Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
No ei kyllä varmaan mennyt motivaatio mutta pelaa kortit fiksusti loppuun astiRovanperältä meni motivaatio kisata aika ankea loppukisa.
Niin eli meni motivaatio kisata kun ei kannata.No ei kyllä varmaan mennyt motivaatio mutta pelaa kortit fiksusti loppuun asti
Joo, kyl siellä ois varmasti kipinää varmistaa mestaruus voittamalla, mut tässä vaiheessa olisi pöljää riskeerata se taistelemalla Neuvillea vastaan, joka tykkää kiristää vaa tahtia kisan edetessä. Keskeytys tässä kisassa (jossa Rovanperän sanoin mennään herran haltuun välillä, ku nii epämääräiset keliolosuhteet) ja sit Japanissa huonolla tsägällä vaikka konerikko, nii töttöröö..No ei kyllä varmaan mennyt motivaatio mutta pelaa kortit fiksusti loppuun asti
Olisin toivonut (vaikka yleensä kannataan kilpailua), ettei jatka. Koska nyt Kalle vaan pääsääntöisesti varmistelee (mikä tässä tilanteessa on ihan järkevää) eikä saatane edes Powerilla Kallelta täyttä yritystä. Silti mitä vaan voi sattua, kuten Kallella "hyvätuurinen" Ek 10 ulosajo osoitti.Jos ei jatka huomenna, nii sehän on siinä, vaikka Rovanperä keskeyttäis tän ja seuraavan kisan.
Onnea Kallelle (joka tietenkin tätä palstaa lukee) toisesta peräkkäisestä maailmanmestaruudesta! Tähän asti kaikki hyvin, vielä 18 mestaruusvuotta jäljellä, koska kaikkihan me tiedämme että tämä on vasta alkua kaikkien aikojen ylivoimaisimman ja menestyneimmän moottoriurheilijan uralla.
Hyvinhän Kalle homman hoiti ja mestaruus tuli ansaitusti. Ensi kaudeksi voisi jo nyt jatkoa povata eli jatkanee Toyota:lla. Harmi vaan, että tuolla on niin vähän sitä todellista kilpailua. Tällä kaudella Fordilla ei vaan pärjää ollut liian paljon vikoja. Sais tulla Volkkari ja Rellu nyt ainakin talleina mukaan.Suomalaisena ei voisi olla ylpeämpi Kallesta. Kahdella peräkkäisellä mestaruudella hän kuuluu jo nyt lajin suuruuksiin ja veikkaan, että maine tulee vain kasvamaan tästä eteenpäin. Toivokaamme kultaisten vuosien jatkuvan hamaan tulevaisuuteen.
Hyvinhän Kalle homman hoiti ja mestaruus tuli ansaitusti. Ensi kaudeksi voisi jo nyt jatkoa povata eli jatkanee Toyota:lla. Harmi vaan, että tuolla on niin vähän sitä todellista kilpailua. Tällä kaudella Fordilla ei vaan pärjää ollut liian paljon vikoja. Sais tulla Volkkari ja Rellu nyt ainakin talleina mukaan.
Riku Tahko ehdotti hyvin että heitetään Rally 1:t roskiin ja WRC2:t tilalle. Top luokka voi sit laittaa siivekettä, hybridit, isompaa kaasaria jne päälle.
Olisi helppo nyt kun siellä on jo 7-8 merkkiä valmiiden autojen kanssa. Kohta myös Toyota.
Tämä huhulista on tammikuulta, mitään ei ole kuulunut ja nykyisillä autoilla jatketaan 2026 asti. Se olisi vielä realistinen aikataulu paitsi kun jos 2027 tulee uudet säännöt niin ei kukaan yhdeksi vuodeksi ole tekemässä autoa.Subarun lisäksi Skoda, Alpine ja Stellantis Group (Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroen, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Vauxhall) ollut puheissa ja liittyen 2025 sääntömuutoksiin. Toivottavasti löytyy yhteistä säveltä.
Otetaan WRC2 tilalle paitsi ei otetakaan kun oikeasti otetaan tilalle jokin WRC2+, joka lopulta yhtä melkein yhtä kallis kuin nyt ja ideana ei kovinkaan kaukana siitä mitä kaksi edellista sukupolvea oli, eikä se juuri kiinnostuksessa näkynyt.Riku Tahko ehdotti hyvin että heitetään Rally 1:t roskiin ja WRC2:t tilalle. Top luokka voi sit laittaa siivekettä, hybridit, isompaa kaasaria jne päälle.
Olisi helppo nyt kun siellä on jo 7-8 merkkiä valmiiden autojen kanssa. Kohta myös Toyota.
Kallen mestaruuden varmistumisen kunniaksi voi katsella välillä vaikka hepun driftaustestejä ja oheishöpinöitä. Videolla mukana myös T.Katsuta WRC-autollaan.
En oikein keksinyt tälle parempaakaan paikkaa, mutta josko mahtuisi sekaan, vaikka ei suoranaisesti rallisarjan tapahtumiin liitykään.
Edit.
Ja toinen osa sarjasta perään...
2.01 | Testierikoiskoe, Kuragaike Park (2,75 km) |
12.05 | EK1 Toyota Stadium 1 (2,10 km) |
22.34 | Huolto A, Toyota Stadium (15 min) |
00.04 | EK2 Isegami's Tunnel 1 (23,60 km) |
1.04 | EK3 Inabu Dam 1 (19,38 km) |
2.02 | EK4 Shitara Town 1 (22,53 km) |
4.41 | Huolto B, Toyota Stadium (40 min) |
6.36 | EK5 Isegami's Tunnel 2 (23,60 km) |
7.36 | EK6 Inabu Dam 2 (19,38 km) |
8.34 | EK7 Shitara Town 2 (22,53 km) |
11.03 | Huolto C, Toyota Stadium (45 min) |
12.35 | EK8 Toyota Stadium 2 (2,10 km) |
23.45 | Huolto D, Toyota Stadium (15 min) |
1.04 | EK9 Nukata Forest 1 (20,32 km) |
2.05 | EK10 Lake Mikawako 1 (14,78 km) |
4.15 | EK11 Okazaki City 1 (3,18 km) |
4.26 | EK12 Okazaki City 2 (3,18 km) |
5.16 | Rengashuolto, Okazaki (15 min) |
6.04 | EK13 Nukata Forest 2 (20,32 km) |
7.05 | EK14 Lake Mikawako 2 (14,78 km) |
8.11 | EK 15 Shinsiro City (6,70 km) |
10.01 | Huolto E, Toyota Stadium (45 min) |
12.35 | EK16 Toyota Stadium 3 (2,10 km) |
22.39 | Huolto F, Toyota Stadium (15 min) |
00.05 | EK17 Asahi Kougen 1 (7,52 km) |
1.03 | EK18 Ena City 1 (22,92 km) |
1.56 | EK19 Nenoue Kougen 1 (11,60 km) |
3.01 | Rengashuolto, Nakatsugawa Park (15 min) |
4.04 | EK20 Ena City 2 (22,92 km) |
4.57 | EK21 Nenoue Kougen 2 (11,60 km) |
7.15 | EK22 Asahi Kougen 2, Power Stage (7,52 km) |
Kalle & Toyota loistavissa asetelmissa. Mihinhän Lappi on menettänyt aikaa? Itse en ole päässtyt seuraamaan.On vain astetta erikoisemman näköinen tilanne tulosliuskalla:
1. Elfyn Evans, Toyota 1.23.20,7
2. Sebastien Ogier, Toyota +50,9
3. Kalle Rovanperä, Toyota +2.07,4
4. Andreas Mikkelsen, Skoda/WRC2 +2.56,3
5. Nikolai Grjazin, Skoda/WRC2 +3.44,3
6. Esapekka Lappi, Hyundai +3.46,3
7. Gregoire Munster, Ford +3.46,9
8. Ott Tänak, Ford +4.43,7
9. Takamoto Katsuta, Toyota +5.08,9
10. Heikki Kovalainen, Skoda/WRC2 +5.54,9
MM-rallikausi päättyi Toyotan suureen juhlaan – Kalle Rovanperältä vihjaus tulevaisuudestaan
MM-rallikausi päättyi Japanissa. Yle seurasi rallin tapahtumia tässä artikkelissa.yle.fi