Rallin MM-sarja Kausi 2023

Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
216
Mäkin mietin tätä mutta toisaalta tässäkin rallissa lopulta ero oli vaan vajaa 7 sekkaa ottaen huomioon vielä että Kalle joutuu perjantaina auraamaan ja toki kallella panoksena on maailmanmestaruus niin ihan reikä päässä ei viitti painella. Eli sanoisin että kyllä kallella riittää vauhtia Sebille vaikka se ajaisi kaikki kisat
Täähän se ois huomattavasti mielenkiintoisempi kausi, jos Rovanperä Ogier ja Tänak ajaisi toyotalla täyden kauden. Toki muille talleille aika myrkkyä. :btooth:
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
1 124
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 321
Ja Kallen MM-johto kasvoi 41 pisteeseen (Evansiin tällä kertaa).
Ja kyllähän Toyotan tallimääräykset olisi käytännössä huonoa karmaa vaikka ei sellaisista termeistä välittäisikään. Sarja on muutenkin kilpailullisesti ihan siinä rajoilla että pysyy pystyssä, ja se mikä pitää vielä pystyssä on se että Toyotalla ajetaan kilpaa ja Tänak ajaa M-sportia (siten sarjassa on kuitenkin kolme tallia jotka ajaa voitoista, mikä on esimerkiksi kaksi enemmän kuin F1:ssä).
 

Tönölä

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
05.06.2023
Viestejä
151
Jos Ogier ajaisi täyden kauden niin tulisi tiukka taistelu mestaruudesta kallen kanssa. Varsinkaan Suomen, Viron ja Ruotsin kaltaisissa nopeissa ralleissa ei taitaisi olla Ogierilla enää mitään palaa kallea vastaan.
 

Puukamana

Ruuvit löysällä
NOSTO
Liittynyt
12.11.2016
Viestejä
471
Jos Ogier ajaisi täyden kauden niin tulisi tiukka taistelu mestaruudesta kallen kanssa. Varsinkaan Suomen, Viron ja Ruotsin kaltaisissa nopeissa ralleissa ei taitaisi olla Ogierilla enää mitään palaa kallea vastaan.
Harmi ettei kisaa. Kyllä Toyotan ylivoimaisuuden vuoksi kaudesta uhkaa tulla vähän pannukakku taistelumielessä. Mutta Ogier harrastaa Röhrliä, poimii itselleen parhaat rallit ja pääsee paremmalta lähtöpaikalta vielä.
 
Liittynyt
19.05.2021
Viestejä
25
Joo veikkaan myös että 8 mestaruutta on jo aivan riittävä määrä herralle itselleenkin. Mukavampi vaan kun voi ajella hyvällä lähtösijalla sillon kun huvittaa.
 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
755
Kyllä tuonne pitäisi saada pari tehdastallia tavalla tai toisella ja äkkiä. Vaikka toki hienoa nähdä Kalle pärjäävän, mutta eihän tuolla taistelal kuin 2-4 sijoista.
 

Tönölä

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
05.06.2023
Viestejä
151
Kyllä tuonne pitäisi saada pari tehdastallia tavalla tai toisella ja äkkiä. Vaikka toki hienoa nähdä Kalle pärjäävän, mutta eihän tuolla taistelal kuin 2-4 sijoista.
Talleja tarvitaan enemmän, mutta ei se kärki siitä muuttuisi ainakaan pikaisella aikataululla. Ei WRC 2 tai 3 ole yhtään kuljettajaa joka pystyisi tämän hetken kärkikuskit haastamaan.
 
  • Tykkää
Reactions: KUK

emagdnim

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
10 027
Kyllähä tuolla varmaan Red Bullin talli löytyis jo, jos ei tarttis siviiliautoa olla olemassa ja myytävissä :D Mut se on osa rallin dna:ta, johon ei tule koskea.

En usko, että ongelma välttis nykyautojen hinta on (puskeeha noi iha tolkuttomia summia f-ykkösiinki), vaan enemmänki se, että pitäis tehdä se siviiliautoki, johon pohjata menestyvä ralliauto. Lisäksi näkyvyys.. Ralli ei ole niin "helppoa" katsottavaa. live-onboard kamerat on kyl auttanu siinä tosi paljon. wrc vois kyl muutenki näkyvyyden kans tehdä paljonki.. kisojen välissä ei esim. tapahdu mitää, tyyliin uutispimento aina pari-kolme viikkoa kisojen välissä.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
213
Kyllähä tuolla varmaan Red Bullin talli löytyis jo, jos ei tarttis siviiliautoa olla olemassa ja myytävissä :D Mut se on osa rallin dna:ta, johon ei tule koskea.

En usko, että ongelma välttis nykyautojen hinta on (puskeeha noi iha tolkuttomia summia f-ykkösiinki), vaan enemmänki se, että pitäis tehdä se siviiliautoki, johon pohjata menestyvä ralliauto. Lisäksi näkyvyys.. Ralli ei ole niin "helppoa" katsottavaa. live-onboard kamerat on kyl auttanu siinä tosi paljon. wrc vois kyl muutenki näkyvyyden kans tehdä paljonki.. kisojen välissä ei esim. tapahdu mitää, tyyliin uutispimento aina pari-kolme viikkoa kisojen välissä.
Nykysäännöissä ei siviiliauton tarvitse olla pohjana, riittää että ulkokuoren skaalaa ralliautoon sopivaksi. Toki pitäisi joku automalli olla jonka sitten skaalata.
 

emagdnim

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
10 027
Nykysäännöissä ei siviiliauton tarvitse olla pohjana, riittää että ulkokuoren skaalaa ralliautoon sopivaksi. Toki pitäisi joku automalli olla jonka sitten skaalata.
Otetaas vielä takaspäin aiempaa viestiä. Eikös nyt kuite kuka tahansa, kuten m-sport, voi käyttää olemassa olevaa autoa ja kehittää siitä rallitykki sääntöjen puitteissa? Siinä mielessä, teoriassa, olis hyvä jos autot olisi reilusti halvempia, niin ehkä niitä yksityistalleja voisi ilmestyä. Vai onko sille jokin este, vaikka rahaa olisi?

Eipä toi mikään menestysresepti kovin helpolla olisi. M-sporttiki kuite saa fordin tukea. Mut eipähän Toyotakaan mikään Japanin tuote tuolla rallipoluilla ole.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
213
Otetaas vielä takaspäin aiempaa viestiä. Eikös nyt kuite, kuten m-sport, voi käyttää olemassa olevaa autoa ja kehittää siitä rallitykki? Siinä mielessä, teoriassa, olis hyvä jos autot olisi reilusti halvempia, niin ehkä niitä yksityistalleja voisi ilmestyä. Vai onko sille jokin este, jos vaa rahaa on?

Eipä toi mikään menestysresepti kovin helpolla olisi. M-sporttiki kuite saa fordin tukea. Mut eipähän Toyotakaan mikään Japanin tuote tuolla rallipoluilla ole.
Tehtaan pitää kuitenkin käsittääkseni luokitukset kilpa-autolle hakea, eli ei se M-sport ilman Fordia ole tuota prosessia pystynyt tekemään.
 

emagdnim

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
10 027
Tehtaan pitää kuitenkin käsittääkseni luokitukset kilpa-autolle hakea, eli ei se M-sport ilman Fordia ole tuota prosessia pystynyt tekemään.
Ok. Ehkä tossa olis jotain "korjattavaa", jotta lisää talleja sais. Ajaahan tuolla jotku turistit vuokravehkeilläkin. Vähä hassua, että kuka tahansa ei vois yrittää tehdä asioita tehdasvalmistajaa paremmin. e: tai sit voi ja ymmärsin jotain väärin ja kyse on edelleenki siitä, että wrc:ssä ei pyöri tarpeeksi rahaa, että olisi kannattavaa. M-sportillaki ollu "aina" tiukkaa fordista huolimatta.
 

emagdnim

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
10 027
Jep, pitäähä se arvo tarkastuttaa, vaikka kuinka selkeesti haluais Toyotalla jatkaa, mut yks kohta Latvalan sanoista osu; Ollut ehkä kysyntää ratapuolellekkin.. f1-testi tai jotain olis aika kuumaa kamaa markkinointimielessä :D Mut varmaan koppiautoista ollut puhetta.
- Totta kai Timo managerina haluaa kaikki vaihtoehdot tarkistaa. Uskon vahvasti siihen, että Kalle on Toyotan mies. Pystymme tarjoamaan Kallelle paljon. Hän pystyy harrastamaan dritftingiä ja muita kokemuksia, Latvala sanoo.
- Jos Kalle jonain päivänä haluaa, niin hän voi käydä koittamassa myös ratapuolella. Ne ovat varmasti Kallelle tärkeitä juttuja ja sellainen filosofia, mikä on houkuttelevaa. Managerin eli Timon rooli on tietenkin tsekata kaikkien tiimien tilanne, koska Kalle on kaikista kuumin kuljettaja.
 

Tönölä

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
05.06.2023
Viestejä
151
Seuraavissa parissa rallissa tullaan näkemään todennäköisesti aika kova taistelu, siellä on Rovanperä ja Lappi todennäköisesti kärki kahinoissa ja Evans tulee laittamaan myös kaasun pohjaan. Huhut kertoo myös siitä että Tanak tulee vetämään niin sanotusti all in, eli joko saatanan kova tulos tai massiivinen ulosajo.
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
694
Liput ostettu suomen ralliin. En ole koskaan käynyt katsomassa koko rallia enkä wrc:tä. Kaverin pihan läpi menee välillä sm ralli ja historic niin näitä on tullut katsottua.

Onko hyviä vinkkejä mitä pätkiä menisi katsomaan, kuinka tuolla ylipäätänsä kannattaa mennä ja tulla, kulkeakko omalla autolla vai onko jotain kyydityksiä tms. Kaikki vinkit kelpaa jotta saisi mahdollisimman kivuttoman ja hienon ralli kokemuksen. :)
 
Liittynyt
27.09.2022
Viestejä
563
Liput ostettu suomen ralliin. En ole koskaan käynyt katsomassa koko rallia enkä wrc:tä. Kaverin pihan läpi menee välillä sm ralli ja historic niin näitä on tullut katsottua.

Onko hyviä vinkkejä mitä pätkiä menisi katsomaan, kuinka tuolla ylipäätänsä kannattaa mennä ja tulla, kulkeakko omalla autolla vai onko jotain kyydityksiä tms. Kaikki vinkit kelpaa jotta saisi mahdollisimman kivuttoman ja hienon ralli kokemuksen. :)
Itse kulkenut moottoripyörällä niin ei tarvi ruuhkissa kököttää
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
785
Onkohan mitenkä yleensä riittäny passeja sielä virallisessa lippukaupassa paviljongin vieressä? Viime vuonnahan passit loppu huoltoasemilta, kerettiin vielä saada ennekuin alkoi ralliradiosta kuulumaan että ei saa kuin virallisesta lippupusteestä enää. Nyt tullaan taas. Ja fyysinen bikerspassi on mukava olla.
 
Liittynyt
05.02.2019
Viestejä
743
Toivottavasti osaa nautiskella eikä yritä raivopäisesti todistella enään mitään. Onkohan aikasemmin historiassa yksikään tallipäällikkö ajanut kisaa?
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
6 117
Tylyintä on, jos saa pudotettua Neuvillen sijoitusta alas. Ei tarvita tallimääräyksiä, kun voi laittaa tallipäällikön viemään pisteitä kilpailijoilta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 321
Otetaas skenaario jossa Jari-Matti ylittää kaikki odotukset ja ajelee kuin parhaina aikoinaan, ennakkosuosikeilla (Kalle, Evans, Lappi, Tänak...) on erinäisiä ongelmia/ulosajoja ja jäävät Latvalan taakse. Kärjessä puolella minuutilla Latvala ja Rovanperä kakkosena kun ajellaan sunnuntaita. Tekeekö itselleen tallimääräyksen? :D :kahvi:
(edit: otetaan skenaarioon vielä lisämausteena se, että Viron ralli päättyy Kallelta ulosajoon ja MM- tilanne tiivistyy)
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 070
Otetaas skenaario jossa Jari-Matti ylittää kaikki odotukset ja ajelee kuin parhaina aikoinaan, ennakkosuosikeilla (Kalle, Evans, Lappi, Tänak...) on erinäisiä ongelmia/ulosajoja ja jäävät Latvalan taakse. Kärjessä puolella minuutilla Latvala ja Rovanperä kakkosena kun ajellaan sunnuntaita. Tekeekö itselleen tallimääräyksen? :D :kahvi:
Tottakai tekee. Ei olisi järkeä riskeerata yhden kisan vuoksi kärkikuskin MM-pisteitä tuollaisessa tilanteessa.

Ei Latvala sinne voi muutenkaan ihan täysiä lähteä vetämään, kun testit ovat rajallisia ja tuntuman ylläpitäminen on ollut viimeisten vuosien aikana muutenkin hyvin rajallista.
 

emagdnim

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
10 027
Otetaas skenaario jossa Jari-Matti ylittää kaikki odotukset ja ajelee kuin parhaina aikoinaan, ennakkosuosikeilla (Kalle, Evans, Tänak...) on erinäisiä ongelmia/ulosajoja ja jäävät Latvalan taakse. Kärjessä puolella minuutilla Latvala ja Rovanperä kakkosena kun ajellaan sunnuntaita. Tekeekö itselleen tallimääräyksen? :D :kahvi:
Ei hoida tallipäällikön virkaa Jyväskylässä :) Vissii herra Iso Pomo Toyoda hoitaa sitä virkaa ja Latvalan kakkoskuskina Hänninen.
Tekstimuodossa vielä tuo aiempi video:
“Akio told me he would be coming to Rally Finland,” he said, “so I said: ‘OK, then I drive and you are team principal.’

“His response was: ‘Hmm, this is a good idea.’ We shook hands and it was done. He will take over my work on the event and I’m happy to give him that job! It will make my life easier.”

Tottakai tekee. Ei olisi järkeä riskeerata yhden kisan vuoksi kärkikuskin MM-pisteitä tuollaisessa tilanteessa.
Jos Toyota tekis tallimääräyksen, nii se olisi heiltä erittäin poikkeuksellista. Keniassaki Seb ja Kalle tappeli loppuun asti, vaikka moottoritki välissä ylikuumeni ja taakse oli minuuttikaupalla aikaa ja vain toinen taistelee mestaruudesta. + neloisvoitto oli jo plakkarissa.
 
Viimeksi muokattu:

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 070
Jos Toyota tekis tallimääräyksen, nii se olisi heiltä erittäin poikkeuksellista. Keniassaki Seb ja Kalle tappeli loppuun asti, vaikka moottoritki välissä ylikuumeni ja taakse oli minuuttikaupalla aikaa ja vain toinen taistelee mestaruudesta. + neloisvoitto oli jo plakkarissa.
Poikkeuksellinen on tilannekin, jossa kuljettajan uransa tällä tasolla jo vuosia sitten päättänyt tallipäällikkö ajaa yhden ainoan rallin kaudesta kotikisassaan.

Käytännössä tämä spekulointi on kuitenkin turhaa. Ilman muiden kuljettajien totaalista epäonnistumista JM ei voi taistella kärkisijoista. Ja vaikka tuollainen onnenkantamoinen kohdalle osuisikin, niin en jaksa uskoa että Latvala käyttäisi tilaisuutta hyväkseen, kun ei sillä voitolla olisi kuin tunnearvoa.

