Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2025 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Jaa-a, ei ole kertaakaan ollut ongelmia. Ei tosin ollut 5700XT:n kanssakaan, jotta ei sinällään ole vertailukohtaaMilläs mallilla meillä on näiden korttien kanssa ajurit? oma 6900xt odottaa pöydällä huomista/iltapäivää ku tulee virtalähde postista
Ainakin 5700xt kanssa oli elämä helvettiä toivottavasti ei toistu nyt tällä...
Yllättävän hyvin on toiminut - mutta niin toimi myös itsellä RX 5700 XT kanssa.Milläs mallilla meillä on näiden korttien kanssa ajurit? oma 6900xt odottaa pöydällä huomista/iltapäivää ku tulee virtalähde postista
Ainakin 5700xt kanssa oli elämä helvettiä toivottavasti ei toistu nyt tällä...
Täältä löytyvän dokumentin mukaan menee:Onko jollain tietoa amd:tä tilatusta 6900xt meneekö takuu jos laittaa vesille? Tai muuten vaan poistaa jäähyn esim tahnojen vaihto.

No vittu yllätys. Tarvii sit teettää niitä tarroja siihen ruuvin päälle kiinassa. Msi tarroja mulla onkin joTäältä löytyvän dokumentin mukaan menee:
Hauskana yksityiskohtana tuolla myös sanotaan, ettei jumalan teot (acts of god) kuulu takuun piiriin![]()
Miten sulla näkyy noin paljon noita lämpötiloja kortilta? Mulla näkyy tasan kaks gpu ja hotspotVirransyötön, käytä hwinfoa, tässä esimerkki omasta myllystä:
![]()
Siitä näkee, että kortti on throttlannut virtarajan takia. Coren virransyöttö on käynyt 84,9c lämmössä. Prosenttirajoissa se on silti 73,8% maksimilämmöistä. VRM komponentit kestää kyllä reilusti yli 100c löylyjä, mutta käyttöikä laskee aika jyrkästi lämpöjen noustessa. Itse pyrin pitämään ne alle 90c. Vesiblokkia odotellessa.
Kyllä ne siellä automaattisesti pitäisi näkyä. Koita uudelleenasentaa HWinfo?Miten sulla näkyy noin paljon noita lämpötiloja kortilta? Mulla näkyy tasan kaks gpu ja hotspot
Tarviikin päivittää jos on vanhaKyllä ne siellä automaattisesti pitäisi näkyä. Koita uudelleenasentaa HWinfo?
Tietty jos sulla on alunperinkin joku vanha versio HWInfosta niin voi olla että ei näy.
No nyt päivitin niin näkyy kolmeTarviikin päivittää jos on vanha
Hyvin toimii ja on viileä ja hiljainen. Kellottuu sen verta mitä mitä amd softwaresta sai laitettua.Onko täällä heittää kokemuksia tuosta sapphire rx 6800 nitro + mallista?
Takuu voi mennäkkin (IF AMD DETERMINES IN ITS SOLE DISCRETION THAT ... [mitä vaan]), mutta virhevastuusta eivät pääse eroon omalla ilmoituksellaan. Toki jos kortti hajoaa, niin joutuu kuluttaja-asiamiehen kanssa sähläämään potentiaalisesti aika pitkäänkin ja sillä välin uuden kortin joutuu hankkimaan omalla kustannuksella. Muutenkin kannattaa virhevastuuseen vedota, sillä eivät maksa takuupalautusten yhteydessä postikuluja tuon tänne linkatun dokumentin mukaan.Onko jollain tietoa amd:tä tilatusta 6900xt meneekö takuu jos laittaa vesille? Tai muuten vaan poistaa jäähyn esim tahnojen vaihto.
Auttaako jos avaa ohjelman järjestelmänvalvojana? HWmonitor ainakin näyttää paljon enemmän jostain syystä silloin.No nyt päivitin niin näkyy kolme![]()
Tarviikin kokeilla kun pääsen koneelle.Auttaako jos avaa ohjelman järjestelmänvalvojana? HWmonitor ainakin näyttää paljon enemmän jostain syystä silloin.
Pitäisihän se noilla tehorajoilla antaa huomattavasti enemmän pisteitä Time Spy:ssä. 6800XT:llä tulee suurinpiirtein tuon verran 330W limitillä...Nyt on itelläkin vesille viety 6900xt. Lämmöt pyörii siellä 50/65 hujakoilla. Välistä meinaa hotspot karata ja saattaa käydä 75, mutta laskee melko nopeaa takasin tonne 60 tienoille. Ja mullahan on mpt:llä 350w ja siihen vielä 15% lisää, alle 400w ottaa.
Pikaisesti kelloja kokeilemalla 20 589 timespy (grafiikka) ja port royalissa sain 11 058.
Koululta ja muilta harrastuksilta kun kerkeää, niin hakea vähän vielä parempia kelloja. Enemmän menoja vielä varmasti on.
Itekki olen kattonut et jengi vetää 6800xt aika hyvin menee time spyta. Kuiten samalla raudalla time spy listoilla olen nyt 3. sijalla.Pitäisihän se noilla tehorajoilla antaa huomattavasti enemmän pisteitä Time Spy:ssä. 6800XT:llä tulee suurinpiirtein tuon verran 330W limitillä...
Mulle tulossa Bykskin blokkiNyt on itelläkin vesille viety 6900xt. Lämmöt pyörii siellä 50/65 hujakoilla. Välistä meinaa hotspot karata ja saattaa käydä 75, mutta laskee melko nopeaa takasin tonne 60 tienoille. Ja mullahan on mpt:llä 350w ja siihen vielä 15% lisää, alle 400w ottaa.
Pikaisesti kelloja kokeilemalla 20 589 timespy (grafiikka) ja port royalissa sain 11 058.
Koululta ja muilta harrastuksilta kun kerkeää, niin hakea vähän vielä parempia kelloja. Enemmän menoja vielä varmasti on.
Mulla on näköjään 4 sija intelin i5 10600k listalla mut mulla menee vielä normijäähyllä mut ei kauaa.Itekki olen kattonut et jengi vetää 6800xt aika hyvin menee time spyta. Kuiten samalla raudalla time spy listoilla olen nyt 3. sijalla.
![]()
No ei sillä ollukkaan kun 12 käyttäjääMulle tulossa Bykskin blokki
Mulla on näköjään 4 sija intelin i5 10600k listalla mut mulla menee vielä normijäähyllä mut ei kauaa.
![]()
No joo tottaNo ei sillä ollukkaan kun 12 käyttäjää![]()
Onko näiden korttien kellottamiseen jotain ohjeita? Rangen napsautin päälle niin se lisäsi 150 pinnaa Time Spyhyn mutta edelleen pikkuisen alle keskiarvon tälläkin on vaikka pitäisi olla nopeat muistit (3600/CL16 ja IF pitäisi olla 1:1).
Onko näiden korttien kellottamiseen jotain ohjeita? Rangen napsautin päälle niin se lisäsi 150 pinnaa Time Spyhyn mutta edelleen pikkuisen alle keskiarvon tälläkin on vaikka pitäisi olla nopeat muistit (3600/CL16 ja IF pitäisi olla 1:1).
Unohda se MPT jos ylikellotus ei ole tuttua puuhaa. Igorslabilla on siihen ohjeet (tarvitset korttisi bioksen sitä varten, saa esim GPU-Z:lla).Eipä taaskaan mikään ole turhan helppoa. Asensin tuon MPT:n ja käynnistin adminina, mutta silti kaikki kentät on harmaana, eli mitään ei voi tehdä. Sisältää siis tuon ekan välilehden, josta ne featuret laitetaan päälle.

289W?MPT:llä powerlimitti tappiin,
Ei sitä saa varmaan vielä mistään tuon korkeammalle vielä, kun ei ole julkaistu kunnollisia työkaluja biossin muokkaukseen.

Mulla samassa kopassa
Tommonen tuli aamulla sullottua koneeseen. On kyllä oikeasti hiljainen kortti refuksi, tunnin pelailuista lämmöt 78c (hotspot 95c) ja tuulettimet pyöri max 1180rpm. Kellottelut voi kyllä unohtaa tässä itx setissä suoraan, enintään jotain alivoltittelua voisi miettiä kun ei viitsi tuota 650w SFX virtistä rääkätä turhaan. Katsotaan sitten enemmän kunhan SF750 platinium saapuu joskus tulevaisuudessa![]()
No varmaan kaikilla on sama ongelma kun loppuu virrat kesken. Jännitteitä alas niin saat enemmän pojoja.Onko kellään sellaista ongelmaa jos laittaa jännitteet tappiin tässä 6900 1175mv niin tulee vähemmän pisteitä timespyssä? Mulla tuli joku 15800 pistettä 2650mhz minimi 2400mhz aika outoo mietin että riittääkö mulla powerissa virrat kun vaan 700w plus cold.
Siis ei siitä sun powerista virrat lopu kesken(jos loppuu, niin kone sammuu), vaan näytönohjaimesta. Kannttaa ehkä katsoa vaikka youtubesta vähän jotain kellotusaiheista videota niin tulee edes perusteet tutuksi =)Ok no niin mä aattelin tarvii tilata parempi poweri 850w luulis riittävän kun vesille laittamassa kuitenkin.
Ek:n vesiblokki ja backplate saapuivat ja ne onvat nyt asennettu 6800xt refuun. Käy paljon kuumempana kuin vanha 1080ti gaming x bykskin blokilla, sen lämmöt olivat yleensä pelatessa 40-41c (2100mhz 1.081v ftw3 kingpinfix bios). Tässä ratukassa lämmöt jotain 45-50c, hotspot käy ~10c kuumempana. MPT:llä powerlimitti tappiin, 360+280+140 radit loopissa. Ei varmaan ole kontaktistakaan kiinni kun nesteen lämmöt nousivat kanssa(~39-40c).
Ihan tyytyväinen tämän kulkuihin, hämää vaan kun tuo on pienemmällä kulutuksella lämpöisempi. Ehkä se on vaan arkkitehtuurieroja?
"Pelivakaat" kellot, as in ei ole vielä ~10h testien aikana kipannut:
![]()
![]()

20692 pistettä 1030mV jännitteellä?
Minulle taisi sattua surkein 6800XT piiri.... Paras mihin on päässyt on 20491 ja siinä 968mV jännitte. Yhtään enemmän niin laskee pisteet reilusti ja yhtään vähemmän niin kaatuu...
Lämmöt on kyllä myös paljon korkeammat. ~50C / 80C 3DMark ajon aikana...
En oikein vielä tajua tätä radeonin kellotusta, vaikka laittaa pyyntijännitteeksi tuon 1.03v niin se silti lähes kokoaika gpu-z/hwinfo:ssa on 1.15v. (Pienemmillä kelloilla asetus 1.02v oli toteutunut 1.08v tjsp) Sit jos tosta asetetusta 1.03v arvosta alkoi laskemaan ni kippaili semi randomisti Välillä. Päädyin sitten tuohon 1.03v, vaikka sinänsä näyttää että se ei tee mitään sirulle oikeasti annetulle virralle. Voltti slideri näyttäs olevan vaan jonkinmoinen ohjenuora jota käytetään alimpana jännitteenä boostissa.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.