BR-6600 Ultegra -jarrut tuli. Oli muuten ihan paskat nuo Shimano 600 -jarrut. 6600 dual pivoteilla jarrutustuntuma on jo "normaalI", eikä sellainen "mitään ei tapahdu vaikka kuinka puristais". En tiedä mistä johtuu. Toisaalta tuo dual pivot systeemi tarkoittaa käsittääkseni sitä, että jarrulänget puristavat paloja tuplasti voimakkaammin kehää vasten. Lisäksi jarrut ovat paljon tukevamman näköiset, eivätkä rimpulat, joten ne eivät varmaankaan jousta läheskään niin paljoa.
Wigglestä tulee "joskus" Tektro RL340 aerokahvat, jos niillä sais mukavammat hoodit ja paremman jarrukahvaergonomian hoodeilta.
Uusi satulatolppa tuli myös. Pituutta 12-15cm enemmän kuin vanhalla, painoeroa vain 10g. Tiedä näistä... nyt ei ainakaan ole enää ihan "huulella" se putkenpää, vaan riittävän syvällä rungossa.
Droppi hoodeille on nyt jo 10-15cm satulalta. 5cm riittäisi itselle mainiosti. Droppi dropeille satulalta on jo ihan älytön
Ei niitä huvita nyt käyttää ikinä. Ostin siis 22,5cm korkean stemmin, niin saa tankoa ylemmäs. Nykystemmistä loppui säätövara 5mm sitten
Sen enempää yli rajan en uskaltanut nostaa.
Bachon yleistyökalu oli 10€, ajattelin että tuollainen on kätevä olla reissussa mukana, ja ketjutyökalu, pikalinkkejä, sisuri, pumppu, paikkasetti, rengasraudat.. niin ei jää ihan sormi suuhun jos jotain perus teknikaaleja tulee vastaan.
"RISK" merkkiset polkimen jatkeet olikin vaan 16mm eikä 20mm, parempi niin. Jo tuo 16mm tuntuu tosi oudolta per puoli, 32mm yhteensä. Kunhan kapeampi keskiö tulisi, niin saisi torista löydetyt 30€ kammet 19mm kapeammalle, jolloin polkimet tulis enää 6,5mm/puoli leveämmälle. Mutta nyt on TILAA kengän ja polkimen välissä, aijai.
Jos tästä pyörästä joskus saa sopivan, niin sit voi mennä 2022 kauppaan ja sanoa, että samanlainen fitti, mutta nykyaikaisempi. Toki voi olla, että kaupasta ei valmista saa, vaan pitää samaan säätöruljanssiin lähteä uudestaan. Tai todeta, että ei tässä uutta enää tarvii, kun vanhasta paskasta kursittiin kasaan ihan toimiva peli...