Pyöräily

Oletteko hankkineet runkolukittavia pyörätelineitä kotiin? Meillä olisi rivariasunto ja talon ja pihavaraston välissä on katettu 150 cm tila missä pidetään pyöriä. Maa jotain kivetystä, semmoisia "koristetiilipalasia" tms.

30 eurolla saisi perus pyörätelineen kolmelle, mutta haluaisin mielummin runkolukittavan telineen. Kolme pyörää pitäisi saada kiinni -> 2 tolppaa tarvitsee.


Jotain tämän tyylistä siis haussa. Tuo on vielä halvemmasta päästä vastaantulleita telineitä - oletteko törmänneet edullisempiin runkolukittaviin pyörätelineisiin jossain?

Ei sillä että en usko enkä ole kuullut täällä varkauksia tapahtuneen, eikä meidän pyörätkään kovin montaa satasta maksa, mutta tekisi mieli hankkia kerralla, kohtuuhinnalla, sellainen joka innostaa varasta jatkamaan seuraavaan pihaan.
 
Viimeksi muokattu:
Oletteko hankkineet runkolukittavia pyörätelineitä kotiin? Meillä olisi rivariasunto ja talon ja pihavaraston välissä on katettu 150 cm tila missä pidetään pyöriä. Maa jotain kivetystä, semmoisia "koristetiilipalasia" tms.

30 eurolla saisi perus pyörätelineen kolmelle, mutta haluaisin mielummin runkolukittavan telineen. Kolme pyörää pitäisi saada kiinni -> 2 tolppaa tarvitsee.


Jotain tämän tyylistä siis haussa. Tuo on vielä halvemmasta päästä vastaantulleita telineitä - oletteko törmänneet edullisempiin runkolukittaviin pyörätelineisiin jossain?

Ei sillä että en usko enkä ole kuullut täällä varkauksia tapahtuneen, eikä meidän pyörätkään kovin montaa satasta maksa, mutta tekisi mieli hankkia kerralla, kohtuuhinnalla, sellainen joka innostaa varasta jatkamaan seuraavaan pihaan.
Kannattaa hankkia sellainen jossa noi kaaret ovat hitsattu kiinni tuohon palkkiin johon kaaret kiinnittyy. Tästä taloyhtiöstä varastettiin kalliimpi pyörä irroittamalla pultit millä kaari on kiinni, rosvo ei tarvinnut muuta kuin jakoavaimen ja pyörän sai kannettua pois.
 
Sram GX paskoi alleen ja veti vaihtajan alamäessä pinnojen väliin… Vasta ~200 km ajettu ja ei ulkoisia osumia. Olisiko tuo yksi tappi, jonka lukkorengas on rikki, niin vääntynyt omia aikojaan, jolloin vaihtaja pääsi väärään asentoon.

5 minuutin ajo tuotti vinon takavaihtajan, kaksi vääntynyttä pinnaa ja selvän heiton vanteeseen. :tup:

Kaiken järjen mukaan tämän pitäisi mennä takuuseen, mutta ajokelit olis just nyt…

IMG_9580.jpeg
 
Sram GX paskoi alleen ja veti vaihtajan alamäessä pinnojen väliin… Vasta ~200 km ajettu ja ei ulkoisia osumia. Olisiko tuo yksi tappi, jonka lukkorengas on rikki, niin vääntynyt omia aikojaan, jolloin vaihtaja pääsi väärään asentoon.

5 minuutin ajo tuotti vinon takavaihtajan, kaksi vääntynyttä pinnaa ja selvän heiton vanteeseen. :tup:

Kaiken järjen mukaan tämän pitäisi mennä takuuseen, mutta ajokelit olis just nyt…

IMG_9580.jpeg
Mikä pyörä ja oliko metsässä?
 
On juu erilaiset vaihteistot, toisaalta en 11 vaihteisen mekaanisen apexin kanssa kaivannut tiheämpää vaihdeväliä.

Molemmissa on sähköiset vaihteet ja ei kai tuo shimanon GRX825 DI2 ihan uusi ole, tuo Canyonihan on 2024 mallia. Grizl CF SLX 8 Di2 GRC
Aika jälkijunassa tulee, mutta itse tilasin just tuon Canyonin. Tuli aika montaa verokkia koeajettua, mutta lopulta ostettua tuo Canyon. Scott on myös ihan hiton hyvä pyörä ja oikeastaan ostohousut oli eniten jo vuosi sitten sen suhteen jalassa, mutta silloin ei ollut saatavilla oikein mistään. Nyt ne uudet värit oli vähän tylsiä ja saatavuus muutenkin vähän heikohkoa taas. Suhteessa Scottiin niin tässä Canyonissa ainakin paremmat vanteet, parempi vaihtaja (ja kahvat imo) ja tuo penkki on joku 10x parempi. Alkuun tuli pelättyä vähän liian tylsää / valjua ajamista (esim. Trek Checkpoint) kun Grizl on kuitenkin se "mukavampi" versio noista Canyonin pyöristä, mutta kyllä tuo samalla tapaa just pyytää ajamaan vaan kokoajan kovempaa kuten tuo Scott tai joku Cervelon graveli. Lisäksi sitten ajomukavuus, tuo on ihan järjettömän mukava, jaksaa vaan kokoajan hämmentää miten tasaisesti tuo imee itsensä maahan kiinni ja kuinka vakaata, pehmeää ja tasaista kyyti on. Tuntuu vaan menevän vaan sitä sujuvammin mitä huonommassa maastossa ajat. Kaikki tämä kuitenkin sanottuna niin tuo on aika "premium" pyörä ja sikäli paljon järkevämpi valintahan tuo Scotti on, eikä varmaan mitään järkiperustetta ole edes olemassa suhteessa vaikka tuohon Grizl CF SL:ään.
 

Aika jälkijunassa tulee, mutta itse tilasin just tuon Canyonin. Tuli aika montaa verokkia koeajettua, mutta lopulta ostettua tuo Canyon. Scott on myös ihan hiton hyvä pyörä ja oikeastaan ostohousut oli eniten jo vuosi sitten sen suhteen jalassa, mutta silloin ei ollut saatavilla oikein mistään. Nyt ne uudet värit oli vähän tylsiä ja saatavuus muutenkin vähän heikohkoa taas. Suhteessa Scottiin niin tässä Canyonissa ainakin paremmat vanteet, parempi vaihtaja (ja kahvat imo) ja tuo penkki on joku 10x parempi. Alkuun tuli pelättyä vähän liian tylsää / valjua ajamista (esim. Trek Checkpoint) kun Grizl on kuitenkin se "mukavampi" versio noista Canyonin pyöristä, mutta kyllä tuo samalla tapaa just pyytää ajamaan vaan kokoajan kovempaa kuten tuo Scott tai joku Cervelon graveli. Lisäksi sitten ajomukavuus, tuo on ihan järjettömän mukava, jaksaa vaan kokoajan hämmentää miten tasaisesti tuo imee itsensä maahan kiinni ja kuinka vakaata, pehmeää ja tasaista kyyti on. Tuntuu vaan menevän vaan sitä sujuvammin mitä huonommassa maastossa ajat. Kaikki tämä kuitenkin sanottuna niin tuo on aika "premium" pyörä ja sikäli paljon järkevämpi valintahan tuo Scotti on, eikä varmaan mitään järkiperustetta ole edes olemassa suhteessa vaikka tuohon Grizl CF SL:ään.

Ostitko juuri tuon grc version?
 
Käytettynä ostetusta pyörästä löytyi yllätys. Ihmettelin väljyyttä takarenkaassa ja pikalinkun avattua, osat jäi käteen vähän liiankin helposti.

QR-akseli.JPG


White XC 275 jäykkäperä oli sen verran sopivan hintainen ja iäkäs, että arvasin kyllä pientä laittoa löytyvän.
En jaksa riidellä yksityisen myyjän kanssa asiasta.

Napa on joku KX. XXL:stä tuskin kannattaa varaosaa kysellä. Onko nämä akselit geneereisiä vai napakohtaisia? Löydänkö kohtuuhintaan paikallisesta pyörähuollosta pelkän akselin vai onko helpompaa etsiä käytetty kiekko?

Pyörä on about 10 vuotta vanha, 3x7 voimansiirrolla ja mekaanisilla levyjarruilla. Oikein sopiva samanikäiselle pojalle jonka käsittelyssä se tulee samaan osumaa.
 
Käytettynä ostetusta pyörästä löytyi yllätys. Ihmettelin väljyyttä takarenkaassa ja pikalinkun avattua, osat jäi käteen vähän liiankin helposti.

QR-akseli.JPG


White XC 275 jäykkäperä oli sen verran sopivan hintainen ja iäkäs, että arvasin kyllä pientä laittoa löytyvän.
En jaksa riidellä yksityisen myyjän kanssa asiasta.

Napa on joku KX. XXL:stä tuskin kannattaa varaosaa kysellä. Onko nämä akselit geneereisiä vai napakohtaisia? Löydänkö kohtuuhintaan paikallisesta pyörähuollosta pelkän akselin vai onko helpompaa etsiä käytetty kiekko?

Pyörä on about 10 vuotta vanha, 3x7 voimansiirrolla ja mekaanisilla levyjarruilla. Oikein sopiva samanikäiselle pojalle jonka käsittelyssä se tulee samaan osumaa.
Kuhan on saman mittanen qr akseli niin pitäsi passata.
 
Ostitko juuri tuon grc version?
Otin sen normaalin version, en keksinyt mitään syytä haluta syvempiä aerovanteita graveliin. Näyttäisi tuolla outletissa myös olevan Grizl CF SL 8 1by jos sattuu tuosta sopiva koko olemaan. Toki ei enää sähkövaihteita saa ja kun noiden makuun pääsee niin hankala on takaisinkaan vaihtaa. Di2 kyllä oma suosikki, uudet Sramit vissiin erinomaisia, mutta niistä ei nyt kokemusta. Maantiepyörässä on Red Etap joka sekin todella hyvä, mutta on toki sitten se Sramin kallein malli. Omaan kohtalaisen isoon käteen vaan nuo Sramin kahvat todella tönköt ja noissa säätövaraa vähän heikommin. Shimanossa nuo kahvat ihan täydelliset omaan käteen, jarruttaminen sujuu noilta paljon helpommin huonommistakin asennoista ja vastetta tulee heti et nuo kahvat kannattaa mun mielestäni vielä ainakin testata jos vielä pyörän valinta pohdinnassa.
 
Otin sen normaalin version, en keksinyt mitään syytä haluta syvempiä aerovanteita graveliin. Näyttäisi tuolla outletissa myös olevan Grizl CF SL 8 1by jos sattuu tuosta sopiva koko olemaan. Toki ei enää sähkövaihteita saa ja kun noiden makuun pääsee niin hankala on takaisinkaan vaihtaa. Di2 kyllä oma suosikki, uudet Sramit vissiin erinomaisia, mutta niistä ei nyt kokemusta. Maantiepyörässä on Red Etap joka sekin todella hyvä, mutta on toki sitten se Sramin kallein malli. Omaan kohtalaisen isoon käteen vaan nuo Sramin kahvat todella tönköt ja noissa säätövaraa vähän heikommin. Shimanossa nuo kahvat ihan täydelliset omaan käteen, jarruttaminen sujuu noilta paljon helpommin huonommistakin asennoista ja vastetta tulee heti et nuo kahvat kannattaa mun mielestäni vielä ainakin testata jos vielä pyörän valinta pohdinnassa.

Menin nimittäin tilaamaan tuon grc:n, en ole kasannut ja pohdin sen takaisin laittamista, aero vanteille ei ole mitään erityistä käyttöä ja tuo normi versio on kevyempi
 
Napa on joku KX. XXL:stä tuskin kannattaa varaosaa kysellä. Onko nämä akselit geneereisiä vai napakohtaisia? Löydänkö kohtuuhintaan paikallisesta pyörähuollosta pelkän akselin vai onko helpompaa etsiä käytetty kiekko?
Akselit yleensä napakohtaisia, konsultoi paikallista liikettä. Varsinkaan halpikseen osa voi olla vaikea saada.

Joitain aikoja sitten ketjussa oli vastaava tapaus en muista ratkesiko?
 
Menin nimittäin tilaamaan tuon grc:n, en ole kasannut ja pohdin sen takaisin laittamista, aero vanteille ei ole mitään erityistä käyttöä ja tuo normi versio on kevyempi
Tuskin tuolla painolla niinkään merkitystä, GRC taitaa meinata gravel racing niin kai tuo on nopeampi / parempi eikä välttämättä sitten niin mukava. Kannattaa varmaan vielä Canyonin aspan kautta kysellä tarkempaa eroa. Kuvan perusteella tosiaan vähän aerompi ja hitusen isompi painokin siihen viittaisi, että syvemmät vanteet.
 
Akselit yleensä napakohtaisia, konsultoi paikallista liikettä. Varsinkaan halpikseen osa voi olla vaikea saada.

Joitain aikoja sitten ketjussa oli vastaava tapaus en muista ratkesiko?
Saavat tehdä töitä palkkansa eteen, laitoin paikalliseen XXL:ään hinta- ja saatavuuskyselyn kuvan kera katkenneesta akselista. Vastaus lienee se helppo ja varma, hae täältä uusi vanne. 150€?

Ihan älytön tuuri, nettiin oli eilen laitettu myyntiin tod.näk. vastaavan junnumaasturin 27,5x2,1 kokoinen kiekkosetti. Hain sen heti.

Muutamalla kympillä sain ehjän takavanteen akseleineen ja vähä suoremmat jarrulevyt. Hajonnut saa unohtua autotalliin mahdollisia tulevia varaosatarpeita varten.

80- luvun pyörätelineet pitäis kaikki hävittää tyystin. Ei muksut edes ymmärrä mitä tapahtuu kun ne junttaa jarrulevyänsä kieroon joka kerta kun pyörä laitetaan parkkiin.
 
Tuskin tuolla painolla niinkään merkitystä, GRC taitaa meinata gravel racing niin kai tuo on nopeampi / parempi eikä välttämättä sitten niin mukava. Kannattaa varmaan vielä Canyonin aspan kautta kysellä tarkempaa eroa. Kuvan perusteella tosiaan vähän aerompi ja hitusen isompi painokin siihen viittaisi, että syvemmät vanteet.

Kyselinkin jo tilausvaiheessa. Eipä siinä tullut hullua hurskaammaksi
 
Tuskin tuolla painolla niinkään merkitystä, GRC taitaa meinata gravel racing niin kai tuo on nopeampi / parempi eikä välttämättä sitten niin mukava. Kannattaa varmaan vielä Canyonin aspan kautta kysellä tarkempaa eroa. Kuvan perusteella tosiaan vähän aerompi ja hitusen isompi painokin siihen viittaisi, että syvemmät vanteet.

Tai niihin DT swissin GRC kiekkoihin, voi toki olla iha sattumaakin
 

Statistiikka

Viestiketjuista
282 209
Viestejä
4 846 520
Jäsenet
78 370
Uusin jäsen
Miklo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom