Rallin MM-sarja 2018

Hihi, citikoiden tankeissa on jotain vekkulia, kun kaksi ensimmäistä hyytyi Harjulla samalla tavalla. Bensa lopussa?
 
PERJANTAI iltapäivän ek:t

EK6 Oittila 19,34km
Östberg 9:45.3 (KTN 119,0km/h)
Tänak +1,2
Suninen +3,8
Breen +5,6
Paddon +6,6

nopein R5: Lindholm +36,7 (+1,90s/km, KTN 111,9km/h)

EK7 Moksi 2 20,40km
Östberg 9:43.3 (KTN 125,9km/h)
Tänak +0,0
Latvala +2,2
Lappi +4,2
Suninen +5,4

nopein R5: Rovanperä +29,2 (+1,43s/km, KTN 119,9km/h)

EK8 Urria 2 12,28km
Breen 6:07.0 (KTN 120,5km/h)
Lappi +0,1
Latvala +1,5
Ogier +2,9
Östberg +3,1

nopein R5: Rovanperä +21,8 (+1,78s/km, KTN 113,7km/h)

EK9 Ässämäki 2 12,33km
Tänak 5:47.0 (KTN 127,9km/h)
Lappi +1,8
Latvala +2,6
Östberg +2,9
Ogier +4,0

nopein R5: Rovanperä +27,3 (+2,21s/km, KTN 118,6km/h)

EK10 Äänekoski 2 7,71km
Tänak 3:29.1 (KTN 132,7km/h)
Latvala +0,7
Paddon +1,6
Lappi +1,7
Breen +2,7

nopein R5: Pietarinen +13,3 (+1,73s/km, KTN 124,8km/h)

EK11 Harju 2 2,31km
Ogier 1:48.7 (KTN 76,5km/h)
Neuville +0,2
Tänak +0,2
Paddon +1,3
Lappi +1,4
Latvala +1,4

nopein R5: Rovanperä +4,2 (+1,82s/km, KTN 73,7km/h)
 
Kokonaistilanne ek11/23 jälkeen

1. Tänak (Toyota) 1:04:14,9 (ajettu 128,68km KTN 120,2km/h)
2. Östberg (Citroen) +5,8
3. Latvala (Toyota) +23,1
4. Paddon (Hyundai) +36,4
5. Suninen (Ford) +46,1
6. Ogier (Ford) +58,9
7. Evans (Ford) +1:01,1
8. Lappi (Toyota) +1:01,4
9. Breen (Citroen) +1:34,1
10. Neuville (Hyundai) +1:57,7
---
11. Rovanperä (R5) +3:32,8 (wrc vs R5 vertailu +1,65s/km, KTN 113,9km/h)
12. Pietarinen (R5) +4:04,8
13. Huttunen (R5) +4:30,3
14. Veiby (R5) +4:35,6
15. Asunmaa (R5) +4:39,3
16. Mikkelsen (Hyundai) +5:14,0
 
LAUANTAI aamupäivän ek:t

EK12 Päijälä 1 23,92km
Tänak 11:36.4 (KTN 123,7km/h)
Latvala +8,5
Östberg +8,5
Lappi +11,2
Paddon +14,2

nopein R5: Rovanperä +40,7 (+1,70s/km, KTN 116,8km/h)


EK13 Pihlajakoski 1 14,90km
Tänak 6:50.8 (KTN 130,6km/h)
Östberg +4,7
Latvala +5,4
Lappi +6,2
Paddon +9,5

nopein R5: Pietarinen +29,0 (+1,95s/km, KTN 122,0km/h)


EK14 Kakaristo 1 23,66km
Tänak 11:40.4 (KTN 121,6km/h)
Östberg +3,7
Latvala +7,0
Lappi +9,9
Paddon +11,4

nopein R5: Rovanperä +39,6 (+1,67s/km, KTN 115,1km/h)


EK15 Tuohikotanen 1 8,95km
Tänak 4:31.5 (KTN 118,7km/h)
Latvala +0,6
Östberg +1,0
Lappi +1,4
Breen +2,6

nopein R5: Rovanperä +16,6 (+1,85s/km, KTN 111,8km/h)
 
Viimeksi muokattu:
Jokohan Latvala pikkuhiljaa lopettelisi ajamiset tän kauden päätteeksi. Melko säälittävää räpellystä kun ei vauhti riitä edes omilla kulmilla nykyään.
 
Kokonaistilanne ek15/23 jälkeen

1. Tänak (Toyota) 1:38:54,0
2. Östberg (Citroen) +23,7
3. Latvala (Toyota) +44,6
4. Paddon (Hyundai) +1:16,5
5. Lappi (Toyota) +1:30,1
6. Suninen (Ford) +1:33,8
7. Ogier (Ford) +1:52,7
8. Evans (Ford) +1:54,6
9. Breen (Citroen) +2:24,8
10. Neuville (Hyundai) +3:09,2
---
11. Rovanperä (R5) +5:40,9
12. Pietarinen (R5) +6:32,3
13. Mikkelsen (Hyundai) +6:57,3
13. Huttunen (R5) +7:07,3
14. Veiby (R5) +7:08,9
 
Se että on paras suomalainen ei nyt hirveästi heilauta kun verrokkeina on lappi ja suninen jotka vasta uran alussa (Juu lappi voitti viime vuonna tuurilla kun muut keskeytti :) ). Mutta jokatapauksessa latvalan vauhti on koko kauden ollut ihan surkealla tasolla, turhaan vie nuoremmilta kuskeilta tehdaspaikkaa jos ei kertakaikkiaan vauhti enää riitä.

Vielä 2010-luvun alkupuolella tätä olisi mediassakin hehkutettu totaalisena katastrofina jos paras suomalainen on suomen rallissa kolmantena, ja lisäksi vauhti kärkimieheen nähden todella surkeaa. Mutta ei siinä mitään jos jonkun mielestä on ihan on ihan ok että häviää samalla autolla ajavalle tänäkille 5+s joka pätkällä, mielipiteitä on monia :)
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä mun mielestä kaikki oli jo perseestä 2010 kun sentään -90 luvun lopussa Mäkinen otti 4 pyttyä putkeen ja 98-99 vielä Häkkinen voitti F1 mestaruudet samaan aikaan. Pelkkää alamäkeä ollut sen jälkeen, ei kannata seurata enää mitään tai varsinkaan olla tyytyväinen mihinkään.
 
Vielä 2010-luvun alkupuolella tätä olisi mediassakin hehkutettu totaalisena katastrofina jos paras suomalainen on suomen rallissa kolmantena, ja lisäksi vauhti kärkimieheen nähden todella surkeaa. Mutta ei siinä mitään jos jonkun mielestä on ihan on ihan ok että häviää samalla autolla ajavalle tänäkille 5+s joka pätkällä, mielipiteitä on monia :)

Niin tosiaan on.

Viimeisimmällä ek:lla Latvala hävisi 0,6s Tänakille.
 
Niin ja kerr
Se että on paras suomalainen ei nyt hirveästi heilauta kun verrokkeina on lappi ja suninen jotka vasta uran alussa (Juu lappi voitti viime vuonna tuurilla kun muut keskeytti :) ). Mutta jokatapauksessa latvalan vauhti on koko kauden ollut ihan surkealla tasolla, turhaan vie nuoremmilta kuskeilta tehdaspaikkaa jos ei kertakaikkiaan vauhti enää riitä.

Vielä 2010-luvun alkupuolella tätä olisi mediassakin hehkutettu totaalisena katastrofina jos paras suomalainen on suomen rallissa kolmantena, ja lisäksi vauhti kärkimieheen nähden todella surkeaa. Mutta ei siinä mitään jos jonkun mielestä on ihan on ihan ok että häviää samalla autolla ajavalle tänäkille 5+s joka pätkällä, mielipiteitä on monia :)

Kerro nyt vielä kenen tallipaikan Latvala vie? Jaksaa aina hämästyttää miten paljon huonoa verta Latvala saa aikaan suomalaisissa. Käsitäkseni on kuitenkin muualla euroopassa arvostettu kuski
 
LAUANTAI iltapäivän ek:t

EK16 Tuohikotanen 2 8,95km
Tänak 4:26.0 (KTN 121,1km/h)
Latvala +0,0
Lappi +0,9
Paddon +1,9
Suninen +3,2

nopein R5: Rovanperä +17,2 (+1,92s/km, KTN 113,8km/h)

EK17 Kakaristo 2 23,66km
Lappi 11:26.3 (KTN 124,1km/h)
Latvala +2,0
Tänak +2,4
Suninen +3,2
Paddon +3,3

nopein R5: Rovanperä +41,7 (+1,76s/km, KTN 117,0km/h)

EK18 Päijälä 2 23,92km
Lappi 11:31.1 (KTN 124,6km/h)
Latvala +5,7
Tänak +7,2
Östberg +9,2
Evans +9,3

nopein R5: Pietarinen +46,0 (+1,92s/km, KTN 116,8km/h)

EK19 Pihlajakoski 2 14,90km
Lappi 6:50.4 (KTN 130,7km/h)
Tänak +0,8
Paddon +1,7
Latvala +2,5
Ogier +3,2

nopein R5: Pietarinen +29,4 (+1,97s/km, KTN 122,0km/h)
 
Kokonaistilanne ek19/23 jälkeen

1. Tänak (Toyota) 2:13:18,2 (ajettu 271,54km, KTN 122,2km/h)
2. Östberg (Citroen) +39,0
3. Latvala (Toyota) +44,4
4. Lappi (Toyota) +1:20,6
5. Paddon (Hyundai) +1:29,6
6. Suninen (Ford) +1:45,1
7. Ogier (Ford) +2:07,6
8. Evans (Ford) +2:17,9
9. Breen (Citroen) +2:56,4
10. Neuville (Hyundai) +3:34,5
---
11. Mikkelsen (Hyundai) +8:00,5
12. Pietarinen (R5) +8:38,8 (wrc vs R5 vertailu +1,91s/km, KTN 114,8km/h)
13. Huttunen (R5) +9:31,8
14. Greensmith (R5) +11:04,3
15. Rovanperä (R5) +11:50,3
16. Loubet (R5) +12:22,1
 
SUNNUNTAI ek:t

EK20 Laukaa 1 11,74km
Östberg 5:28.4 (KTN 128,7km/h)
Latvala +0,9
Tänak +2,9
Paddon +4,4
Ogier +6,6

nopein R5: Rovanperä +15,1 (+1,29s/km, KTN 123,0km/h)


EK21 Ruuhimäki 1 11,12km
Latvala 5:32.9 (KTN 120,3km/h)
Östberg +1,2
Paddon +3,2
Ogier +3,3
Tänak +4,0

nopein R5: Rovanperä +13,2 (+1,19s/km, KTN 115,7km/h)


EK22 Laukaa 2 11,74km
Latvala 5:21.8 (KTN 131,3km/h)
Östberg +2,6
Tänak +3,7
Paddon +3,7
Evans +6,2

nopein R5: Rovanperä +14,9 (+1,27s/km, KTN 125,5km/h)


EK23 Ruuhimäki 2 11,12km Power Stage
5p Tänak 5:26.2 (KTN 122,7km/h)
4p Östberg +0,5
3p Latvala +0,7
2p Neuville +1,1
1p Breen +1,7

nopein R5: Rovanperä +14,2 (+1,28s/km, KTN 117,6km/h)
 
Viimeksi muokattu:
Ainoa suomalainen, jota voi oikeasti kehua on Kalle Rovanperä. Latvala on ajanut varovasti ja aika siististi, joka on ehkä ollut ihan hyvä veto. Lappi taas ei ole oikein vakuuttanut kuin ajoittain, omiin virheisiin on kisa mennyt vaikka vauhtia onkin ollut. Molemmat on helisemässä Tanäkin kanssa nyt ja jatkossa, ellei jostain löydy lisää vauhtia.
 
Ainoa suomalainen, jota voi oikeasti kehua on Kalle Rovanperä. Latvala on ajanut varovasti ja aika siististi, joka on ehkä ollut ihan hyvä veto. Lappi taas ei ole oikein vakuuttanut kuin ajoittain, omiin virheisiin on kisa mennyt vaikka vauhtia onkin ollut. Molemmat on helisemässä Tanäkin kanssa nyt ja jatkossa, ellei jostain löydy lisää vauhtia.

Latvala oli Power Stagen maalissa sen oloinen ilmeiltään ja vapinoiltaan, että ajoi kyllä varmaan kovempaa kuin oikeasti uskalsi. Ainakin mulla oli fiilis, että tuolla tavoin ajaen olisi metsässä todella nopeasti jos jatkais kisaa vielä. Silti ei riittänyt vauhti.
Eli luulen että ajaa kyllä kaikkea muuta kuin varovaisesti, muttei enää vain uskalla päästellä kunnolla.
 
No jaa, ihan hyvältä se Latvalan meno näytti viimeisellä(kin) pätkällä, eikä kolmas sija ole Jyväskylässä mikään huono saavutus, olkoonkin että vastustajien määrä on verrattain rajallinen. Vähän on ollut epätasainen ja epäonninen kausi, mutta toivottavasti se siitä vielä oikenee.

Rovanperä on kyllä sellainen heppu, että sieltä voidaan nähdä vaikka millaista menoa tulevaisuudessa. Parhaimmillaan poitsu veteli WRC2-luokan autolla melkein samaa tahtia kuin isommat WRC-autoilla.
 
Juu huomasin kyllä saman, että Latvala otti kaiken irti, mutta silti ei riittänyt vauhti Tanäkille. Hieno Power Stage kylläkin, aika limiitillä meni useampikin kuski. Neuville oli varsinkin aivan limiitillä lopussa. Ja silti hävisi Tanäkille joka ajeli lähinnä maaliin.
 
No ei tuo Latvalan käsien tärinä mikään uusi asia ole, ainahan sillä pätkien jälkeen hetken kädet tärrää ilman mitään erityistä kaikkensa antamistakaan. Ja ainahan nuo kuskit sanovat että antoi ihan kaikkensa, mutta eiköhän JML halunnut hyvän tuloksen ilman turhia riskejä, kun kausi on muuten mennyt niin huonosti ja pitäisi näyttöjä saada aikaiseksi jatkoa ajatellen. Hyvä tulos ja kaikinpuolin puhdas ralli Latvalalta.
 
Niin vauhtia oli Tanäkilla niin paljon, että kun muut ajoi limitillä niin Tanäk näytti ajavan ns. terveisiä ja silti tuli pohja-aika.
 
Niin vauhtia oli Tanäkilla niin paljon, että kun muut ajoi limitillä niin Tanäk näytti ajavan ns. terveisiä ja silti tuli pohja-aika.
Missä ja kenen mielestä näytti siltä, että "ajeli terveisiä"? Sen kummemmin Tänak itse, kuin selostajatkaan eivät olleet sitä mieltä, kuten en television välityksellä minäkään. Se on selvä, että mitään järjettömiä riskejä ei kannata ottaa tuossa vaiheessa, mutta ei siinä kyllä hirveästi löysäiltykään.

Eipä silti, selvästi sarjan kovin kuskihan Tänak on tällä hetkellä.

Edit.
Typo korjattu, nimi on Tänak, eikä Tanäk.
 
Viimeksi muokattu:
Lopputulokset (Suomen MM-ralli)

1. Tänak (Toyota) 2:35:18,1 (ajettiin 23/23ek:ta yht. 317,26km, KTN 122,6km/h)
2. Östberg (Citroen) +32,7
3. Latvala (Toyota) +35,5
4. Paddon (Hyundai) +1:35,6
5. Ogier (Ford) +2:15,0
6. Suninen (Ford) +2:19,2
7. Evans (Ford) +2:29,5
8. Breen (Citroen) +3:08,4
9. Neuville (Hyundai) +3:15,8
10. Mikkelsen (Hyundai) +8:37,4
---
11. Pietarinen (R5) +10:00,3 (wrc vs R5 vertailu +1,89s/km, KTN 115,2km/h)
12. Huttunen (R5) +11:07,1
13. Greensmith (R5) +12:35,2
14. Rovanperä (R5) +12:37,1

Ek-voitot (yht. 23)
Tänak 12
Lappi 3
Östberg 3
Latvala 3
Breen 1
Ogier 1
 
Aika olemattomilla näytöillä Latvala saamassa jatkosopparin. Ilmeisesti Mäkisen kanssa juttu luistaa.
 
Latvalan puolustukseksi: ei tarjolla ollut sellaisia nimiä, että he olisivat riskittömiä korvaajia. Joko suorituskyky on Latvalankin alle tai sitten he ovat samanlaisia koheltajia. Silloin on turvallista pysyä vanhassa kuskissa, jonka kanssa kuitenkin osaa arvioida, että mitä sieltä on tulossa.
 
Saksan MM-ralli 16-19.8.2018 (18ek:ta 325,76km)

TO: ek 1, 2,04km
PE: ek 2-7, 101,42km
LA: ek 8-15, 150,12km
SU: ek 16-18, 72,18km (Power Stage ek18 Bosenberg 14,04km)
 
Latvalalla on se tieltä putoaminen niin kovasti pään heikkoutta, että joku psykologinen kikka siihen pitäisi etsiä. Latvalalle voisi antaa vaikka kaksi autoa, joista toinen on nimetty "kolariautoksi". Tuo kolariauto sitten varmaan pysyisi kuin ihmeen kaupalla tiellä, kun ei ole sitä psykologista painolastia koittaa pitää sitä tiellä. :D
 
Aika olemattomilla näytöillä Latvala saamassa jatkosopparin. Ilmeisesti Mäkisen kanssa juttu luistaa.
Tällä kaudella on tullut yksi selkeä ulosajokeskeytys. Ilman teknisiä ongelmia pistetilanne näyttäisi ihan vertailukelpoiselta Tänakin kanssa. Mikäli kaikki kuskit olisi vapaasti draftattavissa, niin aivan varmasti jokainen tallipäällikkö valitsisi Latvalan heti Ogierin, Neuvillen ja Tänakin jälkeen. Latvala voi kuitenkin voittaa käytännössä minkä tahansa rallin ihan ajamalla. Se onkin sitten toinen juttu kannattaako noin huonolla tuurilla liikkuvaa kaveria palkata ollenkaan.
 
Lähetys loppui eli linkki pois.
 
Viimeksi muokattu:
THU 20:26 - SS1: ROVANPERÄ17-year-old Kalle Rovanperä is onto the stage now and he's taking no prisoners on his asphalt debut. He's fastest through the stage he's 0.6sec faster than his team-mate, you wouldn't know he's not done a sealed-surface rally in this car before! He's also second overall, faster than Dani Sordo and only 0.1sec slower than Ott Tänak!
 
Spoilerissa Saksan SS1 tulokset.
SS1.JPG
 
Saakeli kun ois EK-voitto tullut. Siinä olis ollut melkein Räikkösen WRC-saavutukset sivuutettu jo ennen kuin ehtii edes WRC-auton kyytiin :D
 
THU 20:26 - SS1: ROVANPERÄ17-year-old Kalle Rovanperä is onto the stage now and he's taking no prisoners on his asphalt debut. He's fastest through the stage he's 0.6sec faster than his team-mate, you wouldn't know he's not done a sealed-surface rally in this car before! He's also second overall, faster than Dani Sordo and only 0.1sec slower than Ott Tänak!
Debuttii? Oikeasti vai WRC2:lla asfalttidebuutti?
 
Debuttii? Oikeasti vai WRC2:lla asfalttidebuutti?
Eikös se tuossa sanota --> "he's not done a sealed-surface rally in this car before", eli ei ole ajanut asfalttirallia aiemmin tällä autolla. Sitä en tosin tiedä pitääkö se paikkaansa.
 
Eikös se tuossa sanota --> "he's not done a sealed-surface rally in this car before", eli ei ole ajanut asfalttirallia aiemmin tällä autolla. Sitä en tosin tiedä pitääkö se paikkaansa.
Luimpa huonosti.

Muistaakseni ajoi Italiassa? kun Suomessa ei saanut lupaa iän takia ja siellä varmaan oli lähinnä asfalttia.
 
Eikös se tuossa sanota --> "he's not done a sealed-surface rally in this car before", eli ei ole ajanut asfalttirallia aiemmin tällä autolla. Sitä en tosin tiedä pitääkö se paikkaansa.
Toukokuussa Kalle oli ajanut Saksassa asvalttirallin Skodalla.
 
Tuo SS1:hän oli semmoinen autocrass-rata. Viime vuonnakin taisi WRC2-auto olla nopein eikä nytkään niin kaukana muut WRC2:t. Ellei jopa suosi WRC2:sta, koska ahdas rata ja nykyiset WRC:t on niin paljon leveämpiä.

Tietenkin olisi ollut hassu triviatieto jos Rovanperä olisi päässyt johtamaan rallia yön yli. :p
 
Mikähän tuota WRC streamia vaivaa kun tuo GUI ei vetäydy piiloon ollenkaan? Pause, kelaus, asetukset ym. napit näkyy kokoajan ruudulla.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 691
Viestejä
4 496 063
Jäsenet
74 271
Uusin jäsen
Esa.

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom