Pyöräily

Thulen saa jollain 80€:lla. Suosittelen sitä ehdottomasti vs. Biltema. Thulessa on hyvä, nopea ja toimiva pyörän kiinnitys ja kumilla pehmustetut koukut. Biltemassa ei ainakaan aikaisemmin ollut kun sellaisen omistin.
 
Thulen saa jollain 80€:lla. Suosittelen sitä ehdottomasti vs. Biltema. Thulessa on hyvä, nopea ja toimiva pyörän kiinnitys ja kumilla pehmustetut koukut. Biltemassa ei ainakaan aikaisemmin ollut kun sellaisen omistin.
Minä laitan fillarin kiinni Bilteman telineeseen ihan tavallisilla mustekaloilla. Hyvin on toiminut. Thulen valmiit kiinnikkeet eivät ulkonäön perusteella sovi kaikkiin fillareihin kuitenkaan.
 
Minä laitan fillarin kiinni Bilteman telineeseen ihan tavallisilla mustekaloilla. Hyvin on toiminut. Thulen valmiit kiinnikkeet eivät ulkonäön perusteella sovi kaikkiin fillareihin kuitenkaan.

Niin laitoin minäkin monta vuotta, mutta en enää ymmärrä miten jaksoin sitä virittelyä kun piti hankkia ulkomailla tuo Thulen teline ja totesin sen niin paljon toimivammaksi. Lisäksi hiilikuiturunkoinen fillari on aika hazardia vetää Bilteman metalliputkea vasten kiinni. Voihan siihen tietty viritellä jotain kutistesukkaa ja puutarhaletkua pehmuksteeksi ja käyttää niitä mustekaloja kiinnittämiseen, mutta miksei ostaisi kerralla toimivaa telinettä kun ei maksa mitään älytöntä. Cuben mtb-runko menee Thuleen kiinni ilman lisäosaa ainakin. Fillari on vähän kenossa, mutta pysyy kiinni. Suoraan sanoen Bilteman teline on aika onneton. Ei Thulekaan ole täydellinen; ruuvien päähän piti laittaa kuumaliimaa ettei runko hankaa vahingossa niihin.
 
Viimeksi muokattu:
Sunnuntaina käytiin tunkkaamassa viereisen harjun polkuja ylös ja alas. Oli mies melko hapoilla kun oli tuolla vanhan liiton DH jyrällä (Trek Session 10) DH-kamat päällä painanut koko päivän menemään
smile.png


 
Tuli tuossa kesällä ostettua mainoksen uhrina uusi penkki pyörään muutaman youtube arvostelun perusteella ja nyt muutaman pidemmän lenkin jälkeen kyllä pitää antaa peukku ja vinkki tännekin. Jos on ongelmia perseen puutumisen kanssa pidempien pyörälenkkien aikana niin pistäkää harkintaan tämä penkki:
Infinity L2-Series Seat – Infinity Bike Seat
 
Joo, ei noista ampeerit lopu, mutta noissa ei ole suojapiirejä.
Tarkoituksella otin halvempaa suojapiirintöntä akustoa, että näen miten niistä lähtee käyttöaikaa vs. eBayn feikkiakut + luotan että "älykäs" Nokoser D4S laturi osaa hoitaa homman näissäkin kuten mainostavat.

Bullet Points:
1. Microcomputer control technology, support hybrid charging mode
2. Capable of setting the charging voltage of each bay individually
3. Integrated LCD panel clearly displays charging parameters and progress
4. Protect opposite connection and short circuit (Do not display battery symbol and voltage)
5. Automatic activation function and automatically stops charging when completed

Specifications:
Material: ABS
Charging current: 500mA*4/1000mA*2
AC: AC100-240V wide voltage input 50 / 60HZ
Output voltage: 4.35v ± 1% / 4.2v ± 1% / 3.7v ± 1% / 1.48v ± 1%
Size: 14.5 * 10 * 3.8CM
Weight: 0.36 KG
Color: Black
Compatible battery models:
3.7V/3.8V Li-ion/LiFeP04:
26650,22650,18650,18490,18350,17670,17500,14500,10440,16340 (RCR123)
Ni-MH / Ni-Cd: AAAA, AAA, AA, A, SC, C

Features:
1. Mixed charging mode and each slot controls independently
2. Three charging modes (CC, CV and Trickle Charge)
3. Automatically detect battery status and select the appropriate voltage and charging mode
4. It will stop charging when the battery is fully charged
5. Reverse polarity protection prevents damage to both batteries and charger
6. Activated automatically for Li-ion batteries with protection board, which are instantaneous short circuit
7. Automatic activation of "zero voltage" lithium battery (with a protective board instantaneous short circuit)
8. Automatically activate battery above 0.2V
9. Pass RoHS and CE quality and safety certifications
 
Mahtaako nuo Schwalben Marathon Winterit ottaa itseensä pahastikin, jos ne ruuvaa jo "hyvissä ajoin" alle ja ajo koostuisi kuitenkin tulevina kuukausina (joitakin satoja km) pitkälti suurilta osin sulasta/paljaasta asfaltista? Eiköhän se käyttö useinmiten ole juurikin tuollaista talvirenkailla..?

En edes uskalla lähteä kokeilemaan miten nuo Big Applet luistelee mahdollisesti jäisellä pinnalla, vaikka muutoin ovatkin uskomattoman mukavat pallurat :(
 
Mahtaako nuo Schwalben Marathon Winterit ottaa itseensä pahastikin, jos ne ruuvaa jo "hyvissä ajoin" alle ja ajo koostuisi kuitenkin tulevina kuukausina (joitakin satoja km) pitkälti suurilta osin sulasta/paljaasta asfaltista? Eiköhän se käyttö useinmiten ole juurikin tuollaista talvirenkailla..?

En edes uskalla lähteä kokeilemaan miten nuo Big Applet luistelee mahdollisesti jäisellä pinnalla, vaikka muutoin ovatkin uskomattoman mukavat pallurat :(

Eikös uusille nastarenkaille suositella sisäänajoa vielä sulan aikaan jotta nastat asettuvat kunnolla paikoilleen. Näin ainakin autonrenkaissa. En tiedä miksi sama ei pätisi myös pyöränrenkaisiin.
 
Mahtaako nuo Schwalben Marathon Winterit ottaa itseensä pahastikin, jos ne ruuvaa jo "hyvissä ajoin" alle ja ajo koostuisi kuitenkin tulevina kuukausina (joitakin satoja km) pitkälti suurilta osin sulasta/paljaasta asfaltista? Eiköhän se käyttö useinmiten ole juurikin tuollaista talvirenkailla..?

En edes uskalla lähteä kokeilemaan miten nuo Big Applet luistelee mahdollisesti jäisellä pinnalla, vaikka muutoin ovatkin uskomattoman mukavat pallurat :(
Suurin osa talvesta on muutenkin asfaltilla ajamista, joten alle vaan ja kovaa käyttöä.

Big Applet täälläkin kesäkumeina ja vaikka tosiaan ovat muuten niin loistavat, niin syksyllä maahan pudonneen lehtien kanssa ja alkutalven mustalla jäällä nämä eivät oikein toimi, kun pitää ajaa kieli keskellä suuta. Talvikumeina on ISP:t, joita taas ei viitsisi vaihtaa alle ihan vielä. Valintoja , valintoja...
 
Heittäkääpäs suosituksia mitkä nastarenkaat kannattaisi hommata Giant Roam 2 hybridipyörälle?
 
Tiedättekös kun kaikki pyöräilijäPROt käyttävät spandex-asuja, niin mites olisi kumiasu? Oma perse voisi näyttää seksikkäältä sellaisessa. :3 Herättäisi huomiota muissa varmasti.
 
Nyt tarvitsen telineen puhelimelle MTB hommiin. Olen yrittänyt katsella sopivaa, mutta toimivaa ei oikein meinaa löytyä. Vaatimuksena ei oikein muuta ole, kuin puhelimen kiinni pysyminen telineessä. Tietenkin hyvä olisi, jos teline olisi sen verran universaali, että kummatkin puhelimeni siihen kiinni saisin. Puhelimina toimii OP2 ja Honor 7. Jälkimmäinen lienee vaihtouhan alla, mutta tilalle tulee samaa kokoluokkaa oleva luuri.

Paras vaihtoehto telineissä on tähän saakka ollut BikeCityGuide Finn ja sille hyvänä vaihtoehtona RAM Mount X Grip. Onko kellään näistä kokemusta maastopyörähommissa tai onko ehdottaa parempaa vaihtoehtoa.
 
Tuli tänään hankittua ja laitettua alle Suomi tyres wxc300 nastarenkaat paikallisesta pyöräliikkeestä.(polkimet ostin myös, muttei niistä sen enempää) Kalliithan nuo olivat ja raskaat ajaa sulalla maalla, mutta oikeasti liukkaissa paikoissa sitten hymyilytti, kun sai mennä huoletta sieltä missä aina aiemmin pelännyt kaatumista(kesäkumeilla). Pikkupakkasessa näytin varmaan kirjaimellisesti tältä :happy:
Renkaiden vaihtaminen oli oma episodinsa. Ennen ei ole ollut noita taittuvia renkaita ja sai taistella että sai moisen lörpän menemään ja pysymään vanteella. Samalla sitten tuli jotenkin puhkottua etupään sisuskumi. Huomasin tyhjenneen renkaan sitten kun oli jo ulkovaatteet vedetty niskaan ja lähdössä testilenkille. Eikun paikkaamaan:beye: Positiivisesti ajatellen huomasin sentään sisällä, eikä vasta ajellessa.
 
Nyt tarvitsen telineen puhelimelle MTB hommiin. Olen yrittänyt katsella sopivaa, mutta toimivaa ei oikein meinaa löytyä. Vaatimuksena ei oikein muuta ole, kuin puhelimen kiinni pysyminen telineessä. Tietenkin hyvä olisi, jos teline olisi sen verran universaali, että kummatkin puhelimeni siihen kiinni saisin. Puhelimina toimii OP2 ja Honor 7. Jälkimmäinen lienee vaihtouhan alla, mutta tilalle tulee samaa kokoluokkaa oleva luuri.

Paras vaihtoehto telineissä on tähän saakka ollut BikeCityGuide Finn ja sille hyvänä vaihtoehtona RAM Mount X Grip. Onko kellään näistä kokemusta maastopyörähommissa tai onko ehdottaa parempaa vaihtoehtoa.

AliExpress Mobile - Global Online Shopping for Apparel, Phones, Computers, Electronics, Fashion and more

Ei ole luuri vielä tosta ruuvipenkistä irronnut vaikka kaikenmoiset puskat on vedetty läpi.
 
Tarkemmin kun katsoo, niin näkyy hän siinä olevan. Ei ois pahan hintainen, joten kaippa se on testiin napattava.

En niitä itsekään aluksi huomannut. Tuotekuvauksesta sitten bongasin "4 claws come with 3M stickers give the phone a shock-absorbing and also help to grip your phone tightly".
Eli ovat tarra kiinnitteisiä joten saattavat ajan myötä lähteä liikenteeseen. Mutta eipä pussillinen tuollaisia paljoa maksa.
 
Tarrapehmikkeet pysynyt ainakin kesän kiinni.
Valikoitui kun on alumiininen eikä muovihimmeli ja saa tarvittaessa kiinni etuhaarukan kiinnityspultin alle.
 
Vein Radon 5.0 huoltoon kun tuli 5v täyteen ja jarrupalat alkoivat takaa olla jo niin kuluneet että piti hirveää ääntä ja muutamia muitakin ongelmia/vaihtoa vaativia osia oli niin ajattelin päästä helpommalla ja liikkeessä olleen tarjouksen takia oli aikalailla +-0 vaihdattaa siellä kuin vaihtaa itse. Aloin vaan miettimään kun pyysin vaihtamaan nykyisten Schwalbe ice spiker pro renkaiden tilalle Schwalbe Winter Maraton renkaat paremman ajettavuuden takia. Nuo ice spikerit on olleet hyvät pidoltaan, mutta todella rasittavat ajaa kun ei tunnu kovin vakaalta. Onko jollain kokemuksia noista Winter maratoneista että miten ovat toimineet talvella suomessa?
 
Vein Radon 5.0 huoltoon kun tuli 5v täyteen ja jarrupalat alkoivat takaa olla jo niin kuluneet että piti hirveää ääntä ja muutamia muitakin ongelmia/vaihtoa vaativia osia oli niin ajattelin päästä helpommalla ja liikkeessä olleen tarjouksen takia oli aikalailla +-0 vaihdattaa siellä kuin vaihtaa itse. Aloin vaan miettimään kun pyysin vaihtamaan nykyisten Schwalbe ice spiker pro renkaiden tilalle Schwalbe Winter Maraton renkaat paremman ajettavuuden takia. Nuo ice spikerit on olleet hyvät pidoltaan, mutta todella rasittavat ajaa kun ei tunnu kovin vakaalta. Onko jollain kokemuksia noista Winter maratoneista että miten ovat toimineet talvella suomessa?

Sanoisin että virhe tuli tehtyä. ISP on parempi rengas kuin MW. (Varsinkin jos sen 50-622 version otit josta olen lukenut enemmän negatiivista kuin positiivista palautetta.)
Näistä on tuolla fillarifoorumilla ihan oma ketjunsakin
Schwalbe Marathon Winter nastarenkaat?
Lisää löytyy esim tämän ketjun seasta
Nastarenkaat näin yleensä ottaen
Kiteistettynä MW renkaiden ominaisuudet on: hyvä jäällä tai pakatulla lumella, asfaltilla ok, pehmeässä hakee ja kiemurtaa, jos lunta on enemmän kuin muutama milli niin kuvio liian matala ja menee tukkoon herkästi, Schwalben (talvi)kumiseos turhan kovaa verrattuna muihin talvirenkaisiin esim Suomityresit.
Eli ei oikein ole suunniteltu suomen talveen mutta jos ajelet vain hyvin ylläpidetyllä kelvillä niin eiköhän ne MW:t vältä.
Joillakin tulee nastat läpi ja puhkoo sisuria mutta itselläni on 11/2012 ostettu pari (42-622) nyt kuudetta talvea alla eikä ongelmia että otappa siitä selvää.
Joillakin lähtee nastoja paljon irti vaikka ajaisi ne sisään valmistajan suositusten mukaan, itselläni ei ole lähtenyt kuin yksi kun viimeksi tarkistin.

Mitä muuten tarkoitat "rasittavat ajaa kun ei tunnu kovin vakaalta"? ISP:ejähän on kehuttu siitä kuinka kulkevat kuin juna.

P.S. Kai jätit pahan päivän varalle ne ISP:t?
 
Eihän noita kahta shwalbea voi oikein edes verrata. ISP on talvella paras nakkikumi maastoon mitä saa kun taas marathon on selkeästi tollanen hybridin tai cyclon nastakumi. Maanteillä pärjää aikas varmasti jälkimmäisellä, jollei nyt ihan korvessa asu.
Mitä tulee vakauteen tulee niin kaipa se voi asfaltilla vähän löysältä tuntua korkeiden nappuloiden takia.
Itse en moiseen ole kiinnittänyt huomiota, ja jos talvella puskaan halajaa niin vaihtoehdot on vähissä rengaistuksen suhteen.
 
Minuakin vähän ihmetyttää tämä väite ISP:n huonosta ajettavuudesta. Nämä kulkevat kuin juna pahemassakin loskahangessa ja peilijää pistää vaan hymyilyttämään. Kannattaa varmaan vähän arvioida niitä omia reittejä ja minkälaiset olosuhteet siellä vallitsee. Jos tiet ovat lähinnä sulat tai aina hyvin auratut niin silloin pärjää vähemmälläkin.

Espoossa asuessani pärjäsin kaikki talvet ihan normaaleilla maastokumeilla, mutta täällä Jyväskylän keskustassa kadut ovat välillä aivan peilijäässä ja loskaa saattaa olla useampia senttejä. Silloin näkyy paljon noita Marathon-kuskeja kävelyhommissa. Kannattaa myös muistaa, että Marathonit ovat Keski-Euroopan talvirenkaat.
 
Espoossa asuessani pärjäsin kaikki talvet ihan normaaleilla maastokumeilla, mutta täällä Jyväskylän keskustassa kadut ovat välillä aivan peilijäässä ja loskaa saattaa olla useampia senttejä. Silloin näkyy paljon noita Marathon-kuskeja kävelyhommissa. Kannattaa myös muistaa, että Marathonit ovat Keski-Euroopan talvirenkaat.
Jep. Muijan fillarissa on WM:t ja eihän niillä kunnon peilikeleillä tee oikeastaan mitään, kun taas Spikereillä voi vedellä milloin tahansa ja missä kelissä tahansa ihan samalla tavalla. Ja tämä Spikerien vakauden puute kuulostaa erikoiselta tännekin. Ettei vaan ollut asennettu väärin vanteelle tms?
 
@Lagittaja

Tuossa firmassa oli sellainen vuosihuolto diili että 150€ kaikki kuluvat osat. Kesärenkaat, sisäkumit, jarrupalat, ketjut jne. Mulla on hyvät kesärenkaat (big apple) ja ajattelin etten turhaan halua mitään 19€ kesärenkaita joten pyysin vaihtamaan parhaimmat mitä siltä löytyi talvirenkaita ja ne oli juurikin nuo (Toinen vaihtoehto oli se sama rengas mutta vähemmillä nastoilla). ISP:t jäi varalle. Muistaakseni kolme talvea olen ajanut ja huoltomieskin sanoi että hyvässä kunnossa ovat. Sain tuon 19€ per rengas alennusta ja jäi 40€ kpl maksamaan eli samanverran mitä esim. verkkokauppa.comissa maksaa. Ei tuo talouttani kaada jos nuo eivät paremmat olekkaan vaan vaihdan toiset takaisin. Lähinnä halusin vaan testata millaisia vaihtoehtoja on olemassa ja pyörä kun oli jo huollossa ja renkaat samalla hintaa kuin netissä niin ajattelin miksei. Omat työmatkat on kokonaan asfalttia tai osittain hiekkatietä riippuen ihan mitä kautta ajan.

Tuolla "vakaudella" tarkoitan sitä että esim. Appleilla jos ajaa ilman käsiä tai yhdellä kädellä niin menee ihan suoraan. Vastaavan tempun jos tekee ISP:llä lähtee kaartamaan jompaan kumpaan suuntaan. Ajaessakin tuntuu hieman ettei rengas mene "suoraan" mutta ihan ymmärrettäväähän tuo on kun nastojen päällä mennään ja kuvio on identtinen. Muistan kun sain nuo ISP:t ja varovaisesti ajoin muutamia matkoja kun pelkäsin ettei ne pidä mutta jossain vaiheessa uskalsi ajaa täysillä koko ajan kun paremminhan nuo tuntuu pitävän kuin kesärenkaani. Ainoa harmi on joskus kun on joutunut niin aikaisin aamulla lähtemään ettei teitä ole aurattu ja lunta on tullut todella paljon niin rengas sutii tyhjää. Nykyisin vaan talvi ajat kun tuppaa olemaan melko sulaa mutta jäistä niin nuo toiset voisi toimia paremmin. Tosin jos ei niin eihän tuossa montaa minuuttia mene vaihtaa.

Tuolla toisessa foorumilla oli hyvin kuvaava viesti nastarenkaista:

"Voiko nastarenkailla ajaa siis rauhallisesti itseään vahingoittamatta liukkailla jääkeleillä?"

"Kai niillä voisi, mutta käytännössä tulee vaan kaahattua mielipuolen lailla."
 
Kysellääs täältä ensin ennen fillarifoorumia. Löytyykö Grand Canyon AL SL 7.0 omistajia? Aspasta kyselin sopivaa kokoa niin suositteli M, tosin myös mahdollisuus L kokoon jolloin ajoasento muuttuu enemmän rennomaksi heidän mukaan. Pituus 180cm ja jalan sisämitta 85cm. Ensimmäinen jäykkä MTB pyörän ostaminen edessä joten koko mietityttää. Cube Attention SL ja LTD Pro:ta kävin kokeilemassa 19" koossa, ja tuntui olevan ihan OK. Mietteitä?

Tällä hetkellä vaihtoehdot taitavat olla Cubelta LTD Pro ja Attention SL sekä Canyonilta AL SL 7.0 ja SL 6.0. Nämä siis max. hintahaarukassa. Etuhaarukassa oikeastaan huomioinut sen että on Fox tai Rock huollon takia, tosin sen opettelen tekemään ajan myötä itse. Pyörällä ajetaan ympärivuoden pääsääntöisesti asfaltti/hiekkatieosuuksia, mutta olisi myös tarkoitus päästä maaston puolelle silloin tällöin.

Onko suosituksia perus polkimiksi? Ei lukkomallisia. Tämmöisiä katsonut esim. Sixpack, PD-GR500 tai VP-531, heijastimet olisi plussaa, koska ajoa paljon myös pimeän aikaan. Fillariin tulee tietysti valot vielä.
 
Onko suosituksia perus polkimiksi? Ei lukkomallisia. Tämmöisiä katsonut esim. Sixpack, PD-GR500 tai VP-531, heijastimet olisi plussaa, koska ajoa paljon myös pimeän aikaan. Fillariin tulee tietysti valot vielä.

Ja jollei ollut muuten tiedossa niin kaikki hyvätkin flättipolkimet muuttuu surkeiksi jos kengät on vääränlaiset.
Fläteillä kenkä/poljin kombo on paljon tärkeämpi kuin lukkopolkimilla.
Five Ten freeraidereita pidetään yleisesti parhaina flättikenkinä, joskaan talvikäytöstä ei itsellä ole kokemusta.
Jollei sellaisia raatsi niin jotkut tasapohjaiset skeittikengän tyyliset kengät on ihan ok.
 
OneUp Components Comp on aivan hemmetin hyvä poljin: OneUp Components Comp Platform Pedals

Ja jollei ollut muuten tiedossa niin kaikki hyvätkin flättipolkimet muuttuu surkeiksi jos kengät on vääränlaiset.
Fläteillä kenkä/poljin kombo on paljon tärkeämpi kuin lukkopolkimilla.
Five Ten freeraidereita pidetään yleisesti parhaina flättikenkinä, joskaan talvikäytöstä ei itsellä ole kokemusta.
Jollei sellaisia raatsi niin jotkut tasapohjaiset skeittikengän tyyliset kengät on ihan ok.

Kiitos ehdotuksista, OneUpit näyttäisi myös olevan kevyetkin. Ajattelin näin aluksi lähteä ihan perus flättipolkimilla, täytynee sitten hankkia lisävarusteita sitä mukaan kun tuntuu tarvitsevan/haluaa. Nuo kengät on ihan hyvä pointti, pitänee talveksi hommata jotkin sopivat polkuhommiin:) Pyörän sopiva koko nyt jää vielä arvoitukseksi. Onko BF tarjouksia tullut yleensä pyöriin/osiin?
 
Onko jollakin suositella vedenpitävää takkia ulkoiluun+pyöräilyyn?
Mielellään kevyt ja hupullinen.
Jotain tämäntyylisiä olen katsellut:
Shinpuru GORE-TEX® Jacket | The North Face

Itse käytän Norrona Lofoten:a kun en raaski ostaa montaa eri goretakkia eri käyttötarkoituksiin ja tuo menee talvella laskupuuhissakin. Tuossa on se hyvä puoli että kypärä mahtuu heittämällä hupun sisälle ja takki on riittävän pitkä selästä ettei ole paljaana. Norrona tekee ihan hyvää tavaraa ja löytyy paremmin pelkkään fillarointiinkin sopivia takkeja kuin tuo Lofoten joka enemmän hiihtotakki, mutta niin tekee moni muukin merkki hyvää tavaraa.

Merkistä ja mallista riippumatta itse suosittelisin takkia jossa on riittävän pitkän tuuletusvetoketjut. Siis ei riitä että kainaloissa on lyhyet vetoketjut, vaan parempi jos ne saa kokonaan sivuista auki. Aina ei kuitenkaan sada niin kovaa ja gorekangas ei koskaan hengitä riittävästi itsessään. Lisäksi hupun tulisi olla niin iso ettei niska mene kasaan ja päätä pystyy kääntämään normaalisti kun hupun laittaa kypärän päälle. Valitsisin vielä sellaisen värin joka erottuu kaukaa, eli suomalaisten suosimat mustat, tummat, harmaat ja siniset sävyt jättäisin ostamatta.
 
Onko jollakin suositella vedenpitävää takkia ulkoiluun+pyöräilyyn?
Mielellään kevyt ja hupullinen.
Jotain tämäntyylisiä olen katsellut:
Shinpuru GORE-TEX® Jacket | The North Face

Marmot PRECIP takki - Partioaitta itsellä ollut ainakin pari vuotta käytössä ja hyväksi todettu. Käyttö sää +15-0C, vaatii pitkähihaisen alle, sillä takissa ei ole vuorta. Kovalla sateella meinaa vähän jo vesi tulla läpi. Kovasti hikoillessa meinaa jäädä kosteus sisälle, tosin kainalovetoketjut auttaa tässä asiassa.

Kevyemmillä talvipakkasilla -15C - 0C käytössä Condorin jo melko kulahtanut Summit softshell-takki. Hintaluokka ostaessa taisi olla siellä satasen pinnassa.
 
Nyt ois hakusessa hinta/laatu-suhteeltaan paras maastopyörä 29-tuuman nakeilla. Budjetti vaivainen 600€. Ehdotuksia?
 
Nyt ois hakusessa hinta/laatu-suhteeltaan paras maastopyörä 29-tuuman nakeilla. Budjetti vaivainen 600€. Ehdotuksia?

Pitkää ja kovaa vetoa metsässä kestävää pyörää ei varmaan tuohon hintaan saa, mutta fiksun jokapaikan käyttöfillarin voi saada. Jos budjetti taipuu ~700 euroon ja sopiva koko löytyy, niin Bikeshopissa on Felt Nine 60 halvennuksessa 899 -> 682,99 €, jäljellä kokoja S, L ja XL.
Tuossa on ihan järkiosat perusajeluun, metsähommiin noita ei varsinaisesti ole tarkoitettu: SR Suntourin 100mm haarukka lukituksella, Deore/Acera kombo vaihteisto ja Shimanon hydrauliset levarit. Feltit on yleensä olleet ihan laadukkaita vehkeitä, joten perushomma lienee tuossa fillarissa kunnossa.

Omaa kokemusta ko. laitteesta ei ole, mutta puhtaasti speksikyttäyksellä budjetin tiedostaen.
 
Nyt ois hakusessa hinta/laatu-suhteeltaan paras maastopyörä 29-tuuman nakeilla. Budjetti vaivainen 600€. Ehdotuksia?
Myös täältä päästä kannatetaan pientä nostoa budjettiin ja ehdotus pyörästä olisi Canyon Grand Canyon 3.0, jossa haarukkana ROCKSHOX XC 30, takana XT vaihtaja. Edessä vaihtaja hieman heikompaa sarjaa, mutta sen kanssa pystyy elämään. Hinta noin 699€. Omaa kokemusta on Canyonista, hieman kalliimmasta versiosta, ja olen kyllä tykännyt paljon.

Canyon | GRAND CANYON | Grand Canyon AL 29 3.0
 
Tuo Radon 6.0 vaikuttais parhaimmalta diililtä. 637€ postien kanssa. Polkimet näköjään pitää vielä tilata erikseen. Menee kyllä vähän yli budjetin, mutta kai nuo osat on hintaerotuksen arvoisia.

Joo, ei siis tule mihinkään hardcore maastoajoon, vaan ympärivuotiseen töihin/salille/kotiin -matkoihin. Hieman on hakusessa näiden nykyaikaisten maastureiden ominaisuudet yms.
Viimeksi ostin maastopyörän vuonna 1997. Siitä viimein katkesi runko pari viikkoa sitten. Siksi olen nyt ostamassa uutta. :D
 
Tuo Radon 6.0 vaikuttais parhaimmalta diililtä. 637€ postien kanssa. Polkimet näköjään pitää vielä tilata erikseen. Menee kyllä vähän yli budjetin, mutta kai nuo osat on hintaerotuksen arvoisia.

Joo, ei siis tule mihinkään hardcore maastoajoon, vaan ympärivuotiseen töihin/salille/kotiin -matkoihin. Hieman on hakusessa näiden nykyaikaisten maastureiden ominaisuudet yms.
Viimeksi ostin maastopyörän vuonna 1997. Siitä viimein katkesi runko pari viikkoa sitten. Siksi olen nyt ostamassa uutta. :D
Todellakin on muutaman kympin lisäpanostuksen arvoinen. Saat kunnon joustohaarukan ja Deore-osasarjan (10spd)
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 146
Viestejä
4 487 996
Jäsenet
74 159
Uusin jäsen
kahvirommi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom