Pyöräily

Liittynyt
18.08.2017
Viestejä
554
Vaijerin kuori siis. Ihan itse mittaan leikattavissa metritavarasta. Kannattaa olla hyvä leikkuri, ei mene ihan toosaksi ja lyttyyn. Lisäksi nuo vaijerin kuoren päätyholkit pitäisi jostain saada.
 
Liittynyt
14.12.2017
Viestejä
245
Vaijerin kuori siis. Ihan itse mittaan leikattavissa metritavarasta. Kannattaa olla hyvä leikkuri, ei mene ihan toosaksi ja lyttyyn. Lisäksi nuo vaijerin kuoren päätyholkit pitäisi jostain saada.
Ostaa Shimanon valmiin setin niin tulee holkitkin mukana. Ja tosiaan vaijerileikkurit on aika lailla pakolliset.

Kiitos vastauksista! Pääsen näillä eteenpäin.

Ei oo ihan liikaa tullu pyörien kanssa värkättyä, niin on myös termistö vielä vähän hukassa. :D
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
758
Täytyisi viedä pyörä huoltoon finaalissa olevan keskiölaakerin ja ilmausta vaativan takajarrun takia, mutta mietin mitä muita huoltotoimenpiteitä olisi syytä tehdä samalla, vai riittääkö huoltaa vain oireiden mukaan tarvittaessa?

Kyseessä on 2011 vuosimallin kuiturunkoinen ja -haarukkainen maastopyörä, jonka 1x11 voimansiirto on uusittu täysin 2019 ja samalla vanteet on rihdattu ja jarrunesteet vaihdettu. Kilometrejä ja kovaa rasitusta ei ole ihan kauheasti tullut, sillä ketjut olen vaihtanut vain kerran ja rattaat ovat mielestäni vielä kunnossa. Tuon ketjun vaihtamisen lisäksi olen itse vain öljynnyt ketjut ja vaihtanut jarrupalat ja renkaat. Olisinko myös vaihtajan vaijeria kiristänyt vähän jossain välissä.

Takajarrukahvan saa painettua pohjaan, mutta etujarru toimii vielä ongelmitta. Keskiö pitää jo pienillä vaihteilla sellaista vinkunaa, että nolottaa ajaa sillä. Vaihtajalla on välillä ongelmia isoimman rattaan kanssa ja vaihtajan häkki näyttäisi olevan hieman vinossa, joten saavat huollossa senkin selvitellä.

Itsellä ei riitä innostus näihin huoltohommiin, mutta en halua turhastakaan maksaa. Huoltoliikkeiden 120€ kausihuollot vaikuttavat vaan rahastukselta, ellei rääkkää pyöräänsä kunnolla.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
251 116
Viestejä
4 370 253
Jäsenet
72 744
Uusin jäsen
Ruufuz

Hinta.fi

Ylös Bottom