• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:20 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Ralli yleisketju

Näin ralliketjussa lienee hyvä kysyä, että mahtaako noissa superformuloissa olla millaiset testirajoitukset? Samalla tavalla tietyt määrät yhteisiä testipäiviä vuodessa kuin fian formuloissa vai onko vapaampaa?
 
Toyota/Latvala laittanut Kallen ensi kauden sopimukselle ehdot: täysi kausi tai keksi jotain muuta. Kalle todennut että pitäkää tunkkinne.

– Neuvotteluissa kävi nopeasti selväksi, että Kallen toiveissa oli ajaa ensi kaudella maksimissaan puolikas MM-kausi. Alkuun ajatusta pidettiin myös Toyotalla yhtenä vaihtoehtona, mutta ei se sitten kuitenkaan olisi palvellut tiimiä tarpeeksi, Latvala sanoo.
– Viime kausi osoitti sen, ettei kaksi kuskia voi ajaa samanaikaisesti puolikasta MM-kautta. Esitimme sitten jo hyvissä ajoin kesällä, että Kalle joko ajaisi ensi kaudella täyden MM-sarjan meillä tai tekisi sitten jotain muuta.
Siis Ogier meinaa taas ensikaudella poimia rusinat pullasta ja ajaa puolikkaan. Siis suomeksi ajella ekan puoli kautta hyviltä ajopaikoilta isoja pisteitä ja loppu kausi taas mestaruuden kimppuun.

Kohtuullisen paskasti pelatut kortit Latvalalta.

 
Toyota/Latvala laittanut Kallen ensi kauden sopimukselle ehdot: täysi kausi tai keksi jotain muuta. Kalle todennut että pitäkää tunkkinne.


Siis Ogier meinaa taas ensikaudella poimia rusinat pullasta ja ajaa puolikkaan. Siis suomeksi ajella ekan puoli kautta hyviltä ajopaikoilta isoja pisteitä ja loppu kausi taas mestaruuden kimppuun.

Kohtuullisen paskasti pelatut kortit Latvalalta.

Noh... Toyotalle on tyrkyllä Tänak ja Solberg. Hyvin heillä pullat on uunissa. Ogier kyl voisi jo noi puolikkaat lopettaa.. ajais koko kauden tai lopettais. Ois kyl ärsyttäny Kallenki toinen puolikas kausi. Parempi olla ajamatta ja jättää tilaa uusille, jos ei riitä motivaatiota koko kauteen.
 
Viimeksi muokattu:
Wrc menetti viimeisenkin uskottavuus pisteen kun Rovanperä lähtee.

Nyt se on vaan kasattava alusta halvoilla autoilla.
 
Toyota/Latvala laittanut Kallen ensi kauden sopimukselle ehdot: täysi kausi tai keksi jotain muuta. Kalle todennut että pitäkää tunkkinne.


Siis Ogier meinaa taas ensikaudella poimia rusinat pullasta ja ajaa puolikkaan. Siis suomeksi ajella ekan puoli kautta hyviltä ajopaikoilta isoja pisteitä ja loppu kausi taas mestaruuden kimppuun.

Kohtuullisen paskasti pelatut kortit Latvalalta.

No ensinnäkään Latvala EI neuvottele mistään kuljettajadiileistä ja toisekseen miksi eivät pitäisi mielummin Ogieria, joka on parempi ja kokeneempi kuski?

Ja miksi, oi miksi toi Jouhki lässytti jotain viikko sitten että Kalle ajaa seuraavat kaksi vuotta Toyotalla rallia, vaikka nyt varmaan tiesi mikä on homman nimi. Jos ei saanut kertoa, niin olisi sitten pitänyt turpansa kiinni.
 
No ensinnäkään Latvala EI neuvottele mistään kuljettajadiileistä ja toisekseen miksi eivät pitäisi mielummin Ogieria, joka on parempi ja kokeneempi kuski?

Ja miksi, oi miksi toi Jouhki lässytti jotain viikko sitten että Kalle ajaa seuraavat kaksi vuotta Toyotalla rallia, vaikka nyt varmaan tiesi mikä on homman nimi. Jos ei saanut kertoa, niin olisi sitten pitänyt turpansa kiinni.
Minulle jäi haastattelusta kuva ettei tiennyt kuin vasta nyt tai hetki sitten. Liekkö sit Kalle itse tai muun managerin kautta hoitanut näitä muita ajojaan, kun Jouhki on "rallimanageri"
 
Kalle on niin nuori että saattaa hyvinkin palata vielä ralliin vaikka joskus 10v päästä. Mukava kyllä nähdä että miten kalle pärjää japanin formuloissa. Ja onhan tässä vielä tällä kaudella mahdollisuus ottaa 3 maailmanmestaruus rallissa.
 
No ensinnäkään Latvala EI neuvottele mistään kuljettajadiileistä ja toisekseen miksi eivät pitäisi mielummin Ogieria, joka on parempi ja kokeneempi kuski?

Ja miksi, oi miksi toi Jouhki lässytti jotain viikko sitten että Kalle ajaa seuraavat kaksi vuotta Toyotalla rallia, vaikka nyt varmaan tiesi mikä on homman nimi. Jos ei saanut kertoa, niin olisi sitten pitänyt turpansa kiinni.
Ai ei tallipäällikkö neuvottele? Kaikkea sitä kuulee. Meinaatko että Mr Toyoda siellä vääntelee Jouhkin kanssa kättä?

Kyllä se menee niin että Latvala neuvottele ja vie lappusen Mr. Toyodan pöydälle joka lyö siihen leiman.
 
Viimeksi muokattu:
Ai ei tallipäällikkö neuvottele? Kaikkea sitä kuulee. Meinaatko että Mr Toyoda siellä vääntelee Jouhkin kanssa kättä?

Kyllä se menee niin että Latvala neuvottele ja vie lappusen Mr. Toyodan pöydälle joka lyö siihen leiman.
No voi jeesus eiköhän ammattilaisurheilussa ja tiimeissä ole omat henkilönsä hoitamassa sopimusasioita. Kyllä Latvala varmaan mukana siellä on, mutta ei se minkäänlaisia päätöksiä tee. Ja eihän Latvala/Kankkunen nyt muutenkaan tuolla mitään määräämässä ole, vaan antamassa medialle haastatteluja ja muuten pällistelemässä paikalla.
 
No voi jeesus eiköhän ammattilaisurheilussa ja tiimeissä ole omat henkilönsä hoitamassa sopimusasioita. Kyllä Latvala varmaan mukana siellä on, mutta ei se minkäänlaisia päätöksiä tee. Ja eihän Latvala/Kankkunen nyt muutenkaan tuolla mitään määräämässä ole, vaan antamassa medialle haastatteluja ja muuten pällistelemässä paikalla.
Joo sovitaan näin, pidä toi :tup:
 
Joo sovitaan näin, pidä toi :tup:
No puhuuhan Latvalakin kokoajan Toyotasta ja "meistä", ei siitä, että hän nimenomaan olisi Kallen kans neuvotellut asiasta. Mukana on varmasti, mut ei hän yksinään päätöksiä tee varmasti.

- Esitimme sitten jo hyvissä ajoin kesällä, että Kalle joko ajaisi ensi kaudella täyden MM-sarjan meillä tai tekisi sitten jotain muuta.
- Loppukesästä Toyotalla oltiin jo aika varmoja siitä, ettei Kalle jatkaisi ralliuraansa enää tämän kauden jälkeen, Latvala kertoo.
- Alkuun ajatusta pidettiin myös Toyotalla yhtenä vaihtoehtona
 
No voi jeesus eiköhän ammattilaisurheilussa ja tiimeissä ole omat henkilönsä hoitamassa sopimusasioita. Kyllä Latvala varmaan mukana siellä on, mutta ei se minkäänlaisia päätöksiä tee. Ja eihän Latvala/Kankkunen nyt muutenkaan tuolla mitään määräämässä ole, vaan antamassa medialle haastatteluja ja muuten pällistelemässä paikalla.
Hmm, mitä nimiä siellä sitten on johtamassa, päättämässä.
Tiedostan että eri tallaille on erilaisia miehityksiä, ja eri vakansseissa erilailla valtaa.

Mutta onko nuo Toytotan nimi pääliköt sitten vain jotain äänettömiä jäseniä ja joku muu siellä ilmoittaa ketä istuu etupenkille. ja "päälikkö" sitten lukee tiedostusoston kirjoittaman prjun ääneen.

Nyt sitten latvala on kuiskutelle oikeille pääliköille että Kalle ei ole halukas ajaan koko kautta.

Vai tarkoitatko tässä nyt sitä että tallinpäälikkö ja kuski ei istu varsinaisessa vääntö pöydässä missä asiat hierotaan, vaan siellä on kummankin osapuolen edustajat vääntämässä niillä valtuuksilla mitä ovat saaneet.

Jos tässä nyt oli useampi osapuoli, Rovanperä, ja Toyota konsernista useampia tahoja, se isopomo ilmeisesti myös kiinnostunut (ainakin aiemmin uutisoitu niin)
Jos Rovanperän Jouhki on puhut Toytosta yleisemmin, ja nyt kerrotun mukaan palikoita soviteltu isommin.

Uutisoinin perusteella Ralli tallin kanta koko kausi, tai ei mitään, Jouhki tarinoinut että Rovenperällä optio, eli sillä ollut valinta, kokokaudet, tai jotain muuta. Toytota sitten tarjonnut jotain muuta.

Ammattilaiset vääntäneet ja tarinoineet, niin jos talous ja WRC veto olisi ollut isompi, niin ehkä Rovanperän puolella olisi ollut enemmän lypsettävää, vihjailla kilpailijoista, mutta tässä tilanteessa ei yhtä uskottavaa että joku kilpaileva WRC talli tarjoaisi rahakasta ajelua. Onko Toytota nähnyt Rovenperässä Japanin ulkopuolella jotain vetovoimaa että ...
Muistettava että Japanissa Suomalaisia rata-auto ajajia fanitettu, ja Rovenperällä on sitä ajantaista nuorta esiintymis kykyä muissa kanavissa.
 
Hmm, mitä nimiä siellä sitten on johtamassa, päättämässä.
Tiedostan että eri tallaille on erilaisia miehityksiä, ja eri vakansseissa erilailla valtaa.

Mutta onko nuo Toytotan nimi pääliköt sitten vain jotain äänettömiä jäseniä ja joku muu siellä ilmoittaa ketä istuu etupenkille. ja "päälikkö" sitten lukee tiedostusoston kirjoittaman prjun ääneen.

Nyt sitten latvala on kuiskutelle oikeille pääliköille että Kalle ei ole halukas ajaan koko kautta.

Vai tarkoitatko tässä nyt sitä että tallinpäälikkö ja kuski ei istu varsinaisessa vääntö pöydässä missä asiat hierotaan, vaan siellä on kummankin osapuolen edustajat vääntämässä niillä valtuuksilla mitä ovat saaneet.

Jos tässä nyt oli useampi osapuoli, Rovanperä, ja Toyota konsernista useampia tahoja, se isopomo ilmeisesti myös kiinnostunut (ainakin aiemmin uutisoitu niin)
Jos Rovanperän Jouhki on puhut Toytosta yleisemmin, ja nyt kerrotun mukaan palikoita soviteltu isommin.

Uutisoinin perusteella Ralli tallin kanta koko kausi, tai ei mitään, Jouhki tarinoinut että Rovenperällä optio, eli sillä ollut valinta, kokokaudet, tai jotain muuta. Toytota sitten tarjonnut jotain muuta.

Ammattilaiset vääntäneet ja tarinoineet, niin jos talous ja WRC veto olisi ollut isompi, niin ehkä Rovanperän puolella olisi ollut enemmän lypsettävää, vihjailla kilpailijoista, mutta tässä tilanteessa ei yhtä uskottavaa että joku kilpaileva WRC talli tarjoaisi rahakasta ajelua. Onko Toytota nähnyt Rovenperässä Japanin ulkopuolella jotain vetovoimaa että ...
Muistettava että Japanissa Suomalaisia rata-auto ajajia fanitettu, ja Rovenperällä on sitä ajantaista nuorta esiintymis kykyä muissa kanavissa.
No Kaj Lindström ainakin päättää kuviot ralleissa. On siis urheilutoimenjohtaja TGR:llä. Mistä minä tiedän ketkä Toyotalla sopimusasiat hoitaa, mutta tallipäällikkö se ei yksin ole. Kuten on jo sanottu, niin mukana se voi olla neuvottelemassa. Eikö Toyota yleensä tallina ilmoita kuskit, eikä tallipäällikkö tai kukaan muukaan henkilönä niitä julista.
 
No Kaj Lindström ainakin päättää kuviot ralleissa. On siis urheilutoimenjohtaja TGR:llä. Mistä minä tiedän ketkä Toyotalla sopimusasiat hoitaa, mutta tallipäällikkö se ei yksin ole. Kuten on jo sanottu, niin mukana se voi olla neuvottelemassa. Eikö Toyota yleensä tallina ilmoita kuskit, eikä tallipäällikkö tai kukaan muukaan henkilönä niitä julista.
Jostain olen antanut itseni ymmärtää TRG:llä asioista päättävät olisivat Lindströmin lisäksi tekninen johtaja Tom Fowler sekä projektijohtaja Yuichiro Haruna.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
289 454
Viestejä
4 957 528
Jäsenet
79 646
Uusin jäsen
ÄmÄr

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom