Rallin MM-sarja Kausi 2024

Sesks on rattimiehiä viimeisen päälle, vetää kuin vanhat tekijät. Saa alkaa olla Grégoire Munster ja Adrien Fourmaux oikeasti huolissaan tallipaikoistaan.
Veikkaan että EP Lappi on liipaisimella.Pakko menestyä Jyväskylässä. Formaux ja Sescks on tyrkyllä Hyundaille. Munster ajaa kun se kreikkalainen rahamies maksaa sen kulut ja ajaa sen omaa autoa tuolla.
 
Harmillisesti jo eilen oli ongelmia kuvan välittämisessä ja samaa tuntuu olevan pätkällä 18, incar kamerat ei tunnu toimivan lainkaan.
 
Harmillisesti jo eilen oli ongelmia kuvan välittämisessä ja samaa tuntuu olevan pätkällä 18, incar kamerat ei tunnu toimivan lainkaan.
Venäjän GPS häirintä estää linkkilentokoneen käytön? Ei ole sanottu missään virallisesti kyllä.
 
Voi olla, Gryazin kun ajaa Bulgarian lipun alla, niin ryssillä ei ole muuta tekemistä kuin kiusata muita.
 
Tänäk ollut kyllä aika pettymys, vauhti hävinnyt totaalisesti ja nyt ei voi sanoa että paska auto? Moni odotti aika totaalista dominointia, mutta lehmän pieruksi jäi.
 
Tänäk ollut kyllä aika pettymys, vauhti hävinnyt totaalisesti ja nyt ei voi sanoa että paska auto? Moni odotti aika totaalista dominointia, mutta lehmän pieruksi jäi.
Mitähän sää oot seuraillut. Alkukaudesta oli joo hieman hakemista, mutta sen jälkeen vauhtia on löytynyt. Esimerkiksi eilen oli päivän toiseksi nopein kuski kunnes epäonni iski. Viime kisassa Puolassa olisi taistellut voitosta, mutta peura hyppäs keulan eteen. Muutenkin epäonnea on riittänyt vaikka vauhtia on monesti ollut. Ja eihän Tänak ole ennen tätä viikonloppua kuin 21 pistettä Neuvillen perässä ja nyt näyttäisi ottavan tuota eroa ihan kivasti kiinni.

Toki jos odotti täyttä dominointia Tänakilta, niin sit vauhti on voinut olla pettymys.
 
Mitähän sää oot seuraillut. Alkukaudesta oli joo hieman hakemista, mutta sen jälkeen vauhtia on löytynyt. Esimerkiksi eilen oli päivän toiseksi nopein kuski kunnes epäonni iski. Viime kisassa Puolassa olisi taistellut voitosta, mutta peura hyppäs keulan eteen. Muutenkin epäonnea on riittänyt vaikka vauhtia on monesti ollut. Ja eihän Tänak ole ennen tätä viikonloppua kuin 21 pistettä Neuvillen perässä ja nyt näyttäisi ottavan tuota eroa ihan kivasti kiinni.

Toki jos odotti täyttä dominointia Tänakilta, niin sit vauhti on voinut olla pettymys.

No olihan ne ennakko-odotukset, kun monta kautta puhuttu, ett kunhan saa auton alle. Nyt on saanut ja aika heikosti mennyt kokonaisuudessaan. Toki jokainen katsoo asioita miten haluaa.
 
No olihan ne ennakko-odotukset, kun monta kautta puhuttu, ett kunhan saa auton alle. Nyt on saanut ja aika heikosti mennyt kokonaisuudessaan. Toki jokainen katsoo asioita miten haluaa.
Sama hyundain romuhan siellä on alla eikä jumalainen toyota. :cigar2:
 
Mikä sääli että Sesksin auto petti pahimmassa mahdollisessa paikassa, ois ansainnut podiumin. Ja täytyy kyllä taas kirota tää pistelasku johonkin mihin aurinko ei paista. Ei paljon enää rallin voitto paina...
 
Neljä kisaa jäljellä ja Neuvillen johto kuihtu lähes olemattomiin Latviassa. 8 pistettä enää. Tänak tulee vastoinkäymisistä huolimatta takaa kiinni ja ohi. e: Onhan se Evansiki siinä vielä.. nyt ois aika tilaisuus käyttää hyväksi. Rovanperä ku palaa, nii saa taas vuoroaan odotella.

Näyttökuva 2024-07-21 kello 15.19.26.png
 
Tässähän on vielä tsäänssi, että kauden päättyessä mestari ei oo voittanut yhtään kisaa kauden aikana…

btw, eikös niitä kisoja ole vielä viisi jäljellä?
 
Maikkarin tiimiltä myös hyvä huomio. Alkaa Ogierillakin olemaan pisteitä sen verran hyvin, niin tiedä vaikka innostuisi vielä ajamaan koko loppukauden ja hakemaan yhdeksättä mestaruutta.
 
Maikkarin tiimiltä myös hyvä huomio. Alkaa Ogierillakin olemaan pisteitä sen verran hyvin, niin tiedä vaikka innostuisi vielä ajamaan koko loppukauden ja hakemaan yhdeksättä mestaruutta.
Pitäis kyl Neuvillen ja Tänakin epäonnistua totaallisesti. Entisellä pistesysteemillä olis mahiksia, mut nykysysteemillä saa pirusti lohdutuspisteitä, jos sunnuntaina on vauhdissa. e: itse veikkaan, että Tänak on saanut tälle kaudelle jo tarpeeksi epäonnea ja vikat kisat menee ilman itsestä johtuvia piste-menetyksiä.
 
Viimeksi muokattu:
Aina tulee vähän paha mieli, kun lukee että "Rovanperä voitti ylivoimaiseen näytöstyyliin" ja silti tulosluettelossa Ogier sai enemmän pisteitä ja Tänak käytännössä yhtä paljon. Johan "voitolla" on taas paljon väliä. No, sai siitä varmaan pokaalin palkintokaapin täytteeksi.
 
Kai Rovis olisi voinut ajaa sunnuntaina kovempaa, paras lähtöpaikka jne. Mutta kun on osa-aikakuski niin henkilökohtaisilla pisteillä ei ole väliä tällä kaudella, kaikki pisteet (2 parasta/tiimi) kyllä lasketaan tiimipisteisiin että siksi su+powerin pisteetkin on tärkeitä.

Ei se itseä mitenkään haittaa että Rovis ei saanut eniten pisteitä vaikka "voitti", hän voitti pe-la kisan ja kokonaisajoissa su jälkeen (josta saa podium 1. palkinnon ja se lasketaan tilastoihin rallin osakilpailuvoitoksi), hän ei voittanut su-minikisaa eikä poweria.
 
Viimeksi muokattu:
Jep, järjestelmää on vaikea tajuta ja vaikka tajuaisikin niin tajuaa samalla kuinka järjetön se on ja katuu että ylipäätään yritti tajuta.
Lähinnä vaikea seurata sunnuntain tilanne, kun se jää yksittäisten kommentointien tasolle lähetyksissä. Ei olisi vaikeeta laittaa sunnuntain aikoja erikseen näytille, ei riitä mielenkiinto laskea niitä itse.
 
Kyllä ne nyt näytti ek:n aikana SU minikisan tilannetta, ei mitenkään kovin hyvin tai pitkään tai höpöttäneet siitä paljon mutta oli se näkyvissä siellä.

Ja netistä löytyy tilanne myös WRC
Overall tilanne, Super Sunday tilanne, Powerin voittaja pitää katsoa siitä Stage Results viimeisen ek kohdalta siitä vasemmalta (oikealla kokonaistilanne).
 
Viimeksi muokattu:
Ihan ok tuo pistesysteemi on enemmän kokisin ongelmallisena osa-aika kuskit joita ei sunnuntain pisteet erityisesti kiinnosta. Ainoa ongelma on, pe-la keskeyttäjät saattavat saada hyvät pisteet sunnuntaina lähtöpaikallaan asfalttikisoissa. Jyväskylään ei kauheita odotuksia taida olla rovanperälle helppo voitto hyvältä lähtöpaikalta lapille kakkossija jos kulkee ja tänäkille sitten kolmonen. Kiinnostava toki nähdä miten pajarilla kulkee ralli1 autossa.
 
Onhan tämä uus piste systeemi ja pelasu aikaseuranta täyskatastrofi satunnaisen katsojan näkökulmasta. Mitä harvoja kisoja katsonut livenä ja loput tulosruudut/youtube niin ei siellä ole tietoa että kuka ajoi ja mitä. Varmasti löytyy linkkien takaa mutta eeeh, miksi ei tule videoista tietoa? Katotaas, alkoi maikkarin kooste.

Sesks yllätti positiivisesti pariin edelliseen kisaan, toivottavasti pääsee rattiin uudestaan.

E: koosteessa ainoastaan kommentaattorin selostus livenä Tänäk, Ogier ja Rovanperän parin sekunnin kamppailusta ja lopussa kisan päätyttyä "supersunnuntain" pisteet. Todella katsojaa koukuttavaa ja tilastotieteen juhlaa, not. En kritisoi itse pisteiden jakamista vaan livetilanteiden ja koosteissa tilanteen nökyvyyttä. Kiitos ja anteeksi avautumisesta.
 
Viimeksi muokattu:
Onhan tämä uus piste systeemi ja pelasu aikaseuranta täyskatastrofi satunnaisen katsojan näkökulmasta. Mitä harvoja kisoja katsonut livenä ja loput tulosruudut/youtube niin ei siellä ole tietoa että kuka ajoi ja mitä. Varmasti löytyy linkkien takaa mutta eeeh, miksi ei tule videoista tietoa? Katotaas, alkoi maikkarin kooste.
Totta, Tilanteen, tulosten esittäminen tuntuu olevan joka kanavassa surkeaa. En tiedä mikä olisi hyvä, mutta parempi olisi edes se että aikojen perässä olisi viikonlopun+piste tilanne kyseisellä hetkellä , siis sunnuntaina näkyisi tyyliin 10p+3p tai 10p+3p+1p
Jotta kokonaiskilpilaiun järjestys saisi jotain arvo, niin voisi olla sen mukaan.
 
Kyllä toi lähetysten infografiikka sunnuntain kisan osalta on aivan luokattoman huonolla tasolla. Jotenkin sen vielä pystyi ymmärtämään parissa ekassa kisassa, ettei oltu saatu ajan tasalle, mutta nyt ei kyllä riitä ymmärrys huonostikaan.

Joka pätkän yhteydessä näytetään kyllä sitkeästi sitä kokonaistilannetta, esimerkiksi viime sunnuntaina oli kyllä koko ajan selvää kuinka monella sekunnilla Kalle johtaa kokonaiskilpailua. Mitään muuta ei sitten selvästi ruudulla näytettykään.
 
Saako kuski enemmän bonareita siitä seisooko hän ykköspallilla vai saako eniten pisteitä?
Kuskien kanssa siitä kyllä samaa mieltä että rallin voitosta pitäisi saada aina eniten pisteitä.
 
Mielestäni yksinkertainen ja toimiva tapa olisi jakaa pisteitä kunkin ek:n voittajalle ja kokonaiskisan sijoituksen perusteella sitten isompi potti jakoon.
 
Toivottavasti on erittäin kuivaa ja aurinkoista keliä Jyväskylän ralliin ja katsojat pysyisi rajatuilla alueilla.Oliko viime vai toissa vuonna kun hieno pitkä EK Lankamaa peruttiin...
 
Tossapa se koodi, sivulta 19 löytyy mainoksesta. Voimassa vain jyväskylän rallin ajan.
Näyttökuva 2024-07-24 kello 12.15.39.png
 
Toivottavasti on erittäin kuivaa ja aurinkoista keliä Jyväskylän ralliin ja katsojat pysyisi rajatuilla alueilla.Oliko viime vai toissa vuonna kun hieno pitkä EK Lankamaa peruttiin...
Toissa vuonna ja silloinkin oli aika lämmin. Myös tunteet olivat lämpimät, kun pätkä peruttiin ja poppoo yritti sieltä päästä nopeasti seuraavalle.
 
Latvalalla pähkäilyt menossa.
"Pajarin lisäksi Latvala nostaa esiin kaksi nuorta kuskia, jotka ovat hänen mielestään lähimpänä Rally1-kuljettajan paikkaa ensi kaudella. Kolme nostan selvästi esiin. He ovat Pajari, Martins Sesks ja Oliver Solberg. Siinä ovat ne kiinnostavimmat nimet. Enkä usko, että he ovat vain meidän silmissämme kiinnostavia, vaan kaikki tiimit ajattelevat samoin."
 
No Pajari on selkee tulevaisuuden valinta, ellei taso yhtäkkiä laske. Solberg olisi Toyotalta mielenkiintoinen valinta. Sesks on varmasti mainittu vaa, notta hinta kasvaa, mut ei tietty huono valinta olisi. Vähä jokerikortti vaa tällähetkellä vielä, vaikka kovaa onkin päästellyt. Nämä kaikki siis iha Toyotan näkökulmasta ulkopuolisen silmin. Mut kyl itte Seskin näillä näytöillä valitsisin :D Evans ainaki vois jo eläköityä. Mut katotaas, mitä Pajari saa aikaiseksi. Epäilen, että ei iha yhtä kovaa kyytiä mene.
 
Sääli kun ralli sensaatio Martins Sesks ei aja Suomessa.... Vai ajaako?
Aika jännä toi taustakuvio, että wrc:n promoottori tukenut lupaavaa kuskia. Mut näitähä sarja kaipaa, uusien tallien lisäksi. Kuvittelis kaverille sponsseja löytyvän näyttöjen jälkeen.

e: ja varsinki, ku iha persoonanakin oli virkistävä.
 
Aika jännä toi taustakuvio, että wrc:n promoottori tukenut lupaavaa kuskia. Mut näitähä sarja kaipaa, uusien tallien lisäksi. Kuvittelis kaverille sponsseja löytyvän näyttöjen jälkeen.
Niinpä. Ja tää Latvian kaveri on todella lahjakas. Tuskin se millään hyvällä tuurilla tuollaista jälkeä rallissa olis tehnyt. :)
 
Jep. Siltä se näyttää. Kärsiiköhän auraaja Neuville märällä tiellä yhtä paljon kuin kuivalla?
Etua saa kärkiautot yleensä märällä soralla...Taaempaa lähtijoille on se vaara että märän tien pinta alkaa liejuttua kun irtosora lähtee päältä...

Toinen juttu :Latvian kisa meni osittain pilalle kun GPS syteemit ei toiminut..Mistä se sitten johtui? Häirintää vai oliko vaan niin että vara palikkaa ei ollut joka hajosi? Sekin tuntuu oudolta jos varalle ei ole osia matkassa... Toivottavasti nyt kaikki toimisi.Olisi aika katastrofi jos kuvaa ei pätkiltä saada normaaliin tapaan. Pilaisi koko viikonlopun kotisohvalta katsojan osalta...
 
Onko kukaan saanut koodia tai jotain alennusta mm ralliin tälle viikonlopulle? Huutelin johonkin toiseen ketjuun jo asiasta mutta. Tiedän että viime vuonna oli vloppu paketti. En tahdo muuta roskaa kun vain rallin näkisin. Kallis lysti tilata koko kk total+ tms. Mutta onko enää? Aspa oli ulapalla kun kyselin.
 
Reitti

Torstai 1.8.2024
10:01 Testi-EK, Ruuhimäki
19:05 EK 1 Harju 1 (3,48 km)
19:40 Huolto A, Paviljonki (15 min, flexi)

Perjantai 2.8.2024
08:13 EK 2 Laukaa 1 (17,96 km)
09:20 EK 3 Saarikas 1 (15,93 km)
10:35 EK 4 Myhinpää 1 (15,51 km)
12:05 EK 5 Ruuhimäki 1 (7,76 km)
13:27 Huolto B Paviljonki (40 min)
15:10 EK 6 Laukaa 2 (17,96 km)
16:17 EK 7 Saarikas 2 (15,93 km)
17:32 EK 8 Myhinpää 2 (15,51 km)
19:05 EK 9 Ruuhimäki 2 (7,76 km)
20:05 EK 10 Harju 2 (2,01 km)
20:40 Huolto C, Paviljonki (45 min, flexi)

Lauantai 3.8.2024
09:05 EK 11 Västilä 1 (18,94 km)
10:05 EK 12 Päijälä 1 (20,19 km)
11:05 EK 13 Ouninpohja 1 (32,98 km)
13:10 Huolto D, Paviljonki (40 min)
15:35 EK 14 Västilä 2 (18,94 km)
16:35 EK 15 Päijälä 2 (20,19 km)
17:35 EK 16 Ouninpohja 2 (32,98 km)
19:30 Huolto E Paviljonki (45 min, flexi)

Sunnuntai 4.8.2024
08:55
EK 17 Sahloinen-Moksi 1 (14,27 km)
10:05 EK 18 Laajavuori 1 (4,35 km)
11:17 EK 19 Sahloinen-Moksi 2 (14,27 km)
13:15 EK 20 Laajavuori 2 (Wolf Power Stage) (8,77 km)
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 000
Viestejä
4 465 826
Jäsenet
73 879
Uusin jäsen
Torvelo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom