Radalla autoilu

Onkos porukka asentanu jälkiasenteisia TPMS, rengaspaineen tarkkailusysteemeitä?

Näitä näkyy olevan 30€:sta ylöspäin. Kokemukset kiinnostais kun tarttis varmaan joku hankkia. Lähinnä että tietää millon alkaa rengaspaineet olemaan korkealla ja tarviiko alkaa tiputtamaan vielä "varikkokäynnillä".

Tosissaan kun ajaa niin yllättävän herkästi karkaa muuten paineet korkeaksi ja pito huononee, renkaat myös kuluu epätasaisesti, tämä tuli opittua. Viime kerralla kun pidin paineet tarpeeksi matalana, ei menny renkaat pilalle, kului tasaisesti. Toki staattista Camberia taisin tiputtaa 4 astetta -> 3 astetta.. ja se oli hyvä muutos, taitaa olla ihan spot-on nytten.



1751698376506.png
 
Onkos porukka asentanu jälkiasenteisia TPMS, rengaspaineen tarkkailusysteemeitä?

Näitä näkyy olevan 30€:sta ylöspäin. Kokemukset kiinnostais kun tarttis varmaan joku hankkia. Lähinnä että tietää millon alkaa rengaspaineet olemaan korkealla ja tarviiko alkaa tiputtamaan vielä "varikkokäynnillä".

Tosissaan kun ajaa niin yllättävän herkästi karkaa muuten paineet korkeaksi ja pito huononee, renkaat myös kuluu epätasaisesti, tämä tuli opittua. Viime kerralla kun pidin paineet tarpeeksi matalana, ei menny renkaat pilalle, kului tasaisesti. Toki staattista Camberia taisin tiputtaa 4 astetta -> 3 astetta.. ja se oli hyvä muutos, taitaa olla ihan spot-on nytten.

Sellainen tulee mieleen näistä, että jos tarkoitus on vain nähdä paineet, ottaisin sellaisen järjestelmän, missä on oma näyttö. Kännykän ruutu ei ole kovin kätevä siihen. Toinen juttu, että hankkii sellaiset anturit, jotka sopii omiin vanteisiin, tai on muokattavissa. Läheskään kaikkiin vanteisiin, joita ei aluperin ole tarkoitettu tpms-anturille, ei suoraan sovi kaikki anturimallit. Näissä antureissa on lisäksi jonkin verran hajontaa keskenään, eli toimii kyllä alkuperäisessä tarkoituksessa, kun pitäisi huomata puhjennut rengas, mutta ei välttämättä ole aivan absoluuttisen tarkka silloin kun pitää verrata eri renkaita keskenään, usein ihan riittävän tarkka kuitenkin. Sitten kun aletaan kierrosaikoja, renkaan kulumista ja cambereita jne miettimään, olisi ehdoton hankinta siihen tarkoitettu pyrometri (longacre tms), rengaslämpötilat eri kohdissa on paljon tärkeämmät kuin paineet.
 
Viimeksi muokattu:
Hauska dyi-projekti: Ir-anturit lokariin (magneetilla tai jotenkin) mittaamaan renkaan lämpöä reunoista ja keskeltä. Johdottaa vaikka Arduinon lukemaan niitä ajonaikaisesti. Sopiva näyttö siihen kiinni niin avot!
 
Sellainen tulee mieleen näistä, että jos tarkoitus on vain nähdä paineet, ottaisin sellaisen järjestelmän, missä on oma näyttö. Kännykän ruutu ei ole kovin kätevä siihen.

Totta tuo mutta kojelautaan integroitu 10" androidi näyttö muuttaa tilanteen. Sellanen itellä suunnitelmassa puhelimen tilalle. (Xtrons tilattu).
 
Hauska dyi-projekti: Ir-anturit lokariin (magneetilla tai jotenkin) mittaamaan renkaan lämpöä reunoista ja keskeltä. Johdottaa vaikka Arduinon lukemaan niitä ajonaikaisesti. Sopiva näyttö siihen kiinni niin avot!
En tiedä oliko tämä kieli poskella vai tosissaan, mutta jokatapauksessa ei toimi. Siihen tarkoitettu mittari on ihan hyvästä syystä neula joka työnnetään renkaaseen.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
281 437
Viestejä
4 836 117
Jäsenet
78 239
Uusin jäsen
kabanen.denis

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom