Pyöräily

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 036
Toivottavasti oikeaa teippiö Quadlockin kiinnikkeeseen, ja sama varoitus kuin alkuperäisessä eli ei PE, PP, PTFE tai silikoni. Taitaa olla silikonia tuo Oneplus 8 kuori (joka nyt tuossa tequilaprässissä)

Ellei pysy niin Herra Kotivakuutus auttaa.
 

Liitteet

Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
59
Toivottavasti oikeaa teippiö Quadlockin kiinnikkeeseen, ja sama varoitus kuin alkuperäisessä eli ei PE, PP, PTFE tai silikoni. Taitaa olla silikonia tuo Oneplus 8 kuori (joka nyt tuossa tequilaprässissä)

Ellei pysy niin Herra Kotivakuutus auttaa.
Aamukahvilla tein tämmöisen OP7:lle. Käyttämätön lompakkokotelo, pari nipparia ja pehmuste stemmin väliin. Varmaan pysyy :smile:
 

Liitteet

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 036
Aamukahvilla tein tämmöisen OP7:lle. Käyttämätön lompakkokotelo, pari nipparia ja pehmuste stemmin väliin. Varmaan pysyy :smile:
Siinä pysyy, tosin pitää aina katkoa niput jos haluaa kotelon pois. Hyvä kyllä koska noit koteloita saa eBaysta parilla eurolla :)
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 241
Uskaltaako pyörän ostaa verkkokaupasta kun ei ole mahdollisuutta koeajaa..?

Prisman verkkokaupasta saisi 15% alennuksen kanssa Tunturi RX900 pyörän hintaan 680€. Olisiko tuommoinen passeli vehje työmatkapyöräilyyn (myös talvisin) ja satunnaiseen lenkkeilyyn?
Linkki: Tunturi polkupyörä 28" RX900 11-v - Prisma verkkokauppa
Uskaltaa tilata jos tietää mitä haluaa ja minkälainen geometria on itselle sopiva.

Mutta tuo kyseinen pyörä on poistunut Prisman valikoimasta, joten sitä ei voi tilata.
 
Liittynyt
01.06.2017
Viestejä
10
Uskaltaa tilata jos tietää mitä haluaa ja minkälainen geometria on itselle sopiva.

Mutta tuo kyseinen pyörä on poistunut Prisman valikoimasta, joten sitä ei voi tilata.
No niimpä näkyy juuri poistuneen... Juuri hetki sitten oli vielä saatavissa.
Täytynee etsiä toista vaihtoehtoa, kenties XXL:n white sc comp tilalle.
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
483
Onkos täällä porukalla suosituksia mikä maastopyörään uudeksi keskiölaakeriksi, tuo nykynen on sram gxp bsa kierteellä 68/73mm, ja iältään alle vuoden joten samanlaista tuohon ei tule, se on varma.
 
Liittynyt
04.01.2018
Viestejä
608
Onkos täällä porukalla suosituksia mikä maastopyörään uudeksi keskiölaakeriksi, tuo nykynen on sram gxp bsa kierteellä 68/73mm, ja iältään alle vuoden joten samanlaista tuohon ei tule, se on varma.
Shimano xt, nyt lähtee kolmas kesä sillä.
Sramilla en ole päässyt kahta kesää koskaan.
 
Liittynyt
23.05.2017
Viestejä
1 159
Onkos täällä porukalla suosituksia mikä maastopyörään uudeksi keskiölaakeriksi, tuo nykynen on sram gxp bsa kierteellä 68/73mm, ja iältään alle vuoden joten samanlaista tuohon ei tule, se on varma.
Itse ratkaissut sramin gxp ongelmat vaihtamalla vetopuolen laakerin ruostumattomaan.
Valmistajahan ei suosittele purkamaan ja vaihtamaan laakeria noista kupeista, mutta valmistaja haluaa myydä keskiöitä.
Jostain syystä ainakin mulla vesi pääsee sinne vetopuolelle ja paskoo laakerin.
Viistokuulalaakerit on myös kova sana keskiöissä.
Niitä voi katsella muun muassa enduro bearingssilta, kuten myös muunlaisia laakereita.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 255
Oisko jollain vinkata jotain puhelin telinettä tankoon, joka kestää kunnon rymistelyt ja rynkytykset (juurakot, pikkuhypyt). Voisin ehkä hankkia, niin näkis kivasti reittiä yms. karttaa mahdollisesti.
 
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
370
Liittynyt
06.12.2017
Viestejä
43
Tietääkö kukaan meneekö uudemmat vaihtajat vanhempien nexus 8 kanssa yhteen? Itse veikkaan 90% että menee mutta varmuutta olisi kiva saada. Liitoksena mulla on CJ-8S40 joka olisi ainakin oikein vaihtajan kanssa. Taitaa napojen sarjat olla 50x vanhemmissa ja 600x uudemmissa?
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
2 051
Kiitos vastauksia! Hain nyt kuitenkin tuota vahaa ja aloin puhdistamaan tuota emännän 3vuotta vanhaa cycloa ja huomasin järkytyksessä, että eturattaasta puuttui muutamasta kohtaa hampaita?

Cannondale takuu on 24kk ja pistävät varmaan kuluneisuuden piikkiin, mutta pyörällä ei ole kuin ehkä 2tkm ajettu?

Valmistuvika vai jostain muusta johtuva vika?

EDIT: tarkistin kuvia uudesta FSA eturattaasta, niin ilmeisesti on ihan normaalia, kun musta maali kuluu niin näyttää hurjemmalta. Pitäisi näyttääkkin ilmeisesti tuolta.
 

Liitteet

Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.05.2017
Viestejä
1 159
Juu nuo lyhyemmät hampaat on kehällä auttamassa ketjun nousua sille isommalle rattaalle.
Ja aika nopeaan tuo tumma väri siitä lähtee, eli ei mitään ihmeellistä.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 036
@vaappu79 tuleeko mieleen muita nättejä runkoja kuin Santa Cruz Chameleon tuon saavuttamattoman Ibis DV9 tilalle? Eli jäykkäperä 29" hiilikuituinen mielessä.

Chameleon on kyllä hieno, hinnaltaan kipurajalla. Mahdollisesti ykkösvalinta tällä hetkellä. Näitä on kyllä jos jonkinmoisia jos osaa etsiä mutta loputon suo.

Koot itsellä olleet aina niin että ajan "melkein" liian isolla pyörällä, tykkään enempi niin koska ketteryyttä en niinkään kaipaa. Eri valmistajilla tuo kokohaarukka hiukan vaihtelee niin pitää pohtia aina erikseen.
 
Liittynyt
23.05.2017
Viestejä
1 159
@vaappu79 tuleeko mieleen muita nättejä runkoja kuin Santa Cruz Chameleon tuon saavuttamattoman Ibis DV9 tilalle? Eli jäykkäperä 29" hiilikuituinen mielessä.

Chameleon on kyllä hieno, hinnaltaan kipurajalla. Mahdollisesti ykkösvalinta tällä hetkellä. Näitä on kyllä jos jonkinmoisia jos osaa etsiä mutta loputon suo.

Koot itsellä olleet aina niin että ajan "melkein" liian isolla pyörällä, tykkään enempi niin koska ketteryyttä en niinkään kaipaa. Eri valmistajilla tuo kokohaarukka hiukan vaihtelee niin pitää pohtia aina erikseen.
Ei oikein tule muuta mieleen.
Joko noi tuppaa olemaan ihan pirun pää edellä xc kamaa tai sitten mennään trailipyöriin loivalla geolla.
Ja kalliita kaikki. Ibis on kyllä hämmentävän halpa kuituiseksi.
Alumiiniin siirtyminen hieman laajentaa tarjontaa, mutta jos kuitu on se juttu ja kiipeämiskyky tärkeämpi kuin alastulo niin en oikein osaa heittää mitään.
Itse kun ajelen bansheen 1gen phantomilla, jossa vielä 2,5° loivennettu keulaa niin ei noi kuitujäykkikset ole ominta aluetta.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 036
Ei oikein tule muuta mieleen.
Joko noi tuppaa olemaan ihan pirun pää edellä xc kamaa tai sitten mennään trailipyöriin loivalla geolla.
Ja kalliita kaikki. Ibis on kyllä hämmentävän halpa kuituiseksi.
Alumiiniin siirtyminen hieman laajentaa tarjontaa, mutta jos kuitu on se juttu ja kiipeämiskyky tärkeämpi kuin alastulo niin en oikein osaa heittää mitään.
Itse kun ajelen bansheen 1gen phantomilla, jossa vielä 2,5° loivennettu keulaa niin ei noi kuitujäykkikset ole ominta aluetta.
Juu näin taitaa olla. Kiitti vinkeistä, ja tuo Santa Cruzin Chameleon on kyllä sopivan oloinen. Ei periaatteessa tarvis olla kuitua mutta painoa mielellään vähän. Alumiinikin käy jos ei paino pahemmin nouse ja halvempi + muuten mielyttää silmää.

Titaani ja alumiini "billet" ei sitten sovi lompakolle millään :D Vaikka olis kyllä kotimaisia vaihtoehtojakin.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 036
Ja kimurantisti menee Santa Cruzin runkokoko hiukan Canyonin M koon väliin.

Oikealla nykyinen Canyon joka sopiva kaikin puolin. Oma pituus 173cm. Mutta kumpi mahtaa olla Chameleoneista parempi, M koon yläpäässä ja L koon alarajan alla oma pituus. Hankala.

Chameleon:Chameleon:Grand Canyon:
M (165 - 178)L (178 - 185)M (175 - 183)
Reach437mm457mm435 MM
Stack618mm627mm626 MM
Head Tube Angle67.3°67.3°67,5°
Seat Tube Length420mm450mm440 MM
Front Center730mm754mm?
BB Height315mm315mm?
BB Drop55mm55mm65 MM
Wheelbase1139mm1163mm1.150 MM
Chainstay Length415-430mm415-430mm?
Head Tube Length100mm110mm100 MM
Top Tube Length622mm646mm614 MM
Seat Tube Angle72.8°72.8°74°
Standover Height711mm733mm813 MM
Seatpost Length150mm150mm?
Stem Length50mm50mm60 MM
Crank Length175mm175mm175,0 MM
 
Liittynyt
23.05.2017
Viestejä
1 159
Menisin M koolla.
Specializedin fuse M4 olisi alurungoista sellainen do it all runko.
Titaanisen Vendetta X2 LE:en rungon saa kohtuu hintaan. Mutta mitenkään erityisen kevyt se ei ole.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 036
Menisin M koolla.
Specializedin fuse M4 olisi alurungoista sellainen do it all runko.
Titaanisen Vendetta X2 LE:en rungon saa kohtuu hintaan. Mutta mitenkään erityisen kevyt se ei ole.
Okei. Larun pyörässä olis Santa Cruzia myynnissä, pitää kurkata josko pääsis vertaamaan M ja L runkoja.

Kurkkaan nuo muut myös.
 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
Olisiko kenelläkään heittää ehdotuksia 400€ hintaluokkaan työmatkapyörää (4km) Helsingistä. Käytetty on vaihtoehto. Toiveena olisi vaihdepyörä (joku cyclo, tai maantiepyörä) kohtuu hyvillä osilla, ettei tarvitsisi jatkuvasti olla vaihteita säätämässä yms. Edit. polkija n. 172cm mies.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.04.2017
Viestejä
1 306
Käytetty Vitus Dee29 tai vaikka Verenti Movement on hyviä aihioita. Toki sinkuloita mutta eikai noin lyhyelle matkalle vaihteita tarvi. Eikä kyllä ole edes maantiepyrä geometria.. Mutta silti suosittelen.

Itsellä molemmat aika reilusti päiviteltynä. Toinen ballooneilla ja toinen gravel-renkailla.

Olen ainakin tykännyt niiden yksinkertaisuudesta ja ratastamalla saa matkaan sopivat välitykset.
 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
Käytetty Vitus Dee29 tai vaikka Verenti Movement on hyviä aihioita. Toki sinkuloita mutta eikai noin lyhyelle matkalle vaihteita tarvi. Eikä kyllä ole edes maantiepyrä geometria.. Mutta silti suosittelen.

Itsellä molemmat aika reilusti päiviteltynä. Toinen ballooneilla ja toinen gravel-renkailla.

Olen ainakin tykännyt niiden yksinkertaisuudesta ja ratastamalla saa matkaan sopivat välitykset.
Lähinnä nuo vaihteet siksi, että pääsee tarvittaessa pidemmällekin. Ajo siis koostuu pääsääntöisesti tuosta työmatkasta. Mutta laitetaan kuitenkin ehdotuksiin.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
188
Sanokaas, kuuluisiko tuossa poljinvarren juuressa olla joku tiiviste tms.? Tuo, missä menee tuo kierteinen metalli. Nyt sinne tuntuu menevän kaikenlaista töhnää. Pyörä tuli XXL:stä osittain valmiiksi koottuna, niin olen olettanut, että se on ihan oikein kasattu.
 

Liitteet

Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 241
Sanokaas, kuuluisiko tuossa poljinvarren juuressa olla joku tiiviste tms.? Tuo, missä menee tuo kierteinen metalli. Nyt sinne tuntuu menevän kaikenlaista töhnää. Pyörä tuli XXL:stä osittain valmiiksi koottuna, niin olen olettanut, että se on ihan oikein kasattu.
Riippuu varmaan kammista ja keskiöstä, mutta ei nyt ihan oikealtakaan näytä :hmm: Tai siis onko se edes pohjassa, kun kierre näkyy?

Tässä oma Meridan graveli (XXL:stä), jossa FSA PF86 MegaExo keskiö ja FSA:n kammet.
20200614_164115.jpg


Maasturissa sitten onkin jo koteloitu systeemi (BSA:n keskiö ja Stout Pro kammet)
20200614_164214.jpg
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
188
Riippuu varmaan kammista ja keskiöstä, mutta ei nyt ihan oikealtakaan näytä :hmm: Tai siis onko se edes pohjassa, kun kierre näkyy?

Tässä oma Meridan graveli (XXL:stä), jossa FSA PF86 MegaExo keskiö ja FSA:n kammet.


Maasturissa sitten onkin jo koteloitu systeemi (BSA:n keskiö ja Stout Pro kammet)
Toi mun juttu on samanlainen kuin sun ylemmässä kuvassa. Miten sen saa "pohjaan"? Kuuluuko sitä metallinväristä näkyä silti sieltä, tuon käppyrämetallin alta?
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 241
Toi mun juttu on samanlainen kuin sun ylemmässä kuvassa. Miten sen saa "pohjaan"? Kuuluuko sitä metallinväristä näkyä silti sieltä, tuon käppyrämetallin alta?
Ai joo katos ilmankos näytti tutulta. Ilmeisesti siis Meridan Silex sarjalainen on sinulla?

Jos kampi ei ole paikoillaan, niin 8mm kuusiokololla sen saa kiristettyä. Jos siitä taas puuttuu jotain tivisteitä, niin sitten ne pitäisi tietysti ensin laittaa paikoilleen.

Mutta siis joo ei pidä näkyä sitä kierrettä. Jos XXL on lähettyvillä, niin vie sinne ja vaadi että laittaavat kuntoon.

 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
188
Ai joo katos ilmankos näytti tutulta. Ilmeisesti siis Meridan Silex sarjalainen on sinulla?

Jos kampi ei ole paikoillaan, niin 8mm kuusiokololla sen saa kiristettyä. Jos siitä taas puuttuu jotain tivisteitä, niin sitten ne pitäisi tietysti ensin laittaa paikoilleen.

Mutta siis joo ei pidä näkyä sitä kierrettä. Jos XXL on lähettyvillä, niin vie sinne ja vaadi että laittaavat kuntoon.

Joo, Silex on. Ei sieltä varmaan mitään taida puuttua ainakaan tuon videon perusteella. Yritin kiristää, mutta ei se juurikaan kiristynyt. Ilmeisesti tuolla mutkittelevalle kuitenkin jää joku tila, ettei se ihan lyttyyn mene?
 

Incredible Buff

Suosittelen maastohiihtoa
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 417
Sanokaas, kuuluisiko tuossa poljinvarren juuressa olla joku tiiviste tms.? Tuo, missä menee tuo kierteinen metalli. Nyt sinne tuntuu menevän kaikenlaista töhnää. Pyörä tuli XXL:stä osittain valmiiksi koottuna, niin olen olettanut, että se on ihan oikein kasattu.
Minun silmään tuo on ihan ok.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 105
20200614_223023.jpg


25km iltalenkki tuli vedettyä. Kerrassaan nautinnollinen ajokelikin oli, porukkaa oli kuin pipoa kosken ja järven rannassa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 065
Haluaisiko joku pyöristä ja pyöräilystä enemmän tietävä selittää, miksi mun gravel-pyörän ensiasennusrenkaassa (Kenda Flintridge Sport) on maksimipaine niinkin alhainen kuin 3.5 bar? Onko tuo astetta lähempänä maastopyörän rengasta?

En ole ikinä tuota paremmalla tai edes millään maantiepyörällä pidempää matkaa ajanut ja olen siihen tosi tyytyväinen, mutta paine tuntuu alhaiselta. Puolison kaupunkipyörään juuri laitoin jonkun Continentalin perusrenkaan ja siihen meni 4.5 bar. Olisiko mahdollista saavuttaa vieläkin parempi rullaavuus asfaltilla vaihtamalla tilalle jokin esim. 5 baria sisäänsä ottava gravel-rengas, jolla vielä pärjää hiekkapäällysteellä ja poluilla?

Tarkennetaan siis vielä että nykyinen rullaavuus ei todellakaan tunnu huonolta, mutta vertailukohtia ei siis ole pidemmältä matkalta kuin vanhasta maastopyörästä...
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
59
Todella kovaksi pumpattu rengas ei ole nopeimmin rullaava vaikka tärinästä päätellen niin voisi luulla.
 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
Fillari seisoi talven varastossa, nyt levyjarrut (hydrauliset) nypyttää ja vähän kitisee. Mitäs noille kannattaa tehdä? Käytössä ne tuskin tulee paranemaan kun jarrutan tasan kerran lenkin päätteeksi... Ärsyttää vaan kun tekee yhdellä kädellä hidastuksesta hankalaa samalla kun näyttää kääntymismerkkiä.
Jossain alamäessä muutama kova jarrutus niin yleensä sillä taantuu jolleivat ole puhkikuluneet.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
870
Pehmeä rengas rullaa Pääsääntöisesti paremmin epätasaisella pinnalla ja kova rengas tasaisella. En ihmettelisi vaikka tuo 3,5bar paine olisi valmistajan puolesta testattu parhaiten rullaavaksi paineeksi käyttötarkoituksen mukaisella alustalla. Eikä tuo 3,5bar nyt niin alhainen paine ole. Lisäksi paineen vaikutus on oieasti kohtuullisen pieni ja rengas vaikuttaa huomattavasti enemmän (rakenne, kumiseos, kuviointi jne..)
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 241
Fillari seisoi talven varastossa, nyt levyjarrut (hydrauliset) nypyttää ja vähän kitisee. Mitäs noille kannattaa tehdä? Käytössä ne tuskin tulee paranemaan kun jarrutan tasan kerran lenkin päätteeksi... Ärsyttää vaan kun tekee yhdellä kädellä hidastuksesta hankalaa samalla kun näyttää kääntymismerkkiä.
Kovaa jarrutusta, niin siitä se tokenee.

Tai voit toki kokeilla keskittää jarrusatulat uudestaan. Löysäät satulan kiinnityspultteja vähän -> painat jarrukahvan pohjaan ja pidät pohjassa -> kiristät pultit. Niissä on soikeat pultinreijät, joten keskittyvät automaattisesti, kun jarrukahva on pohjassa.
 
Liittynyt
23.05.2017
Viestejä
1 159
Kovaa jarrutusta, niin siitä se tokenee.

Tai voit toki kokeilla keskittää jarrusatulat uudestaan. Löysäät satulan kiinnityspultteja vähän -> painat jarrukahvan pohjaan ja pidät pohjassa -> kiristät pultit. Niissä on soikeat pultinreijät, joten keskittyvät automaattisesti, kun jarrukahva on pohjassa.
Joskus menee noin kohdalleen, joskus ei.
Eipä siinä hirveesti kokeilemalla häviä.
Sitten on vielä ne avidin "3d" säädettävät satulat, jotka on ihan saatanasta.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
610
Haluaisiko joku pyöristä ja pyöräilystä enemmän tietävä selittää, miksi mun gravel-pyörän ensiasennusrenkaassa (Kenda Flintridge Sport) on maksimipaine niinkin alhainen kuin 3.5 bar? Onko tuo astetta lähempänä maastopyörän rengasta?

En ole ikinä tuota paremmalla tai edes millään maantiepyörällä pidempää matkaa ajanut ja olen siihen tosi tyytyväinen, mutta paine tuntuu alhaiselta. Puolison kaupunkipyörään juuri laitoin jonkun Continentalin perusrenkaan ja siihen meni 4.5 bar. Olisiko mahdollista saavuttaa vieläkin parempi rullaavuus asfaltilla vaihtamalla tilalle jokin esim. 5 baria sisäänsä ottava gravel-rengas, jolla vielä pärjää hiekkapäällysteellä ja poluilla?

Tarkennetaan siis vielä että nykyinen rullaavuus ei todellakaan tunnu huonolta, mutta vertailukohtia ei siis ole pidemmältä matkalta kuin vanhasta maastopyörästä...
Rengaspaineethan riippuu täysin mitkä renkaat sulla on alla (lähinnä leveys) sekä kuskin paino. Itsellä maastorenkaassa pidän jotain 1.8baria takana ja 1.5bar edessä. Tossa mun hybridissä jossa 40mm leveät renkaat niin siinä koitan pitää 3.5-4baria molemmissa kun asfaltilla sillä pääsääntöisesti ajelen.
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
1 603
Edit. Ääh pitää sulatella nyt ekana, että kannattaako ostaa uutta kun stadissa tuntuu, että pitää olla liikenteessä 2 eri lukon kanssa ja varoa mihin jättää jos edes uskaltaa jättää mihinkään. On tämä perseestä...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.01.2019
Viestejä
713
Onko ideoita mikä takavaihtajassa alko reistailemaan? Shimanon 105, 11-ratasta. Tuli pyöräiltyä vähän epätasaisempi hiekkatie mutta ei mitenkään ihmeellisempi. Nyt vaihtaa takaa ensimmäiset neljä ratasta vähän heikommin ja siitä isompaan ei enää ollenkaan. Neljännen jälkeen kun antaa isompaa niin takavaihtaja ei liiku ollenkaan.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 241
Onko ideoita mikä takavaihtajassa alko reistailemaan? Shimanon 105, 11-ratasta. Tuli pyöräiltyä vähän epätasaisempi hiekkatie mutta ei mitenkään ihmeellisempi. Nyt vaihtaa takaa ensimmäiset neljä ratasta vähän heikommin ja siitä isompaan ei enää ollenkaan. Neljännen jälkeen kun antaa isompaa niin takavaihtaja ei liiku ollenkaan.
Oisko vaijeri vain löystynyt? Takavaihtajan päästä ollut vaijerin kiinni pitävä ruuvi liian löysällä ja on sitten tärinästä vaijeri liikahtanut.

edit. Jos nyt ei oo sitten rajoitusruuvi jostain syystä liikkunut tärinästä ja estää täten häkin liikkumisen. Sen nyt voit tarkistaa vaihtamalla vaihteita ja katsot ottaako rajoitin kiinni.
 
Liittynyt
11.03.2019
Viestejä
251
Olisi joku cyclo/gravel/fitness pyörä haussa +/- tonnin budjetilla enimmäkseen lenkkeilyyn asfaltilla ja soralla. Seuraavia vehkeitä katsellut ja listattu kiinnostavin ensin, onko viisaammilla ajatuksia tai ehkä parempia ideoita?
Cube olisi jo melkeen menossa ostoskoriin mutta yritän hetken viellä harkita. Pitkä toimitusaikahan tuolla Cubella olisi kun tuo 53cm runko "Will be ordered for you from the manufacturer. Delivery time will be approximately 4 weeks. ".
Seuraava kysmys liittyykin sitten runkokokoon eli vähän laskurista rippuen ehdottelee jotain 51-53cm väliltä kun omat mitat on 175cm ja 80cm jalka. Varmaan sitten tuo 53cm runko cubelta kun pienempääkään ei ole ja isompi varmaan jo liian iso. Joskus minulla oli Eddy Merckx maantiepyörä jonka päädyin myymään parin vuoden jälkeen kun runko osoittautui liian pieneksi. Tällä kertaa olisi kiva ostaa sopivan kokoinen varsinkin kun noita postimyyntipyöriä ovat.

Cube Nuroad
Canyon Roadlite AL 7.0
Kona Rove AL SE
 
Liittynyt
08.03.2017
Viestejä
566
Olisi joku cyclo/gravel/fitness pyörä haussa +/- tonnin budjetilla enimmäkseen lenkkeilyyn asfaltilla ja soralla. Seuraavia vehkeitä katsellut ja listattu kiinnostavin ensin, onko viisaammilla ajatuksia tai ehkä parempia ideoita?
Cube olisi jo melkeen menossa ostoskoriin mutta yritän hetken viellä harkita. Pitkä toimitusaikahan tuolla Cubella olisi kun tuo 53cm runko "Will be ordered for you from the manufacturer. Delivery time will be approximately 4 weeks. ".
Seuraava kysmys liittyykin sitten runkokokoon eli vähän laskurista rippuen ehdottelee jotain 51-53cm väliltä kun omat mitat on 175cm ja 80cm jalka. Varmaan sitten tuo 53cm runko cubelta kun pienempääkään ei ole ja isompi varmaan jo liian iso. Joskus minulla oli Eddy Merckx maantiepyörä jonka päädyin myymään parin vuoden jälkeen kun runko osoittautui liian pieneksi. Tällä kertaa olisi kiva ostaa sopivan kokoinen varsinkin kun noita postimyyntipyöriä ovat.

Cube Nuroad
Canyon Roadlite AL 7.0
Kona Rove AL SE
Ei ainakaan tuota Konaa, siinä on Shimanon huonoimmat maantievaihteet, eikä hintakaan ole merkittävästi Cubea halvempi. Tuota Cubea saisi myös Suomesta.. Myös sitä pienempää kokoa, vaikka luultavasti tuo 53 on sulle sopiva.

 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 065
Ei ole kokemusta mekaanisista levyjarruista mutta en kyllä ostaisi tonnilla pyörää jossa on sellaiset.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 367
Viestejä
4 158 750
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom