Katsoo että auto on kunnoltaan perusehjä ja että siellä ei ole mitään irtonaista tavaraa kyydissä, mitään muuta ei kannata tehdä kun aluksi lähtee ihmettelemään sinne radalle. Tuo on aika tärkeä juttu, että sen auton tyhjentää kaikesta irtotavarasta ja pikkusälästä, sitä tavaraa on usein aika paljon siivottavana. Opettelee säätämään penkin ja ratin oikein, tämä asia on suurella osalla kuskeista täysin hukassa. Sopiva kypärä päähän ja radalle.
Slicksejä/semislicksejä ei kannata olla ensimmäisenä ostamassa, niitä ei aloitteleva kuski saa kovinkaan herkästi ollenkaan käyttölämpötilaan rataan tutustuessaan ja ne on kylmänä aika liukkaat. Jotkut on vähän enemmän liukkaat ja jotkut vähän vähemmän liukkaat, mutta jokatapauksessa ne ei kylmänä oikein toimi. Kun tosissaan ajetaan radalla, niin sitten noilla slickseillä on tietenkin ihan tähtitieteellinen ero katurenkaisiin nähden. Aluksi harjoittelussa katurengas on parempi, se ei ole yhtä nopea ja se varoittaa pidon rajoista paljon aikaisemmin.
Jarrupalojakaan ei katuautoon kannata vaihtaa mitään erikoisia, joku perus orkkispala on ihan hyvä kun radalla käy tutustumassa. Race pala ei ole katuajossa kovin hyvä, kun sekään ei kylmänä oikein toimi ja katuajossa ei jarruja saa ikinä racepaloille riittävän lämpöiseksi. Voihan niillä racepaloilla ajaa kadullakin, mutta erityisesti ääritilanteissa huomaa, että ne ei oikein toimi.