Ei ole, tärkeämpää on ostaa oikean kokoisella rungolla.Onko nuo 29" pyörät 175cm pitkälle liian isot?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei ole, tärkeämpää on ostaa oikean kokoisella rungolla.Onko nuo 29" pyörät 175cm pitkälle liian isot?
Ainaki skioutissa on loppuun myyty, joka paikkaan esim. Bikeshoppiin ei vissiin oo vielä tullu? Näky marraskuussa sinne olevantulossa. Tuossa on hinta/laatu suhde hyvinki kohillaan ja varmasti piisaa sunnuntai polokialle. Ja 29" ei ole liina iso, ei ihan niin ketterä mitä 27.5" mutta parempi juurien yms. yli rullaus puhuu isomman renkaan puolesta.Toi vaikuttaakin kiinnostavalta. Ja speksit ilmeisesti hintaisekseen viikonloppufillaristille ok? Onko nuo 29" pyörät 175cm pitkälle liian isot?
Ei näytä olevan vielä missään eli onko tätä vielä tullut myyntiin mihinkään vai jo loppuunmyyty?
Tuolla on lista konan jälleenmyyjistä jos innostuu kyselemään.Kiitos. Yritän löytää tuon Kona Mahunan jostain. Asun pk-seudulta, jos jostain sieltä joku tuota bongaa, niin otan vinkkiä vastaan. Toki olen valmis netistäkin tilaamaan. Konan nettisivujen mittojen mukaan M-kokoinen runko olisi 175cm persjalkaiselle sopiva.
Vaimokkeelle uusi pyörä haussa, kun vanha hajoaa palasiksi eikä tuota 100e torista ostettua pyörää viitsi huollattaa. Pääasiallinen käyttö olisi työmatkoihin (2km) ja muihin kaupungin sisällä tapahtuviin siirtymisiin. Olen tätä lankaa selannut tonne sivun 50 paikkeille, mutta mitään selkeetä vaihtoehtoa en ole huomannut, joka olisi ylitse muiden. Budjetin yläraja voisi olla 700 paikkeilla, mutta ollaan tässä punnittu että onko 300 --> 500 --> 700 budjetin hypyissä selkeitä eroja, josta kasuaalikäytössä kannattaisi maksaa? Lisäksi esimerkiksi tuossa 700e hintaluokassa huolettaa se, että kun töihin mennessä pyörä jätetään kaupunkiin parkkiin, joten erottuuko tuon hintaluokan pyörä edukseen --> mahdollisuus pyörävarkauteen lisääntyisi? Lukko on reilu 50e Kryptoniten U-lukko, joten pitäisi olla ihan käypää kamaa.
Kona Dew sekä Radonin pyörät tullut useamman kerran esille, sekä se, että XXL:n pyörät on silkkaa paskea hintoihin nähden. Kiitos jo etukäteen auttaneille!
Noi naisten rungot on mun mielestä vähän kyseenalaisia ellei nyt sitten mekko päällä ruukaa ajella säännöllisesti. "Miesten" mallin salmiakkirunko (diamond frame) on kuitenkin paljon jäykempi ja jälleenmyyntiarvokin on parempi.
Ainaki skioutissa on loppuun myyty, joka paikkaan esim. Bikeshoppiin ei vissiin oo vielä tullu? Näky marraskuussa sinne olevantulossa. Tuossa on hinta/laatu suhde hyvinki kohillaan ja varmasti piisaa sunnuntai polokialle. Ja 29" ei ole liina iso, ei ihan niin ketterä mitä 27.5" mutta parempi juurien yms. yli rullaus puhuu isomman renkaan puolesta.
Kyllä on kiven alla tämä pyörä. Soittelin Suomen Kona-liikkeet läpi, niin eivät osanneet sanoa milloin tämän syksyn erä tulee, mutta se on joka tapauksessa jo ennakkomyyty loppuun. Seuraavat erät keväällä. Mistä tätä pyörää oikein saa? Kerrankin ostohousut jalassa.Tuolla on lista konan jälleenmyyjistä jos innostuu kyselemään.
Vanha Radon zr team 5.0 jolla on kesät ja talvet tullut ajettua vuodesta 2013 alkaa olemaan siinä pisteessä, että vaihtokelpoisia osia on enemmän kuin niitä joita ei tarvitsisi vaihtaa joten mietin, että ostaisin kokonaan uuden varsinkin kun maastopyörä ei ajo asentoa lukuunottamatta aja parhaiten asiaansa enää kun en maastossa ajele. Ostin kesällä Canyon Sport 5.0 jolla ajaminen on äärimmäisen kevyttä, mutta se jää varmaan matkapyöräksi. Siinä ei ajo asento ole ihan niin leppoinen kuin tykkäisin, mutta muuten on kyllä kiva pyörä joskin sellaisen kuvan pyörän ohjekirjasta sai ettei ihan niin rajua ajoa kestä kuin mitä yleensä ajelen.
Mikähän pyörä täyttäisi seuraavat kriteerit:
- Ajo asento Radonia vastaava
- Lokarit, tarakka ja jalka sekä ketjujen suojus pitäisi löytyä. Noiden puuttumiset on radonissa aina eniten häirinneet. Tarkoitus olisi myöskin jatkossa samalla pyörällä ostoksia kuljetella kun tällä hetkellä minulla on erillinen pyörä sitä varten.
- Etujousitus olisi kiva, muttei pakollinen.
- Pyörä saisi olla mahdollisimman musta
Tähän pyörään aion ostaa myös toisen vannesetin koska ajan kesät sekä talvet niin voi kätevämmin vaihdella renkaita. Liian monta talvea on nyt ollut niin leutoja, että nastakelejä on ollut melko harvoin. Ostan pyörän tyyliin 10v ajan jaksolle ja varmaan vuosittain vien huolloon niin saisi olla laadukas. Budjetti 500-1000€. Olen 183cm pitkä ja painan 82kg. Radon Comfortit näyttäisi hyvältä, mutta kokoja ei taida oikein olla sopivia? Jalan pituus jos oikein mittasin Canyonia ostaessa on 85cm.
Edit: Onko muuten jotain ylitse muiden olevaa lattiapumppua. Piston 4 oli hehkutettu ja sellaisen tilaisin jos jostain saisi. Haluaisin, että pumpussa olisi tuollainen kärki mikä sama käy kaikkiin venttiileihin automaattisesti ja barit on selkeästi nähtävillä.
Edellisellä sivulla kyselin White merkkisestä pyörästä, mutta se myyjä hävisi kuin pieru saharaan tarjouksensa jälkeen. Nyt kuitenkin olisi Nishiki 401 joka on uudenveroisessa kunnossa 350€:llä (Tämä malli: HYBRID 401 - miesten hybridipyörä - Nishiki) Tarjottu ja nämä kaupat olisi ainakin varmat. Tuosta pyörästä vaan löytyy kohtuu huonosti kuvia yms. enkä ihan hirveästi näistä ymmärrä niin jos haluaisin tähän pyörään ostaa toisen vannesetin mitä kaikkea se vaatisi? Tarkoitus olisi siis, että olisi kesärenkaat ja talvirenkaat nopeasti vaihdettavissa valmiina kun talvet on mitä on. Pystynkö esim. hyödyntämään noita Radonin vanteita ja renkaita? Olen jotenkin ihan hukassa näiden kokojen kanssa kun tuntuu, että kaikki ilmoitetaan eri tavalla. Tyyliin maastopyöräni on 20" kooltaan, Canyon on L koko ja tämä minulle tarjottu on 51cm. Miksei voi olla yhtä helppoa taulukkoa. Sitten siihen päälle nuo 27.5" tai 29" jne. niin olen ihan hukassa
Entä mikä idea näissä koko luokissa on: "51 cm (170-183 cm), 56cm (178-190 cm), 61 cm (>185 cm)". Minulle tarjottu pyörä on 51cm ja itse olen 183cm pitkä joten onko tuolla 51 vs 56 hirveästi merkitystä?
Tuon Ninerin keulan ohjeissa oli että jättää 5mm stemmin (tai spacerin jos päällimmäisenä) reunaa syvemmälle katkaisukohdan. Eli niin että Head nut painuu sinne sisään kansineen. Kuullostaako järkevältä vai riittäiskö vähempikin?
Kuitukeulaan jätetään yleensä kaulaputkea pari-kolme milliä näkyviin stemmin yläpuolelle, jolloin stemmi kiristyy kokonaan kaulaputken ympärille ja riski kaulaputken hajoamiseen on pienempi. Tuo vaatii toki sitten pienen spacerin stemmin yläpuolelle, joka voi jonkun silmään näyttää rumalta.
Mutta kuten sanoit, tuo top cap pitää painua sinne sisälle.
@Carlos
Mulla on vanhassa takapakka ihan puhki ja olisi pakko vaihtaa joka tapauksessa. Säästäisi vaan jonkin verran jos toi onnistuisi, että käyttäisi niitä vaikka talvi vanteina. Yllättävän paljon maksaa vanteet tollein erikseen ostettuna, mutta helpottaisi kyllä elämää. Alla on screenshotti ton Radonin osista mitkä alunperin ollut. Muttei taida onnistua kun tässä tosiaan on noi 27.5".
Vastaanpa itselleni, että Hollolan Skioutista löytyi yksi juuri itselleni sopiva M-kokoinen Kona Mahuna 2021. Soitin sinne maanantaina ja ko. pyörä oli pitkään ollut varattuna jollekin ennakkotilaajalle. Sovittiin että yrittävät vielä pari päivää tavoittaa kyseistä ostajaa, mutta kun mitään ei kuulunut, niin kävin tänään hakemassa tuon pyörän itselleni ja voi pojat kun oli mukava ajaa pieni testirundi mustikkapoluilla.Kyllä on kiven alla tämä pyörä. Soittelin Suomen Kona-liikkeet läpi, niin eivät osanneet sanoa milloin tämän syksyn erä tulee, mutta se on joka tapauksessa jo ennakkomyyty loppuun. Seuraavat erät keväällä. Mistä tätä pyörää oikein saa? Kerrankin ostohousut jalassa.
Pari pientä kyssäriä:
- Millaisilla paineilla tuollaiset 29" gummit kannattaa laittaa, itse pidän kovemman puoleisista ja nyt oli molemmissa jotain 2-2.2 barin väliltä, tuntuu että saisi olla vähän enemmänkin.
- Takajarrukahvan liikerata oli hieman isompi mitä edessä, saako tuota hydraulijarrua helposti säädettyä/herkistettyä?
Jos ei ole litkutettu ja ajat kovalla alustalla, niin melkein voit laittaa sen mitä renkaan kyljestä löytyy. Jos ajat pehmeällä, niin matalemmat paineet. Litkujen kanssa sitten mahdollista vielä tiputtaa paineita. Liikaa jos tiputat, niin ajosta tulee pomppivaa, siitä tiedät että lisää paineita.Millaisilla paineilla tuollaiset 29" gummit kannattaa laittaa, itse pidän kovemman puoleisista ja nyt oli molemmissa jotain 2-2.2 barin väliltä, tuntuu että saisi olla vähän enemmänkin.
Vastaanpa itselleni, että Hollolan Skioutista löytyi yksi juuri itselleni sopiva M-kokoinen Kona Mahuna 2021. Soitin sinne maanantaina ja ko. pyörä oli pitkään ollut varattuna jollekin ennakkotilaajalle. Sovittiin että yrittävät vielä pari päivää tavoittaa kyseistä ostajaa, mutta kun mitään ei kuulunut, niin kävin tänään hakemassa tuon pyörän itselleni ja voi pojat kun oli mukava ajaa pieni testirundi mustikkapoluilla.
Pari pientä kyssäriä:
- Millaisilla paineilla tuollaiset 29" gummit kannattaa laittaa, itse pidän kovemman puoleisista ja nyt oli molemmissa jotain 2-2.2 barin väliltä, tuntuu että saisi olla vähän enemmänkin.
- Takajarrukahvan liikerata oli hieman isompi mitä edessä, saako tuota hydraulijarrua helposti säädettyä/herkistettyä?
Itse pidän takana vähemmän painetta siksi, että on pitoa enemmän, eikä ole joustoa joka vaimentaisi iskuja. Edessä voi olla kovempi rengas, koska jousitus. Kyseessä siis jäykkäperä.Takanahan se suurempi paine kannattaa renkaissa olla ettei lyö kiekkoa lommoille jos kovemmin rymistelee.
Se riippuu monesta asiasta.Pari pientä kyssäriä:
- Millaisilla paineilla tuollaiset 29" gummit kannattaa laittaa
Itse pidän takana vähemmän painetta siksi, että on pitoa enemmän, eikä ole joustoa joka vaimentaisi iskuja. Edessä voi olla kovempi rengas, koska jousitus. Kyseessä siis jäykkäperä.
Mutta en minä mitään DH:ta harrastakkaan. Juurakossa ja kivikossa pärjää oikein hyvin.
Toi spectral on yksi mitä on tullut katseltua. Ootko käynyt parkissa testaamassa vai onko ollut ns. maastossa ajoa vaan? Kyllähän tuo ilmeisesti hyvinkin pätevä laite on parkkiinkin.Ostin vuosi sitten Canyon Spectral 7.0 CF:n. On kyllä ollut hyvä peli. Hintaa oli 3000€ ja syksyllä 2019 näkyi olevan montaa kokoa hyvässä alessa 2500€ hintaan. Fillarit tulevat suoraa Saksasta. Canyonilla on nykyään toimipiste Suomen Turussa, mutten tiedä onko siellä mitään testattavaa. Ehkä osaavat kertoa mahdollisia tapahtumia.
Ota yhteys meihin | CANYON FI
www.canyon.com
Joo varmasti noi parkkihommat tulisi kuitenkin olemaan pienempi osa käyttöä. Täytyy vakavasti miettiä tuota spectralia.Parkkiin ja alamäkiin on parempiakin pyöriä kuin Spectral, mutta kyllä sillä "pärjää". Harvassa on kuitenkin ne pyörät, joilla pystyy nauttimaan myös tasaisesta maastosta ja ylämäistä. Spectral on todella monipuolinen pyörä kaiken kaikkiaan. Verrokkina mulla on esim. Mondraker Dune. Dunella oli kovempi luotto tällätä alamäkeen, mutta ihan lahna tasamaalla eikä polkutehosta ollut tietoakaan.
Toi spectral on yksi mitä on tullut katseltua. Ootko käynyt parkissa testaamassa vai onko ollut ns. maastossa ajoa vaan? Kyllähän tuo ilmeisesti hyvinkin pätevä laite on parkkiinkin.
Ajot ovat olleet monipuolista trailia. Neulaspolkua, normipolkua, kivikkoa, juurakkoa, mutaikkoa, pitkosta, ylä- ja alamäkeä... mitä nyt suomimetsä tarjoilee En ole käynyt parkeissa ja DH kokemus olematon. Ehkä kymmenisen kertaa tullut alas jonkun bermeillä ja hypyillä varustetun pätkän, viimeksi kesällä Tahko MTB:ssä helpon Panaman muutaman kerran. Onneksi tajuaa omat taidot ja rajat. Jos ei ole hangannut noita ja skilssit ei riitä, pitää ottaa rauhassa Hauskaahan tuo on, mutta helpommin piipaa hommia kuin traili.Parkkiin ja alamäkiin on parempiakin pyöriä kuin Spectral
Ehkä täytyy tehdä tosiaan niin että unohdan sen dh-"kelpoisuuden" pyörästä. Jos parkissa tulee käytyä niin miksei vuokraisi paikan päältä siihen sopivaa pyörää, jos oma pyörä ei siihen sitten sovellukaan. Tulisihan noi käynnit parkissa muutenkin rajoittumaan muutamiin kertoihin kesässä, ellei sitten tule muutettua tulevaisuudessa toiselle paikkakunnalle. Nykyisellä paikkakunnalla kun ei parkia ole. Ylläksellä bike parkissa tuli koitettua Commencalia ja vaikea nähdä kyllä sillä pitkiä pätkiä maastossa ajavansa. Ehkä tosin jotkut muut pyörät olisi parempia tasaisella, vaikea sanoa kun niin harvaa maastopyörää päässyt vielä kokeilemaan.Ajot ovat olleet monipuolista trailia. Neulaspolkua, normipolkua, kivikkoa, juurakkoa, mutaikkoa, pitkosta, ylä- ja alamäkeä... mitä nyt suomimetsä tarjoilee En ole käynyt parkeissa ja DH kokemus olematon. Ehkä kymmenisen kertaa tullut alas jonkun bermeillä ja hypyillä varustetun pätkän, viimeksi kesällä Tahko MTB:ssä helpon Panaman muutaman kerran. Onneksi tajuaa omat taidot ja rajat. Jos ei ole hangannut noita ja skilssit ei riitä, pitää ottaa rauhassa Hauskaahan tuo on, mutta helpommin piipaa hommia kuin traili.
Kuten @lelfonso tuossa toteaa, niin parempia parkki ja DH vehkeitä varmasti on ja en ole oikea mies niistä kertomaan. Kaveri laittoi viimevuonna Striven ja on siitä pitäny alamäkipätkillä. Yleispyöränä toki heti pari kiloa painavampi kuin oma Spectral. Vähän jämympänä yleisvehkeenä Spectral ollut tosiaan oikein mieleinen... sen jälkeen kun vaihdoin DH painotteiset (Minion DHR II) kumit paremmin rullaaviin (Hans ja Nobby). Huomioi kuitenkin, että Spectral on 27,5" ja monet haluavat 29". Spectral tuntuu myös uivan suht matalalla.
Tuli laitettua lukot maasto täpäriin, koskaan en ole moisia käyttänyt missään vehkeessä. Saas nähdä kuinka paljon on nutullaan ja lähteekö henki .
Shimanon PD-M9120 polkimet ja kaveriksi SH-ME701 kengät.
Itsellä pannutukset ehkä jopa vähentynyt kun vaihdoin lukkoihin. Nyt jalka ei lipeä missään tilanteessa polkimelta, mikä oli mahdollista fläteillä. Myös teknisemmät ja haastavammat paikat menee paremmin kun voi runtata polkimilla kunnolla. Myös kiipeäminen helpottunut. Suosittelen!
Miksi 29 parempi? Rullaa paremmin tasaisella?Itse jättäisin Spectralin kauppaan rengas koon takia. Jos Canyonin hommaa niin Traili painotteiseksi Neuron ja jos parkit on ykköshomma niin Strive.
Noita postimyyntipyöriä ei pääse missään testailemaan Suomessa? Occam olisi myös varteenotettava vaihtoehto.Canyonin ohella YT ja mainittukin Commencal on myös ihan varteenotettavia postimyyntipuljuja. Propain Hugene pärjäsi myös bikeradarin vertailussa (Trail bike of the year), suomessa noita ei ole ainakaan vielä vastaan tullut.
Mulla on Orbean Occam 140/140 joustolla ja sillä on kyllä pärjännyt bike parkissa ja nämä Oulun tasaset polutkin menee mukisematta. Hirveästi vähempää joustoa en parkkiin ottais, ellei sitten ole joku erityisen progressiivinen vipusuhde, kuten Norco Opticissa.
Joo rullaa paremmin ja poluilla pääsee juurien jne yli paremmin eli etenkin trailiajoon "must" juttu.Miksi 29 parempi? Rullaa paremmin tasaisella?
Noita postimyyntipyöriä ei pääse missään testailemaan Suomessa? Occam olisi myös varteenotettava vaihtoehto.
Tuo parempi rullaavuus juurakoissa ja kivikoissa on tärkeä pointti. Itselläni on juurikin 2018 vuoden Spectral ja tasamaalla on välillä tuskastuttavaa kun vauhti hiljenee juurakoissa ja ajolinjaa täytyy hakea tarkemmin. Alamäissä tuolla ei taas ole niin merkitystä kun on vauhtia takana. Puutteet rullaavuudessa korvaantuu kyllä itsellä pyörän ketteryydellä ja leikkisyydellä. Spectral ja 27.5 varmaan muutenkin, ovat sellaisia pyöriä että niillä on hauska hakea ilmaa pienistäkin nyppylöistä ja kikkailla eri paikoissa. Kikkailu toki vaatii vähän tekniikkaa, mikä itsellänikin vähän jarruttaa mutta siinä se kehittyy jos sellainen kiinnostaa.Joo rullaa paremmin ja poluilla pääsee juurien jne yli paremmin eli etenkin trailiajoon "must" juttu.