Radeon RX 6800 / 6800 XT / 6900 XT -ketju (Navi21)

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 171
Alivoltitettu ja ylikellotettu kortti kippasi Quake RTX:ssä. Onko kokemuksia onko RT yleisesti herkempi kaatumisille? Saattoi toki olla muustakin kyse. Quake ei nykypäivänä ole niin mielenkiintoinen peli, että sen kanssa jaksaisi tehdä laajempia testiajoja.
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 136
Osaako joku kertoa miksi port royale kaatuu jos nostaa kortilla power limittiä? Muut testit ja pelit toimii ok.
 

Qwerty

.
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 084
Osaako joku kertoa miksi port royale kaatuu jos nostaa kortilla power limittiä? Muut testit ja pelit toimii ok.
Oma veikkaukseni on, että kun nostat power limittiä annat kortille mahdollisuuden boostata korkeammalle ja se ei sit enää olekaan vakaa kun käytetään säteenseurantaa?
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
1 318
Alivoltitettu ja ylikellotettu kortti kippasi Quake RTX:ssä. Onko kokemuksia onko RT yleisesti herkempi kaatumisille? Saattoi toki olla muustakin kyse. Quake ei nykypäivänä ole niin mielenkiintoinen peli, että sen kanssa jaksaisi tehdä laajempia testiajoja.
Miten sait toimimaan, sanoo että No ray tracing capable Gpu found.
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 136
Oma veikkaukseni on, että kun nostat power limittiä annat kortille mahdollisuuden boostata korkeammalle ja se ei sit enää olekaan vakaa kun käytetään säteenseurantaa?
Erikoista vaan kun ei toimi edes asetukset vakiona pl. Tuo power limit nosto, kun ei voi edes +1% laittaa. :D
 
Liittynyt
08.12.2020
Viestejä
11
Juuri lähti matkaan omasta 6800XT:stä RMA lomake. Ongelmat lisääntyneet ja nyt minkä tahansa 3D ohjelman käynnistys kaataa ajurit. Onko kenelläkään kokemuksia miten kauan tuo AMD:n RMA prosessi mahtaisi kestää?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
133
Juuri lähti matkaan omasta 6800XT:stä RMA lomake. Ongelmat lisääntyneet ja nyt minkä tahansa 3D ohjelman käynnistys kaataa ajurit. Onko kenelläkään kokemuksia miten kauan tuo AMD:n RMA prosessi mahtaisi kestää?
Itse pistin 23.12. RMA-lomakkeen menemään 6900 XT:stä, meni n. viikko vääntää supportin kanssa kunnes sain luvan lähettää sen takaisin heille. Lähinnä he kävivät kaikki perus "ootko asentanut ajurit uudestaan" jne. kysymyksiä läpi, vaikka ilmaisin selvästi jo ensimmäisessä viestissäni mitä kaikkea olen kokeillut. Lisäksi niillä oli joku outo taipumus vastata ainoastaan kerran päivässä. Hieman kun muutin kirjoitustyyliä niin johan alkoi tapahtumaan. Kortin pistin matkaan 30. päivä ja oli perillä siellä Hollannissa jo seuraavana päivänä. Nyt odottelen käsittelyä johon pitäisi mennä n. työviikko.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 070
Itse pistin 23.12. RMA-lomakkeen menemään 6900 XT:stä, meni n. viikko vääntää supportin kanssa kunnes sain luvan lähettää sen takaisin heille. Lähinnä he kävivät kaikki perus "ootko asentanut ajurit uudestaan" jne. kysymyksiä läpi, vaikka ilmaisin selvästi jo ensimmäisessä viestissäni mitä kaikkea olen kokeillut. Lisäksi niillä oli joku outo taipumus vastata ainoastaan kerran päivässä. Hieman kun muutin kirjoitustyyliä niin johan alkoi tapahtumaan. Kortin pistin matkaan 30. päivä ja oli perillä siellä Hollannissa jo seuraavana päivänä. Nyt odottelen käsittelyä johon pitäisi mennä n. työviikko.
Jos joku ongelma tulisi itelle niin mistä tuon rma lomakkeen ylipäätään saa ja keneen ollaan yhteydessä sähköpostitse?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
133
Jos joku ongelma tulisi itelle niin mistä tuon rma lomakkeen ylipäätään saa ja keneen ollaan yhteydessä sähköpostitse?
Oletan muuten, että puhutaan nyt siis suoraan AMD:ltä ostetuista korteista.

RMA-lomake on täällä https://www.amd.com/en/support/kb/warranty-information/rma-form sen kun lähetät niin se luo samalla tiketin ja sieltä joku sitten vastailee sulle. En ainakaan itse lähettänyt mitään säköpostia ennenkuin sieltä oltiin minuun yhteydessä.

Kysyin muuten sitä, että onko heillä heti korttia millä lähettää kun muuten saatavuus on mitä on ja vastauksena "We do have the replacement stock and it will be shipped as soon as the faulty unit is received and processed at our warehouse. "
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 070
Oletan muuten, että puhutaan nyt siis suoraan AMD:ltä ostetuista korteista.

RMA-lomake on täällä https://www.amd.com/en/support/kb/warranty-information/rma-form sen kun lähetät niin se luo samalla tiketin ja sieltä joku sitten vastailee sulle. En ainakaan itse lähettänyt mitään säköpostia ennenkuin sieltä oltiin minuun yhteydessä.

Kysyin muuten sitä, että onko heillä heti korttia millä lähettää kun muuten saatavuus on mitä on ja vastauksena "We do have the replacement stock and it will be shipped as soon as the faulty unit is received and processed at our warehouse. "
Joo juurikin amdn tuotteesta kysymys. Taitaa tuo amdn takuu toimia sitten hyvin jos saa vielä uuden näyttiksen tilalle vanhan saavuttua perille järkevässä aikataulussa :thumbsup:

Toisen leirin puolella ei uskalla edes ajatella mitä tapahtuisi tai kauanko menisi uuden 80sen saamisessa vanhan tilalle :D

Mielenkiinnolla seuraan miten asia selviää/ratkeaa :)
 
Liittynyt
29.12.2019
Viestejä
44
Eilen pistin konetta kasaan ja nyt Radeon Software ei suostu enää avautumaan. Mistäköhän johtuu ja miten korjattavissa?
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
1 318
Erikoista vaan kun ei toimi edes asetukset vakiona pl. Tuo power limit nosto, kun ei voi edes +1% laittaa. :D
Joku erikoisuus RT päällä on. Samanlailla "vakaat";) kellot kaatuu jos nostaa powerlimittiä yhtään portryalessa, taas päinvastaisesti RT Ultralla Metro Exoduksessa peli jäätyy jossain välin (1-10min) jos lasken power limitin normaaliksi.:woot: Slideri +15% on vakaa kuin kivi.
 
Liittynyt
16.03.2017
Viestejä
1 397
Onko kellään tuota Alphacoolin blokkia kiinni 6800XT/6900XT, mahtuuko sinne mosfetin vieressä olevien "chokejen" väliin lämpötyynyt, voisi auttaa coil whinen kanssa kun kiristyy kunnolla.
 
Liittynyt
24.06.2019
Viestejä
520
Onko joku saanut Ryzen 3600 prossulla tuota SAM:a päälle? Päivitin Asrock B550M Steel Legend emon BIOS:n juuri uusimpaan jossa tuo tuki on, mutta en löydä BIOS:sta sitä asetusta "Resizable Bar". Laitoin päälle "Above 4G decoding" ja se käski ensin ottamaan CSM asetuksen pois käytöstä jonka tein. Ilmeisesti sen "Resizable Bar" asetuksen pitäisi olla tuossa samassa PCI-välilehdessä?

Muistialue ei näytä laajennettua modea laitehallinnassa. Näyttis on 6800XT

BIOS v. 1.80 Update AMD AGESA Combo-AM4 V2 1.1.0.0 patch D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 171
Onko joku saanut Ryzen 3600 prossulla tuota SAM:a päälle? Päivitin Asrock B550M Steel Legend emon BIOS:n juuri uusimpaan jossa tuo tuki on, mutta en löydä BIOS:sta sitä asetusta "Resizable Bar". Laitoin päälle "Above 4G decoding" ja se käski ensin ottamaan CSM asetuksen pois käytöstä jonka tein. Ilmeisesti sen "Resizable Bar" asetuksen pitäisi olla tuossa samassa PCI-välilehdessä?

Muistialue ei näytä laajennettua modea laitehallinnassa. Näyttis on 6800XT

BIOS v. 1.80 Update AMD AGESA Combo-AM4 V2 1.1.0.0 patch D
Riippuu emosta ja sen biosista. MSI vastasi minulle että 3900x:n kanssa pitää odotella tässä kuussa tulevaa bios päivitystä, ennen kuin Resize BAR toimii omalla emolevylläni.

Edit: siellähän se uusi Bios jo odottelee
Edit2: ja resize bar toimii nyt
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
335
Onko kellään tuota Alphacoolin blokkia kiinni 6800XT/6900XT, mahtuuko sinne mosfetin vieressä olevien "chokejen" väliin lämpötyynyt, voisi auttaa coil whinen kanssa kun kiristyy kunnolla.
Ei oo vielä kiinni vaan pöydällä odottelemassa letkuja ja liittimiä, varmaan ens viikolla saan 6900:n kiinniteltyä. Kevyet vinkumiset tuosta kuuluu ja täytyy koittaa saako hiljenneltyä. Itseä ei tosin haittaa, koska tuolla saan kyljen kiinni. Nyt pitänyt koppaa auki, kun hieman tuuppaa lämpöä sisälle tuo ilmajäähdytin :wtf:
 
Liittynyt
24.06.2019
Viestejä
520
Riippuu emosta ja sen biosista. MSI vastasi minulle että 3900x:n kanssa pitää odotella tässä kuussa tulevaa bios päivitystä, ennen kuin Resize BAR toimii omalla emolevylläni.

Edit: siellähän se uusi Bios jo odottelee
Itse itselleni vastaten: r/ASRock - With ASRock motherboards, can you enable resizable BAR with a Zen 2 CPU using the latest BIOS?

Eli Asrock ei olekkaan tuonut tukea ZEN2 prossuille laittaa Resizable Bar päälle. NICE!

Tässä joku lista käyttäjien ilmoittamista missä onnistuu ja missä ei...

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
350
MSI:ltä oli tullu 22.12 ladattavaksi BETA-bios X470 Gaming Plussalle:

- Updated AMD AGESA ComboAm4v2PI 1.1.0.0 Patch D
- Support Re-size BAR function to enhance GPU performance.

Latasin, asensin ja naputtelin muistit manuaalisesti kohdalleen, kuten tähänkin asti.

Biokseen ilmestyi nuo Re-size BAR ja Above 4G valinnat. Hyvin näyttää toimivan 3900X:llä.
 

Sihijuoma667

Team AMD
Liittynyt
13.04.2017
Viestejä
1 324
MSI:ltä oli tullu 22.12 ladattavaksi BETA-bios X470 Gaming Plussalle:

- Updated AMD AGESA ComboAm4v2PI 1.1.0.0 Patch D
- Support Re-size BAR function to enhance GPU performance.

Latasin, asensin ja naputtelin muistit manuaalisesti kohdalleen, kuten tähänkin asti.

Biokseen ilmestyi nuo Re-size BAR ja Above 4G valinnat. Hyvin näyttää toimivan 3900X:llä.
Oliko tuo nyt se systeemi joka piti toimia vain uusien Ryzeneiden kanssa?
 
Liittynyt
06.11.2020
Viestejä
5
Eilen pistin konetta kasaan ja nyt Radeon Software ei suostu enää avautumaan. Mistäköhän johtuu ja miten korjattavissa?
Oli vastaavaa ongelmaa mutta ratkes kun kävi poistamassa gmdb.blb tiedoston sieltä sen ohjelman kansiosta. Se loi ite uuden ja ei ole sen jälkeen ollut ongelmaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 171
Onko tuosta vaikutuksesta jotain testiä tai faktaa? Siis 3000-sarjan Ryzeneillä ja 6000-sarjan Radeonilla?
Kelpaako tämä:
Tämän innoittamana asentelin uuden biossin Asuksen B450 Prime Plus emolevyyn, jossa tuki SAMille.

Ryzen 3600 + 6800 XT kombolla ainakin kahden pelin sisäisillä benchmarkeilla näytti tuovan muutaman FPS:n lisää AVG arvoihin kolmen ajon keskiarvoilla testattuna.

Wolfenstein Youngblood AVG 157 -> 166
F1 2020 AVG 126 -> 131

E: 5120 x 1440 resoluutio käytössä.
 
Liittynyt
10.11.2020
Viestejä
246
Kertokaas tekisikö tällä mitään?
On vaan pirun kallis...
Mutta ruennu tuota cyperpunkkia pelatessa hikoomaan jalat tuosta lämmöstä... Mut tekeekö tollasella mitään edes?

Edit. Ei taida paljoa auttaa vaikka koteloon noctuat vaihtaa kun on kuitenkin Corsairin mangetikit jo siinä...
 
Liittynyt
28.09.2017
Viestejä
220
Kertokaas tekisikö tällä mitään?
On vaan pirun kallis...
Mutta ruennu tuota cyperpunkkia pelatessa hikoomaan jalat tuosta lämmöstä... Mut tekeekö tollasella mitään edes?

Edit. Ei taida paljoa auttaa vaikka koteloon noctuat vaihtaa kun on kuitenkin Corsairin mangetikit jo siinä...
Jaa sinne ne kaikki AMD Edition blockit on menny ku eivät saaneet Jimms/EK mulle toimitettua luvatussa aikataulussa :sangry:
 
Liittynyt
24.06.2019
Viestejä
520
Kertokaas tekisikö tällä mitään?
On vaan pirun kallis...
Mutta ruennu tuota cyperpunkkia pelatessa hikoomaan jalat tuosta lämmöstä... Mut tekeekö tollasella mitään edes?

Edit. Ei taida paljoa auttaa vaikka koteloon noctuat vaihtaa kun on kuitenkin Corsairin mangetikit jo siinä...
Takas fysiikan tunnille... ei se energiamäärä mihinkään muutu vaikka jäähdytät sitä millä. :rolleyes:
 
Liittynyt
16.03.2017
Viestejä
1 397
On kyllä melkonen hinta, tuolla hinnalla saa koko koneen jäähdytettyä bykskin osilla.
 
Liittynyt
10.11.2020
Viestejä
246
Okei, joo. Selvä. Ei tästä aiheesta kannata enää jatkaa sinun kanssa. o_O Antaa muiden postata, enempi aiheeseen liittyvää.
Niin siis en ajatellut, että kortti tuottaisi vähemmän lämpöä, vaan ajattelin jos se ei kotelon sisustaa ja muita osia kuumentaisi niin paljon kuin ilma jäähy. Mutta ilmeisesti olen väärässä. Kokemusta noista blogeista ei itselläni ole.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 070
Tuntuu vinkuvan kaikki radeonit, oma 6900XT on aikamoinen ujeltaja myös.
Joo kyllähän se munkin amd refu 6900xt coil whainaa. Rasituksessa puhaltimet ja kaiuttimet kyllä peittää sen. Onhan tuo syvältä, korostuis aika pahasti jos vedelle laittais...
 
Liittynyt
09.12.2020
Viestejä
171
Joo kyllähän se munkin amd refu 6900xt coil whainaa. Rasituksessa puhaltimet ja kaiuttimet kyllä peittää sen. Onhan tuo syvältä, korostuis aika pahasti jos vedelle laittais...
En tiedä onko mulla kuulossa vikaa vai mikä, mutta oma refu 6900xt ei ole vielä vinkunut. Olen ihan yrittänyt kotelon kylki auki kuunnella, mutta en ole kuullut. Saa nähdä onko ääntä luvassa, kun lyö vesille. Veikkaan että on.. :rolleyes:
 

gm_

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
315
Mulla kanssa julkkarista napattu 6800XT refu eikä vingu lainkaan. Entinen RTX2060 Super taasen vinku siihen malliin että nyt vaihdon jälkeen nostin kotelon pöydälle. Nyt tosin emolevyllä joku vinkuu hissukseen..
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
3 457
Mulla kanssa julkkarista napattu 6800XT refu eikä vingu lainkaan. Entinen RTX2060 Super taasen vinku siihen malliin että nyt vaihdon jälkeen nostin kotelon pöydälle. Nyt tosin emolevyllä joku vinkuu hissukseen..
Joo, oma 6800XT vinkuu lähinnä pelivalikoissa, jos ei ole fps lukkoa. Muuten siitä voi kuulla joskus ihan pientä ääntä, mutta käytännössä lähes coilwhine vapaa.
 
Liittynyt
10.11.2020
Viestejä
246
En tiedä onko mulla kuulossa vikaa vai mikä, mutta oma refu 6900xt ei ole vielä vinkunut. Olen ihan yrittänyt kotelon kylki auki kuunnella, mutta en ole kuullut. Saa nähdä onko ääntä luvassa, kun lyö vesille. Veikkaan että on.. :rolleyes:
Itellä piti 400-500 FPS mut muuten on kyl hiljane
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
219
Ei tunnu pahemmin vinkuvan tuo munkaan 6900XT vesillä eikä vinkunut ilmallakaan. Katsoin että refun backplate oli aika löysästi kiinni ja blokki tiukalla niin yritin vetää EK:n kupari blokin yhtä tiukalle ja backblaten jättää yhtä löysälle. Ilmeisesti onnistui.
Vega64sen vesiblokin ja backblaten vedin aikoinaan niin tiukkaan kuin meni ja se ulisi kuin viimestä päivää. 5700XT Liquid Devil oli sitten jo yhtä hiljainen kampe kuin tämä 6900XT.
 
Liittynyt
28.12.2017
Viestejä
193
Itse pistin 23.12. RMA-lomakkeen menemään 6900 XT:stä, meni n. viikko vääntää supportin kanssa kunnes sain luvan lähettää sen takaisin heille. Lähinnä he kävivät kaikki perus "ootko asentanut ajurit uudestaan" jne. kysymyksiä läpi, vaikka ilmaisin selvästi jo ensimmäisessä viestissäni mitä kaikkea olen kokeillut. Lisäksi niillä oli joku outo taipumus vastata ainoastaan kerran päivässä. Hieman kun muutin kirjoitustyyliä niin johan alkoi tapahtumaan. Kortin pistin matkaan 30. päivä ja oli perillä siellä Hollannissa jo seuraavana päivänä. Nyt odottelen käsittelyä johon pitäisi mennä n. työviikko.
Itselläni tämä RMA-prosessi meni juuri samalla tavalla, että kerran päivässä tuli uusi viesti seuraavista toimenpiteistä, joita voisi kokeilla, vaikka alun alkaen olin jo kertonut kokeilleeni nuo kaikki ajureiden asennukset sun muut. Mutta nyt muutaman päivän viestittelyn jälkeen tuli viestiä, että pitäisi lähettää takaisin Hollantiin, niin saan uuden tilalle. Mutta miten tämä palauttaminen nyt käytännössä menee? Onko näissä valmiiksi joku postitushomma jo hoidettu jonkin kuriirin kautta vai pitääkö lähetys hoitaa itsenäisesti parhaaksi katsomallaan tavalla...? Tämä ei oikein avaudu noista viesteistä tai AMD:n sivuilta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
246 004
Viestejä
4 296 274
Jäsenet
71 763
Uusin jäsen
ToivonenTJT

Hinta.fi

Ylös Bottom