Tässäpä vajaan kahden kuukauden kokemukset AOC Q27G2U näytöstä. Itse ostin tämän 200 eurolla joka oli mielestäni hyvä hinta. Näyttöä on kehuttu esimerkiksi
Gigantin ja
Verkkokauppa.comin arvosteluissa.
Freesync vilkunta on TODELLA häiritsevää ja osassa peleistä Freesync on pakko ottaa pois päältä. Esimerkiksi Snowrunnerissa vilkunta on kokoaikaista:
Black smear on myös todella selkeä. Tässä videossa overdrive on low, pelinä Planetbase:
Kun overdrive oli high, tilanne oli melkeinpä pahempi. Kaikissa peleissä tätäkään ei huomaa, tässä korostui todella räikeästi.
Joissain peleissä vilkunta ei kuitenkaan häiritse. Esimerkiksi CS:GO on ihan pelattava.
Itse siirryin tähän 60 hertsin IPS paneelista ja olipa todella pettymys. Käsitin että Freesync ja 144 hertsiä olisi iso juttu, mutta ei niitä nyt kovin hirveästi huomaa toisin kuin nuo ongelmat
Otin vilkunnasta itse asiassa yhteyttä AOC:hen. Vastaus oli vähemmän yllättävä että kokeile toista kaapelia
Kun tuo ei auttanut niin yhteydenpito loppui seinään.
Joissain tilanteissa myös tuntuu että yksittäiset pikselit erottuvat ja kuva näyttää jotenkin samealta? Voi olla että tuo on vain omassa päässä.
Ongelmat taitavat pääasiassa johtua VA paneelin tyypillisistä ongelmista. Esimerkiksi katselukulmien huononnuksen huomasi välittömästi, nurkat ovat epäselviä. Eipä näihin osannut varautua IPS:n jälkeen. Jos olisin ollut viisas niin olisin palauttanut tämän mutta enpä saanut aikaiseksi
On tässä hyviäkin puolia: VESA liitäntä, USB hubi ja tietenkin 144 hz. Voi toki olla että jos kokeilisi nyt 60 hz näyttöä niin tämä tuntuisi paljon paremmalta
Onkos kenelläkään mitään ideoita miten näitä ongelmia saisi vähennettyä?