Onhan tuossa paljon kuluja mitä et laskenut mukaan: Ruoteet, läpiviennit, piipunhatut/-pellitykset, otsalaudat ja niiden maalaukset, väliaikaisten putoamissuojauksien asennus ja irroitukset, pääurakoitsijan vastuu ja takuut, meillä 2-3h lumityöt, jätemaksut ja niiden kuljetukset. 42° kattokulma hidastaa työtä myös huomattavasti, kilpailutettiin kyllä ja tämä oli halvin.Tekijää voi olla vaikea löytää, mutta tuo on karkeasti se työnosuuden arvo rempassa (mikäli tuota tehtäisiin liukuhihnalla) ja se pitää sisällään jo katteen siitä itse työnteosta. Toki päälle pitää laskea jotain muita kuluja kuten että käyt katsomassa 5 kattoa joista ehkä 1 jää tarjouspyynnön jälkeen käteen (jäisikö niitä enemmän jos hinta olisi kohdallaan), autoakin pitää uusia jne.
Ei nuo extrat kuitenkaan todellisuudessa useita tonneja ole per katto/keikka eli kyllä esim tollasella 18000e hinnalla tekijä tekee todella hyvän tilin keikasta, 15ke:llakaan ei tarttisi pelkkää voita pistää leivän päälle.
Tuon hinnan voi kuitenkin suhteuttaa siihen että kannattaako alkaa tekemään itse, 9ke:lla saa hetken aikaa olla pois töistäkin eli sen katon kynästee pariinkiin kertaan paikalleen ja ostaa kaikki tarvittavat työkalutkin...
Eikä ollut mitään kahta ukkoa vaan 6 ekana päivänä, pellityksissä sitten 2.
Loivan katon olisikin tehnyt itse mutta tämän jyrkän kanssa olen erittäin tyytyväinen että sen tekivät ammattilaiset. Eikä tarvinnut siivota jälkiä, ilmalämpöpumpun asennuksestakin jäi enemmän roskaa pihalle.