Rallin MM-sarja 2018

Lappikin alkaa heräilemään. Potentiaali on Lapilla ihan huikea, toivottavasti saa joskus realisoitua.
 
Sääliksi käy Ottia. Kaveri on ollut kauheassa iskussa nyt loppukaudesta eikä kukaan ole vauhdillisesti lähelläkään. Toyotassa on vaan jatkuvasti jotain vikaa. Do1Y4xiXsAM_vja.jpg
 
Kokonaistilanne ek18/23 jälkeen:

1. Ogier (Ford) 2:31:22,5 (KTN 104,1km/h, ajettu 262,70km)
2. Latvala (Toyota) +4,4
3. Lappi (Toyota) +11,8
4. Breen (Citroen) +13,5
5. Östberg (Citroen) +34,1
6. Mikkelsen (Hyundai) +36,5
7. Paddon (Hyundai) +45,4
8. Neuville (Hyundai) +55,5
9. Rovanperä R5 +7:30,8 (KTN 99,2km/h, WRC vs R5 vertailua +1,72s/km)
10. Tidemand R5 +8:33,9
---
11. Greensmith R5 +9:19,4
12. Huttunen R5 +10:20,6
 
Sunnuntain ek:t

EK19 Elsi (10,06km)
Lappi 7:17,1
Latvala +1,6
Ogier +4,3

nopein R5: Cave +13,9

EK20 Gwydir 1 #Power Stage# (14,76km)
5p Latvala 9:31,6
4p Tänak +0,7
3p Ogier +5,2
2p Neuville +5,6
1p Lappi +8,2

nopein R5: Rovanperä +28,4

EK21 Great Orme Llandudno 1 (8,03km)
Ogier 4:22,0
Latvala +3,4
Neuville +4,6

nopein R5: Andolfi +13,9

EK22 Gwydir 2 (14,76km)
Ogier 9:30,4
Latvala +3,3
Neuville +5,3

nopein R5: Rovanperä +26,9

EK23 Great Orme Llandudno 2 (8,03km, ajettiin toiseen kertaan hieman lyhennettynä n.7,5km)
 
Viimeksi muokattu:
EK19 Lappi ja Latvala hyvässä vauhdissa

Kokonaistilanne nyt: #1. Ogier, #2. Latvala +1,7 #3. Lappi +7,5

EK20 Latvala jatkoi hyvää vauhtia, nopein power stagella ja johtaa nyt rallia

Kokonaistilanne nyt: #1. Latvala, #2. Ogier +3,6 #3. Lappi +14,1
 
Viimeksi muokattu:
EK 21 Ogier on taas ihan kannoilla (tämä ek oli asfaltilla)

Kokonaistilanne nyt: #1. Latvala, #2. Ogier +0,2 #3. Lappi +17,2 #4. Breen +44,8

EK22 Ogier siirtyi rallin johtoon

Kokonaistilanne nyt: #1. Ogier, #2. Latvala +3,1 #3. Lappi +25,8
 
Viimeksi muokattu:
Upeasti suomalaiset ajaneet,harmi vaan et Neuvillelle menny heikommin..toivoisin sille MM-titteliä!
 
Latvala hävis asvaltti pätkillä liikaa ja jäi kakkoseksi. Harmi homma, olis Latvalan voitto tehny skudaa
 
Ei suoraan WRC kysymys mutta onko kukaan nähnyt/kuullut huhuja ajaako Hirvonen Dakaria 2019? Sainz, Peterhansel, Despres ovat ilmestyneet kuljettajasivuille ilmoituksen myötä ja Hirvonen häipynyt ilman ilmoitusta.
 
Sinänsä ihan kiva kun kaikki suomalaiset jo varmistanut paikkansa ensi vuonna ja ajavat eri talleissa.
 
Erikoinen veto, miksi ja miten Lappi meni/pääsi sitikalle ?
Eikös tuo asema ollut Toyotalla muutenkin epävarma, koska tulokset tällä kaudella ovat jääneet kevyiksi? Varmasti hän olisi vielä saanut jatkosopimuksen ensi kaudelle mutta kuten joku toimittajakin kertoi, niin Mäkinen voi suunnitella nuoren Rovanperän nostamista talliin ja silloin joku suomalaisista olisi joutunut väistämään.
 
Mäkinen voi suunnitella nuoren Rovanperän nostamista talliin ja silloin joku suomalaisista olisi joutunut väistämään.
Eiköhän sitä suunnittele kaikki muutkin ja tällä hetkellähän ellei jotain salaista sopimusta ole Rovanperä ei ole vielä minkään muun paitsi Skodan leirissä.
 
Espanjan MM-ralli 25-28.10.2018 (18ek:ta yht. 331,58km)

TO: ek 1, 3,20km (asfaltti)
PE: ek 2-7, 144,88km (77,70km asfaltti+sora, 67,18km sora)
LA: ek 8-14, 121,80km (vain asfalttia)
SU: ek 15-18, 61,70km (vain asfalttia, Power Stage ek18 Santa Marina 2 14,50km)

Loeb on mukana täällä, pari päivää ajoi testiä ja lähtöpaikka on hyvä noille perjantain sora ja sora+asfaltti pätkille.
 
Viimeksi muokattu:
Nelosella on ilmeisesti nyt ruudun kaikki ohjelmat ilmaiseksi katsottavissa tämän viikonlopun.
Neljä EK:ta pitäisi siis näkyä sitä kautta livenä.
 
Kokonaistilanne ek14/18 jälkeen:

1. Latvala (Toyota) 2:35:01,8 (ajettu 255,68km, KTN 99,0km/h)
2. Ogier (Ford) +4,7
3. Loeb (Citroen) +8,0
4. Evans (Ford) +9,8
5. Neuville (Hyundai) +12,7
6. Sordo (Hyundai) +16,5
7. Lappi (Toyota) +46,5
8. Tänak (Toyota) +1:00,7
9. Breen (Citroen) +1:37,9
10. Mikkelsen (Hyundai) +2:07,3
---
11. Suninen (Ford) +3:14,5
12. Rovanperä (R5) +6:49,3 (WRC vs R5 vertailu +1,60s/km KTN 94,8km/h)
13. Kopecky (R5) +7:11,3
 
EK15 Riudecanyes 1 (16,35km) klo 8:35
EK16 Santa Marina 1 (14,50km) TV-LIVE
EK17 Riudecanyes 2 (16,35km)
EK18 Santa Marina 2 (14,50km) Power Stage
 
Viimeksi muokattu:
Tilanne ek15 jälkeen
Loeb
Latvala +2,6
Ogier +3,3
Evans +10,3
Neuville +11,2
Sordo +14,6
 
Eipä siinä aamuvirkkuus auta kun on Loebiin verrattuna väärät renkaat alla.
 
Tilanne ek16 jälkeen
Loeb
Latvala +7,1
Ogier +10,8
Neuville +14,6
Sordo +19,1
Evans +19,8
 
Voitto meni jo, saa nähdä pysyykö edes palkintopallilla. Sen verran tiukkaa että helposti tippuu vielä neljänneksi jos ei ajo parane.
 
Mihis se voitto meni? Jos kaikki lähtee samoilla renkailla toiselle rundille on voitto ihan omissa käsissä. Sää on vähän epävakainen, joten voitto on kaikkien maaliin asti ajavien ulottuvilla.
 
Loeb spinnasi ja Latvalalla rengasrikko. Tulee Seb vs Seb power stage.
 
Tilanne ek17 jälkeen
Loeb
Ogier +3,6
Neuville +14,1
Evans +16,1
Sordo +16,7
Latvala +48,0
Tänak +1:06,7

Latvala varmaan ottaa aikasakon vielä jonka turvin Tänak pääsee edelle ja omaisi kait vielä saumat mm-titteliin Australiassa.
 
Jari-Maisa näytti taas kykynsä paineen alla.
Tuo ei vastaa rata-ajoa, ei siinä paljoa tarvi mokata tai löytää paskaa tieltä, hyppyyttää autoa oikoessa jne. Lappi oli varmasti onnekkain, kun auto jäi tielle, vaikka meni aika kauan ihan poikittain. Oli hieman aikasemmin jo aika hurjan näköistä menoa, kun 190km/h mutkaa oikoen, tippui kyllä mutkassa 160-170km/h välille. Ei ole aikaa miettiä!

Tuo oli kyllä loppujen lopuksi aika outo kolaus.
 
Viimeksi muokattu:
Onko Hannu Mikkolan -87 Safari rallin voitto tehty vanhimpana kuskina (44v 331päivää) vai löytyykö vanhempaa voittajaa -78 jälkeen kun mm-sarjaa on ajettu nykyisessä muodossa? Loeb pääsi nyt lähelle kun on 44v 242päivän ikäinen ja saattaa hyvinkin ajaa enemmän ensi vuonna kun Peugeot-talli ei jatka rallicrossissa ja viedä tittelin Mikkolalta (ellei sitten Grönholm ota sitä ensi vuonna Ruotsissa 51-vuotiaana jos ajaa siellä)
 
Missäs sä olit kun se nousi kymmenenneltä sijalta kärkeen? Ai niin, eihän silloin voi mitään kommentoida, vasta kun sattuu joku ajovirhe niin voi tulla sitten haukkumaan.
En ainakaan täällä hehkuttamassa sen nousua muiden epäonnella. Tojota sattui valitsemaan toki oikeat renkaat eilen mutta en nyt muuten nostaisi Latvalan taitoja esille.
 
En ainakaan täällä hehkuttamassa sen nousua muiden epäonnella. Tojota sattui valitsemaan toki oikeat renkaat eilen mutta en nyt muuten nostaisi Latvalan taitoja esille.
Tippui sinne myös itse epäonnella, vai eikö vajaata 40s rengasrikkoa lasketa hidastavaksi tekijäksi?
 
Tippui sinne myös itse epäonnella, vai eikö vajaata 40s rengasrikkoa lasketa hidastavaksi tekijäksi?
Ei se ole epäonnea, että Latvala tyrii joka helvetin kerta ja rikkoo renkaansa ihan itse. Enkä kutsuisi päin helvettiä tehtyä rengasvalintaakaan epäonneksi, sillä talleilla on osaavat meteorologit ja insinöörit, joiden tehtävä on laskea paras ratkaisu kaikki muuttujat huomioiden.
 
En ainakaan täällä hehkuttamassa sen nousua muiden epäonnella. Tojota sattui valitsemaan toki oikeat renkaat eilen mutta en nyt muuten nostaisi Latvalan taitoja esille.
Elä jaksa lässyttää jostain muiden epäonnesta, melkein joka rallissa joku kuski hyötyy toisten ulosajoista, rengasrikoista yms.
Kyllähän tuo Latvala eilenkin ajoi jäätävää vauhtia ja ilman taitoa se ei onnistu.
 
En ainakaan täällä hehkuttamassa sen nousua muiden epäonnella. Tojota sattui valitsemaan toki oikeat renkaat eilen mutta en nyt muuten nostaisi Latvalan taitoja esille.
Ja millähän se Loeb nousi kärkeen. Noh muiden epäonnella ja sattui tänä aamuna valitsemaan ainoana oikeat renkaat. :rolleyes:

Ilman rengasrikkoja Tämän rallin 1. ja 2. olisi Tänak ja Latvala. Kolmas vähintään 30sek perässä.

Olipa taas upea rallikisa. Saattoi mennä ohi jos vaan etsi uutisista suomalaisten epäonnea.

Australiassa tullaan näkemään huikea päätös tälle kaudelle. Vain 3p eroa Ogierilla ja Neuvillella. Myös Tänak omaa teoreettiset mahdollisuudet.
 
Ei se ole epäonnea, että Latvala tyrii joka helvetin kerta ja rikkoo renkaansa ihan itse. Enkä kutsuisi päin helvettiä tehtyä rengasvalintaakaan epäonneksi, sillä talleilla on osaavat meteorologit ja insinöörit, joiden tehtävä on laskea paras ratkaisu kaikki muuttujat huomioiden.
Kaikki siis rikkoi tarkoituksella renkaansa, myös Neuville viimeisellä pätkällä, kun huonoa säkää ei ole olemassa, ei nyt eikä ikinä. Kukaan ei ole edes mennyt tuonne voittamaan vaan rikkomaan renkaansa, jotta voisi taas selitellä lisää lehdistölle.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 667
Viestejä
4 495 498
Jäsenet
74 270
Uusin jäsen
Jautio

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom