Jos olet ketjussa näitä mun viestejä lukenut, niin tuo on juuri se malli mitä itse koitin ja kävin viikonloppuna palauttelemassa omani.
Suorituskyvyltään vaikutti hyvältä ja teknisesti toimiva kampe, mutta omassani oli ainakin tuota coil whineä ja tuulettimet ei hiljaisimmasta päästä muutenkaan.
Sain juuri koneeseen paikoilleen Powercolorin 7900 GRE:n, (hintaa 645€ proshopissa) ja on kyllä huomattava parannus. suorituskykyyn se 10% lisää ja aivan huomattavasti hiljaisempi ja viileämpi mitä nyt ensimmäisiä testejä olen pyöritellyt.
Oman kokemukseni ja netistä lukemani perusteella valitsisin tuon asuksen sijaan jotain toista merkkiä, vaikka niihin ikävä kyllä pitää n.70€ sijoittaa enemmän.
Jos pitää olla lyhyempi malli niin esim. 566€ verkkiksessä:
Sapphire-PULSE-RX-7800-XT-Gaming-16-Gt-naytonohjain
tai vielä parempi jos tila riittää hieman pidemmälle näyttikselle, proshopissa 570€:
PowerColor-Radeon-RX-7800-XT-Hellhound-OC-16GB-GDDR6
Yleisesti netin keskusteluja lukemalla näitä sapphire, powercolor tai xfx kortteja kehutaan siinä missä asuksia lähinnä parjataan. 7800xt/7900gre malleista Powercolorin hellhound jäähdytykseltään/äänitasoltaan testien selkeä ykkönen.
Ei innostuneisuudessa mitään pahaa ole, itsekin innostuin näistä niin että lähti homma vähän laukalle ja siirryin tosiaan heti vielä mallisarjassa pykälän parempaan, kun piti tehdä vaihto