Pyöräily

Etraa on aika monella paikkakunnalla ja niillä on ainakin aikoinaan ollut saatavuutta vaikka minkälaisille laakereille.
Tuntuu olevan edelleen, löytyi kaikki mitä hain Orbeaan. Keväällä taas törmäsin samaan kun keskimmäiselle muksulle pyörään laakeria etsin, niitä ei ole tai halvempi ostaa koko vanne/rengas uutena.
 
Napavaihteinen sähköpyörä. Pitäisikö ketjun kireys olla hienosäädettävissä tuolla vinossa olevan loven sisäänvetosyvyydellä? Vai vedetäänkö aina perille asti ja säädetään siirtämällä koko hubi/jarrupakettia kuusiokoloilla. Nyt on siis perille vedettynä löysänpuoleinen eli joka tapauksessa täytyy kuusiokoloja avata.

20251102_161717.jpg
 
Vai onko ketju venynyt niin paljon, ettei säätövara enää riitä? En ole tuollaista toteutusta nähnyt. Tulkitsenko oikein, että haarukka, johon akseli kiinnitetään, on pultattu takakolmioon?
 
  • Tykkää
Reactions: MkH
Napavaihteinen sähköpyörä. Pitäisikö ketjun kireys olla hienosäädettävissä tuolla vinossa olevan loven sisäänvetosyvyydellä? Vai vedetäänkö aina perille asti ja säädetään siirtämällä koko hubi/jarrupakettia kuusiokoloilla. Nyt on siis perille vedettynä löysänpuoleinen eli joka tapauksessa täytyy kuusiokoloja avata.

20251102_161717.jpg
AIna perille jo ihan sen takia, että jarrulevy menee oikealle paikalleen.
 
Onko kellään tietoa mistä kannattaisi lähteä kysymään Shimanon GRX 825 vaihtajien varaosia? Haussa vaihtajien huput ja kannet molemille puolille, oheisesta kuvasta osat 7 ja 10. Kysyin paikalliselta pyöräliikkeeltä, joka oli saanut maahantuojan järjestelmästä toimitusarvioksi 52 viikkoa hupuille ja ei oo kansille. Huppuja löytyi ainakin bike24:n varastosta, joten pistin heille kyselyä kansistakin. Tuli auto kolmion takaa kylkeen ja vaikka kuskilta löytyi korvaushalukkuutta ja vahingotkin jäivät todella pieniksi niin vaikea korjata ilman osia.

1762174110512.png
 
Onko kellään tietoa mistä kannattaisi lähteä kysymään Shimanon GRX 825 vaihtajien varaosia? Haussa vaihtajien huput ja kannet molemille puolille, oheisesta kuvasta osat 7 ja 10. Kysyin paikalliselta pyöräliikkeeltä, joka oli saanut maahantuojan järjestelmästä toimitusarvioksi 52 viikkoa hupuille ja ei oo kansille. Huppuja löytyi ainakin bike24:n varastosta, joten pistin heille kyselyä kansistakin. Tuli auto kolmion takaa kylkeen ja vaikka kuskilta löytyi korvaushalukkuutta ja vahingotkin jäivät todella pieniksi niin vaikea korjata ilman osia.

1762174110512.png
Mitä noita korjaamaan jos osia ei saa. Uudet kahva vaan. Vakuutukseen kun kerta menee
 
Mitä noita korjaamaan jos osia ei saa. Uudet kahva vaan. Vakuutukseen kun kerta menee
Hänellä tippuisi varmaan bonukset kun antoi ymmärtää että haluaisi mahdollisesti maksaa suoraan. Ja kun ei vaikuttanut muropalkkaiselta, niin olen valmis minimaalisesti vaivaa näkemään jos selviäisi viidensadan sijaan muutamalla kympillä. Toki jos ei varaosia yksinkertaisesti saa, niin uudet siihen pistetään.
 
Siis josku ajaa päälle ja siinä sitten kulutat tunteja löytääkseen muutaman osan, jottei päälleajajan tarvitse maksaa kun vaan muutamia kymppejä? Mikä oli edes selity? ”En huomannu”

Fillarin kanssa kolarit on melkeen aina vakavia jossa iso mahdollisuus loukkaantua/kuolla kolarin sattuessa. Jos kolari syntyy, niin se on AINA poliisiasia. On monia tapauksia jossa ruumiilliset ongelmat tulee esiin vasta jäljeenpäin ja hyvä sitä vakuutusyhtiön kassa kiistellä siitä että olit kolarissa josta et ilmottanu mitään. Tuskin tämä henkilö tulee maksaa mitään leikkausta, jos sellanen sattuu.
 
Tulkitsenko oikein, että haarukka, johon akseli kiinnitetään, on pultattu takakolmioon?
Juu ja tässä haarukassa on kiinni myös jarrusatulat ja nopeusanturi. Eli perille vetämällä jarrut keskittyy kyllä haarukkaan. Kaikki napavaihdetutoriaalit vaan neuvovat säätämään päämuttereilla, mutta niissä tuo hahlo on ollut vaakatasossa. Siksi oletus oli tämä, mutta näemmä Shimano Nexus 5:sta kehittäessään on keksinyt tällaisen parannuksen.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
291 314
Viestejä
4 980 229
Jäsenet
79 997
Uusin jäsen
Ronik

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom