Ralli yleisketju

Pajarilla takana kuitenkin vasta tämä opettelukausi niin en kovin suuria johtopäätöksiä vielä vetäisi ja on muistettava, että Solbergilla on korkeimmasta sarjatasosta kuitenkin paljon enemmän kokemusta mitä Pajarilla.
Eikös Oliverilla ja Samilla oo suurinpiirteiden saman verran startteja takana wrc/rally1 autolla?

[edit] nopeasti laskettuna Samilla taitaa olla jopa yksi startti enemmän alla, 13 vs. 14, kun Oliverilla yksi peruuntui Koronan takia.
 
Viimeksi muokattu:
Totta. Muistelin että Oliver olisi ajanut rally1 enemmän kuin yhden kauden. Jos katsotaan molempien näitä yksittäisiä kausia Rally1 autolla niin Pajari ajanut tuloksellisesti hieman paremmin mitä Oliver aikoinaan. Toisaalta Oliverilla oli vähemmän startteja 2022 kaudella mutta siinäkin paras tulos oli kuudes ja yksi keskeytys enemmän mitä Pajarilla tässä kohtaa kautta.
 
Totta. Muistelin että Oliver olisi ajanut rally1 enemmän kuin yhden kauden. Jos katsotaan molempien näitä yksittäisiä kausia Rally1 autolla niin Pajari ajanut tuloksellisesti hieman paremmin mitä Oliver aikoinaan. Toisaalta Oliverilla oli vähemmän startteja 2022 kaudella mutta siinäkin paras tulos oli kuudes ja yksi keskeytys enemmän mitä Pajarilla tässä kohtaa kautta.
Oliverilla meniki niin hienosti, että lähti hakeen vauhtia takas rally2:iin. Tai tais olla vauhtia, mut pöpelikkö kutsui liian usein. Oli kyl fiksu valinta vaihtaa Toyotalle viime(?) kaudeksi.
 
Ai ei tallipäällikkö neuvottele? Kaikkea sitä kuulee. Meinaatko että Mr Toyoda siellä vääntelee Jouhkin kanssa kättä?

Kyllä se menee niin että Latvala neuvottele ja vie lappusen Mr. Toyodan pöydälle joka lyö siihen leiman.
"Toyota julkistaa ensi kauden kuljettajakokoonpanonsa ensi maanantaina Japanin MM-rallin jälkeen. Toyotan tallipäällikkö Jari-Matti Latvala kertoi aiemmin Iltalehdelle, ettei ainakaan hän ole ollut Tänakin kanssa tekemisissä sopimusasioista. Latvalan lausunto ei kuitenkaan poissulje täysin virolaisen loikkausta, sillä Latvala ei käytännössä päätä Toyotan sopimusasioista."

 
Vaikka rallin yleisketju onkin, niin menee vähä (aika paljonkin) reilummin viihde-uutisten puolelle tollaiset...
 
Tänak pistää pillit pussiin. Toivottavasti Evans voittaa mestaruuden niin pääsee myös tuskasta ja lopettaa.

586ajgqah70g1.jpeg
 
Kyllähän se nyt siltä näyttää, että rallit on rallailtu kun kuskit jättävät uppoavan laivan ja eihän sitä muutenkaan voi ajaa yhdellä automerkillä. Siirryttävä seuraamaan paikalliskisoja sitten.
 
Kyllä FIA on kussut WRC:n aika lahjakkaasti, kun kaikki lopettaa. Ihan liian pitkä kausi kuljettajille (kisojen välissä PR-juttuja aika paljon) ja kaiken lisäksi vain yksi voittava talli sarjassa.
 
Toyota järjestää varhain maanantaiaamuna Suomen aikaa tiedotustilaisuuden Japanissa, missä se vahvistaa ensi kauden kuljettajansa.
Sanoisin/veikkaan, että Oliver, Sami, Elfyn koko kausi 2026. Taku pienellä varauksella koko kausi, koska japani ja ihan ok kuski. Ogier ajelee, jos ajelee ollenkaan, niin valitsemiaan kisoja. Ässänä hihasta Toyota nappaa Fourmauxn kuskikseen.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä FIA on kussut WRC:n aika lahjakkaasti, kun kaikki lopettaa. Ihan liian pitkä kausi kuljettajille (kisojen välissä PR-juttuja aika paljon) ja kaiken lisäksi vain yksi voittava talli sarjassa.
ON varmasti myös se ongelma, että nykyää noita pätkiä täytyy ilta myöhään kisapäivän jälkeenki opetella ULKOA. Katella videoita ja hioa nuotteja.. uuvuttavaa paskaa. Mut mitäpä tolle vois tehä. ja sit toisaalla, kyl niille jätkille maksetaanki iha pirun hyvin...ainaki tavallisen tallaajan näkökulmasta.
 
ON varmasti myös se ongelma, että nykyää noita pätkiä täytyy ilta myöhään kisapäivän jälkeenki opetella ULKOA. Katella videoita ja hioa nuotteja.. uuvuttavaa paskaa. Mut mitäpä tolle vois tehä. ja sit toisaalla, kyl niille jätkille maksetaanki iha pirun hyvin...ainaki tavallisen tallaajan näkökulmasta.
No toihan on kuskien ihan oma kaivama monttu toi videoiden katselu. Ei niitä mikään pakko olisi katsella, mutta tietenkin sitten katsellaan kun muutkin katselee. Ja milläs tuota estätkään, kun ei oikein voi puhelimia/tabletteja poiskaan ottaa.
 
No toihan on kuskien ihan oma kaivama monttu toi videoiden katselu. Ei niitä mikään pakko olisi katsella, mutta tietenkin sitten katsellaan kun muutkin katselee. Ja milläs tuota estätkään, kun ei oikein voi puhelimia/tabletteja poiskaan ottaa.
Pakkoha se on katella, ettei anna tasoitusta. Eipä tota voikkaan mitenkää estää. Paitsi jollain järjettömillä säännöillä ja valvonnalla, mitkä rikkois kuskien yksityisyyttä :D
 
No tarkoitinkin että ei mitään virallista pakkoa, vaan ihan itseään saavat kiittää kun aikanaan ovat trendin aloittaneet.
Eiköhä kiittäminen ole materiaalin saatavuudessa eikä siinä, että kuskit ois keksinyt tämmöisen "trendin". Ajat muuttuu. Tottakai kuskit käyttää kaiken mahdollisen edun hyväkseen. Formulapiireissä varmaa sama homma, mut simulaattoreilla. Mut sitä ei tarvi hinkata kisaviikonloppuna, ku ajoaikaa on ja radan kyl oppii. Rallissa ku ei jokaista pätkää voi hinkata useita kertoja. Voi vaa yhdellä pätkällä hakkee säätöjä ja sit mennää ja opetellaa pätkä kerrallaan.
 
Viimeksi muokattu:
Toyota järjestää varhain maanantaiaamuna Suomen aikaa tiedotustilaisuuden Japanissa, missä se vahvistaa ensi kauden kuljettajansa.
Sanoisin/veikkaan, että Oliver, Sami, Elfyn koko kausi 2026. Taku pienellä varauksella koko kausi, koska japani ja ihan ok kuski. Ogier ajelee, jos ajelee ollenkaan, niin valitsemiaan kisoja. Ässänä hihasta Toyota nappaa Fourmauxn kuskikseen.
Tuo sama tuli tänään mieleen kun katsoi Fourmauxn menoa ,vaikka MM miesten mukaan ei autolla tee mitään eikä ehdi mihinkään,pitää kyllä hattua nostaa kun kaveri etsii vauhdin eikä vaan keskity valittamaan tallikavereiden mukana.Muuten kyllä näyttää sarjan tulevaisuus huonolta kun autot maksaa järjettömiä summia ja fia vielä kusee jatkuvasti tallien niskaan eikä kuuntele järkipuhetta.Lisäksi autoilu sähköistyy kiihtyvällä vauhdilla joten koko ajan autotehtaiden kiinnostus vähenee polttis vehkeisiin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
291 656
Viestejä
4 993 680
Jäsenet
80 095
Uusin jäsen
Okko Stöckell

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom