Pyöräily

Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 167
Lokasuojat ja seisontajalka puuttuvat. Hyvin vähän näyttää olevan täyspitkille lokareille tilaakaan...

Tässä mallissa paremmat osat, halvempi hinta sekä vakiona lokarit ja jalka:
Ite suosin pyörää jossa läpiakseli.
 
Liittynyt
24.08.2023
Viestejä
246
Sanokaapa mistä hommata pidemmät tarakan etukiinnikkeet ja/tai onko olemassa satulaputkeen tuohon sopivaa adapterihässäkkää tms? putkenlukitus tarakkakiinnityksellä jäisi liian matalalle.
 

Liitteet

Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 167
Sanokaapa mistä hommata pidemmät tarakan etukiinnikkeet ja/tai onko olemassa satulaputkeen tuohon sopivaa adapterihässäkkää tms? putkenlukitus tarakkakiinnityksellä jäisi liian matalalle.
Yleensä tarakan mukaan tulee pidennys sarja. Jos sulla on fillariliike lähellä, niin niitten miljoona lootasta varmaan löytyy muutamaan euroon sopivat palikat ja ruuvit.
 
Liittynyt
02.04.2020
Viestejä
279
Sanokaas, onko mitään erityistä mitä tulisi huomioida hiilari-haarukkaan sisään tulevan kiristimen (expansion plug/compression plug) irrottamisessa ja uudelleen-kiristämisessä. Muuta kuin että varmaankin turvallisin tehdä stemmi edes suunnilleen paikallaan ja momentissa, ettei pullistu koko haarukkaputki niin herkästi? Auki kuusio-avaimella niin löysälle että liikkuu, käsivoimin pohjaan niin pitkälle kuin menee, sitten momenttiavaimella kiinni?

Uudessa fillarissa on moinen ongelma, että tuo molo hiipii aina millin kerrallaan ylöspäin sieltä putken sisältä, kun ohjainlaakerit esikiristää vaikka miten maltillisesti, eikä sitten oikein keula kireällä pysykään. Eli vissiin tehtaalla jäänyt löysälle. Ei lue momenttia siinä osassa, pultin kierre näyttää aika lyhyeltä lampulla katsottuna, olisko hädin tuskin stemmin korkuinen, eli vissiin niitä malleja joissa stemmin yläpuolelle ei tule spacereita yhtään. Olisiko 5nm turvallinen aloitus, jos ei pysy luistamatta, niin 8nm asti koittaa? Sen perusteella mitä netistä lukenut. En vaan ole moista operaatiota koskaan käytännössä tehnyt.

Samalla jos joku tietää tuolle osalle suomenkielisen nimen. :kahvi:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 167
Sanokaas, onko mitään erityistä mitä tulisi huomioida hiilari-haarukkaan sisään tulevan kiristimen (expansion plug/compression plug) irrottamisessa ja uudelleen-kiristämisessä. Muuta kuin että varmaankin turvallisin tehdä stemmi edes suunnilleen paikallaan ja momentissa, ettei pullistu koko haarukkaputki niin herkästi? Auki kuusio-avaimella niin löysälle että liikkuu, käsivoimin pohjaan niin pitkälle kuin menee, sitten momenttiavaimella kiinni?

Uudessa fillarissa on moinen ongelma, että tuo molo hiipii aina millin kerrallaan ylöspäin sieltä putken sisältä, kun ohjainlaakerit esikiristää vaikka miten maltillisesti, eikä sitten oikein keula kireällä pysykään. Eli vissiin tehtaalla jäänyt löysälle. Ei lue momenttia siinä osassa, pultin kierre näyttää aika lyhyeltä lampulla katsottuna, olisko hädin tuskin stemmin korkuinen, eli vissiin niitä malleja joissa stemmin yläpuolelle ei tule spacereita yhtään. Olisiko 5nm turvallinen aloitus, jos ei pysy luistamatta, niin 8nm asti koittaa? Sen perusteella mitä netistä lukenut. En vaan ole moista operaatiota koskaan käytännössä tehnyt.

Samalla jos joku tietää tuolle osalle suomenkielisen nimen. :kahvi:
Käytä stemmiin carbon gripperiä. Ja sitten momenttiin. Ei sen kävyn pitäis liikkua siellä sisällä, eikä sitä ihan apinan raivolla saa kiristää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 394
Ite suosin pyörää jossa läpiakseli.
Mikä tuon läpiakselin varsinainen hyöty on?
En ole ikinä oikein ymmärtänyt sen pointtia. Melkein normi pikalinkku jopa kätevämpi kun pakkaa fillaria vaikka autoon. Viimeisissä 5-6 fillarissa on ollut toki läpiakseli kun se tuntuu noissa kaikissa nykyään jo olevan, mutta itse melkein mieluummin ottaisin ihan tavan pikalinkut, lukuunottamatta ehkä niitä järeimpiä enska tai dh vehkeitä.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
801
Mikä tuon läpiakselin varsinainen hyöty on?
En ole ikinä oikein ymmärtänyt sen pointtia. Melkein normi pikalinkku jopa kätevämpi kun pakkaa fillaria vaikka autoon. Viimeisissä 5-6 fillarissa on ollut toki läpiakseli kun se tuntuu noissa kaikissa nykyään jo olevan, mutta itse melkein mieluummin ottaisin ihan tavan pikalinkut, lukuunottamatta ehkä niitä järeimpiä enska tai dh vehkeitä.
Se jäykistää etuhaarukkaa, ilmeisesti jotain teoreettisia wattihyötyjä siitä on saatavilla. Sen lisäksi omien kokemusten mukaan pääsee vähemmällä jarrun hienosäädöllä renkaan irtikäytön jälkeen. Itse en osaa sille suurta painoarvoa laittaa, mutta jos valita saa niin ennemmin läpiakseli, ei senkään kanssa irroitukseen montaa sekuntia mene.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 394
En muista linkulla tuollaisia ongelmia olleen, mutta ehkä niitäkin on ollut sitten rakenteeltaan erilaisia.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
218
Sanokaas, onko mitään erityistä mitä tulisi huomioida hiilari-haarukkaan sisään tulevan kiristimen (expansion plug/compression plug) irrottamisessa ja uudelleen-kiristämisessä. Muuta kuin että varmaankin turvallisin tehdä stemmi edes suunnilleen paikallaan ja momentissa, ettei pullistu koko haarukkaputki niin herkästi? Auki kuusio-avaimella niin löysälle että liikkuu, käsivoimin pohjaan niin pitkälle kuin menee, sitten momenttiavaimella kiinni?

Uudessa fillarissa on moinen ongelma, että tuo molo hiipii aina millin kerrallaan ylöspäin sieltä putken sisältä, kun ohjainlaakerit esikiristää vaikka miten maltillisesti, eikä sitten oikein keula kireällä pysykään. Eli vissiin tehtaalla jäänyt löysälle. Ei lue momenttia siinä osassa, pultin kierre näyttää aika lyhyeltä lampulla katsottuna, olisko hädin tuskin stemmin korkuinen, eli vissiin niitä malleja joissa stemmin yläpuolelle ei tule spacereita yhtään. Olisiko 5nm turvallinen aloitus, jos ei pysy luistamatta, niin 8nm asti koittaa? Sen perusteella mitä netistä lukenut. En vaan ole moista operaatiota koskaan käytännössä tehnyt.

Samalla jos joku tietää tuolle osalle suomenkielisen nimen. :kahvi:
Eikö tuota expander plugin momenttia yms. ole pyörän ohjekirjassa? Ainakin omassa spessussa stemmin alueen kanssa neuvotaan olemaan tarkkana, esim. Stemmin päällä ei saa olla kuin 5mm spacereitä. Lukee myös, että stemmi tarvitsee tuon expander plugin tueksi koko matkalle. Tosin kyseisen mallin alkuperäisen ”expander plugin” kanssa oli jotain rikkoutumisongelmia kaulaputkessa. Cubessa mulla oli alumiinisen kaulaputken kanssa sama ongelma ja ohjekirjasta en löytänyt momenttia. Iteroin sitten oikean tuloksen…

Kuituisen kaulaputken kanssa olisin erittäin tarkkana, ettei ohjainlaakeeri ole löysällä, kun ajaa pyörällä. Netissä on tullut vastaan tapauksia, joissa klapin takia laakeri on leikannut kaulaputkeen uran.

Oman Spessun ohjeissa muuten kielletään asennustahnan käyttö stemmin ja kaulaputken välissä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
249 544
Viestejä
4 361 722
Jäsenet
72 418
Uusin jäsen
Erik83

Hinta.fi

Ylös Bottom