Mulla nyt ei ole mitään syväluotaavaa silmää näille, mutta vajaan vuoden verran tullut näyttöä käytettyä.
Tyytyväinen olen, toisaalta vaikea olla olematta kun edellinen näyttö oli vanha 24" TN paneelilla. Erohan on aivan jäätävä.
G-sync toimii hienosti, ja omaan silmään ei näy mitään huonoja puolia. Alunperin oli GTX 1070 päässä, ja nyt RTX 3080.
Jalka on aika massiivinen, mutta mulla näyttö on seinätelineessä joten sekin miinus jää pois. Laneilla tosin jalkaa joutuu käyttämään ja se on jopa aika häiritsevä kun tilaa ei ole reilusti.
Ainoa iso ongelma oli 1000-sarjan Nvidia näytönohjainten kanssa, missä g-sync käyttäminen aiheutti mustaa ruutua.
Näyttö oli siis satunnaisesti useita sekunteja mustana pelatessa. En nyt millään muista tuliko tähän koskaan lopullista korjausta, jotain kikkoja osa keksi ratkaisuksi.
Ongelma kuitenkin poistui kun siirtyi 2000+ sarjaan.
Ei vissiin AMD leiriä koskenut, tai en ainakaan muista lukeneeni.
Toinen erikoisempi ongelma on työkäytössä Lenovo telakan kanssa, joka syystä XYZ lukitsee väriskaalan kapeaksi. Tälle on siis ratkaisua etsitty ikuisuus, ja se on pakko olla vika telakan firmiksessä. Lenovoa ei tosin tunnu kiinnostavan, vaikka useampaan kertaan ole ollut yhteydessä. Edes yritystuki ei tuottanut tulosta.
Ei tosin mikään todennäköisin skenaario tälle näytölle, joka varmaan syynä sille ettei korjausta ole näkynyt. Tämän ainoan ongelma voi siis melkein varmasti sivuuttaa, ellei nyt satu olemaan myös työkäytössä Lenovon telakan kanssa....
Jos nyt unohdetaan ongelmat telakan, vanhan Nvidia GPU:n ja mahdollisesti haittavaan ison jalan kanssa niin eipä tästä huonoa keksi.
Hyvä näyttö melko hyvään hintaan.
Niin, ja mulla on aktiivisessa käytössä näytön kaksi USB porttia. Eli tyrkännyt niihin hiiren ja näppiksen lähettimet. Hyvin on aina toiminut.
Halvimmillaan näyttö on ollut 399€, mutta myös toi 430€ on hyvä hinta.
On kyllä todella hämmentävä tuo BGR tuossa Gigabytessä.
Tuntuu jotenkin ihan hullulta, että tehdään pelinäyttö missä mullistavasti KVM ja sit pilataan tuolla BGR:llä.
Ei nyt löydy kokemusta itseltä kuinka räikeä ero on todellisuudessa, mutta ainakin netin jutuista ja kuvista päätellen paikoin aika kamala.
Sitten taas kun selaa aiheen Redditistä kommentteja, niin osaa sanoo että kun on säätänyt kuntoon eivät näe ongelmaa. Ainakaan kovin pahana.
www.reddit.com