Rallin MM-sarja 2018

Kokonaistilanne ek 5/20 jälkeen:
1. Mikkelsen (Hyundai) 48:31,0
2. Neuville (Hyundai) +14,0
3. Tänak (Toyota) +16,4
4. Suninen (Ford) +22,9
5. Ogier (Ford) +23,0
6. Latvala (Toyota) +26,0
7. Östberg (Citroen) +28,6
8. Paddon (Hyundai) +36,4
9. Breen (Citroen) +39,0
10. Lappi (Toyota) +41,3
---
11. Veiby (R5) +2:07,1

Ek:t 2-5 toinen ajokerta alkaa klo 16:01
 
Hyvin Suninen kyllä ajaa, toivottavasti pysyy tahti loppuun asti. Ogier yllättävän vaisu
 
Lähtöpaikka varmasti vaikuttaa myös vauhtiin, mutta juu kyllä Suninen on jo nyt hyvinkin vakuuttava kuljettaja.
 
Varmaan se on pitkälti myös sitä, että kenellä sen Latvalan korvaisi. Todennäköisesti Suninen pysynee Fordilla, Meekeä on aika turha ottaa Latvalan tilalle, mielestäni aika samantasoiset kuskit. Rovanperä tietty, mutta se on myös iso riski, koska kaveri on niin älyttömän nuori. Lisäksi Lappi on tavallaan edelleen "kypsymässä" Toyotalla, eli pitäs olla joku kokeneempi kuski rinnalla, joka keräisi pisteitä. Mikko Hirvonen olis täydellinen tuohon rooliin, mutta kerkesi jo lopettaa.

Ehkä Dani Sordo mutta taitanee pysyä Hyundailla.
 
EK6 Tula 2 22,12km
Ogier 19:24,0 (68,4km/h)
Lappi +12,2
Tänak +15,2
Neuville +17,5
Paddon +22,6
--
Latvala +26,8
Suninen +34,1

Kopecky (R5) +49,5 (65,6km/h, +2,24s/km)

EK7 Castelsardo 2 14,37km
Suninen 10:34,8 (81,5km/h)
Ogier +1,9
Neuville +4,3
Latvala +8,0
Tänak +8,3
Lappi +8,9

Lefebvre (R5) +29,2 (77,9km/h, +2,03s/km)


Mikkelsen keskeytys (kait vaihdelaatikko hajosi)

EK8 Tergu - Osilo 2 14,14km
Neuville 8:53,5 (94,5km/h)
Ogier +0,4
Tänak +1,6
Latvala +2,8
Suninen +3,0
Lappi +4,5

Kopecky (R5) +29,1 (90,5km/h, +2,06s/km)


EK9 Monte Baranta 2 11,46km
Latvala 8:07,2 (84,7km/h)
Lappi +1,1
Ogier +1,1
Östberg +1,1
Evans +3,8

Lefebvre (R5) +17,8 (81,7km/h, +1,55s/km)

Tänak mekaaninen vika hypyn jälkeen ja keskeytys
Suninen ulosajo ja keskeytys
 
Viimeksi muokattu:
Jaha siihen jäi Tänäkki. Ei taas tojo kestänyt hyppyä ilmeisesti.
 
Viimeksi muokattu:
Kokonaistilanne ek 9/20 jälkeen:
1. Ogier (Ford) 1:35:56,9 (ajettu 126,18km KTN 78,9km/h)
2. Neuville (Hyundai) +18,9
3. Latvala (Toyota) +37,2
4. Lappi (Toyota) +41,6
5. Östberg (Citroen) +58,3
6. Paddon (Hyundai) +1:01,5
7. Breen (Citroen) +1:26,0
8. Lefebvre (R5) +4:02,9 (wrc vs R5 vertailu +1,93s/km, KTN 75,7km/h)
9. Kopecky (R5) +4:16,9
 
Viimeksi muokattu:
Just kun kehuttiin Sunista niin kaveri ajaa ulos - harmin paikka. Sinänsä Tanakin keskeytys ei välttämättä ole huono asia Latvalan kannalta, jos nyt kerrankin hermot kestäisivät ja tulisi hyvä lopputulos rallista.
 
EK10 Coiluna - Loelle 14,95km
Tänak 7:51,4 (114,2km/h)
Neuville +1,4
Ogier +2,6
Mikkelsen +3,1
Lappi +3,3
Latvala +6,8
--
Suninen +7,9

Veiby (R5) +33,5 (106,6km/h, +2,24s/km)

EK11 Monti di Ala 28,52km
Ogier 16:38,9 (102,8km/h)
Neuville +1,8
Latvala +7,6
Paddon +8,9
Suninen +9,2
--
Lappi +12,7

Veiby (R5) +1:08,7 (96,2km/h, +2,41s/km)


EK12 Monte Lerno 28,89km
Neuville 17:59,1 (96,4km/h)
Latvala +6,7
Paddon +7,5
Lappi +7,7
Östbrg +12,6
Ogier +14,6
--
Suninen +3:11,1 rengasrikko ja renkaanvaihto

Veiby (R5) +1:19,6 (89,8km/h, +2,76s/km)
 
Viimeksi muokattu:
Kokonaistilanne ek 12/20 jälkeen:
1. Ogier (Ford) 2:18:43,5
2. Neuville (Hyundai) +4,9
3. Latvala (Toyota) +41,1
4. Lappi (Toyota) +48,1
5. Paddon (Hyundai) +1:10,1
6. Östberg (Citroen) +1:15,0
7. Breen (Citroen) +2:06,6
8. Kopecky (R5) +7:25,5

EK13 1,42km yleisö-ek klo 15:10

Ek:t 10-12 toinen ajokerta alkaen klo 17:08
 
Viimeksi muokattu:
EK13 Citta di Ittiri 1,42km
Lappi 1:29,0 (57,4km/h)
Mikkelsen +0,1
Neuville +0,3
Tänak +0,6
Paddon +0,9
Östberg +0,9
--
Suninen +1,2
Latvala +1,7
Ogier +2,3 sammutti auton

Veiby (R5) +2,1 (56,1 km/h, +1,48s/km)


EK14 Coiluna - Loelle 2 14,95km
Ogier 7:42,8 (116,3km/h)
Tänak +0,3
Mikkelsen +1,9
Lappi +3,4
Neuville +3,9
Latvala +4,2
Suninen +6,3

Kopecky (R5) +34,7 (108,2km/h, +2,32s/km)

EK15 Monti di Ala 2 28,52km
Neuville 16:27,3 (104,0km/h)
Ogier +2,5
Lappi +3,6
Tänak +4,6
Latvala +6,5
--
Suninen +18,4

Veiby (R5) +1:10,6 (97,1km/h, +2,48s/km)


EK16 Monte Lerno 2 28,89km
Neuville 17:49,1 (97,3km/h)
Ogier +0,4
Latvala +0,6
Lappi +4,3
Östgerg +21,3
--
Suninen +31,1

Veiby (R5) +1:16,1 (90,8km/h, +2,63s/km)
 
Viimeksi muokattu:
Mitäköhän varten tuo rallistudion misu vaihtuu lähes joka kisaan?
Tuolle nykyiselle(Abby) tämä ralli on kait 3 putkeen. Sitä ennen studiossa oli se toinen blondi 4 ekan rallin ajan. Nythän tulee 1,5kk kesätauko ennen Suomen rallia niin ehkä sen jälkeen on taas aikaisempi juontaja 3kisan verran(Suomi+Saksa+Turkki) ja tämä juontaja on kauden lopun 3rallissa(Wales+Spain+Australia).
 
Viimeksi muokattu:
Kokonaistilanne ek 16/20 jälkeen:
1. Ogier (Ford) 3:02:16,9 (ajettu 272,32km, KTN 89,6km/h)
2. Neuville (Hyundai) +3,9
3. Lappi (Toyota) +54,2
4. Paddon (Hyundai) +2:01,8
5. Östberg (Citroen) +2:03,9
6. Breen (Citroen) +3:13,6
7. Kopecky (R5) +10:41,4 (wrc vs R5 vertailu +2,36s/km, KTN 84,7km/h)
8. Latvala (Toyota) +10:48,3
9. Tänak (Toyota) +12:27,4
10. Prokop (wrc) +13:02,1 (ajaa 300hp vanhempaa wrc-autoa)
---
11. Ciamin (R5) +13:50,8

Ralli jatkuu huomenna klo 9:45
 
Viimeksi muokattu:
Tuolle nykyiselle(Abby) tämä ralli on kait 3 putkeen. Sitä ennen studiossa oli se toinen blondi 4 ekan rallin ajan. Nythän tulee 1,5kk kesätauko ennen Suomen rallia niin ehkä sen jälkeen on taas aikaisempi juontaja 3kisan verran(Suomi+Saksa+Turkki) ja tämä juontaja on kauden lopun 3rallissa(Wales+Spain+Australia).
Olihan siellä välillä myös se brunette joogaaja. No vaihtelu virkistää ja ihan hyvin on kaikki hoitanut hommansa.
 
Voi elämän kevät.. Latvala jäi sitten siirtymälle ja keskeytti.
 
No positiivista oli tällä kertaa, että vika ei ollut oma.

Lindström sanoi iltasanomissa että ilmeisesti viimeisellä pätkällä on osuttu kiveen, liekkö se sitten rikkonut jotain.

Nyt on kyllä Latvala niin syvissä vesissä, että saapa nähä. vauhtiahan tuolla kyllä parhaimmillaan on, mutta on todella keskeytysherkkä, ja kun lähtee menemään perseelleen niin silloin se kanssa menee :jd:
 
Viimeksi muokattu:
48,9 sekunnin päähän kärjestä jäänyt ja kolmospaikalla ajanut Latvala oli siirtymässä viimeisen erikoiskokeen jälkeen huoltoon, kun hän joutui korjaamaan autoa kielletyllä alueella. Latvalan auton laturi vioittui kiven iskusta.

Latvala ei korjaustoimista huolimatta saanut autoa käyntiin ja ehtinyt aikatarkastuspisteeseen. Niinpä hän joutuu keskeyttämään kisan ja jatkamaan ralli 2 -säännön turvin.


Jari-Matti Latvalan ralli meni pilalle vasta erikoiskokeiden jälkeen
 
Juuri sen takia Latvala aina on se, joka ne kivet löytää, kun se ei koskaan ole miehen itsensä vika vaan "huonoa tuuria". :facepalm:

P.S. Kolmas perättäinen kisa, jonka hän keskeyttää ajettuaan kiveen.
 
EK17 Cala Flumini 14,06km
Neuville 8:40,7 (97,2km/h)
Ogier +0,8
Tänak +6,5
Latvala +14,9
Paddon +16,0
Suninen +22,1
--
Lappi +29,1

Veiby (R5) +35,2 (91,1km/h, +2,50s/km)

EK18 Sassari - Argentiera 6,96km
Neuville 4:55,4 (84,2km/h)
Ogier +1,8
Mikkelsen +2,4
Tänak +2,6
Latvala +8,9
--
Suninen +12,8
Lappi +13,5

Veiby (R5) +22,0 (78,9km/h, +3,16s/km)


EK19 Cala Flumini 2 14,06km
Neuville 8:28,9 (99,5km/h)
Ogier +0,5
Tänak +4,0
Latvala +8,3
Suninen +16,1
--
Lappi +18,4

Veiby (R5) +40,1 (92,2km/h, +2,85s/km)


Kokonaistilanne ek19/20 jälkeen
1. Ogier
2. Neuville +0,8
3. Lappi +1:52,1

EK20 Sassari - Argentiera 2 6,96km Power Stage
5p Neuville 4:52,9 (85,5km/h)
4p Ogier +1,4
3p Tänak +1,5
2p Mikkelsen +2,4
1p Evans +4,3
---
Lappi +5,3
Latvala +5,6
Suninen +6,8

Lefebvre (R5) +20,8 (79,9km/h, +2,99s/km)
 
Viimeksi muokattu:
Neuville ajoi Power Stagella kahdella renkaalla ja silti voitti sekä ek:n että kisan. Eroa 0.7 sekkaa, aika upeasti kyllä ajettu ja oli todella hienoa katsoa ajoa.
 
Sitä todella toivon minäkin ja Neuville on sen verran hyvä kuski, että kyllä se ainakin joku vuosi mestaruuden vie.
 
Lopputulokset (Sardinian/Italian mm-ralli)

1. Neuville (Hyundai) 3:29:18,7 (ajettiin 20/20ek:ta 314,36km, KTN 90,1km/h)
2. Ogier (Ford) +0,7
3. Lappi (Toyota) +1:56,3
4. Paddon (Hyundai) +2:55,2
5. Östberg (Citroen) +3:10,9
6. Breen (Citroen) +4:31,7
7. Latvala (Toyota) +11:22,1
8. Kopecky (R5) +13:14,6 (wrc vs R5 vertailu +2,53s/km, KTN 84,8km/h)
9. Tänak (Toyota) +13:18,2
10. Suninen (Ford) +15:30,4
---
11. Prokop (wrc) +15:53,4 (ajoi 300hp vanhempaa wrc-autoa)
12. Veiby (R5) +16:17,2

Ek-voitot (yht. 20)
Neuville 9
Ogier 4
Mikkelsen 2
Tänak 2
Suninen 1
Latvala 1
Lappi 1
 
Viimeksi muokattu:
Toivottavasti on edes vähän pitempi ja pitkillä EK:lla kuten Monte Carlo, vaikka sekin muistaakseni jää selvästi sallitusta maksimipituudesta.

Nykyiset autot ei varmaan kestäisi semmoista vielä 90-luvulla ajettua pituutta ja muotoa kun eivät ole semmoista varten suunniteltu.
 
Ei ne 90-luvun autotkaan ollu mitenkään erityisemmin safaria varten suunniteltuja ja ne oli jousitukseltaan huomattavasti paljon huonompia ku nykyautot. Ja ne oli lähempänä tuotantoautoja (A-ryhmä) verrattuna näihin nykyisiin vekottimiin, jotka on kustomimalleja (WRC-luokka). Robleema on siinä, että ne ajattele turvallisuutta ja sitä että rallin pitää olla kompakti, kestää vain sen kolme päivää. Safari kesti viikon ja siellä ajettiin 5000 kilometriä pikataipaleita, normaaleissa ralleissa ajettiin se 350-500 kilometriä pikataipaleita. Nykyaikana ralleissa ajetaan korkeintaan joku 300-350 kilometriä pikataipaleita.
Sivuseikka, on kumminkin suunniteltu/kehitetty/testattu tietäen että ralli on kalenterissa toisin kuin nyt. Varmaan jo auton setup tarvitsisi lisämuutoksia.

5000km (EK-kilometrit) on ajettu viimeksi 1985, 90-luvulla vielä pari tuhatta ja siitä vakiintui kohti tuhatta viimeiseksi vuosiksi.

juwra.com  |  Rallies - Safari 2002
 
Se olisi ralliviikonloppu taas edessä. Ei taida tänä vuonna olla WRC.comiin mitään ilmais/alennuskoodeja olemassa?
 
Viimeksi muokattu:
Se olisi ralliviikonloppu taas edessä. Ei taida olla tänä vuonna olla WRC.comiin mitään ilmais/alennuskoodeja olemassa?
Ei ole näkynyt sitten Monte Carlon... Viime vuonna taas oli joka ralliin erikseen.

Ehkä tästä voisi päätellä jotain että WRC+ tilaukset on lähteneet nousuun sen uuden All Liven myötä.
 
Ei helvetti, ovat sitten tänä vuonna ahneuksissaan poistaneet Neste rallien lippuvalikoimasta City Passin. Se olisi omalla kohdalla tänä(kin) vuonna ainoa järkevä lippuvaihtoehto, kun ei ole mahdollisuutta lähteä kiertelemään Harjun ja huoltoparkin lisäksi muita erikoiskokeita. En kyllä ala ostamaan 25€ erikoiskoelippuja Harjulle kahteen kertaan ja siihen vielä päälle huoltoparkin 15€ lippua.

Mikään ei ole niin kömpelö ja ahne organisaatio kuin AKK.
 
Niin pääskös sillä rallipassilla ollenkaa harjulle viimevuonna?
Kyllä, rallipassilla pääsee ihan normaalisti kaikille erikoiskokeille ja Paviljonkiin.

Pelkästään Harjun erikoiskokeille ja Paviljonkin oikeuttavaa "City Passia" ei ole virallisessa lippuvalikoimassa, mutta tänään kun kävin katselemassa Paviljongin alueen valmisteluita, niin sielläpä näkyikin uusia hinnastoja, joissa City Pass oli taas mukana. Hintaa oli tosin nostettu 55 euroon, eli tämä myönnytys on aika laiha lohtu, mutta ilmeisesti joku on siellä viime metreillä kuitenkin tajunnut ettei sitä kannata sittenkään jättää kokonaan pois.
 
Suomen MM-ralli 26-29.7.2018 (23ek:ta 317,26km)

TO: ek 1, 2,31km
PE: ek 2-11, 126,37km
LA: ek 12-19, 142,86km
SU: ek 20-23, 45,72km (Power Stage ek23 Ruuhimäki 2 11,12km)
 
Nelosen tv-lähetykset. Näköjään tulee kaikki livenä televisioitavat EK:t. WRC+ All Livessa loput, mutta vain onboard/helikopteri/studio-lähetyksinä.

TO 26.7.
20.00 Neste Ralli LIVE: Harju 1

PE 27.7.
20.00 Neste Ralli LIVE: Harju 2
23.50 Perjantain parhaat

LA 28.7.
16.00 Neste Ralli LIVE: Kakaristo 2
23.20 Lauantain parhaat

SU 29.7.
09.30 Neste Ralli LIVE: Ruuhimäki 1
13.00 Neste Ralli LIVE: Ruuhimäki 2 (Power Stage)
23.00 Sunnuntain parhaat
 
Kävin ohimennen kyselemässä siitä City Passista lisää eri lipunmyyntipisteiltä, eikä kukaan tiennyt tuleeko niitä oikeasti myyntiin vai ei. Smartumitkin olivat näköjään käytettävissä vain keskiviikkoon saakka ja siellä(kään) niitä ei ollut listattuna. Erilaisia hinnastoja City Passilla ja ilman löytyy eri myyntipisteiltä ja koska hinnat ovat 10e kalliimmat kuin viime vuonna, niin kyse ei voi olla vanhoista tauluistakaan. Omituista.

Suomen MM-ralli 26-29.7.2018 (23ek:ta 317,26km)
Joista vähemmän huvittavasti eri pätkiä Vesalan testi-ek:n lisäksi on vain 12.

Kuskeja on vuonna 2018 mukana 73, joista 12 ajaa WRC-autolla (joita on vain 4 erilaista). Sivuhuomiona mainittakoon, että vuonna 1953 järjestettiin kolmannet suurajot ja siinä oli mukana 5 osanottajaa vähemmän kuin nyt (lähde).

Miten mul on semmoinen muistikuva, että aikoinaan ku näitä tuli YLE:llä ni ne olivat nopeampia tuon editoinnin suhteen ja päivän ajot oli saatu pulkkaan koosteen lähetystä varten jo kymmeneltä.
Olivathan ne. Lisäksi lähetyksiä oli enemmän, ne olivat livepätkiä lukuun ottamatta paremmin ja monipuolisemmin tuotettuja/juonnettuja ja kaikki lähetykset myös näkyivät ilman lisämaksuja. Mutta ilmeisesti sitä yhtä kuuluisaa mainosta mukaillen, laatuun pitää vain tottua, eli nyt maksetaan enemmän vähemmästä. Sama juttu siis kuin paikan päällä erikoiskokeillakin. :D

Pahoittelut hieman negatiivisesta postauksesta, mutta hieno tapahtuma uhkaa musertua osaamattomien ja liian ahneiden järjestäjien ja muiden paskantärkeiden operaattoreiden kynsissä. Eihän tämä tietenkään mitään hyväntekeväisyyttä ole, mutta liiallinen rahastus kääntyy väkisinkin ennemmin tai myöhemmin järjestäjiä vastaan. Ari Vatanen juuri mussutti mediassa jotain rallin uuden nousun ajasta tjsp, mutta vaikea sitä on tällä menolla nähdä.

Vanhat kuskit arvostavat edelleen Suomen rallia (tässä Saintzin kommentti), mutta tällaiset pitäisi toisaalta myös suhteuttaa siihen mitä siitä vanhasta on enää jäljellä.

No, kelit ovat ainaki kohdallaan, joten yritetään nauttia tarjonnasta.
 
No mihin muuhun valtatapahtumaan tai konserttiin rockkiin ym. pääset 4 päivänä yhteishintaan 75€ ? Äärettömän halpaa edelleen. Just tulin Vesalasta kyllä oli porukkaa ja hyvä meno taas.. 22 kerta putkeen kun lähen kiertää rallit.
 
Ihan mahdottomalta tuntuu veikata voittajaa, niin monta ehdokasta. Toyotallakin on kaikilla kolmella mahdollisuus voittaa, Latvalalla ilmeisesti on paras lähtöpaikka. Citröen taas oli tosi nopea testi-ek:lla ja onhan Craig Breen esimerkiksi ajanut kolmanneksi suomessa ja Kris Meeke voittanutkin, tosin auto tais olla edellistä mallia.
 
No mihin muuhun valtatapahtumaan tai konserttiin rockkiin ym. pääset 4 päivänä yhteishintaan 75€ ? Äärettömän halpaa edelleen. Just tulin Vesalasta kyllä oli porukkaa ja hyvä meno taas.. 22 kerta putkeen kun lähen kiertää rallit.

2-3 pätkää päivässä. Autoja näkee n. 5s/per auto eli WRC:t maksaa n. 1500€/h ;)

Vitsit sikseen, hieno tapahtumahan tuo on. :kippis:
 
löytyykö toimivaa streamia Neste rallin lähetyksiin, BT Sport 1 toimii joten kuten itellä, mutta kuva pätkäsee 15s välein, mutta ei kyllä pysähdy
 
No mihin muuhun valtatapahtumaan tai konserttiin rockkiin ym. pääset 4 päivänä yhteishintaan 75€ ? Äärettömän halpaa edelleen. Just tulin Vesalasta kyllä oli porukkaa ja hyvä meno taas.. 22 kerta putkeen kun lähen kiertää rallit.
Miten se nyt taas liittyy mihinkään? Pointti oli, että siellä on edelleen lipunmyyntipisteissä ne City Passit listattuna, mutta niitä ei kuitenkaan myydä ja lipunmyyjätkin vain levittelevät käsiään. En minä ainakaan ole maksamassa 75€ kahdesta Harjun EK:sta ja Paviljongin pinnallisesta ja täyteen ahdetusta huoltoparkista.

Ja siis minäkin olen kiertänyt ralleja varmaan 30 kertaa, useimmiten Rallipassin kanssa, mutta nyt ei ole mahdollista kuitenkaan osallistua kuin näihin keskustan tapahtumiin ja ahdistaa, kun AKK ahneuksissaan kusi sen aiemmin tähän tarkoitukseen hyväksi havaitun City Passin. Eihän se merkittävästi halvempi ollut, mutta kätevämpi kuin kaiken maailman haistapaska-rannekkeet ja kertaliput.

Eniten tökkii, kun ralliorganisaatio/AKK kusee ahneuksissaan joka ikinen vuosi jotain tällaisia perusjuttuja. Yksi viime vuoden kupla tähän samaan liittyen oli siinä, että mm. Harjulla makkaramyyjät eivät saaneet mainostaa standejaan, eikä niitä oltu merkattu myöskään virallisille kartoille, jotta järjestäjä saisi parhaan tuoton niiltä ylihintaisilta jonotushirvityksiltään. Tälle vuodelle ovat lisäksi pykänneet niin jumalattoman vippiteltan, että lähtösuoraa ei taida nähdä normipaikoilta enää lainkaan. Ei ole sen kuuluisan rallihengen mukaista touhua tällainen, kuten ei sekään, että huoltoparkissa ei ole lapsillekaan enää käytännössä mitään sälää tarjolla. Rallien henki on kuolemassa, ikävä kyllä.

Kohta joku hipsteri tulee varmaan sanomaan, että eihän se 270€ vippilipusta ole paljon, kun siinä saa kuitenkin ihanan freesin kanasalaatin katselupaikan lisäksi. :D
 
löytyykö toimivaa streamia Neste rallin lähetyksiin, BT Sport 1 toimii joten kuten itellä, mutta kuva pätkäsee 15s välein, mutta ei kyllä pysähdy

WRC+ maksaa n. 8€/kk, kyllä tuon viitsii jo maksaa. Sieltä tosin näkee vähän enemmän mm. alkustudion jonka ruutu on skipannut tältä vuodelta.
 
WRC+ maksaa n. 8€/kk, kyllä tuon viitsii jo maksaa. Sieltä tosin näkee vähän enemmän mm. alkustudion jonka ruutu on skipannut tältä vuodelta.
Tähän voisi tarkentaa, että se "All Live" maksaa 8,99e/kk ja nyt kuukauden tilaamalla ehtii nähdä myös Saksan MM-rallin. Sieltä tulee kaikki pätkät livenä. Toki pääosin EK:t on toteutettu incareilla ja kopterilla.
 
Tähän voisi tarkentaa, että se "All Live" maksaa 8,99e/kk ja nyt kuukauden tilaamalla ehtii nähdä myös Saksan MM-rallin. Sieltä tulee kaikki pätkät livenä. Toki pääosin EK:t on toteutettu incareilla ja kopterilla.
Itse tilaan tuon all live 1kk aina silloin kun sillä näkee 2rallia.
Nyt sillä 1kk saa suomen ja saksan, sitten tilaus poikki ja uusi 1kk tilaus just ennen turkin rallia(13-16.9) ja sillä näkee myös walesin rallin(4-7.10). Ja myös kaksi viimeistä ralliakin saa 1kk tilauksella (Espanja 25-28.10, Australia 15-18.11). Eli nämä kauden 6 viimeistä rallia näkee 27€:lla (4,50€/ralli).

Siellä oli myös 12kk all live tilaus tarjouksessa, norm. 90€ mutta VIP18-koodilla -30% eli 63€ ja näkee 13? rallia (4,85€/ralli).
 
Viimeksi muokattu:
TORSTAI

EK1 Harju 1 2,31km
Tänak 1:49.2 (KTN 76,2km/h)
Neuville +0,7
Ogier +0,8
Mikkelsen +0.9
Lappi +1,7

nopein R5: Andolfi +4,9 (+2,12s/km, KTN 72,9km/h)

Latvala +2,3
Suninen +2,8
E.Lindholm R5 +5,3
Pietarinen R5 +5,3
Nikara R5 +6,6
K.Rovanperä R5 +7,4
Asunmaa R5 +7,7
Kiviniemi R5 +8,0
Huttunen R5 +9,2


###

PERJANTAI aamupäivän ek:t

EK2 Moksi 1 20,04km
Tänak 9:56.1 (KTN 129,7km/h)
Östberg +1,3
Suninen +6,6
Latvala +9,4
Paddon +10,1

nopein R5: Rovanperä +29,4 (+1,44s/km, KTN 125,4km/h)


EK3 Urria 1 12,28km
Latvala 6:09.8 (KTN 119,5km/h)
Breen +0,8
Tänak +1,1
Paddon +1,6
Östberg +2,3

nopein R5: Rovanperä +19,6 (+1,60s/km, KTN 113,5km/h)


EK4 Ässämäki 1 12,33km
Östberg 5:49.1 (KTN 127,1km/h)
Latvala +3,2
Tänak +4,8
Suninen +5,2
Paddon +5,5

nopein R5: Rovanperä +21,1 (+1,71s/km, KTN 119,9km/h)


EK5 Äänekoski 1 7,71km
Tänak 3:32.1 (KTN 130,9km/h)
Paddon +0,9
Östberg +1,6
Latvala +1,8
Breen +2,7

nopein R5: (+s/km, KTN km/h)
 
Viimeksi muokattu:
Ja Lapilla isompaa ongelmaa heti aamusta :( Ralliradion mukaan.

EDIT: Lappi spinnasi eikä auto startannut. 33 sekuntia tappiota Tänakille.

1. 8
3EST_18x12.png
O. TÄNAK 11:45.3
2. 10
3NOR_18x12.png
M. OSTBERG 11:48.4 +3.1 +3.1
3. 3
3FIN_18x12.png
T. SUNINEN 11:54.7 +6.3 +9.4
4. 7
3FIN_18x12.png
J. LATVALA 11:57.0 +2.3 +11.7
5. 6
3NZL_18x12.png
H. PADDON 11:58.0 +1.0 +12.7
6. 2
3GBR_18x12.png
E. EVANS 11:59.9 +1.9 +14.6
7. 1
3FRA_18x12.png
S. OGIER 12:01.6 +1.7 +16.3
8. 4
3NOR_18x12.png
A. MIKKELSEN 12:02.4 +0.8 +17.1
9. 5
3BEL_18x12.png
T. NEUVILLE 12:06.0 +3.6 +20.7
10. 9
3FIN_18x12.png
E. LAPPI 12:18.5 +12.5 +33.2
 
Viimeksi muokattu:
Näköjään Citikasta tuli yhdessä yössä kilpa-auto. Nyt tuli Ogierille ja Löebille kiire saada ensikaudeksi tallipaikka.
 
Niin, eipä ihan heti arvannut kuitenkaan, että testi-ek ajat näkyisi kisassa näin vahvasti. Mielenkiintoinen ralli tulossa.
 
Suomalaisten kädetys taas sitä luokkaa että eipä tartte edes kotikisaa seurata.. :facepalm:
 
Olisi kiva tietää missä järjestyksessä Harju ajetaan tänään.

Tämäkin on sellainen vekkuli ikuisuuskysymys, jota järjestäjä ei vissiin viitsi edes yrittää korjata, jotta oluenmyynti saadaan maksimoitua. Kuulutukset alueella ovat myös tuttuun tapaan niin karseaa skeidaa, että niistäkään ei voi päätellä mitään, kun ääni kuuluu about kolmessa kohdassa koko alueella.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 667
Viestejä
4 495 445
Jäsenet
74 270
Uusin jäsen
Jautio

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom