Pyöräily

Incredible Buff

Suosittelen maastohiihtoa
Team Apple
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 417
SRAM:in Level TL jarrut on alkanut jumittamaan, eikä oikein motivoi ajamaan. Kuulemma tyyppivikaa ja takuuseenkin näitä mennyt. No takuuta tuskin on enää jäljellä ja on jo eri pyörässäkin kuin minkä mukana on tullut, joten takuuasiat olisi aika hankalia.. Uusia jarruja täytyy varmaan alkaa suunnitella. Käytetyt fillaritorissa menee samantien eikä koskaan osu sopivia kohdalle.

Onko suosituksia? Pärjääkö uusilla 4-mäntäisillä Deoreilla vai onko esim SLX huomattavasti parempi? Muita suosituksia?

Bike24:lla on nelimäntäiset XT:t satkun per pää.
 
Liittynyt
23.05.2017
Viestejä
1 174
Alkaa tuo 501/520 kombo kyllä kiinnostamaan. Arvosteluissakin näyttää ihan tykätyltä. Mikähän noissa on sitten ero edellä mainitsemaani Deoreen? Kannattaako säästää 15€?
Ero käytännössä vivussa. Deoressa mahdollisuus tuoreenpaan i-spec EV vaihtajien kiinnitykseen.
Kun taas 501 kahvat on vanhempaa mallia i-spec II kiinnityksellä. Toiminnassa en usko mitään eroa olevan. Tosin näitä en ole päässyt vertailemaan.
 
Liittynyt
02.03.2017
Viestejä
548
Kuitune polkee ihan tosissaan siis, hyvä! "itse olen päässyt talven aikana hieman lihomaan enkä ole jaksanut polkea lainkaan" :D

Tosin kevättalvella pitää tilailla tulevaan XC 29" jäykkikseen loput osat että saa keväällä ajoon.

...huomaatko kuinka ketju heräsi eloon :thumbsup:
Täytynee todeta tässä yhteydessä, ettei se ykköstykin läsnäolo keskellä olohuonetta vielä takaa sitä, että sillä tulisi myös poljettua :D Tänään lähti taas 15 euroa Zwiftiin, eli kaipa tuota traineriakin pitää jossain välissä koittaa polkea. Itsellä oli vuoden kuntohuippu jossain elokuun lopussa, sen jälkeen on tultu kunnossa alaspäin ja painossa ylöspäin. Jos nyt sitten talven aikana saisi otettua itseä hieman niskasta kiinni...

Onko kyse samasta jäykkiksestä, jota olet tässä speksaillut pitkin syksyä? Ketju heräsi hienosti eloon, kun joku (sinä) näit vaivan sen ylös nostamiseen liittyen. :)
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 051
Täytynee todeta tässä yhteydessä, ettei se ykköstykin läsnäolo keskellä olohuonetta vielä takaa sitä, että sillä tulisi myös poljettua :D Tänään lähti taas 15 euroa Zwiftiin, eli kaipa tuota traineriakin pitää jossain välissä koittaa polkea. Itsellä oli vuoden kuntohuippu jossain elokuun lopussa, sen jälkeen on tultu kunnossa alaspäin ja painossa ylöspäin. Jos nyt sitten talven aikana saisi otettua itseä hieman niskasta kiinni...

Onko kyse samasta jäykkiksestä, jota olet tässä speksaillut pitkin syksyä? Ketju heräsi hienosti eloon, kun joku (sinä) näit vaivan sen ylös nostamiseen liittyen. :)
Juu kyllähän tällainen oman tyylinen retkipyöräily menee talveksi telakalle ja keväällä taas apupyörät alle :) Vois kyllä laittaa nastat alle Canyoniin jos puiston kivalla ilmalla kiertää välillä.

Sama jäykkis, en ole nyt tohtinut osia ostella kun kuitenkin vasta keväällä ajoon, kiekot, jarrut pitää vielä keksiä. Vaihteisto + voimansiirto onkin tiedossa mutten ole raaskinut ostaa (Sram XX1 sähkövaihteilla olis kiikarissa).
 
Liittynyt
23.10.2018
Viestejä
576
Minkälaista valoa porukalla löytyy pyörästä näin pimeän aikaan?

Pitäisi maastopyörään saada valoa metsäteille ja poluille, mutta ilmeisen hankalaksi osoittautunut sen sopivan hintaisen ja hyvän valokuvion/kirkkauden omaavan valon löytäminen.

Ajattelin panostaa noin 50-100€ ja ohjaustankoon ajattelin kiinnittää valon. Valokuviolta olisi toiveissa tasainen ja vähän laajemmalle ulottuva tarpeeksi kirkas valo, jolla näkee tähän vuodenaikaan tuolla metsien polkureiteillä. Akku saisi kestään kirkkaimmalla asetuksella vähintään sen 2h.
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
1 455
Minkälaista valoa porukalla löytyy pyörästä näin pimeän aikaan?

Pitäisi maastopyörään saada valoa metsäteille ja poluille, mutta ilmeisen hankalaksi osoittautunut sen sopivan hintaisen ja hyvän valokuvion/kirkkauden omaavan valon löytäminen.

Ajattelin panostaa noin 50-100€ ja ohjaustankoon ajattelin kiinnittää valon. Valokuviolta olisi toiveissa tasainen ja vähän laajemmalle ulottuva tarpeeksi kirkas valo, jolla näkee tähän vuodenaikaan tuolla metsien polkureiteillä. Akku saisi kestään kirkkaimmalla asetuksella vähintään sen 2h.

Tarjousketjusta tuli tää bongattu otsavalaisin, mutta ajattelisin sen olevan parempi metsässä menemiseen, kun osoittaa sinne minne on menossa.




Valoteho: 1000 (Boost) / 750 / 300 / 10 lm
Paloaika: - / 4 / 8 / 100 h
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.05.2017
Viestejä
1 174
Minkälaista valoa porukalla löytyy pyörästä näin pimeän aikaan?

Pitäisi maastopyörään saada valoa metsäteille ja poluille, mutta ilmeisen hankalaksi osoittautunut sen sopivan hintaisen ja hyvän valokuvion/kirkkauden omaavan valon löytäminen.

Ajattelin panostaa noin 50-100€ ja ohjaustankoon ajattelin kiinnittää valon. Valokuviolta olisi toiveissa tasainen ja vähän laajemmalle ulottuva tarpeeksi kirkas valo, jolla näkee tähän vuodenaikaan tuolla metsien polkureiteillä. Akku saisi kestään kirkkaimmalla asetuksella vähintään sen 2h.
Edelleen tuohon budjetti hintaan (ja kyllä 50-100€ on budjettihinta) ne xxl magic shinet on lähes ainoat vaihtoehdot, ellet rakentele itse Kiinasta kamat tilaamalla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
344
1200lm Magicshine kypärässä on kyllä ollut hintansa väärti (50e). Laskeskelin joskus, ettei tuosta oikeasti lähde valoa kuin 600-800lm ledin speksien mukaan, mutta ihan riittävästi sekin. Enempi toki parempi.
 
Liittynyt
02.03.2017
Viestejä
548
Juu kyllähän tällainen oman tyylinen retkipyöräily menee talveksi telakalle ja keväällä taas apupyörät alle :) Vois kyllä laittaa nastat alle Canyoniin jos puiston kivalla ilmalla kiertää välillä.

Sama jäykkis, en ole nyt tohtinut osia ostella kun kuitenkin vasta keväällä ajoon, kiekot, jarrut pitää vielä keksiä. Vaihteisto + voimansiirto onkin tiedossa mutten ole raaskinut ostaa (Sram XX1 sähkövaihteilla olis kiikarissa).
Melkoisen hintainen kokonaisuus siis tulossa, jos voimansiirtokin on toteutettu sähköllä :love: Toki joustokeulan puuttuminen hieman hillitsee kokonaiskustannusten karkaamista. Olitko ajatellut 27,5+" vai 29" pyöriä? Itse tilasin hieman hämärän oloisesta RCZ Bikeshopista omat Sunringlen kiekot, mutta sain kyseiset tekeleet kuitenkin kotiin asti ja vieläpä edullisesti. Maksoin parista 130 euroa siinä missä muissa kaupoissa pelkkä etukiekkokin maksaa enemmän.

Minkälaista valoa porukalla löytyy pyörästä näin pimeän aikaan?
Mulla on Lumoniten Compass R, jota pidän välillä päässä ja välillä tankoon kiinnitettynä. Oikein hyvä ja monikäyttöinen tekele, mutta akkukesto ei valitettavasti yllä aivan tuonne kahteen tuntiin täydellä teholla (valmistajan ilmoittama aika 1200 lm asetukselle 1h 40min). Mikään ei tietenkään estä ottamasta irtoakkua mukaan ja vaihtamasta akkua siinä vaiheessa, kun ensimmäisen akun sisältö alkaa olla käytetty.
 
Liittynyt
12.05.2020
Viestejä
25
SRAM:in Level TL jarrut on alkanut jumittamaan, eikä oikein motivoi ajamaan. Kuulemma tyyppivikaa ja takuuseenkin näitä mennyt. No takuuta tuskin on enää jäljellä ja on jo eri pyörässäkin kuin minkä mukana on tullut, joten takuuasiat olisi aika hankalia.. Uusia jarruja täytyy varmaan alkaa suunnitella. Käytetyt fillaritorissa menee samantien eikä koskaan osu sopivia kohdalle.

Onko suosituksia? Pärjääkö uusilla 4-mäntäisillä Deoreilla vai onko esim SLX huomattavasti parempi? Muita suosituksia?

Vahva suositus Maguran MT-5:ille. Mulla on aikalailla aina ollut SRAM:n jarrut (eri malleja) ja kun uudessa pyörässä oli MT-5:t, niin vaihtui sähköpyörästä SRAM Guide RE:t noihin myös.

Tykkään tuntumasta paljon, jarrut olleet huoltovapaat molemmissa maastureissa ja ilmaaminen tosi helppoa esim. SRAM:n verrattuna.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
496
Jos poluilla ajat niin ehdottomasti suositus kahdelle valolle.
Itsellä Tangossa Fenix BR30R V2 ja kyllä se lähelle ja laajalle näyttää, mutta sitten kun mennään mutkikasta polkua niin valot katoaa tai näyttää väärää suuntaan.
Esim. Motonetin Halo tai Prisman Visto 1600lm voisi olla edullisempia vaihtoehtoja.

Kypärässä on sitten Lupinen Blika, jossa hyvät lähi sekä kaukovalot. Tosin hintaakin on.
Mutta kypärään sopii hyvin esim. yllä mainittu MagicShine. Löytyy myös kaukosäätömallia ja MS:ssä on kohtuu kapea valokuvio niin sopii paremmin kypärään kuin tankoon.

Itsellä yksi kriteeri lampuissa oli, että löytyy kaukosäädin ja molemmissa hankkimissani se löytyy.
 
Liittynyt
23.10.2018
Viestejä
576
Mulla on Lumoniten Compass R, jota pidän välillä päässä ja välillä tankoon kiinnitettynä. Oikein hyvä ja monikäyttöinen tekele, mutta akkukesto ei valitettavasti yllä aivan tuonne kahteen tuntiin täydellä teholla (valmistajan ilmoittama aika 1200 lm asetukselle 1h 40min). Mikään ei tietenkään estä ottamasta irtoakkua mukaan ja vaihtamasta akkua siinä vaiheessa, kun ensimmäisen akun sisältö alkaa olla käytetty.
Minkälaisella kiinnikkeellä olet kiinnittänyt tankoon tuon? Tuollainen olisi edullisesti hankittavissa. Kypäräkiinnityskö menee tuolla otsalamppunauhalla mikä tuossa tulee mukana? Tuo voisi olla ihan hyvä vaihtoehto ja varmaan toiseksi kirkkaammalla menee parituntia?

Kiitoksia muillekkin vinkeistä. Eiköhän tuota joku valo tästä saada hommattua niin pääsee illallakin ajelemaan.
 
Liittynyt
02.03.2017
Viestejä
548
Minkälaisella kiinnikkeellä olet kiinnittänyt tankoon tuon? Tuollainen olisi edullisesti hankittavissa. Kypäräkiinnityskö menee tuolla otsalamppunauhalla mikä tuossa tulee mukana? Tuo voisi olla ihan hyvä vaihtoehto ja varmaan toiseksi kirkkaammalla menee parituntia?

Kiitoksia muillekkin vinkeistä. Eiköhän tuota joku valo tästä saada hommattua niin pääsee illallakin ajelemaan.
Tällaisella tarranauhakiinnikkeellä olen iskenyt lampun tankoon kiinni: Kiinnike LUMONITE Cross Mount, erisuuntainen . Tarranauhakiinnitys ei ole mikään hienostuneimmasta päästä oleva, mutta ajaa asiansa kohtuu kovassakin maastoryskytyksessä. Kypäräkiinnityksen pitäisi ideaalitapauksessa mennä tuolla samalla kiinnikkeellä, mutta ainakin omassa kypärässäni ilmanottoaukot ovat sellaisen muotoiset, ettei tuo kiinnike sovi niihin lainkaan. Siispä olen pitänyt lamppua otsapannassa, jos olen halunnut kiinnittää sen päähän.

Ohessa tuolta Valostoren sivuilta poimitut käyttöaikatiedot (sivut itsessään ovat aivan karmivat walloftext-tyyppisine esittelyineen, joten haluamansa löytäminen voi olla hankalaa :D):
  • Max: 1200 lm / 1 h 40 min / 115 m
  • High: 630 lm / 3 h 40 min / 80 m
  • Med: 240 lm / 8 h 40 min / 65 m
  • Low: 80 lm / 26 h / 28 m
  • Moon: 5 lm / 17 päivää / -
 
Viimeksi muokattu:

ravallo

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 354
Vahva suositus Maguran MT-5:ille. Mulla on aikalailla aina ollut SRAM:n jarrut (eri malleja) ja kun uudessa pyörässä oli MT-5:t, niin vaihtui sähköpyörästä SRAM Guide RE:t noihin myös.

Tykkään tuntumasta paljon, jarrut olleet huoltovapaat molemmissa maastureissa ja ilmaaminen tosi helppoa esim. SRAM:n verrattuna.
Sama juttu, mulla MT-4 / MT-5 ja oon tykännyt tosi paljon, hyvä tuntuma eikä mitään ongelmaa toiminnassa.
 
Liittynyt
23.05.2017
Viestejä
1 174
Vahva suositus Maguran MT-5:ille. Mulla on aikalailla aina ollut SRAM:n jarrut (eri malleja) ja kun uudessa pyörässä oli MT-5:t, niin vaihtui sähköpyörästä SRAM Guide RE:t noihin myös.

Tykkään tuntumasta paljon, jarrut olleet huoltovapaat molemmissa maastureissa ja ilmaaminen tosi helppoa esim. SRAM:n verrattuna.
Ihan tehon puolesta ovat kyllä samalla viivalla guide re kanssa, mutta jos tuntuma on enemmän mieleen niin sittenhän se on.
Hyvin samanlainen ilmaussysteemi on sramissa ja magurassa, joten mikä tekee siitä tosi helppoa sramiin verrattuna?
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 051
Melkoisen hintainen kokonaisuus siis tulossa, jos voimansiirtokin on toteutettu sähköllä :love: Toki joustokeulan puuttuminen hieman hillitsee kokonaiskustannusten karkaamista. Olitko ajatellut 27,5+" vai 29" pyöriä? Itse tilasin hieman hämärän oloisesta RCZ Bikeshopista omat Sunringlen kiekot, mutta sain kyseiset tekeleet kuitenkin kotiin asti ja vieläpä edullisesti. Maksoin parista 130 euroa siinä missä muissa kaupoissa pelkkä etukiekkokin maksaa enemmän.
Voimansiirto toki kauramoottorilla, mutta vaihtaja sähköinen. Sain kaverilta niin tömäkät suositukset että pakko koittaa.

29” renkaat tulis mielellään, onkin jo yhet kaapissa.

Noi kiekot maksaa ihan hillittömästi jos koittaa kevyenä pitää, enkä usko että omassa ajossa edes muuta eroa kuin painoa huomaan. Pitää ehkä käytettyjä katella myöhemmin kans, mutta esim. hiilikuituiset olis komiat jos sattuu järkevään hintaan löytymään. Parin tonnin uusia ei oikein malta hommata.
 
Liittynyt
12.01.2018
Viestejä
318
Ihan tehon puolesta ovat kyllä samalla viivalla guide re kanssa, mutta jos tuntuma on enemmän mieleen niin sittenhän se on.
Hyvin samanlainen ilmaussysteemi on sramissa ja magurassa, joten mikä tekee siitä tosi helppoa sramiin verrattuna?
Justiin tuon ilmauksen takia maguraa on palio parjattu, itellä ei toki kokemusta maguroista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
353
Millaisia laseja porukka käyttää lumisateella ajaessa? Alkaa nuo terävät vittusaatanat silmissä ärsyttämään.
Kehtaako sitä laittaa laskettelukypärän ja lasit päähän työmatkalle :D
 
Liittynyt
02.03.2017
Viestejä
548
Voimansiirto toki kauramoottorilla, mutta vaihtaja sähköinen. Sain kaverilta niin tömäkät suositukset että pakko koittaa.

29” renkaat tulis mielellään, onkin jo yhet kaapissa.

Noi kiekot maksaa ihan hillittömästi jos koittaa kevyenä pitää, enkä usko että omassa ajossa edes muuta eroa kuin painoa huomaan. Pitää ehkä käytettyjä katella myöhemmin kans, mutta esim. hiilikuituiset olis komiat jos sattuu järkevään hintaan löytymään. Parin tonnin uusia ei oikein malta hommata.
Joo, sitä siis itsekin tarkoitin, että vaihteiston toiminta olisi sähköistä, ja että kuljettajan pitäisi edelleen juoda litra piimää sataselle, että pääsee mankelilla eteenpäin :)

Kiekkoihin saa kyllä uppoamaan satasen jos toisenkin, jos lähtee painon kanssa hifistelemään. En tiedä sitten, miten paljon sitä pyörivää massaa pitää keventää, että siitä olisi huomattavaa hyötyä? Vaihdoin viime kesänä maantietykin butyylisisurit Tubolitoihin, jonka seurauksena painosäästöä pitäisi tulla vajaa 200 g, mutta tämä kevennys ei vielä tuottanut mitään wau-elämyksiä.

Justiin tuon ilmauksen takia maguraa on palio parjattu, itellä ei toki kokemusta maguroista.
Itse ilmausprosessissa ei ole sen ihmeellisempää... olen itse hoitanut homman alla olevan videon opeilla. Mutta kuten yllä kuvailin, niin homma ei ole oikeastaan koskaan onnistunut ensi yrittämällä, mutta tässä tapauksessa vika voi yhtä hyvin olla myös ilmaajassa.

 
Liittynyt
23.10.2018
Viestejä
576
Tällaisella tarranauhakiinnikkeellä olen iskenyt lampun tankoon kiinni: Kiinnike LUMONITE Cross Mount, erisuuntainen . Tarranauhakiinnitys ei ole mikään hienostuneimmasta päästä oleva, mutta ajaa asiansa kohtuu kovassakin maastoryskytyksessä. Kypäräkiinnityksen pitäisi ideaalitapauksessa mennä tuolla samalla kiinnikkeellä, mutta ainakin omassa kypärässäni ilmanottoaukot ovat sellaisen muotoiset, ettei tuo kiinnike sovi niihin lainkaan. Siispä olen pitänyt lamppua otsapannassa, jos olen halunnut kiinnittää sen päähän.

Ohessa tuolta Valostoren sivuilta poimitut käyttöaikatiedot (sivut itsessään ovat aivan karmivat walloftext-tyyppisine esittelyineen, joten haluamansa löytäminen voi olla hankalaa :D):
  • Max: 1200 lm / 1 h 40 min / 115 m
  • High: 630 lm / 3 h 40 min / 80 m
  • Med: 240 lm / 8 h 40 min / 65 m
  • Low: 80 lm / 26 h / 28 m
  • Moon: 5 lm / 17 päivää / -
Joo tulikin nyt innostuttua tuosta valosta, tai samantapaisesta sen verran, että nyt on Armytec Wizard Pro 2300lm ja siihen ohjaustankoteline, täytyy tänään käydä koittamassa. Lampun mukana tuli vielä otsalamppukiinnike jolla saataa saada kypärään kiinnitettyä.

Kiitoksia tästä, eiköhän tällä alkuun pääse!
 
Liittynyt
08.03.2017
Viestejä
579
Millaisia laseja porukka käyttää lumisateella ajaessa? Alkaa nuo terävät vittusaatanat silmissä ärsyttämään.
Kehtaako sitä laittaa laskettelukypärän ja lasit päähän työmatkalle :D
Jawbreakerit Prizm Low Light-linsseillä käytössä koko talven ja syksyn. Eipä noitakaan voi mitenkään tyylikkäiksi sanoa, että kai se on sama mitä käyttää, kunhan toimii :p
 
Liittynyt
23.05.2017
Viestejä
1 174
Millaisia laseja porukka käyttää lumisateella ajaessa? Alkaa nuo terävät vittusaatanat silmissä ärsyttämään.
Kehtaako sitä laittaa laskettelukypärän ja lasit päähän työmatkalle :D
Foakleyn eli fake Oakleyn jaw breakerit on edelleen parhaat lasit mitä olen käyttänyt.
Hintakin on kohdillaan.
Ei tartte kummoistakaan vauhtia niin pysyy auki.
Tai jos menee huuruun niin vastaavasti aukeaa tosi nopeasti.
Joillakin saattaa olla tosin ropleemia, että ne ottaa kypärään kiinni ja painaa nenää. Sen verran korkeat ovat kuitenkin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
93
Millaisia laseja porukka käyttää lumisateella ajaessa? Alkaa nuo terävät vittusaatanat silmissä ärsyttämään.
Kehtaako sitä laittaa laskettelukypärän ja lasit päähän työmatkalle :D
Itse päädyin budjettiratkaisuun ja hain K-Raudasta tällaiset hyvin siroilla sangoilla varustetut kirkkaat suojalasit: SUOJALASIT BOLLE SAFETY SILIUM+ KIRKAS

Kahden lenkin (maantie+maasto) perusteella voin suositella: ei huurru eikä jäädy ja pitää lumen ja viiman riittävän hyvin pois silmistä.
 

ravallo

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 354
Millaisia laseja porukka käyttää lumisateella ajaessa? Alkaa nuo terävät vittusaatanat silmissä ärsyttämään.
Kehtaako sitä laittaa laskettelukypärän ja lasit päähän työmatkalle :D
Ihan hiton hankala löytää sopivat lasit naaman muodolle, aina joko on niin tiivis että vetää huuruun, tai sitten jostain reunasta vuotaa viiman silmään, tai sitten puristaa päätä tai ei istu nenälle. Vielä erityisen v-mäistä että näistä on hankala löytää mitään kovin edustavaa valikoimaa mistään kivijalasta että ehtis one-stop-shopilla sovitella kovin montaa mallia.
 
Liittynyt
12.05.2020
Viestejä
25
Ihan tehon puolesta ovat kyllä samalla viivalla guide re kanssa, mutta jos tuntuma on enemmän mieleen niin sittenhän se on.
Hyvin samanlainen ilmaussysteemi on sramissa ja magurassa, joten mikä tekee siitä tosi helppoa sramiin verrattuna?
Ainakin mulla Magura tarvitsee vähemmän voimaa sormista kun Guide RE:t, mikä taas aiheuttaa sen, että kädet väsyy vähemmän Maguralla kuin SRAM:illa. Tämä siis DH / enduro tyylisessä ajossa, polkuajossa ei varmasti huomaa mitään eroa. Tuntuma mulla SRAM:eissa on ollut enemmän ns. kumipallomainen, kun taas Maguroilla pitää ajaa aika herkällä, jos ei halua rengasta lukkoon.

Ilmauksen suhteen SRAM:t ilmataan kahdella ruiskulla, joissa molemmissa letkut, kun taas Magurassa kahvan päässä ruisku tulee suoraan jarruun kiinni ja ei sen takia vaadi yksin ilmatessa kiinnitysvirityksiä / roiku letkun varassa. SRAM:n kahden ruiskun systeemi ja alipaineen nykyminen systeemiin ainakin mulla on useamman kerran saanut blurppaamaan ilmaa systeemiin esim. ruiskun ja letkun liitoksesta, jolloin koko homma alkaa alusta, kun taas maguralla homma on onnistunut laakista. Toki tässä varmaan taas vaikuttaa työkalut, taito ja tuuri, miten sattuu osumaan kohdalle.

Viimeisenä juttuna Magura käyttää mineraaliöljyä, joka on mukavampaa käsitellä, kun SRAM:n DOT.
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
1 455
Millaisia laseja porukka käyttää lumisateella ajaessa? Alkaa nuo terävät vittusaatanat silmissä ärsyttämään.
Kehtaako sitä laittaa laskettelukypärän ja lasit päähän työmatkalle :D
Laskettelulasit+laskettelukypärä kombo toiminut itsellä hyvin, ei tarvitse edes pipoa. Ei mene huuruun ja viima ei tule yhtään läpi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
04.01.2018
Viestejä
611
Itse päädyin budjettiratkaisuun ja hain K-Raudasta tällaiset hyvin siroilla sangoilla varustetut kirkkaat suojalasit: SUOJALASIT BOLLE SAFETY SILIUM+ KIRKAS

Kahden lenkin (maantie+maasto) perusteella voin suositella: ei huurru eikä jäädy ja pitää lumen ja viiman riittävän hyvin pois silmistä.
Itellä vastaavat mutta keltaisella linssillä. Tykännyt lumella keltaisesta linssistä, erottuu maaston epätasaisuudet hyvin ja vie häikäisyä vähän pois.
 
Liittynyt
12.04.2018
Viestejä
1 287
En tiedä menisikö paremmin tuonne sali/kuntoiluketjuun mutta kysytään ensin täällä, eli onko kokemuksia kuntopyöristä? Suosituksia otetaan vastaan. Joku perus varma malli, miehen kestävä eikä tarvitsisi maksaa maltaita.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
369
Kokemuksia talvipyöräilykengistä / kenkäsuojuksista pakkaskelille?
Alkaa olla työmatkaa suuntaansa jo sen verran, että alkaisi olemaan tarpeen.

Ei ole lukkopolkimia / kenkiä käytössä. Näillä on menty syksyn kurakelit. Puskee viima sen verran läpi, ettei paksummista sukistakaan ole hyötyä.

e. Ja soveltuuko tuollaiset pyöräilykengät esim kävelylenkkeihin?
 
Viimeksi muokattu:

Sihijuoma667

Team AMD
Liittynyt
13.04.2017
Viestejä
1 316
Kokemuksia talvipyöräilykengistä / kenkäsuojuksista pakkaskelille?
Alkaa olla työmatkaa suuntaansa jo sen verran, että alkaisi olemaan tarpeen.

Ei ole lukkopolkimia / kenkiä käytössä. Näillä on menty syksyn kurakelit. Puskee viima sen verran läpi, ettei paksummista sukistakaan ole hyötyä.

e. Ja soveltuuko tuollaiset pyöräilykengät esim kävelylenkkeihin?
En ole kyllä yksiinkään pyöräilykenkiin törmännyt joilla haluaisin kävellä yhtään pidempää matkaa. Pohjat yleensä niin jäykkää.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 116
En ole kyllä yksiinkään pyöräilykenkiin törmännyt joilla haluaisin kävellä yhtään pidempää matkaa. Pohjat yleensä niin jäykkää.
Miksi pitäisi kävellä pidempää matkaa kun sitä varten on se pyörä?

Olen melkein 10 vuoden ajan (kunnes korona-etätyöt alkoi) käyttänyt yleensä työmatkoilla pyöräkenkiä, millään spd-kengillä mitä olen käyttänyt entisen työpaikan eli yliopiston sisäiset kävelyt esim. ruokaloihin tai luentosaleihin kampuksen toiselle puolelle ei olleet millään tavalla liian epämukavia.
 

Sihijuoma667

Team AMD
Liittynyt
13.04.2017
Viestejä
1 316
Miksi pitäisi kävellä pidempää matkaa kun sitä varten on se pyörä?

Olen melkein 10 vuoden ajan (kunnes korona-etätyöt alkoi) käyttänyt yleensä työmatkoilla pyöräkenkiä, millään spd-kengillä mitä olen käyttänyt entisen työpaikan eli yliopiston sisäiset kävelyt esim. ruokaloihin tai luentosaleihin kampuksen toiselle puolelle ei olleet millään tavalla liian epämukavia.
Vastasin vain "zomeone"n esittämään kysymykseen.
 

lelfonso

Tukijäsen
Liittynyt
27.07.2018
Viestejä
732
Säästetty pyörän navoissa ja jarruissa.
Slx on ihan hyvä osasarja ja 11-46 pakka riittää ihan kaikkeen.
Keula ihan ok.
Rungosta ei hajuakaan, kun edes geometria taulukkoa ei löydy mistään.
Mihin käyttöön?
Näiden lisäksi jarrut on Shimanolta halvimmasta päästä (mutta varmaan silti toimivat OK). 1500e arvoisesta maastopyörästä pitää omasta mielestä löytyä hissitolppa.
 

mittari

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
04.03.2020
Viestejä
1 152
Säästetty pyörän navoissa ja jarruissa.
Slx on ihan hyvä osasarja ja 11-46 pakka riittää ihan kaikkeen.
Keula ihan ok.
Rungosta ei hajuakaan, kun edes geometria taulukkoa ei löydy mistään.
Mihin käyttöön?
Yleiseen kuntoiluun maantiellä ja metikössä
 

mittari

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
04.03.2020
Viestejä
1 152
Näiden lisäksi jarrut on Shimanolta halvimmasta päästä (mutta varmaan silti toimivat OK). 1500e arvoisesta maastopyörästä pitää omasta mielestä löytyä hissitolppa.
Onko joku tietty pyörä mielessä mikä ois viimosen päälle?
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
496
Koitin Larunpyörältä kysellä tuosta activesta kun väittää, että runko suunniteltu Suomessa. Silti ei mitää geo tietoja ollut saatavilla. Tai painoa tms. Jos geo kunnossa niin olis kyllä hyvä hintainen
kuitunen XC tykki.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
369
Miksi pitäisi kävellä pidempää matkaa kun sitä varten on se pyörä?
Itse arvostan tuotteissa, tässä tapauksessa kengissä monikäyttöisyyttä.
Nuo tällä hetkellä käytössä olevat kengät soveltuvat esim. kävelyyn, juoksuun, frisbeegolfiin ja vaikkapa pyöräilyyn.
Kenkiä on muutenkin niin paljon, että pelkästään pyöräilykäyttöön dedikoituja en haluaisi hankkia. Lisäksi talviaikaan osa pyöräilyreitistäni ei ole ajettavissa pyörällä, vaan pyörä pitää taluttaa. Mahdollisimman monikäyttöistä kenkää siis hakusessa talvikauteen. :)
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 523
Itse arvostan tuotteissa, tässä tapauksessa kengissä monikäyttöisyyttä.
Nuo tällä hetkellä käytössä olevat kengät soveltuvat esim. kävelyyn, juoksuun, frisbeegolfiin ja vaikkapa pyöräilyyn.
Kenkiä on muutenkin niin paljon, että pelkästään pyöräilykäyttöön dedikoituja en haluaisi hankkia. Lisäksi talviaikaan osa pyöräilyreitistäni ei ole ajettavissa pyörällä, vaan pyörä pitää taluttaa. Mahdollisimman monikäyttöistä kenkää siis hakusessa talvikauteen. :)
Nastat alle niin about mikään tie ei ole talutusta vaativa. Pari talvea sitten oli tilanne missä kaverin kanssa ajeltiin rauhassa ylämäkeen ja ihmeteltiin kun kävelijät olivat niin varovaisia.... Kunnes pysähdyttiin ihmettelemään ja jalat maahan ja molemmat melkein pannuttivat samantien kun jalka koski jäähän. Oli aivan törkeän liukasta jäätä+ohut lumi päällä. Kunnon nastarenkailla about mikään ei siis ole ongelma. On myös tullut painettua nuo Ice Spikerit alla 30cm+ lumessa jne jne. Raskasta etenkin jos akku loppuu (sähkö täysjousto ei kevemmästä päästä) ja vähän leveämmät kumit ala mutta täysin tehtävissä.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
369
Nastat alle niin about mikään tie ei ole talutusta vaativa.
Ongelmaksi muodustuu osuudet, jotka eivät ole minkäänlaisen kunnossapidon piirissä, vaan suoranainen umpihanki on vastassa.
Taluttaminen näissä kohdissa on välttämätöntä.

Varmaan käännettävä katseet siis perinteisempiin talvikenkiin, jotka pitäisi viiman poissa varpaista.
 
Liittynyt
23.10.2018
Viestejä
576
Kokemuksia talvipyöräilykengistä / kenkäsuojuksista pakkaskelille?
Alkaa olla työmatkaa suuntaansa jo sen verran, että alkaisi olemaan tarpeen.

Ei ole lukkopolkimia / kenkiä käytössä. Näillä on menty syksyn kurakelit. Puskee viima sen verran läpi, ettei paksummista sukistakaan ole hyötyä.

e. Ja soveltuuko tuollaiset pyöräilykengät esim kävelylenkkeihin?
Mielelläni kuulisin myös minkälaisia kenkiä ihmiset käyttää talvella. Kesäkäyttöön tarkoitetuissa alkaa kyllä näillä -10c pakkasilla tunti olemaan ihan maksimi mitä varpaat kestää.

Saako 100€:lla sellaista pyöräilykenkää, jolla pärjäisi -15c keleillä vielä sellasen 1-1,5h lenkin heittää. Siitä kovemmilla pakkasilla saa pyörä jäädä talliin. Ei ole lukkopolkimia käytössä.

Onko näistä mihinkään:


Tai

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
496
Mielelläni kuulisin myös minkälaisia kenkiä ihmiset käyttää talvella. Kesäkäyttöön tarkoitetuissa alkaa kyllä näillä -10c pakkasilla tunti olemaan ihan maksimi mitä varpaat kestää.

Saako 100€:lla sellaista pyöräilykenkää, jolla pärjäisi -15c keleillä vielä sellasen 1-1,5h lenkin heittää. Siitä kovemmilla pakkasilla saa pyörä jäädä talliin. Ei ole lukkopolkimia käytössä.

Onko näistä mihinkään:


Tai

Itsellä Huskyt ja pärjää nollassa asteessa.
Kun laittaa paksun sukan ja sitten kengän sisäpohjalle alumiinivuorauksen, lisäpohjallisen ja sitten kengän oman pohjallisen päälle niin voi pärjätä - 10 asteessa jos pyöräilee kovalla sykkeellä. Joku maantie pk lenkki niin ihan jäässä varpaat silti.
 
Liittynyt
23.10.2018
Viestejä
576
Hmm, pärjäisiköhän jos laittaisi sellaisen kengänlämmittimen, sellaisen pohjallisen joka pysyy lämpimänä jonkun 6h?
 
Liittynyt
16.03.2017
Viestejä
80
Itse arvostan tuotteissa, tässä tapauksessa kengissä monikäyttöisyyttä.
Nuo tällä hetkellä käytössä olevat kengät soveltuvat esim. kävelyyn, juoksuun, frisbeegolfiin ja vaikkapa pyöräilyyn.
Kenkiä on muutenkin niin paljon, että pelkästään pyöräilykäyttöön dedikoituja en haluaisi hankkia. Lisäksi talviaikaan osa pyöräilyreitistäni ei ole ajettavissa pyörällä, vaan pyörä pitää taluttaa. Mahdollisimman monikäyttöistä kenkää siis hakusessa talvikauteen. :)
Itselläni oli viime talvena kutakuinkin samat hakukriteerit. Eli lämpimät ja pitävät kengät flättipolkimille ja kengillä pitää pystyä hoitamaan myös muut talviaktiviteetit. Bikester sivustolta bongasin Adidaksen terrex kengät, joita mainostettiin talvipyöräilykengäksi vaikka kyseessä taitaakin olla vaelluskengät (Samat kengät zalandolta). Jos ei tykkää korkeasta varresta, niin täysin samaa kenkää saa myös lyhyellä varrella.

Olen ollut kyllä todella tyytyväinen noihin. Toi Continental-pohja pitää ihan todella hyvin polkimilla ja ikinä ei ole varpaita palentanut. Lisäksi noilla on hyvä kävellä, koska kyseessähän on vaelluskengät. Ainut huonopuoli on, että eihän nuo mitkään kevyet ole.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 136
Viestejä
4 196 759
Jäsenet
70 854
Uusin jäsen
rata-mestari

Hinta.fi

Ylös Bottom