Eipä tuo ainakaan minulla missään vaiheessa pyöritä näytönohjaimen tuulettimia idlessä, vaikka kokoajan tuo 30W kuluukin muistikellojen takia ja käytössä AMD:n 6900XT. Toki jos on vähän ahtaampi kotelo niin toki tuo on mahdollista. Ja myös varmasti ärsyttävää.En ole nyt oman koneen ääressä, joten en voi tarkistaa, mutta muistelisin, että tehonkulutus idelessä on jotain 30-35W, kun muistikellot on täysillä koko ajan. Ja kyllä se riittää näytönohjainta sen verran lämmittämään, että puhaltimet lähtee päälle. Ja sitten ilmavirta jäähdyttää niin, että puhaltimet pysähtyy. Ja niin edelleen... Joten siitä tulee melko ärsyttävä looppi. Vaikka puhaltimet minimikierroksilla ei juurikaan ääntä pidä, niin kyllä niiden starttaamisen pystyy silti hiljaisessa ympäristössä kuulemaan.
Itse olen kiertänyt ongelman juurikin noin, että säätänyt puhaltimet olemaan koko ajan päällä.
Kumma sinänsä että tämä sama muistikello-ongelma on ollut molempien leirien korteilla jo ikuisuuden eikä mitään ole saatu tehtyä. Yhdellä näytöllä saa pyöritellä vaikka mitä kellojen ollessa alhaiset, mutta heti kun toinen näyttö tulee mukaan tarvitaan olevinaan tapissa olevat kellot ettei ongelmia tule. Eikö siellä tosiaan ole mitään välivaihetta?