelloja joita nuoret naiset juurikin himoitsevat. Pääasia että on nättiä... :joycat:

Harmittavasti eilen menetin hyvän kaupan Huuto.Netissä kun en ollut valppaana, huusin kelloa josta maksaisin nyt jopa 20% enemmän mutta kerkisi kauppa sulkeutua ja tottakai joku oli tarjonnut 2e enemmän kuin automaattini, sen pari minuuttia ennen sulkeutumista.

Chrono24:ssa samoja kelloja 3-4kpl myynnissä, tosin hintaa 300-400e. Ja hyvä kuntoinen sama vintage kello meni Suomessa nyt 172e:lla.

EDIT #1
No, viikko sitten on lähetetty USA:sta tännepäin tulemaan ostamani "puu-kello". Myyvät vain suoraan "tehtaalta" ilman välikäsiä, pikku paja/tuotanto eikä ole heillä käsittääkseni yhtään jälleenmyyjää heillä, kellot käsin tehty, OEM ostetuilla automaatti koneistolla tulee oma tiuku.

Ostaessani juuri haluamaani mallia oli 6kpl tilaamiani kelloja valmiina. Mutta siitä myöhemmin lisää kun saan sen tiu'un ranteeseen.

EDIT #2
Aamusella liityin myös OMEGAn sivustoille, piti laittaa kyselyyn yksi quartzi o_O koneistoinen Omega, että olisko alkuperäinen kun vähän ristiriitaista tietoa on myyjän infossa vrt. Omega kellojen serial numero...no, itse suuri OMEGA saa selvittää onko ko. tiuku alkuperäinen?

EDIT #3
Piti vielä kysymän Guruilta että onkohan miten turvallista käyttää kelloa ultra-ääni pesurissa? Meinaan jos vanha kello ja tiivisteet on mitä on, tai kruunun juuresta jos pääsee nesteet kellon sisälle niin se on jo menoa, ja kustannuksia kellosepän kautta mieli aikarauta pelastaa?

Tollaista kevyt-versiotä saisi ~40e.
Ultraäänipesuri 600ml
Ultraäänipesuri | Motonet Oy

Kyseessä jos halppis kello, niin varmaan paineilma-sprayllä koneiston kuivatusta nesteistä, tai uunissa pari tuntia +70C tjsp? Mitähän noi nesteet itseasiassa on, kuinka haihtuvia tai syövyttäviä?

No, tuskin ovat syövyttäviä, koska tossa X-Raudan linkissäni:
- korut (kuten sormukset, korvakorut, kellot)
 
Viimeksi muokattu:

Hiikeri

Team Intel
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 966
Ei Kiinasta pattereita kelloon kannata tilata. Ne on lähtökohtaisesti huonolaatuisia eikä kestä sitä mitä normaalisti pitäisi.
aha, mistähän niitä sitten saisi edullisesti? Joku EU kauppa tjsp?

Kun eri kelloissa on eri tyyppisiä niin kannattaisi varmaan ostaa jokunen patteri sitä sun tätä, no, ei ole kiire.

Kunhan kello-kasa tulee niin avaan ne ja tutkin paljonko tarvitsen mitäkin patteri tyyppiä, Suomi hintoja en kummiskaan ala maksamaan.
 

JSoi

Make ATK Great Again
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
873
Ei varmaan kosketa ainuttakaan tämän ketjun keskustelijaa, mutta olen viime aikoina havainnoinut että naisilla on enenevissä määrin kelloja ranteessa...ja ne kaikki näyttää lähes samanlaisilta. Eikä hyvässä mielessä. Voisin vaikka vannoa että esim. näitä tulee vastaan liukuhihnalta: https://www.danielwellington.com/fi/dw-watch-women-classic-petite-durham-white-rose-gold-32mm/

Ja vastaavia markan kiinankoneistolla olevia tinapaperista tehtyjä ylihintaisia "muotikelloja" on muitakin. Eihän siinä, kukin pitää mistä pitää mutta ahdistaa ajatuskin jos rahalle ei saa vastinetta :rofl: Ja 150€ pilipalokellosta on sama kuin heittäisi rahan kaivoon kun sillä saa jo vaikka mitä laatukamaa. Toisaalta naisilla tuntuu vaatteissakin olevan laatu aivan toissijainen juttu...hintaa voi kyllä olla ei siinä mitään.

Ostaisin vaikka 10 terroristikelloa mieluummin kuin yhden Daniel Wellingtonin:n :cigar2:

Loppupeleissä millään muulla ei ole väliä kuin sillä, että kello miellyttää omaa silmää. Kaikki muu on (harrastukseen kuuluvaa) autismia.

Se sanottuna, reilun vuoden pohjustamisen jälkeen tyttöystävä alkaa olla sitä mieltä, että seuraavaksi tarvitsee Seikon. :rolleyes:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 435
Viestejä
4 199 442
Jäsenet
70 906
Uusin jäsen
Zawaro

Hinta.fi

Ylös Bottom