Mahtaako tällainen asia olla miten tuttu tekkiläisille:
www.reddit.com
Eli noin lyhyesti 22.5.2 ajureiden myötä tulleet DirectX 11 suorituskykyparannukset 6000-sarjalle voivat aiheuttaa melkoista nykimistä joissakin peleissä. Jos jokin peli ei oikein ota toimiakseen, niin rajapinnan käyttämät dll-tiedostot voi kokeilla vaihtaa ilman optimointeja oleviin paria rekisteriavainta muutamalla.
Itsellä asia oli uusi ja kun tuo GPU tuli hommattua vasta tämän vuoden puolella, niin ei ole kokemusta vanhoista ajureista. Kokeilin tuota kikkaa SWBF2:lla, joka on täysin pelikelvoton DX11:sta.
Testit tein pelaamalla pikapelin bottien kanssa Jabban palatsissa mission-moodissa. Uusimmat ajurit asennettuna.
Tulokset DX11 optimointien kanssa:
Ja ilman niitä:
Suurin ero oli siinä, mikä ei syystä taikka toisesta tallentunut lukemiin: Tuntuma. Se pahin melko lailla jatkuva pykiminen ei näy noissa numeroissa ollenkaan ja ero ilman parannuksia oli huomattavasti suurempi kuin mitä numerot antavat ymmärtää. Pykiminen näkyi lähinnä GPU:n kuormituksessa, joka kyykkäsi täysin niissä kohdin missä pahimmat diashowt olivat. Toki jos olisi ottanut lukemat vain pahimmista kohdin, niin keskiarvo tippuisi aika lailla. Eli jos on ongelmia DX11 pelien kanssa, niin ainakin kokeilla kannattaa. Rekisteriavain ensin talteen ja may the schwartz be with you!
Ohjeet mitä pitää muuttaa:
Bagelnl DXNavi
Sellainen jälkihuomio, että ainakin omalla kohdalla muutokset olivat voimassa välittömästi ilman uudelleenkäynnistämistä. Tallentaa vaan rekisteriasetukset tiedostoihin ja lataa ne ennen pelin käynnistämistä. Ainakin pykälän helpompi vertailla ja tarkistaa, mitkä dll:t toimivat parhaiten minkäkin pelin kanssa. Toivottavasti tämä ei jää ainoaksi korjaukseksi ja virrallinenkin tulee joskus. Testaus varmaan jatkuu asian tiimoilta.