No enhän mä nyt "just sun" rempalle yksilöllistä hintaa laskenutkaan vaan hiha-arvion minkä verran ns. työtä normaalissa hommassa on. Esim. ruoteet on sen verran halvat että ne katoaa käytännössä pyöristysvirheeseen / mitätöityy eri henkilöiden saamien kattomateriaalipakettien hinnan eroihin, mutta pistetään 500e lisää niin saa läpiviennit ja ruoteet.Onhan tuossa paljon kuluja mitä et laskenut mukaan: Ruoteet, läpiviennit, piipunhatut/-pellitykset, otsalaudat ja niiden maalaukset, väliaikaisten putoamissuojauksien asennus ja irroitukset, pääurakoitsijan vastuu ja takuut, meillä 2-3h lumityöt, jätemaksut ja niiden kuljetukset. 42° kattokulma hidastaa työtä myös huomattavasti, kilpailutettiin kyllä ja tämä oli halvin.
Eikä ollut mitään kahta ukkoa vaan 6 ekana päivänä, pellityksissä sitten 2.
Loivan katon olisikin tehnyt itse mutta tämän jyrkän kanssa olen erittäin tyytyväinen että sen tekivät ammattilaiset. Eikä tarvinnut siivota jälkiä, ilmalämpöpumpun asennuksestakin jäi enemmän roskaa pihalle.
Ei tuo 18ke varmaan sinun tapauksessa överikallis ollutkaan, mutta ei se jyrkkä katto itsessään työmäärää niin paljoa nosta etteikö se 1-2 päivän lisätyöllä tule (800-1600e alvilla 2ukkoa) ja jos heitetään päivä siivousta (500e, 1ukko) ja lisäpellitykset & maalaukset 1 päivä (1000e, 2 ukkoa) niin ollaan karkeasti 9+2,5+0,5+1,5+0,5+1 = 15ke eli jäi tuossakin kermaa sen verran että hiace uusiutuu hyvää tahtia.
Tässä nyt kuitenkin lähtökohta oli 27ke tarjous...