Radeon RX 6800 / 6800 XT / 6900 XT -ketju (Navi21)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kaotik
  • Aloitettu Aloitettu
Hyvä coilwhine.


Ei jumalauta....
Lienee yksilökohtaista vinkuuko ja miten paljon jos vinkuu, Sampsa kehui 6800 XT:n jäähyä hiljaiseksi ja totesi ettei ole coil whineä

--

HUOM
Keskustelu saatavuudesta ja tilauksista:
 
Noihin hintoihin ja varsinkin oletettavasti customien kalliimmalla hinnalla en näe kyllä syytä ottaa AMD:ta, kun ottaa huomioon Nvidian ominaisuudet. Kyllä nämä meni omasta mielestä liian kalliiksi ja aika paljonkin.
Vähän samoilla linjoilla alan olemaan...Taitaa se tuleva 3080Ti sittenkin korjata potin.
 
asus non tuffi 700e pintaan olisi ihan sopiva, varsinkin rtx peleissä jos nyt joskus niitä tulee.
 
Noihin hintoihin ja varsinkin oletettavasti customien kalliimmalla hinnalla en näe kyllä syytä ottaa AMD:ta, kun ottaa huomioon Nvidian ominaisuudet. Kyllä nämä meni omasta mielestä liian kalliiksi ja aika paljonkin.

Saatavuudet kun on sekä Nvidia että AMD korteilla mitä on niin voidaan pyytää ylihintaa ja kaikki menee silti kaupaksi.
Onhan tuo 749€ silti 50€ halvempi kuin halvin 3080. (Jimm's hinnat)

Sanotaanko että jos viikon kahden päästä AMD:n kortteja on saatavilla ja Nvidian kortteja ei, niin onhan se todella iso syy ostaa AMD...
 
Jimms sivulla kyttäsin näitten myyntiin tuloa.
Siinä määrin hämmennyin kun ei ollut 6800 XT:tä tilattavana ollenkaan, että meni sitten nuo tavallisetkin sillävälin loppuun.

Muuten en olisi kisassa mukana ollut mutta typeryyttäni menin 5700XT:n myymään jo muutama viikko sitten. Sen verran tuskaista koittaa pyörittää Red dead redemption onlinea GTX780 - 3Gb kortilla, että pakko oli koittaa josko onnistaisi muakin joskus.

Ymmärtääkseni 25.11 ilmeisesti vielä jonkinlainen mahdollisuus pelastaa tilanne customien kanssa?
 
Pelaajille ok mutta luoville hybdrikäyttäjille aika tuhnu. Ylipäätään Nvidia kortit moninverroin vahvempia RTX, DLSS, NVENC laatuero amd vastaavaan, OpticX blender.
Mitä enemmän DLSS pelejä tulee jää AMD auttamatta jälkeen. oh well. ei nyt täyttä Serriä sentään.
 
Viimeksi muokattu:
Oma kanta on että jos ray tracing ei kiinnosta niin 1080 Ti on ihan riittävä ainakin alle 4k pelaamiseen. Ja jos kiinnostaa niin ei ole 3080:n voittanutta hinta/teho-suhteessa.
 
Hinnat on kyllä nyt sitä luokkaa että se suurin vahvuus katoaa siinä. Menee kyllä vähän harkinnat uusiksi.
Itsellä sama. Jos custom XT-korttien hinnat olisivat alkaen 699€ (jota hyvin vahvasti epäilen nyt refujen ollessa 749€) niin ostaisin mielelläni AMD:n. Nyt kun hinnat on aikalailla 1=1 ei AMD:n hyväks jää oikein mitään?

Edit: 4K-pelaamiseen
 
Viimeksi muokattu:
Mitä enemmän DLSS pelejä tulee jää AMD auttamatta jälkeen. oh well. ei nyt täyttä Serriä sentään.

Hauskana seikkana Nvidia 3080-kortteja oli launchissa enemmän saatavilla kuin mitä 6800xt kortteja ekana päivänä tilaaville. Yksityiskohta mitä en olisi uskonut. Nuo 6800xt refun äänet kuitenkin ihan kohdallaan.

AMD:llä tulee FidelityFX: Super Resolution skaalaus joka on DLSS vastaava tekniikka. Laatu/nopeus/pelituki jää sitten nähtäväksi.

Mistä tiedät julkaisun korttimäärät? Kerrotko muillekkin kappalemäärät Nvidia FE vs. AMD referenssi.
 
Pelaajille ok mutta luoville hybdrikäyttäjille aika tuhnu. Ylipäätään Nvidia kortit moninverroin vahvempia RTX, DLSS, OpticX blender.
Mitä enemmän DLSS pelejä tulee jää AMD auttamatta jälkeen. oh well. ei nyt täyttä Serriä sentään.

Hauskana seikkana Nvidia 3080-kortteja oli launchissa enemmän saatavilla kuin mitä 6800xt kortteja ekana päivänä tilaaville. Yksityiskohta mitä en olisi uskonut. Nuo 6800xt refun äänet kuitenkin ihan kohdallaan.
Oma kanta on että jos ray tracing ei kiinnosta niin 1080 Ti on ihan riittävä ainakin alle 4k pelaamiseen. Ja jos kiinnostaa niin ei ole 3080:n voittanutta hinta/teho-suhteessa.
Tämähän se olisi.

Kuinka moni pelkkää rasterointia käyttävä peli tarvitsee 6800 XT tasoisen kortin pyöriäkseen kunnolla 1080p tai edes 1440p? Raytracing, suuret resoluutiot ja ei-pelikäyttö on ne mitkä vaativat näytönohjaimelta eniten, ja niihin siis myös ostetaan high end kortteja. AMD:n RT-suorituskyky on oletettuakin tuhnumpi, isoilla resoluutioilla Nvidialla on etu DLSS:n takia ja hyötykäytössä CUDA on iso juttu.
 
Itsellä sama. Jos custom XT-korttien hinnat olisivat alkaen 699€, jota hyvin vahvasti epäilen nyt refujen ollessa 749€ niin ostaisin mielelläni AMD:n. Nyt kun hinnat on aikalailla 1=1 ei AMD:n hyväks jää oikein mitään?

Edit: 4K-pelaamiseen
Kannattanee katsoa niitä refujen hintoja uudestaan parin päivän päästä, kun tilanne vähän stabiloituu F5-hyökkäyksen jäljiltä. Täällä on kuitenkin jo TechBBS:n käyttäjäkin tilannut XT:n 677,29€ hintaan suoraan AMD:lta.
 
TPU:n SAM testit, parannus on keskimäärin tosiaan vain 2% luokkaa.

relative-performance_1920-1080.png


relative-performance_3840-2160.png


 
AMD:llä tulee FidelityFX: Super Resolution skaalaus joka on DLSS vastaava tekniikka. Laatu/nopeus/pelituki jää sitten nähtäväksi.

Mistä tiedät julkaisun korttimäärät? Kerrotko muillekkin kappalemäärät Nvidia FE vs. AMD referenssi.

Paitsi siinä missä DLSS toimii tensor coreilla (mitä AMDssa ei ole), joutuu toi AMDn super resolution jakamaa nykyset tehot. Eli luultavasti paljon vaatimattomampi.
 
Jaa-a, aikalailla juurikin sitä mitä ainakin itse oletin. 3070 ja 3080 välissä.
Directx Raytracing Benchmarkissa ja Minecraftissa se on 3070 alapuolella. Port Royal ja useimmat RT-pelit käyttää sekaisin rasterointia ja raytracingia, ja niiden keskinäinen suhde vaihtelee pelistä toiseen.
 
Jaa-a, aikalailla juurikin sitä mitä ainakin itse oletin. 3070 ja 3080 välissä.
Jep, ja kun alkuperäiset huhut oli et oltais jossai 2080 superin tasolla ni ei toi niin kamala ole. Vaikka itse en tuota puolta niin ole seurannut kun en koe että tuo on vielä arkipäivää edes 3090:lla kunnolla.
 
TPU:n SAM testit, parannus on keskimäärin tosiaan vain 2% luokkaa.

relative-performance_1920-1080.png


relative-performance_3840-2160.png



Keskimääräinen on ehkä vähän harhaanjohtava kun kyseessä on periaatteessa "ilmainen" lisäsuorituskyky ja jossain peleissä erot on kuitenkin jopa +10fps.
 
Jep, ja kun alkuperäiset huhut oli et oltais jossai 2080 superin tasolla ni ei toi niin kamala ole. Vaikka itse en tuota puolta niin ole seurannut kun en koe että tuo on vielä arkipäivää edes 3090:lla kunnolla.

DLSS:n kanssa ray tracingin pitää ihan mielellään päällä useassa pelissä. Mielestäni parantaa selkeästi visuaalista ilmettä eikä ole pelkkää "kiiltävää lätäkköä" kuten useasti todetaan.
 
Eipä näytä NVENC -kilpailijan ja ReLiven tilanne vieläkään ruusuiselta vaikkei vielä kunnon testejä olekaan:

 
Arvostelut eivät suuresti sykäyttäneet. Custom mallien hintojen ja suorituskyvyn ollessa noin AMD:n tasolla (paitsi 1440p selkeästi AMD:lla parempi), niin ei olekaan helppo päätös. Raytracing ei ole itselleni mikään kriteeri ja tarpeeni on 1440p, joten siinä mielessä AMD on vielä varteenotettava vaihtoehto kokoonpanooni.
 
Mä en edelleenkään tiedä, kumman haluaisin: 3080 vai 6800XT. Suoraan sanottuna olen vähän pettynyt 6800XT:n rasterointisuorituskykyynkin. Odotin AMD:n lukujen perusteella, että ollaan ihan 3080:n tuntumassa itselleni relevantilla 4k-resolla, mutta ei olla. Laidastaan noissa laajemmissa indekseissä eroa on about 5-10 prossaa 3080:n hyväksi. Ja puhdasta RT-vääntöä näyttää olevan aika heikosti, kuten oli odotettavissa. 3DMarkin Port Royalissa ollaan vielä jotakuinkin 3070/2080Ti:n tasolla, mutta siinä uudessa kauttaaltaan RT:llä toteutetussa testissä 3070 on 17% nopeampi ja 3080 vetää kaulaa 75%! Jos siis jossakin pelissä RT väännetään tappiin, niin 6800XT kyllä tukehtuu erittäin nopeasti. Nyt pohdittavaksi jää, että onko tuollaisia pelejä kuinka paljon tulossa ja toisaalta, onko 6800XT:n tasoisesta RT-suorituskyvystä kuinka paljon iloa sittenkään, jos RT on sille optimoitu. Jos nyrkkisääntö oli, että 2080Ti:llä RT oli vielä irrelevantti, niin 6800XT on sitä hitaampi puhtaasti RT:ssä :confused2:

Tässä viime viikkoina arpoessa laitoin kuitenkin jo koko setin uusiksi (B550+5600X), pääosin koska ei ollut muutakaan tekemistä koneen kanssa ja osin siksi, että halusin uskoa että SAM toisi riittävän lisäpotkun tekemään 6800XT:n valinnan helpoksi. Ja tuleehan siitä näköjään joissakin tapauksissa isojakin hyötyjä, mutta toisaalta enimmäkseen ei.

Joutuu näillä näkymin pitämään tilaukset sisässä molemmista, ja katsoo sitten että kumman puolella saatavuus alkaa näyttää valoisammalta. Joka tapauksessa asia oli, kuten pelkäsin: 4K-sekapelaajalle, jota RT:kin kiinnostaa, on helvetin vaikea päättää, onko parempi valinta 6800XT vai 3080. Paljosta joutuu luopumaan, otti kumman tahansa.
 
Joutuu näillä näkymin pitämään tilaukset sisässä molemmista, ja katsoo sitten että kumman puolella saatavuus alkaa näyttää valoisammalta. Joka tapauksessa asia oli, kuten pelkäsin: 4K-sekapelaajalle, jota RT:kin kiinnostaa, on helvetin vaikea päättää, onko parempi valinta 6800XT vai 3080. Paljosta joutuu luopumaan, otti kumman tahansa.

EIkö sillon oo aika päivänselvä kumman ottaa? Kun huomioidaan vielä DLSS.

PS. SAM tulossa nvidialle ajuripäivityksellä, sit joskus.

Hyvä esimerkki.
yK1JAmN.png
 
Mä en edelleenkään tiedä, kumman haluaisin: 3080 vai 6800XT. Suoraan sanottuna olen vähän pettynyt 6800XT:n rasterointisuorituskykyynkin. Odotin AMD:n lukujen perusteella, että ollaan ihan 3080:n tuntumassa itselleni relevantilla 4k-resolla, mutta ei olla. Laidastaan noissa laajemmissa indekseissä eroa on about 5-10 prossaa 3080:n hyväksi. Ja puhdasta RT-vääntöä näyttää olevan aika heikosti, kuten oli odotettavissa. 3DMarkin Port Royalissa ollaan vielä jotakuinkin 3070/2080Ti:n tasolla, mutta siinä uudessa kauttaaltaan RT:llä toteutetussa testissä 3070 on 17% nopeampi ja 3080 vetää kaulaa 75%! Jos siis jossakin pelissä RT väännetään tappiin, niin 6800XT kyllä tukehtuu erittäin nopeasti. Nyt pohdittavaksi jää, että onko tuollaisia pelejä kuinka paljon tulossa ja toisaalta, onko 6800XT:n tasoisesta RT-suorituskyvystä kuinka paljon iloa sittenkään, jos RT on sille optimoitu. Jos nyrkkisääntö oli, että 2080Ti:llä RT oli vielä irrelevantti, niin 6800XT on sitä hitaampi puhtaasti RT:ssä :confused2:

Tässä viime viikkoina arpoessa laitoin kuitenkin jo koko setin uusiksi (B550+5600X), pääosin koska ei ollut muutakaan tekemistä koneen kanssa ja osin siksi, että halusin uskoa että SAM toisi riittävän lisäpotkun tekemään 6800XT:n valinnan helpoksi. Ja tuleehan siitä näköjään joissakin tapauksissa isojakin hyötyjä, mutta toisaalta enimmäkseen ei.

Joutuu näillä näkymin pitämään tilaukset sisässä molemmista, ja katsoo sitten että kumman puolella saatavuus alkaa näyttää valoisammalta. Joka tapauksessa asia oli, kuten pelkäsin: 4K-sekapelaajalle, jota RT:kin kiinnostaa, on helvetin vaikea päättää, onko parempi valinta 6800XT vai 3080. Paljosta joutuu luopumaan, otti kumman tahansa.

Joo vähän kinkkiseksi menee. Itsellä resona 1440 mutta odotan kyllä rauhassa niin 6900xt:n kuin 3080 Ti:n launchin. Jos Ti saadaan hilattua lähelle 3090:n suorituskykyä järkevällä hinnalla, NVIDIA:n SAM-korvike tuo samat 2-5% prosessoririippumattomasti eikä 6900xt revi hirveää pesäeroa niin Nvidia kyllä menee tolla RTX, RTX Voice, DLSS, NVENC, CUDA, REFLEX, SAM-korvike featuresetillään edelle.
 
Oliko jossain jo testattu ylikellottamista vesijäähyllä? Vaikuttaisi olevan enemmän kellotuspotentiaalia kuin vihreässä leirissä. Silti mielestäni hinnat olisi saaneet olla melkein 100€ edullisemmat.
 


Level1Techsin Wendell testaillut Linux-toimivuuden ja hyvältä näyttää. Ubuntu 20.04 saatavilla ajurit ja toimivat OK.

VFIO-tuki hyvä eli voi pelailla Windows VM:ssä pelejä ilman epämääräisiä kerneli-hackseja mitä monet aiemmat kortit vaativat. GPU reset/recovery toimii!
 
radeonrx6800-dxr.png

untitled-1.png
'

RT-suorituskyky on juuri sitä mitä ensimmäiset vuodot joskus monta kuukautta sitten sanoivat: 2080 Super ja 2080 Ti välissä.
 


Mielenkiinnolla odotan atk jeesuksen seuraava videota, että mikä sen mielestä tuossa refucoolerissa tökkii :hmm:
"its not great"
Kaikki muut kehuneet, mukaanlukien io-tech.
 
Kannattanee katsoa niitä refujen hintoja uudestaan parin päivän päästä, kun tilanne vähän stabiloituu F5-hyökkäyksen jäljiltä. Täällä on kuitenkin jo TechBBS:n käyttäjäkin tilannut XT:n 677,29€ hintaan suoraan AMD:lta.
Ja tosiaan jään kyllä katsomaan vielä BIOS flashauksen mahdollisuuden kun onnistuin tuon 6800 saamaan Jimmsistä. Se toisi 649€ hintasen 6800 jo perf/€ aika matalaks. :cool:
 
Hardware Unboxedin keskiarvo 18 eri pelin bencheista 1440p resoluutiolla:

1605715926438.png


 
Gamers Nexus parjasi tuota 6800XT jäähyä jonkin verran, mutta kyllähän tuo on erittäin iso parannus verrattuna edellisiin referensseihin.
Pitää odotella että GN saa ulos jäähymodaus videonsa minkä lupasivat, ehkä siellä selitetään paremmin että missä on ehkä ongelmia.

Noh, 6800XT arpa on kuitenkin vetämässä Verkkiksessä. Pitää tässä odotella vähintään AIB mallien julkaisuun että peruuko tilauksen vai ei.
 
EIkö sillon oo aika päivänselvä kumman ottaa? Kun huomioidaan vielä DLSS.

PS. SAM tulossa nvidialle ajuripäivityksellä, sit joskus.

Hyvä esimerkki.
Ei se kyllä ole, kun huomioidaan kaikki.

PS. AMD:lla on tulossa oma kuvanskaalaustekniikka DLSS:ää vastaan jos sellaisista tykkää ajuripäivityksellä, sit joskus.

Esimerkkisi ei ollut hyvä eikä se kuvaa kokonaistilannetta millään tasolla hyvin.
Esimerkiksi ComputerBasella neljän pelin keskiarvona RTX 3080 FE on ~30% nopeampi kuin RX 6800 XT RT-peleissä 4K-resoluutiolla, kun sinun esimerkkisi mukaan se tarjoaisi lähes kaksinkertaista suorituskykyä.
 
Ei se kyllä ole, kun huomioidaan kaikki.

PS. AMD:lla on tulossa oma kuvanskaalaustekniikka DLSS:ää vastaan jos sellaisista tykkää ajuripäivityksellä, sit joskus.

Esimerkkisi ei ollut hyvä eikä se kuvaa kokonaistilannetta millään tasolla hyvin.
Esimerkiksi ComputerBasella neljän pelin keskiarvona RTX 3080 FE on ~30% nopeampi kuin RX 6800 XT RT-peleissä 4K-resoluutiolla, kun sinun esimerkkisi mukaan se tarjoaisi lähes kaksinkertaista suorituskykyä.

Kyllä se on ihan validi esimerkki puhtaasta RT-suorituskyvystä. Näyttää täsmälleen samaa kuin 3DMarkin RT feature test. Peleistä puhuttaessa mennään sitten tapauskohtaisiin juttuihin, eli lähinnä siihen, kuinka paljon RT:tä käytetään. Call of Duty pyörii 6800XT:lläkin ihan ok, Control on sitten lähempänä noita ääri-RT-esimerkkejä.
 


MADin markkinointipomo sai kortin itselleen, joten paper launch on peruttu! Aikamoista otsaa äijällä twiitata moista ottaen huomioon sen miten paljon paskaa tää julkistus on saanut niskaansa :rofl:
 
Ei se kyllä ole, kun huomioidaan kaikki.

PS. AMD:lla on tulossa oma kuvanskaalaustekniikka DLSS:ää vastaan jos sellaisista tykkää ajuripäivityksellä, sit joskus.

Esimerkkisi ei ollut hyvä eikä se kuvaa kokonaistilannetta millään tasolla hyvin.
Esimerkiksi ComputerBasella neljän pelin keskiarvona RTX 3080 FE on ~30% nopeampi kuin RX 6800 XT RT-peleissä 4K-resoluutiolla, kun sinun esimerkkisi mukaan se tarjoaisi lähes kaksinkertaista suorituskykyä.

Niin siis kyllähän amd pärjää nykyississä peleissä mainiosti. Mutta kun mietitään tulevaisuutta ja puuttuvia tensor coreja millä dlss myös toimii. Tilanne voi kääntyä pahasti niskaan.
 
Kyllä se on ihan validi esimerkki puhtaasta RT-suorituskyvystä. Näyttää täsmälleen samaa kuin 3DMarkin RT feature test. Peleistä puhuttaessa mennään sitten tapauskohtaisiin juttuihin, eli lähinnä siihen, kuinka paljon RT:tä käytetään. Call of Duty pyörii 6800XT:lläkin ihan ok, Control on sitten lähempänä noita ääri-RT-esimerkkejä.
Niin, tuossa yhdessä pelissä kyllä. AAA-luokan pelit eivät kuitenkaan vetele mitään puhtaasti path tracetettua ruutua vielä vuosiin (kuten tuosta NVIDIAnkin 4K-suorituskyvystä näkee), joten mielestäni se on aika tavalla vähemmän relevanttia tietoa ihmiselle, jota kiinnostaa myös RT, verrattuna noihin AAA-luokan peleihin joissa käytetään RT:tä.
Eikä se ole niin yksinkertaista että "kuinka paljon RT:tä käytetään" (edes path tracereissa), esimerkiksi AMD:n tapauksessa laatikkojen törmäystarkistuksia tehdään nelinkertaisella nopeudella kolmioihin nähden, eikä näiden suhde BVH-puussa ole millään muotoa vakio, suorituskyky voi siis vaihdella jo ihan sen mukaan todella huomattavasti. NVIDIAsta en ole varma, ovatko julkaisseet vastaavia box/triangle lukuja. AMD:n kannalta positiivisesti konsolit käyttävät sen tekniikkaa, mikä voi vaikuttaa sen toteutukselle suotuisasti multiplattareissa (tämä voi toki olla suotuisaa myös NVIDIAlle samalla, siitä ei ole tietoa)

Niin siis kyllähän amd pärjää nykyississä peleissä mainiosti. Mutta kun mietitään tulevaisuutta ja puuttuvia tensor coreja millä dlss myös toimii. Tilanne voi kääntyä pahasti niskaan.
AMD:lla on tulossa oma kuvanskaalaustekniikkansa kilpailemaan DLSS:n kanssa, jos noista kuvanhuononnustekniikoista tykkää. Vaikka DLSS:n nykyversio pyörii tensoriytimillä, kaikki versiot eivät ole pyörineet eikä niitä tensoriytimiä vaadita siihen, se on vain nopeampaa niillä. Vaikka RDNA2:ssa ei ole vastaavia matriisiyksiköitä, siinä on tällä kertaa mukana noihin koneoppimishommiin hyödyllisesti 4:1 INT8 ja 8:1 INT4 nopeus.
 
Hardware Unboxedin keskiarvo 18 eri pelin bencheista 1440p resoluutiolla:

1605715926438.png



Tiivistettynä tasaveroiset kortit, kaikenlainen vääntäminen pelitehojen eroista siis turhaa.
Ostaja hankkinee sen pohjalta, mitä lisäominaisuuksia arvostaa tai minkä värisillä laseilla maailma tarkkailee.


Tässä kohtaa sanoisin normaalisti että helkkarin hyvää aika kuluttajalle, kilpailutilanteeltaan.
Mutta kummankin leirin korttien heikko saatavuus syö terän siltä hehkutukselta vielä ensi vuoden alkuun saakka,
hinnassa siis kilpailu tuskin tulee vielä hetkeen näkymään. Eagle Oc 3080 odotellessa toivotan saantionnea myös punaisen leirin miehille tai sinne siirtyjille :kippis:
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä se on ihan validi esimerkki puhtaasta RT-suorituskyvystä. Näyttää täsmälleen samaa kuin 3DMarkin RT feature test. Peleistä puhuttaessa mennään sitten tapauskohtaisiin juttuihin, eli lähinnä siihen, kuinka paljon RT:tä käytetään. Call of Duty pyörii 6800XT:lläkin ihan ok, Control on sitten lähempänä noita ääri-RT-esimerkkejä.

Ja tuolla teoreettisella säteenjäljitys suorituskyvyllä on ihan yhtä paljon merkitystä kuin ilmoitetulla TFLOPS lukemalla...

Missään nykykortissa kun ei tehot riitä puhtaasti säteenjäljityksellä tehtyihin peleihin niin merkitystä on sillä että miten nämä hybriditoteutukset toimii. Ja siinä 6800XT on aikalailla 3070:n tasolla ja joissain peleissä sen ja 3080:n välissä.
 
Se mitä ikä on opettanut on se, että sellaisille mahdollisesti ilmaantuville ominaisuuksille ei kannata laskea lähes mitään arvoa. Se mitä on julkaisussa tarjolla on se mihin voi kunnolla luottaa. Sitä pettää itseään jos elättelee toiveita valmistajien puheisiin pohjautuen, että ainakaan millään lailla kilpailukykyistä vastaava ominaisuutta tulee tarjolle jos se julkaisussa puuttuu. Hyvässä lykyssä tulee kohtullisesti toimiva sinne päin ominaisuus.

Sanoisin, että jonkinlaisesti toimivaa RT teknologiaa tulemme näkemään vasta 3nm korteissa, että se RT-teho aikuisen oikeasti riittää jo johonkin. Nykyisethän on lähinnä sellaisia räpellysasteen versioita kuten aikoinaan oli bump map tuki parissa ekassa pelissä, jotka sitä tuki. Puhumattakaan täysin raytrace vailastusta usean valolähteen pelimaailmasta.

Ne lätäköiden ja maa-alueidenkin oikeammin piirtyvät heijastukset parantaa immersiota jo kummasti, että on niistä johonkin.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
259 450
Viestejä
4 507 936
Jäsenet
74 400
Uusin jäsen
germit

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom