Radeon RX 6800 / 6800 XT / 6900 XT -ketju (Navi21)

Liittynyt
11.01.2020
Viestejä
41
Ja edelliseen vielä lisäten niin samaa tekee vaikka näytönohjaimen ajurit asensin uudelleen, windowsin uudelleen, pelin uudelleen.. 3060ti toimi ilman mitään ongelmia. Ei tule mitään fps droppeja vaan kuva pätkii.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 102
Onkohan mulla 6900 XTssä jotain vikaa kun oon ihmetelly kun Warzone tökkii niin helkkarista ni sit kun seurasin näytönohjaimen kelloja niin on tämmöstä sahausta. En älyttömästi näist ymmärrä.
Ajuriongelmia. Netti täynnä kirjoituksia, joissa valitetaan 6800 sarjan tökkimisestä warzonen kanssa. Samanlaisen vian kanssa taistellu dayz:n kanssa alusta asti. Ehkä korjaus tulee joskus, ehkä ei :confused:

Kokeilee pakottaa kellot ylös ajureista, ehkä auttaa warzonen kanssa, dayz:n kanssa ei auta.
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
319
Onkohan mulla 6900 XTssä jotain vikaa kun oon ihmetelly kun Warzone tökkii niin helkkarista ni sit kun seurasin näytönohjaimen kelloja niin on tämmöstä sahausta. En älyttömästi näist ymmärrä.
Itsellä oli samaa Tarkovin kanssa. Korjaantui joko pari päivitystä sitten tai kikka kolmosella.
Joku Redditissä ohjeisi lisäämään pelin AMD Radeon valikkoon ja sieltä twiikkaamaan jos haluaa. Itsellä tippui kellot täydestä 500mhz joka oli hivenen haastavaa. Jommalla kummalla tai sitten jumalalla korjaantui itsellä.
PUBG issa taas tökkäs kuva noin sekunniksi kun tämä tapahtui. Nyt en ole kokeillut miten toimii.
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
1 760
Miten muuten on saadun hyödyn laita vram-kellotuksessa (rx 6800 xt)? Fast timing, kellotaajuus, mikä on saatu hyöty/haitta?
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 136
Miten muuten on saadun hyödyn laita vram-kellotuksessa (rx 6800 xt)? Fast timing, kellotaajuus, mikä on saatu hyöty/haitta?
Käytännön hyötyjä en itse ajastuksista huomaa. Testeissä ainakin enemmän pisteitä fast timing päällä. Kellotaajuudella suora minimaalinen yhteys fps.

Toistaiseksi pitäny fast timing, 2150mhz kun näyttää toimivan.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 652
Custom 6800 XT -näytönohjaimet testissä myös videolla:



- Asus TUF Gaming Radeon RX 6800 XT OC
- Gigabyte Radeon RX 6800 XT Gaming OC
- PowerColor Red Devil Radeon RX 6800 XT
- XFX Speedster Merc 319 Radeon RX 6800 XT
 
Liittynyt
17.10.2017
Viestejä
433
Video täyttä asiaa :thumbsup: Tuleeko jossain vaiheessa 6900 XT kustomeista samaa testiä/videoo kun joskus saatavuus paranee? Kellotustakin voisi enenpi olla vaikkei tuota suoritukykyä nyt niin hirveästi tule lisää. Itsellä tuo Red Devil 6900 XT LE ihan tyytyväinen ollut. Onneksi julkaisussa sain niin ei hinnat kerennyt pompata.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
04.12.2020
Viestejä
55
Ajuriongelmia. Netti täynnä kirjoituksia, joissa valitetaan 6800 sarjan tökkimisestä warzonen kanssa. Samanlaisen vian kanssa taistellu dayz:n kanssa alusta asti. Ehkä korjaus tulee joskus, ehkä ei :confused:

Kokeilee pakottaa kellot ylös ajureista, ehkä auttaa warzonen kanssa, dayz:n kanssa ei auta.
Täällä kanssa yksi 6800XT jolla Warzone kippailee aika-ajoin. On kokeiltu vaikka mitä kellotuksia taikka ilman kellotuksia.. Powerina mulla 600w. Tähän sais joku fixi kyllä tulla.
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 262
Täällä kanssa yksi 6800XT jolla Warzone kippailee aika-ajoin. On kokeiltu vaikka mitä kellotuksia taikka ilman kellotuksia.. Powerina mulla 600w. Tähän sais joku fixi kyllä tulla.
Sanoisin 600 wattista vähän naftiksi transientit/tehonkulutusvaihtelu huomioiden.
Oletko kokeillut Power Save presettiä?
 
Liittynyt
04.12.2020
Viestejä
55
Sanoisin 600 wattista vähän naftiksi transientit/tehonkulutusvaihtelu huomioiden.
Oletko kokeillut Power Save presettiä?
En ole kokeillut sitä, täytyykin testata ja laittaa uus poweri tulemaan jos ei muuta tilannetta. Ja korjaan, tuo on 650W corsairin poweri.
 
Liittynyt
15.09.2020
Viestejä
176
Miten ootte ratkaissu tuon ongelman että rebootatessa AMD Ryzen Master ja Radeon Software resetoi defaulteille molemmat CPUn ja GPUn säädöt? High performance päällä ja fast boot disabled
 

Lzy

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
95
Miten ootte ratkaissu tuon ongelman että rebootatessa AMD Ryzen Master ja Radeon Software resetoi defaulteille molemmat CPUn ja GPUn säädöt? High performance päällä ja fast boot disabled
Kokeile ensin poistaa toinen. Itsellä ei oo Master käytössä ja win uudelleen asennuksen jälkeen alkoi toimimaan ja gpu asetukset jäi
 
Liittynyt
14.11.2020
Viestejä
189
Paljon saatte Fire Strike Ultrasta pojoja? Itse sain 14509
6800xt ja 3600x sain 12876. Graphics score 13559. Ja näköjään maaliman toiseksi paras tällä kompolla :p

Mystisesti näyttää gpu mem clock vaivaset 6942 mhz

Piti vähän tiukata kelloja niin sai 1. Sijan 13168 points
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 461
Pikainen testi Firestrike Ultraa ja 14088 pistettä / 14585 graphics score.
Korttina 6800XT refu.

Näitä on niin vähän testailtu että helposti tuli tuolla prossu / näyttis yhdistelmällä 1. tulos. (9900k + 6800 xt)

I scored 14 088 in Fire Strike Ultra
 
Liittynyt
16.03.2017
Viestejä
1 397


Hiton hyvän ja laadukkaan oloisen blokin saanut kyllä bykski aikaiseksi tällä(kin) kertaa 6900XT:lle. Taisi muutenkin osua kaikki tarvittavat lämpötyynyt ja muut kohdilleen heti ensi yrittämällä. Ainoa miinus, jonka joudun antamaan on se, että mukana tullut ohje oli cpu- ei gpu-blokille. :joy:

Hintaa tuli aliexpressistä tilatessa 105€ blokille ja backplatelle, veroineen kaikkineen.

Kopioin alkuperäisestä jäähdyttimestä paikat, leikkelin vastaavat lämpötyynyt ja tökin ne paikoilleen. Ilmeisesti ainakin yksi jäi kokonaan vaille kontaktia, kuten spoilerissa olevasta kuvasta saattaa nähdä.
H9fb8f32df4e043e38c7923d725a5405fp.jpg

Tuollaiset ohjeet löytyy, tosin aika ihmeellisesti löysin nämä yhden aliexpress myyjän kuvauksesta vain, edes bykskin sivuilta ei löydy. Noita pieniä padeja ei tarvitse laittaa, niille ei ole edes koneistettu kohtaa että ottaisi kontaktia. Itsekkin ollut tosi tyytyväinen, tappiin asti kellotettuna max 50C rullaa corelle lämmöt kahdella 3cm paksulla 360 radilla ja kaverina vielä 5900X.
 
Liittynyt
03.02.2021
Viestejä
7
Meikällä ollut tässä runsaan viikon XFX Merc 319 6900xt Black käytössä, joka tuli 1080 tilalle, ja muuten ollut oiva kortti mutta tiettyjä pelejä (esim. Cyberpunk 2077, 1440p) pelatessa, kone kaatui satunnaisesti. GPU:n tuulettimet alkoi huutamaan 100%, näytöstä katosi kuva ja piti sammuttaa virtapainikkeesta. Mitään järkevää selitystä ei löytynyt logeista, ainakaan yhtäkkiseltään kun katsoin. Lämmötkin olivat mielestäni ihan normaalit, about 75c.

En siinä astentamisen huumassa ajatellut asiaa enempää, mutta powerilta tuli yksi virtapiuha näyttikselle jossa splitti päässä. Perus 6+2 x 2 piuha vai miten sen nyt haluaa ilmaista. Vaihdoin siihen tilalle kaksi kappaletta samaisia piuhoja joista kummastakin otin sen 6+2 ilman splittiä ja hyvin on pelittänyt. Virtalähde on Corsairin RM850x. Kaatuminen oli toki satunnaista, mutta olen kyllä sen verran tämän jälkeen pelannut, että uskoisin ongelman toistuneen jos ei olisi auttanut.

Semisti jäi kuitenkin askarruttamaan tuo käyttäytyminen siinä, että katoaa kuva näytöstä ja tuulettimet alkaa ulvomaan. Jotenkin mieltäisin tämän lämmöistä johtuvaksi ongelmaksi. Muistaisin lukeneeni, että AMD:n vanhemmissa korteissa oli jotain vastaavaa kipua kun lämpötahnan kanssa oli kitsasteltu. Raukeaakohan tuosta tahnojen vaihtamisesta takuu vai pitäisikö sitä kysyä XFX:ltä? En ole katsonut onko kortissa jokin "takuutarra" möllöttämässä jonkun ruuvin päällä, mutta mielestäni kyseenalainen toimintatapa jos näin on. Yleensä korteista joista olen vaihtanut tahnat on takuu loppunut jo aikoja sitten, joten en tiedä yhtään miten tuo vaikuttaa takuuseen.
 
Liittynyt
14.11.2020
Viestejä
189
Jännä kyllä tuo muistin kello. Mulla ei siedä millään mennä yli 2080mhz. Siitä eteenpäin tippuu pisteet ja alkaa piirteleen jo vaikka mitä hassuja
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 262
En siinä astentamisen huumassa ajatellut asiaa enempää, mutta powerilta tuli yksi virtapiuha näyttikselle jossa splitti päässä. Perus 6+2 x 2 piuha vai miten sen nyt haluaa ilmaista. Vaihdoin siihen tilalle kaksi kappaletta samaisia piuhoja joista kummastakin otin sen 6+2 ilman splittiä ja hyvin on pelittänyt. Virtalähde on Corsairin RM850x. Kaatuminen oli toki satunnaista, mutta olen kyllä sen verran tämän jälkeen pelannut, että uskoisin ongelman toistuneen jos ei olisi auttanut.
Päästään haaroitetun piuhan voi katsoa olevan hyvä vain alle 200W kuluttaville korteille.
Ja joku tehtaalla kovemmin ylikellotettu 6900 XT lienee hyvinkin 350W kortti 550-600W transienteilla, niin ei ihme jos kippailee yhdellä kaapelilla.
Sitten tietenkin olisi eriasia jos se yksi kaapeli olisi >2,5 mm²/4 mm² johtimilla....
 
Liittynyt
29.03.2020
Viestejä
495
Päästään haaroitetun piuhan voi katsoa olevan hyvä vain alle 200W kuluttaville korteille.
Ja joku tehtaalla kovemmin ylikellotettu 6900 XT lienee hyvinkin 350W kortti 550-600W transienteilla, niin ei ihme jos kippailee yhdellä kaapelilla.
Sitten tietenkin olisi eriasia jos se yksi kaapeli olisi >2,5 mm²/4 mm² johtimilla....
Mulla toi 6900 on yhellä mistä haarottuu kehdeksi ja yks oma. Onko tollai ok? Vai tarvisko laittaa vielä se kolmas omana tulee ei kyllä oo mitään oireillu nyt.
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 262
Mulla toi 6900 on yhellä mistä haarottuu kehdeksi ja yks oma. Onko tollai ok? Vai tarvisko laittaa vielä se kolmas omana tulee ei kyllä oo mitään oireillu nyt.
Kolmannelle liittimelle haaroitettu pitäisi riittää ainakin jos et lisää kellottele.
 
Liittynyt
17.10.2017
Viestejä
433
Itsellä on kolmella eri kaapelilla (8-pin) yhdistetty tuo Red Devil 6900 XT eikä ongelmia ole ollut. Haaroitimia ei noissa johdoissa ole.
 
Liittynyt
14.11.2020
Viestejä
189
Mulla toi 6900 on yhellä mistä haarottuu kehdeksi ja yks oma. Onko tollai ok? Vai tarvisko laittaa vielä se kolmas omana tulee ei kyllä oo mitään oireillu nyt.
Jos mahollisuus kytkeä kaikki omilla niin toki. En usko että siinä on oikeastaan suurta merkitystä.
Kaapelien paksuus (ei kuori) vaikuttaa paljon siihen miten paljon niissä voi virtaa kulkea. Sekä virtalähteissä taitaa olla useampia kanavia 12V, eli niistä olisi hyvä ottaa virta useammasta.
 
Liittynyt
29.03.2020
Viestejä
495
Jos mahollisuus kytkeä kaikki omilla niin toki. En usko että siinä on oikeastaan suurta merkitystä.
Kaapelien paksuus (ei kuori) vaikuttaa paljon siihen miten paljon niissä voi virtaa kulkea. Sekä virtalähteissä taitaa olla useampia kanavia 12V, eli niistä olisi hyvä ottaa virta useammasta.
Voishan sen tonne laittaa mulla vaan kaks piuhaa ollu käytössä kun ollut 6800xt kiinni niin en jaksanut vetää piuhaa.
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 461
Jos mahollisuus kytkeä kaikki omilla niin toki. En usko että siinä on oikeastaan suurta merkitystä.
Kaapelien paksuus (ei kuori) vaikuttaa paljon siihen miten paljon niissä voi virtaa kulkea. Sekä virtalähteissä taitaa olla useampia kanavia 12V, eli niistä olisi hyvä ottaa virta useammasta.
Laadukkaissa virtalähteissä ei ole kuin yksi 12V linja.
 
Liittynyt
10.11.2020
Viestejä
246
Mulla toi 6900 on yhellä mistä haarottuu kehdeksi ja yks oma. Onko tollai ok? Vai tarvisko laittaa vielä se kolmas omana tulee ei kyllä oo mitään oireillu nyt.
Ite kyllä pistäisi 3 eri letkulla kiinni. Siis ilmeisesti tuossa kortissa 3 8pin liitintä
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 262
Laadukkaissa virtalähteissä ei ole kuin yksi 12V linja.
Kaikissa virtalähteissä on vain yksi 12V muuntaja/teholähde. (käytännössä)
Mutta osaan on laitettu keinotekoiset virtarajoitukset johdinnipuille pakottaen jakamaan kuorman tasaisemmin näiden kesken.
 
Liittynyt
29.03.2020
Viestejä
495
Täytyy huomenna räpeltää se kolmas piuha sinne, ei sit pitäs jatkossakaan tulla ongelmaa.
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 136
Onko normaalia GPUn lämpötila rasituksessa 65-70c MUTTA GPUn liitos lämpötila 95-98c? Miten liitos lämpötilan saisi laskettua
Olen siinä uskossa että on normaalia. Itellä pyörii noissa samoissa asteissa GPU, ja muistit alle 80c. Liitoslämpötila +90c, testeissä parhaillaan taitaa mennä sataseen, tai jopa yli. Korttina Powercolor RX 6800 XT Red Devil.

edit. Ja kokeile säätää tuuletin profiilia paremmaksi jos vielä vakiolla, löytää hyvä balanssi tehokkuuteen/ääneen. Muutenkin kopan ilmankierto kannattaa tarkastaa.
edit2. Näyttistä voi kokeilla myös vähän alivoltittaa
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.09.2020
Viestejä
176
Olen siinä uskossa että on normaalia. Itellä pyörii noissa samoissa asteissa GPU, ja muistit alle 80c. Liitoslämpötila +90c, testeissä parhaillaan taitaa mennä sataseen, tai jopa yli. Korttina Powercolor RX 6800 XT Red Devil.

edit. Ja kokeile säätää tuuletin profiilia paremmaksi jos vielä vakiolla, löytää hyvä balanssi tehokkuuteen/ääneen. Muutenkin kopan ilmankierto kannattaa tarkastaa.
edit2. Näyttistä voi kokeilla myös vähän alivoltittaa
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.11.2020
Viestejä
189
Samoissa lämmöissä pyörii pelaillessa refu kortti itelläkin.
3d markeissa hot spotti käy yli 100asteessa.
Pikkusen ite säädin puhaltimia kovemmalle. Pelaan kuitenkin kuulokkeet päässä niin se pien humina ei haittaa mitään.
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
1 760
Time spy gpu score nousi pienellä säädöllä 19550, tms. (msi rx 6800 xt gaming x trio) Tässä on vakiona powerlimit +9%. Mpt on harkinnassa, koska kortti ei kuumene pahasti. Olisiko realismia +15% poweria, niin gpu score nousee 20,2 k pojoihin? 20 k on varma, mutta kuinka paljon yli?
 
Liittynyt
03.02.2021
Viestejä
7
Päästään haaroitetun piuhan voi katsoa olevan hyvä vain alle 200W kuluttaville korteille.
Ja joku tehtaalla kovemmin ylikellotettu 6900 XT lienee hyvinkin 350W kortti 550-600W transienteilla, niin ei ihme jos kippailee yhdellä kaapelilla.
Sitten tietenkin olisi eriasia jos se yksi kaapeli olisi >2,5 mm²/4 mm² johtimilla....
Jooh, ymmärrän kyllä. Siksi sinne sen toisen piuhan tuuppasinkin, kun hoksasin että näinköhän virtapuoli riittää. Itellä tuppaa aina menemään touhut häröpalloiluksi kun tulee jotain uutta niin äkkiä kasaan ja jälkikäteen ihmetellään että mitä nyt taas. Jännitti tuo tapa vaan miten kaatuili kun tuli tosiaan nämä vanhemmat AMD:n kortit mieleen.. :D
 
Liittynyt
29.03.2020
Viestejä
495
Nyt on säädetty ihan hyvät mulle ja lämmötkin pysyy kurissa. Tarvii sit tiputella coree jos rupee kippailee.
 

Liitteet

Liittynyt
30.12.2016
Viestejä
94
Niin mikä se gpu score on? Se on se oleellisin tieto, ei kokonaispistemäärä tai cpu score.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 987
Viestejä
4 295 663
Jäsenet
71 761
Uusin jäsen
veicco

Hinta.fi

Ylös Bottom