Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onko palstalaisilla YT Jeffsysta kokemuksia? Menisikö polkuajoon ja taittuuko bikeparkiin myös? 29" versiota olen miettinyt.
Ei suoranaista kokemusta, mutta sen verran olen seurannut että oikein hyvin menee ja taittuu! Tämän vuoden malli tais ottaa harppauksen kohti enskaa ja alapuolelle tuli trailipyöräksi Izzo. Polkuajoon 29" on no-brainer paitsi ehkä XS/S-koon ajajalle.Onko palstalaisilla YT Jeffsysta kokemuksia? Menisikö polkuajoon ja taittuuko bikeparkiin myös? 29" versiota olen miettinyt.
Mulla on 2018 alu-runkoinen Jeffsy ja olen kyllä tykännyt. Tänä päivänä ostaisin omiin ajoihin Izzon, koska parkia tulee ajettua niin vähän. Mutta on Jeffsykin mahtava ajaa poluilla.Onko palstalaisilla YT Jeffsysta kokemuksia? Menisikö polkuajoon ja taittuuko bikeparkiin myös? 29" versiota olen miettinyt.
Mikä vain 6-7-8v ketjuihin tarkoitettu.Mikähän moderni ketjulukko oikein sopisi Shimanon HG40-ketjuun (6-7-8v) ? Siis uudelleenkäytettävä ja pihdeillä avattava ja suljettava.
Osaisko pyörätietäjät kertoa: mulla on cyclocross, jossa on levyjarrut sekä "maantiepyörän sykkyrätanko". Jos haluaisin vaihtaa suoraan ohjaustankoon (kaupunkiajoa oikeastaan vain), niin toki pitää myös vaihtaa jarrukahvat. Mutta mitä mun pitää ottaa huomioon jarrukahvojen suhteen vai käykö kaikki ristiin toistensa kanssa, kunhan on levyjarruille suunniteltu? Entäs miten homma menee vaihdevipujen kanssa?
Entäs mitä muita osia tälläinen operaatio vaatii? Esim tarvitseeko jotain osia ohjaustangon kiinnittämisessä pyörään vai pitäisikö onnistua nykyisillä osilla?
Fillaritori.comia / Toria selaamaan ja sieltä joku sopivan kokoinen itseä miellyttävä pyörä. Käytetty hybridi lienee sopiva sulle vaikka budjetti jäi hieman epäselväksi. Karkeesti sanottuna tonnilla kannattaa ostaa maantie/cyclocross/gravel ja 500e hybridi ja sitä pienemällä budjetilla käytettynä joku edellisistäHei!
Onkos täällä olemassa mitään tietokone-alueen tapaista "mikä kone minulle"-aihetta pyörien suhteen?
Pitäisi jonkinlainen menopeli hommata ja totta kai "halvalla". Toki tiedän ettei halpaa pyörää kannata ostaa mutta siis sellainen, missä olisi rahalle vastinetta.
Mikäli joku haluaa suositella jotain, niin hakusessa kaupunkiajoon pyörä. Jalkajarrulla ja taravateline saisi olla eikä mitään kymmeniä vaihteita mutta täysin vaihteetontakaan en ehkä haluaisi ylämäessä polkea. Budjettia en osaa oikein sanoa kun näissäkin lienee sama kuin esim. puhelimissa että aina kun pistää 50-100 euroa lisää niin saa taas vähän paremman(?). Alumiinirunkoinen myös ollut mielessä eli keveys iso plussa.
Mitähän tuollaisilla spekseillä sitten saisi jos lähtee sieltä halvimmasta päästä liikkeelle? Olenko ihan väärässä paikassa kyselemässä ja täällä on kaikilla yli tonnin vehkeet käytössä?
Olen myös katsellut tietenkin Torin ja kauppojen tarjontaa mutta kun en oikein tiedä edes että mikä merkki on hyvä ja mitä kannattaisi edes katsella.
Pituutta minulla on vajaa 180 senttiä, joten pyörän koko olisi sitten kai 28". Mites renkaat? Ne on usein juuri se murheenkryyni ollut pyörissä: tuntuu että ovat aina tyhjät vaikka kuinka pumppaisi. Kannattaisiko mieluummin ostaa nykyiseen pyörään hyvät renkaat ja ehkä uudet vanteetkin? Nykyinen pyörä on joku bilteman pyörä, jota ei ilmeisesti ole enää edes valikoimissa. Reilusti yli viisi vuotta vanha.
Saa ihan reilusti suositella mitä tässä kannattaisi harkita.
Herää kysymys että mikäs siinä Nishikissä on pielessä. Jos Canyonin tahdot pitää kesäpyöränä ja Nishikissä olis lokarit ja kaikki jo valmiina nii miksei sit sillä?Mulla on tällä hetkellä 4 pyörää:
Mankeli jossa on satulalaukut jolla käyn kaupassa
Canyon Commuter Sport 5.0 jolla ajelen pidemmät matkat
Nishiki 401 jolla ajelen työmatkat kesällä
Radon zr team 5.0 joka vetelee viimesiään eikä korjaus kannata.
Alkuperäinen idea oli laittaa Canyon kesäpyöräksi ja nishiki talveksi, mutta toi nishiki on kyllä sen verran heppoisen oloinen, että saa jäädä kesäpyöräksi jossa onkin toiminut täydellisesti. Mulla on monesti pyörä ties missä koko päivän jos olen tyyliin eri kaupungissa käymässä ja toi Canyon houkuttelisi varkaita huomattavasti enemmän joten nishiki toimii siinä loistavasti. Nyt pitäisi tuosta Radonista hankkiutua eroon ja hankkia joku talvipyörä jossa olisi aina talvirenkaat kiinni. En tiedä onko ihan ehdoton vaatimus etujuositus mutta sellainen voisi olla ihan kiva.
Muuten vaatimukset on melko perus eli haluaisin kunnon lokarit, ketjunsuojuksen ja jalan. Menen tuolla töihin ja tuossa Nishikissä nyt on huomannut kuinka mahtavat noi metalliset kunnon lokarit on kun ei vaatteisiin lennä mistään kuraa toisin kuin kaikissa joita radoniin olen kokeillut. Siinä eturenkaan päällä olevassa hakasessa pitäisi olla lokarin kiinni jotta olisi mahdollista ettei kuraa mistää lennä mutta radonista se puuttuu. Osaisiko joku ehdottaa joitain sopivia malleja mitä katsella vai kannattaisiko nyt kun kausi alkaa olla ohitse katsella fillaritorista käytettyjä kuten tuon nishikinikin hankin?
Sitten myös kaipailisin ehdotuksia kun tarvisin noihin oikeastaan kaikkiin lamput poliiseja varten. Pitäisi olla mahdollisimman pitkällä akkukestolla ja täyttää ne minimivaatimukset, mutta muuten ei ole väliä kun kaikkialla missä ajan on kyllä hyvä valaistus. Takalamppu varmaan se tärkeämpi.
Edit: Fillaritori.com
Jos joltain löytyy sopivaa niin tarjoa ihmeessä.
Hei!
Onkos täällä olemassa mitään tietokone-alueen tapaista "mikä kone minulle"-aihetta pyörien suhteen?
Herää kysymys että mikäs siinä Nishikissä on pielessä. Jos Canyonin tahdot pitää kesäpyöränä ja Nishikissä olis lokarit ja kaikki jo valmiina nii miksei sit sillä?
Joo, vähän oli myös ajatuksena, että olisiko fiksumpaa vain ostaa uusi pyörä pitää ottaa harkintaan se. Tai yksi vaihtoehto voisi myös olla lisäjarrukahvat, mutta en sitten tiedä olisiko uusi pyörä kuitenkin parempi vaihtoehto.
Olisko porukalla ehdottaa hyvää valosarjaa pyörään? Hinta/laatu/helppous etusijalla.
-Todella helposti ja nopeasti irroitettavat(varkaat vie muuten?)
-Eteen ja taakse valot niin olisi fillari lainvoimainen
Vastaava xlite100 ollut käytössä 3 vuotta. Hyvin toimii ja akku kestää pitkään (käytännössä ei ole koskaan loppunut, kun muutaman viikon välein jaksaa ladata).Tilasin tänään itse näitä kaksi: https://m.aliexpress.com/item/40000...YDvqyQhJQ-C34g1603037973397&browser_id=&is_c= erittäin myyty ja ominaisuuksien perusteella ylivoimaisesti paras. Käynnistyy ja sammuu automaattisesti, kirkastuu jarruttaessa yms.
Jos haluut vaan lain vaatimukset täyttää niin ainakin cittareista sai 3 eurolla etu- ja takavalot, jotka on tosi helpolla kumilenkkikiinnityksellä. Ei omaa tietä valaise mutta muut huomaa. Kiinasta niinkuin edelliset suositteli saa varmaan parhaan hinta/laatu-suhteen.Olisko porukalla ehdottaa hyvää valosarjaa pyörään? Hinta/laatu/helppous etusijalla.
-Todella helposti ja nopeasti irroitettavat(varkaat vie muuten?)
-Eteen ja taakse valot niin olisi fillari lainvoimainen
Mitä pehmeänpää sen kevyemmin fätti menee verrattuna nakkikumiin.Tullut muutamia ihan mielenkiintoisia tarjouksia fat bikeista vastaan vaikken sellaista edes harkinnut aluksi. Tarkoitus olisi siis pyörä täysin talviajoon ostaa ellei sitten joskus innostuisi metsään lähteä ajelemaan. Onko noilla Fat bikeilla paljon raskaampi ajaa kuin 27.5" maastopyörällä? Entä onko noihin renkaan vaihto hankalampi kuin "normaaleihin pyöriin"? Samoin lokareita mietin saako noihin mitään järkeviä? Työmatkoja kun tuolla olisi tarkoitus ajella niin ei voi oikein selkä paskassa töihin mennä joten sellaiset olisi pakko löytyä.
BB92 on kierteetön prässättävä keskiölaakeri tyyppi, jossa laakerit ovat rungon sisällä.Pyörän rungossa ilmoitettu sopivuus BB92 bottom bracket, käykö tuohon normi 24mm akselillinen shimano 68/73 BSA kampisarja?
Eli siis jos vaihan BSA 68/73 bottom braketin tuohon BB92 onko sen kampisarjanakseli tarpeeksi pitkä mahtuakseen tuohon BB92?
US $27.27 38% OFF|Bicycle Crank Set IXF 104 BCD CNC Untralight Crank Arm MTB/Road Bicycle Crankset With BB Crank for Bicycle Accessories Bike Part|crankset mtb|crank setbicycle crank set - AliExpress
edit. plussa koon boost runko
Siis jos heivaan yllä esimerkistä olevasta sarjasta BSA68/73 bottom braketin tilalle BB92 bottom braketin riittääkö tuo 122mm pitkä spindle akseli tähän? Vai onko näitä kampiakseleita pidempiä tälle BB92 bottom bracketille?BB92 on kierteetön prässättävä keskiölaakeri tyyppi, jossa laakerit ovat rungon sisällä.
Bsa taas on kierteellinen jossa laakerit ovat ulkoisissa kupeissa.
Eli sulla on nyt mitkä kammet kiinni?
Tullut muutamia ihan mielenkiintoisia tarjouksia fat bikeista vastaan vaikken sellaista edes harkinnut aluksi. Tarkoitus olisi siis pyörä täysin talviajoon ostaa ellei sitten joskus innostuisi metsään lähteä ajelemaan. Onko noilla Fat bikeilla paljon raskaampi ajaa kuin 27.5" maastopyörällä? Entä onko noihin renkaan vaihto hankalampi kuin "normaaleihin pyöriin"? Samoin lokareita mietin saako noihin mitään järkeviä? Työmatkoja kun tuolla olisi tarkoitus ajella niin ei voi oikein selkä paskassa töihin mennä joten sellaiset olisi pakko löytyä.
Kyllä akselin pituus riittää, jos nyt on shimanon akselille sopiva BB92 keskiö.Siis jos heivaan yllä esimerkistä olevasta sarjasta BSA68/73 bottom braketin tilalle BB92 bottom braketin riittääkö tuo 122mm pitkä spindle akseli tähän? Vai onko näitä kampiakseleita pidempiä tälle BB92 bottom bracketille?
Mitä pehmeänpää sen kevyemmin fätti menee verrattuna nakkikumiin.
Puhtaasti työmatka-ajoon löytyy silti parempiakin vaihtoehtoja.
Nastakumit maksaa aivan tuhottoman paljon fättiin.
Parhaat lokarit mitä minä olen nähnyt, oli tehty crossimopon etulokareista, joten voi olla hankala löytää mitään täysin suojaavaa.
Kumin vaihto ei merkittävästi eroa nakkikumista, paitsi sisärenkaattomana, josta fätti hyötyisi eniten.
Vaikea antaa mitään suosituksia, kun hintataso ei ole tiedossa.Esim? Edellisinä talvina usein on ollut se ongelma, että aamuvuoroon lähdössä aurat ei ole kerennyt vielä ajaa ja joskus jopa jouduin kantaa pyörää kun lunta oli tullut niin paljon joskin noita säitä tosi harvoin. En myöskään ole nastakumeilla kertaakaan kaatunut, mutta silti himmailee kun kesärenkailla on muutaman kerran lähtenyt kokonaan alta liukkaalla joten mietin josko fatti vaikuttaisi psykologisestikin ja toisaalta olisi kiva kokeilla. Tuossa matkalla on myös yksi isompi mäki missä on hiekka tie ja kuoppia ja hyvällä säällä niitä pystyy kohtuu helposti väistelemään, mutta heti kun on lunta niin etujousitusta kaipailee noissa pyörissä joissa ei ole.
Vaikea antaa mitään suosituksia, kun hintataso ei ole tiedossa.
Olisiko suositella jotain kestäviä sisäkumeja? 700C/47-622 on pyörän koko.
Olisiko suositella jotain kestäviä sisäkumeja? 700C/47-622 on pyörän koko.
Maksimissaan 1000€, mutta mieluummin vähemmän. Johonkin 500€ pintaan jos käytettynä löytäisi olisi hyvä.
Jos haluat selän pysyvän oikeasti puhtaana niin kauheen paksua kumia ei vaan voi käyttää.
Ellei tuunaa itse lokareita.
Muuten olisin suositellut vaikka trekin täysjäykkää 29+ stachea. Niitä on saanut alta tonnin käytettynä.
Onko vain huonoa tuuria kun pari kertaa putkee kesällä laitetut Shwalben G-onet puhjenneet ? (pyörätie, soranpala jne.)
Enskesäksi kaapissa odottaa Vittoria Terrenot, toivon parempaa pistosuojausta ja vähintään yhtä hyvää rullausta asfaltilla.
Terreno 29" TLR Graphene 2.0 Folding tyre
Add the transitional height mid and side tread, and the Terreno transitions as smoothly as it rolls. Features - Terreno 29" TLR Graphene 2.0 Folding tyre A capable semi-slick XC tire for the fastest courses Center scales are...www.bike-discount.de
Jäykksi 29" siis menopelinä.
G-one speed vai allround?
Itsellä speedit on pysyneet ehjänä ja samoin työkaverilla.
Vaikea uskoa, että mikään cyclokumi on ainakaan g-one speediä rullaavampi.
G-one speed vai allround?
Itsellä speedit on pysyneet ehjänä ja samoin työkaverilla.
Vaikea uskoa, että mikään cyclokumi on ainakaan g-one speediä rullaavampi.
Itsellä vastaavat Vittoriat maasturissa. Toimii hyvin sorapoluilla ja asfaltilla.Onko vain huonoa tuuria kun pari kertaa putkee kesällä laitetut Shwalben G-onet puhjenneet ? (pyörätie, soranpala jne.
Enskesäksi kaapissa odottaa Vittoria Terrenot, toivon parempaa pistosuojausta ja vähintään yhtä hyvää rullausta asfaltilla.
Jäykksi 29" siis menopelinä.
Itsellä vastaavat Vittoriat maasturissa. Toimii hyvin sorapoluilla ja asfaltilla.
Vaihtuivat RaceKing Racesporttien tilalle. Rullaaminen tuntuu olevan pitkälti samalla tasolla. Mutta ei enää hurise niin selkeästi kun ajelee kelvillä (kunhan on tarpeeksi painetta, ettei nuo reunat osu jatkuvasti tiehen).
Cyclossa olleet 40mm G-One Allroundit oli kyllä hyvin nopian oloiset renkaat. En usko Terrenoiden olevan samaa luokkaa. Mutta olihan nuo tietysti kapeammat ja eri pyörässä...
Mutta Terrenot on ihan jees renkaat yleiskäyttöön ja tuntuisi pitävän ilmat litkuilla aika hyvin. Viikon parin välein saa lisätä.
Riipppuu toki millaiseen käyttöön tulossa, mutta itse en näkisi tuollaista pientä u-lukkoa kovin käytännöllisenä. Hankala kiinnittää mihinkään kiinteään tuollaisella pienellä lukolla.