Rallin MM-sarja Kausi 2023

Ei se Evansin auto kärsinyt sellasta vahinkoa ettei huomenna jatkaisi, eli Kalle tarvitsee 7. Sijan (6.pistettä). Tai sitten 8. Sija ja 1 piste powerilta riitää.. veikkaan että 3. Sija tulossa ellei ranskalainen mestari ala ajamaan hullunlailla..
 
Jos Elfyn jatkaa huomenna, niin powerilla viimeistään nähdään Elfyltä tulos tai ulos-menoa, kun ei ole mitään hävittävää.
 
No ei kyllä varmaan mennyt motivaatio mutta pelaa kortit fiksusti loppuun asti :)
Joo, kyl siellä ois varmasti kipinää varmistaa mestaruus voittamalla, mut tässä vaiheessa olisi pöljää riskeerata se taistelemalla Neuvillea vastaan, joka tykkää kiristää vaa tahtia kisan edetessä. Keskeytys tässä kisassa (jossa Rovanperän sanoin mennään herran haltuun välillä, ku nii epämääräiset keliolosuhteet) ja sit Japanissa huonolla tsägällä vaikka konerikko, nii töttöröö..
 
Viimeksi muokattu:
jos vaakakupissa on hyvä tulos jossain luistelukisassa jossa ei pärjää tuolla lähtöpaikalla vs toinen maailmanmestaruus.
 
Jonne: Nyt osuu
Kalle: Ei osu


e: ja ylläolevaan keskusteluun, kun Rovanperä lähtöviivalla sai tietää Evansin keskeytyksestä:
"..tietää ilman laskemattaki, että pitää vaa ajaa maaliin ja Thierryllä kova pusku päällä voittoon, niii se oli iha selvää, että.. .. ..tommosessa kelissä riski pois". Motivaatiota on, nimittäin voittaa mestaruus. Antaa Neuvillen lasketella nii kovaa ku lystää. Hällä ku ei ole menetettävää.
 
Viimeksi muokattu:
Oliko jossain lisätietoja mitä Lindholmille kävi (meinasi käydä) tuossa viimeisellä?
 
Jos ei jatka huomenna, nii sehän on siinä, vaikka Rovanperä keskeyttäis tän ja seuraavan kisan.
Olisin toivonut (vaikka yleensä kannataan kilpailua), ettei jatka. Koska nyt Kalle vaan pääsääntöisesti varmistelee (mikä tässä tilanteessa on ihan järkevää) eikä saatane edes Powerilla Kallelta täyttä yritystä. Silti mitä vaan voi sattua, kuten Kallella "hyvätuurinen" Ek 10 ulosajo osoitti.

Edit : Pieleen meni tääkin, Kalle veti pohjat päivän viimeiselle EK:lle. Ei vaan malta körötellä :) Monet kuskit tosin sanovat, että se "hiljaa" ajaminen voi olla vaarallistakin, koska keskittyminen herpaantuu helpommin,
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Kallelle (joka tietenkin tätä palstaa lukee) toisesta peräkkäisestä maailmanmestaruudesta! Tähän asti kaikki hyvin, vielä 18 mestaruusvuotta jäljellä, koska kaikkihan me tiedämme että tämä on vasta alkua kaikkien aikojen ylivoimaisimman ja menestyneimmän moottoriurheilijan uralla. :cool:
 
Onnea Kallelle (joka tietenkin tätä palstaa lukee) toisesta peräkkäisestä maailmanmestaruudesta! Tähän asti kaikki hyvin, vielä 18 mestaruusvuotta jäljellä, koska kaikkihan me tiedämme että tämä on vasta alkua kaikkien aikojen ylivoimaisimman ja menestyneimmän moottoriurheilijan uralla. :cool:

Voi tosiaan tulla aika menestyksekäs ura!
 
Jyp voitti pari pelia ja Rovis otti mestaruuden. Kaverin mökki on rajanaapurina tuon Harrin kaa ni ollaan aika usein nähty. Kallea vähemmän :)
 
Suomalaisena ei voisi olla ylpeämpi Kallesta. Kahdella peräkkäisellä mestaruudella hän kuuluu jo nyt lajin suuruuksiin ja veikkaan, että maine tulee vain kasvamaan tästä eteenpäin. Toivokaamme kultaisten vuosien jatkuvan hamaan tulevaisuuteen.
 
Suomalaisena ei voisi olla ylpeämpi Kallesta. Kahdella peräkkäisellä mestaruudella hän kuuluu jo nyt lajin suuruuksiin ja veikkaan, että maine tulee vain kasvamaan tästä eteenpäin. Toivokaamme kultaisten vuosien jatkuvan hamaan tulevaisuuteen.
Hyvinhän Kalle homman hoiti ja mestaruus tuli ansaitusti. Ensi kaudeksi voisi jo nyt jatkoa povata eli jatkanee Toyota:lla. Harmi vaan, että tuolla on niin vähän sitä todellista kilpailua. Tällä kaudella Fordilla ei vaan pärjää ollut liian paljon vikoja. Sais tulla Volkkari ja Rellu nyt ainakin talleina mukaan.
 
Hyvinhän Kalle homman hoiti ja mestaruus tuli ansaitusti. Ensi kaudeksi voisi jo nyt jatkoa povata eli jatkanee Toyota:lla. Harmi vaan, että tuolla on niin vähän sitä todellista kilpailua. Tällä kaudella Fordilla ei vaan pärjää ollut liian paljon vikoja. Sais tulla Volkkari ja Rellu nyt ainakin talleina mukaan.

Subarua on huhuttu..
 
No tilannehan on sama vaikka tulisi lisää autoja. Tällä hetkellä on yksi ehdoton kuningas.. 3 kovaa ja sit muut :)
 
Useampi talli sentään mahdollistaisi uusienkin kuskien kehittämistä. Onneksi tänak on taas hyundailla niin saattaa jotain kilpailua olla ens vuonna ja ehkä neuvillekin saattaisi pysyä tiellä omissa parhaimmissa ralleissaan.
 
Tottakai lisä aina hyvä on kuhan on kilpailukykyisiä. Toyotahan sitä konetta yhdessä Subarulle ja Subaru ite rungon sit rakentaisi.
 
Subarun lisäksi Skoda, Alpine ja Stellantis Group (Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroen, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Vauxhall) ollut puheissa ja liittyen 2025 sääntömuutoksiin. Toivottavasti löytyy yhteistä säveltä.
 
Riku Tahko ehdotti hyvin että heitetään Rally 1:t roskiin ja WRC2:t tilalle. Top luokka voi sit laittaa siivekettä, hybridit, isompaa kaasaria jne päälle.

Olisi helppo nyt kun siellä on jo 7-8 merkkiä valmiiden autojen kanssa. Kohta myös Toyota.
 
Riku Tahko ehdotti hyvin että heitetään Rally 1:t roskiin ja WRC2:t tilalle. Top luokka voi sit laittaa siivekettä, hybridit, isompaa kaasaria jne päälle.

Olisi helppo nyt kun siellä on jo 7-8 merkkiä valmiiden autojen kanssa. Kohta myös Toyota.

Jätetään siivet ja aerodynamiikka vähemmälle, vähän lisää tehoja niin saadaan vähän näyttävämpää ajoa..
 
Kyllä rallin päättäjien pitäisi yrittää kaikin tavoin saada se 1-2 merkkiä lisää WRC:hen.
 
Subarun lisäksi Skoda, Alpine ja Stellantis Group (Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroen, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Vauxhall) ollut puheissa ja liittyen 2025 sääntömuutoksiin. Toivottavasti löytyy yhteistä säveltä.
Tämä huhulista on tammikuulta, mitään ei ole kuulunut ja nykyisillä autoilla jatketaan 2026 asti. Se olisi vielä realistinen aikataulu paitsi kun jos 2027 tulee uudet säännöt niin ei kukaan yhdeksi vuodeksi ole tekemässä autoa.
 
Riku Tahko ehdotti hyvin että heitetään Rally 1:t roskiin ja WRC2:t tilalle. Top luokka voi sit laittaa siivekettä, hybridit, isompaa kaasaria jne päälle.

Olisi helppo nyt kun siellä on jo 7-8 merkkiä valmiiden autojen kanssa. Kohta myös Toyota.
Otetaan WRC2 tilalle paitsi ei otetakaan kun oikeasti otetaan tilalle jokin WRC2+, joka lopulta yhtä melkein yhtä kallis kuin nyt ja ideana ei kovinkaan kaukana siitä mitä kaksi edellista sukupolvea oli, eikä se juuri kiinnostuksessa näkynyt.
 
Rautio Motorsportin facesivuil on ihan hyviä videopätkiä rallin kuliseista yms.
 
Kallen mestaruuden varmistumisen kunniaksi voi katsella välillä vaikka hepun driftaustestejä ja oheishöpinöitä. Videolla mukana myös T.Katsuta WRC-autollaan.




En oikein keksinyt tälle parempaakaan paikkaa, mutta josko mahtuisi sekaan, vaikka ei suoranaisesti rallisarjan tapahtumiin liitykään.

Edit.
Ja toinen osa sarjasta perään...

 
Viimeksi muokattu:
Kallen mestaruuden varmistumisen kunniaksi voi katsella välillä vaikka hepun driftaustestejä ja oheishöpinöitä. Videolla mukana myös T.Katsuta WRC-autollaan.




En oikein keksinyt tälle parempaakaan paikkaa, mutta josko mahtuisi sekaan, vaikka ei suoranaisesti rallisarjan tapahtumiin liitykään.

Edit.
Ja toinen osa sarjasta perään...


Joo tullu seurattua Roivanperän kanavaa ja videot seku paranee vain, varsinki "tuotantoarvoiltaan". Hauskaa tuntuu jätkillä aina olevan. Veikkaan (toivon), että japanin wrc-kisastaki tulee vlogia kuten Jyväskylästä.
 
Se olis vuoden vika kisa tähteillä, onneksi enää 10 viikkoa Monte Carloon

Japanin MM-rallin ohjelma 2023:
Torstai 16.11.
2.01Testierikoiskoe, Kuragaike Park (2,75 km)
12.05EK1 Toyota Stadium 1 (2,10 km)
22.34Huolto A, Toyota Stadium (15 min)
Perjantai 17.11.
00.04EK2 Isegami's Tunnel 1 (23,60 km)
1.04EK3 Inabu Dam 1 (19,38 km)
2.02EK4 Shitara Town 1 (22,53 km)
4.41Huolto B, Toyota Stadium (40 min)
6.36EK5 Isegami's Tunnel 2 (23,60 km)
7.36EK6 Inabu Dam 2 (19,38 km)
8.34EK7 Shitara Town 2 (22,53 km)
11.03Huolto C, Toyota Stadium (45 min)
12.35EK8 Toyota Stadium 2 (2,10 km)
23.45Huolto D, Toyota Stadium (15 min)
Lauantai 18.11.
1.04EK9 Nukata Forest 1 (20,32 km)
2.05EK10 Lake Mikawako 1 (14,78 km)
4.15EK11 Okazaki City 1 (3,18 km)
4.26EK12 Okazaki City 2 (3,18 km)
5.16Rengashuolto, Okazaki (15 min)
6.04EK13 Nukata Forest 2 (20,32 km)
7.05EK14 Lake Mikawako 2 (14,78 km)
8.11EK 15 Shinsiro City (6,70 km)
10.01Huolto E, Toyota Stadium (45 min)
12.35EK16 Toyota Stadium 3 (2,10 km)
22.39Huolto F, Toyota Stadium (15 min)
Sunnuntai 19.11.
00.05EK17 Asahi Kougen 1 (7,52 km)
1.03EK18 Ena City 1 (22,92 km)
1.56EK19 Nenoue Kougen 1 (11,60 km)
3.01Rengashuolto, Nakatsugawa Park (15 min)
4.04EK20 Ena City 2 (22,92 km)
4.57EK21 Nenoue Kougen 2 (11,60 km)
7.15EK22 Asahi Kougen 2, Power Stage (7,52 km)

2024-Calendar.jpg
 
Täytynee pysyä uutispimennossa ja katsoa jälkilähetyksinä yön pätkät aamuisin.
 
EK2. On tuossa Rovanperällä ajamista aura-autona.
Tie on täynnä lehtiä yms. ja vettä sataa, todella liukasta.
Kalle häviää Evansille yli puoliminuuttia!
 
EP on ilmeisesti helvetin hyvä säätämään autoa. Jos ois vieläpä varma kuski niin vois taistella jopa mestaruudesta, mutta ei se auta mitään jos ajaa koko ajan pihalle.
 
No johan ollut yöllä tapahtumia-- Puolet ukoista jo ojassa ennen kun herää katsomaan EK7 :sclap:
 
On se vaan kumma, että ihan typeriin hommiin hukataan kilpailu, kuten tuulilasin huurtumiseen. Luulis olevan aika perusjuttuja, mutta ei näköjään.

Mietin muutenkin, että jaksaakohan tätä katsoa, mutta Rally.tv:stä olen kyllä mielenkiinnolla katsonut. Sen verran on extremeä kuitenkin. Rovanperälläkin lähti kirjoittamaan suoralla, EK 3:sella.
 
On vain astetta erikoisemman näköinen tilanne tulosliuskalla:

1. Elfyn Evans, Toyota 1.23.20,7
2. Sebastien Ogier, Toyota +50,9
3. Kalle Rovanperä, Toyota +2.07,4
4. Andreas Mikkelsen, Skoda/WRC2 +2.56,3
5. Nikolai Grjazin, Skoda/WRC2 +3.44,3
6. Esapekka Lappi, Hyundai +3.46,3
7. Gregoire Munster, Ford +3.46,9
8. Ott Tänak, Ford +4.43,7
9. Takamoto Katsuta, Toyota +5.08,9
10. Heikki Kovalainen, Skoda/WRC2 +5.54,9



 
On vain astetta erikoisemman näköinen tilanne tulosliuskalla:

1. Elfyn Evans, Toyota 1.23.20,7
2. Sebastien Ogier, Toyota +50,9
3. Kalle Rovanperä, Toyota +2.07,4
4. Andreas Mikkelsen, Skoda/WRC2 +2.56,3
5. Nikolai Grjazin, Skoda/WRC2 +3.44,3
6. Esapekka Lappi, Hyundai +3.46,3
7. Gregoire Munster, Ford +3.46,9
8. Ott Tänak, Ford +4.43,7
9. Takamoto Katsuta, Toyota +5.08,9
10. Heikki Kovalainen, Skoda/WRC2 +5.54,9



Kalle & Toyota loistavissa asetelmissa. Mihinhän Lappi on menettänyt aikaa? Itse en ole päässtyt seuraamaan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
266 960
Viestejä
4 616 086
Jäsenet
75 968
Uusin jäsen
Skruf

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom