Rainbow Six: Siege

..pelissä ja NAT oli nimenomaan Open? (Joka tapauksessa tarkista vielä tänään niin sen perusteella jatkan muurin säätämistä.)
Joo, pelissä NAT aina open. Poikkeus tuntuu olevan jos käynnistän pelin suoraan liittymällä Uplaysta tulevaan kutsuun, silloin tarjoillaan usein tiukempaa NATia.

Tarkistan NATin tilan aina joka käynnistyksellä.
 
Kyllä tämä peli tykkää mahdottomasti Upnp:stä ja ei "Strict" tila välttämättä estä mitään toimimasta.
 
Kyllä tämä peli tykkää mahdottomasti Upnp:stä ja ei "Strict" tila välttämättä estä mitään toimimasta.


Kyllä se nimenomaan estää.

There are three possible NAT types:

- Open NAT has no restrictions and will be able to connect with any other players.
- Moderate NAT will have some restrictions and will be unable to communicate or play with users with a strict NAT.
- Strict NAT may not be able to join or communicate in certain game sessions. Average matchmaking wait times will be affected.
Connectivity Troubleshooting

UPnP ei itselle ole vaihtoehto vaikka joutuisinkin tyytymään Strictiin.

@MrClumsy kääntäisitkö tuo sun Iptablesin rivin selkeämpään muotoon, niin pystyisin helpommin soveltamaan sen omaan muuriin?:)
 
kääntäisitkö tuo sun Iptablesin rivin selkeämpään muotoon, niin pystyisin helpommin soveltamaan sen omaan muuriin?:)

Kaikki julkisesta internetistä mun julkiseen IP-osoitteeseen portteihin 49152-65535 tulevat UDP paketit reititetään eteenpäin mun sisäverkon pelikoneen vastaaviin portteihin. Eli käsittääkseni juuri niin kuin olit tuolla aiemmin ymmärtänyt.
 
Jep. Eli et määritellyt noita portteja remote source portteiksi? Eli..

Protokolla: UDP
Remote IP: *
Remote ports: *
WAN IP: <sun julki-ip>
Public Ports: 49152-65535
Local ip: <sun koneen sisä-ip>
Local ports: 49152-65535


Ja tosiaan sulla ei ole muita sääntöjä liittyen tuohon?
 
Jep. Eli et määritellyt noita portteja remote source portteiksi? Eli..

Protokolla: UDP
Remote IP: *
Remote ports: *
WAN IP: <sun julki-ip>
Public Ports: 49152-65535
Local ip: <sun koneen sisä-ip>
Local ports: 49152-65535


Ja tosiaan sulla ei ole muita sääntöjä liittyen tuohon?

Juuri näin. Muita avauksia mulla ei Siegeen liittyen ole, mutta onhan teoriassa mahdollista että joku muu muille peleille voimassa olevista säännöistä osuu vahingossa tuon lisäksi Siegen makuun. Mutta tuo em rivi oli se millä itse sain Siegen vasta toimimaan Open NAT tilassa luotettavasti. Suljin sen jälkeen yksi kerrallaan muut voimassa olevat Siege-avaukset eikä toiminta huonontunut. Ja vielä painotan sitä, että ulos lähtevä liikenne mulla on sallittu ilman rajoituksia kaikista porteista.
 
..pelissä ja NAT oli nimenomaan Open? (Joka tapauksessa tarkista vielä tänään niin sen perusteella jatkan muurin säätämistä.)

Käynnistin Siegen ja tutkin mitä portteja se tällä kertaa yritti kuunnella Win10 ympäristössä, tällaista näytti (kaikki UDP):
1200, 3074, 9103, 50607, 51694, 53266, 53267, 53640, 55180, 56531, 60537, 63013, 63014, 63015, 63016, 63631.

Open NAT tuli mulle vaikka nuo 1200, 3074 ja 9103 eivät osu mihinkään olemassa olevaan avaukseen. Tuon isomman yläporttilistan lisäksi voisit testin vuoksi kokeilla avata nuo kolme pienempää porttia täsmäavauksilla.
 
Jooh, ei tämä oikein näytä toimivan vaikka mitä portteja yrittäisi avata ja ohjata. UPnP:lla toimii saman tien, joten epäilen että kyse on muurin softassakaan.

Laitoin testiksi UPnP:n päälle jamuuri loi ainoastaan tämän säännön:

0bd31a56-2211-4062-99eb-af68af486584

XUcVfUX.png
Kytkin UPnP:n pois päältä ja löin säännön UDP: WAN_IP:6100 -> INTERNAL_IP:3074 ja NAT muuttui Strictiksi.

Muurin lokin mukaan ainakaan tämä sääntö ei näytä olevan turha:
W4pl8yK.png
 
Viimeksi muokattu:
Jooh, ei tämä oikein näytä toimivan vaikka mitä portteja yrittäisi avata ja ohjata. UPnP:lla toimii saman tien, joten epäilen että kyse on muurin softassakaan.
Onko sulla käsitystä salliiko sun muuri paluuliikennettä, että sun koneen ottaessa yhteyttä ulos 9103 --> 6085, niin vastaus pääsee läpi tohon 9103 porttiin eikä jää muuriin? Wiresharkin mukaan tuollaista liikennettä olisi aika paljon. Sama juttu paluuliikenteestä porttiin 3074.
 
Onko sulla käsitystä salliiko sun muuri paluuliikennettä, että sun koneen ottaessa yhteyttä ulos 9103 --> 6085, niin vastaus pääsee läpi tohon 9103 porttiin eikä jää muuriin? Wiresharkin mukaan tuollaista liikennettä olisi aika paljon. Sama juttu paluuliikenteestä porttiin 3074.


Loin kokonaisen porttiryhmän jota nakitan noihin sääntöihin. 9103 on yksi niistä.

Ryhmään kuuluvat seuraavat portit:
f77Tr26.png
Siivoan ylimääräiset heti kun paikallistan syyn ongelmalle.

RN2J54R.png
 
Viimeksi muokattu:
Menihän tässä koko ilta säätäessä ja kokeltaessa eri asetuksia, mutta kun ei niin ei. En tiedä onko järkyttävien porttimäärien sijasta UPnP:n avaaminen sittenkään huono juttu, jos sen rajaa yhdelle IP:lle ja tietylle portti-rangelle.

Pitää huomenna tutkia onnistuisiko tämän kierto NAT:n staattisella porttiohjauksella ulos päin. Static Port - PFSenseDocs
 
Menihän tässä koko ilta säätäessä ja kokeltaessa eri asetuksia, mutta kun ei niin ei. En tiedä onko järkyttävien porttimäärien sijasta UPnP:n avaaminen sittenkään huono juttu, jos sen rajaa yhdelle IP:lle ja tietylle portti-rangelle.

Pitää huomenna tutkia onnistuisiko tämän kierto NAT:n staattisella porttiohjauksella ulos päin. Static Port - PFSenseDocs

Siege tuntuu olevan mielenkiintoinen haaste tuon NAT:n suhteen. Itselläni on noiden ubisoftin määrittämien porttien ohjauksen jälkeen NAT moderate. _Pelkästään_ tuolla 49k-65k portti rangella saan NAT:sta openin.

Kaveri saa strict NAT:sta openin 2/3 kerroista kun boottaa modemin. Hetken päästä NAT on taas strict. Mikähän tässäkin tarinana...
 
Siege tuntuu olevan mielenkiintoinen haaste tuon NAT:n suhteen. Itselläni on noiden ubisoftin määrittämien porttien ohjauksen jälkeen NAT moderate. _Pelkästään_ tuolla 49k-65k portti rangella saan NAT:sta openin.

Kaveri saa strict NAT:sta openin 2/3 kerroista kun boottaa modemin. Hetken päästä NAT on taas strict. Mikähän tässäkin tarinana...


Upotin tämän tutkimiseen varmaan 10h mitä ihmeellisimmillä porttiohjauksilla. Ilmeisesti toimintalogiikka tapahtuu niin että Siege lähettää kutsun kohti Ubisoftin palvelimia portista UDP 3074 (mm. Xbox käyttää samaa porttia) ja Ubisoft vastaa takaisin jollain toisella UDP-portilla joka omien kokemusten perusteella on ainakin 1600 - 65k rangesta. Tämän takia ohjaus kusee, koska NAT:n pitäisi osata ohjata kyseisen rangen takaisin -> UDP 3074. Sillä ei tietenkään ole mitään järkeä ohjata koko UDP pooli yhteen porttiin.

Nyt en löydä sitä foorumin postausta jossa Ubisoftin tukihenkilö sanoi käytännössä "deal with it". Jatketaan harjoituksia...
 
Ok teen tästä yhteenvedon miltä hommat näyttää oman muurin osalta:

Avasin UDP rangen UDP 49152-65535, kuten teilläkin on.

sisä-IP: pelikoneen staattinen IP

LwUhtBB.png

OKZ4MqH.png

Palomuurin lokia (UDP-suodatus) Uplayn ja pelin käynnistyshetkillä (kunnes peli on käynnistynyt päävalikkoon, ts. yhteys muodostunut):

Vihreä = sallittu yhteys, punainen = blokattu.
rNKUilt.png


Peli on yhä "NAT Strict"-tilassa.


Kun laitan UPnP:n päälle muuri luo seuraavan ja ainoan säännön, kun peli on käynnissä:

od0aklI.png

Tuo "Port" on joka käynnistyskerralla eri, eli se poimii UDP poolista random portin ja NAT:taa sen -> UDP 3074. Tällöin pelin NAT on "open".
 
Viimeksi muokattu:
Huomasin, että ilmainen kokeiluviikonloppu tulossa ja kiinnostus alkoi kasvaa. Jos sitten osoittuisi hyväksi ja ostaisin niin onko järkeä ostaa tuota year 2 passia? Perusteluja kiitos.
 
Huomasin, että ilmainen kokeiluviikonloppu tulossa ja kiinnostus alkoi kasvaa. Jos sitten osoittuisi hyväksi ja ostaisin niin onko järkeä ostaa tuota year 2 passia? Perusteluja kiitos.
Mielestäni ei ole järkeä. Season passin hyöty on se, että saat kauden aikana tulevat operaattorit auki ilman grindausta ja viikkoa ennen muita. Sulla on uutena pelaajana kuitenkin niin monta operaattoria avattavana ja opeteltavana, että tuskin tämän kauden uutuuksia ihan heti kaipaat.
 


Jaahas.. sellasta ikkunaa ois reinforced walleihin luvassa.

Lähetetty Huawei P9 laitteesta Tapatalkilla
 
Päätin testata peliä ja peli oli positiivinen yllätys ja peli päätyi ostoon.Ensimmäinen "acekin" vai miten sitä nyt tässä pelissä kutsutaan tuli jo tehtyä :D . Onnistuin aluksi yhden kaverini kanssa pelaamaan yhdessä, mutta myöhemmin toisen kanssa ei onnistunut vaikka mitä yritettiin?
 
Toivottavasti noita "Alpha packeja" saa takautuvasti leveleistä. Muuten ihan hyvä idea. Uutta seasonia odotellaan vesi kielellä.

EDIT: Ilmeisesti noita Alpha packeja on mahdollisuus saada kun voittaa pelin eli levelillä(vieläkään) ei ole mitään merkitystä. Packeja voi myös ostaa renownilla.
 
Viimeksi muokattu:
Onhan tuo steamissakin keskimääräinen pelaajamäärä kolminkertaistunut vuodessa. Paljonko lie sit uplay ja Steam yhteensä vetää pelaajia..

Lähetetty Huawei P9 laitteesta Tapatalkilla
 
Harmi ettei pelissä ole vieläkään erikseen solo rankedia. Pelaisin rankedia mieluusti, mutta yksin se on suhteellisen hirveää vääntämistä.

Velvet Shellin pitäisi olla pelattavissa PC:lle tänään 19:00.
 
Kokeiltu Upnp päällä ja pois, kokeiltu DMZ päällä ja pois.

Tehty porttiohjaukset UDP 3075 ja UDP 49152-65535 ja testasin, että nuo portit on auki.

Ei suostu menemään online tilaan. Jämähtää heti pelin käynnistyessä tuohon Uplayn ruutuun "Connection lost".

Winkkarin palomuuri on, eikä toimi vaikka se on pois päältä.
 
Viimeksi muokattu:
Kokeiltu Upnp päällä ja pois, kokeiltu DMZ päällä ja pois.

Tehty porttiohjaukset UDP 3075 ja UDP 49152-65535 ja testasin, että nuo portit on auki.

Ei suostu menemään online tilaan. Jämähtää heti pelin käynnistyessä tuohon Uplayn ruutuun "Connection lost".

Winkkarin palomuuri on, eikä toimi vaikka se on pois päältä.
Tjaa lähti toimimaan.
 
...onko järkeä ostaa tuota year 2 passia? Perusteluja kiitos.

On käytännössä paljonkin, koska joudut grindaamaan kaikki päivityksinä tuodut hahmot melkoisella työllä ilman sitä. Season Pass 2 antaa tietääkseni sinulle suoraan vain tänä vuonna tulevat kahdeksan operaattoria, joista kaksi ensimmäistä julkaistaan tänään. Edellisen vuoden päivityksissä tulleet operaattorit maksavat 25 000 kipale, joka on oikeasti melko työn ja tuskan takana ellet koko ajan voita rankattuja pelejä kunnon pojoilla. Suosittelen siis ostamaan jos olet kovin mieltynyt peliin. Jos et ole kovin innostunut pelistä niin sitten ei kannata.

Season Passilla saat 5 % enemmän renownia nopeampaan avaamiseen.

Onnistuin aluksi yhden kaverini kanssa pelaamaan yhdessä, mutta myöhemmin toisen kanssa ei onnistunut vaikka mitä yritettiin?

Jos kaverisi jakaa tietokoneelleen internetin puhelimen kautta, voi olla että samaan partyyn on mahdoton päästä. Näin ainakin minun ja kaverini välillä, jolla on puhelin nettinä. Jos UPNP:n saa päälle niin sen pitäisi ratkaista kaikki ongelmat. Puhelimissa sitä ei tietääkseni saa päälle. Sen saa päälle kuitenkin valtaosassa 4G-reitittimiä, jollaisella itsekin vielä pari kuukautta sitten pelasin tätä peliä.
 
On käytännössä paljonkin, koska joudut grindaamaan kaikki päivityksinä tuodut hahmot melkoisella työllä ilman sitä. Season Pass 2 antaa tietääkseni sinulle suoraan vain tänä vuonna tulevat kahdeksan operaattoria, joista kaksi ensimmäistä julkaistaan tänään. Edellisen vuoden päivityksissä tulleet operaattorit maksavat 25 000 kipale, joka on oikeasti melko työn ja tuskan takana ellet koko ajan voita rankattuja pelejä kunnon pojoilla. Suosittelen siis ostamaan jos olet kovin mieltynyt peliin. Jos et ole kovin innostunut pelistä niin sitten ei kannata.

Season Passilla saat 5 % enemmän renownia nopeampaan avaamiseen.



Jos kaverisi jakaa tietokoneelleen internetin puhelimen kautta, voi olla että samaan partyyn on mahdoton päästä. Näin ainakin minun ja kaverini välillä, jolla on puhelin nettinä. Jos UPNP:n saa päälle niin sen pitäisi ratkaista kaikki ongelmat. Puhelimissa sitä ei tietääkseni saa päälle. Sen saa päälle kuitenkin valtaosassa 4G-reitittimiä, jollaisella itsekin vielä pari kuukautta sitten pelasin tätä peliä.
Juu toisen kaverin kanssa pelaaminen onnistu ja tietääkö joku että monelatko tuo obisidian skinin saaminen season passin mukana loppuu, että onko jotain tarkkaa kellon aikaa kun sivuilla luki 2.7?
 
Kevyt 15gb pätsi lähti valumaan. :comp:
 
Kevyt 15gb pätsi lähti valumaan. :comp:

Kiitos tästä tärkeästä tiedosta.

Uusi menu on suhteellisen kamala ja itse asiassa koko uusittu ulkoasu on todella sekava. En oikein ymmärrä mitä tässä on haettu takaa. Jackalin ar on heittämällä pelin paras ase ja black mirror on cool. Tässä alkutunnelmia.
 
Miran ikkuna muuttaa peliä melkoisesti. Mukava uudistus. :)
 
Päivitys sisään, pari peliä -> peli offlineen -> kukaan squadissa ei pääse pelaamaan. "Hyvä päivitys!" :)
 
Ite sain pelattua eilen pari rundia varsin mallikkaasti, mutta Jackal perseraiskaa roumaajia vähän turhankin helposti (pl. caveira) :(
 
Parin pelatun pelin jälkeen täytyy sanoa, että yllätti positiivisesti.

Peli tosin tuntuu syrjivän mokkuloita. Kaverin kanssa (jolla myös mokkula) yritettiin vuoron perään liittyä toistemme squadiin tuloksetta. Aina tuli connection failed.

Hassua oli myös se, että vaikka meillä on samat Huawein mokkulat ja laitettiin samat asetukset NATista yms. niin hänellä peli näyttää NAT statuksen Strictiksi, mutta minulla se on Open.
 
Peli tosin tuntuu syrjivän mokkuloita. Kaverin kanssa (jolla myös mokkula) yritettiin vuoron perään liittyä toistemme squadiin tuloksetta. Aina tuli connection failed.

Hassua oli myös se, että vaikka meillä on samat Huawein mokkulat ja laitettiin samat asetukset NATista yms. niin hänellä peli näyttää NAT statuksen Strictiksi, mutta minulla se on Open.

Pahus, melkoista arpapeliä tuo Siegen squadi toiminto ja mokkulat.

Kaikki joilla on vastaavaa ongelmaa, suosittelen kirjoittamaan asiasta langan tänne tai etsimään vanhan. Kehittäjät eivät ota tätä ongelmaa niin tosissaan, koska varsinkin Amerikassa mobiilinetillä pelaaminen on sen verta vähäistä. Pohjoismaissa ja joissain Euroopan maissa se on yleisempää ja sen vuoksi pitäisi aina pitää ongelmasta ääntä kun se tulee vastaan, niin se ennemmin tai myöhemmin korjataan. Itse jo kirjoittelin asiasta keväällä 2016 tänne ja Redditiin.
 
Parin pelatun pelin jälkeen täytyy sanoa, että yllätti positiivisesti.

Peli tosin tuntuu syrjivän mokkuloita. Kaverin kanssa (jolla myös mokkula) yritettiin vuoron perään liittyä toistemme squadiin tuloksetta. Aina tuli connection failed.

Hassua oli myös se, että vaikka meillä on samat Huawein mokkulat ja laitettiin samat asetukset NATista yms. niin hänellä peli näyttää NAT statuksen Strictiksi, mutta minulla se on Open.

Tähän on toivottavasti tulossa parannus tänä vuonna kun Ubisoft poistaa asteittain peer-to-peer systeemit (jota käytetään mm. squadeissa) ja korvaa ne client-server systeemillä. Viime viikonlopun invitational streamissä mainittiin myös, että matchmakingia parannetaan nykyisestä 2-vaiheen systeemistä 1-vaiheeseen.

Saa nähdä kuinka paljon nuo korjaukset oikeasti vaikuttaa mainittuihin ongelmiin, mutta ainakin asia ollaan tiedostettu ja sille ollaan tekemässä jotain.
 
Ihan noin uteliaisuusta, kuinka moni "tosissaan" pelaa nopeatempoisia verkkopelejä mobiilidatalla/mokkulalla?

Itse en voisi edes kuvitella tuota. Eräällä operaattorilla töissä olleena jo opin tuon, että netti tulee ADSL:n kautta, tv antennipistokkeesta ja mobiilin kautta soitellaan ja käytetään vähäisesti nettiä. Nuo ajat on toki muuttuneet, mutta edelleenkään en pelkkää mobiilinettiä suosittele kenellekään, joka vähänkään etäisesti harkitsee verkkopelaamista milloinkaan.

Toki on ihmisiä jotka uskoo kaiken mitä operaattorin asiakasneuvoja suoltaa suustaan vain saadakseen asiakkaalle "parhaan" palvelun, eikä suinkaan myyjän provikan dollarit silmissä x)

Tarkoituksena ei ole saattaa kenellekään palkokasvia mihinkään onkaloihin. Ihmettelen siltikin, jos vieläkin on joku joka uskoo, että mobiilinetti on vähintään tai edes läheskään yhtä luotettava kuin perinteinen piuhaa pitkin tuleva.

Lähetetty Huawei P9 laitteesta Tapatalkilla
 
OT: Kaikkialle ei välttämättä saa muuta kuin langattoman yhteyden. Lisäsyinä hinnat, omat tulot ja prioriteetit.

EDIT. turhat pois
 
Viimeksi muokattu:
Todella paljon uusia bugeja tullut peliin. Tänään jo kolmessa eri matsissa spawnannut maan alle jonka jälkeen on pakko lähteä pois pelistä. Myöskin Miran peilin läpi pystyy meleettämään ja kanisterin pystyy tuhoamaan ulkopuolelta kun lyö vain oikeaan kohtaan. Uudet tähtäimet ovat myös hirveät, varsinkin reflex sight. Toivottavasti korjauksia saadaan mahdollisimman pian.
 
Todella paljon uusia bugeja tullut peliin. Tänään jo kolmessa eri matsissa spawnannut maan alle jonka jälkeen on pakko lähteä pois pelistä. Myöskin Miran peilin läpi pystyy meleettämään ja kanisterin pystyy tuhoamaan ulkopuolelta kun lyö vain oikeaan kohtaan. Uudet tähtäimet ovat myös hirveät, varsinkin reflex sight. Toivottavasti korjauksia saadaan mahdollisimman pian.

Menin itse eilen makuulteen huonekasvien joukkoon ja tähtäilin sieltä. Ihan hyvä muuten, mutta ukko alkoi hytkyä spastisesti, vaikken edes koskenut mihinkään. Ei kestänyt kovin pitkään, että tuli rautaa ohimosta sisään, kun ei oikein sopinut naamioitumiseen tuollainen mielipuolinen sätkiminen.
 
Pelintekijät taisivat tuossa 6 invitational streamissa sanoa että pelistä poistetaan tuo p2p squadin muodostus ja sekin menee server client moodiin. Silloin pitäisi varmaan kavereiden kanssa pelaaminen helpottua. Jos en väärin muista niin muutos tulee mid season päivityksessä.
 
Pelintekijät taisivat tuossa 6 invitational streamissa sanoa että pelistä poistetaan tuo p2p squadin muodostus ja sekin menee server client moodiin. Silloin pitäisi varmaan kavereiden kanssa pelaaminen helpottua. Jos en väärin muista niin muutos tulee mid season päivityksessä.

Hei onko tähän antaa linkkivahvistusta? Myös For Honor kaipaa tätä, koska beta jäi pelaamatta sen takia, ettei kaverin puhelinyhteys skulannut partyn kanssa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 722
Viestejä
4 496 755
Jäsenet
74 274
Uusin jäsen
Antenni ja sähkö

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom