Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Suprasta jo GT3 consept, joten eiköhän jotakin Toyotan merkilläkin ilmaannu radalle.Lexus GT3 on jo olemassa, niin se olisi varmaan realistisin vaihtoehto ja mahdollistaa yksittäisen osallistumisen tusinaan sarjaan. Moneen muuhun merkkiin verrattuna ei vaan ole niin yleinen GT3:ssa. Olettaisin että ensisijassa Toyota/Lexus jos sopimus edes muuta sallii koska driftingitkin ovat olleet Toyotalla.
Ööh ei ole, sori.Kallella olisi aika hyvä mahdollisuus jäädä isosti historiaan,rallin MM,LeMans 24 ja F1 voitto/MM mahdollista saavuttaa.
Luulin että Michelinille menee, mutta oisko painanut tuo että toimii jo alemmissa luokissa.Mennään kauteen 2025. Hankook on kaudesta 2025 alkaen virallinen rangastoimittaja WRC-luokassa.
Hankook to become WRC tire supplier from 2025 – DirtFish
WRC – The South Korean firm beat competition from the likes of Michelin to win the 2025-2027 contractdirtfish.com
Joo.. muutenki vähä... ehh. Romantiikkaaki selkeesti laitettu mukaan. Veikkaan, että Clakrsonin kertoma/narratoima mini-dokkariki aiheesta on parempaa viihdettä ja sillä tyylillä ja vakavuudella tosta voisikin saada hyvän rainan. (Halpana) Action-rainana iha typerä.Trailerin 2:00 kohdan jälkeen odotukset aika matalat ja muutenkin tuli aika kaavamaisen urheiluleffan kuva.
Oiskohan kyseessä se, että extra-pisteitä tulis koko sunnuntain ajan pelkän viimeisen ek:n sijaan. Siitäki toki voinee keksiä eri variaatioita. Pointti nyt on jokatapauksessa 100% varmasti se, että sunnuntaina ei olis kovin helposti järkee körötellä kirkkoon.Uusi pistejärjestelmä tulossa jo kaudelle 2024.
”Nyt sunnuntaille on kaavailtu uudenlaista pistejärjestelmää. FIA ei vielä paljastanut, kuinka systeemiä muutetaan.”
Rallin MM-sarjan osakilpailuihin tulossa iso muutos - Rallit.fi
Kansainvälinen autoliitto FIA vahvisti keskiviikkona, että rallin MM-sarjan osakilpailuihin tuodaan uusi pistejärjestelmä ensi vuodeksi.www.rallit.fiWRC to adopt new points system to spice up rallies
www.autosport.com
Parempi olis antaa jokaisen EK:n voittajalle piste. Samalla pitää toki muuttaa kisan voitosta saatavat pisteet suuremmaksi, niin ettei EK pisteiden merkitys kasva liian suureksi. Ja säilytettäisiin silti Power-EK:n suuremmat pisteet. Sillä pätkällä taitaa olla aika iso TV markkina-arvo, mikä on tärkeintä lajin jatkuvuuden kannalta?Oiskohan kyseessä se, että extra-pisteitä tulis koko sunnuntain ajan pelkän viimeisen ek:n sijaan. Siitäki toki voinee keksiä eri variaatioita. Pointti nyt on jokatapauksessa 100% varmasti se, että sunnuntaina ei olis kovin helposti järkee körötellä kirkkoon.
e: Tollainenhan voi muuttaa koko kisaviikonlopun dynamiikkaa? Ei välttis ole iha järjentöntä eroa järkeä repiä, jos tarttee sunnuntaillekki säästellä tms. Riippuu ihan kuinka merkittäviä sunnuntain pisteet on verrattuna 1-3 sijoituksista saataviin pojoihin. Noh, Rovanperä sit kuitenki ottaa voiton ja kaikki bonuspisteet, koska miksi jättää muille
Toytotan väritys kaudelle 2024.
During press conference Morizo explained “White and red livery for world champion ship stand for Japanese flag, but not stand out on the TV coz many similar design is here and there. Black is stand out on circuit, looks fast and mean prototype “
Säännöt muuttui 2022 niin että auto on täysin uusi.Hieman muuttunut Yaris sitten vuodesta 2017 verrattuna 2024 versioon.
Mikäli oikein ymmärsin, niin kisan maksimipisteet säilyy ennallaan. 30p. Tämähän parantaa Rovanperän mahiksia mestaruuteen puolikkaalla kaudella, kun pisteet jakaantunee enemmän?Rallin mm-sarjan uusi pisteytyssysteemi. Sunnuntaista tulossa mielenkiintoisempaa.
WRC 2024 säännötRallin MM-sarjan pisteytys mullistuu: sunnuntaiajelulle tyly loppu
Kansainvälinen autoliitto FIA on vahvistanut vuoden 2024 urheilusäännöissään uuden pisteytystavan rallin MM-sarjaan. Valtaosa pisteistä jaetaan jo lauantain perusteella, ja lisäpotti tulee jakoon sunnuntaille.www.mtvuutiset.fi
Onhan tuo kova homma, 18 + 7 + 5 = 30pts, loppuu se jalan nostelu sunnuntailta ku sielä on kumminki 12pts saatavis
Rungi lauantaina, voita sunnuntai ja power=12pOnhan tuo kova homma, 18 + 7 + 5 = 30pts, loppuu se jalan nostelu sunnuntailta ku sielä on kumminki 12pts saatavis
Mitä tarkoitetaan lauantain pisteillä? Eikös nyt ajeta ihan normaalisti, mut sunnuntai on "superpäivä". Keliolosuhteet voi toki jo aiemmin vaikuttaa, jos pitää renkaiden kestävyyden kans taktikoida. Mitä seuraamiseen, niin kunhan grafiikoilla tilanne näytetään hyvin, nii eipä tossa mitää vaikeutta ole.Rungi lauantaina, voita sunnuntai ja power=12p
Eikä rallin voittaja saa välttämättä eniten pisteitä
Ei kuulosta omaan korvaan oikeelta
edit. kopsaus toisaalta aiheeseen liittyvästä keskustelusta:
"Luvassa aika mielenkiintoisia uutisotsikoita rallin voittajista. Joku voitti rallin lauantaina, mutta ei voittanutkaan kun ei tullut maaliin sunnuntaina. Joku oli kokonais kisan nopein sunnuntaina, mutta ei ollutkaan "voittaja" kun kakkonen saikin enemmän pisteitä.
Mites WRC2 kuskit pistetaulukossa? WRC2:ssa kerätään käsittääkseni edelleen vanhalla pistesysteemillä, nyt ilman poweri pisteitä. Ilmeisesti kuitenkin syövät lauantainakin isojen poikien WRC pisteitä vaikka eivät ole mukana lauantaina jaettavissa pisteissä? Meneekö siis niin, että jos lauantain tuloksissa sijoilla 4. ja 5. on WRC2 kuski, kuudentena oleva WRC kuski on periaatteessa lauantain kisan 4. koska WRC2 luokassa ei ole erikseen lauantain kisaa. Mutta saa silti pisteitä tuon 6. sijan tuloksen perusteella, koska pisteet lasketaan lauantain yleiskisan tulosten perusteella? "
Menee rallin seuraaminen vähän helvetin vaikeeksi. Alan olee entistä vakuutuneempi et noita sääntöjä väännetään vähintää promillen kännissä.
Lauantain jälkeen jaetaan ekat pisteet, noi 18-1p , mut jotta saat ne, pitää päästä sunnuntainakin maaliin.Mitä tarkoitetaan lauantain pisteillä? Eikös nyt ajeta ihan normaalisti, mut sunnuntai on "superpäivä". Keliolosuhteet voi toki jo aiemmin vaikuttaa, jos pitää renkaiden kestävyyden kans taktikoida. Mitä seuraamiseen, niin kunhan grafiikoilla tilanne näytetään hyvin, nii eipä tossa mitää vaikeutta ole.
Vissii tossa sunnuntaista puhuttiin, lukematta sääntöjä veikkaan, että tilanteessa jossa 4. ja 5. on wrc2 ja 6. wrc1, niin se wrc1 kuski saa kuudennen tilan pisteet, koska on kuudes. 4. ja 5. sijan pisteet jää jakamatta.
Mut kyl toi power tuntuu vähä turhalta sunnuntaikisan lisäksi näin nopeesti ajateltuna.
Onko noin? Itse käsitin, että sunnuntain menestys olisi vain extraa, mut edelleen kokonaiskisassa mukana? En ainakaa maikkarin uutisessa lukenut niin, että kisa päättyis lauantaihin ja sunnuntai olisi erillinen kisa? Löytyiskö joku parempi tiivistelmä noista säännöistä?Lauantain jälkeen jaetaan ekat pisteet, noi 18-1p , mut jotta saat ne, pitää päästä sunnuntainakin maaliin.
Joo eli voi vetää sunnuntaihin asti hyvän kisan ollen ekana, tekee virheen sunnuntaina ja tippuu (tippuis?) kaaaaauas taakse, mut silti saa 18p + 5p, ku powerilla viel onnistuu. Sais kyl kokonaiskisan 18p tulla koko viikonlopun ajoista. Olisi enemmän panosta sunnuntaina, ku ajovirhe vois viedä niitä "pääpisteitä" lisäpisteiden lisäksi. Nyt vain keskeytys sunnuntaina kusee kaiken.
"after saturday"
– Kilpailujen lukumäärästä en osaa vielä sanoa. Tavoitteena on kuusi tai seitsemän kisaa, mutta se voi olla kolme tai kolmetoista. Sitä ei vielä tiedä, Rovanperä pyöritteli.
"after saturday"
Juuri noinhan tässä on keskusteltu, kun routa korjas? Tarkoitti siis lainaamallasi viestillä juuri tuota. Missä on väärää tietoa? Tossa on just se pöljyys, ku sunnuntaina voi vaikka 2 rengasta vaihtaa kesken ek:n, mut silti saa lauantain pisteet ja rykäsee sit vaikka powerilta 5 pistettä. Jää 7 pistettä saamatta (todennäköisesti), mut eipä ole iso "sakko" 2 renkaan vaurioitumisesta sunnuntaina. Rallissa on kuitenki perinteisesti laskettu koko viikonloppu kisaan mukaan. Nyt se on pilkottu kahteen kisaan, vaikkakin maaliin pitää kuite ajaa, mut vain sunnuntailla on sen kannalta merkitystä.En tiedä mitä tällä varsinaisesti tarkoitit, mutta muissa viesteissä täällä on väärää tietoa (tai ainakin väärää tulkintaa)!
"To score points, the crew must be classified in the Final Clasification of the rally. If a crew is not classified in the Final Classification of the rally, the next Competitor(s) will be moved up to score points". Jotta ne lauantaipäivän päätteeksi sijoituksien perusteella määräytyvät pisteet todella saa itselleen, on ajettava hyväksyttävästi koko rallin maaliin!
Summarum (ylin WRC/Rally1-luokka):
- torstai–lauantai ajopäivien sijoituksen perusteella määräytyy nuo pisteet 18, 15, 13 jne. edellyttäen, että ajaa sunnuntaina hyväksyttävästi maaliin ("crew must be classified in the Final Clasification of the rally")
- sunnuntailta pisteet määräytyy 7, 6, 5, jne. pelkästään sunnuntain ajopäivän perusteella. Jos keskeytät lauantaina, voit saada nämä pisteet sunnuntain sijoituksien perusteella.
- powerilta kertyy pisteet kuten ennenkin
- (esim. lauantaina aamupäivällä keskeyttävä voi käytännössä saada sunnuntailta/koko rallista enintään 12 pistettä, olettaen siis että sunnuntain erikoiskokeilla on heti aamusta asti mukana)
No sitäkin ehkä, riippuen eroista. Perjantain auraus vielä kivempaa, ku pakko lauantain aikana saada perjantain häviöt kiinni. Sais kyl toi "pääkisa" jatkua kisan loppuun asti ja sunnuntain lisämauste vain, jotta on motivaatiota ajaa muutaki ku power.Tämähän varmaan johtaa lauantai päivän varmisteluihin ellei erot ole tosi pieniä, mutta ainakin sunnuntaina on kisaamista.
Tietysti voittaa, mutta ei välttämättä saa eniten pisteitä.Se voittaa kisan joka ajaa koko viikonlopun nopeimmin, eihän se ajanlasku tässä muutu yhtään vaan kyllä se kello laitetaan rallin alussa normaalisti käyntiin.
Jos ajaa nopeimmin, nii saa eniten pisteitä. Jos on lauantaina nopein, niin 18p. Jos sunnuntaina on nopein, niin 12p. Jos powerilla on nopein, niin 5p. Maksimipisteet.Tietysti voittaa, mutta ei välttämättä saa eniten pisteitä.
Onhan toi siinä mielessäkin hyvä kuskin kannalta, että nopeus palkitaan paremmin. Eli jos sunnuntaina laite menee huonompaan happeen saa silti pisteet pe-la.Jos ajaa nopeimmin, nii saa eniten pisteitä. Jos on lauantaina nopein, niin 18p. Jos sunnuntaina on nopein, niin 12p. Jos powerilla on nopein, niin 5p. Maksimipisteet.
Mut tosiaan jos ajatellaan koko viikonloppua, niin voi tosiaan olla lauantain jälkeen vaikka kolmantena (pari sekkaa ekaa jäljessä tms), mut sunnuntain jälkeen olisi nopein, jos kisa ei loppuis kesken. Lopulta pisteitä kuite vähemmän, kuin sillä joka oli lauantain jälkeen eka, mut kokonaisajassa hitaampi.
esim. siis
Kolmas lauantain jälkeen, mut nopein jos katsotaan koko viikonlopun aikaa: 13+7+5 = 25
Nopein lauantaina, mut koko viikonlopun ajassa hitaampi: 18+6+4 = 28
Eka voittais vanhalla pistelaskutavalla. Uudella pistelaskutavalla viikonlopun toiseksi nopein saa eniten pisteitä tässä esimerkkitilanteessa, ku viikonloppu on jaettu kahteen eri kisaan.