Suurin kysymys lienee tietysti se, kummasta päästä tulosluetteloa Latvalan ja kartanlukijaksi istuvan Juho Hännisen nimiä kannattaa lähteä etsimään.

Useat rallifanit haluaisivat nähdä tuhkimotarinan, jossa kovia kokenut ja sympaattinen kuljettaja tekee uuden tulemisen ja tarinalle saadaan onnellinen loppu.

Totuus lienee kuitenkin toinen, vaikka onnellinen loppu toivottavasti häämöttää tässäkin yhtälössä. Latvalan edellisestä MM-tason kilpailusta on liki neljä vuotta aikaa, eikä hänellä ole kokemusta uusista hybridiralliautoista toistaiseksi lainkaan.

Se on liian kova tasoitus MM-sarjan vakiokuljettajille, jotka syövät ja nukkuvat autoissaan. Olkoonkin, että Latvala tuntee Suomen MM-rallin erikoiskokeet perin pohjin, tasoitus on liian suuri. Realistinen tulostavoite voisi olla viidennen sijan nurkilla, kun ottaa huomioon, että mukana on kuljettajia, joille Jyväskylä on selkeästi kauden vaikein kisa.
 

emagdnim

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
10 027
Poikkeuksellinen on tilannekin, jossa kuljettajan uransa tällä tasolla jo vuosia sitten päättänyt tallipäällikkö ajaa yhden ainoan rallin kaudesta kotikisassaan.

Käytännössä tämä spekulointi on kuitenkin turhaa. Ilman muiden kuljettajien totaalista epäonnistumista JM ei voi taistella kärkisijoista. Ja vaikka tuollainen onnenkantamoinen kohdalle osuisikin, niin en jaksa uskoa että Latvala käyttäisi tilaisuutta hyväkseen, kun ei sillä voitolla olisi kuin tunnearvoa.
Latvalalla ei ole mitää eroa Ogieriin nelosautossa. Ogierilla toki taito edelleen hallussa ja hyviltä lähtöpaikoilta ajelee kärjessä, mut ei aja mestaruudesta. Ogierin voitoillakaan ole mitään muuta arvoa, ku tilastoissa. Eikä Rovanperä tarvi säälivoittoja, Neuvillella koko talli takana kauden alusta eikä ole lähelläkään. Toi on moneen kertaan mainittu, että Toyota turvautuu määräyksiin vasta, ku on pakko.

e: eikä tohon skenaarioon tietty oikeesti kukaan uskokkaan, mut ku kerta spekuloitiin juurikin siltä kantilta, että muilla kärkikuskeilla olisi ongelmia. Dirt fishin haastattelussaki Latvalalle annettiin skenaario, jossa Latvala lähtis powerille kakkosena turvallisesti ja edessä olisi Tänak parin sekan päässä :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.11.2019
Viestejä
198
Latvalalla ei ole mitää eroa Ogieriin nelosautossa. Ogierilla toki taito edelleen hallussa ja hyviltä lähtöpaikoilta ajelee kärjessä, mut ei aja mestaruudesta. Ogierin voitoillakaan ole mitään muuta arvoa, ku tilastoissa. Eikä Rovanperä tarvi säälivoittoja, Neuvillella koko talli takana kauden alusta eikä ole lähelläkään. Toi on moneen kertaan mainittu, että Toyota turvautuu määräyksiin vasta, ku on pakko.

e: eikä tohon skenaarioon tietty oikeesti kukaan uskokkaan, mut ku kerta spekuloitiin juurikin siltä kantilta, että muilla kärkikuskeilla olisi ongelmia. Dirt fishin haastattelussaki Latvalalle annettiin skenaario, jossa Latvala lähtis powerille kakkosena turvallisesti ja edessä olisi Tänak parin sekan päässä :D
On tuossa Ogieriin verrattuna se erona, että JM ei edes kerää tallipisteitä tallille vaan ajaa juuri sitä neljättä autoa. Samalla tavoin kun Ogierin ajaessa Katsuta ajaa sitä neljättä "ylimääräistä" autoa jolla ei kerätä tallipisteitä. Ja onhan noissa kuskeissa ihan järisyttävä ero taitotasossa jos aletaan Sebiä ja JM vertailemaan, Sebin hyväksi :D
 

emagdnim

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
10 027
On tuossa Ogieriin verrattuna se erona, että JM ei edes kerää tallipisteitä tallille vaan ajaa juuri sitä neljättä autoa. Samalla tavoin kun Ogierin ajaessa Katsuta ajaa sitä neljättä "ylimääräistä" autoa jolla ei kerätä tallipisteitä. Ja onhan noissa kuskeissa ihan järisyttävä ero taitotasossa jos aletaan Sebiä ja JM vertailemaan, Sebin hyväksi :D
Joo, totta. Mut faktat on vastaan tallimääräystä, jos jos jos Latvalalla löytäisi itsensä tuollaisesta tilanteesta. Toyota ei ole Hyundai ja ovat periaatteistaan pitäneet kii riskienki uhalla.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
447
Onko hyviä vinkkejä mitä pätkiä menisi katsomaan, kuinka tuolla ylipäätänsä kannattaa mennä ja tulla, kulkeakko omalla autolla vai onko jotain kyydityksiä tms. Kaikki vinkit kelpaa jotta saisi mahdollisimman kivuttoman ja hienon ralli kokemuksen. :)
Omalla autolla. Noista pätkistä lähtisin suunnittelemaan:
1) Myhinpää, Päijälä
2) Lankamaa, Moksi-Sahloinen
3) Rapsula, (Harju?)
Ihan oma mielipide tuo järjestys. Kannatta käydä kruisailemassa läpi pätkiä ennakkon ja katella miltä näyttää.
 

emagdnim

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
10 027
Liput ostettu suomen ralliin. En ole koskaan käynyt katsomassa koko rallia enkä wrc:tä. Kaverin pihan läpi menee välillä sm ralli ja historic niin näitä on tullut katsottua.

Onko hyviä vinkkejä mitä pätkiä menisi katsomaan, kuinka tuolla ylipäätänsä kannattaa mennä ja tulla, kulkeakko omalla autolla vai onko jotain kyydityksiä tms. Kaikki vinkit kelpaa jotta saisi mahdollisimman kivuttoman ja hienon ralli kokemuksen. :)
Kantsii käydä f1-forumillakin. Ko. rallista on jo 150 viestiä juttua. Toki tännekki voi ketjun tehdä, todennäköisesti herättää keskustelua.
 
Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
216
Joo, totta. Mut faktat on vastaan tallimääräystä, jos jos jos Latvalalla löytäisi itsensä tuollaisesta tilanteesta. Toyota ei ole Hyundai ja ovat periaatteistaan pitäneet kii riskienki uhalla.
Helppohan se on sanoa, kun tallissa ei varsinaisia kakkoskuskeja ole. Tosin aika helpostihan ogier croatiassa hävisi rovanperälle 4. sijan, mutta eihän se toki tallimääräys ole, kun ogieria ei vain kiinnostanut. :btooth:
 

emagdnim

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
10 027
Helppohan se on sanoa, kun tallissa ei varsinaisia kakkoskuskeja ole. Tosin aika helpostihan ogier croatiassa hävisi rovanperälle 4. sijan, mutta eihän se toki tallimääräys ole, kun ogieria ei vain kiinnostanut. :btooth:
Miksi mutuilla kaukaista Kroatiaa, ku edellisessä kisassakin näki selkeesti, että ilmaisia pisteitä ei jaeta, vaikka takana on Toyotan ainut kuski, joka taistelee mestaruudesta. Ei jäänyt mutuilulle varaa. Neloisvoitto, ylivoimainen kaksoisjohto ja Kallen mm-taistelu kyseessä, mut jätkät kisas vielä powerillaki sen mitä autot jaksoi pölyssä ja kuumuudessa kisassa, jossa alusta asti hoettu, että kunhan maaliin pääsee. ei paikkojen jäädyttelyä tai vaihtoa tapahtunut.
 
Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
216
Miksi mutuilla kaukaista Kroatiaa, ku edellisessä kisassakin näki selkeesti, että ilmaisia pisteitä ei jaeta, vaikka takana on Toyotan ainut kuski, joka taistelee mestaruudesta. Ei jäänyt mutuilulle varaa. Neloisvoitto, ylivoimainen kaksoisjohto ja Kallen mm-taistelu kyseessä, mut jätkät kisas vielä powerillaki sen mitä autot jaksoi pölyssä ja kuumuudessa kisassa, jossa alusta asti hoettu, että kunhan maaliin pääsee. ei paikkojen jäädyttelyä tai vaihtoa tapahtunut.
Tosissaanko vertaat 1. ja 4. sijaa kiinnostavuudessa henkilölle joka ei aja koko kautta? Sitä paitsi Evans toisena pisteissä miten rovanperä on ainoa kuski taistelemassa mestaruudesta?
 

emagdnim

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
10 027
Tosissaanko vertaat 1. ja 4. sijaa kiinnostavuudessa henkilölle joka ei aja koko kautta? Sitä paitsi Evans toisena pisteissä miten rovanperä on ainoa kuski taistelemassa mestaruudesta?
Ymmärsin, että koitit väittää (ilman lihaa) , että Toyota olisi tehnyt tallimääräyksiä ja mielestäni viime kisa osoitti aika hyvin, että eivät ihan helpolla siihen lähde. siihen vastasin. e: ja jos vain pisteitä tuijottaa, nii voi toki saada vaikutelman, että Evans taistelisi Rovanperää vastaan mestaruudesta. Totta se Ogieriki sit pisteen perässä Evansia.
 
Viimeksi muokattu:

Laquel

This is where I get off.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 564
Eiköhän se toinen talli ois tossa vastaavassa tilanteessa tehny tallimääräyksen keniassa jos nööville ois ollu kakkosena ja joku muu kärjesäs. Se on toki toinen juttu paljon Ogieria kiinnostais ajella jos tulis jotain tallimääräyksiä.
 
Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
216
Ymmärsin, että koitit väittää (ilman lihaa) , että Toyota olisi tehnyt tallimääräyksiä ja mielestäni viime kisa osoitti aika hyvin, että eivät ihan helpolla siihen lähde. siihen vastasin. e: ja jos vain pisteitä tuijottaa, nii voi toki saada vaikutelman, että Evans taistelisi Rovanperää vastaan mestaruudesta. Totta se Ogieriki sit pisteen perässä Evansia.
Sanoin kyllä suoraan ettei se tallimääräys toki ollut ja eihän tässä mitään taistelua mestaruudesta tuolla logiikalla ole sitten ollenkaan kun toyota on paras auto ja rovanperä yksi parhaimmista kuljettajista.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 070
Kantsii käydä f1-forumillakin. Ko. rallista on jo 150 viestiä juttua. Toki tännekki voi ketjun tehdä, todennäköisesti herättää keskustelua.
Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että noista sopisi keskustella vaikka tässäkin ketjussa, kun täällä kaikenlaista höpinää aiheesta ja vähän ohikin on joka tapauksessa tapahtuman aikaan. Mutta jos ei sovi tänne, niin ehkä sitten vaikka täällä muuten melko hiljaisessa yleisketjussa:

 

emagdnim

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
10 027
Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että noista sopisi keskustella vaikka tässäkin ketjussa, kun täällä kaikenlaista höpinää aiheesta ja vähän ohikin on joka tapauksessa tapahtuman aikaan. Mutta jos ei sovi tänne, niin ehkä sitten vaikka täällä muuten melko hiljaisessa yleisketjussa:

Joo varmaan mahtuu tähänki ketjuun, mut mietin vaa jos sivutolkulla porukka innostuu katsomispaikkoja ja majoituksia ties mitä tavallaan ohi rallin jauhaan, nii silloin ehkä jokin toinen topikki olisi hyvä. f1-forumin linkkkasin lähinnä tietopakettina, ku siellä noista on jo paljon jauhettukkin. Kiitos ko. ketjun nostosta, enpäs tiennyt moisen olemassaolosta :D
 

emagdnim

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
10 027
Onkoha Latvala käyny tuuppaan Karvosen naista vai mistä tää artikkeli kumpuaa?? Aikamoinen vuodatus sinänsä ihan positiivisesta asiasta.
Kuvittele, että sinulla on päivätyössäsi edessä yksi vuoden tärkeimmistä viikoista. Firmasi jokainen osasto on viritetty huippuunsa mahdollisimman hyvän tuloksen saavuttamiseksi. Sitten saat tiedon, että yhtiösi pomo, jonka alaisuudessa on kymmeniä, jopa satoja ihmisiä, on päättänyt palata vanhaan työhönsä tuona elintärkeänä viikkona, koska hän haluaa toimia pestissä vielä kerran ennen kuin täyttää 40 vuotta.
Tämä herättäisi allekirjoittaneella ainakin pari kysymystä.
Ensinnäkin: Mitä helvettiä?
Ja toiseksi: Tarvitaanko tämän pomon työpanosta lainkaan, jos tällainen puuhailu on ihan ok?

Tallipomo kuskiksi. Puheenjohtaja tallipomoksi. Näin Toyotalla, joka puolustaa kahta peräkkäistä tuplamestaruutta.
Tekevät asioita selkeesti oikein, ku on varaa vähä leikkiäkkin, mut Karvosella nyt jokin tympii Latvalaa kohtaan ja isosti.

Se, että urallaan 209 MM-osakilpailua ajanut Latvala kilpailee Suomen MM-rallissa, kertoo julkisuudessa tallipäällikkönä esiintyvän ex-tähtikuskin roolista tiimipomona aivan toista
"tallipäällikkönä esiintyvän ex-tähtikuskin"
Puheet ralliympyröistä kertovat, että varsinkin Lindströmin rooli on vuodesta 2021 lähtien ollut Toyotan MM-tallin sisällä valtava.
Uliuli. mitä sitten? Iha naurettava artikkeli kokonaisuudessaan..suorastaan paistaa läpi jonkin sortin katkeruus :D Kuten karvonen jutun alussa asian ilmaisi; Mitä helvettiä?
 
Viimeksi muokattu:

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 360
Onkoha Latvala käyny tuuppaan Karvosen naista vai mistä tää artikkeli kumpuaa?? Aikamoinen vuodatus sinänsä ihan positiivisesta asiasta.




Tekevät asioita selkeesti oikein, ku on varaa vähä leikkiäkkin, mut Karvosella nyt jokin tympii Latvalaa kohtaan ja isosti.


"tallipäällikkönä esiintyvän ex-tähtikuskin"


Uliuli. mitä sitten? Iha naurettava artikkeli kokonaisuudessaan..suorastaan paistaa läpi jonkin sortin katkeruus :D Kuten karvonen jutun alussa asian ilmaisi; Mitä helvettiä?
Olis helmi kuulla Henkan kommentit tästä :D

Ja kevennys:
FB_IMG_1688532214007.jpg
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
2 969
Toyota käyttää luokitusjokerin uuteen voimanlähteen päivitykseen. Viron ralliin tulee uudistettu voimanlähde käyttöön.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
447
HYAcenter rallin (28.-29.7.) ilmoittautuneiden listalta löytyy Rovanperä, Evans, Tänak, Huttunen.
Huomenna päätty ilmo, saas nähä ajaako Lappi. Ennakkotietojen mukaan ois tulossa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 335
Viestejä
4 280 458
Jäsenet
71 654
Uusin jäsen
Seniili

Hinta.fi

Ylös Bottom