Radeon RX 7900 XTX & 7900 XT -ketju (Navi 31)

Liittynyt
17.05.2023
Viestejä
168
Isoimmat ongelmat 7900xtx:n suhteen taitavat liittyä pääasiassa liian pieneen/huonolaatuiseen PSUhun (mikropiikit) tai sitten lämpötahnojen pumppautumiseen (jos on sellaisen kortin saanut jossa käytetty tahnoja eikä PCM:ää)
 
Liittynyt
21.05.2019
Viestejä
91
Omassa koneessa on XTX eikä minulle kyllä aukene mitä tarkoitat ajureilla räpeltämisellä
XTX mm. Ei toiminut CS2:ssa vajaaseen vuoteen kunnolla. Joka pelissä on jotain rukattavaa ettei stutteria pukkaa, ajureissa liian suuret watit (463w syksy -23) jota ei voinut säätää. Olihan noita. Nyt tyytyväisenä 4090 alla eikä kertaakaan ole tarvinnut ajureihin koskea + kaikki pelit toimii suoraan, amd:llä saat venailla pahimmillaan puoli vuotta että tulee ajurituki. Hotspot ym ongelmat vielä päälle ni johan on laadukas kortti kun reilun tonnin kortin hankkimisen jälkeen saat säätää vielä…itseasiassa tuo CS2 kaatuilu taisi tulla patchattua nyt kuukausi sitten, nopeaa toimintaa eikö vain ?

voin kerätä sulle liudan muitakin esimerkkejä kun kavereilla on noita xtx:iä vielä käytössä mutta kaikki kyllä vaihtamassa pois. :D
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 737
XTX mm. Ei toiminut CS2:ssa vajaaseen vuoteen kunnolla. Joka pelissä on jotain rukattavaa ettei stutteria pukkaa, ajureissa liian suuret watit (463w syksy -23) jota ei voinut säätää. Olihan noita. Nyt tyytyväisenä 4090 alla eikä kertaakaan ole tarvinnut ajureihin koskea + kaikki pelit toimii suoraan, amd:llä saat venailla pahimmillaan puoli vuotta että tulee ajurituki. Hotspot ym ongelmat vielä päälle ni johan on laadukas kortti kun reilun tonnin kortin hankkimisen jälkeen saat säätää vielä…itseasiassa tuo CS2 kaatuilu taisi tulla patchattua nyt kuukausi sitten, nopeaa toimintaa eikö vain ?

voin kerätä sulle liudan muitakin esimerkkejä kun kavereilla on noita xtx:iä vielä käytössä mutta kaikki kyllä vaihtamassa pois. :D
Eipä ole koskaan joutunut ajureita jonkun stutterin takia säätämään. Kortti ei myöskään ole koskaan mennyt sen vakio 360W yli edes starfieldillä joka sitä minulla eniten rääkkää. CS2 en ota kantaa kun en sitä ole koskaan pelannut.

Yleensä kun täällä eniten valittavilta kysyy, niin omaa konetta on viritelty siihen malliin, että vakaus on korttitalon luokkaa, mutta silti niiden ongelmien on pakko olla ihan paskan raudan syytä
 
Liittynyt
07.01.2020
Viestejä
1 315
7900 XTX myös täällä sekä 6900 sarjalainen ja en kyllä tiedä mistä Esson baarista nämä AMD:hen liittyvät luulot ja uskomukset ajuriongelmista tulevat.
Yksi esimerkki voisi olla ongelmat FanControlin kanssa, joka on itseltäni 2 kertaa lakannut toimimasta kun tuuletinsofta on päivittynyt uudempaan versioon.
Ei varmaan AMD:n vika mutta samaan piikkiin on kiva laittaa kaikki ongelmat.
Toinen vastaava Meta, joka ei ole vieläkään huomannut, että 7000-sarja on julkaistu. Eikä näin ollen ole tuettujen tai ei-tuettujen listalla.
 
Liittynyt
08.01.2019
Viestejä
456
Ei täälläkään ole ollut ongelmia kohta vuoteen 7900 XT.. Kyllähän nää jutut on aina käyttäjäkohtasia. Ja siitä CS2 stutterista, niin sitä tapahtui alkuun ihan kaikilla korteilla patchistä riippuen, myös sillä "kultaisella" nvidialla. Ja se on julkista tietoa että sitä stutterointia oli kaikilla raudasta riippumatta. Mutta se on korjattu jo aikoja sitten, ehkä ekoina kk oli joissain patcheissä stutterointia.
 
Liittynyt
21.05.2019
Viestejä
91
Eipä ole koskaan joutunut ajureita jonkun stutterin takia säätämään. Kortti ei myöskään ole koskaan mennyt sen vakio 360W yli edes starfieldillä joka sitä minulla eniten rääkkää. CS2 en ota kantaa kun en sitä ole koskaan pelannut.

Yleensä kun täällä eniten valittavilta kysyy, niin omaa konetta on viritelty siihen malliin, että vakaus on korttitalon luokkaa, mutta silti niiden ongelmien on pakko olla ihan paskan raudan syytä
Mulla oli nitro+ vakiona. Esim starfield myös kippasi vakioasetuksilla kun kortti koitti boostailla 3.15ghz vakiona…Tuo wattien säätö oli patchattu nopeasti, mutta kuitenkin.

kaverilla bf2042 vaati kortin alivoltituksen että toimii vakaasti vaikka kortti on vakio asetuksilla.
 
Liittynyt
21.05.2019
Viestejä
91
Ei täälläkään ole ollut ongelmia kohta vuoteen 7900 XT.. Kyllähän nää jutut on aina käyttäjäkohtasia. Ja siitä CS2 stutterista, niin sitä tapahtui alkuun ihan kaikilla korteilla patchistä riippuen, myös sillä "kultaisella" nvidialla. Ja se on julkista tietoa että sitä stutterointia oli kaikilla raudasta riippumatta. Mutta se on korjattu jo aikoja sitten, ehkä ekoina kk oli joissain patcheissä stutterointia.
Stutterit erikseen, kyseinen peli kaatui xtx:llä aina tän vuoden kevääseen saakka. Sen jälkeen en tiedä kun kortin myin pois.
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 737
Mulla oli nitro+ vakiona. Esim starfield myös kippasi vakioasetuksilla kun kortti koitti boostailla 3.15ghz vakiona…Tuo wattien säätö oli patchattu nopeasti, mutta kuitenkin.

kaverilla bf2042 vaati kortin alivoltituksen että toimii vakaasti vaikka kortti on vakio asetuksilla.
Ettei nyt vaan ollut liian pieni poweri? Laitoin nykyiseen koneeseen 1000w powerin, että ei itse tarvise tuota ongelmaa koskaan miettiä. nVidiallahan oli tietyillä korteilla ongelmaa, että kun kortti boostasi kunnolla tuli kaatuminen
 
Liittynyt
21.05.2019
Viestejä
91
Ettei nyt vaan ollut liian pieni poweri? Laitoin nykyiseen koneeseen 1000w powerin, että ei itse tarvise tuota ongelmaa koskaan miettiä. nVidiallahan oli tietyillä korteilla ongelmaa, että kun kortti boostasi kunnolla tuli kaatuminen
1300w seasonic luulisi olevan riittävä, sama idea oli itselläkin kun tämän powerin hommasin.
 
Liittynyt
16.05.2017
Viestejä
252
Mulla oikeastaan joka ikinen ongelma on omalla AMD taipaleella (edellinen 6700XT ja nykyinen 7900XTX) aiheutunut tasan tarkkaan overlay-softista tai muusta vastaavasta paskeesta. Logitechin Options oli kaikista pahin. Sen kun otti pois niin outoudet ja etenkin kaatumiset väheni 97%:sti. Sit tsekkailin ylimääräiset softat ja Steelseriesin oman pökäleen pois ja oon pelannu kaikkea aivan mielin määrin ilman kaatumisia. Fan Controlikaan ei ole tuottanut mitään ongelmia täydessä AMD kokoonpanossa vaan päinvastoin antanut vielä Adrenalinia paremmat välineet tuulettimien ohjaukseen.

Pelilauncherien overlayt eivät ole ongelmia aiheuttaneet paitsi overlayn korruptoitumisena HDR-moodissa. Toisaalta mitä HDR:ää tuli testailtua niin sen verran harvassa pelissä HDR olisi niin hyvin toteutettu että tuota viitsii laitella päälle. Eli eipä tuo sitten ongelma ole ollutkaan. Toki jos joku tykkää vetää HDR:t päällä aina, niin kannattaa varautua overlayn grafiikan sekoamiseen.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 616
Viestejä
4 336 163
Jäsenet
72 248
Uusin jäsen
Tumpel0

Hinta.fi

Ylös Bottom