Pyöräily

Liittynyt
18.08.2017
Viestejä
554
Vaijerin kuori siis. Ihan itse mittaan leikattavissa metritavarasta. Kannattaa olla hyvä leikkuri, ei mene ihan toosaksi ja lyttyyn. Lisäksi nuo vaijerin kuoren päätyholkit pitäisi jostain saada.
 
Liittynyt
14.12.2017
Viestejä
245
Vaijerin kuori siis. Ihan itse mittaan leikattavissa metritavarasta. Kannattaa olla hyvä leikkuri, ei mene ihan toosaksi ja lyttyyn. Lisäksi nuo vaijerin kuoren päätyholkit pitäisi jostain saada.
Ostaa Shimanon valmiin setin niin tulee holkitkin mukana. Ja tosiaan vaijerileikkurit on aika lailla pakolliset.

Kiitos vastauksista! Pääsen näillä eteenpäin.

Ei oo ihan liikaa tullu pyörien kanssa värkättyä, niin on myös termistö vielä vähän hukassa. :D
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
761
Täytyisi viedä pyörä huoltoon finaalissa olevan keskiölaakerin ja ilmausta vaativan takajarrun takia, mutta mietin mitä muita huoltotoimenpiteitä olisi syytä tehdä samalla, vai riittääkö huoltaa vain oireiden mukaan tarvittaessa?

Kyseessä on 2011 vuosimallin kuiturunkoinen ja -haarukkainen maastopyörä, jonka 1x11 voimansiirto on uusittu täysin 2019 ja samalla vanteet on rihdattu ja jarrunesteet vaihdettu. Kilometrejä ja kovaa rasitusta ei ole ihan kauheasti tullut, sillä ketjut olen vaihtanut vain kerran ja rattaat ovat mielestäni vielä kunnossa. Tuon ketjun vaihtamisen lisäksi olen itse vain öljynnyt ketjut ja vaihtanut jarrupalat ja renkaat. Olisinko myös vaihtajan vaijeria kiristänyt vähän jossain välissä.

Takajarrukahvan saa painettua pohjaan, mutta etujarru toimii vielä ongelmitta. Keskiö pitää jo pienillä vaihteilla sellaista vinkunaa, että nolottaa ajaa sillä. Vaihtajalla on välillä ongelmia isoimman rattaan kanssa ja vaihtajan häkki näyttäisi olevan hieman vinossa, joten saavat huollossa senkin selvitellä.

Itsellä ei riitä innostus näihin huoltohommiin, mutta en halua turhastakaan maksaa. Huoltoliikkeiden 120€ kausihuollot vaikuttavat vaan rahastukselta, ellei rääkkää pyöräänsä kunnolla.
 
Liittynyt
13.11.2022
Viestejä
16
Onkos täällä lastipyörä / tavarafillari / cargo bike puuhasteilijoita?

Itse hommasin vastikään Bombtrack Munroe Cargo -pyörän ja aijettä kun on mukavaa menoa. Voin suositella kaikille. Viikonloppuna tuli tehtyä 80km reissu ulos kaupungista. Oli kiva kun sai helposti kaikki eväät ja romppeet riippumattoa myöten mukaan eikä selässä tarvinnut kantaa mitään.


Itselle täydellinen yhdistelmä normaalia pyörää, jolla ajaa työmatkat, hiekkatiet ja muut pikku seikkailut mutta tarvittaessa pidemmillä retkillä tai kauppareissuilla saa sidottua 30kg kamaa edessä olevalle alustalle. Ajattelin myös korin ostaa tuohon alustan päälle niin voi siihen pakata ostoksia mielin määrin. Jos joskus tuntuu, että tarvii kantaa vielä enemmän niin isken tarakan perään kiinni.
 

Myrkky86

Tukijäsen
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
251
Felt Breed 30 lähti tilaukseen.

Kävin Broamin 61cm koossa testaamassa, mutta tuntui liian isolta (liian pitkä reach ja toisaalta korkea stack). Broamin 58cm tai mitään Breediä ei ollut saatavilla testiin. tämän perusteella Breed 58cm koossa vaikutti riittävän sopivalta, että uskaltaa tilata.
Joko pyörä saapui ? Itsekkin mietin pitäisikö pistää tilaukseen nyt kun pientä kokoakin olisi saatavana...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4
Joko pyörä saapui ? Itsekkin mietin pitäisikö pistää tilaukseen nyt kun pientä kokoakin olisi saatavana...
Viime perjantaina tuli DB Schenkerin kautta, mutta en ole vielä ehtinyt testaamaan. Oletettavasti varastoinnin takia vaihteissa oli ilmaa ja piti viedä liikkeeseen, kun ei itseltä löydy sopivia työkaluja. Huomenna tai viimeistään alkuviikosta pitäisi päästä ajamaan.

nettisivuilla mainittu ”This means the gears and brakes need to be set up and will need a full mechanical check over before riding.” tarkoitti siis tässä tapauksessa vähän enemmän työtä kuin etupyörän ja tangon kiinnittämistä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4
Viime perjantaina tuli DB Schenkerin kautta, mutta en ole vielä ehtinyt testaamaan. Oletettavasti varastoinnin takia vaihteissa oli ilmaa ja piti viedä liikkeeseen, kun ei itseltä löydy sopivia työkaluja. Huomenna tai viimeistään alkuviikosta pitäisi päästä ajamaan.

nettisivuilla mainittu ”This means the gears and brakes need to be set up and will need a full mechanical check over before riding.” tarkoitti siis tässä tapauksessa vähän enemmän työtä kuin etupyörän ja tangon kiinnittämistä.
Tänään pääsi testaamaan pyörää ensimmäistä kertaa. Kaikki toimii ja pyörän koko myös OK, pitää ehkä testata lyhyemmällä stemmillä, mutta voi olla myös kuskin kankeutta... Kokonaisuutena hyvä pyörä tuohon rahaan ja Merlincycles hoiti myös oman osuutensa ripeästi.



Pullotelineet AliExpressistä myös OK, Wahoo mount puolestaan on oudossa kulmassa vs. alkuperäinen, mutta ehkä tuolla pärjää.
 
Liittynyt
30.12.2018
Viestejä
16
Omanikin kotiutui pienen sähläyksen jälkeen.

Ainoa vaan, että satula ja polkimet jäi matkasta. Oli unohtuneet varaston nurkkaan… Nekin tulossa nyt maanantaiksi perille.
Ootko hankkinut jalustinta tuohon? En ole onnistunut löytämään oikein sopivaa. Semmoisen takahaarukkaan asennettavan ostin, mutta kun se on sen mallinen, että toimisi putkessa joka on profiililtaan suorakulmion mallinen. Tässä taas profiili on nurkistaan pyöristetyn kolmion mallinen, niin ei pysy paikoillaan. Nyt ollaan ilman jalustaa sitten.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 412
Kylmät kelit tulee ja munat on kohta taas ihan jäässä. Onko jotain kalsari tmv. suosituksia vai pitääkö ostaa jotkut tuulenkestävät bibsit ettei säkit ole helisemässä sitten niillä pakkaskeleillä?
 

Zigh

Tittelitön
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 962
Kylmät kelit tulee ja munat on kohta taas ihan jäässä. Onko jotain kalsari tmv. suosituksia vai pitääkö ostaa jotkut tuulenkestävät bibsit ettei säkit ole helisemässä sitten niillä pakkaskeleillä?
Itse tilasin nämä just alesta (tosin nyt saatavuutta ei enää ole) MILLE Equipe RS Spring/Fall Bibshorts 24, miesten pyöräilyhousut - Pyöräilyshortsit - MILLE Equipe RS Spring/Fall Bibshorts 24, miesten pyöräilyhousut | XXL
Munaskujen kohdalla on jotain windstopper matskua mikä varmaan auttaa viileämmässä - huomaa kun nyt pari kertaa testannut noita noin +19 kelissä niin paikat vaan hikoilee mitä tavallisilla bibseillä ei tee.
Noitten päälle jos vetää vielä lisää kerroksia niin luulisi tarkenevan.

Toinen vaihtoehto vetää vaan jotain windstopper -kalsaria jalkaan.

Itse kyllä huomannut, että pakkasilla ei oikein mikään enää auta kun kylmä puskee satulan kautta. Pitäs melkeen lämmitettävä satula olla. Eturauhastulehdusta en halua niin ulkona ajelut loppuu käytännössä kun mennään alle +10 kelien.
 

wertiy

Tukijäsen
Liittynyt
13.12.2018
Viestejä
137
Pitkät henkseliajohousut (tights) ilman säämiskää oli ainakin aikaisemmin suosittuja harrastepiireissä. Niiden alle voi laittaa minkälaista housua tahansa ja pärjää hyvin ainakin pikkupakkasille saakka. Itsellä jotkut Castellit. Niiden alla olen käyttänyt hieman paksummalla säämiskällä varustettuja kesäbibsit ja tarvittaessa tavalliset pitkät kalsarit vielä välikerrokseksi.

Oon herkkä kylmälle, mutta tällaisella vaatetuksella olen pärjännyt hyvin nollakelissä ja hieman alle.

Assokset ovat tyypillisesti hyvin ohuella säämiskällä niin eivät välttämättä ole lämmöneristävyydellä kovin optimaaliset.
 
Liittynyt
10.07.2024
Viestejä
123
Siskollani on Insera Nyx 29'' polkupyörä. Toinen rengas kärsi sen verran vahinkoa, että hankittiin uusi sisäkumi. Kävi ilmi, että tarvitsee kokonaan uuden ulkorenkaan. Mitat 57-622 ja vannekoko 29''/2,25. Alla oleva sopisi numeroidensa puolesta, mutta mitä tarkoittaa "Rengas on valmis käytettäväksi ilman sisärengasta"? Pitihän tuohon aikaisempaankin vaihtaa aina sisäkumi, mikä tässä on erilaista? Tyhmänä kysyin tekoälyltä, joka vastasi "Vaikka kyseessä on tubeless-ready-rengas, sitä voi silti käyttää perinteisesti sisärenkaan kanssa, jos niin haluaa. Tämä tarkoittaa, että et ole pakotettu siirtymään tubeless-järjestelmään, vaikka rengas on siihen suunniteltu. Voit siis asentaa uuden ulkorenkaan ja käyttää sitä vanhan tapaan sisärenkaan kanssa". Pitääkö tämä paikkansa?

 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 364
Siskollani on Insera Nyx 29'' polkupyörä. Toinen rengas kärsi sen verran vahinkoa, että hankittiin uusi sisäkumi. Kävi ilmi, että tarvitsee kokonaan uuden ulkorenkaan. Mitat 57-622 ja vannekoko 29''/2,25. Alla oleva sopisi numeroidensa puolesta, mutta mitä tarkoittaa "Rengas on valmis käytettäväksi ilman sisärengasta"? Pitihän tuohon aikaisempaankin vaihtaa aina sisäkumi, mikä tässä on erilaista? Tyhmänä kysyin tekoälyltä, joka vastasi "Vaikka kyseessä on tubeless-ready-rengas, sitä voi silti käyttää perinteisesti sisärenkaan kanssa, jos niin haluaa. Tämä tarkoittaa, että et ole pakotettu siirtymään tubeless-järjestelmään, vaikka rengas on siihen suunniteltu. Voit siis asentaa uuden ulkorenkaan ja käyttää sitä vanhan tapaan sisärenkaan kanssa". Pitääkö tämä paikkansa?

Kyllä voit käyttää sisärenkaan kanssa. Sisärenkaattoman siitä saa vaihtamalla tubeless venttiilin ja laittamalla tubeless nestettä.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 179
Vois postaa tänne. Oman striven keula alkanu naksuu ja pitää meteliä, niin pohdin josko sais lähetettyy csu:n jonnekkin kruunun vaihtoon. Kerran googlettaessa sitten törmäsin saksalisen sivuun, jossa saisin striven keulaan (fox36) uuden csu:n 70€ (posteineen)

Nyt kun tää tuli, niin vaikuttaa ihan hyvältä. Aivan virhetön ja kattoon noita putkia, niin siellä on käytetty myös lukitetta täytteenä.


ainakin toistaiseks vaikuttaa hyvältä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
251 676
Viestejä
4 385 079
Jäsenet
72 796
Uusin jäsen
sampppa

Hinta.fi

Ylös Bottom