Pyöräily

Liittynyt
18.08.2017
Viestejä
554
Vaijerin kuori siis. Ihan itse mittaan leikattavissa metritavarasta. Kannattaa olla hyvä leikkuri, ei mene ihan toosaksi ja lyttyyn. Lisäksi nuo vaijerin kuoren päätyholkit pitäisi jostain saada.
 
Liittynyt
14.12.2017
Viestejä
245
Vaijerin kuori siis. Ihan itse mittaan leikattavissa metritavarasta. Kannattaa olla hyvä leikkuri, ei mene ihan toosaksi ja lyttyyn. Lisäksi nuo vaijerin kuoren päätyholkit pitäisi jostain saada.
Ostaa Shimanon valmiin setin niin tulee holkitkin mukana. Ja tosiaan vaijerileikkurit on aika lailla pakolliset.

Kiitos vastauksista! Pääsen näillä eteenpäin.

Ei oo ihan liikaa tullu pyörien kanssa värkättyä, niin on myös termistö vielä vähän hukassa. :D
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
758
Täytyisi viedä pyörä huoltoon finaalissa olevan keskiölaakerin ja ilmausta vaativan takajarrun takia, mutta mietin mitä muita huoltotoimenpiteitä olisi syytä tehdä samalla, vai riittääkö huoltaa vain oireiden mukaan tarvittaessa?

Kyseessä on 2011 vuosimallin kuiturunkoinen ja -haarukkainen maastopyörä, jonka 1x11 voimansiirto on uusittu täysin 2019 ja samalla vanteet on rihdattu ja jarrunesteet vaihdettu. Kilometrejä ja kovaa rasitusta ei ole ihan kauheasti tullut, sillä ketjut olen vaihtanut vain kerran ja rattaat ovat mielestäni vielä kunnossa. Tuon ketjun vaihtamisen lisäksi olen itse vain öljynnyt ketjut ja vaihtanut jarrupalat ja renkaat. Olisinko myös vaihtajan vaijeria kiristänyt vähän jossain välissä.

Takajarrukahvan saa painettua pohjaan, mutta etujarru toimii vielä ongelmitta. Keskiö pitää jo pienillä vaihteilla sellaista vinkunaa, että nolottaa ajaa sillä. Vaihtajalla on välillä ongelmia isoimman rattaan kanssa ja vaihtajan häkki näyttäisi olevan hieman vinossa, joten saavat huollossa senkin selvitellä.

Itsellä ei riitä innostus näihin huoltohommiin, mutta en halua turhastakaan maksaa. Huoltoliikkeiden 120€ kausihuollot vaikuttavat vaan rahastukselta, ellei rääkkää pyöräänsä kunnolla.
 
Liittynyt
13.11.2022
Viestejä
16
Onkos täällä lastipyörä / tavarafillari / cargo bike puuhasteilijoita?

Itse hommasin vastikään Bombtrack Munroe Cargo -pyörän ja aijettä kun on mukavaa menoa. Voin suositella kaikille. Viikonloppuna tuli tehtyä 80km reissu ulos kaupungista. Oli kiva kun sai helposti kaikki eväät ja romppeet riippumattoa myöten mukaan eikä selässä tarvinnut kantaa mitään.


Itselle täydellinen yhdistelmä normaalia pyörää, jolla ajaa työmatkat, hiekkatiet ja muut pikku seikkailut mutta tarvittaessa pidemmillä retkillä tai kauppareissuilla saa sidottua 30kg kamaa edessä olevalle alustalle. Ajattelin myös korin ostaa tuohon alustan päälle niin voi siihen pakata ostoksia mielin määrin. Jos joskus tuntuu, että tarvii kantaa vielä enemmän niin isken tarakan perään kiinni.
 

Myrkky86

Tukijäsen
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
250
Felt Breed 30 lähti tilaukseen.

Kävin Broamin 61cm koossa testaamassa, mutta tuntui liian isolta (liian pitkä reach ja toisaalta korkea stack). Broamin 58cm tai mitään Breediä ei ollut saatavilla testiin. tämän perusteella Breed 58cm koossa vaikutti riittävän sopivalta, että uskaltaa tilata.
Joko pyörä saapui ? Itsekkin mietin pitäisikö pistää tilaukseen nyt kun pientä kokoakin olisi saatavana...
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
251 301
Viestejä
4 376 676
Jäsenet
72 754
Uusin jäsen
GibbariGalle

Hinta.fi

Ylös Bottom