Rainbow Six: Siege

Velvet Shellin jälkeen ns. peeker's advantage on kasvanut aivan järjettömäksi ja tekee pelistä lähes pelikelvottoman. En tajua miten tämä peli on pystytty ryssimään näin pahasti.
 
Puhumattakaan PS4:n emergency maintenanceista joita on noin 4 kertaa päivässä Velvet shellin julkaisun jälkeen.
 
pRIrR6t.png


:D
 
Jaa enpä ajatellutkaan että tuo piikkaaja ois saanu lisää etua vaikka onhan se kyllä nyt ajateltuna vaivannut tavanomaista enemmän. Velvet shellissä tuli monessa suhteessa takapakkia. Useasti kuva bugaa niin ettei näy kuin joku random kohta eikä kuva liiku mihinkään.
Drone tippuu maailman ulkopuolelle.
Yhteyserrorit.
Mitä kaikkea lie.
Kohta tuhat tuntia hakattu mutta nyt saattaa joutua tauolle ku ei jaksa tapella tuommosen p@skan kanssa.
Huomenna tulee Sniper Elite 4, saa nähä syrjäyttääkö se tämän
 
Ja pelissä on ilmesesti jokin "lag compensation"-systeemi, mikä suosii korkean pingin omaavia pelaajia. En tiedä mitään niin raivostuttavaa kun ammut vastustajaa monta kertaa päähän ja silti kuolet itse. Killcamissa sitten seisot itse paikallasi kuin idiootti eikä yhtäkään panosta lähtenyt piipusta. Suoraan sanoen vituttaa nämä ongelmat, koska mielestäni tämä on parasta FPS:sää miesmuistiin.
 
Ja pelissä on ilmesesti jokin "lag compensation"-systeemi, mikä suosii korkean pingin omaavia pelaajia. En tiedä mitään niin raivostuttavaa kun ammut vastustajaa monta kertaa päähän ja silti kuolet itse. Killcamissa sitten seisot itse paikallasi kuin idiootti eikä yhtäkään panosta lähtenyt piipusta. Suoraan sanoen vituttaa nämä ongelmat, koska mielestäni tämä on parasta FPS:sää miesmuistiin.

Onhan se ollut "jo jonkun aikaa":

 
Ja pelissä on ilmesesti jokin "lag compensation"-systeemi, mikä suosii korkean pingin omaavia pelaajia. En tiedä mitään niin raivostuttavaa kun ammut vastustajaa monta kertaa päähän ja silti kuolet itse. Killcamissa sitten seisot itse paikallasi kuin idiootti eikä yhtäkään panosta lähtenyt piipusta. Suoraan sanoen vituttaa nämä ongelmat, koska mielestäni tämä on parasta FPS:sää miesmuistiin.

R6:ssä kannattaa yleisesti välttää staattisia kulmia sillä peekkaaja voittaa yleensä aina, etenkin korkean pingin omaava.
 
Video ei aivan ole enää ajantasalla. Pahin lag compensatio on jo korjattu ja hit regiä parannettu. En väitä että hit reg olisi täysin kunnossa, mutta paljon on parannettu ko. videon tekohetkestä.

Parannettu kyllä, mutta ei todellakaan korjattu loppuun. Ja edelleen network compensation suosii isolla pingilla olevia pelaajia.
 
Tiedän nämä asiat, mutta pointtini on se että nämä ongelmat ovat selvästi pahentuneet Velvet Shell patchin jälkeen. Olisi pitänyt luultavasti nauhoittaa kaikki täysin absurdit kuolemat todisteeksi, mitä ei juurikaan ennen patchia tapahtunut.
 
  • Tykkää
Reactions: BOT
Marraskuun puolivälin alesta tuli peli hankittua 20 eurolla, ja nyt 400h takana. Ihan mukavasti siis aikaa palanut hintaansa nähden. :comp:

Peliin on tällä hetkellä viha/rakkaussuhde; Välillä suolautuu ihan sikana, mutta kuitenkin palaa peliin päivittäin. :D
 
  • Tykkää
Reactions: BOT
Marraskuun puolivälin alesta tuli peli hankittua 20 eurolla, ja nyt 400h takana. Ihan mukavasti siis aikaa palanut hintaansa nähden. :comp:

Julkaisun aikaan tuli ostettua ja sen verta tunnelmallista tämän kanssa ollut, että ostan Season Pass 2:en, jos se tulee vielä 15 € hintaan ennen seuraavan kauden alkua.
 
Viimeksi muokattu:
Itse sain tuon season pass 2 tosiaan ~15e, kun tuli ubilta uutenavuotena -30% tarjouskuponki ja sitten noilla uplay pojoilla sai vielä -20%. Nämä siis jostain syystä stackasivat, vaikka ei pitäisi.
 
Olisiko joku Siegen pelaaja vailla peliseuraa... nyt on melkein viikko harjoteltu ja kehtais pelailla ihan kunnolla. reset89 on nick
 
Viimeksi muokattu:
Mietin tän hankkimista, mutta sitten päätin, että ei.
Onhan tämä hauskaa mättöä kavereiden kanssa, mutta valitettavasti uusia bugeja ilmaantuu aina kaksi uutta kun yksi vanha korjataan.

Tämän lisäksi Ubisoftin käyttämät serverit (Microsoft Azure tjsp) ovat äärimmäisen huonoja.

Kyllä tämä sen 15€ arvoinen on mitä pelistä maksoin kesällä, mutta Ubisoft ei ole ainakaan minulta saamassa yhtään enempää rahaa pelistä.
 
Tämän lisäksi Ubisoftin käyttämät serverit (Microsoft Azure tjsp) ovat äärimmäisen huonoja.

Ubisoft käyttää Amazoniakin. Servereissä ei olisi vikaa jos ne olisivat allokoitu ja hoidettu oikein. Infrapuoli on siis todellakin kunnossa.
 
Kyllä itsekin on huomannut, että mitä enemmän päivityksiä tulee niin sitä enemmän vikojakin ilmaantuu. Toki vanhoja koitetaan korjata, mutta vähän on laskusuhdanne tällä hetkellä tämän pelin kohdalla. Niin monta kertaa on tullu niin ihmekuolemia, että päätin viime kerralla, etten koske peliin ennen seuraavaa patchiä.

Harmi sinänsä, kun on ollut hauskin peli sitten BF3:sen. Tämä taas toki oma näkemys ja odotukset ongelmien korjaamisien suhteen korkealla, että pääsisi jälleen pelailemaan.

Lähetetty Huawei P9 laitteesta Tapatalkilla
 
Onhan tämä hauskaa mättöä kavereiden kanssa, mutta valitettavasti uusia bugeja ilmaantuu aina kaksi uutta kun yksi vanha korjataan.

Tämän lisäksi Ubisoftin käyttämät serverit (Microsoft Azure tjsp) ovat äärimmäisen huonoja.

Kyllä tämä sen 15€ arvoinen on mitä pelistä maksoin kesällä, mutta Ubisoft ei ole ainakaan minulta saamassa yhtään enempää rahaa pelistä.
Joo, täytyy katsoa jos tulee alennuksessa vastaan. Periaatteessa vahojen swattien ystävänä tää pitäisi olla mun heiniä, mutta en tykkää noista "hassuista" operaattoreista, vaikka ilmestyttyään peli vaikutti ihan lupaavalta - nyt vain näyttää siltä, että minkäänlaista realismia tai taktista peliä on turha odottaa ja tämä on mennyt ihan Overwatchiksi koko homma kannettavine ikkunoineen, plääh.
 
nyt vain näyttää siltä, että minkäänlaista realismia tai taktista peliä on turha odottaa ja tämä on mennyt ihan Overwatchiksi koko homma kannettavine ikkunoineen, plääh.

En tiedä trollaatko, mutta sinulla ei selvästikään ole mitään hajua mistä puhut. Siege on vähääkän korkeammalla tasolla aivan helvetin taktinen ja suunnittelua vaativa peli, mitä ei todellakaan löydy kovin monesta nykyajan FPS-pelistä. Overwatch vertauksesi on lähinnä loukkaava ja täysin väärä, koska Siegen rinnalla Overwatch on täysi lastenpeli.

Molemmista peleistä löytyy itseltäni kokemusta satoja tunteja, joten tiedän jonkun verran mistä puhun. Toisin kuin sinä.
 
En tiedä trollaatko, mutta sinulla ei selvästikään ole mitään hajua mistä puhut. Siege on vähääkän korkeammalla tasolla aivan helvetin taktinen ja suunnittelua vaativa peli, mitä ei todellakaan löydy kovin monesta nykyajan FPS-pelistä. Overwatch vertauksesi on lähinnä loukkaava ja täysin väärä, koska Siegen rinnalla Overwatch on täysi lastenpeli.

Molemmista peleistä löytyy itseltäni kokemusta satoja tunteja, joten tiedän jonkun verran mistä puhun. Toisin kuin sinä.
Lähinnä noi scifi-aseet aiheuttaa itselle tän "suspension of disbelief" -efektin romuttumisen. Mutta horses for courses.
 
Lähinnä noi scifi-aseet aiheuttaa itselle tän "suspension of disbelief" -efektin romuttumisen. Mutta horses for courses.

Pelin kaikki aseet ovat todellisista aseista mallinnettuja. Nimet vain on muutettu, luultavasti lisensointisyiden takia. Mitä tulee uusien operaattoreiden taitoihin, niin tuollainen Miran yksisuuntainen, luodinkestävä peili on oikeasti olemassa. Ainoastaan Jackalin jalanjälkien trackays on hieman futuristinen, varsinkin jälkien skannaus ja henkilön paikannus. Ja uudet operaattorit muuttivat peliä todella paljon, joten täysin oikeaan suuntaan ollaan menossa. Varsinkin Mira on tuonut puolustukseen aivan uusia kikkoja.
 
Kyllä Siege on erittäin taktinen peli, varsinkin jos vastassa on vähänkään kokeneempi porukka, niin silloin ei riitä OW-tyylinen sinne tänne pomppiminen ja spämmiminen.

Ja mitä metaan tulee niin olihan ubilla jo alussa tarkoituksena, että aina kun tulee uudet operaattorit niin ne muuttaa huomattavasti pelin kulkua. Tuo on kyllä pitänyt paikkansa vähintäänkin hyvin. En vaan tiedä, että onko tuo aina ollut sitten hyvään suuntaan.

Lähetetty Huawei P9 laitteesta Tapatalkilla
 
miminen.

Ja mitä metaan tulee niin olihan ubilla jo alussa tarkoituksena, että aina kun tulee uudet operaattorit niin ne muuttaa huomattavasti pelin kulkua. Tuo on kyllä pitänyt paikkansa vähintäänkin hyvin. En vaan tiedä, että onko tuo aina ollut sitten hyvään suuntaan.

Viime aikoina ainakin roamaus on ollut vähän liiankin tehokasta ja hyvä Jackal tekee siitä todella tuskaista, jopa Caveiralle. Mira taas kannustaa puolustajia pysymään enemmän sitella, mikä taas on ihan hyvä juttu. Kyllähän muutokset metaan ovat aina tervetulleita, että peli pysyy tuoreena.

Omasta mieletäni tosin Siegessä on niin paljon erilaisia operaattoreita, asaeita ja pelityylejä, että peli pysyy tuoreena kaiken aikaa.
 
Onhan se Caveiran "silent steppikin" erikoisominaisuutena jos ei nyt futuristinen niin epärealistinen kun pistooli kädessä olet äänetön mutta rynkyllä et, vaikka ne samat varusteet sulla on kuitenkin kannettavana.

Ei siinä, ei tuo minua haittaa. Kyseessä on kuitenkin ensisijaisesti Peli minkä on tarkoitus olla hauska ja siinä tää onnistuu paremmin kuin mikään online fps sitten cs:n.
 
Onhan se Caveiran "silent steppikin" erikoisominaisuutena jos ei nyt futuristinen niin epärealistinen kun pistooli kädessä olet äänetön mutta rynkyllä et, vaikka ne samat varusteet sulla on kuitenkin kannettavana.

Ei siinä, ei tuo minua haittaa. Kyseessä on kuitenkin ensisijaisesti Peli minkä on tarkoitus olla hauska ja siinä tää onnistuu paremmin kuin mikään online fps sitten cs:n.

Caveiran kuulustelu, joka paljastaa jokaisen vihun reaaliajassa, on mielestäni kyllä vielä omituisempi kuin Jackalin paljastama yksi pelaaja silloin tällöin pingaamalla se.

Itseäni ei haittaa "scifi" ominaisuudet kunhan vain ei mennä liiallisuuksiin niiden kanssa.
 
Vähän (paljon) perseestä kyllä toi matsin jälkeinen pisteiden arvonta.

Mää kaverin kans 2v5 matsi hävitään. -91p
Mää 4v5 ottelusta voittamassa. +71p :|

Muutenkin kummaa touhua vaikka Gold rankeilla ollaan. Jos randomeiden kans menee niin ~100% ratella ryssät joko ampuu omia->kickbanned tai sitten muuten vaan quittivat ekan rundin jälkeen.
 
Vähän (paljon) perseestä kyllä toi matsin jälkeinen pisteiden arvonta.

Mää kaverin kans 2v5 matsi hävitään. -91p
Mää 4v5 ottelusta voittamassa. +71p :|

Muutenkin kummaa touhua vaikka Gold rankeilla ollaan. Jos randomeiden kans menee niin ~100% ratella ryssät joko ampuu omia->kickbanned tai sitten muuten vaan quittivat ekan rundin jälkeen.

Täysin samaa mieltä. Matchmaking heittää myös ihan ihme tiimiläisiä. Kaverin kanssa kun pelaillaan molemmat gold rankeilla niin tiimiin tulee 15 ja 25lvl pelaajia joilla ei mitään hajua mitä pitäisi tehdä. Monta matsia on jouduttu myös pelailemaan alivoimalla eikä sitä kompensoida pisteissä ollenkaan. En pidä tuota nykyistä rank systeemiä enään minään. Saat muutettua omaa rankkia seasonin noin 20 ensimmäisessä pelissä. Tämän jälkeen saat niin vähän pisteitä jokaisesta voitosta että turha kuvitella kipuavansa enää ylöspäin koska tappiosta tulee aina enemmän miinusta kuin voitosta plussaa.
 
Kyllä tuo MM on menny kokoajan vaan huonompaan suuntaan. Meidänkin tiimissä on kaikki 110-120 (silver-platinum) levelillä, mutta jos pelataan vajaalla porukalla niin onhan se varma, että sinne napsahtaa RANKEDISSAKIN 10 levusta recruittia. Ei siinä, kyllä heissäkin on hyviä pelaajia, mutta kyllä tunnit tässä pelissä aika paljon merkkaa.

Lähetetty Huawei P9 laitteesta Tapatalkilla
 
Alle 10 tuntia takana ja hyvältä peliltä vaikuttaa. Mutta miten tuo casuaalin matchmaking toimii? Heittääkö se kaikki pelaajat täysin randomilla? Jotenkain huvittavaa että näin vähäsellä kokemuksella joutuu pelata rank 100-200 pelaajia vastaan oikeastaan jokaisessa roundissa. Tähtäämisen puolesta saattaa pärjätä, mutta kuten aiemmin sanottiin niin kokemus vaikuttaa aika paljon.
 
Ite naputtelin yksinään nuo 10 placementiä ja sain suoraan plat 3. Ei vaan kiinnosta yhtään enempää rankedia yksin pelata. Casualissa taas ei tunnu olevan minkäänlaista matchamakingia, vaan täysin sattumanvaraisesti tulee porukkaa peliin.
 
Huomenna pukkaa ulos pientä korjauspatchia Patch Notes - Update 2.1.1 | Forums

Monelle on varmasti vanhaa tietoa, mutta aina tiistaisin peliin tulee nippu erilaisia challengeja mitä suorittamalla saa renownia ja joskus charmeja/skinejä. Nämä challenget löytyvät Uplay:sta, ei itse pelistä.
 
Viimeksi muokattu:
Tos ny pari matsia takana eikä näköjään mitään armoa alottelijalle. Jokainen rotankolo pitäs tietää heti ja idioottia huudetaan mikkiin kokoajan.

Muuten peli kyllä vaikuttaa mukavalta.
 
Tämä peli vaatii hyvän porukan. Yksikin tosikko suorittaja mukana joka haukkuu kuolemansa jälkeen kaikki virheiden tekijät niin menee ilo koko pelistä.
 
Tämä peli vaatii hyvän porukan. Yksikin tosikko suorittaja mukana joka haukkuu kuolemansa jälkeen kaikki virheiden tekijät niin menee ilo koko pelistä.

Kuulostaaa kyllä kovin paljolti CS:ltä, tosin niinhän tuo menee monessa räiskintäpelissä kun pelataan mp:tä.
Toiset ottavat pelin vakavemmin kuin toiset ja näin ollen edellämainitut sortuvat helposti huuteluun.
 
Tämä peli vaatii hyvän porukan. Yksikin tosikko suorittaja mukana joka haukkuu kuolemansa jälkeen kaikki virheiden tekijät niin menee ilo koko pelistä.

Tuo on erityisesti naurettavaa casualissa. Jos on tarkoitus pelata vakavasti, pitäisiköhän painaa toista nappia sieltä päävalikosta? Kyllä se minuakin toisinaan ärsyttää, kun joukkueeseen osuu alokkaita, joilla ei ole pienintäkään hajua, mitä pitäisi. En silti ymmärrä, miksi asiasta pitää kommentoida kansanmoodissa. Ressukat menevät vain enemmän sekaisin. Muutenkin jos se aloittelija on viimeisenä hengissä muitten kommentoitavana, tuskin muukaan joukkue on hyvin pelannut.
 
Tuo on erityisesti naurettavaa casualissa. Jos on tarkoitus pelata vakavasti, pitäisiköhän painaa toista nappia sieltä päävalikosta? Kyllä se minuakin toisinaan ärsyttää, kun joukkueeseen osuu alokkaita, joilla ei ole pienintäkään hajua, mitä pitäisi. En silti ymmärrä, miksi asiasta pitää kommentoida kansanmoodissa. Ressukat menevät vain enemmän sekaisin. Muutenkin jos se aloittelija on viimeisenä hengissä muitten kommentoitavana, tuskin muukaan joukkue on hyvin pelannut.
Ite kun aloitin pari viikkoa sitten olin monta kertaa 1vs5 tilanteissa ja itseasiassa be oli lähes mahdottomia, koska kun yritin kuunnella missä vihut olivat se oli mahdotonta koska 3 henkilöä chatissa huusi ohjeita joista ei saanut mitään selvää ja lopulta saivat aina hengiltä :( . No tuli ekana päivänä 2 acea tehtyä toisin casualissa.
 
House Ja lentokone kentät ovat yksiä pelin parhaimmista.

Juu on, kumpikin mappi täysin epätasapainossa hyökkääjien eduksi. Varsinkaan housessa ei ole mitään järkeä. Siinä on myös varmaan syynsä miksi näitä mappeja ei esim. pro leaguessa pelata :eek:

Paras olisi jos rankediin saisi kierron vain pro leaguessa pelattavista mapeista. Kiertohan koostuu mapeista: Bank, Border, Chalet, Clubhouse, Consulate, Kafe, Kanal, Oregon ja Skyscraper. Coastlinesta en osaa sanoa tuleeko se pelattavaksi.
 
Viimeksi muokattu:
Kylläpä taas tänään pisti tämä verenpaineet koholle. Chalettia pelatessa garagea puolustaessa kävi hassun hauska homma. Olin seinän (jossa oli reikä) takana piilossa, josta Jackal hyppää sisään. Yhtä äkkiä vaan kuolin ilman mitään laukauksia ja merkattiin että jackal tappo. Veljenpoikakin oli ihan wtf kun seuras minun peliä kuoltuaan. Killcam, kun tuli niin jackal ampuu siinä 3 burstin, jota ei siis minulla näkynyt/kuulunut missään vaiheessa.

Pitää varmaan heittää romukoppaan hetkeksi aikaa, kun tuntuu, että joka päivityksessä menee peli enemmän päin persettä ja bugisoft koittaa vaan bonus eventeillä paikkailla, kun eivät osaa saada peliään oikeasti kuntoon.

Lähetetty Huawei P9 laitteesta Tapatalkilla
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 719
Viestejä
4 496 695
Jäsenet
74 273
Uusin jäsen
Aloittelija6271

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom